משתמש:215013095a/גאליס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גאליס
גאליס
סוגה סדרת נעורים, דרמה, פנטזיה
יוצרים דוד דהן, עידו דרור
כותבים דוד דהן, עידו דרור
בימוי עודד רז
אביעד קידר (עונות 6–7)
שחקנים תובל שפיר
אליאנה תדהר
דניאל מורשת
שירן סנדל
דניאל גד
נווה צור
פרסים סדרת השנה ב"טקס נבחרי הילדים" בשנים 20122016
פסקול פתיח הסדרה "גאליס":
מילים: אילן רוזנפלד, לחן: עידו ריבלין, שירה: אביהו שבת, רוני דלומי
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות ישראלישראל עברית
מספר עונות 8
מספר פרקים 245
תוכנית מקור "החולמים"
הפקה
מפיק יהונתן פארן
מפיקים בפועל רחל פארן
חברת הפקה דורי מדיה דרסט הפקות
עורכים עידית פארן-וייס
מיכל פארן
אביעד קידר
אתר צילומים יער בן שמן, נווה אילן, כפר הנופש אכזיב.
צלמים דניאל קדם, ירון בנישתי
אורך פרק 25-31 דקות (לעתים גם פרקים כפולים באורך 50 דקות)
שידור
רשת שידור ערוץ הילדים (HOT)
תקופת שידור מקורית 12 בפברואר 2012 – הווה
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
מתוך צילומי הסדרה במרץ 2013
מתוך צילומי הסדרה באפריל 2013

גאליס היא סדרת נעורים ישראלית אשר שודרה מפברואר 2012 ועד יולי 2016 בערוץ הילדים, למנויי HOT.

הסדרה, ספין אוף של סדרת הטלוויזיה "החולמים", עסקה במחנה קיץ ששמו "גאליס", והביאה את הרפתקאות חניכי המחנה. היא כללה 213 פרקים בשבע עונות שידורה, בבימויו של עודד רז. הסדרה זכתה להצלחה רבה בקרב ילדים ובני נוער ישראליים. הסדרה משודרת בימים א-ג.

באוגוסט 2014, יצא לאקרנים הסרט "גאליס - המסע לאסטרה" ובאפריל 2016, הסרט "גאליס - קונקט", אשר שניהם מבוססים על עלילות הסדרה.

"גאליס" היא זוכת פרס סדרת השנה בטקס נבחרי הילדים בשנים 2012 עד 2016. בעקבות הצלחתה, נמכרה הסדרה לערוץ Planet Kids האיטלקי ודובבה לאיטלקית.[1] הסדרה נמכרה לדיבוב גם לאנגלית ולהינדית. בסוף יוצרי הסדרה החליטו שתהיה עונה 8 לסדרה והעונה בעלת 32 פרקים ותעלה לשידור ב13 באוגוסט 2017. העונה ה8 הסתיימה ב23 באוקטובר 2017. העונה ה9 בצילומים ויוצרי הסדרה הודיעו כי זו בטוח העונה האחרונה והיא תהיה ארוכה.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
16012 בפברואר 20127 באוגוסט 2012
2279 בדצמבר 201222 בינואר 2013
32916 ביוני 201331 ביולי 2013
42516 במרץ 201412 במאי 2014
52515 בפברואר 201529 במרץ 2015
62615 בדצמבר 201525 בינואר 2016
72130 במאי 201617 ביולי 2016
83213 באוגוסט 201723 באוקטובר 2017

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–60 (60 פרקים)

12 בפברואר 2012 עד 7 באוגוסט 2012.

יונתן מיטרני מגיע יחד עם חבריו דני וליעם מבית האומנה למחנה הקיץ "גאליס". "תורם אלמוני" עומד מאחורי שליחתם למחנה ובמהלך הסדרה מתבררת זהותו. הסיבה האמיתית להבאתו של יונתן אל המחנה היא מציאת "לוחות הגורל". מבלי שהוא יודע שסיימון רוצה להשיג את לוחות הגורל לעצמו. בעונה יולי מגיעה עם אחותה החורגת רונה אליה יולי מתנהגת כמשרתת. יולי רוצה להשיג את הקמפיין ולשם כך מנצלת את דורי. לבסוף דורי מגלה את האמת ונפרד מיולי. בזמן שיולי בקמפיין דורי ורונה מתאהבים, יולי חוזרת למחנה וסוחטת את רונה שאם היא תהיה חברה של דורי היא תגרום לעזיבתו מהמחנה בעקבות מחלה שיש לו. לבסוף יולי מודה על השקרים שלה ורונה ודורי הופכים לבני זוג. בסוף העונה, מזימותיו של סיימון נחשפות, ארי ויונתן משיגים את לוחות הגורל וארי מגלה מיהו - אביו של יונתן.

עונות 2–3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 61–116 (56 פרקים)

9 בדצמבר 2012 עד 31 ביולי 2013.

הקיץ השני במחנה נפתח, ויונתן מגלה על העיר האבודה - "גאליסיה" ומגלה שרק הוא יכול להציל את העיר ואנשיה משלטונה של זארדה ולהחזיר לחיים את כל האנשים שזארדה הקפיאה. כדי לא לאבד את שלטונה על העיר שולחת זרדה את בנה אדוארד ("אדי"), שמתחזה לחניך בשם ברק הניס בעזרתם של דני ויונתן, לסכל את סיכויו של יונתן להגיע אל העיר האבודה. עם הזמן אדי מתאהב בדני והופך לבן זוגה עד שהיא מגלה שהוא בעצם הנסיך אדוארד, ונפרדת ממנו. דורי, שרוצה להתקבל לקבוצת מכבי בכדורסל, אך לא יכול מבלי להשיג ציון טוב בפיזיקה, עושה הסכם עם הוגו. הוגו יעשה את מבחן הקיץ בפיזיקה במקומו, ודורי יהיה בן זוגה של דפני, כדי שעדי לא תסתיר את הזוגיות עם הוגו. התוכנית מצליחה בהתחלה, ובמהשך דורי מתאהב בדפני ונהיה בן זוגה מרצון, אך לבסוף דפני ועדי מגלות על התוכנית בטעות ונפרדות מדורי והוגו. בסוף העונה השנייה מגלה יונתן את אימו קפואה בגאליסיה ומחליט לעשות הכל על מנת להציל אותה ולהחזיר אותה ואת שאר התושבים לחיים.

בעונה השלישית מגלה יונתן שאם הוא יפעיל את היהלום ללא מגן גאליסיה, הוא יקפא בעיר האבודה. דני הופכת לנסיכת גאליסיה, במטרה לבדוק אם יש משהו שיכול להציל את יונתן מהגורל שמחכה לו בעיר האבודה. בעונה דורי עושה את מבחן הבגרות שלו בפיזיקה. דפני רוצה להכשיל את דורי, כדי לנקום בו על מה שעשה לה, והיא נהיית בת זוגו כחלק מהתוכנית. לבסוף היא מוותרת על ההחלטה, אך דורי מגלה זאת והם נפרדים. רונה, שחוזרת לגאליס לתקופה קצרה, נהיית בת זוגו של דורי. לבסוף, רונה מכשילה את דורי, כי היא רוצה שיטוס איתה חזרה ללונדון. כולם חושבים שדפני הכשילה אותו. בסוף העונה, יונתן יותר להציל את העיר האבודה, אך נתקל בבעיות. זארדה מאיימת שתהרוג את ארי, אביו של יונתן, אם לא ייתן לה את המגן. יונתן נותן לה את המגן והיא הורסת אותו, ומקפיאה את ארי. יונתן נחוש להציל את העיר, גם במחיר של קפיאה, אך לפני זה מדבר עם דני והם חוזרים להיות בני זוג. יונתן מפעיל את היהלום וקופא. כל הפסלים התעוררו, העיר ניצלת, ארי ורות, אימו של יונתן, חוזרים למחנה. הם מגלים לדני שהוא קפא, והיא בוכה עליו.

עונות 4–5[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 117–166 (50 פרקים)

16 במרץ 2014 עד 29 במרץ 2015.

הקיץ השלישי נפתח, ולמחנה מצטרף צוות חדש, "טורינו". כבר בפרק הראשון מתגלה כי יונתן חי באיבוד זיכרון, וחי עם רפאל ואנה שמתחזים למשפחתו. דני ודורי יוצאים לחפש את יונתן, ולאחר שמצאו אותו, יוצאים לחפש את "מעיין הנשמות". בהמשך העונה נינה מצטרפת למחנה, שלמעשה זאת אנה במסכה. במהלך העונה מראים את העבר של החניכים החדשים. ארז, שכועס על אודי, סוחט אותו על התאונה כדי לגרום למאיה לשנוא את אודי ולאהוב אותו. הוגו וגילי יוצאים לחפש את האמזונה כחולת החזה, ציפור שגילי שחררה. במהלך העונה קורים דברים לא צפויים, בסוף העונה, סודות נחשפים. גילי חולה במחלה ונשאר לה חצי שנה לחיות, מתגלה כי ארז הוא זה שדרס את דנה ולא אודי, ליעם מגלה שרותם משקרת ושהיא ויולי מכירות מבית ספר ולא מהמחנה, טיראן הוא זה שרוצה להעיר את 400 הלוחמים האכזריים בהיסטוריה בעזרת מעיין הנשמות וחוטף את רפאל ואנה, דני נפרדת מיונתן כאשר הוא רוצה לחזור להרפתקאות, ונהיית חברה של דורי.

העונה החמישית נפתחת בסצנה מלפני שבעה חודשים, הרגע בו יונתן משתחרר מהעיר האבודה על ידי שיקוי ממעיין הנשמות, שהשני העיר את טולה, לוחמת עתיקה. מיקה מחליטה לשבור את השגרה ומחליפה בין הקבוצות את החניכים והופכים לצוות 1 ו-2 אך הסיפורים במחנה מהעונה הקודמת ממשיכים ומתגברים, יונתן יוצא לחיפוש יחד עם דני, דורי ואנה שמצטרפת לאחר מות אביה אחר מעיין הנשמות, כדי להשמיד את הייעוד של יונתן כך אמרה לו סיגריט. הוגו מארגן מאחורי גבה של גילי סרט המבוסס על חייה כדי לזכות בתרופה, ובהתחלה אכן מצליח והתרופה נתרמת לה ולחמישה-עשר הילדים האחרים החולים. בזמן שמאיה גויסה על ידי רשף לשוטרת סמויה, מתוודה אודי על כך שהוא דרס את דנה, ומאוחר יותר מנסה אודי בזמן שכלוא יחד עם מאיה שמאמינה לו, למצוא הוכחות שארז הום ביולי, אך הוא שיקר לה כדי לגלות מה היא זוממת נגד יולי כדי להציל אותה, שלבסוף בתצוגה רותם ודניאל חוזרים ורותם מבטלת הכל ויולי מתקבלת לבית ספר לאופנה של דורין פרייבורג. ליעם מצטרף לרותם. יונתן מצליח להשמיד את המעיין, ובגידתו של דורי נחשפת. טיראן נורה ונהרג בידי רשף, ודורי לא מצליח להעיר את אחיו. לבסוף, ארז מודה בנהיגה בתאונה ואודי משתחרר מהכלא. דני טסה לעבוד בבית הארחה במקסיקו כדי להתנתק מיונתן, אך הוא מגלה שהיא כוח הייעוד שלו ובכל זאת מחפש אותה, מוצא אותה לאחר חצי שנה, והם חוזרים להיות ביחד.

עונות 6–7[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 167–213 (47 פרקים)

15 בדצמבר 2015 עד 17 ביולי 2016.

העונה מתחילה כאשר ליעם בכלא במקסיקו. במהלך חקירתו ליעם מספר את כל סיפורו מהרגע שהגיע למקסיקו. הוא מסכם עם דני ויונתן על תוכנית בריחה והם בורחים ביחד עם דוד, ישראלי שליעם פגש בכלא. במקביל, יולי שהפכה למדריכה מתכוננת לקראת תחילת המחנה. השנה היא שנתם האחרונה של החניכים במחנה ולכן מתאחד צוות אולימפוס המקורי לשנה האחרונה. הם יתחרו במחנה המתחרה ביער גאליס, מחנה עתידים, שהקים המדריך לשעבר בגאליס, רועי. עדי חוזרת למחנה ומנסה לחזור להוגו. דני ויונתן נלחמים בנבל חדש, ספקטור, שרוצה להשתלט על העולם בעזרת ספר הבריאה-ספר שכל מה שנכתב בו הופך למציאות. שרון אומרת לליעם ויולי שהיא ורועי נפרדו, ובהמשך היא מתאהבת שוב בליעם והם הופכים לבני זוג אבל מסתבר ששרון ורועי בכלל לא נפרדו ושניהם רוצים להרוס את גאליס. עדי רוצה לחזור להוגו אבל הוא לא מעוניין בקשר עמה. אדם מנסה להחזיר אותם להיות שוב ביחד ולאט לאט עדי ואדם מתקרבים והיא נשארת עם הוגו חברים. יונתן וניקה מגלים שיש שני מיועדים אחד שיציל את העולם ואחד שיחריב אותו, הוא בטוח שהוא המיועד המואר ודני המיועדת האפלה. הוא לא מוכן להודות בזה שדני המיועדת המוארת ועקב כך ונשאר לבד לחפש את הספר. בסוף העונה יונתן מוצא את ספר הבריאה. מתגלה כי אחיו של מורטון הוא סרחיו, ראש כנופיית הדמעות בכלא במקסיקו שהגיע לכלא בכדי לשמור על הנוצה אך מתברר כי סרחיו מת מפני שדוד הרעיל אותו וגנב לו את הנוצה. מתברר כי דוד הוא המיועד האפל ויונתן הוא המיועד המואר. דוד לא באמת צלע כל הזמן הזה, אלא העמיד פנים כי הוא צולע ולאחר שגנב את הנוצה מסרחיו החביא אותה בנעלו.

העונה השביעית נפתחת כאשר מובא הרקע של דוד וסיפור הפיכתו למיועד האפל. לפני שנתיים, בעוד יונתן היה קפוא בגאליסיה, העולם היה זקוק למיועד. דוד, אשר היה נכה ברגלו ובעקבות זאת צלע, מצא את עצמו דחוי מבחינה חברתית, כאשר חבריו לכיתה צחקו עליו, החרימו עליו, העליבו אותו וחיקו אותו. דוד התפרק מכך, וכשחשב שאין תקווה, פגש את זרדה, שליטת "גאליסיה" לשעבר, שאיבדה אותה לאחר שיונתן הפעיל בה את היהלום ושאב ממנה את כל כוחה, נראתה זקנה ביותר, אשר את גופה עטפו בגדים פשוטים ועניים. בתום השיחה שלהם, ריפאה זרדה את דוד מנכותו על ידי המניפה שלה, והעניקה לו את כוח הייעוד. השניים, יחד עם ארמונד, הסגן של ספקטור לכאורה ואחיו הבכור של דוד, רקמו תוכנית שמטרתה לכסות את הארץ בכיפת זכוכית, וזאת על מנת שיבקשו מדוד אוויר לנשימה בתשלום, כדי לנקום בבני כיתתו על שהציקו לו והתעללו בו, וגם תחזיר לזרדה את כס המלכות בגאליסיה. כשיונתן גילה על היות דוד המיועד האפל, סיפר על כך לדני וליעם אך הם לא האמינו לו. כדי להשיב את אמונה של דני בו ולמנוע מדוד לממש את תוכניתו, החליט לסלוח לניקה, שבגדה בו, ויחד הם שיתפו פעולה, כשבאמצע מצטרפים אליהם ליאון וספקטור, שהתחרטו על מעשיהם, וקיבלו את ההתנצלות של ניקה, ויחד הם מנסים למצוא דרכים לקחת מדוד את הספר. הם נפגשו עם סשה, אחיו של גרגורי ומדען גאון ומהולל, שהמציא מכונת זמן, שיכולה לחזור בזמן 23 שנים אחורה ואותה מפעיל הגביש. דוד, ארמונד וזרדה, חשבו אף הם על דרכים מתוחכמות שבאמצעותן דוד ישמור על מעמדו ועל ספר הבריאה. דוד, שהתמקם בבונקר של גרגורי למשך מספר ימים, ונעלם מהמחנה, וכך דני וליעם לא ידעו היכן הסתתר, החליט לחזור למחנה כדי לגרום לדני לחשוב שיונתן המיועד האפל ובכך לאבד את אמונו בו. דני האמינה לו והבינה לפי דבריו שכל עוד יש שני מיועדים לאף אחד מהם לא תהיה אפשרות לכתוב בספר וקלטה כי יונתן מנסה להרוג אותה והבינה שכך עליה לעשות. היא גרמה ליונתן להאמין שהיא בצד שלו כדי שלא יחשוד בדבר, וניסתה לדחוף אותו מהמצוק ולהרוג אותו, אך ברגע האמת התחרטה, וכאשר מכונת הזמן של סשה יצאה לפועל, אישרה לדוד לחזור בזמן ולחבל בפגישה של ארי ורות, הוריו של יונתן, כדי לגרום לכך שיונתן לא יוולד. דוד הביא את רות, שבהתחלה לא האמינה לכך שיונתן אכן בנה אך אחר כך השתכנעה, דוד הביא אותה מהעבר להווה וחטף אותה, אך לבסוף דני הבינה שדוד המיועד האפל, לאחר שקלטה כי רצה לרצוח אותה, מאחר שכאשר ניסה לנשק אותה ולהתחיל איתה, סירבה לו מפני שהיא עדיין אוהבת את יונתן, לבסוף מוציאה דני את יונתן מהבור מנשקת אותו, ושבה להיות בת הזוג של יונתן, אמרה ליונתן ורות, לחזור להווה כדי להשלים את פגישת ההיכרות בינה לבין ארי והרעילה את דוד. ניקה ומורטון, שהשתחרר מהכלא בשבט וסלח לניקה על שהפלילה אותו, הרגו את ארמונד, שירה במכונת הזמן, זרדה נכלאת בכלא "גאליסיה" ויונתן נתקע בעבר. בסוף הסדרה יונתן מצליח לחזור מהעבר בזכות המורה של רות שהותירה לה מתנה, הגלגול הקודם של דני, ויונתן מציע לדני נישואים והיא מסכימה.

עדי, שהתאהבה באדם, בלי לדעת שלא הוא עומד מאחורי סיפור הצלחת המערכונים וכתיבת המכתב המרגש, רצתה שיספר להוגו על הזוגיות ביניהם, אך אדם, שלא רצה שתגלה את האמת ותעזוב אותו, החליט לסכסך ביניהם. לאור אהדת המעריצים את המערכונים המצחיקים, מציע דורון שראוזינגר לעדי ואדם, לפרסם מערכונים שיוצגו בתוכנית "הפרעת קשב" בערוץ הילדים, אך אדם, שלא מוכשר בכתיבת מערכונים, גנב את יומנו של הוגו והעתיק ממנו. עדי, שרוצה להתפרסם ולשנות תדמית, וכמו כן להוכיח לכל האנשים שכינו אותה בשמות גנאי וזלזלו בה, משכנעת את אדם להיענות בחיוב ולהשתתף בתוכניתו. במהלך העונה, עברה מהפך במראה החיצוני, והתנהגה לכולם, ובמיוחד להוגו בשחצנות ובהתנשאות, אך באמצע העונה מגלה כי הוגו כתב את המערכונים, ונפרדה מאדם, אך בכל זאת המשיכה להיות בת הזוג של אדם ולשחק עמו את המערכונים כדי להמשיך להצטייר בעיני המעריצים כמפורסמת. בספיישל סוף הקיץ, שיכריע את עתידה בערוץ כמנחה, התנצלה בפני הוגו על מעשיה והביעה את חרטה בפני כל הצופים. בסוף הסדרה, אדם מתוודה בפני החניכים ובמיוחד מהוגו על כל שקריו, והם סולחים לו, והוגו ועדי חוזרים להיות זוג.

יולי, שראתה את שרון ורועי מתנשקים, צילמה אותם, וניסתה להראות לליעם כדי להוכיח לו את בגידתה של שרון בו, אך התמונה נמחקה, ניסתה לגייס את רונה ודורי לצורך בירור התכנונים של שרון, אך היא נכשלה במשימתה לקנות את אמונם, אך קובי, אביו של ליעם, שתחילה חשב ששיקרה לאחר שהופלל על ידה בגניבת הכסף ועתידו כמעט היה בכלא, בסוף האמין לה וסייע לה בתוכנית חשיפת התוכנית שלהם, כאשר השניים הבינו כי מטרתם היא לסגור את מחנה "גאליס", אולם שרון ורועי עלו על ניסיונם להפיל אותם, והפלילו את קובי בפריצה וגניבה והכניסו אותו לכלא. כאשר דורי והוגו גילו כי שרון היא העומדת מאחורי הצילום וההפצה של תמונת העירום של רונה, הבינו כי יולי דיברה אמת, והחליטו לשתף פעולה עמה בניסיון להוכיח כי שרון בוגדת במחנה ופועלת למען סגירתו, וגם כדי להביא לחזרתם של הזוגות- יולי וליעם, דורי ורונה. לבסוף, ליעם ורונה גילו הוכחה שלפיה שרון צילמה את רונה ללא חולצה, וחברו ליולי, דורי והוגו במטרה למנוע את סגירת המחנה, על ידי כך ששרון תחשוב שדורי פצוע ברגלו בזכות ליעם, אך במשימת הגמר שתקבע את עתיד המחנה, "גאליס" ניצח בזכות דורי, ועקב כך ימשיך לפעול גם בקיצים הבאים, ואילו "עתידים" הפסיד ונסגר. ארי גילה על כך ששרון ורועי צילמו את רונה עירומה ושלחו לכל המחנה, הבין כי הם הפלילו את קובי ופעלו יחד כדי להביא לסגירת המחנה. בסוף הסדרה, יולי וליעם חזרו וכך גם דורי ורונה, ארי החליט למסור את רועי ושרון לטיפול המשטרה, אך שרון גרמה לארי לעכב את הגשת התלונה, כדי שתוכל לברוח עם רועי לחו"ל, וכשבאה למחנה להתנצל לכאורה בפני החניכים, מקשיבה לשיחת הסיכום שלהם, ומבינה כי כולם חטאו ושיקרו במשך השנים במחנה, וכן שעליה להיפרד מרועי, מאחר שהבחינה בכך שאת כל המעשים הנוראיים שעשתה, והזוגות שסכסכה, הכול היה לטובת רועי, וכן שהוא רק ניצל אותה והשתמש בה לתוכניתו, ולכן נפרדת ממנו, ורועי נשלח לכלא. קובי משתחרר מהכלא בזכות ארי לאחר גילוי הפללתו, ויולי נענית בחיוב להצעתו של ארי לשוב לתפקיד המדריכה. אל מסיבת סיום המחנה באו כל חניכי "גאליס" לדורותיהם - נינה ואלכס, שטסו מאוסטרליה לכבוד זאת, הודות לארי, שהעניק להם כרטיסי טיסה וצוות "טורינו" - ארז, אודי, מאיה, רותם וגילי וכולם שמחים, מאושרים ושרים את שיר הנושא של הסדרה.

הסדרה נגמרת בכך שהתמונה זזה לאחור וחושפת את המצלמות ואנשי ההפקה. השחקנים קדים קידה לעבר קהל הצופים, ונפרדים לשלום.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גאליס - דמויות

מונחים חשובים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לוחות הגורל - לוחות שמאירים את העבר ומנבאים את העתיד. נוצרו על ידי אדם שביקש לראות את העבר ולנבא את העתיד וכתב זאת בספר הבריאה. כך סיימון גילה את אהבתו לנכדתו נינה וארי ויונתן גילו את הקשר המשפחתי ביניהם.
  • שעון החול - שעון החול סופר אלף שנים מהרגע שהלוחות מתגלים עד הרגע שיתגלו שוב.
  • הכדור - הכדור מראה את הזמן שלוחות הגורל התגלו וב-י"ד הופך לחול ומגלה איפה הם יהיו ביום התאריך. היה בתוך העין של יונתן בחריטה.
  • ה- י"ד - התאריך שבו הלוחות מתגלים פעם באלף שנים.
  • שומרי הסוד - מסדר סודי ששומר על לוחות הגורל מפני המחפשים אותם.
  • תליון גלגמש - תליון שנראה כמו מפתח סול בצורת נחש. מי שעונד את התליון אפשר לשלוט במחשבותיו בעזרת מטה גלגמש.
  • מטה גלגמש - בעזרת המטה אפשר לשלוט במי שעונד את תליון גלגמש מופעל על ידי לחיצת כפתור.
  • העיר האבודה - גאליסיה - עיר אבודה, שהפתח שלה בלתי נראה. הייתה גן עדן עד שזרדה ואיקרה השתלטו עליה. נוצרה על ידי אדם שביקש שיהיה גן עדן עלי אדמות וכתב זאת בספר הבריאה. אל העיר מגיעים כאשר קופצים מממצוק עם צמיד גאליסיה על היד.
  • צמיד גאליסיה - מפתח הכניסה לגאליסיה שרק בעזרתו אפשר להיכנס בבטחה.
  • המניפה - המניפה שייכת למלכת גאליסיה- זרדה. ברגע שהיא מנופפת במניפה היא יכולה להקפיא אדם ולהפכו לפסל. כך זרדה נתנה לדוד את כח הייעוד.
  • יהלום גאליסיה - יהלום הנמצא בעיר האבודה, אם המיועד יפעיל את היהלום כל הפסלים שקפאו יחזרו לחיים והעיר תינצל אך אם המיועד יפעיל את היהלום הוא יהפוך לפסל אבן בעצמו.
  • מגן גאליסיה - טבעת בצורת שריון שהמיועד צריך לענוד אותה בעת הפעלת היהלום וכך הוא יוכל להישאר בחיים ולא לקפוא. יש רק אחת כזו בעולם והיא נוצרה במיוחד למיועד, ונמצאת בחדר היהלום עבור המיועד. נלקחה על ידי ארי ושאר המורדים מגאליסיה עם ה"אמיליה גריי" כדי לתת אותה ליונתן. ארי לקח אותה כדי לבדוק בלוחות הגורל אם באמת ישמרו על יונתן שלא יקפא. זרדה זרקה אותו לסיר חומצה בפרק האחרון.
  • ה"אמיליה גריי" - אוניה שברחה מגאליסיה ליונתן להביא לו את מגן גאליסיה נעצרה על ידי כך שזרדה חסמה את נהר אנדרומדה, כי הנ"צ של גאליסיה נמצא שם, נשרפה.
  • מעיין הנשמות - מעיין פלאי שמימיו יכולים להעיר את המתים לפי האגדה נוצר על ידי אוסיריס אך בעצם נוצר על ידי אדם שביקש להחזיר את אהובתו לחיים וכתב זאת בספר הבריאה.
  • מפתח ענח' - המפתח שפותח את מעיין הנשמות, בצורת צלב.
  • העין של הורוס (עין האינסוף) - הדרך למעיין הנשמות צריך לשים אותה בחור בפסל של הורוס, שנחשפת לאור מצביעה על המומיה הימנית בתוכה נמצא הכד שבתוכו נמצא המפה עם הפנים של דני.
  • הכד - כשמכניסים לתוכו מים ושופכים אותם, נוצרת המפה האמיתית למעיין הנשמות.
  • ספר הבריאה - ספר שכל מה שנכתב בו הופך למציאות ורק המיועד יכול לכתוב בו. בעבר 3 אנשים כתבו בספר, ומסתבר שכל אחד מהם ביקש ליצור את 3 האוצרות אחריהם חיפש יונתן בעונות הקודמות: לוחות הגורל, גאליסיה ומעיין הנשמות. נמצא בים. אי אפשר להשמיד אותו אלא אם המיועד היחיד רושם שזה מה שיקרה.
  • הפראים - שבט אינדיאני סודי ששומר על ספר הבריאה מפני המחפשים אותו.
  • נוצת המיועד - הכלי היחיד בעזרתו המיועד יכול לכתוב בספר הבריאה.
  • הגביש (זכוכית סמרקנד) - הגביש מראה למיועד את האזור שבו נמצא ספר הבריאה-בים. נמצא במעיין רגוניס.
  • מכשיר המיועד - מראה איפה המיועד על פי קריאת גלי מוח. נמצא בבונקר של גרגורי.
  • המיועדים המוארים - הגלגולים של יונתן, כל הגלגולים חיפשו את לוחות הגורל, גאליסיה, ומעיין הנשמות. יונתן היחיד שהגיע וגילה על ספר הבריאה. המיועד שיציל את העולם מפני המיועד האפל וישמיד את ספר הבריאה.
  • הכוח של המיועד המואר - הגלגולים של דני, מלווים את המיועד בכל מסעותיו. אחת מהן זאת המורה לארכיאולוגיה של רות, אשתו של דוד גרינברג, שנתנה לרות את היומן וצמיד גאליסיה.
  • המיועדים האפלים - זרדה ודוד, זרדה המיועדת להחריב את גאליסיה ולשלוט בה הרגה את דוד גרינברג ואיבדה את הכוח של המיועדת. דוד המיועד שיחריב את העולם בעזרת ספר הבריאה.

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצלחת הסדרה לוותה בתהליך של מרצ'נדייזינג למגוון רחב של מוצרים שנשאו את לוגו הסדרה ודמויות השחקנים.

סמדר שיר פרסמה חמישה ספרים המבוססים על עלילות הסדרה. הספר הראשון, "גאליס - הקיץ של רונה ודורי", יצא לאור לאחר שידור העונה הראשונה. הספר השני יצא לאחר העונה השלישית ונקרא "גאליס - הכוכבים של יולי". הספר השלישי פורסם לקראת העונה הרביעית ושמו "גאליס - ליעם הולך בעקבות הלב". הספר הרביעי בסדרה, "גאליס - יונתן ודני במבצע מקסיקני", יצא לאור לאחר העונה החמישית. הספר החמישי והאחרון יצא בזמן שידור העונה השישית והוא נקרא: "גאליס - מתחילים מחדש".

באוגוסט 2013 הוצג "גאליס-המופע" - מופע המבוסס על תוכני הסדרה, שהועלה שלוש פעמים בהיכל נוקיה ופעם אחת בקריית מוצקין, ובו הופיעו תובל שפיר, אליאנה תדהר, ליאור כהן, דניאל גד, שירן סנדל, דניאל מורשת ודנה פרידר כאורחת. בחג הסוכות שלאחר מכן הוצג מופע נוסף, גם הפעם בהיכל נוקיה, "I Love Galis".[2]

אליאנה תדהר על סט צילומי הסרט "גאליס - המסע לאסטרה"

באוגוסט 2014 יצא לאקרנים הסרט "גאליס - המסע לאסטרה". הסרט עוסק בגיבור הסדרה יונתן (תובל שפיר) והרפתקאותיו ב"אסטרה" לצידם של ארבעת חבריו מהסדרה ביקום המקביל: טיקה (אליאנה תדהר), טורסו (דניאל מורשת), זויה (שירן סנדל) והודור (נווה צור).

העונה החמישית הייתה אמורה לעלות בתאריך ה-22 בפברואר 2015, אך בגלל "אתגר הגאליס" הקדימה הוט תקשורת את העונה בשבוע.[3] לקראת העונה החמישית, ב-15 בינואר 2015 נפתח ערוץ גאליס ב-HOT, בו משודרים כל הפרקים מכל העונות, ההופעות, ספיישלים, וכל מה שקשור לסדרה. הערוץ שודר באפיק 73 ב-HOT, והיה פתוח לחודש בלבד.

עם יציאתה של העונה החמישית, הושקה אפליקציית "OH MY גאליס!" שניתנת להורדה בחנויות האפליקציות.

ב-2015 פורסמה כתבה במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות, בה דוד דהן ועידו דרור, יוצרי הסדרה, מסרו כי עונתה השביעית של גאליס תהיה האחרונה.

באפריל 2016 יצא לאקרנים הסרט "גאליס - קונקט". את התסריט לסרט כתבה שירלי מושיוף ובמאי הסרט הוא אסף קורמן. בסרט השתתפו תובל שפיר, אליאנה תדהר, דניאל מורשת, שירן סנדל, נווה צור, דניאל גד, רותם סלע ועפר שכטר.

ב-20 וב-21 ביולי 2016 עלה מופע הפרידה של הסדרה, אשר נקרא "גאליס מופע סוף" והתקיים גם הוא בהיכל נוקיה בהשתתפות של אליאנה תדהר, תובל שפיר, דניאל מורשת, שירן סנדל, נוה צור, דניאל גד ובפעם הראשונה גם בן אדם ומור פולונוהר.

 חניכי המחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חניכים בכל העונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יונתן מיטרני (תובל שפיר) - הפרוטגוניסט הראשי בסדרה. המיועד המואר, נער חכם וסקרן. מגיע מבית האומנה למחנה "גאליס". בן זוגה הנצחי של דני, בנם של רות וארי ואחיה החורג של נינה. בבית האומנה הוא פתח את "אבן המשאלות", ועקב כך גם בקיץ הראשון במחנה, מצא את "לוחות הגורל" וגילה שארי הוא אביו. בקיץ השני במחנה היה ב"צוות אכילס", שחרר את העיר האבודה "גאליסיה", הציל את אמו ואת אנשי העיר, אך קפא והפך לפסל. בקיץ השלישי, מתגלה שהוא חי באיבוד זיכרון אצל רפאל ואנה דרור, שמתחזים למשפחה שלו. בזכות דני, דורי וליעם הוא חוזר למחנה ומתחיל להיזכר מחדש. בהמשך מתאהב בדני פעם נוספת, הוא נסחף לחיפוש אחר "מעיין הנשמות", ועקב כך דני נפרדת ממנו. יותר מאוחר הוא מחליט להפסיק את החיפוש, ומחליט לוותר על ההרפתקאות והייעוד שלו. הוא חושב שכדי להיפטר מהייעוד הוא צריך להשמיד את המעיין, והוא חוזר לחפש אותו במטרה להשמיד אותו. במהלך החיפוש מתגלה כי הוא גלגול של שאר המיועדים. הוא מצליח להשמיד את המעיין, אך לבסוף הוא מגלה שדני היא כוח הייעוד והם חוזרים להיות בני זוג. בקיץ הרביעי הוא לא רוצה לחזור לגאליס ממקסיקו, אף על פי שהוא שומע קולות שמובילים אותו ליער, מתוך חשש ששוב יצטרך להפוך למיועד, אולם הסתבכות עם החוק במקסיקו מאלצת אותו לחזור לישראל ולגאליס. במשך העונה מתברר שהעולם יצר עוד מיועד וחושבים שיונתן המיועד האפל ודני המוארת לכאורה, עקב כך הוא מסתכסך עם כל חבריו מכיוון שבשבילו להיות המיועד זה הדבר הכי חשוב. מתאהב בניקה. הוא בטוח שהוא המואר ודני היא האפלה אז הוא לא מוכן לשתף פעולה עם דני, דוד וליעם, ואף מתעלם מכך שדני נכלאה על ידי שבט הפראים. לבסוף מגלה בעזרתו של הוגו שהספר בים. בסוף העונה מוצא את הספר בים, שמגיע אליו דרך הספינה ששלח אל הים במקסיקו, "התיקון" ושלא היער קרא לו אלא ספר הבריאה. בסיום העונה מתברר כי הוא המיועד המואר ושדוד הוא המיועד האפל. בעונה 7, הוא אומר לדני וליעם שדוד הוא המיועד האפל אך הם לא מאמינים לו וחושבים שהוא המיועד האפל ודני המיועדת המוארת. דני שמה אותו בבור ומתכננת עם דוד שהוא לא יוולד, אבל כשדני מג לה שדוד המיועד האפל היא משחררת אותו מהבור והם חוזרים להיות זוג. הוא ודני עושים תרגיל לדוד וארמונד שדני מתה, באותו הזמן היא מעלפת את דוד ויונתן חובט עם המקל בראש של ארמונד וכך הם מחזירים את הספר והנוצה. מחזיר את רות לשנת 1993 ומביא אותה לפגישה עם ארי שנחטף על ידי זרדה שתכננה לחזור לשלוט בגאליסיה, אך יונתן עשה לה תרגיל ושם את הגביש במקום היהלום נותן את היהלום לוולקן וסמארס עוצר את זרדה כשזרדה נעצרה ויונתן זרק את הצמידים ההיסטוריה השתנתה וזרדה לא תשלוט בגאליסיה ורות לא תקפא. ארמונד יורה במכונת זמן ויונתן נתקע בעבר. אך מצליח לחזור בזכות היומן שהמורה לארכיאולוגיה (הגלגול הקודם של דני) נתנה לרות. לאחר שחזר מהעבר והבין כמה הוא אוהב את דני, הוא הציע לה נישואים והיא הסכימה.
  • דניאלה "דני" רובין/מיטרני (אליאנה תדהר) - נערה טובה וחכמה. בת זוגו הנצחית של יונתן ומגיעה עמו לגאליס. עושה כל שביכולתה לעזור ליונתן ולהגן עליו מפני החיפושים שלו. עזרה לו למצוא את "לוחות הגורל", ומוצאת דרכים להגן עליו מפני שחרור "גאליסיה". בקיץ השני הייתה ב"צוות אתנה". בקיץ השלישי מגלה ראשונה שיונתן חי, ויוצאת לחפש אותו יחד עם דורי. בעזרת דורי וליעם הם מצילים אותו, והיא נהיית לבת זוגו שוב, ויוצאת אתו לחיפוש אחר "מעיין הנשמות". בסוף העונה הרביעית נמאס לה מהרפתקאות והיא נפרדת מיונתן ונהיית לבת זוגו של דורי. בעונה החמישית נתגלה לה כי דורי בוגד בהם, ושהיא גלגול אהובותיו של המיועד והכוח שנותן לו את היעוד. מאוחר יותר, היא מחליטה שתנתק איתו קשר כדי שיפסיק להיות המיועד לטובתו. בסוף העונה טסה למקסיקו ועובדת בבית הארחה כדי להתרחק מיונתן, אך אחרי חצי שנה יונתן מוצא אותה והם חוזרים להיות בני זוג. בקיץ הרביעי היא מנסה לשכנע את יונתן לחזור לגאליס, ומצליחה. רוצה ללמוד מה תפקידה בתור אשת המיועד. בהמשך העונה חושבים שהיא המיועדת המוארת, אך בסוף העונה מתגלה שלא. בעונה 7 בהתחלה עוזרת לדוד ומאמינה לו אך לבסוף עולה עליו וחוזרת להיות בת הזוג של יונתן. דוד כותב שהיא תמות והיא עושה הצגה כדי שדוד יחשוב שהצליח אך יונתן כבר חזר. ניסתה לשרוף את הספר, אך גילתה שהדרך היחידה להשמיד את הספר היא שרק המיועד יכתוב שהספר יושמד. היא וליעם עושים לדוד תרגיל שהם מפצלים את הספר והנוצה ומצליחה להבין מליעם שקרה משהו ומכיוון שדוד תמיד מלקק את האצבע לפני שהוא מעביר דף היא שמה לדוד רייסין בספר וכך הוא מת. מגלה שיונתן נתקע בעבר ובוכה עליו. אך הוא מצליח לחזור והציע לה נישואים והיא הסכימה.
  • ליעם בן בסט (דניאל מורשת) - חברו הטוב ביותר של יונתן שמגיע עמו מבית האומנה למחנה "גאליס". אחיהם של מירון ואשל ועוד שני אחים שלא מוזכרים בעונות. עזר ליונתן בכל הרפתקאותיו. בקיץ הראשון הוא בן זוגה של שרון. בקיץ השני הוא ב"צוות אכילס". הוא מסתבך עם האחים רואס בגלל אחיו, מירון. הוא נהיה בן זוגה של נטלי רואס, שמרמה אותו, אך כשהוא מגלה זאת הם נפרדים והוא הופך לחבר של יולי. בקיץ השלישי יחסיו עם יולי מתערערים בגלל רותם, והם נפרדים, אך הוא מנסה להחזיר אותה אליו ועוקב אחרי רותם במטרה להבין מה היא רוצה מיולי. הוא מרמה את רותם בכך שהוא לכאורה מצטרף אליה בתוכנית הנקמה, אך למעשה הוא הקליט אותה. לבסוף הם חוזרים להיות בני זוג. בעונה השישית מנסה להחזיר את יונתן ודני לגאליס ובסוף נכנס לכלא במקסיקו כחלק ממזימתו של ספקטור. בעקבות הסתבכות עם כנופיות בכלא, יונתן ודני מחלצים אותו, והוא בורח איתם ועם דוד, חברו החדש, לישראל. יחסיו עם יולי מתערערים מפני שהיא הפכה למדריכה, אך בסוף משלימים מבלי שהוא יודע שנישקה יולי את דורי. הלך עם שרון לבקר את אביו קובי שהשתחרר מהכלא אחרי עשר שנים, ולאחר שחוזרים שרון מנשקת אותו. לאחר שהוא מגלה על נשיקתם של יולי ודורי, בעקבות פליטת פה של שרון, הוא נפרד מיולי וחוזר לשרון. גויס על ידי שרון בשביל שיעזור לה ולרועי להוציא את דורי מהתחרות על ידי כך שגרמה לפגישה בין דורי ורועי. שיחרר את המדרגה בבקתת הבנים כדי שדורי יפצע, מפני שראה אותו נפגש עם רועי ולוחץ את ידו. גילה שדויד הוא המיועד האפל מפני שבפגישה ביניהם ראה שדויד שם את המקל ברגל השנייה. עשה תרגיל לשרון ולרועי אחרי שגילה ששרון היא זו שצילמה את רונה ושיתף פעולה עם רונה דורי ויולי נגד שרון ורועי שדורי לא באמת נפצע שזה היה רק כדי ששרון תתלהב ולא תשים לב אחרי שחשפו את התרגיל הוא חוזר ליולי. עוזר לדני בתוכניתה להשמיד את הספר. הוא מציע את הרעיון שצריך לפצל את הספר והנוצה. עקב כך דוד תופס אותו בחממה עם הנוצה וכולא אותו. גורם לאבא שלו לחשוב שמשהו לא בסדר איתו וכך דני מצילה אותו. חוזר ליולי.
  • יולי סער (שירן סנדל) - נערה יפה חכמה ומפורסמת, דוגמנית השנה לשנת 2011. בקיץ הראשון היא בת זוגו של דורי, מנצלת אותו לטובת קמפיין וסוחטת את אחותה החורגת רונה. בקיץ השני היא ב"צוות אכילס". היא משתנה לטובה ופותחת בלוג לייעוץ לנערים ונערות. היא עוזרת לליעם להתעמת מול האחים רואס, מתאהבת בו והופכת לבת זוגו. בקיץ השלישי היא קורבן לתוכנית הנקמה של רותם, אך ברגע האחרון המצב מתהפך והיא חוזרת להיות בת זוגו של ליעם. בקיץ הרביעי הופכת למדריכה, ויחסיה עם ליעם מתערערים בעקבות כך שהיא לא מסוגלת להשתלט על התעלולים שלו. מנשקת את דורי בטעות וסוחטת אותו שלא יספר או שהיא תגרום לפיטוריו של אבא של רונה ולסילוקה מהמחנה. מדיחה את שרון מצוות אולימפוס. לאחר ששרון מגלה לליעם על הנשיקה בינה לבין דורי, ליעם נפרד ממנה. פוטרה מתפקידה כמדריכה לאחר שהיא נתפסה על חם על ידי ארי עם הכסף שעמו עמדה להפליל את שרון לאחר שהיא התחרטה על המעשה וארי הוריד אותה מההדרכה. עוזבת את המחנה בסוף העונה השישית אך מגלה את רועי ושרון מתנשקים. כביכול חוזרת לדורי על מנת לחשוף את רועי ושרון ולמנוע את הסגירה של המחנה. עוזרת להוגו בכך שמפרסמת ביחד עם הוגו ודורי את המערכון של ספיישל סוף הקיץ. משתפת פעולה עם דורי ליעם הוגו ורונה במטרה לחשוף את תוכניתם את שרון ורועי. לאחר שגאליס מנצחים היא חוזרת לליעם ומקבלת את ההדרכה בחזרה.
  • דורי אהרוני (דניאל גד) - נולד עם קרישת דם. בעונה הראשונה, היה בן זוגה של יולי, ונוצל על ידה לטובת קמפיין שרצתה. התאהב ברונה ונהיה בן זוגה, ומאוחר יותר הם נפרדים. בקיץ השני הוא ב"צוות אתנה", לאחר שהבריא, הוא מנסה להתקבל לקבוצת הכדורסל מכבי, ולשם כך מנצל את דפני. מאוחר יותר הוא באמת מתאהב בה אך לבסוף הם לא נהיים זוג ובסופו של דבר הוא נכשל בבחינות הקבלה. בקיץ השלישי הוא עוזר לדני בחיפושה אחר יונתן ותוך כדי מתאהב בה. במהלך העונה נהיה בן זוגה אך גם נהיה קנאי אליה בכול מה שקשור ליונתן. הוא מצטרף לחיפושים אחר "מעיין הנשמות", אך לא מרוצה מכך שדני מסתכנת. הוא מתחיל לרגל עבור טיראן ובוגד בכולם, ובתמורה טיראן ייתן לו בקבוקון עם מי מעיין כדי להחזיר את אחיו שמת יואב. בקיץ הרביעי מנסה לחזור לרונה, אבל היא יוצאת עם מישהו אחר, ולאחר שנפרדת ממנו מסרבת לחזור אליו אחרי שהיא חושבת שנישק את יולי. לאחר מכן יולי מספרת לרונה את האמת והוא ורונה חוזרים להיות זוג. בסוף העונה שרון מפלילה אותו וגורמת לכך שכל המחנה יראה תמונה של רונה ערומה וזה יראה שהוא שלח את התמונה. כביכול חוזר ליולי ועוזר לה למנוע משרון ורועי לסגור את המחנה. שבור מאוד מכך שרונה עוזבת ללונדון עם איתן. עוזר להוגו בכך שמפרסם ביחד עם יולי והוגו את ספיישל סוף הקיץ. נפצע מהמדרגה מפני שליעם שחרר את הבורג. אף על פי שנפצע, בחר להשתתף במשימה האחרונה והגיע לגמר מול איתן. לא באמת נפצע מהמדרגה ורק העמיד פנים ניצח את איתן והציל את גאליס מלהיסגר. אחרי שחשפו את התרגיל שלהם חוזר לרונה.

חניכים במשך העונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חניכי הקיץ השני. מימין לשמאל: יולי, ליעם, נטלי, ברק, דני, הוגו, דורי, אלכס, עדי, דפני, הבמאי

הוגו (נווה צור) (עונות 1-7) - נער שמנמן אך מחונן וגאון, תמים פחדן וחסר ביטחון. לעתים תכונותיו הפחדניות מוצגות בסדרה שכשהוא מפחד לעשות דברים מסוימים אך תמיד מנסה להסתיר את זה אבל זה הקסם שבו. בקיץ הראשון הוא מתאהב בעדי ונהיה בן זוגה. בקיץ השני הוא ב"צוות אתנה", ועוזר לדורי בתוכניתו להתקבל למכבי בכך שהם מנצלים את דפני, ויחסיו עם עדי מתערערים. בקיץ השלישי הוא משקר לכולם על הפרידה שלו ושל עדי, ומתיידד עם גילי. הוא מחפש איתה את ציפור האמזונה כחולת החזה, ותוך כדי גילי עוזרת לו לבנות ביטחון. מאוחר יותר הוא מתאהב בה, ומנסה למצוא פתרון למחלתה. לאחר שסרטון שהוא מפיק מצליח לעורר מודעות, גילי מקבלת את התרופה והם הופכים לבני זוג. בקיץ הרביעי, לאחר שמתגלה כי גילי נפרדה ממנו לטובת מישהו אחר, עדי חוזרת למחנה והוא מנסה להתחמק ממנה. כותב יומן על כישלונותיו עם בנות, ויחד עם אדם הופך אותו לסדרת אינטרנט. בסוף העונה מבין כי הוא אוהב את עדי ומנסה לחזור אליה. מפרסם ביחד עם דורי ויולי את המערכון שרצו לעשות עדי ואדם בספיישל סוף הקיץ. כותב לעדי מערכון חדש. בסוף הסדרה סולח לאדם וחוזר לעדי.

  • נינה בראון (ליאור כהן) (עונות 1–4, אורחת ב-7) - בתה של עמליה, בתו החורגת של ארי ואחותו החורגת של יונתן. בקיץ הראשון היא שותפה לתוכנית ניצולו של יונתן לחיפושים אחר "לוחות הגורל". בקיץ השני היא ראש "צוות אתנה" ועוזרת ליונתן בחיפושים אחר "גאליסיה". היא הופכת להיות בת זוגו של אלכס. בעונה הרביעית עוברת לאוסטרליה. חוזרת בפרק האחרון של העונה השביעית למסיבת הסיום של המחנה ביחד עם אלכס.
  • שרון(תמר עמית יוסף) (עונות 1,6-7)- נערה יפה וחכמה. בהתחלה היא החברה הטובה ביותר של יולי ובת זוג בסתר של רועי המדריך ומנסה למנוע מארי ועמליה לגלות על כך. ארי ועמליה גילו על היותם זוג ופיטרו את רועי. אחר- כך הם נפרדים מכיוון שרועי טס למקסיקו. בעונה השנייה בעקבות צילום מזויף היא נפרדת מליעם וטסה לרועי במקסיקו. הופכת להיות המנהלת האישית של יולי אך בהמשך רבה איתה ונהית חברתה הטובה של רונה. בסוף העונה היא ויולי משלימות. בעונה השביעית חברה בצוות אולימפוס ולאחר מכן מחליפה את יולי בהדרכה. בסתר היא בת זוגו של רועי ועוזרת לו לסגור את גאליס. בפרק האחרון שומעת את הוידואים של החניכים על מעשיהם בשנים שחלפו בגאליס, מתחרטת על מעשיה ונפרדת מרועי בסיום הסדרה.
  • רונה דיין (מור פולנוהר) (עונות 1, 3, 6-8) - נערה טובה וחכמה, אחותה החורגת של יולי. בקיץ הראשון היא מצטרפת למחנה, נסחטת על ידי יולי, ומתאהבת בדורי. בקיץ השני היא נמצאת בלונדון במלגת לימודי מוזיקה. היא חוזרת באמצע המחנה כדי לנסות לחזור לדורי, ומצטרפת ל"צוות אתנה". בקיץ השלישי מסופר כי היא ודורי נפרדו שוב כי דורי לא היה יכול לסלוח לה על זה שהיא הכשילה אותו במבחן, ונשארת בלונדון. חוזרת בקיץ הרביעי, ונהפכת לבת זוגו של איתן ממחנה "עתידים" עד שהיא נפרדת ממנו. מתברר שאבא שלה ואמא של יולי התגרשו, יולי מממנת אותה והיא השיגה לאביה עבודה כאב בית בגאליס. לאחר מכן יולי מספרת לה שהיא זו שנישקה את דורי והיא ודורי חוזרים להיות זוג. מופץ תמונה ערום שלה כחלק מתוכניתם של שרון ורועי. מתקשה לקבל שדורי חזר ליולי כביכול וחוזרת עם איתן ללונדון. מגלה שדורי דיבר אמת שהיה לו usb ועליו שיחה בין שי לאיתן שמוכיחה את חפותו של דורי. משתפת פעולה עם חניכי גאליס כדי לחשוף את תוכניתם של שרון ורועי. לאחר שגאליס מנצחים היא חוזרת לדורי.
  • עדי דנציגר (מאיה קורן) (עונות 1–3, 6-8) - בתו של השף גדי דנצינגר ואחותה של דפני. בקיץ הראשון, מגיעה עם אביה לצורך קיום תחרות בישול במחנה, נהפכת לשפית וכך מכירה את הוגו. השניים והתאהבו, אך לו היה להם אומץ לספר. לקראת סוף העונה, עדי צופה בקלטת בה הוגו מתוודה על אהבתו כלפיה, והשניים נהפכים לזוג. בקיץ השני, היא מגיעה למחנה בתור חניכה עם אחותה דפני- אחותה חסרת הביטחון. בעקבות זאת, עדי הסתירה ממנה את הזוגיות עם הוגו. הוגו יזם תוכנית עם דורי, שלפיה הוא אמור להיות בן הזוג של דפני, כדי שעדי תראה שדפני מאוהבת ותוכל לשוב להוגו, אך לאחר שמגלה כיצד הוא ודורי ניצלו את אחותה, מחליטה להיפרד ממנו. אך הוגו בכין לה מופע, והשניים חזרו להיות זוג. בקיץ הרביעי, לאחר שהתברר שעדי עזבה אותו לטובת מישהו אחר, היא מנסה לחזור אל הוגו אך הוא דחה אותה. עדי ואדם התקרבו ונהפכו לזוג. במהלך העונה, עדי עוברת שינוי במראה החיצוני, ומנערה טובת לב ועדינה, הופכת לחוצפנית ושחצנית, זאת בעקבות הפרסום שלה ושל אדם בערוץ הילדים. בסוף הסדרה לאחר שמגלה שהוגו הוא זה שכתב את המערכונים, היא נפרדת מאדם ובסוף הסדרה חוזרת להוגו.
  • אדם (בן אדם) (עונות 1, 6-7) - חברו הטוב ביותר של דורי. אביו הסתבך ונשלח לכלא וזה השפיע על חייו. לאחר היעדרות של שני קיצים, חוזר בקיץ הרביעי. מסופר שהשיג הרבה כסף מארגון מסיבות, אך בהמשך המתגלה כי שיקר וכי את לבושו היוקרתי ואת האופנוע שלו השיג לאחר שבזבז את הכסף שנועד לממן לו את המחיה עד האוניברסיטה. שומר טינה לדורי וגורם ליולי לשקר לרונה שדורי נישק אותה. יוצר עם הוגו סדרת אינטרנט עם עצות להתחיל עם בנות. בסוף העונה השישית הופך לבן זוגה של עדי. מצלם ביחד עם עדי את "עזרת נשים" בתוכנית של דורון והם גם אמורים לעשות מערכון לספיישל סוף הקיץ אך הוגו, דורי ויולי מפרסמים את אותו המערכון לפניהם. משתנה לטובה ועוזר לעדי להרים את הספיישל האחרון לעזרת נשים שהפך להיות מוסר השכל לטעויות שלו ושל עדי. הוא ועדי כבר לא ביחד. בסוף הסדרה מתוודה על שקריו מתחילת המחנה וכולם סולחים לו.
  • אדוארד (אדי)/ברק הניס (עמרי לוקאס) (עונות 2–3) - נסיך גאליסיה, בנם של זרדה ואיקרה. מצטרף למחנה בקיץ השני ל"צוות אתנה" ומתחזה לחניך במחנה בשם ברק הניס, אך מניעיו האמיתיים הם למנוע מיונתן למצוא את "גאליסיה". הוא מתבלבל בדרך כאשר הוא מתאהב בדני ונהיה בן זוגה, אך הם נפרדים. עקב התאהבותו בדני הוא מורד באמו משתנה. ועוזר ליונתן במסעו להציל את העיר האבודה ועוזר ליונתן וליעם להתעמת עם האחים רואס בהמשך זרדה שמה לו בכיס את הסכין שאיתו גאיה שחררה את סמארס מהמלכודת ויונתן חשב שהוא הבוגד עד שעזר לדני לשים על יונתן את המגן. בסוף סולח ליונתן על כך שחשד בו ונפרד מיונתן ודני.
  • אלכס שמואלוב (מאור שוויצר) (עונות 2–3, אורח ב-7) - ילד שמנת, בן עשירים. מצטרף למחנה בקיץ השני ונהפך לראש "צוות אכילס". אביו שלח אותו למחנה גאליס כדי לבדוק האם הוא ראוי לרשת את ברה המשפחתית וכדי להשתלט על המחנה ועל מסילת הרכבת הסמוכה לו. מנסה לנצח בתחרות השנתית באמצעות פריצה למחשב של ארי. משתנה והופך לבן זוגה של נינה. בפרק האחרון של העונה השביעית חוזר למסיבת הסיום של המחנה ביחד עם נינה.
  • דפני דנציגר (גאיה טראוב) (עונות 2–3) - בתו של השף דנציגר ואחותה של עדי. מגמגמת וחסרת ביטחון. הצטרפה למחנה בקיץ השני ל"צוות אתנה". מנוצלת על ידי דורי כדי שיתקבל למכבי וכאשר היא מגלה את זה היא נוקמת בו אך לבסוף התחרטה ודורי מגלה עת תוכניתה והם נפרדים. דפני עוזבת בסוף הקיץ השני מפני שאביה לא הרשה לה לחזור למחנה אחרי שיונתן קפא.
  • גאיה/גאיה הניס (שירה נאור) (עונות 2–3) - אחותו של וולקן. חיה בסתר בגאליסיה, ומתחבאת מפני זרדה ואיקרה שחושבים שהיא מתה. לאחר שיונתן גילה את העיר מתחזה לאחות של ברק והיא מצטרפת למחנה ל"צוות אתנה" ומצטרפת לחיפושים אחר "מגן גאליסיה", ונהיית בת זוגו של יונתן. מאוחר יותר זרדה מציעה לה לשחרר את אחיה מהקיפאון, גאיה מסכימה ומרמה את יונתן. למרות זאת, מוקפאת על ידה, אך מפשירה כאשר יונתן מפעיל את היהלום.
  • נטלי רואס(שני אטיאס) (עונות 3-2) בת למשפחת פשע.אחיו של ליעם גנבו מאחיה כסף והיא מנסה להחזירו,מנסה להתקרב לליעם בתקווה שכך תוכל למצוא את הכסף,לשם כך היא נעזרת ביולי שתעזור לה למצוא חן בעיני ליעם, יולי עוזרת לה והיא וליעם הופכים לזוג, אך תוכניתה נכשלת כשליעם הבין את כוונתה ובעזרתה של יולי סיכל את תכניתה.

טורינו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ארז בראל (עומר דרור) (עונות 4–5, אורח ב-7) - מנהיג "צוות טורינו". חברו הטוב של אודי. מנצל בחורות לתקופה מסוימת ואז זורק אותן. היה הנהג בתאונה שבה דנה נדרסה, אך הוא החליף מקומות עם אודי כדי שאודי יחשוב שהוא אשם. הוריו גרושים, בעקבות כך שלאביו הייתה משפחה מהצד, ולכן הוא רכושני במיוחד ומעניש את אודי על כך. הוא כועס על אודי ורוצה את מאיה לעצמו, ובשביל זה סוחט את אודי למעלה מחודש בכך שהוא יסגיר אותו למשטרה על הדריסה. היה בן זוגה של מאיה לזמן קצר עד שמאיה גילתה על כך שארז הוא הדורס של דנה, והוא היה בן זוגה רק כחלק מהנקמה שלו באודי. גנב את התרופה של גילי ונתן לה אותה ובכך הציל את חייה. ביום המשפט של אודי, עקב רגשות אשמה, הוא התוודה. מגיע למסיבת הפרידה בפרק האחרון בסדרה.
  • מאיה נוריאל (רוני דלומי) (עונות 4–5, 8, אורחת ב-7) - חברה ב"צוות טורינו". קיבוצניקית יפת תואר וחכמה. מאוהבת באודי. מגיעה למחנה כמה ימים לאחר שהחל, ומצטרפת לצוות טורינו. נפגעה מאהבה בגלל בחור בשם איתמר שהכירה בקיבוץ ועזב אותה ללא סיבה. נמצאת במשולש אהבה יחד עם אודי וארז וגם כקורבן לסכסוך ביניהם. טובת לב שמתנדבת בזמנה הפנוי. במהלך העונה החמישית נהפכת לבת זוגו של ארז ולאחר מכן מגויסת להיות שוטרת סמויה במטרה להסגיר את אודי למשטרה. לאחר שגילתה שלאודי לא הייתה בת זוג בשם נופר מעולם, ומבררת את העניין ומגלה על הסחיטה של אודי, ומתחילה לחקור שוב ומנסה להוכיח את חפותו, ונהיית בת זוגו שוב. מגיעה למסיבת הפרידה בפרק האחרון בסדרה.
  • אודי קורמן (בן רביד) (עונות 4–5, אורח ב-7) - חבר ב"צוות טורינו". "ילד טוב ירושלים" וטוב לב, מאוהב במאיה. הוא וארז היו מעורבים בתאונה שבה דנה נדרסה. בגלל תחבולותיו של ארז הוא מאמין שהוא הדורס, מכיוון שהיה חסר הכרה בתאונה. הוא נסחט על ידי ארז שמאיים שיסגיר אותו במשטרה אם לא יגרום למאיה לשנוא אותו, אף על פי שהוא לא הנהג. בעונה החמישית הוא מסגיר את עצמו למשטרה מתוך רגשות אשם, במהלך העונה התברר שהטראומה גרמה למוחו להדחיק את התאונה, אך לבסוף נזכר בה ומבין שלא הוא הדורס, אלא ארז. בהתחלה לא מאמינים לו, ומאוחר יותר מאיה חוקרת ומאמינה לו, והם חוזרים להיות בני זוג. במהלך העונה הוא כלוא ומחכה למשפט שלו. ביום המשפט, ארז הודה והוא השתחרר, והוא מתנדב במוסד לנפגעי תאונות דרכים במקום ללכת לכלא. מגיע למסיבת הפרידה בפרק האחרון בסדרה.
  • רותם טישלר (מאיה שואף) (עונות 4–5, אורחת ב-7) - חברה ב"צוות טורינו". בתקופת בית הספר יולי התעללה בה, והיא קיבלה את הכינוי "רוטב", ובשיא גרמה לכך שחבר שלה, דניאל, שבו היא עדיין מאוהבת, ייפרד ממנה במחשבה שהיא גנבה ממנו פרויקט חשוב במדעים שיוכל לקבל אותו לתוכנית המצטיינים של הטכניון, ולגרום לבית הספר לעשות עליה חרם ולצחוק עליה. הגיעה למחנה על מנת לנקום ביולי, ובשביל זה שינתה את כל המראה החיצוני שלה. היא מנסה להפריד בינה ובין ליעם ולנפץ את חלומה להתקבל לבית הספר לאופנה של דורין פרייבורג. בעלת כתם לידה גדול על ידה אותו היא מכסה בצמיד. במהלך העונה החמישית, לאחר שיולי גורמת לדניאל לסלוח לה, היא הורסת את תוכנית הנקמה שלה ומונעת מיולי לעלות לתצוגה עם הדגם הגנוב, ונהיית בת זוגו של דניאל. מגיעה למסיבת הפרידה בפרק האחרון בסדרה.
  • גילי אנג'ל (מיטל מיכאלי) (עונות 4–5, אורחת ב-7) - חברה בצוות טורינו. קלילה, מחוברת לטבע ואוהבת חיות. משחררת את קמע המחנה, ציפור בשם האמזונה כחולת החזה ולכן מחפשת אותה ביחד עם הוגו ומהלך החיפושים מתאהבת בו. חולה במחלה גנטית נדירה, אלפא 1 אנטיטריפסין, שמקצרת את חייה, כשהתרופה היחידה עולה מיליון וחצי שקלים ועליה לקחת אותה כל החיים, אחת לשנה. בגלל המחלה, נותרה לה חצי שנה לחיות, והיא משתדלת לא להיקשר לאנשים ומסרבת להיות בת זוגו של הוגו. הוגו גורם לכך שהתרופה תיתרם לה, ועקב כך הופכת לבת זוגו. התרופה לא נתרמת לה לבסוף, אך ארז גונב אותה והיא מקבלת אותה. עזבה את הוגו בשביל מישהו אחר. מגיעה למסיבת הפרידה בפרק האחרון בסדרה.

צוות המחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ארי מיטרני/בראון (גיא זו-ארץ המבוגר. הצעיר אופק אהרוני) (עונות 1-3, 6-7) - אביו של יונתן, אביה החורג של נינה ובן זוגה של עמליה. הבעלים של המחנה. איבד את זיכרונו בגלל סיימון. מחפש אחר "לוחות הגורל" כדי לדעת את עברו. בסוף העונה הראשונה ארי מגלה שיונתן בנו. בקיץ השני מנהל מערכת יחסים שנויה במחלוקת עם יונתן, הבן שלו, וכן קורבן לתוכניתו של אביו של אלכס שמואלוב שבמהלכה גם מגיע לבית החולים. מוקפא על ידי זרדה בסוף העונה וחוזר לאחר שיונתן מפעיל את היהלום. בעונה הרביעית ארי עוזב לאוסטרליה במטרה להתאושש מהקפאתו של יונתן ונשמע קולו בשיחת הטלפון עם מיקה ושמו מוזכר מספר פעמים. בקיץ הרביעי חוזר לנהל את גאליס. בגרסתו הצעירה הוא נחטף על ידי זרדה ומובל לגאליסיה. לבסוף יונתן ורות מצילים אותו והוא ורות נהיים בני זוג.
  • עמליה בראון/מיטרני (הדס קלדרון) (עונה ראשונה) - אימה של נינה, ביתו של סיימון, בת זוגו של ארי ואימו החורגת של יונתן. רופאה במקצועה. אביה הקים את מחנה "גאליס". מנסה למצוא דרכים להגן על ארי בחיפושו אחר לוחות הגורל. לאחר שסיימון נפגע היא עזבה ונסעה לטפל בו.
  • מיקה (דנה פרידר) (עונות 1, 4-5, אורחת ב-3) - בקיץ הראשון היא מדריכת צוות אולימפוס. אחראית ועובדת מצטיינת מתאהבת בבנימין והם מתנשקים. בקיץ השלישי הופכת למנהלת של מחנה "גאליס" בו בזמן שהיא מדריכה עקב עזיבת ארי לאוסטרליה, ונהיית בת זוגו של רשף.
  • רועי (גל אמיתי) (עונות 1, 6-7) - מדריך צוות אולימפוס, אשר ניהל רומן נסתר עם חניכה בשם שרון. לאחר שארי ועמליה גילו על הרומן הוא פוטר. מסופר שהוא ושרון חזרו לאחר שהיא נפרדה מליעם וטסו יחד למקסיקו. בעונה השישית מנהל את מחנה "עתידים", המתחרה לגאליס. בהמשך מתגלה שהפרידה שלו משרון היא רק לכאורה ושהם עדיין זוג, ושהם מתכננים לסגור את מחנה גאליס כנקמה על פיטוריו של רועי ועל הפיכתם של ליעם ויולי לזוג. במהלך העונה האחרונה הם נפרדים וחוזרים אך שרון לא רוצה אותו יותר לאחר ששמעה את חניכי גאליס מתוודים על החטאים שעשו במהלך השנים בגאליס. נלקח לכלא. שרון נפרדה ממנו בסיום הסדרה.
  • בנימין/בן ברג (תומר קפון) (עונה ראשונה) - הילד הקטן ביותר בבית האומנה, אשר ביקש מאבן המשאלות ש"הכל יהיה רגיל", אך בלבו רצה להפוך לנער. חבר במסדר שומרי הסוד. מחליף את רועי אחרי שעזב, והופך למדריך צוות אולימפוס. מתאהב במיקה והם מתנשקים, לכאורה נהרג מחומות המבצר אבל חוזר לגילו המקורי, בן 8 ומגיע למחנה גאליס.
  • מוטי דיין (ערן איווניר) (עונות 1, 6) - מתחיל לעבוד בגאליס בתור אב הבית, עבודה שיולי שהפכה להיות מדריכה סידרה לו. אביה של רונה. עזב את גאליס לאחר שראה שלרונה לא נוח העובדה שהוא אב בית ושהיא לא רוצה שיגלו על כך ושהיא מתביישת בו. מוצא עבודה אחרת.
  • שרון (תמר עמית יוסף) (עונות 1–2, 6-7) - נערה יפה וחכמה. בהתחלה היא החברה הטובה ביותר של יולי ובת זוג בסתר של רועי המדריך ומנסה למנוע מארי ועמליה לגלות על כך. ארי ועמליה גילו על היותם זוג ופיטרו את רועי. אחר כך הם נפרדים מכיוון שרועי טס למקסיקו. בסוף העונה נהיית בת זוגו של ליעם. בעונה השנייה היא עובדת בתור סטייליסטית ועקב כך לא מגיעה למחנה אך מנהלת שיחות סקייפ עם ליעם ויולי. בעקבות צילום מזויף היא נפרדת מליעם וטסה לרועי במקסיקו. בעונה השביעית חברה בצוות אולימפוס ולאחר מכן מחליפה את יולי בהדרכה. בסתר היא בת זוגו של רועי ועוזרת לו לסגור את גאליס. בפרק האחרון שומעת את הוידואים של החניכים על מעשיהם בשנים שחלפו בגאליס, מתחרטת על מעשיה ונפרדת מרועי. לא ידוע אם הועברה לכלא.
  • קובי בן בסט (ניר לוי) (עונות 6–7) - אבא של ליעם ומירון. היה בכלא רוב חייו של ליעם, אך משתחרר בעונה השישית. יולי מארגנת לו עבודה בתור אב הבית בגאליס אך מתפטר ממנה עקב שליעם כועס עליו ומשפיל אותו. לאחר התפטרותו מתחיל להשתנות לטובה ואף מנסה לחפש עבודה. בעונה 7 רועי עושה לו תרגיל ונוקם בו על כך ששיתף פעולה עם יולי וכתוצאה מכך קובי חוזר לכלא. משתחרר לאחר שמתגלה כי הופלל על ידי רועי ושרון. הוא וליעם עוברים לגור ביחד.

רעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סיימון בראון (אריה מוסקונה) (עונה ראשונה) - מקים מחנה "גאליס". אביה של עמליה וסבה של נינה. גנרל אשר רוצה להשתלט על הצבא. גרם לארי לאבד את זיכרונו כאשר דחף אותו מהצוק ומנצל אותו כדי שימצא עבורו את "לוחות הגורל". בסוף העונה משתלט על מחנה גאליס ומגיע אל לוחות הגורל אך מציל את נינה מאבן שהייתה אמורה ליפול עליה, ובעקבות כך פונה לבית החולים ועמליה באה אתו.
  • איתן גולד (רודי סעדה) (עונה ראשונה) - העוזר של סיימון. טיפש במיוחד. הופנט על ידי ליעם בעזרת תליון גלגמש.
  • עמון (לירון קורן) (עונה ראשונה) - חבר במסדר שומרי הסוד. בנו של יוהאן. פועל בדרכים לא שקולות למנוע מיונתן את החיפוש אחר "לוחות הגורל". חטף את יוהאן ובנימין וכלא אותם. לקראת סוף העונה התעלף וכשהתאושש התברר שהוא וחברי משמר הסוד כלואים באונייה שלוקחת אותם רחוק מהמערה.
  • תום פרייליך (רועי ניק) (עונה ראשונה) - בן זוגה הקודם של דני. יריבו של יונתן. שיתף פעולה עם סיימון ועזר לו להפליל את ארי ועמליה בחטיפה של דני. חזר לדני פעם נוספת כדי לנקום ביונתן ולקחת לו את כל מה שחשוב לו. בהמשך יונתן ונינה בהמשך גם דני וליעם מגלים את האמת על תום וגורמים לו לחשוב שהוא המיועד, ולכן בגד בסיימון. לבסוף דני יונתן וליעם סיפרו לו על תרגיל ותום ברח מהמחנה מחשש שסיימון ינקום בו.
  • זרדה (אוולין הגואל) (עונות 2–3, 7) - שולטת בממלכת "גאליסיה". יכולה להקפיא אדם ולהפכו לפסל בעזרת המניפה שלה. אישה רעה ואכזרית. נשואה לאיקרה ואמו של אדוארד. עושה כל שביכולתה כדי למנוע מיונתן לשחרר את גאליסיה, יונתן הקפיא אותה אך כששיחרר את העיר היא ברחה עם משפחתה. בעונה 7 חוזרת ועוזרת לדוד להיפטר מיונתן לא ברור איך הזדקנה כל כך ומה עלה בגורל משפחתה. התברר כי הרגה את דויד גרינברג. הגלגול הקודם של יונתן. אחרי התרגיל שעשו, יונתן לקח ממנה את הצמיד. נכנסת למכונת הזמן. שם חוטפת את ארי ולוקחת אותו לגאליסיה, שם היא תפעיל את היהלום ותשתלט שוב על גאליסיה ותוכל להקפיא את ארי כדי שלא יוכל להוליד את יונתן, אבל יונתן מחליף את היהלום בגביש והוכנסה לכלא על ידי סמארס.
  • איקרה (שמוליק לוי) (עונות 2–3) - מלך "גאליסיה". נשוי לזרדה ואביו של אדוארד. גרגרן וטיפש.
  • סמאראס (מיקי לאון/אלון חמאווי) (עונות 2–3, אורח ב-7) - מפקד הצבא של זרדה. בעת שלטונה של זרדה היה עוזר לזרדה למנוע מיונתן לשחרר את העיר. מתואר בתור החייל הטוב ביותר בגאליסיה. בעונה ה-7, כשזרדה הגיעה שוב אל היהלום, הוא עוצר אותה ומכניס אותה לכלא.
  • טיראן דרור (אורי הוכמן) (עונות 4–5) - אחיו הקטן של רפאל. חי בקרוון ביער. העיר את טולה לתחייה כדי שתעזור לו במזימתו. רוצה להעיר בעזרת "מעיין הנשמות" את כל 400 הלוחמים הכי אכזריים שהיו בהיסטוריה כדי להשתלט על העולם. אמר לדורי שיחזיר את אחיו לחיים אם הוא ירגל אחרי יונתן ויעזור לו למצוא את מעיין הנשמות. נורה על ידי רשף ונהרג.
  • אקהרט טולה (ענת מגן-שבו) (עונות 4–5) - לכאורה אשתו השתקנית של טיראן, שלא אוהבת שהוא מתערב בעניינים של רפאל. בתחילת העונה החמישית מתגלה כי היא למעשה לוחמת מיתולוגית ואגדית, בין הרוצחות הגדולות שידע המין האנושי, שנתלתה לפני 440 שנה והוחייתה על ידי טיראן. מתה פעם נוספת כשיונתן השמיד את המעיין.
  • דוד סטון (ניר שטראוס) (עונות 6–7) - המיועד האפל. האויב הכי גדול של יונתן בכל הזמנים. התחזה לנכה והופלל לכאורה על ידי אחיו במקסיקו כדי להיכנס לכלא ולגנוב מסרחיו את נוצת המיועד. היה בכלא שנתיים וחצי, בו עבר התעללויות בגלל "נכותו". הפך להיות חבר טוב של ליעם כשהוא הגיע לכלא. כשדני ויונתן שחררו את ליעם, הוא התעקש לשחרר גם את דוד, ובכך דוד חזר לארץ והפך לחניך בגאליס. בתחילת העונה השביעית מתגלה כי בעברו באמת היה נכה, וכי לאחר שזרדה הפכה אותו למיועד האפל הוא רוצה לנקום בכולם על כך שצחקו עליו והתעללו בו בעבר. לכאורה עזר לדני לחפש את ספר הבריאה, אך למעשה שכנע אותה להתחרות ביונתן כדי להרגיז אותו ולגרום לה למצוא עבורו את הספר, ולאחר מכן שכנע אותה שיונתן הוא המיועד האפל ושהוא חייב למות כדי שהיא תוכל לכתוב בספר. מתגלה כבשלן מצוין, ואף הכין לדני ארוחה רומנטית בניסיון לגרום לה להתאהב בו, אך השתגע לאחר שאמרה לו שהיא אוהבת את יונתן. ניסה להרוג את דני בעזרת עוגה מורעלת, אך במקום זאת גרם לה לגלות שהוא המיועד האפל. דוד כתב בספר הבריאה שדני תמות אך בעצם היא עשתה הצגה. מת לבסוף לאחר שדני שמה לו מעוגת השוקולד המורעלת שהכין בספר וכשהוא ליקק את האצבע שלו הוא הורעל.
  • ארמונד סטון/לוי (אנחל בונני) (עונות 6–7) - אחיו הגדול ושותפו של דוד, אשר התחזה עבורו לשותף של ספקטור. הפליל לכאורה את דוד כדי שיוכל לגנוב מסרחיו את נוצת המיועד. רצח את טירקל וגרגורי וניסה לרצוח את ספקטור, אך נכשל. ניסה לשכנע את דוד לוותר על מזימתו ולנסות ליצור קשר רומנטי עם דני. כשראה שדוד מת הוא ניסה לירות בדני בעזרת האקדח שלו וחלק מהכדורים פגעו במכונת הזמן כך שיונתן לא יכול לחזור להווה, נפגע מהחץ המרדים של ניקה.
  • לארק טימיאן (עופר שכטר) (גאליס קונקט) - השליט של פאנטארקטיקה. שולט בכולם בעזרת הצ׳יפים שהוא שם להם וגונב את הרעיונות ממוחם. אליס אשתו פיתחה את תוכנת הצ׳יפ כדי להוכיח ללארק שהיא נאמנה לו ולאחר מכן הוא שולח אותה לכלא כדי שלא תפריע לתוכניתו ובונה את אליס הממוחשבת. אך דורי המורד ודני הרגילה מנסים לספר ליונתן את האמת. בסוף הסרט נכנס לכלא.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רות מיטרני (תמר קינן / סיוון מסט- גרסה צעירה בעונה 7) (אורחת בעונה 3, עונה 7) - אמו של יונתן. חיפשה את "אבן המשאלות", "לוחות הגורל" ו"גאליסיה" כדי להגן על יונתן מפני הנבואה שאמרה שיקפא בעיר האבודה. הוקפאה על ידי זרדה. יונתן הקריב את עצמו והציל אותה. רות עוזבת לאוסטרליה בעונה רביעית. הגרסה הצעירה שלה מאמינה ליונתן שהוא בנה. מסופר שאם יהיה לה בן היא הייתה קוראת לו עומרי אבל זה לא יצא כי כמה ימים לפני לידתו של יונתן סבה מת והיא קראה ליונתן על שמו. היא ויונתן מצילים את ארי מזרדה וארי והיא נהיים זוג וכך אין סכנה שיונתן לא יוולד.וכשהם יוצאים מגאליסיה יונתן משמיד את הצמידים כך שזרדה לא יכולה לחזור לגאליסיה וזרדה נכנסה לכלא בגאליסיה וכך ההיסטוריה תשתנה ורות לא תקפא בגאליסיה המורה שלה לארכיאולוגיה היא הגלגול שלפני דני. נתנאלה גרינברג נתנה לרות ליום ההולדת את היומן עם צמיד גאליסיה.
  • יוהאן (נבו קמחי) (עונה ראשונה) - מנהיג שומרי הסוד. אביו של עמון. מנסה למנוע מסיימון למצוא את "לוחות הגורל". בסוף העונה נתן ליונתן להסתכל בלוחות הגורל אף על פי שתפקידו היה למנוע ממנו לחפש את לוחות הגורל.
  • דורון שראוזינגר (עודד פז) ( אורח בעונות 1, 5, 7) - הסוכן של יולי. טיפש נוכל וקמצן מתואר שהוא לא אוהב לשלם על דברים שעושה הכל בשביל לקדם את יולי ואת עצמו. משיג ליולי אודישן לפסטיכיף אך שמגלה שרימתה עוזב אותה לבסוף עוזב את יולי ונהייה לסוכן של רונה. בעונה החמישית נהיה ראש מחלקת החדשות באחד מערוצי הטלוויזיה. בעונה שבע לוקח את עדי ואדם והופך אותם לכוכבי ילדים.
  • אריק מן (נתן רביץ) (עונה ראשונה) - הבמאי של הפסטיכף, התרגש עד דמעות מהקול שיש לרונה וישר לוקח אותה לתפקיד ראשי בפסטיכף במקום יולי. בסוף העונה איתן מאיים עליו שיפטר את רונה וייקח את יולי במקום.
  • וולקן (טל מוסרי) (עונה 2, אורח בעונות 3, 5, 7) - חי בגאליסיה יחד עם אחותו גאיה. משרת את זרדה ואיקרה ומסתיר את אחותו מפניהם. קופא בסוף העונה השנייה. בעונה החמישית מתגלה שהוא טיפל בפסל של יונתן כשהיה קפוא. בעונה השביעית מראים אותו כילד שיונתן נותן לו את היהלום להביא אותו לסמארס.
  • מירון בן בסט (אלירז שדה) (עונות 2–3) - אחיהם של ליעם ואשל. עבריין שגנב זהב מהאחים של נטלי ועל כן היא רוצה לנקום בו. נחטף על ידי המשפחה אך לבסוף ניצל בזכות עילי. משתנה והופך לבן אדם טוב.
  • יוכי שמואלוב (אלירן כספי) (עונות 2–3) - אביו של אלכס. רוצה להשתלט על מסילת הרכבת בשטח של "גאליס".
  • סיון שמואלוב (ורד פלדמן) (עונה שלישית) - אחותו של אלכס. מתחזה לעובדת במשרד איכות הסביבה.
  • עילי בן שושן (אור בן מלך) (עונות 2–3) - מועסק על ידי "האחים רואס". מגיע אל המחנה בתור מועמד לתפקיד אב הבית אך סיבתו האמיתית היא לעזור לנטלי לתפוס את מירון. נהפך לאב הבית ב"גאליס". לא יודע לקרוא ולכתוב, אך עדי מלמדת אותו. מאוהב בנטלי, ולאחר שהוא מבין שזאת לא מתייחסת אליו כאל יותר מעובד, הוא מוסר למירון את מגן גאליס ומשתנה לטובה.
  • דיראזור (אמיר אוריין) (עונה שלישית) - נביא שהתמרד לשלטון של זרדה, היא כלאה אותו בשרשראות בחדר חשוך. דני הגיעה אליו והוא עזר לה לצאת מהעיר האבודה וסיפר לה על מגן גאליסיה. לבסוף זרדה גילתה שהוא סיפר לדני על מגן גאליסיה והקפיאה אותו. שמו מוזכר בעונה 7.
  • דנה שוורץ (יונית טובי) (עונות 4–5) - הייתה חברה ב"צוות טורינו" עד שנפגעה בתאונת דרכים בה היו מעורבים אודי וארז. החברה הטובה ביותר של אודי ומכירה אותו מכיתה א'. עקב התאונה נותרת בכיסא גלגלים, ובמהלך העונה עוברת סדרת ניתוחים שאמורים לגרום לה לחזור ללכת, ולבסוף הניתוחים מצליחים והיא חוזרת ללכת.
  • רפאל דרור (אלון נוימן) (עונות 4–5) - אביה של אנה. מתחזה לאביו של יונתן כדי לשמור עליו ולמנוע ממנו מלחפש את "מעיין הנשמות" על מנת לסכל את מזימת אחיו טיראן. בעונה החמישית נרצח על ידי טולה, כשתקעה סכין בגבו.
  • אנה דרור (יעל חוטומלנסקי) (עונות 4–5) - בתו של רפאל. מתחזה לנינה, אחותו של יונתן. עוזרת לרפאל למנוע ממנו לחפש את "מעיין הנשמות". אחרי שאביה מת, עוברת לגור אצל דודתה. יותר מאוחר חוזרת לעזור בהשמדת מעיין הנשמות.
  • אריק טישלר (מייקל לואיס) (עונות 4–5) - אחיה הגדול של רותם. עוזר לה בתוכנית שלה לנקום ביולי.
  • רשף (תום גרציאני) (עונות 4–5) - שוטר. חוקר את התאונה של דנה, ומגייס את מאיה לעזור בכך. מאוהב במיקה ובהמשך נהיה בן זוגה. הרג את טיראן במעיין הנשמות.
  • מוטי (רותם יהודה) (עונות 4–5) - שוטר. עוזר לרשף בחקירה של דנה.
  • דניאל (אורי בלופרב) (עונות 4–5) - האקס החנון של רותם. למד איתה ועם יולי באותו בית ספר, כשיולי גרמה לכך שיראה כאילו רותם גנבה ממנו את הפרויקט שלו במדעים, בזכותו עמד להתקבל לטכניון. במהלך העונה החמישית יולי משכנעת אותו שהיא עשתה את הכול, והוא סולח לרותם והם נהיים בני זוג.
  • סיגריט (בת-אל פאפורה) (עונה חמישית) - שומרת המעיין, תלמידה של אוסיריס, אל המוות והשאול המצרי. מחכה למיועד כ-3,000 שנה. בעלת בקבוק יין ממנו היא נוהגת לשתות.
  • מילי נגב (לירית בלבן) (עונה חמישית) - הייתה מנכ"לית חברת התרופות "פארמה פרופיט", ונהייתה שרת הבריאות. קמצנית ורעת לב. הבטיחה לגילי ולילדי המחלה את התרופה כשהייתה מנכ"לית בתנאי שישתתפו בצילומי הקמפיין לבחירתה כשרת הבריאות. כאשר נבחרה, התפטרה מתפקיד המנכ"לית ולא תורמת את התרופה. לבסוף מסתבכת עם האחים רואס.
  • איתן (רום ברנע) (עונות 6–7) - קפטן מחנה עתידים. יריב של ליעם ודורי ובן זוגה של רונה בעונה השישית, מתחרה עם דורי על רונהעד שהיא נפרדת ממנו, מתחיל לעזור לאחר מכן לשרון ורועי במזימתם על מנת להחזיר את רונה אליו, אך מפני שנכשלו ורונה חזרה לדורי זה לא קרה.
  • לאון ספקטור (טום באום) (עונות 6–7) - הבן ההומוסקסואל של ספקטור. אוהב לרקוד ולנגן. משקר לניקה שהוא אוהב אותה כדי שתשיג לאביו את הספר. משכנע את אביו לעזור ליונתן אך אביו בוגד בהם כדי להציל אותו ולהפוך אותו לגבר אמיתי, נכלא על ידי אביו אך לבסוף משתחרר, מציל את אביו והשניים מתפייסים.
  • מרקה (מאיה גסנר) (עונה שישית) - מלכת הפראים ואמא של ניקה. נותנת ליונתן רמזים שיעזרו לו למצוא את ספר הבריאה.
  • ניקה (דניאל גל) (עונות 6–7) - הבת של מרקה, חברה בשבט הפראים. עוזרת לספקטור לאחר שהערים עליה, מתוך מחשבה כי מטרתו של ספקטור היא להציל את בנו ה"חולה". גרמה ליונתן לחשוב כי הוא המיועד. מאוהבת בלאון בלי לדעת שהוא הומוסקסואל. לפני ההפסקה היא שומעת מספקטור שאומר ליונתן שלאון בכלל לא חולה. נכלאת על ידי ספקטור אך לבסוף משתחררת ויורה בארמונד עם הנשק שלה שיורה חצים
  • מורטון (שגיא ברייטנר) (עונה 6–7) - אח של סרחיו. שומר על שבט הפראים עד שניקה גרמה להם לחשוב שהוא הבוגד הוא הוכנס לכלא ואחרי שברח הפך לעבד וכעונש על זה ששיחרר את דני ועזר לה לברוח תוכנן להוצא להורג. מפקפק בכך שיונתן הוא המיועד. גילה כי יונתן אינו המיועד אך עולף על ידי ניקה מבלי שהספיק לגלות על כך לשבט, ולאחר מכן הוכנס לכלא באשמת בגידה בשבט ולאחר מכן הוא ברח מהכלא כמעט והרג את יונתן ואז ניקה עילפה אותו והוא הוחזר לכלא. הפך לעבד בשבט ועזר לדני להישאר בחיים (אך כלואה) בעת שתכננו להוציאה להורג. בעונה 7 תפקידו מוקטן והוא דמות אורח בלבד אבל הוא אותה דמות. עוזר לניקה ולאון למצוא את רות אך נכלא על ידי ספקטור, לבסוף משתחרר ועוזר לניקה להרוג את ארמונד.
  • סרחיו (יניב ביטון) (אורח בעונה 6) - אח של מורטון. חבר בשבט הפראים. נשלח על ידי השבט לשמור על נוצת המיועד רחוק מהשבט. טס למקסיקו תחת השם הבדוי סרחיו, והודה בפשע שלא ביצע כדי להיכנס לכלא, שם חשב שלא ימצאו אותו, אך דוד הגיע לשם כשהפליל את עצמו על גניבת סמארטפונים, הרעיל אותו וגנב ממנו את נוצת המיועד.
  • מוטי דיין (ערן איווניר) (עונות 1, 6) - אבא של רונה ואביה החורג של יולי. בקיץ הרביעי מתחיל לעבוד בגאליס בתור אב הבית בזכות יולי, לאחר שהתגרש מאשתו ולא היה יכול לעבוד עוד במפעל צבע עקב נסיבות בריאותיות. מתפטר עקב כך שהוא לא רוצה שרונה תתבייש בו.
  • מנו ספקטור (איציק כהן) (עונות 6–7) - אבא של ליאון, בו הוא רואה בושה ואכזבה עקב נטיותיו המיניות. איש עסקים רב עוצמה שרוצה להשתמש בספר הבריאה כדי ליצור כיפת זכוכית עצומה שתכסה את כל הארץ, ובכך לאלץ אנשים לקנות ממנו אוויר לנשימה. שיקר לניקה שלאון, בו היא מאוהבת, חולה במחלה סופנית כדי שתעזור לו למצוא את הספר. עקב אחרי יונתן בסתר בכל הרפתקאותיו כמיועד. נורה על ידי ארמונד בסוף העונה השישית, אך נשאר בחיים. הפך לטוב ומשתף פעולה עם יונתן וניקה, אך לאחר ששדות הנפט שלו נשרפו עשה עסקה עם דוד: הוא עזר לו ללכוד את לאון, ניקה ומורטון, ובתמורה דוד יכתוב עבורו בספר הבריאה. ארמונד כולא אותו יחד עם לאון ניקה ומורטון ונועל את החדר אך שדוד מת המתג כיבוי של הפצצה הופעל ומורטון הצליח לפתוח את החדר, לבסוף מצטער על מעשיו ומתנצל בפני הבן שלו.
  • החברה של רות הצעירה (מעין רובין) (אורחת בעונה 7) - חברתה של רות הצעירה. השתתפה בסצנה בה דוד חזר אחורה בזמן. לא ידוע מה עלה בגורלה לאחר מכן.
  • גיורא חמיצר ׁ(תפקיד אורח בעונה 7) - יצר את המשימה בין עתידים לגאליס לכבוד המשימה האחרונה, אשר קובעת מי יסגור את המחנה.

מועמדויות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 2012, הסדרה מועמדת מדי שנה לפרס "סדרת השנה" בטקס נבחרי הילדים בערוץ הילדים, וזכתה בתואר זה חמש פעמים ברציפות. בשנת 2011 זכו תובל שפיר ואליאנה תדהר בפרס "זוג השנה" באותו הטקס. אליאנה תדהר קיבלה את התואר "שחקנית השנה" חמש פעמים ברציפות, כך גם תובל שפיר קיבל את התואר "שחקן השנה" חמש פעמים ברצף בטקס נבחרי הילדים. בשנת 2013 זכה הספר "גאליס - הקיץ של רונה ודורי" בתואר "ספר השנה" ובפרס "ספר הזהב" לשנת 2013.

בשנת 2014 הועמד הסרט "גאליס - המסע לאסטרה" בפרס האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה אך לא עלה לשלב הגמר. באותה שנה גם זכו תובל שפיר (שחקן השנה), אליאנה תדהר (שחקנית השנה) וגאליס (סדרת נוער השנה) ב"נבחרי פרוגי 2014".

ב-23 באפריל 2015, זכה פתיח הסדרה בתחרות "מצעד השירים" בערוץ הראשון בהנחייתו של דניאל מורשת, כוכב הסדרה. חלק מאורחיה היו: תובל שפיר, רוני דלומי וסמדר שיר (כותבת ספרי הסדרה).

הסדרה הייתה מועמדת שלוש פעמים בתואר "סדרת דרמה לילדים ולנוער הטובה ביותר" בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה בשנים 20122014, אך לא זכתה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
2011 - החולמים (סדרת טלוויזיה)
טקס נבחרי הילדים - סדרת השנה
2012, 2013, 2014, 2015, 2016 -גאליס
הבא:
2017 - טרם נקבע

קטגוריה:סדרות טלוויזיה ישראליות שעלו לשידור בשנות ה-2010 קטגוריה:ערוץ הילדים: תוכניות וסדרות קטגוריה:HOT קטגוריה:סדרות נעורים ישראליות קטגוריה:סדרות דרמה ישראליות קטגוריה:סדרות ספין-אוף ישראליות קטגוריה:זוכי טקס נבחרי הילדים: תוכניות וסדרות * קטגוריה:דורי מדיה דרסט