באטמן: ארקהם נייט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
באטמן ארקהם נייט
Batman: Arkham Knight
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 23 ביוני 2015 (PS4, XONE)
28 באוקטובר 2015 (מחשב אישי)
סוגה משחק פעולה-הרפתקאה
פיתוח אולפני רוקסטדי עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור האחים וורנר אינטרקטיב אנטרטיימנט עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Warner Bros. Interactive Entertainment
סדרה באטמן: ארקהם
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One
המשחק הקודם באטמן: ארקהם סיטי
www.batmanarkhamknight.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באטמן: ארקהם נייטאנגלית: Batman: Arkham Knight; בתרגום חופשי: "באטמן: אביר ארקהם") הוא משחק הרפתקאות-פעולה אשר מפותח על ידי חברת Rocksteady Studios ומופץ על ידי Warner Bros. Interactive Entertainment ל-פלייסטיישן 4, ל-Xbox One ולמחשב האישי. משחק זה הוא הרביעי בסדרת באטמן: ארקהם ומסיים את הטרילוגיה העלילתית שמפותחת על ידי Rocksteady Studios. המשחק בא לסיים את סדרת המשחקים עטורת השבחים אשר מבוססת על דמות הקומיקס הידועה באטמן.

המשחק, בשונה מקודמיו, מפותח לקונסולות הדור הבא ואינו מפותח ל-Wii U. לראשונה בסדרה נחשף כי ישנה האפשרות לשימוש בבאטמוביל, שמהוות כלי נחוץ ושימושי בתזוזה בעיר הגדולה. לפי דברי המפתחים, המטרה היא ליצור את כלי הרכב הטוב ביותר שנעשה אי פעם במשחק וידאו. קווין קונרוי שב לדבב את דמותו של באטמן. המשחק יצא בתאריך ה-23 ביוני 2015. כמה ימים לאחר יציאת המשחק התגלו בעיות רציניות[דרושה הבהרה] בגרסה למחשב והיא הורדה מהחנויות. עדכון המתקן חלק מבעיות גרסת המחשב יצא בתחילת ספטמבר, בינתיים יצאו שני עדכונים ורק שניים מהם היו משמעותיים.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתרחשת כתשעה חודשים לאחר האירועים במשחק הקודם, באטמן: ארקהם סיטי, בהם הג'וקר מת. הדחליל חוזר לגות'אם סיטי במטרה לנקום בבאטמן לאחר המפגש בין השניים בארקהם אסיילום. אחרי שהדחליל משחרר כמות קטנה מהגז החדש שלו, איום הגז מתברר כמשמעותי ומסכן חיים, מה שגורם לפינוי כל אזרחי העיר. בעקבות פינוי האזרחים, העיר כעת נשלטת על ידי כמות עצומה של פושעים, ביניהם דו-פרצוף, הארלי קווין, הפינגווין ואיש החידות שעסוקים בתכנונים עם ההבנה שכדי לשלוט על העיר יש צורך בשיתוף פעולה ביניהם כדי להרוג את באטמן. בנוסף, הנבל הראשי החדש שמהווה את האיום הגדול ביותר לבאטמן במשחק הוא חדש לסדרה ונקרא "ארקהם נייט".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תשעה חודשים לאחר מותו של הג'וקר, העיר גות'אם נהנית מחוסר בפשע, התושבים חוזרים לחייהם הרגילים והכל חזר לשגרה. בזמן הזה באטמן, שמבין שמדובר בשקט שלפני הסערה מתחיל במבצע איסוף והשמדה של מנות הדם הנגועות שהג'וקר שלח מארקהם סיטי לבתי חולים בגות'אם. בנוסף, מתגלה שחמישה אנשים נחשפו לדם הנגוע בטיטאן שהג'וקר שלח וכעת ארבעה מהם הפכו לדמויי ג'וקר בעצמם. באטמן, בעזרתו של רובין (טים דרייק) מנסה לסנתז נוגדן למחלתם.

בערב ליל כל הקדושים, הדחליל משחרר דגימה קטנה של גז הפחד שלו במסעדה ומודיע שביום למחרת כל העיר תכוסה בגז, מה שגורם לששת מיליוני האזרחים להתפנות מהעיר. לעומתם, פושעי העיר ונבלי העל נשארים מאחור וגורמים לכאוס. המשטרה חסרת סיכוי מולם וג'יימס גורדון, מפכ"ל המשטרה, מפעיל את אות העטלף.

באטמן חוקר את אחד מחייליו של הדחליל ומגלה שהוא מסתגר בפנטהאוס בצ'יינהטאון. באטמן מגיע ומגלה שהדחליל לא שם, אך צוותו של הדחליל מחזיק בפויזן אייבי בתור בת ערובה ושהיא חסינה לגז הפחד של הדחליל. באטמן מוציא אותה ולוקח אותה למאסר ב-GCPD (תחנת המשטרה של העיר גות'אם). באטמן מגיע למגדל השעון שמשמש כבסיסה וביתה של אורקל (ברברה גורדון, באטגירל לשעבר שהפכה למשותקת באירועי "באטמן: הבדיחה ההורגת" וכעת משמשת אשת המחשבים מרחוק של באטמן). אורקל מצליחה לנתח דגימה מגז הפחד והשניים מגלים שהגז מיוצר באייס כימיקלים.

באטמן מגיע לאייס כימיקלים ומגלה שחמישה מאנשי הצוות של המפעל מוחזקים כבני ערובה. באטמן מגלה ששלושה אנשי צוות נרצחו ומציל את השניים הנותרים. במהלך ההצלה באטמן מתוודע לאויב חדש בשם "ארקהם נייט" (אביר ארקהם) שמשתף פעולה עם הדחליל ונראה נוטר טינה לבאטמן בגלל סיבה לא ידועה. באטמן מניס את ארקהם נייט ומתעמת עם הדחליל בחדר הכימיקלים. במהלך העימות, הדחליל אומר שצוותו לכד את ברברה גורדון ומשאיר את באטמן נעול במפעל. באטמן מסכן את חייו ומצליח לצמצם את היקף הפיצוץ במטרה שיפגע רק במפעל עצמו ולא בעיר, אך בעקבות גז הפחד שזורם בחדר הוא הוזה את הג'וקר למולו ומתעלף. באטמן מתעורר, מצליח לברוח מהמפעל ומגלה שהשילוב בין גז הפחד ודמו הנגוע של הג'וקר גורם לבאטמן להזות את הג'וקר, שבינתיים מנסה להאט את באטמן, להפריע לו ולהשתלט על גופו בהדרגה.

באטמן מספר לגורדון שברברה נחטפה ומגלה לו שהיא שימשה כעוזרת שלו לכל אורך הדרך. גורדון מרגיש נבגד ומחליט לחפש את ברברה לבדו. בהמשך הערב באטמן נפגש עם נייטווינג (דיק גרייסון, לשעבר רובין) והשניים חוקרים את הפינגווין ומגלים שהדחליל משתף פעולה עם איש עסקים בשם סיימון סטאג, הבעלים של שתי ספינות אוויר בשמי גות'אם ומייסדה של חברת אנרגיה. באטמן מגיע לאחת מספינות האוויר של סטאג ומתוודע לפרויקט בשם "שבר ענן" שקשור לגז הפחד, אך לפני שבאטמן מספיק לחקור את סטאג אודות המכשיר, סטאג נושם את גז הפחד ומנוטרל. במהלך החיפושים בספינת האוויר באטמן מתעמת מול הדחליל בשנית, שהפעם מזריק לו כמות גדולה יותר של גז פחד. הג'וקר משתלט על גופו של באטמן, מנטרל את הדחליל אך באטמן חוזר לשפיות רגע לפני שהוא הורג את הדחליל במו ידיו. הדחליל מצליח לברוח ומספר לבאטמן שברברה נמצאת באותו הפנטהאוס שבו הוא החזיק את פויזן אייבי קודם לכן.

באטמן מגיע לפנטהאוס ורואה את ברברה מחוסרת הכרה כשלצידה אקדח בחדר אטום שאליו זורם גז הפחד. ברברה נושמת את הגז ומרוב פחד מתאבדת בירייה. אלפרד מסביר לבאטמן במכשיר הקשר כי הוא גילה ששבר הענן הוא בעצם מכשיר פיזור שאמור לפזר את הגז בשמי גות'אם. באטמן השבור נזכר שפויזן אייבי חסינה לגז הפחד של הדחליל, חוזר ל-GCPD ומביא אותה לגנים הבוטאניים של גות'אם במטרה שזו תפיק נוגדן לגז במידה והוא ישתחרר מעל העיר. פויזן אייבי מצליחה בעזרת באטמן לשחרר את שורשיו של עץ עתיק ומצמיחה פרחי ענק מעל העיר, אלו אמורים לבלוע את הגז במידה וירחף באוויר.

באטמן מגיע לאולפן הסרטים במטרה לבדוק האם רובין התקדם עם הנוגדן למחלת הג'וקר. באטמן, המבין שרובין מנהל מערכת יחסים רומנטית עם ברברה מחליט לא לספר לו על מותה על מנת שזה יתרכז בחיפוש התרופה. באטמן מגיע לאולפן הסרטים ומגלה שהארלי קווין השתלטה עליו ושחררה את שלושה מתוך ארבעת הנגועים לחופשי ברחבי האולפן, מלבד את הרביעי ששמו הנרי, אשר נראה חסין להשפעת המחלה ולכן נשאר מאחור וסייע לבאטמן ורובין להשיב את הנגועים חזרה. באטמן ורובין חוזרים למעבדה ומגלים את שלושת הנגועים מתים. מתגלה שהנרי הוא זה שעזר להארלי לפרוץ לאולפן הסרטים והרג את כל הג'וקרים האחרים במטרה שרק אחד מהם, הנעלה ביותר יוכל לרשת את הג'וקר. הג'וקר משתלט על גופו של באטמן בשנית והנרי מבין שבאטמן יהיה ג'וקר טוב ממנו, ומתאבד בירייה. רובין מבין שבאטמן הוא החולה החמישי ומנסה לנעול אותו באחד התאים על מנת שלא יפגע באף אחד.

בהזיה שמתרחשת באותו רגע באטמן נועל את עצמו בתא ורובין יוצא על מנת לעצור את הדחליל. הג'וקר מספר לבאטמן על הזמן שבו הוא לכד ועינה את ג'ייסון טוד (הרובין השני שנהרג על ידי הג'וקר באירועי "באטמן: מוות במשפחה") באחד החדרים הנסתרים בארקהם אסיילום ולבסוף רצח אותו ביריית אקדח. באטמן מתעשת ומבין שהכל היה רק אשליה ושהוא עדיין לא ננעל בתא. באטמן נועל את רובין בתא במקומו במטרה להגן עליו, ומספר לו על מותה של ברברה.

הדחליל מפעיל את שבר הענן והמכשיר משחרר את גז הפחד מעל שמי גות'אם. באטמן ופויזן אייבי משתפים פעולה, מצליחים להרוס את המכשיר ולנקות את הגז, אך פויזן אייבי לא עומדת בזרם הגז בגופה ומתה בזרועותיו של באטמן.

לאחר מכן באטמן מגלה שארקהם נייט מחזיק במפקח גורדון בתור בן ערובה ויוצא למרדף אחריו. בסופו של דבר מתגלה שארקהם נייט הוא בעצם ג'ייסון טוד שלא מת בידיו של הג'וקר, ונטר טינה לבאטמן על שנטש אותו כי חשב שהוא מת. הוא חושף את זהותו של באטמן מול גורדון, והשניים נלחמים בזמן שבאטמן מנסה לשכנע אותו להפסיק. באטמן מנטרל את ג'ייסון שמצליח לברוח ומשחרר את גורדון. השניים עולים לגג הבניין להתעמת מול הדחליל וגורדון (שכעת יודע את זהותו של באטמן) מתנצל בפני באטמן על כעסו ומתוודה שהוא מעולם לא שכח את הפגישה הראשונה שלו עם ברוס ווין הצעיר לאחר שהוריו נרצחו. באטמן וגורדון מגיעים לגג שם מתברר שברברה עודנה חיה ומסתבר כי התאבדותה הייתה רק אשליה של באטמן בגלל גז הפחד. גורדון יורה בבאטמן בתמורה לחיי בתו, אך הוא כיוון במכוון אל האזור החסין בחליפה שלו. הדחליל בכל זאת זורק את ברברה מהגג ובאטמן מציל אותה ולוקח אותה חזרה לתחנת המשטרה של גות'אם.

באטמן חוזר לאולפן הסרטים ומגלה שהדחליל חטף את רובין מהתא ומחזיק בו ובגורדון בתור בני ערובה בארקהם אסיילום. הדחליל מציב לבאטמן אולטימטום: להסיר את מסכתו או שהם ימותו. באטמן מסכים ובהגיעו לשם, הדחליל חושף את זהותו של באטמן כברוס ווין מול מצלמות הטלוויזיה ומזריק לו גז פחד בכמות עצומה. במוחו של באטמן, באטמן והג'וקר מתעמתים בקרב סופי על גופו של באטמן. באטמן מבין שפחדו הגדול של הג'וקר הוא להישכח ולבסוף מצליח לכלוא אותו בתת-המודע שלו ומקבל שליטה מלאה על גופו. הדחליל רואה שבאטמן מצליח להתנגד ומזריק לו עוד מנה מגז הפחד, אבל מיד מגלה שבאטמן כבר לא מפחד מכלום. ג'ייסון טוד חוזר, הפעם בתור הברדס האדום ומחלץ את באטמן. באטמן מזריק לדחליל טעימה מגז הפחד שלו עצמו, מה שחושף שפחדו הגדול של הדחליל הוא באטמן.

בסופו של דבר, באטמן מבין שתפקידו הסתיים כיוון שזהותו הסודית (גורם ההפחדה שלו) נחשפה לעולם, אך גות'אם זקוקה לבאטמן לעוד לילה אחד אחרון ולאחר שהשחקן סיים את משימות "המבוקשים ביותר" (המשימות הצדדיות במשחק) באטמן יכול להפעיל את פרוטוקול "נפילתו של אביר" גורדון שולח את כוחות המשטרה להתמודד עם הפושעים הנותרים. באטמן חוזר לאחוזת ויין, מסתגר בתוכה עם אלפרד ומפוצץ אותה. ואם השחקן מגיע ל-100% במשימות הצדדיות נפתח הסוף המורחב שבו בסוף המשחק באטמן מת לכאורה, רובין ואורקל התחתנו וגורדון הפך לראש העיר של גות'אם. בקטע האחרון נראית משפחה שיוצאת מבניין האופרה ונתקלת בשודדים ברחוב (אזכור לסיפור מקורו של באטמן), אך דמות אפלה עם גלימה שמזכירה את באטמן מגיחה מאחד הגגות אל עבר השודדים.

הבאטמוביל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשונה מהמשחקים הקודמים, טכנולוגיית הדור הבא והעיר הפתוחה והמפורטת ביותר בסדרה מאפשרים את הכנסת הבאטמוביל. אשר לטענת דברי המפתחים, הכוונה היא יצירת כלי הרכב הכי טוב שהיה אי פעם במשחק וידאו. כמות הפריטים אשר מרכיבים את המכונית במשחק משתווה לכמות הפריטים הכללית של המשחק הראשון בסדרה, דבר שהתאפשר רק בעזרת הדור הבא. שחקנים לא יצטרכו לזכור איפה הם החנו את המכונית, המכונית מגיעה ישירות אל השחקן במהירות עצומה בלחיצת כפתור. המכונית יכולה להסתובב בעצירה מלאה כדי לכוון לכיוון שהשחקן רוצה, היא יכולה לשחוק, לנתר ולהגביר למהירות עצומה. שריון חסין קליעים מאפשר למכונית לרסק עצים ומכשולים. האוכלוסייה לא ממלאת את הכביש מאחר שהיא לא נמצאת בעיר, אבל ישנן מכוניות נטושות ברחבי העיר, הן מתעופפות ברגע שהשחקן בא איתן במגע, הכל סובב סביב המטרה ששום דבר לא יכול לעצור את המכונית. אויבים מנסים את הטוב ביותר לנתר הצידה כאשר המכונית חולפת לידם. למכונית יש מצב נקרא מצב לחימה (תרגום חופשי מ-battle mode). במצב זה השחקן מתפעל מגוון כלי נשק שבעזרתם הוא יכול לפלס את דרכו ברחבי גות'האם סיטי.

אפשרויות משחק חדשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הבאטמוביל
  • שליטה מרחוק על הבאטמוביל
  • מעבר בין דמויות: לבאטמן יש מגוון עוזרים ושותפים שעוזרים לו במהלך המשחק, וביניהם נמצאים נייטווינג, רובין וקאטוומן. בזמן קרב או התגנבות השחקן יכול להחליף את השליטה בין הדמויות ולהפעיל מהלכים חדשים.
  • סטאן-קיק (בעיטת הימום): בכל המשחקים הייתה אפשרות לבלבל את האויבים בעזרת העפת הגלימה עליהם ואז להרביץ להם בקלות יתרה (זו הייתה האפשרות היחידה בשביל סוג ספציפי של אויבים) בעזרת המהלך החדש הזה אפשר מיד לאחר הבלבול, לתת בעיטה לאויב.
  • Fear Takedown: במשחק באטמן מקבל חליפה המאפשרת לו לבצע את המהלך, ולתקוף חבורה של פושעים במהירות שיא בזמן שהם מבוהלים. אפשר להפיל שלושה אויבים בכל מהלך אבל אפשר לשדרג את המהלך לחמישה.

משימות צדדיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות איומו של הדחליל, העיר גות'אם התרוקנה מתושביה ונבלי על שונים החלו להשתלט עליה. במשחק ישנה אפשרות לעבור בין המשימה הראשית (עצירת הדחליל וארקהם נייט) למשימות צדדיות (לכידת אויבים נוספים של באטמן שהשתלטו על חלקים נרחבים מהעיר) שמוסיפות לסיפור ודרושות על מנת לסיים את המשחק על 100% ולהפעיל את הפרוטוקול "נפילתו של אביר". המשימות הצדדיות הן:

גות'אם בלהבות + בעת מילוי התפקיד: אנשי צוות תחנת כיבוי האש בגות'אם נעדרים ושלוש תחנות כיבוי האש בגות'אם עולות באש. על באטמן למצוא את הכבאים הנעדרים ולעזור לכבות את השריפות בתחנות. לבסוף מתגלה שמפקד התחנה כרת ברית עם הנבל "פיירפליי" על מנת שזה יצית שריפות במבנים נטושים בעיר כדי שלכבאים תהיה עבודה וכך הם לא יפוטרו בגלל קיצוצים. פיירפליי בגד במפקד התחנה, לכד אותו ואת הצוות כבני ערובה במקומות שונים בעיר והבעיר את תחנות כיבוי האש.

הפשע המושלם: באטמן מגלה שש גופות קשורות למבנים שונים ברחבי העיר. הוא חוקר כל גופה ומנסה למצוא גורם משותף לששת הקורבנות. לבסוף מתברר שנבל בשם פרופסור פיג חוטף אנשים בעיר ומבצע עליהם ניתוחים פלסטיים במטרה "להפוך אותם למושלמים יותר".

הנקמה של איש החידות: איש החידות כלא את קאטוומן (סלינה קייל) בבית היתומים בגות'אם וחיבר לצווארה קולר מתפוצץ. על באטמן וקאטוומן למלא אחר אתגריו של איש החידות במטרה לאסוף מפתחות לקולר ולשחרר את אשת החתול לחופשי. לבסוף כדי להילחם מול האיש החידות בעצמו על באטמן למצוא את כל הגביעים ולפתור את כל החידות של איש החידות ברחבי גות'אם.

ארץ הפלאות: משימה צדדית שמגיעה יחד עם חבילת הרחבה בתשלום למשחק (DLC). על באטמן להציל שלושה שוטרים מידי הנבל הכובען המטורף ולאסרו.

גות'אם במצור: על באטמן ללכת ולנטרל מגדלים צבאיים המופעלים על ידי צבאו של ארקהם נייט.

משוריין ומסוכן: לנטרל את רכביו של ארקהם נייט ברחבי גות'אם בעזרת הבאטמוביל.

המבצע לפירוק: לנטרל בעזרת הבאטמוביל פצצות שצבאו של ארקהם נייט הניחו בכבישי גות'אם.

בעל הדרכים: על באטמן להרוס את בסיסי צבאו של ארקהם נייט שממקומים על כבישי גות'אם.

הערה לאחר השלמת העלילה הראשית, ארקהם נייט (ג'ייסון טוד) נעלם ואת מקומו בתור מפקד הצבא ממלא דת'סטרוק. על מנת להגיע ל-100% על השחקן לסיים את משימות "ג'ותאם במצור", "משוריין ומסוכן", "בעל הדרכים" ו"המבצע לפירוק" ולנצח את דט'סטרוק בקרב.

הייצור הלילי: לעצור את אדם-עטלף (קירק לנגסטרום) ולהחזירו לצורתו האנושית.

מלחמת הצללים: משימה צדדית שמגיעה יחד עם חבילת הרחבה בתשלום למשחק. חברי ליגת המתנקשים התפרקו לשתי סיעות: האחת רוצה שרא'ס אל-גול יחזור למלוך על הליגה ואילו הסיעה השינה (בהנהגתו של בתו של ראז', ניסה) מעוניינת לתת לאביה למות ולעזוב את גות'אם. על השחקן לבחור האם להזריק לראס מנה נוספת מבורות לזרוס או להשאירו ב-GCPD למות.

מבריח הנשק: על באטמן ונייטווינג למצוא את מחסני הנשק של הפינגווין ברחבי העיר ולהשמידם.

יורש הברדס: במשחק ארקהם סיטי עזראל חזה שבאטמן ימות ושגות'אם תעלה בלהבות ומציע לבאטמן לקחת את מקומו בתור יורש. באטמן מעביר את עזראל מבחנים שונים ומגלה שעזראל שייך לכת המצווה עליו בעזרת מסרים תת-הכרתיים להרוג את באטמן ולקחת את מקומו בתור מגנה של גות'אם. על השחקן להחליט האם להרוג את באטמן או לא. במידה ועזראל ינסה להרוג את באטמן הוא ייכשל ויישלח לכלא יחד עם יתר הפושעים. במידה ועזראל לא יהרוג את באטמן הוא יצהיר שהוא "כלי של אלוהים ולא של בני אדם", הוא ובאטמן ייפרדו כידידים ועזראל יחזור לכת כדי לחפש תשובות.

מתחת לפני השטח: משימה צדדית שמגיעה יחד עם חבילת הרחבה בתשלום למשחק. באטמן ונייטווינג חוקרים התרסקות של ספינת אוויר ששימשה בתור כלא אווירי והחזיקה בתוכה את קילר קרוק בתור אסיר. על השחקן לעצור את קילר קרוק, לחלץ את הסוהרים והאסירים ולהבין מה גרם לקרוק להשתולל.

דו - פרצוף שודד: על באטמן לעצור את דו - פרצוף וכנופייתו מלשדוד את הבנקים בגות'אם.

בחזרה מין הכפור: משימה צדדית שמגיעה יחד עם חבילת הרחבה בתשלום למשחק. על באטמן לעזור לויקטור קרח לחלץ את אשתו נורה מיד צבאו של ארקהם נייט. בסוף המשימה נורה מופשרת אחרי שנים בהקפאה ומפצירה בוויקטור שלא ינסה לרפאם ולתת להם ימים אחרונים להתנהג כזוג נורמטיבי לפני מותם.

חבר בצרה: לושיוס פוקס נעלם ועל באטמן לחקור את עקבותיו של חברו. מסתבר שהאש (Hush) התחפש לברוס ווין לאחר האירועים בארקהם סיטי, פרץ למשרדו כדי לגלות פרטים על ברוס ווין וחטף את לושיוס בתור בן ערובה. האש מפציר בבאטמן להביא לו את ברוס ווין ובאטמן חושף בפניו את זהותו. בשנייה של בלבול באטמן מנטרל את האש ומציל את לושיוס.

כשה לטבח: הכתב ג'ק ריידר נחטף על ידי הכת של דיקון בלאקפייר למרגלות הפסל "גברת גות'אם". על באטמן לעצרו לפני שדיקון והכת אותה הוא מנהל יקריבו את ג'ק כקורבן.

פרקי ארקהם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לעלילה הראשית, המשחק מכיל מספר מצבי משחק שונים שאורכם הוא בין חצי שעה לשעה. על מנת לשחק בפרקים אלו, השחקן צריך לרכוש חבילת הרחבה למשחק. בכל מצב משחק, השחקן שולט על דמות אחרת ונאלץ להתגבר על אויבים שונים ולפתור חידות. עלילות "סיפורי ארקהם" לוקחות חלק לפני ואחרי העלילה הראשית:

  • הארלי קווין: חלק זה מתרחש לפני העלילה הראשית. השחקן שולט בדמותה של הארלי קווין ועליו להבריח את פוייזן אייבי מהכלא בבלודהייבן, תוך שהיא מתחמקת (או תוקפת) שוטרים ולבסוף נלחמת בנייטווינג.
  • הברדס האדום: חלק זה מתרחש לאחר העלילה הראשית. לאחר שארקהם נייט חוזר למוטב, הוא מאמץ את זהות הברדס האדום ויוצא להתנקש במסיכה השחורה.
  • עניין של משפחה: חלק זה מתרחש לפני העלילה הראשית. באטגירל ורובין חודרים לפארק שעשועים נטוש במטרה לחלץ את ג'יימס מגורדון מידיהם של הג'וקר והארלי קווין.
  • נקמתה של אשת החתול: חלק זה מתרחש לאחר העלילה הראשית. השחקן שולט באשת החתול, שרוצה לנקום באיש החידות על שכלא אותה במהלך עלילת "ארקהם נייט".
  • נעילת משטרת גות'אם: חלק זה מתרחש לאחר העלילה הראשית. הפינגווין, שנכלא על ידי באטמן באירועי המשחק, מנסה לברוח מכלאו ועל נייטווינג לעצור אותו.

צוות מדבבים ראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשכיות וטריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • במשימה הצדדית של האש "גנב הזהות" במשחק באטמן: ארקהם סיטי, האש בורח מארקהם סיטי עם עורות אנושיים שהוא גנב. במשחק הנוכחי, באטמן נקרא למגדל ווין כאשר הוא מגלה כי האש (שחיבר את העורות למסיכה ועכשיו מתחזה לברוס ווין) פרץ למגדל וגונב סודות מברוס ווין. באטמן מגיע למקום וחושף את זהותו בפני האש. בזמן שהאש מעכל את הגילוי, באטמן תוקף ומעלף אותו.
  • במשימה הצדדית של עזראל "הצופה בכנפיים" במשחק הקודם באטמן: ארקהם סיטי, באטמן מדבר עם עזראל שאומר לו כי: "אתה הוא זה שיסגור את השערים של הגיהנום (ארקהם סיטי) ויקרו אירועים שאתה לא יכול להשתלט עליהם ובגללם גות'האם תישרף, ואתה תישרף איתה" ומכאן אפשר להסביר את הסמל של המשחק שעולה באש. הנבואה של עזראל הייתה נכונה כי באטמן (שבסוף המשחק זהותו תתגלה לכל העולם כברוס וויין) יפעיל את פרוטוקול "Knightfall" (מה שמהווה אזכור לקשת הסיפור באטמן: נפילתו של אביר, Knightfall באנגלית, שבה ביין שובר את הגב של באטמן ועזראל מחליף את ברוס בתפקידו של באטמן) שגורם לפיצוץ אחוזת וויין וברוס וויין יישרף גם כן, אך לא ידוע אם ברוס וויין ביים את מותו או שבאמת נשרף.
  • בחבילת הרחבה למשחק ארקהם סיטי בשם "נקמתה של הארלי קווין" אפשר לראות ליד כל הפסלים של הג'וקר במשחק ובעוד מספר מקומות שלט של פרויקט קדמוס שידוע ביקום DC בזכות כל פרויקטי השכפול (לדוגמה סופרבוי, שנוצר כשכפול של סופרמן ולקס לות'ור וטרי מקג'ינס, הבאטמן מהעתיד) ולפיכך אפשר לומר שאולי הארלי תשלב את ה-D.N.A שלה ושל הג'וקר בשביל ליצור את הג'וקר העתידי. חלק מהשחקנים שיערו שהג'וקר ביים את מותו (בפעם השנייה במשחק), אך זה התברר לבסוף כלא נכון אך הג'וקר באמת מת. במשחק הנוכחי הג'וקר מת אך עקב חשיפה גדולה לגז הפחד של הדחליל הג'וקר "השתחרר" מתת-המודע של באטמן ואנו רואים אותו במהלך כל המשחק. בתחילת המשחק ברמה הקשה כששורפים את הג'וקר הוא מתחיל לצרוח ולצחוק, מה שמעיד שהוא לא מת בארקהם סיטי וגורדון שרף אותו בזמן שהוא עוד חי.
  • איש החידות חטף את קאטוומן כנקמה עבור כליאתו בארקהם סיטי בידי באטמן.
  • בסוף המשחק "באטמן: ארקהם אסיילום" ניתן לראות את ידו של הדחליל עולה מן המים ואוחזת בקופסת עץ המכילה את סם "הטיטאן". ניתן לשער שבעזרת הסם הוא סינתז את גז הפחד במשחק הנוכחי.
  • מתברר שג'ייסון טוד היה נעול באחד החדרים בארקהם אסיילום ועונה על ידי הג'וקר בזמן המשחק הראשון, אך במשחק עצמו לא ניתן להגיע אל חדר זה.
  • במשחק זה נורה קרח מופשרת לאחר עשרות שנים של הקפאה קריוגנית בעקבות מחלתה (בתקופה זו ויקטור ניסה למצוא תרופה למחלתה ובעקבות תאונה הפך למיסטר פריז). לאחר אירוע ה-DLC, השניים מחליטים להפליג אל עבר הלא נודע תוך ידיעה שנשארו להם ימים ספורים לחיות. ניתן לשער שאחרי אירועי המשחק השניים מתו.
  • אחת מחבילות ההרחבה במשחק נותנת לשחקן אפשרות לשחק בתור באטגירל בתקופה שלפני שברברה שותקה ולהציל ביחד עם רובין את אביה מהג'וקר והארלי קווין. זהו משחק "ארקהם" היחידי בו ניתן לשחק בתור ברברה גורדון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא באטמן: ארקהם נייט בוויקישיתוף