ביין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ביין
Bane, Eduardo Dorrance
ביין, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Batman Vol.2 #23.4: Bane מנובמבר 2013, אמנות מאת גילם מארץ'.
ביין, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Batman Vol.2 #23.4: Bane מנובמבר 2013, אמנות מאת גילם מארץ'.
סוג נבל-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Batman: Vengeance of Bane #1
(ינואר 1993)
יוצרים צ'אק דיקסון
דאג מנץ'
גראהם נולן
גילום הדמות רוברט סוונסון (באטמן ורובין)
טום הארדי (עלייתו של האביר האפל)
שיין ווסט (גות'האם)
מידע
שם אמיתי אדאורדו דוראנס
כינויים התחזות לבאטמן וליובו
סטטוס פעיל
מקום לידה Santa Prisca עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע סוהר, טרוריסט, פושע, מתנקש, מורשע בעבירות סמים, צייד ראשים, נבל-על, כימאי, אמן לחימה
כוחות כוח, סיבולת, מהירות, רפלקסים ועמידות-על אנושיים ויכולת ריפוי עצמי הודות לסטרואיד ונום. אינטלקט ברמה גאונית, זיכרון צילומי, אמן אמנויות לחימה וקרב פנים אל פנים, מיומן באמנות הבריחה, אמן טקטי
כלי נשק Venom עריכת הנתון בוויקינתונים
חבר לשעבר בקבוצה החברה הסודית של נבלי-העל, יחידת המתאבדים, ששת הסודיים
אזרחות Santa Prisca עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה אדמונד דוראנס (אב)
אויבים באטמן, עזראל (קומיקס) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בייןאנגלית: Bane - "ארס") הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיע בחוברות הקומיקס באטמן ביקום DC של DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Batman: Vengeance of Bane #1 מינואר 1993 ונוצרה על ידי צמד הכותבים צ'אק דיקסון ודאג מנץ' והמאייר גראהם נולן.

ביין הוא לוחם מיומן וגאון טקטי, אשר באמצעות סם נעשה לכוח הרסני ובלתי ניתן לעצירה - ובכך, לאחד מאויביו החזקים ביותר של באטמן. ביין נחוש להביס את גיבור-העל באטמן כדי להוכיח את עצמו, ואף הצליח בכך כאשר שבר את גבו, ובכך נודע כ"איש ששבר את העטלף". הוא נודע בהמשך כראש ארגון פשע בינלאומי, שכיר חרב, סוכן ממשלתי ואף דיקטטור לזמן מה. ביין היה חבר בקבוצות יחידת המתאבדים, ששת הסודיים והחברה הסודית של נבלי-העל.

דמותו של ביין מדורגת במקום 34 ברשימת מאה נבלי-העל הגדולים בכל הזמנים, לפי אתר IGN.[1] את דמותו של ביין בסרט הלייב אקשן "באטמן ורובין" גילם המתאגרף רוברט סוונסון. את דמותו בסרט "עלייתו של האביר האפל" גילם השחקן טום הארדי. את דמותו בסדרה גות'האם גילם אותו השחקן שיין וסט.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביין נולד ברפובליקה הקאריבית הבדיונית סנטה פריסקה בכלא פנה דורה. אביו, אדמונד דוראנס, היה מהפכן שהצליח להימלט ממערכת המשפט המדינית. הממשלה המושחתת החליטה שהילד ירצה את מאסר העולם של אביו, ולכן העביר ביין את ילדותו בסביבת הכלא הלא-מוסרית. חיי הכלא הקשים מלמדים אותו לאמן ולחשל את גופו, להחכים ולקרוא כמה שיותר ספרים. הוא בילה את זמנו הפנוי בחדר הכושר של בית הכלא, פיתח סגנון מדיטציה משלו ולמד לדבר אנגלית, ספרדית, פורטוגזית ולטינית באופן שוטף. הוא מוצא בין כותלי הכלא מורים רוחניים, החל מאסירים קשוחים וכלה בכומר ישועי מזדקן, ממנו אף מקבל ככל הנראה חינוך משמעתי.

בחלומותיו, ביין מעונה בידי יצור מפלצתי דמוי עטלף, דבר הגורם לו לפתח קירופטופוביה - פחד מעטלפים. את הרצח הראשון שלו ביצע ביין בגיל שמונה, כשדקר פושע שביקש להשתמש בו כמקור מידע על הכלא. בסופו של דבר, מבסס ביין את מעמדו והופך למלך הבלתי-מעורער בכלא. שליטי הכלא שמים לבם לכך, ומשתמשים בו כשפן ניסויים לסם חדש ונסיוני בשם "ונום" שהרג את כל נושאי המחקר הקודמים. הניסוי כמעט והורג את ביין בתחילה, אך הוא שרד ומוצא כי הסם מעצים את כוחו הפיזי, וכי עליו לקחתו מדי 12 שעות או שיסבול מתופעות לווי חמורות.[2]

"האיש ששבר את העטלף"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באטמן: נפילתו של אביר

מעט אחר הניסויים, נמלט ביין מהכלא יחד עם שותפיו לפשע טרוג, זומבי ובירד (דמויות המבוססות על הלהקות הטרוגס, הזומביס, והבירדס ואשר נועדו לחקות את שלושת עוזריו של דוק סאבאג'). שאיפתו הגדולה היא להרוס את באטמן, עליו שמע סיפורים בזמן שהותו בכלא. הוא מוקסם מהעיר גות'אם סיטי - אשר ככלא פנה דורה זהו מקום בו הפחד שולט, אם כי בגות'אם הפחד הוא באטמן. ביין משוכנע שהעטלף הדמוני הרודף את חלומותיו מילדותו הוא התגלמותו של הבאטמן. לכן, הוא מאמין שהגורל הצליב את דרכיהם למסלול התנגשות.

ביין מבין שהגישה הישירה לעימות עם באטמן אינה יעילה, לכן הוא משמיד את קירות בית החולים לחולי נפש ארקהם אסיילום ומאפשר לנבלי-העל היריבים של באטמן - הג'וקר, דו-פרצוף, איש החידות, הדחליל, הכובען המטורף, ויקטור זאס והפיתום בין היתר - להימלט לתוככי גות'אם. כתוצאה מכך, נאלץ באטמן להעביר את שלושת החודשים הבאים במרדף אחר הפושעים. הוא נותר תשוש ובשובו לאחוזת ויין, ביין אורב לו (לאחר שהסיק את דבר זהותו הסודית). הוא תוקף אותו במערת העטלף, מביס אותו ומנחית עליו את המכה הניצחת - שובר את גבו ומותיר אותו נכה בארבעת גפיו.

שעה שביין מבסס את עצמו כשליט העולם התחתון בגות'אם, ברוס וויין מעביר את נטל הבאטמן לז'אן-פול ואלי, שידוע כעזראל. אולם, ואלי כבאטמן הופך אלים ביותר וחסר רחמים, הנותן לנבל אבאטויר ליפול אל מותו. הוא אף מסרב להכיר ברובין כשותפו, ומשתמש בחליפת שלד חיצוני מתוחכמת כתחליף לחליפת העטלף, ומביס בעזרתה את ביין בסוף קשת הסיפור. הוא קורע מעל ביין את הצינורות ששואבות את הסם ונום לתוך דמו, מה שגרם לו להיכנס לתסמונת נסיגה. לאחר מכן, ואלי מכה בו ללא רחם החלוש ומותיר אותו עם פציעות מרובות.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ביין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Top 100 Comic Book Villains of All Time: #34 - Bane
  2. ^ Batman: Vengeance of Bane #1
  3. ^ Batman: Knightfall, ISBN 978-1401233792