סרטי באטמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת (בתקצירים של הסרטים ובסרטים שלא הופקו וסרטים שנגנזו).
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת (בתקצירים של הסרטים ובסרטים שלא הופקו וסרטים שנגנזו).
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.

עיבודים קולנועיים המבוססים על באטמן הופיעו כבר בשנות ה-40. להלן רשימת סדרות הקולנוע והסרטים.

סדרות קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטמן (1943)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת קולנוע בת 15 פרקים (כ-15-27 דקות לפרק), ששודרו בקולנוע בהפרש של שבוע זה מזה, בין יולי לאוקטובר 1943 (אנ'). את באטמן גילם לואיס וילסון (אנ'). במאי - למברט הילייר (אנ').

באטמן ורובין (1949)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת קולנוע בת 15 פרקים (17-26 דקות לפרק)(אנ'), המהווה המשך לסדרת הקולנוע "באטמן" מ-1943, ושודרה החל ממאי 1949. את תפקידו של באטמן גילם רוברט לורי (אנ') ואת רובין גילם ג'וני דאנקן (אנ'). במאי - ספנסר גורדון בנט (אנ').

סרטי קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטי באטמן
באטמן (קיטון)
באטמן (קיטון)
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה שנות ה־40 של המאה ה־20 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

באטמן (1966)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באטמן (סרט, 1966)

בעקבות סדרת הטלוויזיה המצליחה של שנות ה-60 יצא סרט קולנוע בשנת 1966 שבו מככבים אדם וסט בתור באטמן וברט וורד בתור רובין. בניגוד לסרטים הבאים זה היה בתקופה שדמותו של באטמן הייתה יותר קאמפית ומיועדת לקהל הצעיר, ולכן הסרט הוא הומוריסטי ופארודי למחצה.

סדרת ברטון ושומאכר[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטמן (1989)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באטמן (סרט, 1989)
באטמן והג'וקר
באטמן

ב-1989 יצא סרט קולנוע בבימויו של טים ברטון ובכיכובם של ג'ק ניקולסון כג'וקר ומייקל קיטון כבאטמן. בסרט זה באטמן מצויד בחליפה שהיא שריון גוף, מגוון רובי חבלים והבאטמוביל - מכונית ספורט משוריינת בעלת פטנטים רבים באמתחתה. הסרט לקח כיוון רציני ואפל בסגנון פילם נואר, שעוצב בהשראת הסיפורים והגישה הקדורנית-גותית של פרנק מילר. גות'אם סיטי היא עיר שורצת פשע, הנשלטת על ידי המאפיה של קרל גריסום, שמשחיתה אף את המשטרה. הכל מתחיל להשתנות כאשר איש-עטלף ענק מסתורי מתחיל להילחם בפשע ולהטיל את חיתתו על עברייני העיר. במקביל, ג'ק נאפייר מתכנן לבגוד בגריסום ולרשת אותו, בזמן שצלמת עיתונות מנסה לפענח את תעלומת איש-העטלף המסתורי ומתאהבת בברוס ויין המיליארדר. בסרט מתואר כיצד ג'ק נאפייר הופך לג'וקר, רוצח פסיכופת עם נטייה להומור שחור, אמנות וכימיה, אחרי שנפל למכל חומצה במפעל כימיקלים. הסרט מגולל את מאבקו של באטמן בג'וקר ובסופו זוכה להכרה כגיבור העיר.

הסרט הפך לשובר קופות.

באטמן חוזר (1992)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באטמן חוזר

ב-1992 יצא סרט נוסף בבימויו של טים ברטון. מייקל קיטון שב לככב כבאטמן ולצידו כיכבו מישל פייפר כקאטוומן, דני דה ויטו כהפינגווין וכריסטופר ווקן כמקס שרק. סכום ההכנסות היה 266 מיליון דולר.

בסרט זה באטמן חוזר להגן על גות'אם, והפעם מפני "הפינגווין" אוסוולד קובלפוט - אדם מעוות שרוצה לקבל הכרה ולנקום בעשירי העיר שהשליכו אותו לביוב, ומקס שרק - איש עסקים חסר מוסר שמנצל את הפינגווין למטרותיו. בתווך על באטמן להתמודד גם עם קאטוומן, האלטר-אגו של סלינה קייל, מזכירתו המתוסכלת של שרק שמתאהבת בברוס ויין. הסרט מתרחש בחג המולד כאשר העיר מכוסה בשלג.

באטמן לנצח (1995)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באטמן לנצח

בשנת 1995, אולפני האחים וורנר החליטו לשנות את סגנון הסרטים לאחר "באטמן חוזר", שיהיה מיועד יותר למשפחה. הוחלט להחליף את הבמאי טים ברטון בג'ואל שומאכר, שהציג עיצוב וגישה שונים לגמרי. גות'אם סיטי הפכה מעיר אפלה לעיר מלאת נורות ניאון והעלילה הייתה פחות רצינית ויותר קומית. ואל קילמר כיכב כבאטמן, כריס אודונל כרובין, ניקול קידמן שיחקה את הפסיכולוגית צ'ייס מרידיאן ואת הנבלים גילמו ג'ים קארי כאיש החידות וטומי לי ג'ונס כדו-פרצוף. הסרט הצליח בקופות אבל זכה לביקורות בין מעורבות לקשות בקרב המעריצים[דרוש מקור].

באטמן ורובין (1997)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באטמן ורובין (סרט)

ב-1997 יצא סרט נוסף בבימויו של שומאכר, בו ג'ורג' קלוני מככב בתור באטמן, כריס אודונל שב לתפקיד רובין, אלישה סילברסטון כבאטגירל ואת הנבלים גילמו ארנולד שוורצנגר כמיסטר פריז ואומה תורמן כפויזן אייבי. הסרט בקושי הצליח בקופות וזכה לביקורות חריפות מאוד. הרבה מעריצים כעסו שהסרט בעצם נועד כדי למכור מוצרים נלווים (במיוחד צעצועים) וגם שזה מערב את באטמן הקאמפי של שנות ה-60 והפסיק לקחת את עצמו ברצינות[דרוש מקור]. בעקבות כישלון זה הוחלט להפיק סרט של באטמן שיתייחס בכבוד למיתוס בניגוד לשני הסרטים הקודמים. שנה לאחר מכן הודה ג'ואל שומאכר שהסרט הייתה טעות חמורה בעיניו והתנצל על הצורה בה הוא עשה את הסרט[דרוש מקור].

טרילוגיית האביר האפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – טרילוגיית האביר האפל

באטמן מתחיל (2005)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באטמן מתחיל

ב-2005 עלה לאקרנים סרט בבימויו של כריסטופר נולאן ובכיכובו של כריסטיאן בייל כבאטמן. הסרט היה למעשה אתחול מחודש לסרטי באטמן הקודמים בכך שהתחיל את העלילה מחדש: הסרט מספר כיצד ומדוע התחיל ברוס ויין את קריירת הלוחמה שלו בפשע וכיצד הגה את דמותו של באטמן, כולל הכשרתו בידי ראס-אל-גול. הסרט מבוסס על העלילה של המיני סדרה "באטמן: שנה ראשונה" בכתיבתו של פרנק מילר ובאיורו של אלכס רוס. הסרט זכה להצלחה רבה הן בקופות והן בביקורות בשל סגנונו השונה והאפל וכן בשל הפעלולים, כלי הנשק, כלי הרכב והאפקטים המרהיבים. בסרט זה החליפה של באטמן היא שריון קוולר והגלימה יכולה להפוך לדאון, בעוד שהבאטמוביל היא רכב שטח כבד שתוכנן במקור לצבא. למרות זאת מספר המעריצים התלוננו על ביצועו של כריסטיאן בייל בתור באטמן, שהסרט משתמש יותר מדי בריאליזם והנבלים לא היו מעניינים[דרוש מקור] במיוחד שהדחליל אחד הנבלים הבולטים של באטמן היה נבל צדדי, שעוררה סערה בקרב המעריצים.

האביר האפל (2008)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרנת האביר האפל, בברצלונה, ספרד.
ערך מורחב – האביר האפל

ב-18 ביולי 2008 יצא סרט ההמשך של "באטמן מתחיל". כסרט המשך לסדרת הסרטים של נולאן, אשר מאתחלת את מיתוס באטמן, סרט זה משנה את כל עלילת סרט באטמן הראשון של טים ברטון, שבו נראה הג'וקר אשר פניו עוותו כתוצאה מנפילה לחומצה תוך כדי בריחה מבאטמן. הג'וקר מוצג ב"אביר האפל" כדמות יותר רצינית, רצחנית ופסיכופתית. עוד בסרט מוצג הארווי דנט שבהמשך הופך לדו-פרצוף, כדמות תמימה שעקבות הרס חצי מפניה במהלך הסרט הפכה למרירה וטרגית. הסרט הצליח יותר מקודמו, זכה להצלחה אדירה וביקורות נלהבות והפך לשובר קופות כבר בסוף השבוע הראשון להקרנתו.

עלייתו של האביר האפל (2012)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עלייתו של האביר האפל

זהו סרט המשך לסרט "האביר האפל" החותם את הטרילוגיה של כריסטופר נולאן. הסרט על לאקרנים בקיץ 2012. בסרט זה מככבים בנוסף לכריסטיאן בייל, מייקל קיין וגארי אולדמן גם טום הארדי כביין ואן האת'וויי כסלינה קייל. בסרט זה, שקיבל השראה מבאטמן: נפילתו של אביר, באטמן: האביר האפל חוזר ובאטמן: שטח הפקר, ברוס ויין פורש מתפקידו כבאטמן אך נאלץ לחזור כאשר ביין משליט טרור על גות'אם סיטי. הסרט זכה לביקורות מעורבות עם ציון לחיוב על עלילה מותחת ומשחק מעולה של השחקנים, אך מנגד על חורים בעלילה וסיום מאכזב לסאגת גיבור-על[דרוש מקור]. גם סרט זה הפך לשובר קופות ונכון ל-2014 הוא סרט באטמן הרווחי ביותר בכל הזמנים.

היקום הקולנועי של DC[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – היקום הקולנועי של DC

עד כה הופיע ביקום הקולנועי של DC באטמן בגילומו של בן אפלק. מייקל קיטון מסדרת סרטי באטמן של ברטון ושומאכר לוהק, בנוסף לאפלק, לתפקיד באטמן בסרט הפלאש. הסרט נדחה ל-23 ביוני 2023.

ג'וקר (2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ג'וקר (סרט, 2019)

דנטה פריירה-אולסון מופיע כברוס ויין בסרט ג'וקר משנת 2019, בבימויו של טוד פיליפס.[1] העלילה מתרחשת בשנות ה-80 של המאה ה-20, אודות קומיקאי מתחיל בשם ארתור פלק שמתחיל לחיות את חיי בפשע של גותאם סיטי ולזרוע כאוס.[2]

באטמן (2022)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באטמן (סרט, 2022)

ביולי 2015 פורסם תחילה כי בן אפלק יככב ומאט ריבס יביים סרט על דמותו של באטמן, כשאת התסריט יכתוב בשיתוף פעולה עם ג'ף ג'ונס. ברם בהמשך נודע שבן אפלק לא יגלם יותר את באטמן. ריבס מתעתד לסיים סרט על ברוס ויין הצעיר בסרט בלשי בסגנון נואר. ב-31 במאי 2019 כבר הוכרז רשמית על שמו של שחקן חדש שיגלם את באטמן: רוברט פטינסון.

ב-10 ביוני 2015 אושרה שמועה על הפקת סרט באטמן עם בן אפלק, שגם יהיה תסריטאי יחד עם ג'ף ג'ונס. ב-13 באפריל 2016 אושר רשמית בן אפלק כבמאי. תוכנן שאפלק ישמש במקביל כבמאי, מפיק ושחקן ראשי. עם זאת, ב-31 בינואר 2017 הוא הודיע כי יפנה את מקומו לבמאי אחר. ב-24 בפברואר 2017, האולפן שכר את מאט ריבס לתפקיד זה. ב-16 בספטמבר 2017, אמר אומברטו גונזלס מ-The Wrap במהלך שידור ב-Periscope, שלאולפן כבר יש תאריך התחלה משוער לתחילת צילומים.[3] גם באוגוסט 2019 לא הופרכה השמועה כי הסרט יהפוך לסרט נפרד מסרטים קודמים של DC ויהיה סרט אתחול. ההפקה יצאה לדרך בינואר 2020, עם תאריך יציאה המתוכנן לאמצע 2022. ב-4 במרץ 2022 הסרט יצא לאקרנים.

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות סרט
סדרת ברטון ושומאכר טרילוגיית האביר האפל היקום הקולנועי של DC
באטמן: הסרט באטמן (1989) באטמן חוזר באטמן לנצח באטמן ורובין באטמן מתחיל האביר האפל עלייתו של האביר האפל באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק יחידת המתאבדים (2016) ליגת הצדק ליגת הצדק: גרסת סניידר הפלאש ג'וקר באטמן (2022)
ברוס ויין / באטמן אדם וסט מייקל קיטון ואל קילמר ג'ורג' קלוני כריסטיאן בייל בן אפלק בן אפלקק בן אפלק בן אפלק

מייקל קיטון

דנטה פריירה-אולסון רוברט פטינסון
אלפרד פניוורת' אלן נפייר מייקל גוף מייקל קיין ג'רמי איירונס ג'רמי איירונס דאגלס הודג' אנדי סירקיס
ג'יימס גורדון ניל המילטון פאט הינגל גארי אולדמן ג'יי. קיי. סימונס ג'פרי רייט
דיק גרייסון / רובין ברט וורד כריס אודונל ג'וזף גורדון-לוויט
הג'וקר סיזר רומרו ג'ק ניקולסון הית' לדג'ר ג'ארד לטו ג'ארד לטו חואקין פיניקס בארי קיוגאןק
אוסוולד צ'סטרפילד קובלפוט / הפינגווין ברג'ס מרדית' דני דה ויטו קולין פארל
סלינה קייל / קאטוומן לי מריוות'ר מישל פייפר אן האת'וויי זואי קרביץ
אדוארד ניגמה / איש החידות פרנק גורשין ג'ים קארי פול דנו
הארווי דנט / דו-פרצוף בילי די ויליאמס טומי לי ג'ונס ארון אקהרט
פרופסור ג'ונתן קריין / הדחליל קיליאן מרפי
ד"ר ויקטור פריס / מיסטר פריז ארנולד שוורצנגר
ד"ר פמלה ליליאן אייסלי / פויזן אייבי אומה תורמן
ביין רוברט סוונסון טום הארדי
ראס-אל-גול ליאם ניסן / קן ואטאנבה (פיתיון) ליאם ניסןק
טליה אל-גול מריון קוטיאר
הארלין קווינזל / הארלי קווין מרגו רובי
פלויד לאוטון / דדשוט ויל סמית'
ויילון ג'ונס / קילר קרוק אדוואלה אקינואויה-אגבאג'ה
קרמיין פלקונה טום וילקינסון ג'ון טורטורו
סאל מארוני דניס פלדינו אריק רוברטס
ויקי וייל קים בייסינגר
הבלש פלאס מארק בון ג'וניור
מפכ"ל המשטרה לוב קולין מקפרלן
לושיוס פוקס מורגן פרימן
רייצ'ל דוז קייטי הולמס מגי ג'ילנהול
ברברה וילסון / באטגירל אלישה סילברסטון

הכנסות בקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט סכום הכנסות מקום ברשימת הסרטים המכניסים ביותר בכל הזמנים בלי התאמה לאינפלציה תקציב משוער במיליון $
בצפון אמריקה בשאר העולם בכל העולם בצפון אמריקה בכל העולם
1966 באטמן $1,700,000 $1,700,000 1.5
1989 באטמן $251,409,241 $160,160,000 $411,569,241 #131 #308 35
1992 באטמן חוזר $162,924,631 $103,990,656 $266,915,287 #334 #592 80
1995 באטמן לנצח $184,069,126 $152,498,032 $336,567,158 #253 #438 100
1997 באטמן ורובין $107,353,792 $130,881,927 $238,235,719 #681 #685 125
2005 באטמן מתחיל $206,863,479 $166,809,514 $373,672,993 #206 #363 150
2008 האביר האפל $534,987,076 $471,115,201 $1,006,102,277 #13 #49 185
2012 עלייתו של האביר האפל $448,149,584 $633,003,513 $1,081,153,097 #22 #32 250
2016 באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק $330,360,194 $543,277,334 $873,637,528 #71 #73 250
2017 סרט לגו באטמן $175,936,671 $136,200,000 $312,136,671 #287 #489 80
2019 ג'וקר $335,477,657 $738,968,073 $1,074,445,730 #65 #33 55
2022 באטמן $369,313,618 $401,000,000 $770,313,618 #50 #106 200

סרטי אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיבוב באנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות סרט
באטמן: מסיכת התעתועים באטמן ומיסטר פריז: מתחת לאפס באטמן הדור הבא: שובו של הג'וקר באטמן: מסתורין הבאטוומן באטמן נגד דרקולה ליגת הצדק: הגבול החדש באטמן: אביר גות'אם סופרמן/באטמן: אויבי הציבור ליגת הצדק: משבר בשני העולמות באטמן: מתחת לברדס האדום סופרמן/באטמן: אפוקליפסה באטמן: מתקפה על ארקהם באטמן: הבדיחה ההורגת סרט לגו באטמן
באטמן קווין קונרוי קווין קונרוי/
ויל פרידל
קווין קונרוי רינו רומאנו ג'רמי סיסטו קווין קונרוי ויליאם בולדווין ברוס גרינווד קווין קונרוי וויל ארנט
אלפרד פניוורת' אפרם זימבליסט ג'וניור אפרם זימבליסט ג'וניור אלסטייר דאנקן דייוויד מק'קלום אלן אופנהיימר ג'ים פידוק מרטין ג'רביס בריאן ג'ורג' רייף פיינס
ג'יימס גורדון בוב הייסטינגס בוב הייסטינגס ג'ים מסקימן גארי קול כריס קוקס ריי וייס הקטור אליזונדו
דיק גרייסון לורן לסטר שיין האבוקה ניל פטריק האריס מייקל סרה
ג'ייסון טוד ג'נסן אקלס
טים דרייק דין סטוקוול איליי מריאנתל
ברברה גורדון מרי קיי ברגמן אנג'י הארמון טרה סטרונג טרה סטרונג רוזריו דוסון
באטוומן קירה סדג'וויק
הארווי בולוק רוברט קוסטנזו רוברט קוסטנזו רובין אטקין דאונס
רנה מונטויה ליאן שירמר
לושיוס פוקס קווין מייקל ריצ'רדסון
ויקי וייל טרה סטרונג אנדריאה רומאנו
סופרמן קייל מקלכלן טים דיילי מארק הארמון טים דיילי צ'נינג טייטום
הג'וקר מארק המיל מארק המיל קווין מייקל ריצ'רדסון ג'ון דימאג'יו טרוי בייקר מארק המיל זאק גאליפנאקיס
הארלי קווין ארלין סורקין האנדן וולץ' ג'ני סלייט (אנ')
מיסטר פריז מייקל אנסרה ללא קול דייוויד בורוז
הפינגווין דייוויד אוגדן סטיירס טום קני
ראס-אל-גול ג'ייסון אייזקס
איש החידות ברוס טים קונאן או'בריאן
המסיכה השחורה וייד ויליאמס
הדחליל קורי ברטון ג'ייסון מנזוקאס
דדשוט ג'ים מסקימן ניל מקדונו
ביין האלק הוגאן ללא קול דוג בנסון
סולומון גרנדי קורי ברטון
קילר פרוסט ג'ניפר הייל
ליידי שיווה רייצ'ל מקפרלן

סרטים שלא הופקו וסרטים שנגנזו[עריכת קוד מקור | עריכה]

Robin (ספין אוף)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספין אוף על רובין תוכנן במקור עם כריס אודונל בתפקיד הראשי. הפרויקט הוקפא לאחר ביקורת שלילית.[4]

Batman: Triumphant[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך צילומי הסרט "באטמן ורובין" התרשמו האחים וורנר מהביקורות, מה שהניע אותם לשכור מיד את ג'ואל שומאכר כדי לחזור ולהדגיש את אחריותו בבימוי הסרט השלישי. עם זאת, התסריטאי עקיבא גולדמן, שעבד על באטמן לנצח ובאטמן ורובין, סירב לכתוב את התסריט לסרט החמישי. בסוף 1996, האחים וורנר ושומאכר שכר את מארק פרוטוסביץ' כדי לכתוב את התסריט עבור "באטמן: ניצחון". מאוחר יותר הוכרז על מועד יציאתו של הסרט באמצע 1999.[5]

התסריט נקרא רשמית Batman: The Fear ולעיתים נקרא Batman: Triumphant, כלל את הדמויות דחליל, הארלי קווין, והכובען המטורף והג'וקר בגילומו של ג'ק ניקולסון, שאותו אמור היה באטמן לראות לאחר שהפיח את גז הרעל של הדחליל, שהופיע גם כן. הארלי קווין בסרט זה אמורה הייתה להיות בתו של הג'וקר, בגילומה של מדונה כשאת הדחליל היה אמור לגלם ניקולס קייג', לתפקיד הכובען נשקל רואן אטקינסון.[6] עם זאת, כאשר באטמן ורובין קיבלו ביקורות שליליות ולא הצליחו להצליח בקופות, האחים וורנר לא היו בטוחים לגבי תוכניותיהם. האולפן החליט שעדיף לפתח את הסרט "Batman Beyond" כעיבוד לרומן הגרפי של פרנק מילר, "באטמן: שנה ראשונה".

Batman: DarKnight[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות העניין של האחים וורנר ושומאכר לסרט "שנה ראשונה", לי שפירו וסטיבן וייז, החלו לכתוב תסריט בשם באטמן: האביר האפל באמצע שנת 1998. סרט חדש בשם באטמן: האביר האפל אמור היה לצאת בשנת 2000. בסיפור, ברוס ויין החליט לסיים את חייו בתור גיבור העל באטמן. דיק גרייסון, המכונה גם רובין, למד באוניברסיטה, שם פגש את ד"ר ג'ונתן קריין, שפיתח גז פחד מיוחד (אלמנט זה יופיע בהמשך בבאטמן מתחיל). כתוצאה מניסויים בקירק לנגסטרום, הוא יצר עטלף אנושי מעמיתו. תושבי העיר חשבו שהוא באטמן. באטמן נלחם בעטלף האנושי. קירק עצמו מנסה להילחם בתסמונת "העטלף האנושי" שלו, כשהוא משתוקק להתאחד עם אשתו ולהתנקם בקריין, בעוד קריין מפריע לאחראים לפיטוריו מחברת ארכמוס והאוניברסיטה כשהוא נתקל באמיתות לגבי עברו. האחים וורנר החליטו לא להתקדם עם הפרויקט "באטמן: האביר האפל" לטובת ניסיונות להפיק את "באטמן: שנה ראשונה[7]" ו-"Batman Beyond".[7]

Batman: Year One[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט בשם Batman: Year One, מבוסס על ספר הקומיקס המפורסם של פרנק מילר משנת 1987, שצריך היה לצאת בשנת 2000.[8] למרות התעניינות בשומאכר, דארן ארונופסקי נשכר לכתוב ולביים את התסריט יחד עם מילר עצמו. הסרט היה אמור לצאת בשנת 2000 והיה אמור להיות פריקוול לסרט באטמן מ-1989, שעלילתו תספר על מסעותיו של ברוס ויין ברחבי העולם לפני שחזר לגות'אם סיטי והפך לבאטמן.

Batman Beyond[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד ספטמבר 2000, האחים וורנר בעקבות ההצלחה של סדרת האנימציה "Batman Beyond" נשכרו יוצריה פול דיני ואלן ברנט לכתוב את התסריט לגרסת סרט באורך מלא. פותחו טיוטות לתסריט לסרט, אך עד מהרה האחים וורנר איבדו עניין.[9]האולפנים התמקדו בפיתוח "שנה ראשונה"[8], שתוכנן באותה תקופה להפוך לסרט אתחול שנועד להתניע את הזיכיון כולו.[10]

Batman: The Fear[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן שעבדו על "שנה ראשונה", שמועות שונות נפוצו על הסרט החדש ברחבי התקשורת. כל המועמדים האפשריים והבלתי אפשריים נקראו לתפקיד באטמן, החל מקיאנו ריבס וכלה בבן אפלק, כשאהרון אקהרט נחשב לבחירה העיקרית לתפקיד ג'ים גורדון, האחים וורנר העדיפו אז את האחים ווצ'אוסקי[11], ושמועות על שחקן שיגלם את הג'וקר. ניקולסון עצמו העביר ראיונות לועגים והבטיח לחזור. זה הגיע לנקודה ששני פורטלי אינטרנט פופולריים הסכימו להחרים את כל החדשות על הסרט הקרוב.

באווירה כזו,[דרושה הבהרה] תסריט בן 100 עמודים מאת רפאל איגלסיאס וטרי הייס[11][12] לסרט "Batman: The Fear", שאחרי נטישת הפרויקט של "שנה ראשונה" [13] במשך זמן מה נחשב למועמד העיקרי לעיבוד הסרט. גם אחרי שכריסטופר נולאן נכנס לפרויקט, מספר מקורות דיווחו בטעות שהוא יפיק את הסרט על בסיס "The Fear".

Batman vs. Superman[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכניות הראשונות לסרט משותף של באטמן וסופרמן הופיעו בקיץ 2001, כאשר אנדרו קווין ווקר נשכר על ידי האחים וורנר ברוס כדי לכתוב את התסריט. עקיבא גולדסמן נשכר אחר כך לשכתב את התסריט של ווקר.

את באטמן היה אמור לגלם את כריסטיאן בייל,[14] ואת סופרמן ג'וש הרנט[15] והבמאי אמור היה להיות וולפגנג פיטרסן.[16] הצילומים תוכננו לתחילת 2003 והיו אמורים להסתיים בעוד שישה חודשים. מועד השחרור נקבע לקיץ 2004.[17] אולם הסרט בוטל כדי שהאולפן יוכל להתמקד בסרטים בודדים על גיבורי על, שהפכו ל"באטמן מתחיל" ו"סופרמן חוזר". פטרסן קיווה בעתיד להפיק סרט עם כריסטיאן בייל כבאטמן.[18]

בסצנה הראשונה של הסרט "אני האגדה", שכתב עקיבא גולדסמן, הוצגה כרזה של הסרט שלא נעשה בו שימוש - לוגו סופרמן בתוך לוגו באטמן.[19]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סרטי באטמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "'Joker': Dante Pereira-Olson Cast as Young Bruce Wayne" (באנגלית). DC. נבדק ב-2020-02-12.
  2. ^ Sam Ashurst, Matt Chapman (2019-04-03). "Joaquin Phoenix's Joker: All you need to know" (באנגלית). Digital Spy. נבדק ב-2020-02-12.
  3. ^ "Готовятся кинокомиксы вне рамках киновселенной DC: почему это хорошо". נבדק ב-2017-09-17.
  4. ^ Eric Anderson (2012-09-13). "Chris O'Donnell On Why His 'Robin' Spin-Off Never Happened & Passing On Men In Black". Access Hollywood. נבדק ב-2014-09-08.(הקישור אינו פעיל, 29.12.2021)
  5. ^ Michael Fleming (1997-02-21). "Helmer's 3rd At Bat". Variety. ארכיון מ-2012-02-12. נבדק ב-2008-10-17.
  6. ^ Gabe Toro (2011-10-05). "Joel Schumacher Says He Wanted Nicolas Cage To Play Scarecrow In The Aborted 'Batman Triumphant'". IndieWire. אורכב מ-המקור ב-2014-10-06. נבדק ב-2014-09-01.
  7. ^ 1 2 Bill "Jett" Ramey (2005-07-28). "Interview: Lee Shapiro". Batman-on-Film. אורכב מ-המקור ב-2008-09-25. נבדק ב-2008-10-18.
  8. ^ 1 2 Dana Harris (2000-09-21). "WB sends Pi guy into the Bat Cave". Variety. אורכב מ-המקור ב-2012-01-17. נבדק ב-2008-10-17.
  9. ^ Fred Topel (2012-04-23). "Action Packed: Boaz Yakin on Safe and Batman Beyond". CraveOnline. נבדק ב-2013-07-21.
  10. ^ Brian Linder (2000-12-06). "Aronofsky Talks Batman: Year One...Again". IGN. נבדק ב-2008-10-17.
  11. ^ 1 2 "8 Unmade BATMAN Movies".
  12. ^ "Joss Whedon Talks About His 'Batman' Movie That Never Was".
  13. ^ Dana Harris (2002-06-30). "WB: fewer pix, more punch". Variety. ארכיון מ-2012-01-17. נבדק ב-2008-10-17.
  14. ^ Smith, Adam. "The Original American Psycho". Empire. pp. 74–80, 82, 84, 87.
  15. ^ Daniel Fierman; Nancy Miller; Brian M. Raftery (2003-03-14). "Stallville?". Entertainment Weekly. נבדק ב-2008-02-08.{{cite news}}: תחזוקה - ציטוט: multiple names: authors list (link)(הקישור אינו פעיל, 29.12.2021)
  16. ^ Brian M. Raftery; Nancy Miller (2002-07-09). "Dynamic Duel". Entertainment Weekly. ארכיון מ-2008-01-06. נבדק ב-2008-02-04.{{cite news}}: תחזוקה - ציטוט: multiple names: authors list (link)
  17. ^ Brian Linder (2002-07-09). "Batman vs. Superman in '04". IGN. נבדק ב-2008-02-04.
  18. ^ A.C. Ferrante (2007-09-18). "Profile: Wolfgang Peterson Reinvents Troy for DVD With New Director's Cut". If Magazine. אורכב מ-המקור ב-2007-12-12. נבדק ב-2008-02-04.
  19. ^ Larry Carroll (2007-12-03). "'Batman Vs. Superman' Coming In 2009, But Will We Live To See It?". MTV Movies Blog. נבדק ב-2008-08-19.