יריב הורוביץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יריב הורוביץ
יריב הורוביץ
יריב הורוביץ
לידה אוגוסט 1973 (בן 50)
פרדס חנה-כרכור, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אקו"ם עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.yhorowitz.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מימין לשמאל: יון תומרקין ואנחל בונני בסרטו "רוק בקסבה"
הסרט "רוק בקסבה"
יפתח רווה בסרט "רוק בקסבה"
יריב הורוביץ מביים

יריב הורוביץ (נולד ב-25 באוגוסט 1971) הוא במאי ותסריטאי ישראלי ויו"ר איגוד במאי הקולנוע והטלוויזיה לשעבר. במאי בסדרה רצים למשנה

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יריב הורוביץ נולד בפרדס חנה, האמצעי בין שלושה אחים. מצד אביו הוא נצר לרבי ישעיה הלוי הורוביץ, שהיה מגדולי רבני אשכנז במאה ה-17. אמו, עזה, היא מורה להיסטוריה, אביו, דניאל הורוביץ, הוא מחזאי. בגיל שמונה עבר לבנימינה, שם גדל, בתקופת חטיבת הביניים התגורר במשך שלוש שנים בפריז ולמד שם בבית ספר הישראלי. בתיכון למד בבית הספר התיכון החקלאי פרדס חנה במגמת תיאטרון ובכיתה י"ב עבר לתל אביב ולמד בתיכון חדש תל אביב במגמת קולנוע.

בגיל 17 עשה הורוביץ סרט קצר ראשון יחד עם חבריו, אותו הם הקרינו בבתי הספר. לאחר שנודע לצבא על הסרט, הוא גויס כבמאי ועורך ליחידת ההסרטה של חיל החינוך.

ב-1993, לאחר שחרורו מצה"ל, עבד כעוזר צלם ועורך סרטי תעודה. שנה לאחר מכן, בעקבות פגישה ברחוב עם אסף אמדורסקי, ביים את הקליפ לשיר "יקירתי" שזכה בפרס אקו"ם. אחריו ביים את שלום חנוך, שלמה ארצי, רונית שחר, דנה ברגר ועוד. ב-1995 פנה אליו המפיק יום טוב מגיתם והציע לו לביים את הפרסומת הראשונה שלו, שהתריעה בפני נהיגה בזמן שכרות. הפרסומת, בה השתתפו עמית מכטינגר וליאור מילר, זכתה באותה שנה בפרס עדשת הזהב.

בשנת 1996 הורוביץ התחיל לביים פרסומות ללקוחות שונים, בהם: אסם, קוקה קולה, פפסי, שטראוס, ציון, סנו וסלקום.

בשנת 1997 ביים את "החרצופים", הסרט "שניים", ותוכנית הנוער "זבנג". בשנה העוקבת, ב-1998, ביים במשותף עם שלמה ארצי את הסרט התיעודי "שישה" שהוקרן בערוץ 2, רשת. ומתאר את המפגש של שלמה ארצי המבוגר עם חבריו מתקופת הצבא.

ב-1999 נסע ללוס אנג'לס ולמד בימוי אצל מארק טראוויס (זוכה פרס גראמי), במסגרת AFI (מכון הסרטים האמריקאי). כעבור שנה היה במאי צוות שני בספיישל של דיסני "אפרודיטה ג'ונס".

בין השנים 2000 עד 2002 ביים הורוביץ פרסומות לסנאפל ארצות הברית, פפסי, ג'אמפ, מפעל הפיס, קרליין, בודי שופ ובנק הפועלים. ב-2002 נסע ללימודים באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס, בה למד מבנה תסריט. באותה שנה היה במאי צוות שני של תריסר פרקים בהפקת אמריקה און ליין והאחים וורנר "So LA".

ב-2003 הגיש ביחד עם גיל קומאר את תוכנית הרדיו "ציפורי לילה" בגלי צה"ל.

הורוביץ ביים את הסרט התיעודי "האינתיפאדה שאחרי" (באנגלית: Aftershock). הסרט הופק על ידי טלעד וערוץ 4 הבריטי והוקרן לאחר זמן בערוץ 4, ב-Yes וב-HOT. הסרט מבוסס על תצלומים שצילם הורוביץ בתקופת שירותו בשכם ומביא עדויות של חיילים על הקשיים שלהם בפעילות בקסבה של שכם, העוינות שזכו לה מידי האוכלוסייה והיד הקשה.

ב-2005 ביים את "לימוזינה", עם גיל ריבה, בערוץ 10. הוא אחד מבמאי הפיילוט לסדרת הדרמה "קצוות פתוחים" בהפקת פוקס לאב, שנרכשה על ידי לייפ טיים.

במהלך השנים 2006 - 2004 ביים פרסומות במזרח אירופה לחברות כמו אדידס, נסטלה, הד אנד שולדרס, בוש. ב-2008/7 הוא ביים 15 פרקים בסדרת הדרמה "רביעיית רן" שהוקרנה ב-2008 ברשת, והיה אחד הבמאים של קליפ השלום ששודר בפסטיבל קאן 2008 עבור קרן השלום העולמי. יחד איתו ביימו סטיבן אליוט, במאי הסרט "הרפתקאותיה של פריסילה, מלכת המדבר" ולארי ג'ורדן, במאי הקליפים של הרולינג סטונז.

ב-2009 ביים במשותף עם שירי ארצי את הסרט התיעודי "הילדים מהכיתה שלי", ששודר ביס דוקו.

לימד במכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן ושימש כיועץ אמנותי לסדרת הנוער "חצויה" ששודרה ב-HOT ונמכרה למדינות רבות.

ב-2010 ביים הורוביץ את סרטו העלילתי הראשון, "רוק בקסבה". הסרט מגולל את קורותיה של פלוגת חיילים בשירות סדיר שנשלחת למחנה הפליטים שאטי ברצועת עזה בעיצומה של האינתיפאדה הראשונה. הורוביץ כתב את התסריט ביחד עם גיא מאירסון. הסרט צולם בג'סר א-זרקא ובקלנסוואה ומשחקים בו יון תומרקין, אנחל בונני, הנרי דוד ולביא זיטנר. זוהי קופרודוקציה ישראלית-צרפתית, שנעשתה בתמיכת Arte, ערוץ 10 וקרן רבינוביץ'. הסרט הוצג לראשונה בפסטיבל הקולנוע ירושלים ביולי 2012 והיה מועמד לשמונה פרסי אופיר, ביניהם הסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר. הסרט השתתף בפסטיבל ברלין 2013 וזכה בו בפרס ה-C.I.C.A.E. [1] במרץ 2013 זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל בראגמו באיטליה. [2]

ב-2011, במקביל לעריכת "רוק בקסבה", ביים חלק מהדרמה הקומית "תנוחי" ששודרה ב-HOT.

במאי 2012 נבחר הורוביץ ליו"ר איגוד הבמאים. הוא החליף את רני בלייר, שכיהן בתפקיד במשך ארבע וחצי שנים. הורוביץ כיהן בתפקיד חמש שנים.

ב-2014 הורוביץ מנכ"ל את גלובוס גרופ הפקות והפיק את הסרט הגו גו בויז שהוצג לראשונה בפסטיבל קאן 2015 במסגרת הרשמית.

ביים את הסדרות - מחשב מסלול מחדש, נעלמים, והמלאך השומר שלי.[3]

ב-2020 הצטרף לפרויקט "רצים למשנה" וביים את העונה השלישית, הרביעית והחמישית בסדרת הילדים.

ב2023 ביים את העונה החמישית של הסדרה זיגי

יריב הורוביץ הוא אב לבן ומתגורר בתל אביב. אדם, אחיו הגדול, היה בסיסט להקת נושאי המגבעת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

על הסרט "רוק בקסבה":

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "רוק בקסבה" זכה בפרס בפסטיבל ברלין, באתר עכבר העיר, 16 בפברואר 2013
  2. ^ יונת נחמני, "רוק בקסבה" - חביב הקהל בפסטיבל בראגמו, באתר קולנוען, 20 במרץ 2013
  3. ^ אתר למנויים בלבד חיים ביאור, "אני נראה מסודר כלכלית - אבל אני לא יכול לקנות בית", באתר TheMarker‏, 7 באוקטובר 2014