משתמש:Charli2223/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מיקמק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקמקאנגלית: Mikmak) הוא משחק מרובה משתתפים, עולם וירטואלי ישראלי. העולם של מיקמק החל כמשחק וירטואלי בו ילדים יוכלו לשחק בחינם זה עם זה מרחוק, אך המודל העיקרי שלו הוא "גאדג'טים" ותוכן בתשלום; רכישות מינויים, משחקים מרובי משתמשים בתשלום, מרצ'נדייזינג, שדרוגים לדמות ולמשחק ועוד. התוכן באתר מעודכן ברמה יום-יומית. סביבת העולם הווירטואלי בטוחה לילדים ומנוטרת באמצעות מערכת סינון אוטומטית.

המשחק החל את פעילותו ב-10 בדצמבר 2009 על ידי הבעלים ומנכ"ל חברת D.I.C, יניב חממי (בעבר הבעלים של שירונט וחלק מפורטל הילדים מומו הפרה). ראשית דרכו של האתר החלה בשיתופי פעולה מסחריים עם חברת המזון "שטראוס" ועם המחזמר "פסטיגל", במה שסייעה להתנעתו הראשונית בקרב קהל היעד של ילדים בטווח הגילאים של 6–12.

ב-2015 נרכשה 50% מהפעילות על ידי "ynet". הכניסה למשחק, וההרשמה לשירותיו, הם בחינם, אך גישה מלאה לכל התכנים זמינה רק לבעלי מינוי ובעלי שדרוגים בתשלום. הצלחתו וצמיחתו המהירה הובילו להשקתם של מוצרים וירטואליים הנקראים "שדרוגים" הקשורים בתוכן המשחק וכן מוצרי מרצ'נדייזינג, ביניהם ציוד בית-ספר, בובות, משחקים מרובי משתמשים, ספר וחולצות.

חברת D.I.C מימנה והפיקה שתי עונות של סדרת טלוויזיה, "מיקמק - הסדרה", שנרכשו על ידי YES ושודרו בערוץ ניקלודיאון. החברה הפיקה סרט קולנוע באורך מלא (סרט אנימציה ממוחשבת הראשון בישראל באורך מלא), "המסע לכוכב המינימיקים", אשר הוקרן ב-2013 במיק סינמה שבסניפי המיקפה וב-2015 בבתי הקולנוע.

ב-2012 החלה פעילות של המשחק בשפה האנגלית לקהל יעד באזורים שונים בצפון אמריקה. ב-2013 פעילות זו הופסקה עקב הפסדים כספיים של החברה וחוסר הצלחה בהשתלבות בשוק העולמות הווירטואליים, שלא כמו ההצלחה שצבר המשחק בישראל.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק בנוי כעולם וירטואלי ולו 17 אזורים מרכזיים. השחקן מעצב את דמותו הווירטואלית כראות עיניו ומעניק לה שם, ודרכה הוא משחק - נע ברחבי העולם ויוצר אינטראקציה עם דמויות אחרות. לרשות הדמות בית אותו ניתן לרהט ולעצב בפריטים וירטואליים מגוונים. כמו כן, ניתן לרכוש לדמות פריטי לבוש ואביזרים שונים באמצעות כסף וירטואלי, אותו ניתן להשיג במשחקים שונים ובהשלמת משימות, או דרך שדרוגים.

בחגים ומועדים עבריים ולועזיים, העולם מעוצב לפי רוח החג. כך למשל, בפסח האזורים מתמלאים חול ופירמידות ובראש השנה בדבש ותפוחים ורימונים. בנוסף לשינויי עיצוב אלו, מיוצרים גם פריטי לבוש בלעדיים לאותה התקופה (למשל, כובע חנוכייה). מרבית התוכן במשחק פתוח לכולם, פרט לאפשרויות שונות הזמינות לבעלי מינוי בלבד. לדוגמה, רק מנויים רשאים לרכוש חיית מחמד וירטואלית המכונה "מינימיק" ולגדלה.

אזורים מרכזיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. האי (שבו המערה והגישה לקרקעית האוקיינוס).
  2. אזור הספורט (שבו חנות הקבוצות, מגרש כדורגל ומגרש פיינטבול).
  3. תחנת החלל (שבה מרכז המשחקים, חללית אשר מגשרת בין העולם הרגיל לחלל וחללית אשר משגרת בין העולם הרגיל לכוכב המינימיקים).
  4. לוח המודעות (שבו לוח המודעות, החנות מיקמק שדרוגים והכניסה לחצר האחורית).
  5. העיר (שבה המיקניון, העירייה והחנות של מיקמושיקו).
  6. מערב העיר (שבו המיקפה, מרכז ההחלפות, חנות הממתקים, הבנק והגישה לביוב).
  7. אזור המעבדה (שבה נמצאת הכניסה למעבדה והמעבר תת-קרקעי לחדרים הסודיים של הבובות).
  8. החוף (שבו נמצא חנות הצוללת).
  9. הפארק (שבו מסלול המרוצים, מטאור המינימיקים ומעבר לגן השעשועים הישן).
  10. אזור המיקסינמה (שבו אולפני מיקמק ומבנה הקולנוע ״מיק סינימה״).
  11. היער (שבו חנות הקסמים, המבוך המסתורי והגישה ליערות מיקמק)
  12. הר ההישגים (שבו הגישה לכל חדרי דרגות המשחק עד רמה 9, ופסגת ההר)
  13. פארק המים (שבו הגישה למסיבת קיץ ולבר המילקשייק)
  14. הקלאב (שבו מועדון הריקודים והארקייד)
  15. הג'ונגל (שבו מעבדת הטריוויה והמקדש המסתורי)
  16. קרחת היער (המשתנה בכל חג ואירוע)

מרכז המיקביט (שבו חנות המכוניות ״אוטו איטליה״, חנות הריקודים והסטודיו, ו”המיק פאשיון״)

אזורים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. מיק וגאס (לאס וגאס) שבה נמצא גלגל המזל שבו אפשר לזכות בפרסים שונים. ניתן להגיע למקום בכדור הפורח.
  2. צרפת שבה המשחק ״יאמי בשמיים״. ניתן להגיע למקום בכדור הפורח.
  3. איטליה שבה חנות המסיכות. ניתן להגיע למקום בכדור הפורח.
  4. יפן שבה ניתן לקנות בגדי סמוראי. ניתן להגיע למקום בכדור הפורח.
  5. מיק אלפים (הרי האלפים) מתוך שדרוג ״לייף סטייל-חופשת הסקי״ שבהם נמצאים הרכבל, חנות הסנובורד ומשחק הסקי.
  6. המיקאריביים (הקריביים) מתוך שדרוג ״לייף סטייל- החיים הטובים״ שבהם נמצאים החוף הפרטי וחנות הבגדים.

שרת מנהלים שרת אליו יכולים להיכנס שחקנים מרמה 10 ומעלה. בשרת יש חדר פגישות וישיבות שם אפשר להציע רעיונות להוסיף לאתר או לשפר אותו, חדר הבקרה, מכון הכושר והספא.

בלוג וקהילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקהילה באתר מיקמק כוללת אלפי יצירות, בהן ציורים, צילומים, סרטונים, עיצובים, קומיקסים, מצגות, סיפורים וחמשירים שנוצרו על ידי גולשי האתר.

היצירות מועלות לאתר בתנאי שאושרו על ידי מנהלי התוכן, המפקחים על כך שהתוכן באתר ראוי.

ניתן להקדיש את היצירות למשתמשים אחרים כדי שיקבלו התראה במשחק על היצירה שהוקדשה להם.

כמו כן, משתמשים אחרים באתר יכולים "לעקוב" אחר יוצרים, להגיב ליצירות ולתת להן "לייק".

בכל יום מנהלי האתר בוחרים יצירה המקודמת בעמוד הראשי ונקראת "תמונת היום", ומדי חודש נבחרת יצירת כתיבה, שזוכה לקידום בעמוד הראשי תחת הכותרת "כתב אורח"

אפליקציות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מ-2013, חברת D.I.C השיקה אפליקציות משלימות למיקמק:

  • "הצנחן" (2013), מיועדת ל-iOS.
  • "מונדו" (2014), מיועדת לאנדרואיד.
  • "המסע לכוכב המינימיקים" (2015), מיועדת ל-iOS ולאנדרואיד.
  • "מונית למיליון" (2016), מיועדת ל-iOS ולאנדרואיד. המבוססת על משחק הטריוויה המצליח במיקמק. המשחק הוא משחק קבוצתי ולא תחרותי, כלומר – חברי הקבוצה עונים יחד על שאלות, ועוזרים זה לזה כדי לנצח במשחק. כוללת גם את השעשועון "ראש בראש".
  • "מיקטוק" (2019), מיועדת ל-iOS ולאנדרואיד.
  • "מיקמק" (2020), מיועדת ל-windows ול-mac אפליקציית מיקמק למחשב, ללא צורך בדפדפן.
  • "מונית למיליון ניו יורק" (2020), אפליקציה ל-windows הכוללת שני משחקים חדשניים וייחודיים לשיפור האנגלית. האחד, מונית לניו יורק – משחק ללימוד אנגלית באמצעות שיפור יכולת הדיבור והבנת הנשמע בשפה זו דרך חווית משחק שעוזרת לילדים לבנות ביטחון עצמי בדיבור. במשחק קיימת מערכת זיהוי קולי חכם שנותנת פידבק על הדיבור וכך עוזרת לשפר את יכולת הביטוי באנגלית. השני, מונית ללונדון – המשחק עוזר לתרגל את הקריאה והכתיבה וכך משפר את אוצר המילים באנגלית. מבוסס על המשחק הקיים במיקמק בגרסה מיוחדת לאפליקציה עם שאלות נוספות חדשות, החל מאוקטובר 2020 האפליקציה זמינה גם ל-iOS וגם לאנדרואיד.

מוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספיד מיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקמק שיווקה משחק קופסה בשם "ספיד מיק" . זהו המשחק הראשון והיחידי ששיווקה מיקמק לקהל הנרחב.

ספיד מיק הוא משחק חברתי שמאמן מיומנויות של תפיסה מהירה, דיוק וזריזות.

בובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010, מיקמק השיקו 15 בובות כותנה בגדלים שונים, בעיצוב כוכבי הסדרה. לאחר מכן, בשנת 2014, לכבוד הסרט ״המסע לכוכב המינימיקים״,האתר השיק 5 בובות שונות מפלסטיק של החבורה של מיקמק (זואי, מקס, ג׳ימבו וסאני) וחברם קיפ . שרוכשים בובה מקבלים איתה קוד אישי שאותו ניתן להקליד באתר ולקבל פריטים הייחודיים למוצר.

מוצרים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקמק השיקו בנוסף לבובות ומשחק הקופסה גם קלטות DVD, מחברות מעוצבות, יומנים, תיקים, בקבוקים, ספלים, מדבקות, קלסרים וקלמרים וכרטיסי מיקארד (כרטיס חבר מועדון). בנוסף, פורסם גם ספר על הסרט של מיקמק, ״המסע לכוכב המינימיקים״ שכתבה תמי שם-טוב. בראשית המשחק הושקו גם חולצות ממותגות וכיסויים לטלפונים חכמים.

מיקמק - הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה][עריכת קוד מקור | עריכה]

"מיקמק - הסדרה" היא סדרת הנפשה לילדים המבוססת על המשחק באתר. הסדרה משודרת ב-yes והחל מ-21 במרץ 2018 ב-HOT VOD Young. הסדרה הופקה על ידי אולפני ההנפשה הישראליים שורטקאט-פלייגראונד וחברת D.I.C.

לסדרה יש שתי עונות בהן 26 פרקים. אורך כל פרק הוא 11 דקות. החל מה- 28 ביולי 2018 משודרת הסדרה בערוץ "Zoom" ב-Partner, ב-Yes וב-Hot.

ההפקה של העונה השלישית הסתיימה, אך בינתיים שודרו רק שני הפרקים הראשונים ממנה.

דמויות הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה][עריכת קוד מקור | עריכה]

"מיקמק - הסדרה" היא סדרת הנפשה לילדים המבוססת על המשחק באתר. הסדרה משודרת ב-yes והחל מ-21 במרץ 2018 ב-HOT VOD Young. הסדרה הופקה על ידי אולפני ההנפשה הישראליים שורטקאט-פלייגראונד וחברת D.I.C.

לסדרה יש שתי עונות בהן 26 פרקים. אורך כל פרק הוא 11 דקות. החל מה- 28 ביולי 2018 משודרת הסדרה בערוץ "Zoom" ב-Partner, ב-Yes וב-Hot.

ההפקה של העונה השלישית הסתיימה, אך בינתיים שודרו רק שני הפרקים הראשונים ממנה.

דמויות הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה][עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מקס - מנהיג החבורה, אשף סקייטבורד, מאוהב בזואי בסתר.
  • זואי - חכמה ושנונה, בוגרת בהתנהגות יותר משאר החבורה. מאוהבת בסתר במקס. בעלת מינימיק (חיית מחמד) ששמו אלביס.
  • ג׳ימבו - נגן גיטרה מקצועי, ״שפן הניסיונות״ בניסויים של סאני.
  • סאני - גאון אולטימטיבי, ממציא המצאות ומשחקים.
  • ראש העיר - ראש העיר של ״מיקמק סיטי״ המבוגר בגילו אך צעיר בנפשו.
  • הגברת מיקיאוולי -רעה ועצבנית. בעלת חנות בגדים. מנסה להשתלט על מיקמק סיטי בעזרת תוכניות שונות ועוזרה האישי מונדו. מתעבת מינימיקים.
  • מונדו - עוזרה האישי של גברת מיקיאוולי. נאמן לה תמיד ומעריץ אותה.
  • אלכסיס - הבת של מיקיאוולי. פופולרית ו״סנובית״. בעלת מינימיק ששמו פנסי. החברה הכי טובה של דולי.
  • דולי - החברה הכי טובה של אלכסיס. עקב ניסוי לא מוצלח של סאני, כל פעם שדולי מתעצבנת היא הופכת לענקית ומפחידה.
  • רייני - אחותו הקטנה של מקס, תולעת ספרים. אוהבת להצטרף לחבורה למרות שמקס תמיד מגרש אותה.
  • אקסל - חבר טוב של החבורה. מציל בחוף הים. רוחני מאוד.

בחירות במיקמק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחירות 2011: בשנת 2011 נערכו בחירות בהן היו שני מועמדים; ראש העיר וגברת מיקיאווילי. בבחירות אלו משתמשים בעולם קיבלו זכות הצבעה. המתמודד הנבחר היה ראש העיר.

בחירות 2014: בשנת 2014 התקיימו בחירות ומיקיאוולי נבחרה ברוב קולות. ראש העיר טס למדינה הנקראת מיקפולקו. כעבור חצי שנה, ראש העיר חזר לביקור שבועי שבו בכל יום הייתה הפתעה חדשה במיקמק, וב-14 באפריל 2016 מיקמק שיווקה כמתנה מראש העיר משחק בשם "ספיד מיק". ב-2018 מיקיאוולי הייתה מעורבת בפרשה בה ניסתה להיפטר מביצי המינימיקים מתוך שנאה אליהם. היא החביאה אותם במערה סודית ליד הר ההישגים של מיקמק, דבר שגרם להדחתה הרשמית מתפקידה ולחזרתו של ראש העיר מחופשתו במיקפולקו ללשכת העירייה.

בחירות 2018: בשנת 2018 התקיימו בחירות במיקמק, בה היו שלושה מועמדים: ראש העיר, גברת מיקיאווילי, והתאום של ראש העיר. בבחירות אלו הזוכה היה ראש העיר. התאום של ראש העיר ניסה לרמות בבחירות בכך שהתחזה לראש העיר. לאחר מכן התגלתה התרמית וראש העיר האמיתי חזר ללשכתו.

המסע לכוכב המינימיקים[עריכת קוד מקור | עריכה][עריכת קוד מקור | עריכה]

"המסע לכוכב המינימיקים" הוא סרט הנפשה ממוחשבת ישראלית הראשון שבאורך מלא. הסרט הופק על ידי אולפני שורטקאט-פלייגראונד וחברת האם (D.I.C.‎). הסרט יצא לאקרנים ב־1 ביולי 2013. כמה חודשים לפני הפצת הסרט, באפריל 2013, יצא ספר בעל אותו שם המבוסס על הסרט, אותו כתבה תמי שם-טוב. בשנת 2015 הסרט הופץ בבתי הקולנוע הרגילים. ביולי 2015 נפתח אזור חדש במיקמק של כוכב המינימיקים שנראה כמו בסרט זה.

מיקפה ומיקסינמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקפה היה בית קפה ומתחם משחקים לילדים המבוסס על העולם הווירטואלי של מיקמק. המיקפה הראשון נפתח בקניון רננים ב-1 באוגוסט 2012. כל אחד מסניפי המיקפה מבוסס על אזור וירטואלי מן העולם. היו קיימים 5 סניפים של מיקפה: בקניון רננים ברעננה בסגנון עיר מיקמקית, בקניון הגדול בפתח תקווה בסגנון הג'ונגל, בקניון רחובות ברחובות בסגנון הג'ונגל, בגרנד קניון של באר שבע בסגנון עיר מיקמקית ובגרנד קניון של חיפה גם בסגנון עיר מיקמקית. בנוסף נפתחו 3 סניפי מיקסינמה: ברעננה בקניון רננים, בבאר שבע בגרנד קניון ובחיפה בגרנד קניון.

במאי 2014, נסגרו כל חמשת סניפי המיקפה וכל בתי הקולנוע של מיקסינמה עקב הפסדים כספיים, חובות של עשרות מיליוני שקלים ופשיטת רגל של החברה ״מיקמק קפה די.אי.סי בע״מ״.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אתר האינטרנט הרשמי של מיקמק
  • סרטונים בערוץ של מיקמק באתר יוטיוב
  • גל מור, מי זה מיקמק ולמה הוא ראשון ב-Google?, באתר ynet, 12 בדצמבר 2010
  • מהמחשב למשחקייה: מתחם "מיקפה" של מיקמק, באתר ynet, 2 בספטמבר 2012

רוני שגב, ‏מיקמק: למה הילדים שלנו התמכרו?, באתר ‏מאקו‏‏, ‏8 בספטמבר 2013‏[עריכת קוד מקור | עריכה]