משתמש:Eddau/ארכיון 1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

דגמי רכבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שים עליו בעבודה אם אתה עובד עליו. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ד' בתמוז ה'תשס"ח • 07:15, 7 ביולי 2008 (IDT)

אבל אני לא רוצה להפריע לאחרים לתרום לו ואני בטח לא אעשה לבד את כל העבודה הדרושה. זה נושא מאוד עשיר.Eddau - שיחה 07:21, 7 ביולי 2008 (IDT)

דפים רק בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות שאלתך בדלפק ייעוץ - אתה מוזמן בחום לויקיפדיה:דפים ללא בינוויקי. --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינוויקי! • ט"ז בתמוז ה'תשס"ח • 16:02, 19 ביולי 2008 (IDT)

תודה.Eddau - שיחה 18:47, 19 ביולי 2008 (IDT)

הפניה לערך מורחב בערכי מדינות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למיטב ידיעתי, יש החלטה להשאיר את ההפניות האלו (פוליטיקה של, כלכלת, דמוגרפיה של וכו') בערכי מדינות מתוך כוונה/תקווה שבכל המדינות ייווצרו ערכים אלו. ראה ויקיפדיה:מדריך לעיצוב דפים (מדינות) ושיחת ויקיפדיה:מדריך לעיצוב דפים (מדינות). למיטב ידיעתי ההצעה להורדת הפניות אלו לא הבשילה לכדי החלטה מחייבת, כך שההחלטה הקודמת בתוקף. ‏DGtal‏ 21:06, 20 ביולי 2008 (IDT)

תעשה מה שאתה מבין.Eddau - שיחה 21:15, 20 ביולי 2008 (IDT)

מזנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, הסרתי את דבריך מהמזנון. כאמור בויקיפדיה:מזנון/פתיח, המזנון נועד לדיונים כלליים ולא למצבו של ערך מסוים. ‏odedee שיחה 15:41, 1 באוגוסט 2008 (IDT)

ברור שהמזנון נועד לדיונים כלליים ולא מצמבו של ערך מסוים. הערך הזה היה רק דוגמה לעניין שנידון לפני ימים אחדים במזנון ומשום מה נעלם משם לאירכוב בטרם עת. אם תארכבו על דיון מהמזנון תוך ימים ספורים, כל מה שמישהו יכתוב שם יראה לא לעניין. Eddau - שיחה 20:35, 1 באוגוסט 2008 (IDT)
דיונים מועברים (ולא מאורכבים) מהמזנון רק לאחר שאין בהם התפתחות במשך כמה ימים טובים, לכל הפחות. כשאתה כותב תוספת ללא הקשר, ובדיון שכבר נגמר, היא באמת לא לעניין. אתה יכול תמיד ללכת לדף שאליו הועבר הדיון ולהמשיך אותו שם. ‏odedee שיחה 21:05, 1 באוגוסט 2008 (IDT)

פירושונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנחנו עושים את תחרות "מי יותר פסיכי בענייני פירושונים"? כי אני אוהב את התחרות הזו... :-) שבת שלום! טוסברהינדי (שיחה ומוזיקה) 20:44, 1 באוגוסט 2008 (IDT)

אני לא צריך השראה כדי להיות פסיכי ;-). העיקר שכולם נהנים. Eddau - שיחה 20:47, 1 באוגוסט 2008 (IDT)

הערה קטנה ברשותך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בס"ד היי Eddau! יש לי הערה קטנה ברשותך, דווקא כן אפשר לטפל ב-cp בשיטה שהערך עוסק בה, אני אישית נתקלתי בסיפורים של ילדים שטופלו בשיטה הזו, והטיפולים מאוד עזרו להם. לא עברתי טיפול כזה בעצמי, אבל אני מכירה קצת את השיטה וראיתי חדר טיפולים מיוחד בשיטה הזו. לא באתי להתווכח, באתי לתקן אותך. לשיקולך האם לשחזר או לא. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 19:00, 10 באוגוסט 2008 (IDT)

אם את בטוחה בצידקתך, הסבירי את הדבר לפרטים בערך עצמו. הצורה בה זה היה מוצג קודם נתנה את הרושם שאחרי כך וכך שעות בחדר עם אור סגול וצלילי חליל, אדם עם רגליים משותקות עשוי להתחיל ללכת. Eddau - שיחה 19:05, 10 באוגוסט 2008 (IDT)
בס"ד אני בטוחה בזה אבל לא יודעת לנסח מבחינה אנציקלופדית, מה עושים? ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 19:07, 10 באוגוסט 2008 (IDT)
מסבירים את העניין בדף השיחה של הערך בניסוח לא כל כך אינציקלופדי. תודה ובהצלחה! Eddau - שיחה 19:11, 10 באוגוסט 2008 (IDT)
בס"ד בא לך לעזור לי בניסוח אניצקלופדי? זה ממש חשוב לי, ואני צריכה עזרה בזה, מה דעתך? תודה! ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 19:19, 10 באוגוסט 2008 (IDT)
כן. הסבירי את העניין בדף השיחה וגולשים שונים, כולל אותי, יעזרו בניסוח. אגב, את מוזמנת לתקן גם ניסוחים שלי. Eddau - שיחה 19:21, 10 באוגוסט 2008 (IDT)
בס"ד תודה על שיתוף הפעולה והנכונות לעזור, כיף לעבוד איתך , אני אחשוב על זה ואנסח משהו. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 19:23, 10 באוגוסט 2008 (IDT)

אזהרה חריפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנא הסבר את פירוש עריכתך זו והשימוש במונח "שמאל סהרורי" בוויקיפדיה. ‏– rotemlissשיחה 00:12, 12 באוגוסט 2008 (IDT)

תתווכח בבקשה עם הסופר ולא איתי על הלעג שלו למה שהוא מכנה שמאל ובלי קשר, גם על הלעג הרב בו הוא מתאר את הדמות הזו. אתה מוזמן גם לשלוח לסופר הזהרה חמורה ולחסום את הסופר מכל כתיבה בויקיפדיה. אני ממליץ לך, באותה ההזדמנות, לקרוא את הספרים שאה דן בהם ולחזור בך מההזהרה הזו שמוכיחה שאתה דן בספר שלא קראת. Eddau - שיחה 03:56, 12 באוגוסט 2008 (IDT)
אני לא מתבייש בכך שלא קראתי את הספר. אם הסופר משתמש בספר במונח "סהרורי" - יש לציין במפורש שהוא הכותב שלו (אם משתמשים במונח בערך), למשל בנוסח 'אותו הוא מכנה "סהרורי"'; אם לא, אין סיבה להשתמש במונח זה. בשני המקרים, הטקסט שכתבת הוא הפרה של מדיניות נקודת המבט הנייטרלית, ואתה מוסיף להפרה הזאת בכך שאתה מקשר לערך הלא קיים "שמאל סהרורי". ביקורת פוליטית של מחבר הספר (אותה יש לו זכות מלאה לכתוב ואף ללעוג - הוא לא מחויב למדיניות ה-NPOV, ואילו היה כותב כדברים האלה בוויקיפדיה, כעובדות, אכן היה עלול להיחסם) אינה הופכת לעובדות בוויקיפדיה. אתה כותב בדף השיחה שלי "ממפעיל מערכת אפשר לצפות ליותר" - ובכן, גם ממשתמש ותיק אפשר לצפות ליותר, ובדיוק בגלל זה כתבתי את הכותרת כפי שכתבתי.
כתבת גם בתקציר העריכה: "מקובל לקרוא ספרים שדנים בהם, אפילו אם אתה מפעיל מערכת." ובכן, מקובל גם לבדוק מי ערך את העריכה; לא ביצעתי עריכה אחת בערך ההוא. בנוסף, אינני דן בספר, אלא בנקודת המבט הנייטרלית של הכתיבה עליו, וזהו עניין שונה בתכלית; בוויכוח על תוכן הספר לא הייתי מתערב.
על אף הדברים שכתבתי כאן (שמהווים הסבר לאזהרה המקורית, שאני לא חוזר בי ממנה), אני שמח לראות שתיקנת את הטקסט בהתאם. ‏– rotemlissשיחה 13:08, 12 באוגוסט 2008 (IDT)
דווקא יש כינויי גנאי שיש להם ערך. שק לי בתחת, לדוגמה. Eddau - שיחה 14:38, 12 באוגוסט 2008 (IDT)

הציטוט המדויק מהספר:


256 THE UNBEARABLE LIGHTNESS OF BEING


Though touched by the song, Sabina did not take her feeling seriously. She knew only too well that the song was a beautiful lie. As soon as kitsch is recognized for the lie it is, it moves into the context of non-kitsch, thus losing its authoritarian power and becoming as touching as any other human weakness. For none among us is superman enough to escape kitsch completely. No matter how we scorn it, kitsch is an integral part of the human condition.

Kitsch has its source in the categorical agreement with being. But what is the basis of being? God? Mankind? Struggle? Love? Man? Woman?

13


The Grand March 257

Since opinions vary, there are various kitsches: Catholic, Protestant, Jewish, Communist, Fascist, democratic, feminist, European, American, national, international.

Since the days of the French Revolution, one half of Europe has been referred to as the left, the other half as the right. Yet to define one or the other by means of the theoretical principles it professes is all but impossible. And no wonder: political movements rest not so much on rational attitudes as on the fantasies, images, words, and archetypes that come together to make up this or that political kitsch.

The fantasy of the Grand March that Franz was so intoxicated by is the political kitsch joining leftists of all times and tendencies. The Grand March is the splendid march on the road to brotherhood, equality, justice, happiness; it goes on and on, obstacles notwithstanding, for obstacles there must be if the march is to be the Grand March.

The dictatorship of the proletariat or democracy? Rejection of the consumer society or demands for increased productivity? The guillotine or an end to the death penalty? It is all beside the point. What makes a leftist a leftist is not this or that theory but his ability to integrate any theory into the kitsch called the Grand March.


14


Franz was obviously not a devotee of kitsch. The fantasy of the Grand March played more or less the same role in his life as the mawkish song about the two brightly lit windows in Sa-


258 THE UNBEARABLE LIGHTNESS OF BEING

bina's. What political party did Franz vote for? I am afraid he did not vote at all; he preferred to spend Election Day hiking in the mountains. Which does not, of course, imply that he was no longer touched by the Grand March. It is always nice to dream that we are part of a jubilant throng marching through the centuries, and Franz never quite forgot the dream.

One day, some friends phoned him from Paris. They were planning a march on Cambodia and invited him to join them…

266 THE UNBEARABLE LIGHTNESS OF BEING

…Yes, said Franz to himself, the Grand March goes on, the world’s indifference notwithstanding, but it is growing nervous and hectic: yesterday against the American occupation of Vietnam, today against the Vietnamese occupation of Cambodia; yesterday for Israel, today for the Palestinians; yesterday for Cuba, tomorrow against Cuba — and always against America; at times against massacres and at times in support of massacres; Europe marches on, and to keep up with events, to leave none of them out, its pace grows faster and faster, until finally the Grand March is a procession of rushing, galloping people and the platform is shrinking and shrinking until one day it will be reduced to a mere dimensionless dot.

Eddau - שיחה 07:28, 15 באוגוסט 2008 (IDT)

נישואים פיקטיביים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נראה שהעלית את הערך הזה (ערך חדש), אבל לא ברור במה הוא עוסק, אין הקדמה ואין כותרות כלשהן (וגם לא שמת תבנית "בעבודה" על הערך). אלדדשיחה 01:16, 13 באוגוסט 2008 (IDT)

יטופל. תודה וסליחה. Eddau - שיחה 01:18, 13 באוגוסט 2008 (IDT)

יש סיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שכאשר אתה מעלה על ערך תבנית "הבהרת חשיבות" אתה לא כותב שום דבר בתקציר העריכה? (ראה נעמה שנדר). עדיף לכתוב "הבהרת חשיבות", כדי שהעורכים הבאים אחריך יידעו מה בוצע בערך. אלדדשיחה 12:41, 14 באוגוסט 2008 (IDT)

כשאני העלתי את תבנית החשיבות, סיבתה הייתה די ברורה. מאז עברו לא מעט עריכות והתבנית הפכה למיותרת. בפעם הבאה שאשים בתנית חשיבות על ערך, אקח בחשבון את האפשרות שמה שברור עכשיו לא יהיה ברור בעתיד. תודה וסליחה. Eddau - שיחה 05:40, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
הכוונה היא שתכתוב בתקציר העריכה "הבהרת חשיבות", כדי שמי שעובר על היסטוריית הדף יידע מה מהות העריכה שביצעת. ‏– rotemlissשיחה 19:49, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
זה רעיון טוב ואשתדל לבצע אותו. תודה. Eddau - שיחה 00:57, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
אני שמח. יש משום מה נוהג של ויקיפדים, שכאשר הם מעלים את תבנית החשיבות, הם לא כותבים דבר בתקציר העריכה. עדיף לא לשכוח לכתוב בתקציר "הבהרת חשיבות", כי אז ויקיפדים נוספים מודעים להצבת התבנית (שהיא חשובה מאוד, כי ללא התייחסות הערך עלול להימחק), ויכולים להוסיף את נימוקיהם בעד או נגד חשיבותו של הערך. אלדדשיחה 02:09, 16 באוגוסט 2008 (IDT)

פרשת המעטפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדוע לגחלת? קיים ערך מורחב. ע"ע מתקפת האנתרקס. בברכה, יניב שיחה 20:59, 18 באוגוסט 2008 (IDT)

אם קיים ערך מורחב כזה, הוא באמת מתאים יותר. תודה וסליחה.Eddau - שיחה 21:01, 18 באוגוסט 2008 (IDT)

אוסטין וסטיב אוסטין[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך, כאן טענת לקשר בין מייסד טקסס לאיש השווה מיליונים. תוכל בבקשה לספק מקור? בתודה מראש, ‏עמיחי 00:28, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

זה שקוף. אם תהיה בארץ תוכנית על גיבור כל יכול ופטריוט שיקרא "דוד בן-גוריון", אף אחד לא ידרוש הוכחה שהגיבור קרויי על שם ראש ממשלתינו המנוח. חוץ מזה שגם לשמות אחרים בסידרה היה פרוש מגמתי ושקוף. למעסיק של אוסטין קראו "הסנטור אוסקר גולדמן" ואף אחד לא ידרוש ממני הוכחה לזה שבחירת השם "גולדמן" נועדה להדגיש שהוא יהודי. אנסה לדון בזה במזנון. Eddau - שיחה 00:35, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
זה קצת מחקר מקורי, לא? בכל מקרה - אשמח אם תפנה אותי לדיון במזנון. תודה וליל מנוחה, ‏עמיחי 00:41, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
בזה הרגע פרסמתי את ההודעה במזנון. מה שרוב החבר'ה יומרו שם יהיה מקובל עלי. Eddau - שיחה 00:44, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

פיצה פצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדוע מקומה של הפיצריה לא רלוונטי? נוי - שיחה 11:56, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

עיר ושכונה זה כן פרט רלוונטי. מספר הבית, מול איזה עסק הוא נמצא, המיקוד ומספר הטלפון להזמנת פיצה - זה לא לעניין. Eddau - שיחה 14:28, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

ביות בעלי חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך חדש שאולי תרצה לתרום לו (בעיקר העברה מערכים אחרים) גאלוס - שיחה 17:28, 28 באוגוסט 2008 (IDT)

תודה. אפשר בינתיים להעתיק לשם חלק מהערך אבולוציה של האדם שעוסק בשינויים שביות הכלב חולל באדם.Eddau - שיחה 19:01, 28 באוגוסט 2008 (IDT)

מובהקות סטטיסטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוב שלמדת את הנושא היטב. אני לימדתי אותו (יש אומרים שהיטב). גם זה וגם זה אינם רלוונטיים - לערך יש דף שיחה. עוזי ו. - שיחה 01:58, 5 באוקטובר 2008 (IDT)

אני מודע לעובדה הזו. ובכל זאת, אנא קרא את דברי לפני שאתה מוחק אותם.Eddau - שיחה 01:00, 5 באוקטובר 2008 (IST)
כך עשיתי. עוזי ו. - שיחה 01:00, 5 באוקטובר 2008 (IST)
אני מודה לך.Eddau - שיחה 01:48, 5 באוקטובר 2008 (IST)

הסרת המלצה מיצחק שמיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרא את הנהלים בויקיפדיה:ערכים מומלצים/הסרת המלצה. איתיהקלפיות פתוחות-בואו להצביע 16:58, 5 באוקטובר 2008 (IST)

תמונת המטוס בערך לגו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמי שרכש הכשרה בנושא בין הגילאים 3-6 החתיכה הזו היא חד משמעית חתיכת דופלו, חיקוי לגו המיועד לילדים שקטנים מידי בשביל לגו אמיתי. :) דניאל ב. 00:13, 18 באוקטובר 2008 (IST)

לגו דופלו הוא לגו. עיין בערך לגו וגלה שלגו דופלו מיוצר על ידי חברת לגו והוא נמכר בחנויות שלה. זה לא חיקוי.Eddau - שיחה 01:09, 18 באוקטובר 2008 (IST)

איחוד רווחה נפשית ואיכות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, אשמח אם תוכל לרפרף קצת על המאמר בקישורים החיצוניים של רווחה נפשית, ולומר לי אם זה נראה לך קשור למונח איכות חיים. לדעתי, זו טעות לקשר את שניהם לאותו בינוויקי ולאחד ביניהם, אלו שני דברים שראויים לערכים נפרדים. קרא גם מה שכתבתי בדף השיחה של הערך לגבי תבנית האיחוד הקודמת. תודה רבה מראש, Ravit - שיחה 21:24, 25 באוקטובר 2008 (IST)

אני מעריך את האיכפתיות שלך ומעביר את הדיון לדף השיחה של רווחה נפשית.Eddau - שיחה 21:30, 25 באוקטובר 2008 (IST)

קטגוריה:מתו מסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבל על העבודה הידנית. אם הוא ימחק, ירדה ההשקעה לטמיון. אם הוא ישאר, בוט אכלוס הקטגוריות עושה את כל זה בשלוש דקות... חגי אדלרשיחההצבעת כבר על שינוי מדיניות המחיקה בפרלמנט? • י"ד בחשוון ה'תשס"ט • 03:37, 12 בנובמבר 2008 (IST)

תודה. בכל מקרה, אני מעדיף להשקיע קצת שלא יגידו שפתחתי קטגוריה לשלושה ערכים.Eddau - שיחה 03:41, 12 בנובמבר 2008 (IST)
יש לך כבר 30... אם הוא עובר, הזמן שם בקשה. חגי אדלרשיחההצבעת כבר על שינוי מדיניות המחיקה בפרלמנט? • י"ד בחשוון ה'תשס"ט • 04:06, 12 בנובמבר 2008 (IST)

שאלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לך. בשינויים אחרים רואים את השינויים שבוצעו לאחרונה. איך אני יכול (אם בכלל) לכתוב בסוגריים מה שיניתי ומדוע? מ..מכ..מכו...מכונה ירוקה - שיחה 00:44, 15 בנובמבר 2008 (IST)

אתה יכול לעשות כל מה שלא נוגד את חוקי ויקיפדיה וככל שתסביר את עצמך טוב יותר, כך יהיה לזולתך קל יותר לשתף אתך פעולה. טכנית, אתה יכול להוסיף הערות על העריכה בחלונית התקציר שבתחתית דף העריכה, כמו גם בדף השיחה של הערך הנערך.Eddau - שיחה 00:51, 15 בנובמבר 2008 (IST)
O.K תודה, חלונית התקציר, זה מה שחיפשתי. תודה רבה לך מ..מכ..מכו...מכונה ירוקה - שיחה 00:57, 15 בנובמבר 2008 (IST)

דגל ירושלים (הרב קוק)[עריכת קוד מקור | עריכה]

דגל ירושלים לא התגבשה אף פעם להיות מפלגה. הם נשארו רעיון לא ממומש. לימור י - שיחה 01:48, 15 בנובמבר 2008 (IST)

נכון, ולכן מתנהל דיון בחשיבות הערך וסביר שהוא ימחק בכלל. אולם, כל זמן שלא מחקו אותו, יש לו מקום בקטגוריה שאותה אני עורך.Eddau - שיחה 01:51, 15 בנובמבר 2008 (IST)
אם ישאר או ימחק הערך צריך להיות מדוייק. גוף שלא התגבש להיות מפלגה אינו מפלגה ולא יכול להופיע בקטגוריה המדברת על מפלגות אלא רק על תנועות רעיוניות או תנועות דתיות. לימור י - שיחה 01:54, 15 בנובמבר 2008 (IST)
השתכנעתי. אוריד אותו משם. יש לי רק שתי שאלות אליך: 1. האם מנהיגות יהודית צריכה להיות בקטגוריה? 2. למה מחקו לי את המפד"ל מהקטגוריה?Eddau - שיחה 01:57, 15 בנובמבר 2008 (IST)
בחלק ממערכות הבחירות המפד"ל הבליטה את החלקים עם ישראל וארץ ישראל על חשבון תורת ישראל. אם אני זוכרת נכון היה להם ח"כ לא דתי והיו להם מועמדים לא דתיים ברשימה. לכן הם גבוליים (לפרטים נוספים אפשר לשאול את סבא שלי במוצ"ש). אבל באופן מעשי ולפי חתך המנהיגות הזהות שלהם הייתה תמיד זהות דתית כך שאפשר להגדיר אותם כמפלגה דתית
מנהיגות הם בוודאות לא מפלגה. זו סיעה בתוך הליכוד שעושה הרבה רעש אבל לא התאגדה מעולם כגוף עצמאי. לימור י - שיחה 02:07, 15 בנובמבר 2008 (IST)

סדר קטגוריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סתם הערה טכנית: קטגוריות אמורות להיות מסודרות לפי א"ב. ‏DGtal‏ 00:26, 16 בנובמבר 2008 (IST)

קטגוריות אמורות להיות מסודרות בסדר המייטבי לפי העניין. בחלק נכבד מהמקרים זה סדר האלף בית. אולם, כאשר יש שתי קטגוריות העוסקות בעניין דומה, עדיף שההפניות אליהן יהיו זו לצד זו.עִדוֹ (Eddau) - שיחה 00:31, 16 בנובמבר 2008 (IST)

טיטוס ואן ריין[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא הצלחתי להבין מה עשית שם - בכל מקרה איזכור הספר מקומו לא בדף הפירושונים. דרור - שיחה 00:21, 17 בנובמבר 2008 (IST)

הגבתי בדף השיחה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 00:29, 17 בנובמבר 2008 (IST)

מחזק את ידיך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוגע למה שכתבת בדף הבקשות מהמפעילים. אמן ואמן. טוסברהינדי (שיחה) 17:16, 19 בנובמבר 2008 (IST)

תודה. אני ממש מקווה לפתור את הבעיות לשביאות רצון הכלל. אף אחד לא נכנס לפה כדי לריב עם אנשים.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 00:52, 20 בנובמבר 2008 (IST)

ידידי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל תשתמש במילה "חרא" בלי סיבה טובה. אתה לא ברחוב. כשיש בעיות בערך, המקום להעלות אותם הוא דף השיחה שלו. לא צריך ללכת גם למזנון וגם ללוח המודעות, וודאי שלא להשתמש בשפה כזו. זה לא מועיל ולא נעים. קומולוס - שיחה 08:04, 23 בנובמבר 2008 (IST)

תודה על האיכפתיות.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 14:45, 23 בנובמבר 2008 (IST)

תיקון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראה דף שיחה של הערך פגיעת ראש בילדים --MT0 - שיחה 20:11, 23 בנובמבר 2008 (IST)

לשכתוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

התבנית ששמת בערך פוטומונטז' לא מצחיקה בכלל. תתקן אותה או שתסיר אותה. מאדאם דפיציטשיחה 01:33, 29 בנובמבר 2008 (IST)

לא ניסיתי להצחיק אף אחד. הערך כתוב בסלנג שדומה לדרך כתיבתם של כתבים פליליים. הסגנון אינו אינציקלופדי אלה סוג של סגנון עיתונאי. אם את, או כל אחד אחר, חושב שיש לנסח את התבנית באופן שונה מזה בו אני ניסחתי אותה, אז אותו אדם מוזמן לתקן זאת.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 01:37, 29 בנובמבר 2008 (IST)
יכולת לכתוב אחרת ואני לא צריכה להסביר לך מה. דרך אגב, נתן זהבי כתב פלילי??? מאדאם דפיציטשיחה 01:40, 29 בנובמבר 2008 (IST)
הוא היה כתב פלילי מצויין. הוא גם שחקן קולנוע די טוב. כל כך חבל שהוא "התקדם" לדברים שהוא עושה באופן שהרבה פחות קולע לטעמי.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 01:41, 29 בנובמבר 2008 (IST)
איך אני לא יודעת שהוא היה כתב פלילי? מה שאני יודעת זה שהוא כתב ספר סיפורים על עולם הפשע. מאדאם דפיציטשיחה 01:44, 29 בנובמבר 2008 (IST)
מסתבר שיש מה ללמוד מההערות הלא דיפלומטיות שלי. אגב, כש-"ראיינו" אותו בארץ נהדרת אמרו "אתה היית כתב פלילי כשבוקי נאה עוד היה נאה.". עִדוֹ (Eddau) - שיחה 01:46, 29 בנובמבר 2008 (IST)
טוב זה גם לא מעודכן בערך עליו. שלחתי לו מייל כדי שיאמת באילו שנים היה ואיפה. מאדאם דפיציטשיחה 01:48, 29 בנובמבר 2008 (IST)
לא קראתי מאמר שהוא כתב בתור כתב פלילי, אבל המאמר הפובליציסטי היחידי שלו שכן אהבתי עסק בפלילים.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 01:55, 29 בנובמבר 2008 (IST)
התשובה בתחתית דף זה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 05:19, 29 בנובמבר 2008 (IST)

חיים בן צבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סבא שלך?

כשהוא נולד העיירה הייתה תחת שלטון פולני. לדעתי לא יצא לו להיות תחת שלטון אוקראיני מוטי - שיחה 23:20, 29 בנובמבר 2008 (IST)

אתה צודק בשתי הטענות.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:22, 29 בנובמבר 2008 (IST)
למען הדיוק, השטח היה אז של האמפריה הצארית הרוסית. פולין התפרקה ב1875.

טיפול הממוקד במטופל כלקוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי עדו, אני מבקשת שתיקח נשימה עמוקה, שלא תכתוב תקצירי עריכה שאחר כך אנשים ייפגעו מהם, ושתעצור את התיקונים והשיחזורים בערך, ופשוט תדון בעניין בניחותא בדף השיחה, בגיבוי מקורות. תודה, Ravit - שיחה 17:08, 30 בנובמבר 2008 (IST)

טכנולוגיה מסייעת[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום Eddau. הדיון ברשימת ההמתנה נתקע זה מכבר, או שאולי נסתיים ולא הבנתי זאת. האם להעבירו להצבעה? ירוןשיחה 21:47, 30 בנובמבר 2008 (IST)

פשוט מחק את הערך מרשימת ההמתנה. אם אני היחיד מתלהב ממנו, אז חבל לבזבז את הזמן על הצבעות. תודה על האיכפתיות.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 21:51, 30 בנובמבר 2008 (IST)
אני לא חושב שאתה היחיד שמתלהב ממנו, ואני חושב שאם אתה חושב שהערך ראוי להיות מומלץ, והדיון מוצה, אז ניתן וכדאי להעבירו להצבעה... ירוןשיחה 22:22, 30 בנובמבר 2008 (IST)

הערכים "טכנולוגיה מסייעת" ו-"נגישות" עוסקים בנושאים שקרובים מאוד לתזה שאני כותב. אני נכנס לויקיפדיה כדי לנוח מהתזה ואין לי כוח להשקיע בשני הערכים האלה. לרוע המזל, אני התורם הכמעט יחידי שלהם ולכן אין מי שיישם את המשוב שהם מקבלים. אני חושש שזה לא חכם להציק אתם לאחרים ואשמח אם תוריד את שניהם מהרשימה, לפחות עד שימצא מישהו אחר שיתפוס עליהם פיקוד.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:29, 30 בנובמבר 2008 (IST)

אעשה כדברך. תודה, ירוןשיחה 22:32, 30 בנובמבר 2008 (IST)

יוגה צחוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדעתי שכתוב הערך מספיק על מנת להסיר את תבנית החשיבות ועונה על רוב השאלות. כמובן שיש מקום לשיפור אבל לדעתי אתה יכול להוריד את התבנית ולהחילף אותה בתבנית עריכה בגלל מיעוט קישורים פנימיים. מוטי - שיחה 01:18, 2 בדצמבר 2008 (IST)

אני מצטרף לדעתו של מוטי. אכן, יש צורך בשכתוב, אבל תבנית החשיבות מיותרת. אלדדשיחה 01:22, 2 בדצמבר 2008 (IST)
אז תחליפו את התבנית בתבנית שיכתוב. מקסימום לא ילך, נמחק אחרי השכתוב. כלום לא בוער. אני מעביר את הדיון לדף השיחה של הערך.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 01:42, 2 בדצמבר 2008 (IST)

נגישות - חוקי נגישות[עריכת קוד מקור | עריכה]

על לא דבר. אם יהיה לי עוד מה להוסיף - אעשה זאת בשמחה. לעניין חוק שוויון הזדמנויות בעבודה - זה אינו חוק נגישות משתי סיבות. ראשית, נגישות עושים עבור נכים. לעומת זאת, חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אינו עוסק בנכים בכלל. נושא שוויון ההזדמנויות בעבודה לנכים, מטופל בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. שנית, מבחינה עניינית, שוויון הזדמנויות ונגישות הם שני נושאים שונים. נכון שנגישות היא כלי לקידום השוויון, ולהרחבת ההזדמנויות, עבור אותם אנשים הזקוקים לנגישות. אך המאמר אינו עוסק בשוויון ככזה אלא בנגישות נטו. תמשיך בעבודה הטובה. פרואקטיבי - שיחה 10:28, 3 בדצמבר 2008 (IST)

O.K. למדתי משהו. תודה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 13:57, 3 בדצמבר 2008 (IST)

תצוגה מקדימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראיתי שהרבה עריכות שעשית בניסוי נעשו בהפרש של דקה או פחות מזה, רק רציתי להזכיר שכדאי להשתמש בתצוגה מקדימה. טיפ: בהעדפות, סקריפטים, יש סקריפט שנקרא "תצוגה מקדימה מהירה - טעינת תצוגה מקדימה ללא צורך בטעינת עמוד חדש" והוא בדיוק כמו תצוגה מקדימה רק שלא טוען את כל הדף מחדש, ואני משתמש בו ומאוד מרוצה. ערן - שיחה 08:22, 4 בדצמבר 2008 (IST)

סליחה על ההטרדה ותודה על העצה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 08:24, 4 בדצמבר 2008 (IST)

אורי זכי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום

ראית את ההצעה שלי בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אורי זכי‏ להעביר את זה למרחב משתמש (אם יש צורך, שלי) עד שנדע יותר, ורק אז להצביע? יש לך התנגדות? emanשיחה 00:54, 6 בדצמבר 2008 (IST)

אין לי התנגדות, בתנאי שהערך לא יוצג בינתיים כערך רגיל בויקיפדיה ובתנאי שהברור יעשה אחרי הבחירות לכנסת ולא אחרי הבחירות הפנימיות של מרץ.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 00:56, 6 בדצמבר 2008 (IST)
ערך בארגז חול לא מוצג כערך רגיל. יש גם תבנית שמדגישה זאת.
לגבי בירור נוסף, נראה מה המצב. אם הוא יפתיע ויגיע נניח למקום חמישי ברשימה, אז ברור שצריך להחזיר אותו, וזה יהיה ברור גם לך. אם לא, נראה קודם כל מצד אחד מה יהיה עם התנועה החדשה והשיריונים אליה, ומצד שני מה הסקרים אומרים. בכל מקרה אם וכאשר נגיע לשם נדבר איתך, ולא נעשה את זה במחטף. emanשיחה 01:13, 6 בדצמבר 2008 (IST)
אם הוא ישאר במקום החמישי אחרי השיריונים, אעזור לך להפוך אותו לערך מומלץ.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 01:16, 6 בדצמבר 2008 (IST)

היי[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש לך נידנודי שינה בגלל ויקי? מממממממממממממממממממממכונה ירוקה - שיחה 03:15, 6 בדצמבר 2008 (IST)

לא. לפחות לא הערב. במקום גלותי זה פשוט 7:16 בערב עכשיו. בשנה הבאה בירושלים.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 03:17, 6 בדצמבר 2008 (IST)
אה, הבנתי. פה בארץ הקוידש זה 3:20 לפנות בוקר מממממממממממממממממממממכונה ירוקה - שיחה 03:19, 6 בדצמבר 2008 (IST)
מה מציק לך הלילה?. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 03:32, 6 בדצמבר 2008 (IST)
חחחח, לא מציק כלום אני פשוט רואה משחק NBA ב LIVE. מממממממממממממממממממממכונה ירוקה - שיחה 03:34, 6 בדצמבר 2008 (IST)

גיגי אוגולאווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היי Eddau,

לדעתי אפשר לוותר על (נכון לשנת 2008) בתבנית בסעיף תאריך סיום התפקיד. מספיק לדעתי לציין כי הוא מכהן. הרי ב-2009 צריך לשנות, ולמה לא לכתוב בעצם תאריך של היום., וכן הלאה. מספיק לדעתי לצין שהוא מכהן. Geagea - שיחה 17:37, 6 בדצמבר 2008 (IST)

הקורא לא יודע שכתבנו "עדיין מכהן" אתמול. הקורא עשוי לחשוב שהביטוי "עדיין מכהן" נכתב לפני שנתיים ושהערך לא מעודכן.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 17:45, 6 בדצמבר 2008 (IST)
איך הגעת למסקנה שהוא צפוי להתחלף? Geagea - שיחה 17:50, 6 בדצמבר 2008 (IST)
אם הבנתי נכון, זה מה שאמרת לי.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 17:51, 6 בדצמבר 2008 (IST)
לא, אמרתי שב-2009 צריך בכל מקרה לשנות ל-(נכון לשנת 2009). לדעתי עדיף להשאיר מכהן. Geagea - שיחה 17:53, 6 בדצמבר 2008 (IST)
טוב. אני מושך את ידיי מהעניין. עשה מה שאתה מבין. בהצלחה!. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 17:53, 6 בדצמבר 2008 (IST)

תבנית:פרבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

התבנית הזו הייתה בתוכנית ההכחדות בעבודה על תבניות עיר. היות וראיתי שעדכנת אותה, זרזתי את מותה... אנא השתמש בתבנית:עיר להבא. יש למעלה מ-2,000 ערכים המשתמשים בתבנית עיר לכן לא רצוי להוסיף שם שדות סתם. אנא התייעץ איתי אם ברצונך להוסיף שדה. חגי אדלרשיחההשתמשת כבר בבוט אכלוס הקטגוריות? • י' בכסלו ה'תשס"ט • 08:04, 7 בדצמבר 2008 (IST)

באמת תהיתי מדוע היא קיימת. אשתמש בתבנית:עיר.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:55, 7 בדצמבר 2008 (IST)

ישיבת 'בינות' רעננה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שבועיים מאז שהצבת את תבנית החשיבות על הערך ולאחר יותר משבוע שדיון החשיבות נדם, אני מצפה שתוריד את תבנית החשיבות.
במידה ואתה שוקל לפתוח בהצבעת מחיקה, אבקש שתתחשב בדעת הרוב בדף השיחה שאין לפתוח הצבעת מחיקה פרטית על ערך זה אלא יש צורך בדיון עקרוני רחב יותר על עקרונות לכתיבת ערכי מוסדות חינוך ציבוריים (בתי ספר, ישיבות, מכללות, אוניברסיטאות וכד')
כמו"כ אבקשך להוריד גם את תבנית העריכה שהושמה על הערך ע"י דוד שי, מכיוון שכבר ערכת את הערך ולמרות קיצוציך הרבים, אני מסכים לקבל את גרסתך. בתומ"ר ובתקווה לתשובה מהירה • קוני למלי"א בכסלו ה'תשס"ט • 21:47, 7 בדצמבר 2008 (IST)

אם אתה משוכנע שדעתך היא כדעת הרוב, אז אין לי בעיה להוריד את תבנית החשיבות ששמתי (אני אבדוק שנית שבאמת אני שמתי אותה). לגבי הורדה של תבנית ששם משתמש אחר, זה יותר קשה לי. למה שלא תדבר על זה עם דוד שי?. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:58, 7 בדצמבר 2008 (IST)
אתה יכול לבדוק לבד את התוצאה בדף השיחה, בכל-אופן תודה. ולגבי תבנית העריכה פניתי אל דוד שי אשר בינתיים מתעלם ממני, מכיוון שאתה ערכת, אני שואל אם לא נעשו מספיק קיצוצים ועריכות? • קוני למלי"א בכסלו ה'תשס"ט • 00:47, 8 בדצמבר 2008 (IST)
אני כבר לא זוכר ואני כרגע לא במצב לברר את זה לעומק. לכן אני נמנע מלשפוט את הערך כלאחר יד. במקרה כזה אני יכול לסמוך עליך ולהסיר תבנית שאני הצבתי. להתערב בעבודה של דוד כלאחר יד, זה כבר משהו אחר.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 06:45, 8 בדצמבר 2008 (IST)

שים לב[עריכת קוד מקור | עריכה]

להבדל בין הערך ישעיהו וספר ישעיהו. דניאל צבישיחה 16:19, י"א בכסלו ה'תשס"ט (8.12.08)

שמתי לב. ועדיין, אם יש השערה שהיו שני ישעיהו, יש לזכור שדמותו של ישעיהו היא דמותו של אחד מהם בלבד. . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 16:20, 8 בדצמבר 2008 (IST)
קודם כל, אני כלל לא בטוח - יש גם כמה גירסאות לאגדות המלך ארתור, וכולם עדיין מדברים על אותה הדמות, גם אם על גרסאות שונות שלה. ושנית - שום מילה ממה שכתבת לא מתייחס לדמות המופיע בספר (הנביא ישעיהו), אלא לכותב הספר - מה ששייך לערך על הספר, ולא על הדמות. באותו אופן שבו יש תורת התעודות, ועדיין אף אחד לא מדבר על יותר ממשה אחד. דניאל צבישיחה 16:25, י"א בכסלו ה'תשס"ט (8.12.08)

אני מעביר את השיחה לדף השיחה של הערך ישעיהו. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 16:27, 8 בדצמבר 2008 (IST)

אני חייב לזוז עכשיו (למען האמת, כבר הייתי צריך לצאת קודם), אז נמשיך אח"כ. דניאל צבישיחה 16:30, י"א בכסלו ה'תשס"ט (8.12.08)
זה בסדר. ישעיהו לא בורח.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 16:35, 8 בדצמבר 2008 (IST)

ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:בלה פרוינד[עריכת קוד מקור | עריכה]

שים לב שקיצצתי את הצבעתך הארוכה מאוד שם. להלן הקטע שקוצץ: "למען הסדר הטוב אסגיר את דעתי האישית על המעשה. אני לא הייתי עושה את זה בעיקר מפחד שהמחבל עצמו ידקור גם אותי. אני נגד לינץ' אבל בעד זה שבתי משפט בישראל יגזרו הרבה יותר עונשי מוות. זאת משום שבישראל קל מאוד להשתחרר במהירות ממאסר על מעשי טרור ומסיבות כאלה. לעומת זאת אני בעד ביטול עונש המוות בארצות הברית כי שם יש שלטון חזק שיכול להרשות לעצמו להיות יותר הומני". לא ברור מה קשורה הצהרה זו לדיון המחיקה או אפילו בעקיפין לערך, והמקום לדברים כאלה בוויקיפדיה, אם בכלל, הוא בויקיפדיה:כיכר העיר. מגיסטרשיחה 08:35, 9 בדצמבר 2008 (IST)

מקלדת מחשב[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשפט האחרון שלך שם נשמע כאילו לקחת את זה קצת אישי. מקווה שזה לא המקרה תומר א. - שיחה 18:01, 9 בדצמבר 2008 (IST)

אני לא משורר ואני משתדל לא לתקשר ברמזים. אם היית מעליב אותי, כנראה שהייתי מסביר לך את זה באופן גלויי. הדיון אתך היה ענייני ביותר. מה שחשת במשפט האחרון היה נימה של צער על זה שאין לי דרך להוכיח את דעתי באופן מספק. זה הכל. אגב, אני משוכנע שהתרומה שלך לערך מקלדת מחשב עזרה בשיפורו ואני מודה לך.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:44, 9 בדצמבר 2008 (IST)

ערבים? נוצרים?[עריכת קוד מקור | עריכה]

למה לך לעבוד על הערך אם הוא ממילא (לכל היותר) יאוחד לתוך הערך הקיים? אביעדוס 22:30, 13 בדצמבר 2008 (IST)

צודק. הפסקתי מייד כששמתי לב לעובדה זו ואולי אמשיך בעבודה אחרי האיחוד. תודה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:39, 13 בדצמבר 2008 (IST)
בכיף.. אביעדוס 22:45, 13 בדצמבר 2008 (IST)

הפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשמאתרים אחת, ומציבים תבנית מתאימה, רצוי גם לרוקן את הדף מתוכן שמפר זכויות יוצרים. שבת שלום, יוספוסשיחה 11:25, 19 בדצמבר 2008 (IST)

רוברט פטינסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבת שלום. מחקתי הערך כי לא רק שהוא להשלמה הוא גם לשכתוב. ראיתי שפנית לאלמוני בבקשה דחופה להרחיב את הערך. לכן, אם הוא ירצה להרחיב הוא כבר יבקש לשחזר או יכתוב אותו מחדש. מאדאם דפיציטשיחה 22:16, 19 בדצמבר 2008 (IST)

קיוויתי שהוא יתקן את הערך.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:17, 19 בדצמבר 2008 (IST)

כולנו היינו רוצים לחגוג את יום הולדתך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ולשלוח לך עוגה וירטואלית, אבל אין לנו מושג מתי זה קורה. אתה מוזמן להוסיף את יום הולדתך ל-לוח האירועים החדש. חג שמח. ‏ΔΜΫ‏ • ﺃاااااااשיחה • 21:41, 21/12/2008

כובע טמבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל הכבוד! ערך חמוד לאללה :) מאדאם דפיציטשיחה 23:26, 23 בדצמבר 2008 (IST)

עכשיו רק צריך תמונה! קריצה אביעדוס 23:31, 23 בדצמבר 2008 (IST)
תודה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:33, 23 בדצמבר 2008 (IST)
שיחקת אותה. לא האמנתי שהערך ימחק כל כל מהר מרשימת הערכים לטיפול דחוף... --Hmbr שיחה 01:17, 24 בדצמבר 2008 (IST)
טוב, אני לא יכול תמיד לטעות.... עִדוֹ (Eddau) - שיחה 03:41, 24 בדצמבר 2008 (IST)

מזל טוב ליום הולדתך[עריכת קוד מקור | עריכה]

מזל טוב ליום הולדתך מכל בית ויקיפדיה ‏ΔΜΫ‏ • ﺃﺃﺃاااااשיחה • 09:28, 24/12/2008

מזל טוב! סקרלטשיחה 10:52, 24 בדצמבר 2008 (IST)
תודה!!!!!!
מזל טוב! עד 120! הרבה נחת! ‏עמיחי 11:50, 25 בדצמבר 2008 (IST)
תודה!!!!. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 16:11, 25 בדצמבר 2008 (IST)

רועי סגל [עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, ראשית, מזל טוב (באיחור קל) ליום הולדתך. שנית, בבקשה אל תוסיף {{מחיקה}} על ערכי הבל חדשים, משום שזה גורם לכך שיש צורך לבדוק עוד גרסה במקום למחוק ישר. בברכה ובתודה, נטע - שיחה 17:33, 28 בדצמבר 2008 (IST)

טוב. תודה וסליחה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 17:36, 28 בדצמבר 2008 (IST)

עקשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצערי שיניתי את העריכה שלך כי ערכת באמצע העריכה הלא גמורה שלי וגרמת להתנגשות עריכה. הוספתי המון מידע מחדש ואתה מוזמן להוסיף למה שסיימתי את המידע שלך מחדש בנוסף למה שרשמתי. (אם אתה לא זוכר מה הוספת פשוט תיכנ לגירסאות אחרונות, תעתיק את מה שכתבת ותוסיף למה שאני כתבתי) --MT0 - שיחה 19:47, 29 בדצמבר 2008 (IST)

תודה. מיד אגש לשם.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 19:50, 29 בדצמבר 2008 (IST)

טיפול דחוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

עזוב כבר את התבנית הזאת ואל תתערב בדברים שאינך מבין בהם. גרבאחוסה הוא בהחלט לא לטיפול דחוף וכבר היה בעבר בתבנית. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 03:32, 30 בדצמבר 2008 (IST)

על חורחה וגינאה אני לא מתווכח. הערכים, ניסוי ותצפית הם ערכים חשובים במצב מביך.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 03:35, 30 בדצמבר 2008 (IST)
38,614 בניסוי זה מצב מביך? הלוואי שעוד הרבה ערכים היו במצב כזה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 03:35, 30 בדצמבר 2008 (IST)
הערך ניסוי מנוסח ממש לא משהו והניסויים המקובלים בפיזיקה, בלא קבוצת ביקורת, יושבים בערך מאוד עקום. אנציקלופדיה שבה הערך "ניסוי" רחוק באיכותו מאיכות של ערך מומלץ, היא אנציקלופדיה בבעיה קשה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 03:38, 30 בדצמבר 2008 (IST)
המצב שלו לא כזה גרוע שהוא דורש את אחת מתבניות התחזוקה. יש מספיק ערכים במצב הרבה יותר גרוע שצריכים טיפול הרבה יותר דחוף. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 03:39, 30 בדצמבר 2008 (IST)
מספיק, די ושוב מספיק. נמאס כבר מהבלאגן שאתה יוצר בתבנית הזאת. קרא את ההוראות שלה, ופעל לפיהן לשם שינוי. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 03:41, 30 בדצמבר 2008 (IST)
אבל צריך להסתכל על מצבם של ערכים ביחס לחשיבותם. כמעט ואין אף ערך חשוב יותר מהערך "ניסוי מדעי" באנציקלופדיה. לא לפי ערכים כמו "נינט טייב" שופטים אנציקלופדיה. אנציקלופידה נשפטת לפי ערכיה החשובים.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 03:43, 30 בדצמבר 2008 (IST)
נכון מאוד. אבל אי אפשר להוסיף כל ערך חשוב שאיננו מומלץ לתבנית. זה לא עובד ככה. אני סטודנט למדעי החיים, ולדעתי הערך הזה במצב סביר. ערכים במצב סביר אינם מתאימים לתבנית. ממילא, עדיף להשאיר ערכים כאלה למומחים (אני בוודאי לא כזה), ולא לשים אותה בדף כללי. הנזק שמשתמשים לא מנוסים עלולים לגרום בטעות עשוי להיות גדול מאוד. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 03:46, 30 בדצמבר 2008 (IST)
אני מסביר לך שהקטע הבעייתי בערך הוא הקטע שקשור לפיזיקה. . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 14:43, 30 בדצמבר 2008 (IST)
אתה שוב מתחיל? אחרי כל ההסברים אתמול? די כבר. הערך לא במצב כזה גרוע. כמו שלך יש את הזכות להוסיף אותו לי יש את הזכות להסיר אותו אם זה בתוך זמן קצר. במקרה הזה דנים בדף השיחה של התבנית. אתה כבר אמור לדעת את זה היטב. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:31, 30 בדצמבר 2008 (IST)
אני יכול להגיד לך בדיוק אותו הדבר.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:33, 30 בדצמבר 2008 (IST)

תצפית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערך תצפית קיים ואין עליו תבנית. לכן צריך לפרט ולנמק בדף השיחה של הערך מה נדרש לטפל בו מוטי - שיחה 15:59, 30 בדצמבר 2008 (IST)

הערך תצפית (מדע) הוא מן החשובים שבערכים שבאנציקלופדיה. לא מזמן הוא אוחד עם ערך אחר - תצפית מדעי החברה. כל הקטע של ההכללה לכלל ענפי המדע הוא חדש ודורש מבט נוסף.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 16:03, 30 בדצמבר 2008 (IST)
ואיך אתה מצפה שאנשים ינחשו זאת? מוטי - שיחה 16:06, 30 בדצמבר 2008 (IST)
בשביל זה מנהלים דיון. בוא ונדון בזה בדפי השיחה המתאימים.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 16:08, 30 בדצמבר 2008 (IST)
זה מה שביקשתי, פירוט בדף השיחה של הערך מוטי - שיחה 16:10, 30 בדצמבר 2008 (IST)

פציעת מאמץ חוזרנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום. תודה על הערך החדש פציעת מאמץ חוזרנית. בערך ציינת את דלקת תעלת גידי שורש כף היד. האם מדובר בתסמונת מנהרת שורש כף היד? תודה, טבעת-זרם - שיחה 02:57, 1 בינואר 2009 (IST)

חיובי. תודה על שהארת את תשומת ליבי.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 03:11, 1 בינואר 2009 (IST)

גדעון רייכר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הי, הערות שוליים צריכות להיכתב כהערות שוליים, ולא כמובאה סתמית בגוף הערך. זה פחות טוב עבור הקורא, ולמעלה מזאת - אינו עומד בכללי השימוש ההוגן כפי שאני מבין אותם (לא ניתן קרדיט כמו שצריך). FYI. אביעדוס 14:20, 1 בינואר 2009 (IST)

בהצלחה בהכנסת השינויים.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 14:29, 1 בינואר 2009 (IST)
לא קישרתי טוב.. התכוונתי כך.. אביעדוס 23:05, 1 בינואר 2009 (IST)
תודה!. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:06, 1 בינואר 2009 (IST)
אביעדוס 14:05, 2 בינואר 2009 (IST)

היפוקסיה וחנק[עריכת קוד מקור | עריכה]

העמוד אליו הפנת מכיל דף פירושונים, ניסיתי לתקן, תראה שלזה התכוונת.
בלי קשר, אתה בטוח שהיפוקסיה וחנק זה אותו הדבר? לדעתי חנק הוא אי היכולת לנשום (קנה נשימה חסום) והיפוקסיה היא אי הגעה של חמצן לתאים (כך שחנק מוביל להיפוקסיה אבל היפוקסיה לא בהרח קשורה לחנק) תומר א. - שיחה 22:41, 2 בינואר 2009 (IST)

צריך לסדר מחדש את החומר בין הערכים אם לא לאחד אותם ממש.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 21:33, 3 בינואר 2009 (IST)
וואו, רק עכשיו ראיתי שהפסקה הקודמת שכתבתי נכתבה בצורה עילגת, כנראה בגלל שאני משתדל לא לקחת ריטלין בסופי שבוע. בכל מקרה, לי אין מספיק ידע ע"מ לסדר, מכיר פה מישהו שיש לו? תומר א. - שיחה 00:16, 4 בינואר 2009 (IST)

ילדי אינדיגו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מה הטעם בהשארת תבנית החשיבות? עברו כבר מספר ימים, מספר אנשים הצביעו על חשיבות, הדיון דעך. למה לא להוריד את התבנית? יורי - שיחה 21:31, 3 בינואר 2009 (IST)

אני לא מבין למה כל אמונה טפלה צריכה ערך. יש כמה אמונות טפלות שאנציקלופידה מכובדת צריכה להעתלם מהן. כשם שלאורן זרין אין ערך, כך גם לקישקוש הזה לא צריך ערך. אם אתה חושב שזה קרב אבוד, הורד את תבנית החשיבות. בכל מקרה, זה מצער אותי מאוד לקרוא פה את מה שאמור להיות כתוב רק בצהובונים.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 21:36, 3 בינואר 2009 (IST)
דבר ראשון, לא כל אמונה טפלה זכאית לערך. דבר שני, אני לא חושב שהערך הנ"ל נופל להגדרה של אמונה תפלה. בכל מקרה, הנושא בו דן הערך זכה לחשיפה משמעותית ולדעתי מספקת על מנת לזכות אותו בערך אינציקלופדי, גם אם ברור לדעתך (וגם לדעתי) שמדובר בשטויות. תאוריית הקשר על מותו של פול מקרטני‎ גם הוא שטות אחת גמורה אך הוא זכאי לערך מאותם הסיבות שציינתי. אם אתה לא מסכים איתי אתה יכול לפתוח בהצבעת מחיקה אבל באשר לדיון החשיבות נראה לי שהוא מוצה והתבנית הפכה למיותרת. יורי - שיחה 22:04, 3 בינואר 2009 (IST)
ומה יצא מכזו הצבעת מחיקה? האם אתה מאמין שזה באמת ימחק?. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:06, 3 בינואר 2009 (IST)
לדעתי לא, אבל קשה לדעת. אם אתה באמת מאמין שהערך מיותר תפעל על פי אמונתך ותפתח בהצבעה. אם לעומת זאת אתה חושב שתהיה התנגדות גדולה למחיקה והסיכוי שהערך ימחק הוא אפסי אז כנראה שיש לכך סיבה. יורי - שיחה 22:14, 3 בינואר 2009 (IST)
אני מתלבט. אני לא רוצה לבזבז לאנשים את הזמן בהצבעות מיותרות.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:18, 3 בינואר 2009 (IST)
אם כך אני מציע לך להתייעץ עם אנשים נוספים כדי שיעזרו לך להגיע להחלטה. בכל מקרה, אני מקווה שאין לך יותר התנגדות להסרת תבנית החשיבות? יורי - שיחה 22:22, 3 בינואר 2009 (IST)
נראה לי שארד מזה. אתה יכול להוריד את תבנית החשיבות. תודה וסליחה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:23, 3 בינואר 2009 (IST)

פגיעת ראש בילדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מה דעתך?--MT0 - שיחה 00:17, 20 בינואר 2009 (IST)

דעתי כתובה כבר בדף הדיון.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 14:19, 20 בינואר 2009 (IST)
מצויין, אני בעמדתך, אך אני אשמח אם תכתוב שוב שאתה בעד לשם איחוד בעל הסכמה - המופיעה בדף השיחה של הערך --MT0 - שיחה 14:53, 20 בינואר 2009 (IST)

הפרלמנט הפלסטיני[עריכת קוד מקור | עריכה]

עידו, האם זה לא שם נרדף למועצה המחוקקת הפלסטינית? אביעדוסשיחה 18:48, 20 בינואר 2009 (IST)

יכול להיות. אשים הפניה. תודה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 20:44, 20 בינואר 2009 (IST)
בשמחה. אביעדוסשיחה 17:01, 29 בינואר 2009 (IST)

אנטי פסיכיאטריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עדו שלום. ראשית, תודה על התוספות שלך לערך. לגבי עריכתך האחרונה - לא אפתח דיון ואתעקש על תיקון המשפט "...בהשוואה לתחומי רפואה אחרים, עומדים לרשות הפסיכיאטר כלים מקצועיים שאינם מפותחים מספיק" לעומת "שנתפסים לא מפותחים מספיק", אבל אני מפנה לתשומת ליבך שהמשפט שכתבת בתקציר העריכה, "חקר רפואת נפש האדם נמצא בפיגור אחרי חקר תחומים אחרים ברפואה", הוא בדיוק ביטוי לאנטי פסיכיאטריה... זכור שיש אנשים אחרים שלא מסכימים איתך בקביעה הזו, ושכן רואים את הכלים בתחום זה כמדעיים, מפותחים ועוברים מחקרים, בדיקות, מעקב ושינויים בהתאם. לכן כתיבת אמירה פחות נחרצת ומחייבת, כגון "נתפסים כ-" או "נחשבים ל-", היא מתאימה יותר, לעניות דעתי, במקרה של דעות שונות שקיימות בקרב אנשים שונים. אבל, כאמור, לא אתווכח על שינוי של מילה, זו רק נקודה למחשבה, ואכבד את שיקול דעתך. בברכה, Ravit - שיחה 16:57, 29 בינואר 2009 (IST)

אני מעביר את הדיון אל דף השיחה של הערך.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 17:52, 29 בינואר 2009 (IST)

רחוב מזא"ה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתה פשוט שוגה. הציטוט הוא כפי שכתבתי אותו בהתחלה, וזה לא בעייה הרי למצוא את המקור. אנא שחזר עצמך. תודה, ~השמח בחלקורוצה לעצור את הגרעין האיראני? 18:54, 29 בינואר 2009 (IST)

אין טעם שנשחזר אחד את השני שוב ושוב. אנא חפש את המקור. אני מניח שהוא זמין יותר בסביבת מגוריך מאשר בסביבת מגורי (שיקגו).. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 19:02, 29 בינואר 2009 (IST)
יש לי את הדיסק והקשבתי אבל הנה בשבילך בשיקגו הרחוקה (כל כך רחוקה? גם מגוגל?!): [1]. אבל למה מראש היה קשה לך להאמין לי? מה מקור הרעיון שבמערכון הם אומרים "מאפו"? זה הרי גם פחות מצחיק... ~השמח בחלקורוצה לעצור את הגרעין האיראני? 19:05, 29 בינואר 2009 (IST)
אם כך, אז הטעות היא שלי. מדוע היה לי קשה להאמין? פשוט בגלל שאני זוכר היטב את ההפך. מה שמעניין אותי עכשיו זו השאלה מדוע אני זוכר היטב משהו שעל פניו אינו נכון. לגבי השאלה מה יותר מצחיק, אני חושש שהשאלה אינה רלוונטית. מעולם לא היו לי כוונות לשכתב את דני סנדרסון.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 03:12, 30 בינואר 2009 (IST)

אבולוציה ושאר ירקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום Eddau, לגבי שיחותינו באבולוציה ובספרות העברית, לא הת‏‏יחסתי לדבריך כאל עקיצה, אלא כפשוטם, אך אסתר כל כך עסוקה בעבודתה התובענית וטובענית, שלא לעתים קרובות אנו מתראים ומשוחחים. עם תיכנס לשיחת משתמש:ST ותשאיר שם את דרישת השלום, כל הסיכויים שהיא תגיע אליה מוקדם מאשר דרכי. לגבי ההמלצה על אבולוציה, מאוד רציתי להמליץ עליו, אך הערך, לדעתי, אינו מאיר פנים להדיוטות, במיוחד המבוא. קורא מזדמן, שיראה את הערך בעמוד הראשי ויתחיל לקרוא בו, מעטים הסיכויים שישלים את קריאתו. לדעתי הערכים צריכים לפנות לרובד רחב יותר של אוכלוסייה, גם כאלה שאינם יודעים מה הם אללים ולא יתחילו ללמוד זאת, כדי להבין בגדול מה היא אבולוציה. אם אבולוציה תעבור אבולוציה לכיוון זה, אשמח להצביע עבור קביעתה כערך מומלץ. בברכה. ליש - שיחה 15:24, 31 בינואר 2009 (IST)

תודה על המידע. מותר לך להביע את דעתך לגבי כל ערך בויקיפדיה ומותר לך גם לערוך כל ערך לפי שיקול דעתך. לא הייתה לי מעולם בעיה עם זה . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 17:04, 31 בינואר 2009 (IST).

מכון פועה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום, ראיתי שלקחתה מזמנך לערוך כמה שינויים בדף שלנו. רציתי לדעת אם אוכל לבקש עזרתך בהתנדבות קטנה. אם תוכל ליצור קשר. sukenik@puah.org.il

תודה רבה,

יוסף סוקניק
יחסי ציבור וגיוס משאבים
מכון פועה

בסך הכל הוספתי רווח בין שתי מילים בערך העוסק במכון שלכם. אין לי עניין במכון עצמו וזה גם לא נראה לי אתי לנצל את ויקיפדיה לחיפוש מתנדבים.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 19:59, 1 בפברואר 2009 (IST)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]



ויקיפדיה:אל תגרמו למהומה כדי להדגיש עמדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגמל התימני (צרו קשר) (3.02.2009 14:16)

לא הייתה לי שום כוונה לעשות משהו כזה. מישהו העיר את תשומת ליבי לזה שמדיניות מסוימת של ויקיפדיה מיושמת באופן חלקי ולכן ניסיתי להשלים את העבודה. זה הכל.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 17:57, 3 בפברואר 2009 (IST)

חמי דורון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום. זכרונך ככל הנראה מתעתע בך. דוד שי קבע מפורשות בדף השיחה של הערך לפני כמה חודשים כי אינך רשאי לשנות את הערך בנושאים שבהם הכריע דוד כבורר. אניח לטובתך כי שכחת ולא ניסית לנצל את העדרותי כדי להשיב לערך את הכפשותיך. להזכירך, על פי החלטתו של דוד - שינוי מהסוג שביצעת אמור לגרור את חסימתך. בברכה, ‏ PRRP שו"ת 00:09, 13 בפברואר 2009 (IST)

לא שכחתי שזו הייתה הכרעה. שכחתי רק שדוד שימש כבורר רישמי. אני מקווה שתקבל את התנצלותי.
מלבד בקשת הסליחה שלי אליך, יש לי עוד בקשה. אני מבקש את רשותך למחוק את כל עניין הצעת החוק הזו מהערך על חמי דורון. זאת משני נימוקים: 1. הרבה חברי כנסת מציעים הרבה הצעות חוק שאינן מתקבלות וברוב המקרים עורכי ויקיפדיה רואים הצעות אלה כטפלות. 2. הדיווח על הפרשיה ההיא מנציח מריבה שאבד עליה הקלח (בין דורון לבין קהילה שלמה) ומקשה על יישור ההדורים בין הצדדים. גם אם לאחר הבוררות הניסוח כביכול אוהד את צרכני הריטלין, הוא מפריע לשכוח שהאיש לא דיבר עלינו בחיוב. מלבד העכרת האווירה, הדבר אינו הוגן כלפי דורון משום משום שחברי כנסת אחרים שהעליבו את הקהילה בדברים חמורים בהרבה (אלי בן מנחם, דניאל בנלולו ואחרים), לא קיבלו תגובה קשה כמו זו שקיבל דורון בסמיכות זמן לאירוע ובבדאי שלא זכו להנצחה כזו של טעותם.
הסיבה העיקרית שאני התעקשתי בזמנו על אזכור העניין הזה בערך של חמי דורון הייתה המריבה הדומה שהייתה לי ולך על הערך של יולי תמיר. הגיע הזמן לשחרר את דורון מזכרון כל הפרשה הזו ולאחל לו הצלחה בהמשך דרכו.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 04:04, 13 בפברואר 2009 (IST)
אחזור על מה שכתבתי בדף השיחה של הערך:
המשפט "דורון יזם הצעת חוק שנועדה לאסור על בתי ספר להתנות את המשך לימודיו של תלמיד הסובל מהפרעת קשב בהסכמת הוריו לתת לו ריטלין" מעביר מידע יבש, ולא משתמע ממנו ניסיון לעשות טובה או רעה. אין סיבה להסתיר מידע זה.
נימוקיך כעת יוצרים את הרושם שכתיבתך בערך זה הייתה מבוססת על חיסול חשבונות, ולא על שיקולים אנציקלופדיים. דוד שי - שיחה 04:38, 13 בפברואר 2009 (IST)
1. המשפט עצמו יבש, אבל אצל קהילת צרכני הריטלין ואצל מי שקרא דיווחים עיתונאיים על העניין, זה מעלה זכרונות שאינם בגדר עובדות יבשות. לצורך זה תוכל לראות את הכתבה של דר' גל בקישורים החיצוניים של הערך. 2. את דעתי על איכותו של המשפט הזה כסיכום הפרשה כבר קראת. 3. לא כתבתי על דורון שום דבר שאינו אמת. הטעות שאני מודה בה היא בהתעקשות לכתוב טפלות. PRRP התעקש להציג כישלונות של דורון ושל תמיר כהצלחות. אני מודה בזה שהייתי צריך להתמקד בויכוח הענייני על הערך יולי תמיר. 4. בוא לא נשכח שגם דורון הוא צד בעניין. היו עוד חברי כנסת שגידפו את קהילת צרכני הריטלין במסגרת הצעות חוק ורוב ההצעות ההן עסקו בשלילת הזכות לשימוש בתרופה בכלל. אם הדבר לא מופיע בערכים של יורם מרצינו (שהודה בטעות), של יונה יהב (אם איני טועה גם הוא עסק בזה), של בן מנחם (שכרך אותנו יחד עם הפדופילים) ושל בנלולו, על אחת כמה וכמה זה אינו צריך להופיע בערך של דורון.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 05:03, 13 בפברואר 2009 (IST)
אתה שב ומציג שיקולים לא אנציקלופדיים "אצל קהילת צרכני הריטלין זה מעלה זכרונות שאינם בגדר עובדות יבשות". האם נמחק את הערך "חזיר" משום שקיומו גורם אי נעימות לקהילה מסוימת?
רמת הפירוט בערכי ויקיפדיה אינה אחידה. חוסר פרטים בערכים מסוימים אינו נימוק למחיקת פרטים מערך שבו הופעתם סבירה. דוד שי - שיחה 05:23, 13 בפברואר 2009 (IST)
האם אתה חושב שיש טעם להוסיף לויקיפדיה עוד הרבה איזכורים על הצעות חוק שלא התקבלו והרגיזו קהילה זו או אחרת? לדעתי, רוב המקרים האלה הם טפלים.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 05:53, 13 בפברואר 2009 (IST)
בדרך כלל הצעות חוק שלא אושרו הן עניין טפל, אבל לא תמיד. כאשר אביגדור ליברמן יגיש לכנסת את חוק האזרחות שלו, זה יהיה פרט חשוב בביוגרפיה שלו, גם אם החוק לא יאושר. דוד שי - שיחה 06:41, 13 בפברואר 2009 (IST)
ובכל זאת אשמח אם תשקול מחדש את חשיבות איזכורה של הצעת חוק זו, שהדבר העיקרי שעורר בה עניין היה דברי ההסבר המצורפים לה, שממילא אינם מוזכרים פה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 07:31, 13 בפברואר 2009 (IST)

שני כובעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנאי נדרש לפנות אליך תחת שני כובעים שונים בהקשר לערך היסטוריה של קובה:

כמשתמש מן השורה ביטלתי את עריכתך שכן אבקש ממך לספק לה סימוכין בדף השיחה. איננו יודעים מספיק על הדמוגרפיה הילידית בקריבים על מנת לצאת בהצהרות שכאלו, האנקומיינדה שכוננה בקובה לאחר מכן מטילה זאת בספק ולבסוף, באמריקות כולן, השואה הדמוגרפית התחוללה בעיקר כתוצאה ממחלות, ולא מפעולות מכוונות של האירופאים.

כמפעיל אני מצביע בפניך על תקציר העריכה שלך שהיה מיותר לחלוטין. לו אני הייתי כותב הערך לא הייתי רווה נחת למראיתו ואין שום סיבה שכך יהיה. ראה זאת כאזהרה ידידותית.

יום טוב, אורי שיחה 01:50, 25 בפברואר 2009 (IST)

שיחה:אילן ארבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשמח לשמוע את התייחסותך. -- ‏גבי‏ • שיח 19:11, 26 בפברואר 2009 (IST)

ובאותו עניין: אתה חוזר וטוען שההבדל היחיד בין פרס ישראל ופרס בטחון ישראל הוא השר המעניק. ובכן טעות חמורה בידך. פרס בטחון ישראל ניתן על פיתוח טכנולוגי או על פעילות מבצעית בעלת תרומה משמעותית לבטחון ישראל. פרס ישראל ניתן על מפעל חיים, וזה הבדל משמעותי וחשוב. יש אגב פרס ביטחון ישראל למפעל חיים מצטבר, פרס הניתן שאדם שתרם במשך שנים רבות תרומה חשובה למערכת הביטחון. פרס כזה הוא בר השוואה לפרס ישראל. מבחינת ערכים בוויקיפדיה, כפי שזוכה פרס ישראל ראוי לערך, כך זוכה פרס בטחון ישראל למפעל חיים מצטבר ראוי לערך. לעומת זאת זוכה "רגיל" בפרס בטחון ישראל, ואני מכיר מספר אנשים כאלו, הוא אדם משכמו ומעלה, אך הפרס בלבד אינו מספיק לזכאות לערך. בברכה, אבינעם - שיחה 16:02, 4 במרץ 2009 (IST)
הדיון בנושא מתנהל בדפי הערכים הרלוונטיים. אנא רשום את הודעתך שם.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 17:11, 4 במרץ 2009 (IST)

לגבי תפקידה של המשטרה באירוע רב נפגעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הועבר לדף השיחה של הערך.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:06, 8 במרץ 2009 (IST)

מוזניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני מניח שהתכוונת לזה, נכון? עמרישיחה 18:04, 8 במרץ 2009 (IST)

כן.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 18:17, 8 במרץ 2009 (IST)
אחלה. מחקתי. עמרישיחה 18:19, 8 במרץ 2009 (IST)
תודה וסליחה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 18:20, 8 במרץ 2009 (IST)
בבקשה. אין צורך להתנצל. זה קורה לטובים מכולם. עמרישיחה 18:21, 8 במרץ 2009 (IST)

אר"ן[עריכת קוד מקור | עריכה]

נראה הרבה יותר טוב ככה... --גוונא - שיחה 18:41, 8 במרץ 2009 (IST)

חח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצחקתני.. אביעדוסשיחה 00:45, 9 במרץ 2009 (IST)

. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 02:15, 9 במרץ 2009 (IST)

אין מחקר על תוכניות מציאות?[עריכת קוד מקור | עריכה]

הא לך!

  1. Hill, Annette (2005). Reality TV: Audiences and Popular Factual Television. Routledge. ISBN 0-415-26152-X.
  2. Murray, Susan, and Laurie Ouellette, eds. (2004). Reality TV: Remaking Television Culture. New York University Press. ISBN 0-8147-5688-3
  3. Nichols, Bill (1994). Blurred Boundaries: Questions of Meaning in Contemporary Culture. Indiana University Press. ISBN 0-253-34064-0.
  4. Godard, Ellis (2004). "Reel Life: The Social Geometry of Reality Shows". pages 73-96 in Survivor Lessons, edited by Matthew J. Smith and Andrew F. Wood. Jefferson, N.C.: McFarland & Company, Inc

זה רק מהוויקיפדיה האנגלית, ורק על מציאות באופן כללי, יש מאמרים ומחקרים על תכניות ספציפיות. חקר התרבות הפופולרית הוא תחום מאוד רציני. תחשוב איך התרבות הפופולרית משפיעה על חיינו ואיזה דימויים היא מייצגת. --‏Karpada‏ 16:53, 9 במרץ 2009 (IST)

אוי, באמת! אלה מחקרים שמנסים להבין מה גורם ללהיט רגעי להיות להיט רגעי.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 17:45, 9 במרץ 2009 (IST)
קראת אותם? אתה ממש מהיר! ואני חשבתי שיש כאלה שעוסקים ביחסי מגדר כמו שהם משתקפים בתכניות מציאות; בנושאי פרטיות וקולקטיב; ובעוד נושאים רבים אחרים. הזלזול שלך אינו במקום. "תרבות" אינה רק תרבות גבוהה ותכניות מציאות הן, well, חלק מהמציאות, בין אם תאהב את זה או לא. יכול להיות שהערכים על תכניות מציאות בוויקיפדיה מתעסקים יותר בטפל (מי השתתף לעומת "מה משמעות התכנית") אבל זאת בעייה עם הערך, לא עם קיומו. --‏Karpada‏ 16:42, 10 במרץ 2009 (IST)
אני מודה שלא קראתי ומודה גם שגועל שאני חש כלפי התוכניות האלה יפריע לי מאוד לקרוא מחקרים מאוד רציניים שמוכיחים במה התוכניות האלה מדרדרות את החברה ובמה לא. אגב, אם אעדיף את הכנות על הנימוס, אומר לך שאני מזלזל במי שמשתתף בהכנת תוכניות הכלה ומזלזל עוד יותר במי שמתעסק איתן לשם הנאה. אומר גם שלימדו אותי לפני כעשרים שנה שאין דבר כזה "חוסר תרבות", אבל כשזה מגיע לאנשים ששואפים לשיטחיות, אני מתקשה להשתמש בידיעה הזו . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 17:15, 10 במרץ 2009 (IST)
התחושה האישית שלנו לגבי נושא ערך מסוים, מגעיל, לא-מוסרי, מעורר מחלוקת, או מרושע, לא אמורה להוות אלמנט מכריע באשר לחשיבות הערך (שים לב איך עקפתי בחינניות את חוק גודווין). --‏Karpada‏ 13:19, 11 במרץ 2009 (IST)

הצעת פשרה בהצבעת מחיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלתי את ההצעה שלך לחגי כהצעת פשרה בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/קטגוריה:מפלגות שקמו לקראת הבחירות לכנסת השמונה עשרה ורק עכשיו חשבתי שבעצם הייתי צריך לשאול אותך לפני אם זה בסדר מבחינתך. מצטער שלא שאלתי קודם. מיקיMIKשיחהכולנו ביחד - מאחדים ערכים • 19:06, 11 במרץ 2009 (IST)

זה בסדר.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 19:27, 11 במרץ 2009 (IST)

שיבולת בקפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם אתה מתנגד להסרת תבנית החשיבות - אין לי בעיה להשאיר. אלא שלדעתי זה מיותר לנהל שני דיונים זהים במקביל. בכל מקרה, מקווה שיהיה דיון ענייני. לילה טוב, מיקיMIKשיחה‎Primum non nocere‏ • 02:23, 14 במרץ 2009 (IST)

יהיה קשה יותר לנהל את הדיון על שיבולת בקפה מאוחר יותר. יומרו לך שתבנית החשיבות כבר הוסרה פעם ושהמקרה הזה לא דומה למקרה השני.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 02:24, 14 במרץ 2009 (IST)

לילה טוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילה טוב עידו,

ממש לא כיף לי להכנס למלחמת עריכה, ובטח לא איתך, מקווה שזה יפתר עד מחר. אני הולך לישון עכשיו (הפעם באמת), נדבר מחר. מיקיMIKשיחה‎Primum non nocere‏ • 03:47, 14 במרץ 2009 (IST)

ההצבעה בפרלמנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההצעה נמשכה וההצבעה בוטלה. שחזרתי את ההצבעה שלך. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה • 15:17, 17 במרץ 2009 (IST)

האם אתה מתכוון לזה שההצבעה שלי בוטלה יחד עם כלל ההצבעות?. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 21:04, 17 במרץ 2009 (IST)
הכוונה להצבעה כאן. עכשיו זה כבר במילא לא רלוונטי. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה • 12:19, 18 במרץ 2009 (IST)

ויקיפדיה:בוט/בוט אכלוס קטגוריות/אולם דיונים#קטגוריה:ערבים נוצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריצת הסרק הושלמה. עיין בתוצאה ורשום שם הנחיה מה לדעתך יש לעשות. חגי אדלרשיחהל-76 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • כ"ג באדר ה'תשס"ט • 02:43, 19 במרץ 2009 (IST)

אתה בחברה טובה עם קונפציוס ורחל המשוררת בדף המשתמש שלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבט על העריכה הזאת ותתגאה תומר א. - שיחה 01:22, 21 במרץ 2009 (IST)

תודה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 01:51, 21 במרץ 2009 (IST)

סרטי סטודנטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מה יקרה עכשיו? נרו יאירשיחה • ב' בניסן ה'תשס"ט • 10:27, 27 במרץ 2009 (IDT)

יש קטגוריה של כמעט חמישים סרטי סטודנטים של בית ספר סם שפיגל. עכשיו צריך לשים תבנית חשיבות על קבוצה גדולה מהם - על כל מה ששיבולת בקפה נראה יותר אנציקלופדי מהם. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:04, 27 במרץ 2009 (IDT)
ראו דברי בסוף ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:שיבולת בקפה#אבל גם אני הצגתי פעם בכנס: "בינתיים, כדי למנוע מלחמות מיותרות אני מציע שלא לפתוח הצבעות מחיקה נוספות על סרטי סטודנטים עד שיושלמו הכללים (תוך זמן סביר כמובן)." חבל על הזמן שלנו, הערכים האלה אכלו ושתו מספיק. בוא נסכים על כללים בשיחת ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים/סרטי סטודנטים ונטפל בכולם בצורה אחידה. מה דעתכם? צריך להודיע בלוח המודעות והמזנון ותוך שבועיים-שלוש נגמור עם זה. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה • 15:24, 27 במרץ 2009 (IDT)
הדיונים יהיו נפרדים, לא ההצבעות. אגב, כדאי להעביר את הדיון מהדף שלי לדף הקטגוריה של סרטי סם שפיגל המיותרים. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:29, 27 במרץ 2009 (IDT)
"בינתיים, כדי למנוע מלחמות מיותרות אני מציע שלא לפתוח הצבעות מחיקה נוספות על סרטי סטודנטים עד שיושלמו הכללים (תוך זמן סביר כמובן)." - מבקש שתדחה את דיוני החשיבות עד שהכללים יכתבו. הדיונים וההצעה צריכים להיות ביחד - בשיחת ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים/סרטי סטודנטים. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה • 16:31, 27 במרץ 2009 (IDT)
דיוני חשיבות לא תמיד נגמרים בהצבעות מחיקה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 16:33, 27 במרץ 2009 (IDT)
נכון. תראה, דעתי על הערכים האלה ידוע היטב ונראה לי שאנחנו באותה דעה. אבל צריך לעשות את זה בצורה נכונה ושקופה - להחליט על כללים אחידים לכולם בשיחת ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים/סרטי סטודנטים ולא לפתוח עשרות דיוני חשיבות. בכל מקרה, בוא נמתין ונראה אם יתפתח משהו בדיון המרוכז. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה • 16:51, 27 במרץ 2009 (IDT)
יש שם דיון ארוך כאורך הגלות שאינו מתקרב כלל להכרעה. לכן הרעיון ללכת מן הכלל אל הפרט נוסה כבר ויש לנסות ללכת מן הפרט אל הכלל. ההחלטה לגבי שיבולת בקפה הייתה פשוטה וכעת אני מציע לדון בסרטים נוספים ששמתי עליהם תבנית חשיבות. אחרת נדבר על קווים מנחים לנצח וכל דבר שמישהו הסריט יזכה בינתיים לערך. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 17:18, 27 במרץ 2009 (IDT)
אוקיי. אבל הפעם, בזכות שיבולת בקפה, זה דיון רציני יותר ש(אני מקווה) יוביל לתוצאות. והעיקר - הוא לא מתקיים במזנון ונעלם בין עשרות דיונים אחרים. בו נחכה שבועיים, לא צריך לרוץ ולשים תבנית חשיבות בכל סרט. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה • 19:20, 27 במרץ 2009 (IDT)
טיפלתי בכמה ערכים, על חלק שמתי תבניות חשיבות על חלק לא. הסברתי הכל בדפי השיחה שלהם. יש כמה סרטי סטודנטים של סם שפיגל שכן שווים ערך. אחד מהם הוקרן בסינימטקים, אחר הוקרן קבוע בקולנוע דיזינגוף ועוד אחד היה ב32 פסטיבלים.19:39, 27 במרץ 2009 (IDT)
אכן פעילות ברוכה, אבל למרבה הצער מיותרת כרגע, כל עוד לא נקבעו הכללים. הצבעת המחיקה על שיבולת בקפה השיגה את מטרתה - יש דיון רציני שיוביל לכללים מוסכמים. תבניות החשיבות על כל הסרטים האלה מיותרות כרגע. תן שבועיים לעבוד. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה • 19:45, 27 במרץ 2009 (IDT)
עם כל הכוונות הטובות, הדיון הזה הוא סכבת אחת גדולה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 19:50, 27 במרץ 2009 (IDT)
תן שבועיים לעבוד ואז אני אצטרף אליך. כרגע זה מיותר. הדיון התחיל מחדש רק היום, עוד מוקדם לקבוע דעה. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה • 19:54, 27 במרץ 2009 (IDT)
אתה מוזמן להיכנס לכל דפי השיחה של הסרטים שנגעתי בהם ולהדביק בהם הזמנה לדיון הכללי. אולי זה ישכנע מישהו (חוץ מאת אלה שנחלמים כמעט נגד כל מחיקה באשר היא). בהצלחה.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 19:57, 27 במרץ 2009 (IDT)
פרסמתי בלוח המודעות, לא צריך לשים בכל סרט. בהצלחה גם לך. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה • 20:05, 27 במרץ 2009 (IDT)

חוצפה, זלזול וחוסר תום לב.[עריכת קוד מקור | עריכה]

העריכה הזו שלך כבר מגדישה את הסאה. אבל זו כבר באמת קש ששובר את גב הגמל.

אני הצעתי כללים, אתה לא טרחת להגיב, ובמקום זה פתחת הצבעת מחיקה. ואחרי שהצלחת במחטף המכוער, החלטת "לנצל את המומנטום" ולהעלות באופ ןאקרעי עוד ערכים לדיון. ועכשיו עוד אתה כותב ככה בצורה מזלזלת בדיון ובמי שהשתתף בו. אני איבדתי את האמון בך ובתום הלב שלך בהתנהגותך, ודורש שתחדל מלעסוק בנושא. אני ומיקמיק נוכל להגיע לדיון עקרוני ומועיל. אתה ודומיך מהצדדים השונים עדיף שתתרחקו. emanשיחה 20:20, 27 במרץ 2009 (IDT)

א(י)מן. חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ג' בניסן ה'תשס"ט • 20:29, 27 במרץ 2009 (IDT)
כל מי שחושב שאני עושה משהו לא בסדר, מוזמן להתלונן עלי. אני חושב שבית הספר סם שפיגל מנצל את טוב לבם של כמה מהויקיפדים והופך את ויקיפדיה לפרסומת אחת גדולה לעצמו (במכוון או שלא במכוון). אני חושב שחגי מתקשה להבדיל בין עיקר לטפל, שעמנואל הוא פתי מאמין ושמיקמיק סתם טועה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 20:53, 27 במרץ 2009 (IDT)
. עִדוֹ (Eddau), המחמאות שלך לא במקום, בלשון המעטה. ממליץ על חופשת-ויקי מרעננת - תפסיק להתעסק בנושא הזה. יש עוד ויקיפדים טובים שיטפלו בזה. מיקיMIKשיחהפרסום בויקיפדיה - המכה הבלתי כתובה • 21:05, 27 במרץ 2009 (IDT)
מיקי, עם כל הכוונות הטובות שלך, זה לא עובד. אני מציע שלפחות תגש לדף הבקשות מהמפעילים ותבקש אירכוב של הדיון בנושא לשם פתיחתו מהתחלה באופן קצר וקולע. אגב, אני כבר ביקרתי בדף הבקשות מהמפעילים וביקשתי שימחקו כחצי מערכי הקטגוריה על פי תקדים שיבולת בקפה. לא יזיק למפעילים לקרוא גם את דעתך. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 21:12, 27 במרץ 2009 (IDT)

אזהרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מה שעשית במזנון לחלוטין לא מקובל.

מותר להגיב לדברים של אחרים אחרי שהם נכתבו. להוסיף להם פתיח וכותרת מטעה, זה לחלוטין לא מקובל. אם תתעקש להחזיר את זה אני אבקש את חסימתך.

וגם לומר דברים לא נכונים, וכשמעמידים אותך על טעותך להאשים בהאשמות שווא במקום להתנצל, לא מקובל

ועל אחת כמה וכמה לא מקובל לסרב להגיב עיניינית במשך שבועיים לדיון, ובמקום זה להתלונן על הדיון. יש גבול לחוצפה. emanשיחה 22:50, 27 במרץ 2009 (IDT)

יופי לך. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:51, 27 במרץ 2009 (IDT)

לגבי הדיון שהיה בינינו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאמרו כמה דברים לא נעימים, כולל בדיון שהועבר מהמזנון. אני מציע למחוק את חילופי הדברים מדף השיחה כדי לסייע לנו לפתוח בדף חדש. האם אתה מסכים? ברק שושני - שיחה 14:20, 28 במרץ 2009 (IDT)

אין בעיות. מחק כל מה שאתה מבין. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:47, 28 במרץ 2009 (IDT)

חחחחח חולה עליך[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצחקת אותי! --גוונא - שיחה 02:11, 29 במרץ 2009 (IDT)

תודה. . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 01:33, 30 במרץ 2009 (IDT)

קטגוריית נכות, מוסדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוספת הקטגורייה היתה רעיון יפה. כל הכבוד. פרואקטיבי - שיחה 20:28, 29 במרץ 2009 (IDT)

מקלות וגלגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום,

משתמש:Ori עושה עבודת קודש של ממש בהובילו את מתקפת האיכות בנושא תל אביב, העיר העברית הראשונה, בירת המסחר והתרבות של המדינה, ונושא שנוגע לחיי כולנו. אז כן, כשכותבים על עיר כזו, שזכתה מן הסתם כבר לסיקור בוויקיפדיה, במקביל לערכים שייכתבו אי"ה במהרה בימינו כמו תל אביב בשירה העברית, כותבים גם על תיכון עירוני ד' (תל אביב) ותיכון עירוני ה' (תל אביב), תיכונים ותיקים הקיימים עשרות שנים בלב תל אביב, העמידו אלפי בוגרים שהספיקו בינתיים להתבגר ולהתברג בעמדות השפעה, וככאלה הם משולבים מן הסתם בחיינו. אם תרצה, אלה הם איטון שלנו. בוודאי שעל בית ספר יסודי "החרציץ" בגבעת "נווה סביון" באיזו שכונה שקמה לפני שלוש שנים והבוגר הכי זקן שלהם הוא בן 11, אין מה לכתוב. אבל על בתי ספר שקיימים מזה כמה דורות בלב העיר העברית הראשונה, ודאי וודאי שיש מה לכתוב. אבל ניחא, זה ויכוח לגיטימי. פחות לגיטימי בעיניי לחבל בעשייה החשובה של אורי, קצת פרגון לא יזיק כאן. ‏Harel‏ • שיחה 20:59, 29 במרץ 2009 (IDT)

אני לא מבין. האם אתה מבקש שמתוך כבוד לאורי נרשה לו לכתוב טפלות?. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 21:08, 29 במרץ 2009 (IDT)

נכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הועבר לדף השיחה של הקטגוריה: נכות: אישים. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 00:06, 30 במרץ 2009 (IDT)

מצטער לשגע אותך, אך תהיתי שמא עדיף בכלל לקרוא לקטגוריה "בעלי נכויות"? שילוני - שיחה 06:47, 31 במרץ 2009 (IDT)
אתה לא משגע אותי - כך עובדים בויקיפדיה. בכל מקרה, אני מעדיף "נכות: אישים" כי קל יותר להבין מהנוסך הזה שצריך לשים שם רק ביוגרפיות ולא סטטיסטיקות על הקהילה הנכה, סוגי נכויות, תרבויות נכים וכו'.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 07:20, 31 במרץ 2009 (IDT)

קאלו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני זה שמחקתי את זה. תסתכל בגירסאות הקודמות.

בכל מקרה, רצוי שתחתמי בסוף דברייך על ידי הקלדה של ארבעה סמני טילדה (~).. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 01:19, 30 במרץ 2009 (IDT)

תגיד אתה חי פה בכלל?[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמעת על נהלים, הצבעות, דעת הציבור? מה אתה עושה פה מה בראש שלך? יש נוהל ברור לתמונות מומלצות, עבוד לפיו. חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ז' בניסן ה'תשס"ט • 03:54, 1 באפריל 2009 (IDT)

איזה נוהל? מה נוהל? איפה נוהל? ממתי כל פסיק בויקיפדיה צריך הצבעה? הצבעות עושים רק על מה ששנוי במחלוקת.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 03:55, 1 באפריל 2009 (IDT)
אתה כל כך מנותק, שחבל"ז בכלל לשרוף עליך זמן. כל מה שאתה עושה ימחק. חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ז' בניסן ה'תשס"ט • 03:59, 1 באפריל 2009 (IDT)
על מה אתה מדבר בכלל אתה והנהלים הסודיים שלך? אולי תפנה אותי למקום הרלוונטי במקום לצרוח בהיסטריה?. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 04:02, 1 באפריל 2009 (IDT)
גם מי שעשר דקות בוויקיפדיה יודע על ויקיפדיה:תמונה מומלצת/קריטריונים לקביעת תמונה מומלצת ושאר הנהלים שם, ואתה פה 24X7. חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ז' בניסן ה'תשס"ט • 04:07, 1 באפריל 2009 (IDT)
ואפילו אם הקביעות שלך היו נכונות, לא יכולת לתת מראה מקום בנימוס לפני חצי שעה? מה הלחץ? חשבתי שהעיסוק בויקיפדיה מתרגל אנשים בלהסביר את עצמם. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 04:10, 1 באפריל 2009 (IDT)

עידו - מיזם התמונות המומלצות עובד על אותו תקן כמו ערכים מומלצים - על כל תמונה יש דיון, אנשים מצביעים, ורק אלו שנבחרות ברוב קולות מופיעות בעמוד הראשי. מה שעשית וקומם את חגי מקביל לשים את התואר "ערך מומלץ" על אחד מערכיך בלי לקבל את דין הקהילה. את התמונות שאתה צילמת עליך לשים קודם בויקיפדיה:תמונה מומלצת/גאים להציג. כל טוב ובהצלחה, שמנדריק - שיחה 04:42, 1 באפריל 2009 (IDT)

תודה על ההסבר. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 04:43, 1 באפריל 2009 (IDT)
אין בעד מה. שמנדריק - שיחה 04:48, 1 באפריל 2009 (IDT)

אני תוהה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על מה חשבת כשביצעת את העריכה הזו.. אביעדוסשיחהתל אביב חוגגת מאה! 14:41, 2 באפריל 2009 (IDT)

ראשית, זו הייתה טעות ואני שמח שתיקנת אותה. שנית, אם זה מאוד מעניין אותך, הטעות הייתה בעקבות תיקונים דומים שהכנסתי בויקי האנגלית. שיניתי שם קטגוריות של ערכים דומים מ-"קדושים נוצריים פלסטינטים" ל-"קדושים נוצריים ארץ ישראליים". על פי ויקי האנגלית, מרים אם ישו, למשל, הייתה עד לא מזמן ערביה. אגב, יש עוד הרבה שגיאות כאלה בויקי האנגלית וחלקן הועתקו לכאן. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 14:46, 2 באפריל 2009 (IDT)
כן, הערתי לתומר על כך.. רק שים לב שבאנגלית השם Palestinian מציין הן "פלסטיני" במובנו הנוכחי (ערבי תושב ארץ ישראל) אך גם "ארצישראלי" – ובהיותה של מרים אם ישו ארצישראלית, היא בהחלט יכולה להיקרא Palestinian, מה שאין פירושו שהייתה ערבייה.. אבל כן, רצוי ליצור (איכשהו) הפרדה בקטגוריות האנגליות. אביעדוסשיחהתל אביב חוגגת מאה! 14:52, 2 באפריל 2009 (IDT)
Edaau, תהיה לך בסוף הריצה עבודה של ניפוי קטגוריות מיותרות שגויות. תומר א. - שיחה 15:06, 2 באפריל 2009 (IDT)
נגמרה הריצה, אתה יכול לראות רשימה של כל מה שבוצע כאן, צריך להסיר כל מיני לזרוסים. בקשר לקטלוג הכפול, אני אתקן כל מה שמופיע גם בקטגוריה וגם בקטגוריה מתחתיה, אני להחליט לגבי אנשים האם הם לבנונים או סורים. תומר א. - שיחה 16:17, 2 באפריל 2009 (IDT)
Palestinians are not always Arabs, but on English Wiki they are. There is a problem there
פלסטינאים הם לא תמיד ערבים? איזה עוד סוגים יש? תומר א. - שיחה 18:22, 2 באפריל 2009 (IDT)
יהודים, ארמנים, רוסים ואחרים שנשאו דרכון פלסטיני בתקופת המנדט הבריטי. בברכה. ליש - שיחה 18:28, 2 באפריל 2009 (IDT)
The word Palestinian has three different meanings:
  1. The biblical meaning - a greek nation that came to the Holly Land aproximatly when the Israelites came back from Egipt (Golliat was not an Arab)
  2. A person who lived in thew Holly Land beteewn 70 AC to the Arabic conquest of the Holly Land
  3. An Arab from the Holly Land

. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 18:29, 2 באפריל 2009 (IDT)

לקבוצה הראשונה קוראים פלישתים, אנשים שחיו בישראל לפני קום המדינה אכן יכולים להגיד בצחוק שהם פלסטינים (סבא שלי היה מתבדח על זה כל הזמן) אבל השם הזה אינו מקובל בעברית מודרנית (אל"מ איך היה לפני קום המדינה). המשמעות המקובלת היא ערבים שגרו באיזור זה (האם ערביי ישראל כלולים בקבוצה זאת חורג מגבולות דיון זה). תומר א. - שיחה 18:39, 2 באפריל 2009 (IDT)
But the problem we deal with is caused by mis-translation . עִדוֹ (Eddau) - שיחה 18:42, 2 באפריל 2009 (IDT)
הבנתי, חשבתי שאתה טוען שפלישתים ואנשים שנולדו לפני קום המדינה צריכים להכנס לקטגוריה הזאת. טוב, נראה רק לתקן ידנית. תומר א. - שיחה 18:55, 2 באפריל 2009 (IDT)
מה שקרה זה שמישהו עם כוונות טובות ומעט הבנה בתחום המיעוטים המזרח תיכוניים, דחף את כל הקטגוריה האנגלית הנקראת "קדושי ארץ הקודש" אל תוך "קדושים נצרים קתוליים פלסטינאים" ואת כל "קדושים נצרים קתוליים פלסטינאים" לתוך ערבים. לכן האמא והסבתא של ישו יצאו גם ערביות וגם קתוליות. הבעיה השניה היא שאני ביקשתי לעשות בוט איכלוס קטגוריות לפני שגמרתי לתקן את המצב בויקי האנגלית.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 01:29, 3 באפריל 2009 (IDT)

לתקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

את כל הערכים בקטגוריה:ערבים נוצרים כבר תיקנתי. יש לעבור על קטגוריה:ערבים נוצרים פלסטינים ןלהעביר את כל הלזרוסים למיניהם לקטגוריה:נוצרים בארץ ישראל. אותו כבר העברתי. אני מקווה שלא מחקו לנו את הקטגוריה השגויה מערכים, כי עכשיו לך תמצא אותם... חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ט' בניסן ה'תשס"ט • 18:32, 2 באפריל 2009 (IDT)

Thanks. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 18:33, 2 באפריל 2009 (IDT)
זאת לא הדרך הנכונה לעשות את זה. הדרך הנכונה היא להסתכל על הלוג (שמציג את קטגוריה המקור בעברית ואת הקטגוריה בעברית אליה הוכנס הערך) ולתקן לפי זה. תומר א. - שיחה 18:48, 2 באפריל 2009 (IDT)
כן, אני יודע, אבל זה פחות נח. אביעדוס כבר מטפל בזה. חגי אדלרשיחהל-73 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ט' בניסן ה'תשס"ט • 18:53, 2 באפריל 2009 (IDT)
done. אביעדוסשיחהתל אביב חוגגת מאה! 19:01, 2 באפריל 2009 (IDT)

תקלדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיחה:חינה (סרט) - 3X6!=24. תומר א. - שיחה 20:55, 3 באפריל 2009 (IDT)

אוי, זה 18.. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 20:57, 3 באפריל 2009 (IDT)
קורה. תרגיש חופשי להסיר את השיחה הזאת מדף השיחה שלך. תומר א. - שיחה 20:58, 3 באפריל 2009 (IDT)
אני מרגיש חופשי ללכת ולתקן. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 20:59, 3 באפריל 2009 (IDT)

שיחת ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים/סרטי סטודנטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראה תגובתי שם אחד שחושב - שיחה 22:41, 3 באפריל 2009 (IDT)

אני מבקש שתסגור את ההצבעה (וזה בתור מישהו שמצדד בעמדתך). סבלנות היא המפתח, ואולי נגיע להסכמה, גם אם כעת אתה לא רואה כיצד זה קורה. ירוןשיחה 18:59, 4 באפריל 2009 (IDT)
נתנה הזדמנות לנסח קווים מנחים מאז השש עשרה במרץ ועד לרביעי באפריל. זה די והותר. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 19:04, 4 באפריל 2009 (IDT)

שלום עידו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראיתי שאתה כותב ותיק בערך על ההתנגדויות לאבולוציה. עכשיו רציתי לדעת אם אתה יודע למה גם הערך וגם דף השיחה שלו נעולים? אני צריך להוסיף שם משהו

מדובר בערך מאוד קשה לכתיבה ומאוד קשה לדיון שנמצא בשלבי כתיבה ראשוניים. לכן, לפי שעה, רק משתמשים הרשומים בויקיפדיה למעלה מארבעה ימים יכולים לכתוב שם. ההחלטה לעבור לנוהל זה התקבלה משום שתרומות של גולשים לא מנוסים, הן לדיון והן לערך התבררו כמאוד לא מועילות. כולי תקווה שנוכל לעבור במהרה למצב עבודה נעים יותר בערך הזה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 23:55, 4 באפריל 2009 (IDT)

נמרוד הראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדעתי אינך יכול לשדרג את הטיעון מ"קיימת טענה..." ולכתוב "נראה כי..." כאשר קיימת דרישת מקור ללא תשובה. --גוונא + שיחה + האם אתה מאזכר נכון? 15:28, 5 באפריל 2009 (IDT)

אין לי מושג מי זה ההראל הזה וזה גם ממש לא מעניין אותי איפה הוא עובד ולמה. אני בסך הכל מנסה להגיע לניסוח אנציקלופדי. אם יש לך רעיונות לשיפור הניסוח, אנא יישם אותם. תודה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:31, 5 באפריל 2009 (IDT)
אם יש נושא שאין לך מושג בו, אז אל תתעסק בו. התעקשותך לבחוש בנושאים בהן אין לך מיד מיניאלי גוררת את הקהילה הזו שוב ושוב למלחמות מיותרות. הגיע הזמן שתלמד את הלקח ותפסיק. תתמקד רק בנושאים בהם יש לך איזשהו ידע בסיסי.
emanשיחה 15:44, 5 באפריל 2009 (IDT)
תיקנתי שם את הניסוח בלבד ובניסוח אנציקלופדי יש לי ניסיון. מחקתי משם משפט שמתיימר לקבוע מה דעתו של רוב הציבור על סיבת קבלתו לעבודה של הראל מה שמו מערוץ 2 או 10 או איזה ערוץ אחר. לא צריך להיות דוקטור למשדרי טלוויזיה שיטחיים כדי לדעת שאין למרבית הציבור שום דעה בנושא. בכל מקרה, עמנואל, "נחמד" לשמוע ממך. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 15:49, 5 באפריל 2009 (IDT)

הלבנונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחר לך נושא אחר להתעסק בו, ההשחתה שלך עוברת כל גבול. אם זה לא יפסק מיידית, אני אבקש לחסום אותך. יסמין 22:44, 5 באפריל 2009 (IDT)

אני אתעסק במה שמתחשק לי ואם זה לא נאה לך, לכי לכתוב בלוג במקום לכתוב בויקיפדיה. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 22:46, 5 באפריל 2009 (IDT)

חתימתך[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום עדו. נדמה לי ששמך אינו מנקד כיאות בחתימתך. חסר דגש בד'. 80.178.114.234 17:17, 6 באפריל 2009 (IDT)

ועכשיו?. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 22:58, 6 באפריל 2009 (IDT)
עכשו נרגעתי. 80.178.114.234 13:36, 7 באפריל 2009 (IDT)
תודה. עכשיו הזמן לסדר לך חתימה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 15:03, 7 באפריל 2009 (IDT)

דיון במזנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחלת דיון - תמתין עד שיסתיים. דרור - שיחה 18:49, 7 באפריל 2009 (IDT)

ודי עם מלחמת העריכה. אתם ילדים בוגרים. תשאיר גרסא יציבה (עם הקישורים) עד להסכמה בדיון לכאן או לכאן. דרור - שיחה 18:53, 7 באפריל 2009 (IDT)

סרטי סטודנטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הועבר לדף השיחה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 18:07, 13 באפריל 2009 (IDT)

ניקוד תעתיקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אני נימקתי בתקציר העריכה, תוכל גם אתה לנמק (וגם להעיף מבט אצל אלדד)? תומר א. - שיחה 19:37, 13 באפריל 2009 (IDT)

אהמ, אהמ. תומר א. - שיחה 02:56, 17 באפריל 2009 (IDT)
איבדתי עניין בסוגייה. נקד מה שמתחשק לך. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:59, 17 באפריל 2009 (IDT)
מקווה שאתה זוכר את ההתכתבות ביננו במייל לפני מס' ימים. תומר א. - שיחה 03:09, 17 באפריל 2009 (IDT)
למה היא קשורה לניקוד תעתיקים? גיליתי שניקוד תעתיקים היא סוגיה יותר מעמיקה ממה שחשבתי וכרגע אין לי כח להתעמק בזה. זה הכל. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 03:11, 17 באפריל 2009 (IDT)
אם כך היא לא קשורה. פשוט חשבתי שהתשובה שלך היתה חסרת סבלנות. מצטער שטעיתי. תומר א. - שיחה 03:18, 17 באפריל 2009 (IDT)
צר לי ששוב העלבתי אותך. אני מבטיח לך שכשכלי האבחון להפרעות חברתיות ישתפרו, אני אלך לבדוק את עצמי. לפי שעה, אם אשאל כל מומחה שהוא האם אני מקרה גבול של תסמונת אספרגר, הוא יענה לי בכנות שהשאלה הזו גדולה עליו . עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 03:57, 17 באפריל 2009 (IDT)
טוב. אני אוהב אותך. תומר א. - שיחה 19:41, 19 באפריל 2009 (IDT)
אם לא הייתי נשואי, הייתי מנשק אותך. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 19:55, 19 באפריל 2009 (IDT)

Help[עריכת קוד מקור | עריכה]

Hi! Were I can find the transliteration (not the translation) of this song? Thanks for your help. Shalom.--Jeneme - שיחה 18:27, 18 באפריל 2009 (IDT)

It says: because she is real/ not just a sign or a flag/ the past is behind her/ she is looking forwards… The lyrics were taken from a song about a woman, who is waking up in the morning of her 60th birthday and is feeling young. . עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 18:46, 18 באפריל 2009 (IDT)

No, sorry for my English, I'm asking for the transliteration, instead of putting the hebrew alphabet, putting the latin alphabet, for example, when you put שְׁמַע יִשְׂרָאֵל, the transliteration is Shemá Yisrael and the translation is "Hear, Oh Israel. --Jeneme - שיחה 18:47, 20 באפריל 2009 (IDT)
I see. You better ask someone who deals with Hebrew teaching or learning for websites providing this service. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 21:42, 21 באפריל 2009 (IDT)

ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אפר (סרט)[עריכת קוד מקור | עריכה]

עדו אתה מוכן להסביר למה יש צורך לגרור את הקהילה להצבעה מתישה כאשר ברור שעכשיו כשיש קריטריונים הערך הולך להימחק במחיקה מהירה? יורי - שיחה 21:36, 21 באפריל 2009 (IDT)

החלטה מהירה תשמח אותי הרבה יותר. אני רק מנסה לוודא שהטיפול בערך לא ישכח. תודה על האיכפתיות. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 21:40, 21 באפריל 2009 (IDT)
הערך ימחק בעוד שבוע בכל מקרה. הצבעת מחיקה לא תזרז את העניינים. אם כבר זה רק יכול להזיק כי ייתכן ויהיו אנשים שיצביעו נגד רק בגלל הצורה שבה היא נפתחה. יורי - שיחה 21:47, 21 באפריל 2009 (IDT)
אתה מוזמן להקפיא את ההצבעה שוב לעוד איזה שבוע אם אתה משוכנע שבסוף אותו שבוע הערך ימחק. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 17:21, 22 באפריל 2009 (IDT)

תבנית:הידעת? 18 באפריל - סדרה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

גם אם היה דיון רציני בדף השיחה (ולא היה), גם אם לא היו מתנגדים בו (וכן היו) - עדיין לא נכון לשנות כך את תבנית הידעת, ובטח שאין לפצוח במלחמת עריכה על משהו שנגיש באופן שכזה מהעמוד הראשי, דרך "הידעת? אקראי". יש למיזם דף דיונים מרכזי בו ניתן להעלות לדיון באופן מסודר בעיות בתבנית ספציפית. אנא אל תערוך שוב את התבנית הזו ללא פתיחת ומיצוי דיון בדף זה. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 22:35, 21 באפריל 2009 (IDT)

אבל כן פתחתי דיון. אני אביא סימוכין. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 22:38, 21 באפריל 2009 (IDT)
פתחת דיון קצרצר לאחריו כבר שינית, ללא שהייתה הסכמה כלשהי וללא השתתפות רצינית והכי חשוב - לא במקום המתאים. כאמור, יש מקום מסודר לדיונים, אשמח לקרוא את סימוכיך וטענותיך שם, הדף נמצא ברשימת המעקב שלי וזוכה ממני לביקורים תכופים. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 00:39, 22 באפריל 2009 (IDT)
אני מסתמך על הספרה של טמפל גרנדין, חיות בתרגום. כשיהיה לי כח אני אחזור להתעסק עם כל זה. בינתיים יהיה כתוב שם משהו שנראה בעיני מאוד לא בסדר. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 17:25, 22 באפריל 2009 (IDT)

דיונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיון בשיחה:אנדרדוג (סרט)‏ התחמם מהר מאוד. כן, הוא אשם, כן הוא התחיל. אבל בעוד שהם אמרו דברים לגופו של ערך, בחרת לתקוף אותם. ניתן היה לענות כפי שאני השבתי לחגי, ניתן היה לענות בדרכים אחרות מבלי להכריז שיש להתעלם מדעותיהם של אנשים. התגובה שלך הובילה לתגובה חריפה עוד יותר, בעיני, של חגי, שלמען שלום בית הסכים לבקשתי להסירה, זאת יחד עם תגובתך שלך. אני מבקש ממך כעת לחזור ולהגיב באופן שיהיה יאה יותר לכבודך ולכבוד המקום.

כמו כן, במספר מהערכים עליהם מתרחש כעת דיונים ישנן הודעות ישנות שלך בהן אתה טוען לחשיבות או לאי חשיבות מסיבות אלו או אחרות. אני ממליץ לך לעבור ולעדכן במידת הצורך, במידה ואתה חושב שיש לשנות הדעה בעקבות ההצבעה בפרלמנט. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 00:37, 22 באפריל 2009 (IDT)

אם דברי נראים לך לא ראויים, אני מרשה לך למחוק אותם. אתה מוזמן להשאיר במקומם הודעה שהם נמחקו בהסכמתי. בכל מקרה, ממש לא מתחשק לי לערוך אותם. תודה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 17:29, 22 באפריל 2009 (IDT)

מספר דברים ששיניתי בערך המפלגה שינוי שבוטלו על ידיך[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבר לדף שיחה:מפלגת שינוי. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 14:22, 24 באפריל 2009 (IDT)

אשקלון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבן אדם עובד על הערך ועובד יפה. הוא לא שם תבנית עריכה כי כנראה שהוא לא בקי. תן לא לערוך ואל תשחזר אותו ‏Ori‏ • PTT‏ 00:38, 25 באפריל 2009 (IDT)

אם אתה משוכנע בזה, אז בבקשה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 03:06, 25 באפריל 2009 (IDT)

ויקיפדיה:מזנון#מספרים מדויקים/מעוגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שים לב שהפלו לך שם מספר טעויות הקלדה, כך שדבריך אינם כה ברורים. דניאל ב. 12:47, 28 באפריל 2009 (IDT)

תודה. אגב "מספר טעויות הקלדה" זה ניסוח די רחמני. שים לב שיש שם בעיקר שגיאות בשל הקלדה על הקליד שמשמאל לקליד הרצוי על ידי יד ימין ועל הקליד שמימין לרצוי על ידי יד שמאל. אלה שגיאות מאוד שיטטיות. הייתי עייף מאוד ונרדמתי מיד אחרי ששלחתי את ההודעה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 21:45, 28 באפריל 2009 (IDT)
אכן, הבנתי שזה בערך מה שקרה. דניאל ב. 00:45, 29 באפריל 2009 (IDT)
ביני לבינך, היו לי עוד איזה עשר שגיאות כאלה שכן עליתי עליהן במהלך ההקלדה והצלחתי אך בקושי לתקן. ההקלדה נעשתה בהשפעה של כדור שינה שרשם לי הרופא שלי אחרי שהסברתי לו שדאגות וחיים אפורים מפריעים לי להירדם. כמתמחה בנגישות מחשבים זה היה ניסיון מאלף. כמו רוקר שלוקח LSD. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 01:30, 29 באפריל 2009 (IDT)
דניאל ב. 10:06, 29 באפריל 2009 (IDT)

התקפה על eman[עריכת קוד מקור | עריכה]

זה בעיקר מיותר. בבקשה, לא שוב.

על התקפות כאלה אמורים להיחסם, אבל אני לא מאמין ב"חסימות הרגעה", אז בבקשה: פשוט מצא נושא אחר לעסוק בו כדי להירגע. --אמיר א. אהרוני - שיחה 15:11, 29 באפריל 2009 (IDT)

זה קשה לקרוא שוב ושוב שאנחנו, הויקיפדים, אספסוף בור ואותו אדם הוא מלומד דגול שיציל את ויקיפדיה מפני החלטות הרוב. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 16:44, 29 באפריל 2009 (IDT)

לבן ויוגורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הם דומים אך אינם בדיוק אותו הדבר. כך לפחות ע"פ מילון אבן שושן. בכל מקרה אין לבצע העברה ללא דיון מקדים, לכן החזרתי את יוגורט לשמו הקודם. ‏odedee שיחה 09:33, 30 באפריל 2009 (IDT)

אותי לימדו בקורס ביוטכנולוגיה שהם זהים. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 18:42, 30 באפריל 2009 (IDT)
ייתכן, אך ישנו ביניהם בידול: באתר תנובה תגלה ש"לבן" היא קטגוריה נפרדת בתוך מעדני החלב, המכילה את "אשל" ו"גיל" הוותיקים, בעוד שהיוגורטים מסדרת "יופלה" למשל אינם נמצאים באותה קטגוריה. ההבדל אולי שיווקי בלבד, אבל בכל מקרה יש להתייעץ לפני שמעבירים. ‏odedee שיחה 18:49, 30 באפריל 2009 (IDT)
כאן אנציקלופדיה ולא משרד פרסום. זה שיופלה זה יותר COOL זה לא אומר שיש איזה שהוא הבדל עקרוני בינו לבין הלבן. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 18:50, 30 באפריל 2009 (IDT)
ושוב: לפני שמעבירים. ולאחר קבלת הסכמה להעברה. החזרתי ואל תעביר לפני שיש תמיכה בשינוי, בלי קשר לדעתך על אבן שושן. ‏odedee שיחה 18:51, 30 באפריל 2009 (IDT)
נחמד מצידך גם שמחקת את דף השיחה. אני מצטער אם אני מקלקל למישהו את המכירות של המוצרים הכאילו מתוחכמים שלו. יש גבול למה שצריך להתנות בהסכמה. כל הבעיה שם היא בעיה מדומה. מה גם שאי אפשר להגיע להסכמה כשאתה מוחק את דף השיחה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 18:55, 30 באפריל 2009 (IDT)
לא מחקתי שום דף שיחה, להפך - אפילו הוספתי לו. ‏odedee שיחה 19:03, 30 באפריל 2009 (IDT)

הנדסה קוגניטיבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבין בזה? רוצה להרים תרומה למיזם היובל בצורת שכתוב הערך הזה? תומר א. - שיחה 18:11, 30 באפריל 2009 (IDT)

אני אביט בזה אבל אני לא מבטיח שום דבר. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 18:56, 30 באפריל 2009 (IDT)
תודה רבה. מיזם שכתוב מודה לך. תומר א. - שיחה 19:01, 30 באפריל 2009 (IDT)

יואל כהן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית, הוא לא רק "מדקלם" אלא (כפי שטרחתי לציין) גם ובעיקר משפיע חשוב וממנהיגי התנועה כיום ושימש מעורכי סדרת ספריו של הרבי ליקוטי שיחות (שנכתבו מתוך שיחותיו של הרבי והוגהו על ידו)(זה לבד מצדיק ערך).

שנית, לתפקידו של ה"חוזר" (לדעתי יש לכתוב ערך על זה) בחב"ד משקל רב בהרבה מסתם "מדקלם" מכמה סיבות, השיחות ודברי החסידות נאמרו בתמציתיות וכדי להבינם לבוריים היה צורך באדם הבקי בתורת החסידות, בדרך כלל נאמרו השיחות בשבתות וחגים כך שלא היה ניתן להקליטם והיה צורך באדם הניחן בנוסף להבנה טובה גם בזיכרון טוב, נוסף לכך ה"חוזר" היה תמיד האדם המוסמך לפרש את דברי האדמו"ר במקרים שנוצרה מחלוקת בהבנת הדברים, עובדה רבים מאוד מאנשי חב"ד מסבירים את אי הצטרפותם לפלג המשיחי בכך שהרב כהן התנער מהם.--גששון - שיחה 01:15, 1 במאי 2009 (IDT)

הסבר את זה בדיון החשיבות. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 01:30, 1 במאי 2009 (IDT)

חיים דיין ויוסי סיאס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראה שיחה: חיים דיין. עידושיחה 07:57, 1 במאי 2009 (IDT)

אני מוחה![עריכת קוד מקור | עריכה]

אלי אפללו עדיין חבר כנסת! אני מקווה שהוא (או עורך דינו) לא קוראים תקצירי עריכה בשעות הקטנות של הלילה! ‏עמיחי 01:26, 3 במאי 2009 (IDT)

מה הקשר לעורך דינו. לא השמצתי את האיש. אם אתה חושב שאני טועה, אנא תקן אותי. לא צריך למחות ולא צריך לאיים. חשבתי שהאיש עבר לעבוד בסוכנות ואם הוא עדין חבר כנסת, אז טעיתי. בכל מקרה, אין בושה בהפסקת העבודה בכנסת. שום עורך דין לא היה טורח אפילו להשקיע רבע דקה מחשבה בכזו טעות. אני מקווה שאתה לא הולך לתבוע אותי על שגיאות הכתיב שלי בתגובתי זו. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 01:34, 3 במאי 2009 (IDT)
אני צוחק . אני בטוח שזו הייתה שגגה. נקווה שיהיה רק טוב. ‏עמיחי 02:33, 3 במאי 2009 (IDT)

בית (סרט)[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנא הסבר למה שינית את הגרסה היציבה וחוללת מלחמת עריכה בשנית לאחר שהתבקשת במפורש לא לעשות זאת. ‏Yonidebest Ω Talk‏ 02:12, 3 במאי 2009 (IDT)

כמו כן, הסבר מדוע אינך צריך להיחסם בשל מילות הגנאי "שחצן ושקרן". ‏Yonidebest Ω Talk‏ 02:15, 3 במאי 2009 (IDT)
בשל שימוש בשכל הישר. המשתמש עמנואל ביקש את שיחזור הערך הזה אך ורק בזכות העובדה שהסרט המתואר בערך הפך לחלק מחומר הלימוד לתואר ראשון. מוטי, לולק ואני הסכמנו שאם עובדה זו נכונה, אזי הסרט כן חשוב. משתמשים נוספים הביע נכונות לדון בחשיבותם של סרטי סטודנטים שהפכו לחלק מחומר הלימוד לתואר הראשון. המשתמש מוטי השקיע זמן בבדיקת הטענה שעל פיה הסרט הפך לחלק מחומר הלימוד. בסוף בא עמנואל מוחק את העובדה הזו מהערך ובלי בושה אומר שהעובדה שהמדוברת לא באמת חשובה, היא רק כלי לשכנוע ויקיפים. דהיינו, זה לא חשוב באמת, זה היה רק תירוץ. זה גם ההסבר לתארים שבהם כיניתי את המשתמש עמנואל. הם הולמים לו. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:22, 3 במאי 2009 (IDT)
השכל השיר אינו קשור לכאן. התבקשת לא לערוך את הערך בשנית, התעלמת, וכעת הערך מוגן. לא השגת בכך דבר, אדרבה, השתמשת במילות גנאי שבגינם אתה עלול להיחסם. התנהגותך אינה מקובלת עלי. אני לא מעורב בדיון הזה, ולא רוצה להיות מעורב בו. שני הדברים שאני צריך ממך הם (1) שתבטיח לא לערוך את הערך (על מנת שאוכל להסיר את ההגנה; יש שם משפט או שתיים שדורשים עריכה בלי קשר למלחמה שלכם) ו-(2) שתפסיק לקלל. מה אני יכול לקבל ממך שני דברים אלו? ‏Yonidebest Ω Talk‏ 02:26, 3 במאי 2009 (IDT)
אמת דיברתי. אנא קרא את ההסבר שלי בדף השיחה. אגב, למען הסדר הטוב אספר לך שכבר קיבלתי הזהרה על כך שכיניתי את אותו משתמש "דוקטור למדעי הכורסא" בשל הזילזול העמוק שהוא מביע באקדמיה ובכל מי שלא רבץ כמה עשורים מול הטלוויזיה ולא יודע מה משדרים בשעותו מוזרות בערוצים מוזרים. אם תביט בתולדות הדיון המאוד ארוך ומאוד לא בונה בעניין סרטי הסטודנטים, אתה תתקשה שלא להסכים אתי, גם אם תצליח לשמור על נימוסים טובים. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:31, 3 במאי 2009 (IDT)

הפסק להעביר את הדיונים. פניתי אליך. אתה יודע מה, מאסת עליך. אני מבקש את חסימתך. אתה מתעקש על מלחמת עריכה ומתעקש לקלל. מקומך לא כאן. ‏Yonidebest Ω Talk‏ 02:37, 3 במאי 2009 (IDT)

האמת, זה לא יעשה לי רע לנוח מויקיפדיה לכמה ימים או ליותר מכמה ימים. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:41, 3 במאי 2009 (IDT)
אני חושב שזה רעיון טוב. רעיון טוב יותר הוא פשוט לרדת מהערך הזה ומכל ערך אחר שקשור לעמנואל ולעשות דברים אחרים. ויקיפדיה גדולה מספיק בשביל שניכם. צר לי שבחרת בדרך של קללות ושחזורים. ‏Yonidebest Ω Talk‏ 02:45, 3 במאי 2009 (IDT)
זה באמת בסדר, אם אתה רוצה לבקש את חסימתי, בקש את חסימתי. ממש לא יזיק לי. מקסימום, אם לא אצליח להתאפק, אני אכתוב בויקי האנגלית ואתרגל את הכתיבה האנגלית שלי. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:48, 3 במאי 2009 (IDT)
בהתאם להסכמתך, חסמתי אותך בעצמי ליום אחד. אף שאני חושב שאין סיבה ממשית לנהוג הקיים לחייב משתמשים לחזור מדבריהם כתנאי להפסקת החסימה, אני חושב שיהיה נחמד אם בתום החסימה תתנצל על איבוד השליטה שהפגנת על מנת שתוכלו לחזור לשגרה הרצויה. שבוע טוב, ‏Yonidebest Ω Talk‏ 12:47, 3 במאי 2009 (IDT)
על איזה איבוד שליטה אתה מדבר? אין לי שום טענות אליך או אל מפעילים אחרים בויקיפיה. גם לא נגד מרבית המשתמשים. פשוט קצת נמאס לי לנסות להיות מנומס אל שלושה משתמשים מאוד מסוימים והתחושה הזו טבעית כשיש עסק עם קבוצה גדולה מאוד של אנשים. אני לא בסערת רגשות ולא איבדתי שליטה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 15:15, 3 במאי 2009 (IDT)

תתאפק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מה שכתבת לא הצחיק כלל וכלל. אני מציעה לך לא לחזור על אמירות הראויות לכל גנאי, מהסוג שראיתי במזנון. זו אינה הפעם הראשונה שמעירים לך על סגנונך. ראה זאת כאזהרה. דורית 02:44, 6 במאי 2009 (IDT)

אני לא מבין מה כל כך מרגש במה שכתבתי. אני מבין שזה לא הצחיק אותך אבל מעבר לזה, על מה קמה כל המהומה הזו?!. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:48, 6 במאי 2009 (IDT)
דורית, בחייך, זו הייתה הלצה. גם אני הרגשתי שהיא קצת יותר בוטה ממה שאנחנו רגילים, אבל להזהיר? זה כבר מיותר. ‏Yonidebest Ω Talk‏ 02:52, 6 במאי 2009 (IDT)
עדו, צר לי כי אינך מבין שאחת האמירות הכי ירודות ונחותות כנגד נשים המציירות אותן כמין חלש הפועל באופן לא רציונלי, היא "בדיחות" מסוג זה. כאמור, תתאפק. שאני לא אראה את זה עוד פעם. לא זה, ולא אמירות אחרות הפוגעות בוויקיפדים אחרים. יוני, אני זוכרת היטב את "חסד נעוריך" ואמירה מאד דומה שלך שאף היא זכתה כמדומני לאזהרה. יש סף שלא חוצים, זה אחד מהם. דורית 02:56, 6 במאי 2009 (IDT)
בדיוק בגלל שהדיעה שעל פיה נשים הן חלשות וחסרות שליטה היא דעה אידיוטית, היא התאימה למשל שלי. חוץ מזה שכמה שורות מעל למשל הזה הופיעה גם בדיחה שלי עלי. גם את עצמי הצגתי שם כמישהו שזה אסון עבורו לא לענות תוך חמש דקות למי שכותוב לו שהוא טמבל. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 03:01, 6 במאי 2009 (IDT)
אני מצטרף לדברי דורית. לכתוב שטות אחת זה לא נורא, אבל לכתוב שטויות בשרשרת זה מוגזם. דוד שי - שיחה 22:54, 6 במאי 2009 (IDT)
לקחתי את דעתכם לתשומת ליבי. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 00:31, 7 במאי 2009 (IDT)

שיחה:הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום עדו. חסמתי את חשבון המשתמש של בר פלוגתך בדיון עקב ההתבטאות האחרונה שלו בו. החסימה היא ליום, נכון לעתה, ונועדה ל"נער" אותו. הבעיה העיקרית שלי היא שבשום מקום לא הוזהר מפני מעשיו, ולכן - על אף שלטעמי לגבי חלקם עליו לדעת עוד מביתו שאין לעשות כך - אני לא חושב שיהיה ראוי לחסום מייד לטווח ארוך. עם זאת, אם יחזור על מעשיו - נאלץ לפעול בהתאם. כמו כן, אני כרגע לא שופט אותו לפי מעשי ה-IP ואם ברצונך שזה יעשה - פנה לדף הבדיקות. יתכן ויש זהות ברורה (כלומר, במסגרת עריכות IP הזדהה כמשתמש הרשום) ופספסתי, שכן השתדלתי שלא להתעמק בדיון המאוד לא נעים הזה.

אני חושב שכדאי שאתה, בתור מי שמעורה בדיון, תעבור על פתיל הדיון ותסיר ממנו התבטאויות בעייתיות במיוחד, בצירוף הערה כי עשית זאת. עוד אני מציע להסיר את האיום המשפטי מדף השיחה של המשתמש, שעל פי מדיניות החסימה אמור להוות עילת חסימה כנגדך, דבר שנראה לי כאבסורד לאור ההתרחשויות. אם אתה מבקש לנקוט באמצעים משפטיים, קטונתי מלייעץ בנושא, אך עדיף לשמור הדבר מחוץ לדפי ויקיפדיה.

הערה אחרונה: בדיון המדובר המשתמש וכתובות IP תקפו אותך באופן בוטה והשתמש באמצעים רטורים לא ראויים. אני מניח שהדבר לא נעם לך. אני מקווה שתשים לב שלעיתים גם אתה תוקף באופן חריף במהלך דיונים, גם אם לא ברמות הגבוהות במיוחד האלה, וגורם לאי נעימות למשתמשים רבים - אלו שדנים עימך ואלו שבמקרה קוראים את הדיון. אשמח אם משהו טוב אחד יצא מהדיון המקושר בכותרת, והוא שדיונים עימך בעתיד יהיו נעימים יותר, גם כאשר נוצרת מחלוקת. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 22:34, 6 במאי 2009 (IDT)

לגבי משך החסימה של אותו משתמש, אני סומך על שיקול דעתך. לגבי שאר הנקודות שהעלת, הן שוות מחשבה. בכל מקרה, אני לא מתכוון לשלוף לך תשובות בלי לחשוב על הדברים ואני לא רוצה להבטיח לך הבטחות שקשה לעמוד בהן. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 00:27, 7 במאי 2009 (IDT)
עדו, אם לא תחזור בך מהאיום המשפטי מיד כשתראה הודעה זאת אאלץ לחסום אותך. אין פה שום דבר אישי נגדך, אלה פשוט נהלים רשמיים של הקרן שיש לעבוד על פיהם. דניאל ב. 20:01, 7 במאי 2009 (IDT)
איפה כתובים הנהלים הרשמיים האלה, ומתי נקבע שהם מחייבים אותנו? עוזי ו. - שיחה 22:45, 7 במאי 2009 (IDT)
אני לא יודע לגבי נהלי הקרן (אבל אם יש כאלה - מן הסתם הם מחייבים אותנו, מרגע שנתקבלו) - אבל אצלנו זה קיים כבר זמן רב - ויקיפדיה:טיפול באיומים משפטיים. תוך הכרה בנהלים אלו אך מבלי לאיים בחסימה לעת עתה, עקב המצב האבסורדי שזה יצור, אני חוזר ומבקש מעדו להסיר הדברים. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 22:55, 7 במאי 2009 (IDT)
אם הבן אדם יחזור בו מפורשות מדבריו לגבי יושר פרנסתי, אשמח למחוק את האיום. זה הנוהל המקובל בכל מקום וזה מה שצריך להיות גם כאן. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 22:59, 7 במאי 2009 (IDT)
דניאל, אני יודע שלאף מפעיל מערכת אין שום דבר אישי נגדי. אך אשמח אם תסביר לי מה לא בסדר באיום בתביעה על אדם שמתקעש לכתוב שפרנסתי באה לי מהרעלת ילדים ומתעקש לכתוב שברור לו שכל מני גופים כלכליים משלמים לי בשביל לשקר. מה לא בסדר באיום בתביעה על אדם כזה?
לא איימתי עליו בשל נימוסיו הרעים. האיום לא התייחס לזה שהוא איחל לי להגיע לגהנום. אם האיחולים האלה שלו אני יכול לחיות בשלווה. הנקודה היא שלא בא בחשבון שהאיש יפרסם עלי שקרים כל כך בוטים על משלח ידי ועל יושרי. לא אני ולא אף אחד מבני משפחתי עוסקים באיזה שהוא מקצוע שלדעת האנשים ההזויים ביותר עלי אדמות יכול להיחשב כהרעלת ילדים.
קרן ויקיפדיה לא יכולה למנוע ממני את זכותי החוקית להגן על שמי הטוב. למיטב הבנתי את החוק, האיסור לאיום בתביעת דיבה הוא למעשה גם איסור בתביעת דיבה. אינך יכול לתבוע אדם על שהוציא את דיבתך רעה אם לא נתת לו התרעה והזדמנות לחזור בו מדבריו. לא יעלה על הדעת שאני, אתה, או כל גולש אחר נעמוד חסרי אונים כשמישהו פה יפיץ שקרים על אודות יושרינו. זה פשוט לא בא בחשבון. קרן ויקיפדיה לא יכולה למנוע ממני את זכותי החוקית
. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 22:56, 7 במאי 2009 (IDT)
קרן ויקימדיה לא יכולה למנוע ממך הזכות החוקית להגן על שמך הטוב, וגם החלטות הקהילה כאן לא יכולות. עם זאת, החלטות אלו כן יכולות להורות לך שלא לעשות מעל דפי האתר באמצעות איום בנקיטה באמצעים משפטיים. אם ברצונך לפעול באמצעים משפטיים כנגד חבר קהילה זה או אחר אתה רשאי לעשות כן במסגרת החוק ולפנות למשרד עורכי הדין המתאים בעיניך - זה איננו עניין שלי או של אחר מלבדך, אך אתה מתבקש שלא לשלב זאת בדפי השיחה. אני שב וחוזר על בקשתי, זאת הפעם השלישית - אנא הסר הדברים. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 23:09, 7 במאי 2009 (IDT)
אין לי דרך אחרת לפנות אל האיש. כל מה שידוע לי לגביו הוא ה-IP שלו ושם המשתמש שהוא בחר לו. אני גם לא מבין מה הבעיה. פנה אליו בבקשה שיחזור בו מדבריו לגבי יושר פרנסתי (רק הדברים האלה. לא איכפת לי שהוא ימשיך לכתוב, למשל, שאני אגיע להגנום) ואם הוא יעשה זאת, אני אמחק את האיום. זה לא כל כך מסובך. חוץ מזה שמדיניות ויקיפדיה אינה מעל החוק וחוץ מזה שמדיניות ויקיפדיה לא כל כך קשוחה כמו שנראה לכם. כבר בשורה הראשונה של הדף שהפנתם אותי אליו כתוב שהשכל הישר הוא מעל לכללים המוצגים באותו דף ואתה, זהר, כתבת בעצמך שחסימתי תהיה אבסורד. בקיצור, אם האיש יחזור בו מדבריו לגבי יושר פרנסתי, אלך לפנים משורת הדין ואמחק את האיום בתביעה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 23:27, 7 במאי 2009 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אכן, אין בכוונתנו למנוע ממך הליך חוקי. פשוט ויקיפדיה אינה המקום להתעסק בהליך כזה. ראה הרחבה ב-en:Wikipedia:No legal threats. דניאל ב. 23:38, 7 במאי 2009 (IDT)
IP זה מספיק כדי לפנות לספק ולקבל פרטים אישיים. אם תוועץ בעורך דין הוא בוודאי יודע כיצד יש לפעול בהליך כזה. דניאל ב. 23:38, 7 במאי 2009 (IDT)
עדו, אין כל קשר בין נקיטה באמצעים משפטיים לכתיבת איום לגביהם בדף השיחה של משתמש. אני מבקש זאת הפעם האחרונה - הסר האיום. אני נותן לך את רשותי והגיבוי שלי להסיר כל מה שנראה לך כלשון הרע נגדך בדף השיחה המדובר. אם ממש תרצה, אוכל גם למחוק את הגרסאות. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 23:42, 7 במאי 2009 (IDT)
בסדר. אם תמחק כל זכר לערעורו של משתמש זה על יושר פרנסתי ועל יושר פרנסתם של אנשים אחרים שהוא קרא מפורשות בשמם, תוכל למחוק יחד עם זה גם את האיום שלי. כשאני כותב כל זכר, כוונתי היא גם מחיקה של כל דיון שהיה בכל מקום על אודות דבריו אלה וכוונתי היא גם לגרסאות ישנות של הדיונים האלה. בכל מקרה, עדיין לא הבנתי למה כל כך קשה לבקש מהאיש שיחזור בו משתי השמצות מתוך רצף ההשמצות הארוך שלו. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 23:54, 7 במאי 2009 (IDT)
כי זה בינך לבינו. אנא הפנה אותי לדפים ולפסקאות הספציפיות (ובבקשה אל תגיד לי את כל הדיון שם - לא כולו כך) שאתה מבקש שאמחוק. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 23:59, 7 במאי 2009 (IDT)
אבל אם לא מוחקים את כל הדיון, אז מתקבל רושם מוטעה שהתגובות שלי מוגזמות. חוץ מזה, אני לא מבין מדוע משתמש 84.229.57.248 יכול לאיים בהליכים משפטיים מעל דפי ויקיפדיה ואני לא יכול. זהר, אני מציע שתניח לכל העניין. אמרת בעצמך שחסימתי תהיה אבסורד והטעון שלך להתנהגות הכוויכול לא תקינה שלי בא מדף שבראשו כתוב שהוא אינו תחליף לשכל הישר. הנח לזה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 01:47, 8 במאי 2009 (IDT)
אני לא יכול להניח כי אני מחוייב למדיניות. לא ראיתי שהאחר פנה באיום משפטי עליך ואם כן יש להסיר אותו בכל מקרה (חסימת ה-IP תהיה מיותרת עקב הזמן שעבר, אבל כביכול הייתה במקום במועד כתיבת האיום). אם אתה חושש שתגובותיך יהיו ללא הקשר - ניתן להחליף את התגובות הבעייתיות מבחינתך במשהו שיסביר את ההקשר של דבריך, מבלי לפרט או לחזור על העלבונות. כמו כן, באופן כללי אני מציע שלהבא תמתן תגובותיך כדי להמנע מהצגתך באור לא נעים. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 01:53, 8 במאי 2009 (IDT)
משתמש 84.229.57.248 איים על אחרים ולא עלי. הנקודה היא שיחס מפעילי המערכת אליו היה שנה ביותר מהיחס אלי. לא רק שדבריו לא נמחקו, הם אפילו הוסברו ופורשו על ידי המפעילים ואפילו הועתקו ממכתב שהוא שלך אל אתר ויקיפדיה. אין לי תלונה על היחס אל 84.229.57.248. לדעתי מפעילי המערכת הפעילו שיקול דעת נכון במקרה שלו. גם במקרה שלי דרוש שיקול דעת. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:07, 8 במאי 2009 (IDT)
או שפספסתי משהו, או שאנחנו מדברים על דברים שונים לחלוטין. איומים משפטיים כלפי משתמשים - יש למחוק. אחרת - אתה תחסם. אין לי כאן מקום להפעלת שיקול דעת, באופן דומה גם פניתי לאחד המפעילים כאשר זה איים בצעדים משפטיים כלפי אחר, וגם שם הבנתי היטב את כעסו. הסיפור הזה פשוט מאוד, אני לא מבין למה אתה מסבך אותו כל כך - אמור לי אילו פסקאות בעייתיות מבחינתך ואני אסיר אותן. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 03:06, 8 במאי 2009 (IDT)

פסקאות למחיקה:

  • בדף שיחה:חיים דיין, הפיסקה שמתחילה ב-"לבחור" ומסתיימת ב-"אתה עומד להיות נתבע בגין לשון הרע."
  • בדף שיחת משתמש:דוד שי#adhd וסיינטולוגיה, את כל הדיון בכלל. האיש מציג את דרך הדיון שלו כאילו היא עניינית ותמימה וכדי להוכיח ההפך חייבים לצטט את מה שסיכמנו למחוק. לפיכך, כל הסעיף לא במקום.
  • בדף השיחה של אותו משתמש הן כשהוא מציג עצמו בשם משתמש וכשהוא מציג עצמו בPI, כל מה שיש לו קשר לקביעה כי אדם זה או אחר מתפרנס באופן לא חוקי או לא מוסרי.
  • בדף שיחה:הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות#פסקה שהוסרה ומגרסאותיו הקודמית, כל מה שיש לו קשר לקביעה כי אדם זה או אחר מתפרנס באופן לא חוקי או לא מוסרי.
  • אה, כן. כשתגמור, מחק בבקשה גם את הדיון בעניין שמתנהל בדף שיחה זה.

בתודה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 03:37, 8 במאי 2009 (IDT)

אתה פספסת את כוונתי. אך ורק מחיקה של דברים מכוונים אליך. אם המשתמש מציג עצמו כמבין בנושא על אף שהוא לא - אין זה עניין למפעילים, בעיות שכאלה נפוצות ברחבי דפי השיחה של ויקיפדיה. כמו כן, אין בכוונתי להסיר דברים שלך בהם אתה מצטט אותו - הסר אותם בעצמך. אסיר מבין כל הדברים שהסבת את תשומת ליבי אליהם כל פסקה שכוללת התייחסות אליך. אדווח כשאסיים ולאחר מכן אבקש שתסיר את האיום (שלא יכול להבנתי לגעת לנושא טענות כלפי אחרים - אינך יכול להתלונן בשמם). זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 12:06, 8 במאי 2009 (IDT)
כמו כן, אתקן דברי דלעיל - אני לא יכול למחוק איומים משפטיים (ולו בגלל חשש שהדבר יוביל לאיום עלי), ולכן אני מבקש ממך להסיר הדברים. על כן, גם לא אמחוק את הדברים בשיחה:חיים דיין, שבכלל לא קשורים לנושא ואין לי מושג איך הגיעו לדיון הזה. מחקתי והסרתי הדברים מדף השיחה של הערך, משאר המקומות מדובר אך ורק בהתבטאויות שלך - אותן אם ברצונך להסיר - אתה מוזמן לעשות כן. באותה הזדמנות הסר את האיום, אחרת, לצערי, תחסם. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 12:25, 8 במאי 2009 (IDT)
אני לא יכול למחוק דברים מגרסאות ישנות רק מהגירסה הנוכחית. לכן אני מבקש זאת ממך. לגבי הדברים בדף השיחה של מר דיין, אינך חייב למחוק אותם אם אתה חוסם את מי שכתב אותם. לא תהייה פה איפה ואיפה וזה ממש לא קשה לדעת איך הדברים הגיעו לשם. מישהו איים על מי שמצטט שופטים ועיתונאים כאילו שאפשר בכלל לתבוע את המצטטים על הדברים האלה. לגבי הדברים שנאמרו נגד מר ח"ש, מחק אותם בבקשה. אל תאלץ אותי לחפש את מר ח"ש ולבקש את התערבותו האישית. די פשוט למצוא אותו. לגבי האיומים בחסימתי, אני לא ממש מתרגש מהם. איזה אסון בדיוק יקרה לי אם אני אפסיק לתרום פה? איזה אסון יקרה לי אם אני אפסיק להשתתף בויכוחים לא בונים כמו הויכוח הזה?. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 15:01, 8 במאי 2009 (IDT)
מי זה ח"ש? מהם האיומים כלפיו? איפה הם מוצגים? האם יש לי סמכות למחוק איומים כלפיו? מה הקשר לנושא? הדרישה לחסום כתובת IP שאיימה לפני למעלה משבוע היא דרישה מגוחכת ולא רצינית - החסימה לא תהיה של המשתמש, אלא של עובר אורח תמים שקיבל את ה-IP מספק האיטנטרנט שלו. אינני מתכוון למחוק גרסאות של דף השיחה של דוד שי בגלל משהו שאתה כתבת ואתה מבקש להסיר, זהו אבסורד. להבא השמר בדבריך. זוהי הפעם האחרונה בה אבקש זאת - הסר האיום או שאאלץ לחסום אותך, בהתאם למדיניות. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 16:47, 8 במאי 2009 (IDT)
אמרתי את שלי ואתה הבנת אותי היטב. תודה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 19:51, 8 במאי 2009 (IDT)
עדו, לבקשת פררפ בלי תמרור - קיצרתי חסימה שלך ליממה בהתאם לתקנות. מקווה שענינים יסתדרו לך. יום טוב. ‏Ori‏ • PTTע, עכ, עכו 22:51, 8 במאי 2009 (IDT)
לבד מאותו אדם שניצל את ויקיפדיה כדי להפיץ שקרים על אודות יושר פרנסתי, אני משוכנע שכל המעורבים בפרשה נהגו בתום לב ומתוך רצון כן לעזור. אני מודה למי שניסה לדבר אל ליבי, למי שחסם אותי, למי שביקש שהחסימה תקוצר ולמי שקיצר את החסימה. אני מבין שכל התסבוכת נובעת מחוקים לא ברורים במערכת גדולה.
עם זאת, עלי לומר שהחסימה לא ממש הייתה עונש עבורי. אני לא אומר זאת כדי להקניט מישהו חס ושלום. אני מגלה את ליבי כדי שתוכלו להבין מעט טוב יותר את דרך התנהגותי. כשנחסמתי הרגשתי הרגשתי לפתע רוגע רב. ממש תחושת הקלה. זאת משום שהתרומה לויקיפדיה חדלה להיות נעימה עבורי. בעבר קיבלתי סיפוק רב מהתרומה לויקיפדיה משום שהיא עזרה לי לחלוק עם הציבור מידע שהיה לי חשוב לחלוק עמו ומשום שהתרומה אפשרה לי לשפר את כושר הניסוח והשכנוע שלי. כיום זה כבר לא כך. מה שהיה לי חשוב לספר לציבור כבר סופר, כושר הניסוח והשכנוע שלי לא ממשיכים להשתפר במהירות ואני עוסק פה בעיקר בויכוחים קטנוניים. אני פשוט צריך לאזור אומץ ולעזוב את ויקיפדיה העברית מבחירתי שלי. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 00:15, 10 במאי 2009 (IDT)

חסימת משתמש:Eddau[עריכת קוד מקור | עריכה]

הועבר מהדף ויקיפדיה:בירורים
Ori‏ • PTTע, עכ, עכו 22:45, 8 במאי 2009 (IDT) המשתמש נחסם על ידי ולצערי, עקב מדיניות טיפול באיומים משפטיים. עדו נכנס לוויכוח שגלש לפסים מאוד לא נעימים בדף שיחה של אחד הערכים. המשתמש עימו נכנס לשיחה האשימו ואחרים, מחוץ לוויקיפדיה, בהאשמות רבות שאינן ראויות ואין טעם לחזור עליהן. עדו, עם זאת, חזר עליהן מספר פעמים בהתייחסו למשתמש בנסיון להסביר מדוע דבריו אינם לגיטימים. אינני מביא כאן דוגמאות באופן ישיר מפאת כבוד הנפשות הפועלות, אבל מי שיחפור מספיק לעומק יוכל לגלות, אני מניח.

את המשתמש לבסוף חסמתי ליום והתרעתי כי חזרה על המעשה תוביל לחסימה לצמיתות. במקביל, עדו איים על המשתמש בנקיטה בצעדים משפטיים. אני ודניאל ביקשנו מעדו להסיר את האיום, שכן ברור שהוא היה הצד המותקף כאן ולא רצינו לחסום אותו. עדו סירב. לבסוף הצעתי שנסיר את הדברים ואף נמחק את הגרסאות. עדו הפנה אותי למספר מקומות בהם רצה שאסיר דברים, אך ביצעתי זאת רק באופן חלקי. הסרתי הדברים המדוברים מדף השיחה המקורי בו נאמרו, אך סרבתי להסיר דברים שעדו עצמו כתב בצטטו אחרים, בעיקר בגלל שאלו נכתבו בדפי שיחה של משתמשים, בהם דוד שי. עוד סירבתי לחסום כתובת IP שנתנה איום דומה, לא כלפי עדו, בדף שיחה אחר, לפני מספר ימים (בטיעון שזה מגוחך לעשות זאת).

להבנתי, אין ביכולתי להסיר הדברים באופן אישי (ואם יש - אשמח אם יתקנו אותי). נאלצתי לחסום את עדו על אף תחנונים רבים שלי אליו. אני לא מרוצה מהחסימה הזו, אך כפי שאני רואה זאת - אני מחוייב לכך מתוקף המדיניות אליה קישרתי דלעיל. אשמח לדיון בנושא בקרב הקהילה. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 22:03, 8 במאי 2009 (IDT)

הייתי כאן בימים האחרונים רק לדקות ספורות בכל פעם, כך שאינני בקיא בפרטי המהומה האחרונה. לכן אעיר רק הערה עקרונית, ולא לגופה של הפרשה האחרונה: לדעתי, חסימה לצמיתות של משתמש רשום ומוכר חייבת להיעשות רק ע"י אחד מהבירוקרטים. במקרה שיש הפרה בוטה של כללי ההתנהגות, מפעיל מערכת צריך לחסום מיידית את המשתמש ל-24 שעות או פרק זמן טיפה יותר ארוך, ובמקביל לפנות לבירוקרטים, לתאר בפניהם את ההפרה ולבקש חסימה לצמיתות. בנוסף, יש לזכור שחסימה לצמיתות בוויקיפדיה היא דבר יחסי, ואני אומר זאת דווקא לחיוב ולא לשלילה. לאחר שהמשתמש נרגע ומסכים לחזור בו מההפרה שביצע - יש בהחלט מקום לשקול לבטל את החסימה, בוודאי במקום שבו מדובר על משתמש מוכר ותורם, וכל עוד לא מדובר על הפרות חוזרות ונשנות. אני, למשל, נחסמתי לפני כשנה לצמיתות, בשל אותה הפרה, והחסימה בוטלה לאחר שעה. כך שעוד לא אבדה תקוותנו לשוב ולראות את עדו בינינו, ממשיך לתרום, לאחר שיירגע. Lostam - שיחה 22:19, 8 במאי 2009 (IDT)

זהר, חסימת משתמש ותיק לצמיתות מחייבת עמידה בדרישות מאוד ברורות. אתה לא עמדת באף אחת מהן. מובן שגם אינך יכול לפתוח דיון בבירורים על פעולה של עצמך, אבל אפשר לראות דיון זה כאילו נפתח על ידי. ‏ PRRP שו"ת 22:38, 8 במאי 2009 (IDT)
שיניתי ליום בודד כאמור בתקנות ועד לקבלת אישור בירוקרט כפי הצורך. בנסיבות אלה הדיון מתייתר. ‏Ori‏ • PTTע, עכ, עכו 22:42, 8 במאי 2009 (IDT)
שחררתי את עדו מחסימתו. מבלי לבקר את זהר ודניאל שנסמכו על ויקיפדיה:טיפול באיומים משפטיים (דף מבולבל ולא ברור שדורש רענון דחוף), נסמכתי אף אני על הדף ובעיקר על כותרתו האומרת "למרות זאת, יש מקום לשיקול דעת בנושא והמשתמשים מתבקשים לנהוג לפי השכל הישר". במקרה זה השכל הישר מדריכני לעבר המסקנה ששימוש בכלי החסימה במקרה זה אינו נדרש, והחסימה אינה משרתת בדרך כלשהי את ויקיפדיה או את קרן ויקימדיה - שעליהם לכאורה נועדה חסימה זו להגן. מגיסטרשיחה 08:29, 9 במאי 2009 (IDT)
לבד מאותו אדם שניצל את ויקיפדיה כדי להפיץ שקרים על אודות יושר פרנסתי, אני משוכנע שכל המעורבים בפרשה נהגו בתום לב ומתוך רצון כן לעזור. אני מודה למי שניסה לדבר אל ליבי, למי שחסם אותי, למי שביקש שהחסימה תקוצר ולמי שקיצר את החסימה. אני מבין שכל התסבוכת נובעת מחוקים לא ברורים במערכת גדולה.
עם זאת, עלי לומר שהחסימה לא ממש הייתה עונש עבורי. אני לא אומר זאת כדי להקניט מישהו חס ושלום. אני מגלה את ליבי כדי שתוכלו להבין מעט טוב יותר את דרך התנהגותי. כשנחסמתי הרגשתי הרגשתי לפתע רוגע רב. ממש תחושת הקלה. זאת משום שהתרומה לויקיפדיה חדלה להיות נעימה עבורי. בעבר קיבלתי סיפוק רב מהתרומה לויקיפדיה משום שהיא עזרה לי לחלוק עם הציבור מידע שהיה לי חשוב לחלוק עמו ומשום שהתרומה אפשרה לי לשפר את כושר הניסוח והשכנוע שלי. כיום זה כבר לא כך. מה שהיה לי חשוב לספר לציבור כבר סופר, כושר הניסוח והשכנוע שלי לא ממשיכים להשתפר במהירות ואני עוסק פה בעיקר בויכוחים קטנוניים. אני פשוט צריך לאזור אומץ ולעזוב את ויקיפדיה העברית מבחירתי שלי. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 00:16, 10 במאי 2009 (IDT)
מבין ללבך. אביעדוסשיחה 09:48, 10 במאי 2009 (IDT)
אני מקווה שתצא לחופשת ויקי ארוכה שבסופה תחזור בכוחות רעננים. תומר א. - שיחה 10:28, 10 במאי 2009 (IDT)
כל הפרשה הזו נגועה בלב בעיותיה של ויקיפדיה - חוסר היכולת שלנו לתרגם את התעוזה שבעריכת מרחב הערכים למחיקת התבטאויות בדפי השיחה. הדבר תקף במיוחד כלפי המשתמש אשר ממשיך להתעמר בעדו, אך גם אליו, עקב סירובו להסיר דבר מה שמידת השפעתו ותועלתו היא אפס. לי אין פתרון למצב הזה. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 11:57, 10 במאי 2009 (IDT)
עדו, בשום שלב החסימה לא נועדה להעניש אותך. דניאל ב. 15:43, 10 במאי 2009 (IDT)
זהר, אין כל איסור על הסרת התבטאויות פוגעניות מדפי שיחה, וכל מי שחש נפגע מהתבטאות כזו רשאי לבקש את הסרתה (עדיף שיימנע מלעשות זאת בעצמו). המצב הרצוי הוא שכותב הדברים יסירם, פעולה שמשמעותה גם חזרה בו מהדברים, אך בהיעדר פעולה כזו מצידו יכול אחר לעשות זאת, בזהירות ובשיקול דעת. עם זאת, יש לקחת בחשבון שעל פי רוב התבטאויות כאלו יעידו (לשלילה) יותר על אומרן מאשר על מושאן. מגיסטרשיחה 22:01, 10 במאי 2009 (IDT)
אינני בטוח שאתה צודק לגבי ההתטבאויות אליהן אני מכוון, כלומר - איומים בצעדים משפטיים. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 22:11, 10 במאי 2009 (IDT)
במקרה זה ניתן היה לשקול גם פעולה כזו (וניתן היה גם בלעדיה), כאשר החשוב יותר הוא ההבהרה לעדו שאין להשתמש בדפי שיחה של ויקיפדיה לשיגור מסרים שכאלה, מוצדקים ככל שיהיו. כאמור, איני חלילה מבקרך על בחירתך בצעד החסימה, וראיתי את נסינותיך הרבים להסביר לעדו את העניין טרם החסימה כדי להימנע ממנה. פעלת נכון ואין טענות, אני פשוט הרשיתי לעצמי צעד אחד נוסף תוך הבהרה שאין בכך מחאה כלפי שיקול דעתך. מגיסטרשיחה 22:37, 10 במאי 2009 (IDT)

נצרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהמומחית מספר 1 בארץ לנושא אומרת על ערך כזה שהוא גרוע ביותר אנחנו נקשיב לה ונבדוק את העניין. לבטח אין להסיר את התבניות בצורה כזאת. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 08:21, 11 במאי 2009 (IDT)

מי בדיוק המומחית מספר אחת? בן אדם שם תבנית שכתוב, מאשים האשמות בוטות ומסתבר שהוא לא יודע למה הוא שם תבנית. התרוץ של הבן אדם הוא שמישהו שהוא מורה דרך ולא משתמש בכלל בויקיפדיה אמר לו לשים. איפה בדיוק נכנס פה המומחה?. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 14:44, 11 במאי 2009 (IDT)
חנה בנדיקובסקי היא מומחית לנושא נצרות. אם היא פנתה למשתמש אחר וביקשה ממנו לשים אז יש להקשיב לדבריה. התבנית תחכה בינתיים. בימים האחרונים טיפלתי בערכים ששכבו במצב אנוש עם תבנית שכתוב במשך כמה חודשים טובים. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:47, 11 במאי 2009 (IDT)
אפילו אם נניח שהיא מומחית, התבנית עומדת חצי שנה והמומחית הדגולה לא הסבירה לאף אחד למה הערך לא בסדר ואיך לתקן אותו. איזו מין מומחית זו שלא מוכנה לנמק את קביעותיה?. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 14:53, 11 במאי 2009 (IDT)
מי אמר שהיא לא מוכנה לנמק את דעתה? מישהו פנה אליה? ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:54, 11 במאי 2009 (IDT)
היא פנתה אלינו בלי נימוק לפני חצי שנה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 14:56, 11 במאי 2009 (IDT)
ואם תמרה מסכימה איתה אז בוודאי שהתבנית תישאר. ממילא אין להסיר תבניות כאלה בלא הידרשות לבעיה הרשומה בה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:37, 17 במאי 2009 (IDT)
אנסה ליצור דיון מכליל בנושא "עדות מומחה חסרת נימוק" במזנון. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 00:50, 17 במאי 2009 (IDT)
אני באמת צריך להסביר לך על תקצירי עריכה? ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 02:36, 17 במאי 2009 (IDT)
ואם אתה חושב שהערך לא מגמתי דון על כך בדף השיחה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 02:37, 17 במאי 2009 (IDT)
אל תסביר לי על תקצירי עריכה. אתה צריך להסביר לי מה לדעתך מגמתי בערך או להפסיק להשמיץ את דניאל שכתב אותו. חובת ההוכחה היא על המאשים. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:39, 17 במאי 2009 (IDT)
לא אני מאשים כי אם מומחית לנושא ועוד כמה משתמשים בדף השיחה. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 02:40, 17 במאי 2009 (IDT)
מדובר בעדות שמיעה של מומחית שמסרבת לנמק את דבריה. זה לא נחשב בכלל. הטעון "חברה שלי היא מומחית והיא אמרה לי ואולי היא תנמק את דבריה אחרי החגים" הוא טעון צולע מאוד. אם אתה בטוח שהערך מוטה, תן לי דוגמה אחת להטייה כזו בבקשה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:43, 17 במאי 2009 (IDT)
היכן הסירוב? ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 02:44, 17 במאי 2009 (IDT)
מענין מאוד היכן הסרוב. לפחות שגיאת תחביר אתה יכול להראות לי בלי לנמק בזה שמומחית להיסטוריה אמרה שיש שגיאות תחביר?. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:46, 17 במאי 2009 (IDT)
אם עוד פעם אחת תסיר את הטענה על זה שהערך מגמתי אני אבקש לנעול את הערך. די. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 02:54, 17 במאי 2009 (IDT)
למה כל כך קשה לך למצוא שגיאות תחביר אם אתה כל כך משוכנע שהן קיימות. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:56, 17 במאי 2009 (IDT)

מזנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום עדו. אבקשך לשוות לדבריך נימה פחות מזלזלת. זהר דרוקמן - I♥Wiki‏ 01:02, 17 במאי 2009 (IDT)

אתה מוזמן לשכתב אותם. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 01:07, 17 במאי 2009 (IDT)

אוניברסיטת אילינוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עידו, למדת באורבנה? אני יוצא להיות שם שליח בעוד מספר שבועות.

לגבי הערך - האם לדעתך כדאי לפצל את הערך לאוניברסיטת אילינוי ולאוניברסיטת אילינוי אורבנה שמפיין? --ארז נמרוד כהן - שיחה 11:09, 17 במאי 2009 (IDT)

אבא שלי למד באוניברסיטת אילינוי שבאורבנה ואני לומד בוניברסיטת אילינוי שבשיקגו. לגבי הערך, לא צריך לפצל. צריך רק לסדר בו סעיף לכל קמפוס ולא ליצור את הרושם שכל האוניברסיטה היא רק אחד מהקמפוסים שלה. ראה גם את הערך האוניברסיטה העברית בירושלים. מדובר באוניברסיטה שיש לה שלושה קמפוסים בירושלים, אחד ברחובות, תת קמפוס בבית דגון וחלק מתת קמפוס באילת. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 14:55, 17 במאי 2009 (IDT)

חוק טבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

תודה שהוספת אותו לתבנית:לטיפול דחוף. האם תוכל בבקשה להוסיף לו בינוויקי? בתודה מראש, ‏עמיחי 21:03, 18 במאי 2009 (IDT)

בבקשה? ‏עמיחי 13:39, 20 במאי 2009 (IDT)
בכל זאת? ‏עמיחי 19:00, 20 במאי 2009 (IDT)
אני מנסה לחשוב על תשובה. חיפשתי בינוויקי בדיוק כמוכם ולא מצאתי. חיפשתי הגדרה יפה לדבר מחוץ לויקיפדיה ולא כל כך הלך לי. אני מבטיח להשתדל להתפנות לחיפושים מעמיקים יותר בנושא אבל זו לא הולכת להיות ההבטחה הראשונה לסיוע בכתיבה שנתתי בדף הזה ועוד לא התפנתי לקיים. מתנצל על האיחור בתשובה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 23:08, 20 במאי 2009 (IDT)
תודה על כתיבת הערך. ‏עמיחי 09:05, 21 במאי 2009 (IDT)
אולי ניתן לשלבו בתוך הערך משפט הטבע? ‏עמיחי 09:07, 21 במאי 2009 (IDT)
לשים תבנית איחוד? ‏עמיחי 09:21, 22 במאי 2009 (IDT)

אזהרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההערה שלך פה היתה לא רק לא מיותרת ולא עיניינית, היא היתה גם מרושעת ומבזה.

מותר לא להסכים. מותר לחשוב שאין לזה ערך אנציקלופדי. אבל לכתוב דברים בסגנון כזה על יצירה שבן אדם עבד עליה אולי שנה מחייו זה כבר עובר את הגבול.

תתבייש, ובפעם הבאה אני גם אבקש מהמפעילים לפעול נגד המשך ההשתוללות וזריעת השנאה והרעל שלך. emanשיחה 22:21, 19 במאי 2009 (IDT)

eman, אתה מתגלגל הרחק הרחק במדרון החלקלק של סתימת פיות. עוזי ו. - שיחה 23:42, 19 במאי 2009 (IDT)
לא עוזי, Eddau מתגלגל הרחק הרחק במדרון של קנטרנות, פרובוקציה, והעכרה מכוונת של האווירה. ההערה הזו לא תרמה שום דבר לדיון, חוץ מתחושת גועל. צריך להגן על הקהילה ממי שעושה את זה לא פעם ראשונה, ולא שניה, ולא שלישית, ולא רביעית. emanשיחה 23:49, 19 במאי 2009 (IDT)
אני גאה בהערה הזו שלי. אני משוכנע שהיא משמשת המחשה טובה לצדקת דברי ומלווה בהומור טוב, מעודן ותרבותי. אין בה שמץ של גסות ואין בה שמץ של רשעות. אני דורש ממך לבטל את שחזור דברי לאלתר, לפני שאני אתחיל לצנזר מדבריך כל מה שאפשר לשוות אותו בקלות לדברי אלה.
לגבי מאמצים שאנשים השקיעו בדברים אלה או אחרים, ובכן זה לא רלוונטי לחשיבות אנציקלופדית וגם לא להישגים אוניברסיטאים. זהבה בן, למשל, משקיעה שעה בהקלטת אריך נגן אחד משום שהיא מוכשרת מאוד. לא שמעתי אף אחד אומר בשום מקום שההקלטות שלה לא נחשבות בגלל שקל לה לעשות אותם. אנשים גם משקיעים המון בתזות מאסטר ודוקטורט וקראתי דברי זיזלול איומים שאתה כתבת על מאמצים אלה בלי קשר להצלחתם.
בקיצור עמנואל. האיומים שלך מגוכחים. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:52, 20 במאי 2009 (IDT)
להשוות סרט אומנותי, גם אם הוא סרט סטודנטים, לסרטון שצילמת את השכנה שלך מורידה תא הזבל, זה פשוט דוחה ומגעיל.
בכל מקרה הטענה כאילו כתבתי דברי זלזול על תות מאסטר או דוקטורט היא שיקרית. וזה לא פעם ראשנה שאתה מפיץ עלי דברי שקר. או שאתה משקר במודע, או שיש לך בעיות קשות מאוד בהבנת הנקרא. emanשיחה 10:42, 20 במאי 2009 (IDT)
אתה הבעת זילזול במה שכינית "משהו שמהנס כותב ואף אחד לא קורא" (ציטוט לא מדויק). ולגבי השכנה שלי ועבודות הבית שלה, אם היא דוחה אותך, אתה צריך להתבייש. השכנה שלי היא אדם מקסים, גם אם אין לה גבר שיוריד את שקית הזבל הכבדה בשבילה. תתבייש, עמנואל. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 14:25, 20 במאי 2009 (IDT)
לא, זה לא המ שכתבתי, וזה לא פעם ראשונה שאתה מעוות את דברי. אם אתה לא יכול להבין מה אחרים כותבים, אז תפסיק להתייחס לדבריהם. מה שכתבתי זה שלעבודת מאסטר או תזה בדרך כלל אין עיניין לציבור הרחב. זה לא מעיד על זלזול. גם אני כתבתי תזה בפיזיקה, ואני ממש לא מצפה שיכתבו על זה בויקיפדיה, או שיהיה לזה עיניין ציבורי. להאשים אותי בזלזול, זה או חוסר הבנה, או פרובוקציה.
ואם אתה לא מבין מה ההבדל, עם כל הכבוד לשכנה, בין סרט עלילתי שמוצג בפסטיבלים לקולנוע ברחבי העולם, לבין סרט שבו אתה מצלם ארוע יומיומי, אז מי שצריך להתבייש זה אתה. גם אם אתה חושב שלא צריך לכתבו עליו ערך, לא צריך לעורר פרובוקציות כאלה. emanשיחה 14:36, 20 במאי 2009 (IDT)
כולם (כולל אותי) כתבו שלעבודות תזה אין עניין ציבורי רחב ועל העובדה הזו אין עוררין. אתה ליגלגת לעבודות של מהנדסים מתלמדים כשהשוות אותן לעבודות של קולנוענים מתלמדים שזכו להגיע לשידור בטלוויזיה בשתים בלילה. אחרי שלגלגת בעצמך, אתה לא יכול לדרוש מאחרים יחס שונה. זה הכל. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 16:19, 20 במאי 2009 (IDT)
אני לא לגלגתי. אני לא התכוונתי ללגלג. זה שבהגיון המעוות שלך אתה מבין את זה כלגלוג לא מרשה לך ללגלג בעצמך, מבחינת אל תעורר מהומה בשביל להדגיש עמדה. emanשיחה 23:15, 20 במאי 2009 (IDT)
אפרופו היגיון מעוות:
  1. דברי על הסרטת השכנה היו תגובה לדבריו של המשתמש גבי שטען שכל סרט ישראלי שהוא שהוצג בכל פסטיבל שהוא, הוא סרט ראוי לערך. דברי בכלל לא נאמרו על סרטי סטודנטים.
  2. לא אמרתי שדברי הלגלוג שלך מקנים לי זכותי ללעוג לך. אמרתי רק שהם מונעים ממך את הזכות לבקר אותי. יש הבדל . עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 23:19, 20 במאי 2009 (IDT)
אולי די כבר עם הסרטים? אולי תיקחו לכם איזה חודש הפסקה ותכתבו על משהו אחר? בחייכם. --אמיר א. אהרוני - שיחה 23:20, 20 במאי 2009 (IDT)
האמן לי שאם לא הייתי צריך להגן על ויקיפדיה מכל מה שממרומי כורסאת הטלוויזיה נראה חשוב ביותר, הייתי כותב הרבה דברים שנראים לי חשובים. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 23:25, 20 במאי 2009 (IDT)
אם זו דרכך "להגן" על ויקיפדיה, כדאי מאוד שתמצא מהר נושא שבו תוכל לתרום בלי להיכנס לוויכוחים כאלה.
עמנואל אומר הרבה דברים שאני לא מסכים לתוכנם ולסגנונם, אבל עקיצות בסגנון כזה נמצאות הרחק הרחק מעבר לקו האדום. זו אזהרה אחרונה. --אמיר א. אהרוני - שיחה 11:02, 21 במאי 2009 (IDT)
לא העקיצות הן הדרך שלי להגן על ויקיפדיה אלא הסרוב להתייאש ולהתווכח עם שני גולשים מאוד מסוימים שיש להם תפיסה ייחודים על עיקר וטפל בסרטי סטודנטים. מותר להם כמובן להביע דעה יחודית. הצרה היא שהם קידמו את אותה דעה בעזרת מלחמת התשה. הסרוב לוותר (שלא הייתי היחיד שהפגין) הוא ההגנה. בנסיבות האלה מותר להבליג לי על כמה עקיצות, במיוחד על העקיצה האחרונה שממש לא הייתה יוצאת דופן בנוף ויקיפדיה העברית. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 02:37, 22 במאי 2009 (IDT)

ספר קודש - כתבי קודש[עריכת קוד מקור | עריכה]

עדו, בהמשך לשאלתי לעיל על ההבדל בין חוק טבע למשפט הטבע (שעדיין לא ענית עליה), אשמח אם תתייחס גם להבדל בין שני הערכים שבכותרת - אחד קיים ואחד מבוקש על ידך. תודה, ‏עמיחי 14:49, 22 במאי 2009 (IDT)

לא שמתי לב ששאלת על ההבדל בין חוק טבע לבמין משפט טבע. איני מכיר את מונח משפט טבע ואענה אחרי עיון בערך. לגבי ספר/כתב זה נראה לי אותו הדבר. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 15:01, 22 במאי 2009 (IDT)
תודה. הפכתיו לדף הפניה. מחכה תשובה על השאלה לעיל. תודה, ‏עמיחי 15:12, 22 במאי 2009 (IDT)
למשפט טבע ולחוק טבע אין קשר. חוק טבע הוא מושג בפילוסופיה של המדע ואילו משפט טבע הוא מושג בתורת המוסר. בכל מקרה, תודה על הניסוין לשפר את ויקיפדיה. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 17:43, 23 במאי 2009 (IDT)
מצוין. תודה, ‏עמיחי 22:07, 23 במאי 2009 (IDT)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]