שיחת משתמש:שילוני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום שילוני, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, יונץ


נתוני הלמ"ס לשנת 2004[עריכת קוד מקור]

ראיתי שציינת בערך שגור נתוני למ"ס ל-2004, לעומת בוט היישובים שעובד על נתוני סוף שנת 2001. האם יש לך לטבלה מלאה של נתוני הלמ"ס ל-2004, כדי לבקש מאנשי הבוט לעבור אליה? ריק-פ 18:45, 4 יולי 2006 (IDT)

כפי שכתבתי במכתב הארוך לעיל, אני עובד עם אנשי הלמ"ס, בין השאר על מחקרים דמוגרפיים. יש לי נתונים רבים, בעיקר בצורת "אקסל". אני מוכן לשלוח בדוא"ל עדכונים סטטיסטיים שוטפים. האחראי בנושא יכול לצור קשר, לומר איזו נתונים צריך, או יאמר אים מוכן לקבל ממני כל עדכון שאשלח לו. (יותר קל לי)
היתרון הוא שיש לי חומר רב למשלוח. החסרון הוא, כיוון שאני עובד "מאחורי הקלעים" (אבל החומר 'בלמ"ס'...) אין לו 'חותמת' של למ"ס. יש גם מידע שאף-פעם לא תהיה לו- לא כל שביב מידע משתלב בדו"ח שהלמ"ס מנפיק. שילוני 19:07, 4 יולי 2006 (IDT)

תיבות משתמש[עריכת קוד מקור]

שלום,

במקרה נתקלתי בדף המשתמש שלך ותהיתי, כיצד אתה יכול להיות גם דאיסט וגם אגנוסטיקן באותו הזמן? אין פה סתירה פנימית (אתה מניח קיום של אלוהים מסוג מסויים ובעת ובעונה אחת לא יודע אם הוא קיים?)

Tal642 23:28, 5 יולי 2006 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור]

הי,

שלחתי לך שאלה בדף השיחה זה בעניין תיבות המשתמש שלך (תחת הכותרת "תיבות משתמש") ועוד לא ענית לי. יכול להיות שפיספסת אותה? טל :) 12:05, 17 יולי 2006 (IDT)

אנא אל תערוך דפי משתמש של אחרים, אפילו אם מטרתך היא תיקון שגיאות. זה אינו מקובל, וניתן לעשות זאת רק אם המשתמש נתן רשות מפורשת לעשות כן. כמו כן, אל תפתח ערכים כגון לוי גינצבורג שמכילים רק קישור לאנגלית. זה אינו מועיל ואף מזיק, ואנו מוחקים ערכים כאלה. אתה מוזמן לכתוב ערך מלא, בעברית. odedee שיחה‏ 22:23, 11 יולי 2006 (IDT)

odedee וגילגמש - אני מעריך את המהירות שבה אתם מוחקים ערכים שאך עתה הופיעו. אני משתמש חדש ולכן רציתי, לפני שאני ממשיך בכתיבת הערך, לראות שאכן אני יוצר קישור לאנגלית כמו שרציתי. אני מבקש שבפעם הבאה תפנו אליי לפני שאתם שמוחקים ערך שהוספתי (כפי שאתם מציעים לי לעשות). נראה לי שמחיקת ערך קצת יותר חמור מתיקון טעות כתיב בדף משתמש. זו אנציקלופדיה פתוחה ואינני כותב ערכים על דוגמנים צעירים. יחס כזה לא מעודד כניסת כותבים איכותיים אלא רק ילדים משועממים בחופש.
שילוני 22:58, 11 יולי 2006 (IDT)

הסרתי את הצבעתך בהצבעת המחיקה על תבנית:מונחון משום שאינך עורך המשך חודש, תנאי שנדרש לצורך הצבעות.

למה אתה אנונימי?שילוני 22:48, 12 יולי 2006 (IDT)

לפני מספר שבועות הסרת את התואר התנחלות מהערך העוסק במעלה אדומים כאן. ראיתי בדף השיחה שלך (כאן למעלה) כי לדעתך השימוש בתואר זה מיותר ואף אינו אובייקטיבי.

בעניין זה בדיוק נערכו כבר בעבר שתי הצבעות: אחת בדצמבר 2005 ושנייה במארס 2006. בשתי ההצבעות הוכרע שאכן יש להשתמש בתואר התנחלות עבור התנחלויות.

בהתאם לכך השבתי את התואר לערך ואבקש אותך לחדול מהסרת התואר בערכים דומים. בברכה, --אורי 05:40, 14 יולי 2006 (IDT)

שחזרתי את עריכתך בערך. אסיר ציון (קרא בערך) הוא איש הנכלא בגלל פעילות למען עליית יהודים לארץ. פולארד ריגל למען ישראל ולא היה לו קשר לעליית יהודים. --> צ'כלברה דבר שב צחק 05:33, 16 יולי 2006 (IDT)

שוב שחזרתי את עריכתך. בויקי ציונים שמור לאנשי הישוב הישן. אחרת כל ח"כ ממרץ ימינה זכאי להיקרא ציוני. --> צ'כלברה דבר שב צחק 05:36, 16 יולי 2006 (IDT)


מצטער. כתבתי אצלך לוודא שתשים לב.


" אחרת כל ח"כ ממרץ ימינה זכאי להיקרא ציוני". לכן נראה לי מתאים שפעילים למען מדינת ישראל וכד', שאינם פוליטיקאים, יכולים לזכות בתואר "ציונים". כתוב שם: "ציונים שעיקר פעולתם הייתה בארץ ישראל מופיעים בקטגוריה "אנשי היישוב". ז"א שדוקא מי שפעל בחו"ל צריך להיות שם.
חוצ'מזה, "מרגלים יהודיים" נשמע רע. אא"כ תכניס את כולם מיהושע בן-נון ועד שרה אהרונסון (ו-"מעקב ההתנחלויות" של שלום עכשיו...)? מילא בוויקי באנגלית הוא מופיע כ"פושעים אמריקנים" ו"מרגלים ישראלים". הוויקי הישראלי אמור להציג את המבט הישראלי, ולכן יש להעניק לו קט' ראויה.
אגב, לפי מה שכתבתָ למעלה, מה פתאום ש' פרס בקט' "ציונים"? זקֵן, אבל לא "יישוב ישן"!
שילוני 06:06, 16 יולי 2006 (IDT)

האם תוכל לציין בערך את העמודים בספר על שער האריות? כמו כן, האם תוכל לציין מה מסופר במסע אחר על הרב אריאל כדי שהקורא יוכל לדעת אם שווה לו לשלוף את הכתבה מהספריה? יעקב בויקי 13:19, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

ראה מה שכתבתי בדף שיחה שם. נמשיך אח"כ לפי הצורך.שילוני 13:26, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
תודה יעקב בויקי 13:42, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

שלום, ערכת דף שיחה וזה אינו מקובל אלא אם את/ה הכותב/ת המקורית של ההודעה וזה לא נראה כך. בברכה, דורית 11:06, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

דורית שלום,
מעבר להצמדות למה ש"מקובל", האם יש לך ביקורת ענינית על העריכות שעשיתי?
שלום קטן

תאריך עברי[עריכת קוד מקור]

שלום רב, שים לב שהכתיב "ג' אלול" אינו תקין, ויש לכתוב ג' באלול, כדוגמת תשעה באב, ל"ג בעומר וט"ו בשבט. מחקתי הפניות מהצורה "ג' אלול", לאחר ששיניתי אותן לצורה התקינה. דוד שי 07:39, 6 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

דוד שלום,
ידוע לי, ואני מסכים שכך ראוי שיהיה. אבל, אם נכתב כך פעם, אנשים עוד עלולים לחפש צורה זו גם בעתיד. לכן, ראוי שיתקיימו "דפי הפניה" עבור צורות קיימות, הגם אם הם שגויות, שיַפנו לצורה הנכונה.
הויקיפדיה צריך לשרת את הציבור ולהכיר במצב הקיים, הגם שהוא עגום. זאת הדרך לחנך את הציבור. המעיין המוּפנה ילמד - מעצם היותו מוּפנה - לעמוד על טעותו. שילוני 13:42, 6 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

תאריכים שהוספת בערכי ימי חודש אלול[עריכת קוד מקור]

שלום שילוני,

צר לי, אך הרבנים שהוספת אינם כלל ידועים לציבור. כמו כן, לא עשית זאת בצורה ויקיפדית.

אשמח אם תכתוב לי מי הם אותם הרבנים, ומדוע הם בקנה מידה שצריך להוסיף את פטירתם לויקיפדיה? [אינני מזלזל ח"ו באף רב, אבל לא כל רב שכיהן כרב בקהילה בת מאות יהודים בלבד, צריך להוסיפו לכאן...)

הרבנים הם:

  • רבי יעקב מלול (נפטר י"ד באלול ה'תרפ"ח)
  • רבי חיים שמואל הכהן קונוורתי, ראב"ד טבריה (נפטר י"ז באלול ה'תרל"ג)

תודה רבה, גבעתיים 12:28, 12 בספטמבר 2006 (IDT) (שהוא למנייננו י"ט באלול ה'תשס"ו)[תגובה]

וכן רבי עבדאללה סומך (נפטר ח"י באלול ה'תרמ"ט). תודה... גבעתיים 14:52, 12 בספטמבר 2006 (IDT) (שהוא למנייננו י"ט באלול ה'תשס"ו)[תגובה]

שלום עליך,
רבי עובדיה עבדאללה סומך היה ראש לרבני בבל, רבו של רבי יוסף חיים, בעל שו"ת זבחי צדק. ייסד ישיבה חשובה "בית זלכה" ונקראים על שמו רחובות בירושלים ובערים נוספות בארץ.
לפעמים קהילה של כמה מאות יהודים היא בכ"ז חשובה. אולי לא היו הרבה יהודים בכלל בטבריה באותם שנים, אבל זה היה אחד מארבע ערי הקודש בא"י וא' המקומות החשובים בתודעה היהודית. יתרה מזו, לו ולקהילתו היה תפקיד חשוב בבניין היישוב בארץ בתקופה חשובה זו. מעבר לכך שהויקיפדיה לא כתוב על נייר (אין חובה להקפיד ולחסוך כ"כ כאילו זה מברק או ליהיות פרפקציוניסט) למה שהקמת ה-101 או נצחון מפא"י בבחירות לכנסת החמישית יהיו חשובות (יותר)?
אם תרצה עשה "זאת בצורה ויקיפדית" ואשמח ללמוד מהדוגמא שלך (אגב, למה תאריכי אלול ב-"למד"? אולי עדיף ב- "אלף"?). טוב מאוד שאתה מקדם את התאריך שלנו. הגיע הזמן, ולוואי שיהודים יתגאו בזהותם. שילוני 19:36, 13 בספטמבר 2006 (IDT) (שהוא למנייננו כ' באלול ה'תשס"ו)[תגובה]
אני מסכים עם כל מה שכתבת, רק אענה לשאלתך האחרונה - ימי אלול נכנסים בקטגוריה תחת האות "ל", היות ואני מבקש לסדר את הימים לפי סדר השנה, ולכן ימי תשרי יכנסו ב"א", חשון ב"ב" וכו' אב ב"כ", ואלול ב"ל". יום טוב... גבעתיים 05:02, 15 בספטמבר 2006 (IDT) (שהוא למנייננו כ"ב באלול ה'תשס"ו)[תגובה]
א. ודאי שרבי עבדאללה סומך ראוי לציון.
ב. בחסדי ה' עלינו קמו עשרות אלפי רבנים וצדיקים לישראל במהלך הדורות. כיוון שהויקיפדיה איננה לכסיקון רבנים, ראוי שלא לציין כל רב משני טעמים: 1. אין ביכולתנו לזכור את שמות כל רבני ישראל, ואין זה ראוי לרשום שם אחד ולא שם אחר רק משום שהוא חביב על פלוני או אלמוני, או משום שבמקרה שמו הגיע לידינו. 2. הויקיפדיה נועדה לעניני הקורא, ולא כאוסף. עלינו להקל על הקורא את המפגש עם הרבנים החשובים, ורק מי שסביר כי יחפשו אותו צריך לציינו. על כן, אין מקום לשמות הנ"ל. אריה א 05:54, 22 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
אריה א, שלום (אתה קם בנֵץ או ששמרת בלילה?)! אינני מסכים עם (ב.). הויקיפדיה צריכה להיות "לכסיקון רבנים" לא פחות משהיא לכסיקון ל-אנשי תקשורת, שחקנים, עיתונאים, דוגמנים או מתאבקים. הרבנים יותר משֶ"קמו לנו" היו מנהיגי-הציבור בקהילות-היהודים לדורותיהם. אחרים העשירו את החכמה היהודית מפלפול ועד פיוט, ממקצרי-הלכות ופרשני פשט עד מרוממי מחשבה ומעמיקי סוד. רוב רבותינו (בייחוד אלו שלפני דורותינו האחרונים) אינם רק עניין ל"דתיים" אלא לכל יהודי שגאה במורשתו ורוצה להכיר את גיבורי תרבותו.
אסכים שאין צורך להעמיס את כולם בדף התאריכים, ואפשר כמידת יכולתינו, ליצור סדר-עדיפות (עם כל הכבוד לו - ציון יום ההולדת של הרב פליקס?!). עם זאת, במיוחד עד שיתפתחו יותר דפי התאריכים העבריים, עדיף ל"מלא" אותם אפי' ביארצייטים של רבנים "פחות" חשובים, ולדלל אח"כ. כתיבה וחתימה טובה, שילוני 11:39, 22 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אהלן שילוני. שמת לב שאתה כלול בקטגוריה של תיבות משתמש (עקב תבנית המשתמש של מסע בין כוכבים)? זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 02:22, 29 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

לא הבנתי את השאלה. אכן יש לי תיבות משתמש, ביניהם של "מסע בין כוכבים" (אבל נהנתי גם מבבילון 5). גם הרצאתי בכנס חנוכה תש"ס (על אחד הנושאים אהובים עלי- יהדות ויהודים במד"ב). ושאלתך? שילוני 02:39, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

פסטיבל גיבורי העל[עריכת קוד מקור]

סתם תהייה - האם הפסטיגל הזה שונה בהרבה מהקומדיות של אריסטופנס שהוצגו בלניה בשנת 412 לפנה"ס? דרור 18:11, 30 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

קודם כל, בויקפדיה מהדורת 412 לפנה"ס כתבתי שם את אותה ההערה (;
המחזה ביוון העתיקה היה שונה מבחינות רבות:
  • שאתה יכול היום לספר עליו, כעבור 2418 שנים מראה כבר על מעלתו.
  • ההצגות ההם נועדו למבוגרים ושימשו כאבני היסוד לתרבות המערבית, לעומת הפסטיגלים שלכל היותר משעשעים ילדים ונועדו לשמש כשמרטף יקר בחופשת החנוכה וכד'.
  • רף הציפיות שלי עלה ב- 2400 השנים האחרונות.
אילו האנושות הייתה נוצרת את "פסטיבל גיבורי העל" כאחד מ "תחנות התרבות" של המערב- הייתי מזדכה על תרבות זו ותר אחר משהו נעלה יותר.

תבניות קצרמר[עריכת קוד מקור]

שלום שילוני. אפנה אותך לדיון שהתפתח בשיחת משתמש:Havelock#קצרמר. ראיתי שהנחת תבנית באופן זה באברהם סוסקין ותיקנתי. אשמח אם שמת תבניות קצרמר באופן זה בערכים נוספים - תתקן גם בהם. בברכה, זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:24, 31 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

יוסי ביילין ונתיב מאיר[עריכת קוד מקור]

מניין לך מידע זה, שאף איננו נכון למיטב ידיעתי? DGtal 10:53, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

ידעתי שיקפצו עליי... למה בכלל תשאל אחרי קביעה נחרצת השולל את אמיתות דבריי? שים לב לשיחה:יוסי ביילין#יש פה רק פוליטיקה. מעניין שחייו טרום-צה"ל עלומות הם.
לפני שנה, באחד ממוספי העיתונים העממיים <> , לכבוד יה"כ, התפרסם ראיון-הַ‏קְבלה בין אפי איתם - על תקן חוזר בתשובה- לבין יוסי ביילין- כמתפקר. ייקח זמן עד שאמצא את העיתון בארכיון (באחד המשרדים בהם אני עובד יש ארכיון עיתונות), בינתיים- חקור בעצמך, או קבּ‏ֵ‏ל ממי שאמָ‏רה. שילוני 11:21, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
מצאתי את הראיון המשותף במעריב ומאוד לא משמע משם שהוא למד שם. יש לי בסיס נוסף לטעון שהוא לא למד שם, אבל זה לא משהו מדעי. DGtal 11:49, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
ובכ"ז, מהו (הבסיס הנוסף)? בכל אופן, צריך שייכתב על תקופת חייו כצעיר דתי... שבת שלום,שילוני 15:17, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
הבסיס הנוסף הוא קשר לישיבת נתיב מאיר, שם לא נמנעו מלציין את אברום בורג ודני נווה כבוגרים, גם אם לא אידיאליים, ומעולם לא הוזכר ביילין אף ברמז. חוצמזה, הוא תל אביבי ונתיב מאיר זו פנימיה בירושלים, ואין רמז לקשר שלו לי-ם או לינוך ישיבתי או קרוב לזה. DGtal 18:49, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אני מכיר תל-אביבי בוגר נתיב-מאיר. תודה על המענה. שבוע טוב,שילוני 01:10, 12 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

התחלתי לבדוק. כנראה שלמד ב"גימנסיה הרצליה". שילוני 17:43, 13 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

קצרמר יהודים[עריכת קוד מקור]

שלום שילוני. האם התבנית עברה דיון בשיחת ויקיפדיה:קצרמר? פשוט אני לא רואה בה הרבה טעם (ישראלים, מילא, רבנים מילא, אבל יהודים כבר מביא אותנו לשאלה מיהו יהודי?). זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 22:05, 12 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

זוהר שלום, לא קיבלתי אישור בשיחת ויקיפדיה:קצרמר. אם תרצה להציע שנכניס "קצרמר רבנים" -בסדר, אבל זה דווקא יותר קשה (לא ברור לי על כל יהודי אם הוא מוסמך לרבנות או לא). לעומת זאת, בוויקיפדיה באנגלית מזמן קיים סיווג "קצרמר יהודים" ונוכחים בו מאות יהודים. כיוון שגם כאן יש "קטגוריה: יהודים", אז כנראה שיש מי שיודע כבר מיהו יהודי. הצורך התעורר מכך שיש כ-500 ערכים ב"קצרמר:אישים", ולכן מן הראוי לחלק אותו לנושאי משנה. נראה לי משום מה שהקבוצה הגדולה ביותר בתוכה הם יהודים (!) .
אשמח אם תעזור לי בבעיות הטכניות (ביצירת הקצרמר) ובהפניה לדיון המתאים, שילוני 22:16, 12 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
קודם כל אהמ. הלאה:
  1. אם לא נערך דיון - אני מציע שתמחק את איזכורה מתבנית:קצרמר, תעביר אותה בינתיים למרחב המשתמש שלך וסמן אותה למחיקה על ידי המפעילים. כל זאת למען הסדר הטוב.
  2. קצרמר רבנים, באם יקום, יהיה מן הסתם מיועד עבור כל קצרמר שעוסק ברב (קרי, שכך כתוב בערך).
  3. ויקי האנגלית היא לא דוגמה לשום דבר, בטח לא לקטלוג. כל אישיות נכנסת שם לקטגוריה לפי שנת לידתה (ופטירתה, אם קרתה). זוהי דוגמה מובהקת לקטלוג מוגזם. בקצרמרים הם בכלל "יצאו מכלל שליטה" ולכל דבר יש תבנית קצרמר, אך לא כך נהוג אצלנו. הדרישה הבסיסית לתבניות קצרמר היא משתמשים שיהיו מוכנים לעבור עליהן. מעבר לכך, עליהן להיות פשוטות והגיוניות (לדוגמה, לא תבנית:קצרמר מילים שמתחילות בנו"ן, אפילו אם יהיו ארבעים ושלושה ויקיפדים שיעברו עליה).
  4. בקטגוריה יהודים, אשר בעניינה פסקתי לא מזמן בבוררות, יש גם כן ברוך לא קטן וסתירות בקטגוריות המשנה. לאחר מעבר בגרות מלאה במחשבת ישראל אני יכול להבטיח לך שאין איש שיודע מיהו יהודי, רק כאלו שיש להם דעה בנושא.
  5. אכן, נראה שיש לפצל את קצרמר אישים, אבל כאמור, אני חושב שקצרמר יהודים יוצר בעיקר בעיות. יש קצרמר ישראל - מה דעתך על ישראלים? כלכלנים? משפטנים? ראשי ממשלות? פוליטיקאים? אנשי דת/יהדות (הנה פתרנו את בעיית הרבנים)? בסופו של דבר סביר לפתוח כמעט על כל קטגוריית קצרמר נושאית קצרמר אישים מקבילה (כל עוד יש מספיק ערכים לשים בה).
  6. בכל אופן, דיון זה הוא, כמובן, כבר לדף השיחה של ויקיפדיה:קצרמר. פתח שם דיון חדש והעלה את הצעתך. ישנם מספר ויקיפדים שעוקבים תדיר על הדף ואני בטוח שיעזרו לך בנושא (והם מבינים בקטגוריות הקצרמרים יותר ממני, זה בטוח). בידידות, זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 22:27, 12 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

מה דעתך לעדכנה? דניאל צבי 18:40, 22 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אין עידוד כהזמנה אישית (;. וואו, כתבתי ב"עמוד ראשי! (עכשיו אני רק צריך לזכות להכנס ל"הידעתָ"!). ד"צ, תוכל לעזור? ניסיתי להכניס תמונה של "דרך בורמה" וזה מסדר את כל מה שתחתיו לטור אנכי. יש אפשרות לסדר שתחת התמונה זה יתישר? חודש טוב! שילוני 23:28, 22 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
בכל שאר התבניות שבעמוד התמונה נמצאת למעלה, פעלתי על־פיהן

עדיף כמו שהיה קודם. מקודם, התמונה של דרך בורמה היה ליד הכיתוב המתיחס אליו, וגם המשפט על ר"י פליקס היה מעל התמונה ולא מכווץ לצידו. בינתיים (אם אין התנגדות) אעדיף להשיב את התמונה למצבו הקודם, עד שאלמד איך לעשות זאת בצורה אחרת. שילוני 18:52, 23 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

עשה מה שנראה לך, אני לא מבין בזה (ולמען האמת, לא כל־כך אכפת לי, כל עוד שלא כתוב שם חשון). אני מניח שאפשר גם לבקש עזרה מזהר או מגבעתיים שעוסקים בתבניות האלה. דניאל צבי 21:44, 23 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

שלום,
ראה בבקשה את הדיון שפתחתי בשיחת קטגוריה:ארץ ישראל: שכונות. גילגמש שיחה 12:57, 26 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

למה ליצור קטגוריה לדף הפניה? מה אנחנו מרוויחים מזה? תומאס שיחה 17:34, 29 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

"מרוויחים" שיהיו ברשימה אחת את כל הקהילות היהודיות, כפי שכתבתי במשפט הפתיחה שם: "השם שיופיע פה הוא השם בו המקום נודע במורשת היהודית (לעומת שם אחר בשימוש כיום)". זאת אומרת, ה"שם היהודי" של העיירה הוא "זוועהיל" ולכן ראוי שכאן הוא יופיע בשם זה. ייתכן שבעתיד נעשה רשימה של קהילות יהודיות (במקום קטגוריה) ואזי יתאפשר לכתוב "זוועהיל" עם הפנייה לערך המתאים.
אם זה ייצור בעיות אחרות שלא ציפיתי, אז כדאי באמת ליצור רשימה כזאת. שילוני 17:46, 29 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אפשר במקום, לכתוב בערך נובוגרד-וולינסקי [[קטגוריה:קהילות יהודיות|זוועהיל]].
וכאן גם המקום לציין שיש לחלק את הקטגוריה הזו, שעשוייה להכיל עשרות־אלפי ערכים, לקטגוריות משנה. דניאל צבי 09:02, 30 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
ההצעה הראשונה שלך אינה פותרת את הבעיה. אני רוצה שאנשים שמסתכלים על רשימת הקהילות היהודיות יראו בעיניהם את השם "זוועהיל", ולא שהשם "נובוגרד-וולינסקי" יימצא באות "ז". פיתרון אחר שאני מציע כאן לציבור הוא שאצור, במקרים של שם אחר, ערך נפרד (אפילו קצרמר) בו יוצג רק הפן היהודי של המקום. לרוב במילא הערכים בעלי השמות האוקראינים-פולנים וכו' מספרים בעיקר על ההווה, ועד כמה שמתיחסים לעבר, בעיר זו הנכרית-כללית. ואז באותו ערך חדש, תהיה קטגוריה "קהילות יהודיות".
לגבי ההצעה השנייה- זה כבר בקנה. רק חכה שיהיו כ100+ ואז אכניס את הפיצולים שתכננתי. תודה,שילוני 09:50, 30 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

בערך "יעקב אביגדור" - להוסיף בקטגוריות: רבנים אורתודוקסים. בעתיד הקרוב אני יעריך את הערך. תודה. דר. צבי

סידרתי את התמונה (פשוט היה צריך לסדר את גודל התמונה). אין לי בעיה לעזור לך במדור זה (אירועים בלוח העברי).
בברכה,מישהו סודי 11:56, 2 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

תודה רבה! שילוני 14:07, 3 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
עוד פעם בקשר לאירועים בלוח העברי-
הכוונה שלי ב"שיהיה קצת צבע בתבנית הזו"(כשהוספתי את תמונתה של גולדה מאיר),זה שיהיה לפחות תמונה אחרת התבנית סתם נראית משעממת.
ומה הכוונה שלך שהמלל יקיף את התמונה?(כשכתבת בדף השיחה שלי) בברכה,מישהו סודי 16:47, 4 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

שלום, אתה מוזמן להצביע בהצבעת מחיקה זו ולהביע את דעתך בדיון. בברכה, --אורי שיחה 19:26, 2 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

קטגוריה:רבנים אורתודוקסים[עריכת קוד מקור]

לצערנו, אין כפילות בקטגוריה זו (מלבד הרה"ר ואדמו"רים שהם קט' משנה של קט' זו). יש כמה וכמה ערכים של ראבייס למיניהם בויקיפדיה והקטגוריה לרוב נצרכת. יש אפילו חריג ששמו שמואל אבידור הכהן שלאחר דיון שיחה:שמואל אבידור הכהן#רב אורטודוקסי או קונסרבטיבי? נשאר בלי קטגוריית זרם ברורה. בברכה, DGtal 17:12, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

אופס, לא הסברתי את הקטע האמיתי. הנ"ל כלול בקטגוריית רבני הציונות הדתית (כנראה בצדק), אך הוא לא בהכרח אורתודוקס (מנפלאות הבורא). אי לכך, יש טעם לשתי הקטגוריות (כאמור, מלבד מקרים ספציפיים). DGtal 17:18, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

מסכים, אבל הוא (ואולי עוד כמה) הם בהחלט היוצא מהכלל המעיד על הכלל. אני רוצה להקטין את נפח הקבוצה "ר' אורטו'". נ"ל שאפשר למצוא קבוצות משנה מתאימות; רבנים חרדים, ראשי ישיבות, רבני ערים וכו'. רובם הגדול של רבני א"י הם אורטו' כך שסיווג זה שייך כמעט רק בחו"ל. דו"ק וצ"ע. כ"ט וח"ש. שילוני 17:21, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

אני מאוד לא ממליץ להסתמך על קטגוריות גיאוגרפיות בהקשר הזה. אם תרצה ליצור את קטגוריה:רבנים חרדים אני מאוד תומך. רבני ערים וראשי ישיבות זה בעייתי יותר, כי 90% מהרבנים שראויים לערך שימשו באחד מהתפקידים האלה, אם לא בשניהם (ובו זמנית). אני לא בטוח מה המצב בזרמים האחרים, אך כלל אינני בטוח שתפקידים אלו לא קיימים גם אצלם במידה מסויימת. DGtal 17:27, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

התייעצות: את קטגוריה:אדמו"רים להכפיף לרבנים חרדים, או ששלושת (בערך) הרבעס הציונים הרסו את זה? DGtal 17:33, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

א) כן (כמו בויקי באנגלית) ב) מי השלושה? שילוני
הרב ישעיהו שפירא, הרב ברוך יהושע ירחמיאל רבינוביץ (האדמו"ר ממונקאטש, חתן המנחת אלעזר) וצריך לחשוב אם יש שלישי (אולי האדמו"ר מטולנא שליט"א, בוגר נתיב מאיר?). DGtal 18:24, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
תודה, דוד, על התשובה, ועל חריצותך באיכלוס הקבוצה החדשה. אלה שמניתָ הם מיעוט היוצא מן הכלל וכו' כנ"ל. אם תרצה צור קשר ישיר (לדוא"ל); אשמח לדבר תך בעניין. אני בטוח שגם האדמ"ור החלוץ לא ראה את עצמו פחות חרדי, או הרב ולדינברג או הגרש"ז אוירבך פחות ציוניים.שילוני
אין צורך. עכשיו הסתבכתי בזה שיש קיטלוג כפול של רבנים כאדמו"רים וגם רבנים חרדים, אבל אני לא רואה עצמי ממהר לתקן את זה. DGtal 18:37, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
משתתף בצערך! (; נו, אז יש "קיטלוג כפול". זו איננה "בעיה" אותה חייבים לתקן. אל תימוט מהמבקרים הקטנוניים.

ד"א: יש איזו אירוניה במציאות ימינו; הרפורמים התחילו על רקע של התבוללות תרבותית, רצון להשתלב באמציפציה במע' אירופה, גרמנים בני דת משה וכו'. לעומת זאת, הציונות יש בה ביטוי של שיבה למקורות, היבדלות מהאומות ואפי' משיחיות- מסלעי המחלוקת בייסוד התנועה הרפורמית. אז היום, בישראל, הרפורמים רוצים להיות יהודי בביתך וישראלי בצאתך? להכיר בנאורות התרבות הישראלית לצד זו היהודית? להקל על המתפלל הישראלי שלא יתקשה בשפה שזרה לו, שלא יוכל לבטא בו את כמיהת ליבו? מה שהיה אולי שייך למציאות מסוימת בחו"ל נראה קצת מאולץ פה, ומדגיש את היותם "רבנים חילוניים"שילוני

אני חוזר על בקשתי שלא לערב בין קטגוריות גיאוגרפיות לזרם. אני משער שהיו "רבנים" ארץ ישראלים שהיו רפורמים, וגם אם לא היו, זה נס ולא דין. בברכה, DGtal 19:19, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
אולי אתה צודק לגבי רבנים ארץ ישראלים, אבל נהיר לי שלא היו רפורמים בתימן, מרוקו ובשאר ארצות "המזרח". שילוני
נהיר גם לי, אך סבורני שלשם האחידות ראוי הדבר (קטגוריית מוצא, קטגוריות איפיון, מפרשי וכו'). DGtal 20:21, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
אני גם מתנגד לערבוב שנעשה בין קטגוריות גיאוגרפיות לקטגוריות הקשורות לזרמים ביהדות.
אני חושב שיש הגיון בהמנעות מקטלוג כפול על ידי מחיקת הקטגוריה "רבנים אורתודוקסים" לכל מי שמקוטלג באחד מתתי הקטלוג:
[+] אדמו"רים
[+] הראי"ה קוק
[+] רבנים מקובלים
[+] רבנים ראשיים לישראל
[+] רבני הציונות הדתית
[+] רבנים חרדים
אבל ישנם רבנים שאינם נמנים במובהק (או בכלל) על אחת מתתי הקטגוריות האלו. ובנוגע לאותם רבנים יש להשאיר את הקטגוריה "רבנים אורתודוקסים" על כנה. Mort 20:46, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

לא נזכר בערך דבר על היותו ספרן, ביבליוגרף וכדו'. על שום מה הוא זכה לקיטלוג זה? DGtal 23:04, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

אכן, ראוי לפתח ערך זה עד מאוד. אני לא אוכל בזמן הקרוב. עבודת סיווג מאפשרת הרבה במעט זמן (בין שאר מעלותיו). היא מעוררת עניין -כשלך. ולשאלתך: מי שכותב את "שרי האלף" ראוי לסיווג זה, בדיוק כמו חיים דב פרידברג בעל בית עקד ספרים, החיד"א, ומיכל הכהן (מחבר "אור החיים", הוצ' מוסד הרב קוק). שילוני
נ"ב: ראוי שיהיה סיווג "ביבליוגרפים" (או משהו דומה בעברית) עבור יהודים חשובים אלו. שילוני
כתבתי לפני התנגשות עריכה: היה מספיק פשוט לומר "שרי האלף". אגב, מוה"ק לא הוציא ראשון את ספרו של חיים מיכל, זו הוצאה שניה כמדומני. כשהקטגוריה תתעבה אני מקווה ליצור קטגוריה:ביבליוגרפים (בעיקר בגלל החיד"א זצ"ל), ועוד חזון למועד. DGtal 23:55, 14 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
אני פשוט רגיל שבדף הזה אני נאלץ להתגונן ולהצטדק- "המלמד ידי לקרב אצבעותי למלחמה". אלַ‏מֵד לשוני שכשם שכינוייהם שונות, כך התיחסותי לחבירי משתנה, ויהיה מי שאדבר אליהם דרך קצרה. ח"ש, שילוני
יצרתי את הקטגוריה. אין עניין לדבר אליי בדרך קצרה, אלא שבמקרה זה אני מהתחום זה, כך שדי לי לרוב ברמזים. ש"ש ח"ש, DGtal 11:52, 15 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

פיצול קט'[עריכת קוד מקור]

שלום, ראה נא את הערתי כאן. להבא אנא קרא את דף השיחה לפני הצעת פיצול כזה, וחשוב לא פחות: הפנה לדיון מלוח המודעות. תודה, ‏odedee שיחה 11:02, 20 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

הצבעת מחיקה[עריכת קוד מקור]

מה דעתך על ישיבת אמי"ת נחשון? ‏atbannett23:39, 28 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

תודה על האימייל. כרגע 5-3 לרעתנו. כל קול קובע!! ‏atbannett08:58, 29 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

נכון להיום, אין אף קט' לרבני ישיבות. לעומת זאת, יש הרבה קטגוריות בקטגוריה:סגל אוניברסיטאות בישראל. אני מציע שתקרא לזה קטגוריה:סגל מכללת יעקב הרצוג ותסתפק במרצים שם. בכל מקרה, מומלץ להפריד. DGtal 23:15, 9 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

זה שאין אינו הכרח שלא תהיה. רובם ככולם של הרבנים בישיבה מלמדים לפחות משהו במכללה, והיה נראה לי חבל שהם "סתם" יסווגו פעמיים (הרי יש די רבנים להצדיק קט' "רבני הר עציון"). חוץ מההפרדה ה"רשמית", זה כמעט במו הישיבה יוניברסיטי- גם את רבותיהם אפשר לסווג כ"רבני ישיבה פלוני", וגם כסגל אוניברסיטה.
שקלתי רבות בענין; מה שיש זה "קטגוריה:סגל אוניברסיטאות בישראל"- אני צריך לקבל על הראש שזה אינו אוניברסיטה (וגם לא בדיוק בישראל; עיין לעיל ובמקומות רבים אחרים). לכן קראתי לו "קטגוריה: מכללת יעקב הרצוג" (שיכול להסתווג תחת "מכללות ואוניברסיטאות בישראל") ולא "קטגוריה:סגל מכללת יעקב הרצוג". שילוני
תגובה רבת רבדים: 1) קטגוריה:סגל המרכז הבינתחומי הרצליה מופיע אף הוא בקט' הנ"ל, כך שזה לא צריך להפריע. ניתן ליצור קט' למכללה שתכלול את הערך עליה, את מגדים (כתב עת) ועוד ערכים לכשייכתבו. קט' הסגל תהיה קט' משנה (זה גם הסידור בכל האוניברסיטאות).
2) לגבי הכללה בערך סגל (בהנחה שמפרידים): אם ר"מ מלמד "משהו" במכללת הרצוג, אז עדיף כלל לא לייחס אותו לקטגוריה של סגל. זה כמעט בדיחה להכליל אדם שהעביר 2-3 קורסים במכללה בקטגוריית סגל של מכללה כלשהי. במקרה זה, כיוון שעל שיעורי העיון בישיבות מקבלים נ"ז (סודכם שמור עימי), אז אפשר להכליל את רוב הר"מים בישיבות רבות ב"סגל" (ראה גם: תבנית:סגל אקדמי ואת החריג שיכול להיות תקדים אפשרי של קטגוריה:סגל האוניברסיטה הפתוחה)
3) דוגמה לבעיה אחרת: הרב רפפורט העביר מידי פעם שיעור במכללה ואף היה ר"מ בישיבת הגוש פעם, אבל זה לא עיקר הביוגרפיה שלו וקשה לשייך אותו לקטגוריה זו (אם כי אפשרי).
4) את רשימת הר"מים בישיבה (בעבר ובהווה) ניתן להשאיר לטעמי בערך עצמו, ואילו למי שמלמד במכללה באופן משמעותי ניתן לתת איצטלה אקדמית ושייכם לקטגוריה הרלוונטית. בברכה, DGtal 23:53, 9 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

טעות בשם הקטגוריה[עריכת קוד מקור]

בבקשה העבר את הערכים מקטגוריה:ציונות דתית:חינוך לקטגוריה:ציונות דתית: חינוך כמקובל. בברכה, דניאלשיחה 13:18, 22 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

פשוט העתקתי את הדגם מקטגוריה:ציונות דתית:אישים, ומקטגוריה:ציונות דתית:תנועות. אמנם קיימים סיווגים בהם כתוב בצורה שציינת, אבל כנראה שזו אינה היחידה שכתוב כך. אים תרצה, תוכל לשנות את שלשתם ואחרים הכתובים כך, או שנחליט שזה לא משמעותי. אם תרצה לשנות, תדאג להעביר את הערכים שבשלשת הסיווגים כיום. בינתיים אפסיק להוסיף עוד לקטגוריה:ציונות דתית:חינוך עד לאחר החלטה וביצוע. שילוני, ג בשבט תשס"ז
הדרך המקובלת היא בצורה שציינתי. מכיוון שזו תופעה רחבה אגיש בקשה לשינוי בבוט החלפות. דניאלשיחה 13:51, 22 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
בעצם, זה לא כל כך נורא. להבא זכור את הצורה הנכונה. דניאלשיחה 13:57, 22 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

הרחבותיך הן הסיבה שבגללה העלתי את הערך בן השורה האחת. המשך והצלח בעבודתך הברוכה. ליש 16:52, 30 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה רבה. אני מניח שיותר מקבלים את תרומותי בקשר לעבר מאשר בעניני ההווה... כמו-כן, חן-חן לך על יצירת הסיווגים עבור העליות האחרות (נא צור עבור העלייה החמישית?). אני נרתע פן יקפדו את ראשי אם אחטא בדיבּ‏ר "לא תעשה לך קצרמר וכל תמונה ללא רשיון" (שני בחומרתו ל"לא תסור מכל אשר יצביע הקהילה- אפילו יחליטו על ימין שהוא שמאל"). לכן, אם המלאכה נעשית בידי אחרים, אשמח לטפח אותו במעט עיתותי שבידי. אני, שעודני ב"גיל השני", בעל-משפחה, עמוס בעבודה ומיל' ועוד, אין לי הרבה פנאי לתרומות, כל-שכן לעימותים.
אגב, לדעתי יש לראות את ראשית העלייה הראשונה בפועל מעליית אנשי ביל"ו ב-6 ביולי 1882. תרצה לכלול את מי שעלה ב1881- מילא. אבל לא את קרל נטר שעלה ב-1868, ואילו ב-1882 כבר עלה למקום אחר. שוב, תודה על האמון והעידוד, שילוני 00:05, 31 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
אתחיל מהסוף, מקרל נטר, אם תעיין בהגדרה של העלייה הראשונה, תראה שיש המכלילים גם את עליית הרב יהודה ביבאס (1852) בעלייה הראשונה. מבלי להיכנס לפולמוס על גבולות הזמן, לצורכי קטגוריזציה זה נראה לי סביר, הרי לא נקים עוד קטגוריה עבור קומץ הדמויות שעלו בין 1852-1881.
בענין הקצרמרים אינני מונה את עצמי לא בין הכוללנים ולא בין הטהרנים ומעדיף להתיחס נקודתי לכל ערך וערך, לפי סיכוייו להתפתח ולפי חשיבותו הייחודית.
בנושא המאבקים, אם תעיין בפרוטוקולים, תראה שכבר הבעתי בעבר דעות זהות לדעותיך בענין"התנחלויות או ישובים", אך הרוב החליט אחרת ועד שלא תהיה הכרעה שונה, הרוב קובע.
כמי שאמנם כבר פטור ממילואים, אך עדיין עובד במשרה מלאה וגם צריך להקדיש זמן למשפחה (הילדים כבר גדולים, אבל יש נכדים...), אני יודע להעריך את תרומותיך. מעטים הם בני גילך בין התורמים ובתרומותיך ניכר מטען של ידע ייחודי (ונגישות למקורות) שחשיבותו רבה באנציקלופדיה.
אני כבר ניגש להקים את הקטגוריה של בני העלייה החמישית.
בברכה. ליש 06:18, 31 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

קטגוריות אנשי הישוב ויהודים ארץ ישראלים[עריכת קוד מקור]

שלום

אני רואה שאתה מעביר אנשים מקטגוריה: אנשי היישוב לקטגוריה:יהודים ארץ ישראליים, בטענה שהם נולדו בארץ, ולכן זה יותר ספציפי.

אבל הקטגוריה הזו לא יותר ספציפית. לא משמה, וגם לא מהמבנה - "אנשי היישוב" היא קטגורית משנה של קטגוריה זו.

יכול להיות שכדאי לפתוח קטגוריה חדשה על אנשי היישוב ילידי הארץ או משהו כזה (האמת שנראה לי שלא, אבל אפשר לדן בזה). אבל בינתיים הפסק לעשות את מה שאתה עושה, ואני מציע גם לשחזר בחזרה. emanשיחה 13:36, 31 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

בינתיים אל תשחזר חזרה, ואני אעבור לעניין אחר. בעתיד הקרוב הענינים יתפתחו בצורה יותר מובנת. בתודה, שילוני 13:41, 31 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
"ייתפתחו בצורה יותר מובנת"? מה אתה מתכוון/מתכנן?
emanשיחה 13:50, 31 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום לך. מהיכן המידע שהוספת בערך שמואל ספראי? אחיה פ. 11:54, 25 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

התאריכים? לכסיקון הספרות העברית מאת ג' קרסל. שילוני 22:11, 25 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

שמתי לב שעברת על הערך שכתבתי על הסופר יצחק שמי. תודה רבה על התיקונים, שלדעתי הטיבו את הערך. לתשומת ליבך, שיחזרתי קישור אחד שלך (שהוביל לדף פרשונים במקום לערך הרלוונטי) ותיקנתי קישור אחר שהוספת משום שהוא הוביל לערך לא נכון. בתודה, כלכלן בגרוש 04:24, 27 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה על הערכת פעלי. מסכים עם תיקוניך. יצרת מאמר מעניין על דמות מרתק ונשכח, ממניחי היסודות לתרבות העברית ולתודעה הישראלית. מסקרן אותי במיוחד הצצה לנפשו, שעזבה את חברון (שסימלה את המסורת, את היישוב הישן) ובכ"ז חזר כעבור שנים לכור מחצבתו, הקהילה העתיקה, ואף שירת את הציבור כמזכיר-קהילה. האם הוא (ואשתו) אימצו לעצמם את המנהגים הדתיים? מה הניע אותם לשוב דווקא לחברון? איך הוא התקבל בקהילה- ועוד נעשה לראש? כל-זאת ועוד (; - בתוספת הבא לערך. בברכת צפרא טבא, שילוני 05:05, 27 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
את התשובה לשאלתך הראשונה אני יודע - שמי התמרד בדת כנער ולא חזר אליה. נהפוך הוא - אשתו הראשונה פוטרה מעבודתה כמורה בבית הספר "המזרחי" שבחברון לאחר שנתגלה שהיא נהגה לבשל בשבת. לשאלתך השנייה - מה הניע אותם לשוב לחברון - זאת אינני יודע. בברכה, כלכלן בגרוש 06:03, 27 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אני שמח שמצאת לנכון להוסיף את שמה של רעייתו, תבדל לחיים ארוכים, בערך. חששתי שלא ניתן הדבר. אישה נפלאה. היא עזרה לי במידע. הלוואי והיו רבים. כמו אריה בישראל האם הוא היה מוכר לך? ראה את הדף האישי שלי, שם אני מתאר את מה אריה היה בשבילי, עוד פרטים בערכים: פיזה או יהדות פיזה. אני מקוה לכלול אתו גם בפרקים על יהדות רומא שכתבתי ויהדות פירנצה, שאם ירצה ה' עוד אכתוב. רק אחרי הביקור בארכיון הציוני יש לי די חומר עליו. יישר כח.Daniel Ventura 04:50, 27 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

נזכרתי בינתיים. היש לך קשר לגאיו, שהיה עימנו. Daniel Ventura 04:54, 27 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

צר לי, איני מכיר את גאיו. אני מעריך את כתיבתך על הקהילה החשובה של יהדות איטליה. אם תוכל, נא הוסף לערך מקום לידה ופטירה, תאריכים עבריים לאלה, ותאריך עלייה, אם נולד בחו"ל. גם אתה שמרת הלילה? (; שילוני 05:05, 27 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אין לי פרטים על התאריכים. על מקומות כן - אני אוסיף. פשוט לא הספקי לשאול את אשתו. מאיפוא לקחת את הפרטים עליה. אני כבר בן 70. סיימתי לשמור על המדינה: נכדיו ונינתי יעשו זאת. Daniel Ventura 05:20, 27 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום

אני מציע שתחדול מלהכניס אנשים לקטגוריה הזו, לפני שייתקיים דיון על קיומה בשיחת קטגוריה:יהודים הקבורים בהר הזיתים. דבר ראשון צריך לברר כמה ערכים צפויים בקטגוריה הזו. וגם אם המספר סביר, נשאלת השאלה האם כדאי שזו תהיה קטגוריה, כלומר האם מישהו עשוי לרצות לחפש מישהו ע"פ זה שהוא קבור בהר הזייתים. emanשיחה 15:57, 28 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

ברנרד לזר[עריכת קוד מקור]

אתה חרוץ לא קטן. עוד לא סיימתי וכבר אתה באתר. איזה תוכנה חכמה יש. עוד שאלה אישית, יש לך קשר לעיתונאי שילוני, נדמה לי מחולון. Daniel Ventura 01:54, 1 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

אני שילוני כמו אחיה ויונץ. בהצלחה בשכלול המאמרים שאתה כותב, בנושאים החשובים שאתה בוחר. שילוני 02:02, 1 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

אירועים בלוח העברי[עריכת קוד מקור]

פניה לכל העורכים של האירועים בלוח העברי בעמוד הראשי. בהמשך ליצירת ויקיפדיה:אירועים בלוח העברי אבקש את עזרתכם בקביעת מדיניות ברורה לעריכת תבניות אלה בשיחת ויקיפדיה:אירועים בלוח העברי. ‏ Ramiy ( שיחה - תרומות ) 19:21, 3 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

בעקבות שאלותיך לעיל, חקרתי עוד קצת. לגבי השאלה מדוע בחר שמי לחזור לחברון, מסתבר שאביו עודנו היה בחיים (בגיל מאוד מופלג) וגר בחברון בגפו, וייתכן שזו הייתה אחת מהסיבות שהניעו את שמי לחזור לעיר מולדתו (למרות שיחסיו של שמי עם אביו היו מורכבים). בנוסף, שמי רחש אהדה לעיר עצמה (כפי שכתוב בערך, הוא רצה לכתוב ספר שלם על סיפורה של העיר), ויתכן שגם עובדה זו הניעה אותו לחזור לחברון. לגבי השאלה מדוע קיבלו אותו הקהילה - זאת אינני יודע, אבל ראוי לציין ששמי היה בן למשפחה מיוחסת, היה לו מוניטין של סופר, והוא לא הפגין את חילוניותו בפרהסיה. בעקבות שאלותיך עדכנתי קצת את הערך. כלכלן בגרוש 01:32, 5 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

תאריך פטירתו של איתמר בן-אב"י[עריכת קוד מקור]

תהיתי למה שינית רק את תאריך פטירתו בטקסט לשנת תש"ג ואילו את שאר השנים השארת לועזיות? זה יוצר חוסר אחידות בלתי מוסבר. --טוסטי 14:33, 11 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

המגמה שלי הוא שלפחות יופיע תאריך עברי עבור התאריך-לידה ות'-פטירה. אני לא "מתרגם" את התאריכים בעצמי; אני דולה אותם מספרים או ממקורות אחרים שמציינים אותם 'במפורש'. ראה אשר כתבתי לגבי ברכה חבס: "נולדה בליטא בתר"ס. הועלתה ע"י הוריה ב-1907." נכון, חסרה אחידות. הכלל שלי הוא שאני מציין את כל התאריכים העבריים שיש לי, במיוחד לגבי לידה ופטירה. חשוב לי לציין גם תאריך עלייה, תאריכי הופעת ספרים ועוד. אם יש לי רק ת' לועזי לגביהם, אני מציין אותו. בגלל חוסר החפיפה של השנה העברית עם הנוצרית, לרוב לא מדויק "לתרגם" מהנוצרי לעברי על-דעת עצמי. שילוני 16:47, 11 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
המגמה הזו לא טובה לדעתי. עדיף לכתוב את התאריך העברי בסוגריים, מפני שהוא זר לרוב הקוראים, והתאריך הנוצרי הוא האוניברסלי. יונץ שיחה 13:47, 21 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
לא מסכים! אצל גויים וחלק מאנשי התרבות הישראלית העכשווית- בסדר. אבל כל מי שמסמל את התרבות היהודית-עברית - סופרים, חלוצים, רבנים וכד'- צריך שיופיע בתאריכיו העבריים. כך נהוג בארץ, על חוקים, פסקי-דין וציון ארועים (חוץ מכ"ט בנובמבר החריג). מי שאינו בקי דיו בתאריכים, יקיש עליהם, ויראה לאיזו תאריך לועזי הם תואמים. אנחנו כאן לחנך, להשכיל, לא להיכנע לרדידות של בורות. שילוני 16:17, 6 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
איך שלא תאמר את זה, אין לחלוק על כך שלרוב הקוראים התאריך העברי לא אומר דבר. יונץ שיחה 10:47, 20 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

שלום שילוני, מדובר בערך למחיקה מהירה. אם אתה רוצה לעבוד עליו, מוטב שתכתוב אותו מחדש. בברכה, דורית 11:11, 30 במרץ 2007 (IDT)[תגובה]

אינני רוצה להקדיש את זמני לזה, אבל כמו שברור שהניסוח זקוק לשיפור כך ברור שראוי שתתקיים ערך כזה. לכן הצבתי קישור לערך אחר ולאנגלית כדי להנחות את מי שירצה לשפר את הערך. עתה, שמחקת את הערך (ואת נסיון הבכורה של עומר) לפני שמישהו הספיק לשפר אותו- עלול לעבור זמן רב עד שייכתב מחדש אם בכלל. שילוני 11:26, 30 במרץ 2007 (IDT)[תגובה]
הערך במתכונתו הנוכחית אינו ראוי ועומד בקריטריונים למחיקה מהירה, כך שאין כאן עניין של ניסיון לשיפור אלא בכל מקרה כתיבה מחדש. בברכה, דורית 11:27, 30 במרץ 2007 (IDT)[תגובה]

מומלץ להוריד את הערכים/קטגוריות מויקיפדיה:מאמרים ללא קישור לאנגלית בעת הוספת בינויקי. בברכה, ‏Almighty ~ שיחה 21:02, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

הוספת מועצה מקומית לשעבר. נדמה לי שזה לא ייתכן. מעברה לא קבלה סטטוס כזה. האם יש לך מקור. היה לה סמל מקום וזה יש לכל יישוב מוכר כדי לקבל דואר וטלפון. אבל מועצה מקומית זה דבר אחר. תקן אותי אם אני טועה. אני עביר את הדיון לדף השיחה של הערך. ‏Daniel Ventura00:44, 10 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

למה אתה לא מגיב. ככה עושים! ‏Daniel Ventura09:23, 11 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
רק עכשיו חזרתי מעבודה ולא הייתי ליד מחשב רוב היום. יש לי מעט מאוד פנאי לויקיפדיה ולכן אני מבכר להקדיש אותו לערכים ולא ל'דפי שיחה'. כך שאינני עומד בקצב שלך. תעיין בגבולות הדרומיים של נפת פתח תקווה. יש לזה מקורות נוספים (צו המועצות המקומיות (ב), תשי"ג- 1953 תוספת ראשונה [www.dinmekomi.co.il/LAW/mm_bet.doc]). "המועצה המקומית מחנה ישראל. תאריך הקמתה: כ"ה באב תשי"ד (24.8.1954)". ניתן להזמין קו טל' במקומות בלתי מוכרים, ויש גם כאלה שמקבלים שירותי דואר. שילוני 22:36, 11 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
  1. אני שמח שיש עדיין אנשים עובדים. יישר כח. עשיתי זאת 43 שנה.
  2. מה שמצאת מאוד מעניין ואולי כדאי לציין זאת: זהו מחנה העולים, אולי היחידי, שהקימו בו רשות מקומית. אולי בגלל חוסר האפשרות לקבלת שרותים מרשויות אחרות. בשנת 1954, מועד הקמת הרשות, הרשויות של לוד ויהוד לא היה בכושר לספק שירותים. אם תהיה מוכן ותמצא לראוי תוסיף אולי הערה ברוח זאת.
  3. אני גר בשומרון וידוע לי שיש בעיה עם דואר וטלפון במאחזים. אמנם הם הוגדרו פורמלית כשכונות של יישובים קיימים, אבל לקבל סמל היה פעם יותר קל.
  4. אני מבין את סדרי העדיפויות שלך, אבל אם אתה עושה תיקון ויש שאלה עליו יש צורך להשיב ולדעתי גם 3 ימים זה טווח סביר ואני מתנצל על הערה שלי. ‏Daniel Ventura23:01, 11 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

הקטגוריות[עריכת קוד מקור]

התנחלויות שפונו אינן יישובים לשעבר? יחסיות האמת 01:34, 10 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

בינוויקי[עריכת קוד מקור]

שלום שילוני, ראיתי שאתה עושה עבודה נאה ביצירת קישורי בינוויקי מעברית לאנגלית. בקשתי: עשה זאת בצורה מלאה, כלומר: העתק לערך בוויקי העברית את כל קישורי הבינוויקי שיש בוויקי האנגלית, ותן בוויקי האנגלית קישור לוויקי העברית (את ההפצה לשאר השפות נשאיר לבוטים). ראה לדוגמה ההשלמה שעשיתי בקטגוריה:מרגלים שריגלו למען ישראל ובוויקיפדיה האנגלית. תודה, דוד שי 07:53, 10 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

תודה על המחמאה. אבל למה להוסיף? לא מספיק שאעשה קישור אחד והבוט כבר ישלים את השאר? שילוני 17:55, 10 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
הודות לך אני מקדיש יותר זמן בוויקיים בשפות האחרות. גיליתי ש"זה לא כ"כ פשוט"; הרבה פעמים הערכים המקושרים בשפות אחרות (חוץ מאנגלית) אינם בדיוק תואמים לערכים אצלינו. היו ערכים בהם השקעתי וניפיתי מתוך הבינוויקיים את אלה שלא התאימו. אפי' התאמצתי ומצאתי בינוויקי בשפות אליהם אין קישור מהוויקי באנגלית. מכאן התגלגלתי ומצאתי ערכים מקבילים לערכים אצלינו בוויקיים אחרים, חוץ מאנגלית, וקישרתי אליהם. במצב כזה (שיש בינוויקי, אבל לא לאנגלית) יש להסיר תבנית "אין בינוויקי"? שילוני 16:38, 6 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

ראה שם בדף השיחה.

התנגדות לציונות[עריכת קוד מקור]

במה זה שונה מויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/קטגוריה:אנטי ציונות ? ‏DGtal21:10, 12 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

כתבת שם "קטגוריה מגוחכת. אפשר להוסיף פה כמעט כל אידאולוגיה החל מהבונד ועד פאן ערביות, גם קומוניזם ואנארכיזם." "העמדה שלי היא ש"אנטי" זו בדר"כ לא אידאולוגיה אלא תוצר של אידאולוגיה אחרת".
יש הבדל בין איסוף שמות אנשים שהם "אנטי", כפי שכתבת, לבין יצירת קט' המאגדת רק את הערכים שכל מהותם היא ביטוי ליריבותם לציונות. אולי נקרא לו "התנגדות חרדית לציונות"? אני מתעקש שתתקיים קט' עבור ערכים כמו ויואל משה, נטורי קרתא, ושלוש השבועות. כל סיבת קיומם של אלו היא כדי להתנגד לציונות. מצידי תציע אתה שם שתעדיף, רק שיאגד ערכים אלה יחד בקבוצה. שילוני 23:29, 12 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אם כוונתך היא לכלול רק את ההשקפה החרדית, ואני מניח שאתה מתכוון לא לחרדים במובן הרחב אלא לצד היותר קיצוני שלא מכיר בקיומה של המדינה, יש פתרון לא מושלם. קטגוריה:העדה החרדית ואולי אפילו קטגוריה:רבני העדה החרדית לרבני הבד"ץ וכד'). זה יכלול את כל הערכים שהצעת ואחרים ורק שולי השוליים ידידי איראן לא יהיו כלולים בה. (יש את en:Category:Edah HaChareidis אבל התכולה מאוד חלקית כרגע). ‏DGtal00:55, 13 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אם מקובל עליך, אני חושב ליצור "התנגדות תורנית לציונות", דהיינו כל מה ששייך להתנגדות לציונות מסיבות דתיות-יהודיות. זו תהיה "פתרון יותר מושלם". אני לא רוצה לקשר את כלל הציבור החרדי לנושא (לכן לא אקרא לו "התנגדות חרדית לציונות") ולא לאיסלם. ממתין לתשובתך, שילוני 14:46, 13 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
הכותרת נכון אבל צורמת לי באוזן. אם אין מינוח יותר סביר, אז בסדר. מה שכן, לדעתי זה יימנע כנראה הכללה בקטגוריה של חסידות סאטמר או תולדות אהרן שהן בראש ובראשונה חצר חסידית ולא אידאולוגיות בתחום זו. לעומתה, נטורי קרתא ואף העדה החרדית הן התאגדויות סביב הנושא, כך שאין בעייה בהכללתן. ‏DGtal15:30, 13 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
שלום, הוספתי לקטגוריה:רבני העדה החרדית שורת הבהרה כדי לסנן מראש כניסה אליה. אני מקווה שדייקתי. הורדתי את הבינויקי פשוט כי אין טעם לתת בינויקי מקטגוריה שאינה זהה לשפה אחרת ובפרט שיש בינויקי בקטגוריה שמעליה. ‏DGtal10:45, 15 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
לא אריב על זה, אבל אינני מסכים בעניין הבינויקי. לדעתי, מטרתו הוא להקל על המשתמש למצוא חומר מקביל בשפה אחרת. הערך בשפה האחרת אינו חייב בהכרח להיות בעל שם או משמעות זהה. כאשר ייווצר באנגלית "קטגוריה:רבני העדה החרדית" אז תתקן את הקישור. אבל, לעת עתה, "קטגוריה:העדה החרדית" באנגלית מאוכלסת בעיקר ברבניה וע"כ בהחלט מתאימה להיחשב כמקבילו של "קטגוריה:רבני העדה החרדית". מי שיחפש את אותם הרבנים- ימצאם בהפנייה שהצבתי. שילוני 11:43, 15 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
הבעייה שלי עם בינויקי כפול נובעת בעיקר מראייה אופטימית (מידי?) לעתיד בו הקטגוריות יופיעו בכמה שפות. במקרה כזה רובוטים של בינויקי יכולים להסתבך עם קטלוג כפול והבלאגן יחגוג (כמי שנכווה ברותחין ואכמ"ל). בברכה, ‏DGtal13:47, 15 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
שכחתי להגיד יישר כוח ע הקטגוריות של העדה. ‏DGtal13:48, 15 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

קטגוריה מקווי מים בישראל[עריכת קוד מקור]

הלוואי שהיה. אחרי שכתבתי את הערך על ברכת עטא הסתבר לי שבשנים האחרונות היא כנראה יבשה. יש לך מידע אחר ! אם 50% יבש אז מה יהיה. אל האם יהיו עוד ערכים על מקוה מים ועל כל שלולית חורף ! ‏Daniel Ventura00:38, 13 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

שמתי לב שיצרת (שילוני) את הערך מקוי מים בארץ ישראל והוא ריק, האם לשים בו תבנית למחיקה מהירה?--אוהד אסטון (שיחה) (עזרו לי)08:04, 13 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
תודה. אני רואה שזה כבר טופל. איי, צריך לגייס ויקיפדים ל'שירות הציבורי'. היעילות והזריזות כאן מדהימה להחריד. שילוני 11:52, 13 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

קהילות יהודיות[עריכת קוד מקור]

מה דעתך על חלוקה גאוגרפית של הקטגוריה? או אולי להכין רשימה על פי גאוגרפיה ( - לדעתי רשימה כזו, עם חלוקה גאוגארפית או לא היא דבר חסר מאוד)? מה לגבי תת קטגוריה קהילות שהושמדו בשואה? בקטגוריה שואה יש ערכים על קהילות שנשמדו, ומצד אחד הם לא מתאימות שם ומצד שני לא רציתי להזיז משם כדי שלא יישכחו. רציתי גם להכין קטגוריה על תרבות יהודית (כולל חילונית) בשואה - כדי להכיל ערכים על כתבי-עת, מוסדות תאטרון, מוסדות לימוד וכו' שהיו בזמן השואה. ואולי גם ערך. מה דעתך? האזרח דרור 12:21, 17 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

קודם כל, אני מתנצל שלא הגבתי עד כה. לא מזלזול בך או בנושא. מחמיא לי שפנית אלי, ואדרבה, לא הזדרזתי להגיב דווקא מפני חשיבות הנושא.
אוייי! הנושא הזה, של תרבות יהודית ועברית, כ"כ לוקה בחסר פה! יהדות שהיא יותר מדת. עברית שהיא יותר משפת התקשורת העכשוית, שגם היא מתובלת בלעזים הנובעים מתוך בורות וחוסר התמצאות במורשת הספרותית העתיקה שלנו. יש לכתוב הרבה על התרבות העברית והיהודית שלנו- תבורך על היוזמה. וודאי ש"היא דבר חסר מאוד". כשאני יצרתי את הקבוצה "קהילות יהודיות" הותקפתי על-כך!
נקודתית לגבי הצעתך: יש לשקול היטב לגבי חלוקת הקהילות. לדעתי, אם לחלקם גיאוגרפית, אז לפי המקום איתו היתה הקהילה מזוהה, לאו דווקא לפי השתייכותה הפוליטית כיום (לדוגמה: גליציה, בוקובינה, פלכים כמו ווהלין ורייסין ולהתחשב בשינויי הגבולות של פולין וכד'). לחלופין (או בנוסף) לחלקם לפי אופיים: קהילות חסידיים או מתנגדים, משכילים, רפורמים, ספרדיים וכד'. כדאי לעיין בתחומים אלו בוויקי' באנגלית (בו ל"קהילות יהודיות" יש תתי-קבוצות; שטעטלים, גטאות, קהילות דתיות בעולם וכו'), יידיש ופולנית (שם אפי' יצרו 'קצרמר בית-כנסת'!). הלוואי שיהיו כאן ערכים, קבוצות ותבניות רבות בנושא התרבות היהודית. על זו שהיתה לפני מאה שנה. על זו שבאירופה. על השפעת היהודים על תרבות הארצות בהם חיו. על כל הפרטים המרכיבים את החיים היהודיים שהושמדה בשואה.

שלום שילוני, למה לא מוזיקה ערבית? זה הרבה יותר פשוט להבנה וזו גם הקטגוריה המקבילה עם מוזיקה ישראלית, מוזיקה הודית וכיוב'. Mort 15:14, 18 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

לדעתי, כפי שכתבתי בפתיח, יש בו במלה 'זמר' הכללה רחבה יותר; 'מוזיקה ערבית' אולי תהיה בעתיד תת-קבוצה של זאת, כשיצדיק יצירתה. בינתיים, מצאתי לנכון ליצור קבוצה שיכלול את המקאם, העוד ואום כולתום. אדרבה, אני מוכן לקבל הצעות שיאפשרו את הכנסת 'ריקודי-בטן' וכד' (אומנות-הבמה?...). בנוסף, גם כשאכתוב על עם שמי אחר, אעדיף לעשות זאת בעברית. שילוני 15:23, 18 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אין במילה זמר הכללה רחבה יותר. אין קטגוריה "זמר עברי" אז אני לא כל כך מבין מדוע בחרת דווקא בקטגוריה הזו למוזיקה הערבית. Mort 16:13, 18 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
זה לא מקרה בודד. יש גם זמר עברי, שמוזיקה ישראלית מופנה אליו. מאידך יש זמר מזרחי שמפנה למוזיקה מזרחית. אם לדעתך "אין במלה זמר הכללה רחבה יותר", תציע מלה כוללנית יותר, תקבל את נימוקַ‏י (עברי, דבר עברית), או תשַ‏נֶ‏‏ה כרצונך.
לא דיברתי על ערך אלא על קטגוריה. אין קטגוריה מקבילה לעמים/שפות אחרות, ולא בכדי. אני חושב שאפשר להסתפק בקטגוריה המקובלת "מוזיקה ערבית", ולו בשם אחידות הקטלוג. אני, ברשותך, אשנה ל"מוזיקה ערבית". תודה, Mort 21:53, 18 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

ויקיזציה[עריכת קוד מקור]

אני שמח שסוף סוף מישהו מתייחס לערך שכתבתי (יעקב פרידמן) אבל לא צריך להגזים. ציון סתיו וקיץ חסרי משמעות לערך, ולגבי כתב יד, שים לב שזה דף פרשונים, וגם לא רציתי להפנות אל אף אחד משלוש הפרשונים כי התמונה המופיעה בהם לא מוצאת חן בעיני. לילה טוב! נת- ה- 01:36, 22 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

ספרים, רבותי, ספרים![עריכת קוד מקור]

שלב החלוקה החל, ובקרוב מבצע נוסף!----‏sir kiss שיחה 15:36, 23 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

תודה רבה על ההודעה! אני אוכל לפגוש אותך בירושלים. אשלח לך דוא"ל לקבוע פרטים. שילוני 17:12, 23 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

אהלן שילוני, ראיתי את עריכתך אצל שלמה מחפוד, האם אתה מתכוון לשים קטגוריות של רבנים ספרדים ורבנים אשכנזים על כל ערכי הרבנים? ובנוסף, הקטגוריה "יהדות הספרדים ועדות המזרח", אני חושב שצריך לשקול את נחיצותה של הקטגוריה ואת השם שלה. קטגוריה של יהדות הספרדים ועדות המזרח מזמינה קטגוריה מקבילה של יהדות אשכנז. זה קטלוג מאוד נרחב. Mort 14:44, 25 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

יש רבנים ש'מזמינים' את זה. מי שכבר מקוטלג כ"רב מרוקאי" וכד' אינו זקוק לו. כל עוד שיש רב ראשי ספרדי (ואשכנזי) למדינה ולערים רבות בה, הסיווג מוצדק. ואכן, יש נושאים ייחודיים ליהדות אשכנזית, ואני מקווה להגיע גם לזה. הצעות לשמות אחרות לסיווג מתקבלים בברכה. שילוני 14:52, 25 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
לא כל כך הבנתי את התשובה. רבנים מרוקאים, פולנים, תורכים וכיוב' מקוטלגים כך אם חיו בחו"ל או שמרבית פעילותם בחו"ל. רבנים שמרבית פעולתם בארץ לא מקוטלגים כרבנים מרוקאים, פולנים, תורכים ויוב'. בארץ הם מקוטלגים כרבנים ישראלים, רבנים אורתודוקסים, רבני הציונות הדתית וכיוב'. אני לא חושב שיש מקום לקטלג חלק מהרבנים האלה כרבנים ספרדים ועדות המזרח כמו שאין צורך לקטלג את החלק האחר כרבנים אשכנזים. Mort 15:02, 25 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
רק אעיר שבפועל הייתה קטגוריה:רבני יהדות תימן שנמחקה על ידי בגלל טיעוניו של מורט (אחרי שהוא רוקן אותה). אני נוטה להסכים עם טיעוניו. אגב זה, אנא הגב בשיחת קטגוריה:רבנים ראשיים. ‏DGtal18:14, 25 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
לא ראיתי דיון זה קודם לכן, אך אני מסכימה עם מורט. אני מציעה שבכל הקשור ליהדות ספרד תפנה למורט ובכל הקשור ל"עדות המזרח" תפנה אלי. מחקתי את הקטגוריה יהדות הספרדים ועדות המזרח, גם כי השם שגוי (מילא יהדות ספרד) וגם כי אין בה כלל צורך, היא כללית מדי, לא ברור מדוע הכללת דווקא ערכים אלו בתוכה ולא אחרים ופוטנציאלית יכולה להגיע להכללה של עשרות ערכים אחרים. בברכה, דורית 21:44, 25 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

שלום רב!

ה'העברה' שביצעת משני לשני (צבע) לא נהוגה וגם לא ראויה, אם אתה לא מבין בדיוק מדוע אתה מוזמן לשאול במזנון. להבא אני מבקש שתשתמש בלשונית "העברה" כדרוש. בברכה, ‏Almighty ~ שיחה 01:30, 28 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

האמת זה די פשוט מדוע אסור לבצע העברה מסוג זו: כל הגירסאות הקודמות נשארות כאילו הגירסאות הקודמות של דף הפירושונים ובערך שאליו הדבקת לא ניתן לראות מי היו העורכים ולכן הקרדיט שהיה אמור להינתן להם, ניתן אך ורק לך. ביקשתי בוק:במ להחזיר את הגירסאות הקודמות למקומן (כי אני כבר לא יודע איך עושים זאת..). בברכה, ‏Almighty ~ שיחה 01:36, 28 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

מקבל את ההערה, אלמד להבא. נא לפנות בצורה מכובדת ובלתי-מתנשאת. במקרה הנדון: מישהו יתקן, או שאשנה את ההפניות 'ידנית'? שילוני 00:48, 29 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
סליחה, לא התכוונתי לשום דבר. הדבר טופל על ידי אליזבט. בברכה, ‏Almighty ~ שיחה 15:30, 30 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

שלום לך, כתבת בדף שיחה של הערך "חברון" שתוכל למצוא מידע על האוכלוסייה היהודית בחברון. עדיין לא הצלחתי למקד אותו מידע אצל הלמ"ס. תודה רבה, טמיר 10:09, 29 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

במפורש כתבתי שם "נתונים מהמנהל האזרחי ביו"ש ". אתה מדבר על הלמ"ס. אין קשר בין השניים, הם פועלים בצורות שונות. הלמ"ס מונה את הישראלים תושבי חברון בתוך אוכלוסיית קריית 4. לעומתם, המנהל האזרחי מתיחס לגוף שנקרא 'הוועד המקומי של היישוב היהודי בחברון'. הוועד מהווה רשות מוניציפלית עבור הקהילה היהודית בעיר. לכן דווקא מהמנהל אפשר לקבל נתונים אלו. אנסה לענות על שאלות נוספות בעניין, בברכה, שילוני

שלום, שמתי בקשה להבהרת חשיבות על הקטגוריה ואשמח לדיון בשיחת קטגוריה:רבנים אשכנזים. ‏DGtal17:25, 29 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

לדעתי עדיפים השמות "מפלגות דתיות" או "מפלגות יהודיות דתיות". ‏– rotemlissשיחה 15:26, 30 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

קטגוריה:מפלגות דתיות כבר משמשת כקבוצת-על ל-קטגוריה:מפלגות יהודיות. אני מעדיף לשמור על אחידות בין קטגוריה:מפלגות יהודיות וקטגוריה:מפלגות אסלאמיות. אבל, טוף. אנחנו מיוחדים.
אולי "מפלגות יהודיות דתיות". אולי אעשה אותו כתת-קבוצה ל"מפלגות יהודיות", שהיא תכיל מפלגות 'כלליות' של העם היהודי: היום, לפני מדינה ובחו"ל. עוד לא כתבו עליהם, אך יש הרבה. שילוני 15:45, 30 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

מוטב שלא לשייך חבלי ארץ לקטגוריה זו, כי היא תגדל במהירות הבזק למימדים עצומים, אלא ליצור מראש קטגוריות משנה לפי מדינות ויבשות ולשייך אליהם בשלב ראשון. אני הייתי גם את השם "חבלי ארץ" אבל זה עניין של טעם. קשה לחשוב על הרבה תועלת בקטגוריה ששמה את שלזיה הצ'כית ואת האמזוניה בסל אחד. ד.ט 18:20, 30 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

איני מסכים. שמעתי טענה זו ("היא תגדל במהירות הבזק למימדים עצומים") כבר פעמים רבות, והיא טרם הוכיחה את עצמה. אל תדאג, כשתגדל, אצור גם חלוקת-משנה. אני כבר מכין אותה. שילוני 18:24, 30 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
לשם מה לעבוד כפול? את כל האזורים ששמת בקטגוריה, היית יכול לשים בקטגוריה אזורים באירופה. ד.ט 20:49, 30 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אני מעדיף קודם שהקט' תגדל, ואז לפי תכולתה ('יד על הדופק'), נראה איזו קט'-משנה היא צריכה. כרגע יש בה מעט מאוד אזורים. הלוואי שאחרים 'ירימו את הכפפה' לעזור למלא אותה ואז נדון איך לחלק אותה. שילוני 15:51, 6 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

ברשימת המעקב שלי ראיתי שאתה פעיל מאוד בענייני קטגוריות בימים אלה...האם יש לך רעיון לאילו קטגוריות ניתן לשייך את ביקורת נוסח המקרא? אני חשבתי לשייך לקטגוריית ביקורת המקרא (ולכן גם יצרתי אותה) ואולי גם לקטגוריית מהדורות ותרגומים של התנ"ך. מה דעתך? האם יש גם קטגוריה ספרותית או אחרת רלוונטית לטעמך? נריה 15:16, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

שילוני, כמו תמיד אני מוריד בפניך את הכובע. צחי לרנר 23:25, 5 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

תודה! (סליחה, על מה?) שילוני 23:26, 5 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
אתה מרבה לעבור על הערכים שיצרתי ולעשות להם ויקיזציה. צחי לרנר 23:41, 5 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
אתה מרבה לכתוב על היסטוריונים ונושאים אחרים שמעניינים אותי.
ומה דעתך על "רדיפה דתית"? לדעתי יש להבדיל בינה לבין "קטגוריה:אפליה דתית". יש להבחין בין 'אפלייה', שאינה אלא קיפוח, לבין 'רדיפה' שמוֹ‏רה על רמה אחרת של מעשים, על מעשי אלימות, פרעות ורציחות. שים לבך לערכים באנגלית על " Religious persecution " לעומת " Religious discrimination" . הייתי רוצה שהבחנה זו יבוא לידי ביטוי לפחות בקטגוריות נפרדות. אשמח אם תוכל לעזור, שילוני 01:17, 6 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
בהחלט ניתן ליצור הפרדה כזו ובודאי שיש הבדל בין השתיים, אולם לעיתים אפליה דתית עלולה להוביל לרדיפה דתית הנובעת ממנה, ויתכן בלבול. כרגע שמתי לעצמי כיעד לכתוב על סרטים, בעיקר קלאסיים ועל שחקני קולנוע, תחום שאינו בהתמחותי אולם יש בו מחסור בויקיפדיה, ולהמשיך על אש קטנה בהיסטוריה, מאוחר יותר אולי על ההיסטוריה של עם ישראל בעת העתיקה, אולם אני אשנה את מטרותי לפי ההרגשה. צחי לרנר 20:11, 8 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
שילוני שלום. צריך לכתוב על היהודים בתקופה הביזנטית. הנושא הכי פחות נחקר בתולדות עם ישראל (נכתבו על כך דוקטורטים, אך כוונתי היא יחסית לתקופות אחרות), ומשום כך יש למלא את החסר. צחי לרנר 23:00, 17 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

שילוני, ברור לי שאתה מתכוון לטוב, אבל הקטגוריות שלך עושות לי בלאגן. קח למשל את קטגוריה חברה שפתחת - מה לה ולארגונים? למה הערך חברה לא שם? למה קוטגרה תחת אדם? למה החברה היפנית שם והאם כל החברות תיכנסנה שם? בקשתי הצנועה - כשזה מגיעה לחברה ומדעי החברה - תשאל, אותי או את מורט. דורית 23:32, 5 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

מה זה "עושות לי בלאגן"? זה הרי אתר של כולנו?
יצרתי אותה בדיוק לפני שבת ולא הספקתי להכניס אליה את כל מה שאכניס ולערוך אותה כפי שאני מקווה לעשות. אשמח לשמוע ממך וממורט הצעות חיוביות, מעשיות לפיתוח הקבוצות שאני עוסק בהם, ונדון יחד בנושא (ולא מחיקה חד-צדדית, כפי שעשית ב"יהדות הספרדים ועדות המזרח"). אם יש לך שאלות נקודתיות, דברים שאינם ברורים לך, אנסה לענות עליהם. שבוע טוב, שילוני 23:51, 5 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
עושות לי כסוציולוגית בלאגן. לא לי במובן שמשהו פה שייך לי. אבל מדוע לא להתייעץ מראש? אני אישית לא חושבת שכל מה שמוזכר בו חברה צריך להיכנס. אם רוצים לפתוח על כל מדינה והחברה שלה, אפשר לפתוח קטגוריה נפרדת לכך. בקטגוריה צריכה להיות מסווגת תחת מדעי החברה, ולא אדם. וארגונים לא צריכים להיכלל בה. ולגבי המחיקה החד צדדית שלי - מצטערת, אך הייתי עושה זאת שוב - הקטגוריה לא הייתה במקום והייתה שגויה תחבירית. לכן, אני שבה ומדגישה את החשיבות של ההתייעצות המוקדמת. אם איני מבינה נניח בפיזיקה וארצה לפתוח קטגוריה, לא אתייעץ עם מי שמבין בנושא טוב ממני? או שאין זה אתר של כולנו? דורית 23:56, 5 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
למה שתעשי זאת שוב? אם אינך מסכימה איתי, מסיבה עניינית או תחבירית, תיפני אליי ונדבר. או שאני אשתכנע או שאת תקבלי את דעתי. לפחות בשיטה זו לא אפגע, ואאבד חשק לתרום. (גם אני עברתי הרבה 'התקפי-לב' פה, בנושאים שונים)
אמנם אינני סוציולוג, אך גם אינני תיכוניסט. למדתי, ואני עוסק, בנושאים קרובים, בתחום מדעי החברה (דמוגרפיה, השפעות כלכליות וכד'). את רשאית לחלוק עלי, אך לא לבטל את דעתי. אני מעדיף, באופן כללי, לבצע, לעשות, ולאחר-מעשה לקבל ביקורת-בונה. זאת על-פני 'התיעצות מוקדמת'.
עניינית לגבי "חברה": כבר שמעתי רבות שאנחנו לא הוויקי באנגלית, ואפי' יש שם הרבה מידע שגוי ולא הכל שם קדוש וכו'. עם-זאת, הקט' 'חברה' מופיע בכמעט כל הוויקיים האחרים, וחסרונו כאן היה מורגש מאוד. זאת ועוד, 'חברה' מהווה אפי' קט' ראשית, או כמעט ראשית, בכל הוויקיים האחרים (אפשר כעת לגשת אליהם בקלות דרך הבינוויקיים שהוספתי). התחקיתי אחר מבנה הקט' במרבית הוויקיים, ורוח הדברים שם הוא כפי דעתי האישית מלכתחילה: 'חברה' זה היסוד ל'מדעי החברה' ולא להיפך. 'מדעי החברה' צריך להיות 'תוצר' (תת-קט') של 'מדעים' ("דיציפלינות אקדמיות"/ "תחומי מחקר" או כל הגדרה דומה) ו'חברה'. בשלב ראשון הייתי מציב בה את "החברה הישראלית", "יפנית" וכו') ואח"כ יוצר את הקט' המתאימה ("חברות לפי מדינה"). הצבתי אותו תחת 'אדם' מחוסר קט' עברית מתאימה יותר. החברה איננה תוצר של אנתרופולוגיה, סוציאולוגיה או כל מדע אחר. חברה היא תוצר ההתאגדות של בני-אדם. המדעים רק מתחקים, לומדים, חוקרים את החברה. החברה עצמה היא היסוד. שילוני 00:22, 8 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

אברהם אביאל[עריכת קוד מקור]

תודה רבה על התוספת לערך! דב ליפשיץ 23:54, 7 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

יש לי כבוד אין-קץ למי שנלחם בזוועות השואה. המאמץ של יהודי להמשיך לחיות באותה תקופה היא עיקר לחימתו, וראויה לכל הערצה. הרשים אותי שיהודי זה עוד נאבק להעפיל לארצינו, להלחם למען חיי אחיו במולדתו החדשה, ולהמשיך להישר-מבט אל מוראות העבר למען דורות העתיד.
אגב, יש להפוך את סדר שמותיו בשם הערך. בשונה מאנצקלופדיות מודפסות, כאן אנשים מופיעים עם שם פרטי קודם. שילוני 00:08, 8 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

תודה. האם קריטריון העליה השנייה נקבע רק לפי שנת העלייה ? ‏Daniel Ventura03:51, 8 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

כך אני מסווג את אנשי היישוב. אלה האנשים שעיצבו את ימי העליה השניייה, יותר או פחות, בעיר או בכפר, וכו'. בעתיד, אני מקווה ליצור חלוקות נוספות ('פילוחים') של אנשי היישוב לפי פעלם. מאמר יפה על דמות ייחודית, שכה חסרה לנו כיום. שילוני 09:06, 8 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
  1. שינית את נתיב הכניסה השמאלי ל"יהודים". הוא לא מוגדר כך. וגם במציאות הוא לא כזה. רק "מתנחלים" חוצפניים נוסעים בו. יהודים אחרים לא, אלה אם נדבקו בחוצפה. בהזדמנות אראה מה הניסוח בדיוק. בינתיים אני חוזר לניסוח קודם כדי לא להיות גזעני.
  2. הקטגוריה של מעבר קרני היא הסכסוך .. ומשם לקחתי. טוב שמצאת קטגוריה אחרת.
  3. יפה גם שהוספת כי הכניסה היא ליישוב בצופים.
  4. השמטה קישור אחד שיש בו מידע חשוב. אחזיר אותו. אם תתעקש אז תוריד אותו. זה לא קריטי.

מועבר לדף השיחה של הערך ‏Daniel Ventura

מה הקשר ל"חוצפה"? השאלה מי אמור לנסוע באותו נתיב? ממה שאני זוכר (כדאי שמישהו יצלם אחד מהשלטים במעברי הגדר ביו"ש לכיוון ישראל. נראה לי שכל אותם השלטים זהים) כתוב בשלט משהו כמו "אנשים הזכאים לאזרחות ע"פ חוק השבות". דרך עקומה לומר פשוט 'יהודים', לא?
בנוסף, יהודים אינם גזע (אלא עם עם תרבות דתית) וע"כ שימוש בתואר 'יהודי' אינו גזענות. עמים אחרים, כמו צוענים, בסקים, ופינים הם הרבה יותר 'טהורים' והומוגנים מבחינה גזעית. אני זוכר את יאיר צבן שאמר בהיותו שר קליטה שכשהוא רואה עולים מאתיופיה, רוסיה ושאר ארצות זה מחזק את התודעה שאיננו גזענים ושציונות איננה גזענית. שילוני 23:01, 10 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
למרות שעברתי שם רק היום, אני זוכר כי הניסוח הוא "פרוה". משהו כמו: משאיות , רכב מסחרי, רכב מאושר או משהו דומה. מהשלט לא ניתן לקבוע מראש האם תכנס לשער השמאלי או לא ? השער השמאלי הוא האמור להיות הטכנולוגי, כלומר רק אנשים עם תג יכנסו בו. והתג מוצע היום רק לתושבי ההתנחלויות. אם כך נדמה לי כי ההגדרה שלי מתאימה. בשבוע הבא, ארד, בלי נדר אצלם. ‏Daniel Ventura23:26, 10 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

נדמה שראיתי שלט כזה : כתוב בשלט משהו כמו "אנשים הזכאים לאזרחות ע"פ חוק השבות". דרך עקומה לומר פשוט 'יהודים', לא? אבל לא על השער, אולי בשלט צדדי . ‏Daniel Ventura23:26, 10 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

העניין החדש שגיליתי בקטגוריות נובע מניסיונותיי לצמצם/לרוקן את הדף הזה. אתה מוזמן להצטרף להתקפה...נריה 16:51, 15 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

הוספת את הקטגוריה ישיבות גדולות לקטגוריה יהדות חרדית, בשעה שכל הקטגוריה - ישיבות כוללת ערכים הקשורים ליהדות חרדית, לכן הוספתי גם את - "ישיבות" ל- "יהדות חרדית". בתודה, ארי. 00:20, 20 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

בעיקרון אינני מהמוחקים, אבל אינני מסכים איתך בזה. בעוד שכל הישיבות המוגדרות כ"ישיבות גדולות" הם ישיבות חרדיות, רק מעט מהכלל הישיבות (המצויות כאן בוויקיפדיה) הם חרדיות. ע"כ אני מעדיף שתסיר את "יהדות חרדית" מ-"ישיבות". שילוני 00:28, 20 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
מטרת הקטגוריות, הם לנווט את מחפש הערך אל התוצאה הרלוונטית ביותר מבחינתו, כך שהקט' "יהדות חרדית" אמורה להוביל אל כל הערכים הקשורים ליהדות החרדית, לכן, אם נסיר את "יהדות חרדית" מ"ישיבות", אדם המחפש את הערך: אברך או משגיח, לא ימצא אותו ב-"יהדות חרדית" ובמקום זה ימצא ערכים כדוגמת "אנציקלופדיה לבית ישראל" וכדו' שלא ממש קשורים. ובכלל, קטגוריה זה לא בהכרח סימול יחידני אלא יכול להשתייך למספר קטגוריות. ובאותו עניין, יש לעשות סדר בקטגוריה ישיבות ולהכניס את הדפים תחת קטגוריות משנה, כגון: ישיבות הסדר, ישיבות גדולות, מושגים וכו' אם אתה מתמצא הנך מוזמן להשתתף בעריכה. בתודה, ארי. 09:40, 20 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

שלחתי לך חזרה, קראת? אוראלשיחה 10:37, 20 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

אתה הקרוב של יהושעס?[עריכת קוד מקור]

מעולה; כבר חודשים אני זוכר לעצמי שאני צריך להתקשר אליך (מרוב שדחיתי את זה, כבר התביישתי להתקשר =S)... פיווו... אם עדיין העניין רלוונטי, שלח נא לי דוא"ל. תודה! =) בסג 22:59, 27 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

קטגוריה בעייתית שיצרת[עריכת קוד מקור]

ראה שיחת קטגוריה:ישראלים זוכי פרסים. אני מעריך מאוד את עבודתך ביצירת קטגוריות, אבל לפעמים זה נראה לי מוגזם. ‏DGtal10:12, 29 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

כדאי באמת שתביע הסכמתך למחיקת הקטגוריה. בשלב זה, אפשר להסתדר בלעדיה. Nbinen - שיחה 20:50, 30 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

שיוך אסונות בצה"ל לקטגוריית אסונות בישראל[עריכת קוד מקור]

שלום. שים לב בבקשה ששייכת ערכים שהם אסונות בצה"ל לקטגוריית אסונות בישראל. לדעתי אין לעשות ככה, כי מה שניתן עדיף לשייך לתת קטגוריה-"אסונות בצה"ל". ערכתי את השינוי באסון מחניים, אנא תקן זאת גם בשאר הערכים שצריך. בברכה, ‏Hummingbird21:53, 3 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

שים לב שרק החלפתי את "קטגוריה:ישראל: היסטוריה" ב"אסונות בישראל". במקום שהיה כתוב "אסונות בצה"ל", לא הסרתי אותו. שילוני 21:56, 3 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
קודם כל, הם לא היו אמורים להיות ב"ישראל:היסטוריה" (ואני אשים תבנית פיצול כי יש לא מעט ערכים שלא צריכים להיות שם), אבל הם כן צריכים להיות תחת אסונות בישראל. אלא שקיימת קטגוריה "אסונות בצה"ל" ולשם הם יותר מתאימים. עם זאת, באסון המסוקים יש מקום לשיקול כי המסוקים התרסקו על בתים בשאר יישוב (ובכל זאת, ההתרסקות על הבתים אינה עיקר האסון), ובאסון מעגן המטוס התרסק לתוך קהל, כך שזה לא חד משמעי. לאחר שבחנתי שוב את השינויים האחרונים אני רואה שאין הרבה מה לשנות, אז תשכח שאמרתי את זה.
בהזדמנות הזאת, אני אגיד עוד שני דברים:
  • המוות של הקרובה של הרב קוק אינו יכול להיחשב אסון, כי אסון מוגדר כאירוע רב היקף/השפעה. למשל, גם רצח רבין אינו אסון אלא רצח פוליטי (למרות שהייתה לו השפעה רבה על ישראל ואזרחיה). לדעתי גם טבח כפר קאסם אינו נחשב כאסון, אלא כמו שהוגדר, כמעשה טבח.
  • אני מציע שבקרוב תאחסן את דף השיחה שלך בארכיון. בברכה, ‏Hummingbird22:06, 3 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

שלום שילוני, אנא שים לב לדיון בשיחת קטגוריה:מהומות בארץ ישראל. תודה, דורית 23:45, 3 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

מאחר והיית פעיל היום, אז אני מניחה שכן ראית את בקשתי. אם כך, להתייחס להעדר תגובה מצידך כרשות לתקן את הקטגוריה כרצוני? דורית 16:52, 4 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
הייתי ליד מחשב אתמול מעט מאוד. תודה רבה [ (: ] שפנית אליי במקום לשנות את שיצרתי. תיכף אכתוב תגובתי בנושא.
נפגעתי ממה שכתבת עליי ("אבל מה שברור הוא שמי שיצר את הקטגוריה ומי שהכניס אותה לערכים, פועל לפי הגדרות פוליטיות צרות למדי."). מעולם לא כתבתי את דעתי עלייך, או על אף עורך אחר. לפי מה שכתבת שם, ברור שגם את פועלת ע"פ נטיותייך הפוליטיות. אז, נוסף על שאני מעודד אותך להמשיך להיות רגיש יותר (פנית אליי ולא שיניתְ לבד, כמו שעשית בעבר), תקבלי שה'חטא' הנ"ל הוא כנראה כתוצאה מהיותינו אנושיים ("לשגות זה אנושי"). שנינו "פועלים לפי הגדרותינו הפוליטיות". בנועם, בהדברות, נאזן זה-את-זה. תודה, שילוני 11:41, 5 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
ראיתי את ההודעה הזו רק אחרי שכתבתי בשיחה שם. אני מבינה איך זה מתפרש כפגיעה אישית, וצר לי על כך ואני מאד מקווה שתקבל את התנצלותי. כמו שאמרתי בשיחה זו כוון הרבה יותר לאתנוצנטריות שרבים מאיתנו (כולל אני) לוקים בה. אני מבינה שחלק מהכעס הוא בגלל קט' חברה והקט שמחקתי על עדות המזרח ויהדות הספרדים. לגבי המחיקה - אני מדגישה שוב, עדות המזרח זה מושג מאד בעייתי בהקשר הסוציולוגי שיש אף הרואים בו פוגעני. בנוסף יהדות הספרדים אינה מונח נכון, אם כבר - יהדות ספרד. לגבי קטגוריה חברה, אני חושבת שהיוועצות בהתחלה הייתה פותרת את זה בצורה טובה יותר. אחת הבעיות המרכזיות לדעתי היא, שאתה מנסה להתאים קטגוריות בויקי האנגלית לפה, או פותח - מתוך כוונה טובה כמובן, קטגוריות שמי שמכיר את התחום, עלול להסתייג מהן. אני מקווה שתראה בדברי ביקורת בונה בלבד, כי אין כאן וגם לא הייתה בעבר שום כוונה או רצון לפגוע בך. בברכה, דורית 20:50, 5 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

הי שילוני, מה נשמע? במסגרת מתקפת האיכות בנושא מזון הרחבתי משמעותית את הערך הנ"ל. אשמח אם תוכל לעבור עליו ותעיר את הערותיך. בברכה אוראלשיחה 15:14, 5 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

מה דעתך על הערך חיים קוגל ?[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שערכת אותו ורציתי לשאול מה דעתך על הערך הזה ? אני עובד עליו כבר כשבוע (יש עוד הרבה מה להוסיף אבל לבנתיים אשמח לשמוע מה דתעך עליו).. מה דעתך על החלוקה לנושאים? על התמונות? תודה.. RunX 16:49, 8 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

לוחות שנה לועזיים-עבריים[עריכת קוד מקור]

שילוני שלום !
התחלתי ניסוי של לוחות שנה לועזיים-עבריים, ראה 2005, 1700. חטפתי על הראש מדוע העזתי להכניס ללוח את י"ז בתמוז, ומדוע אין שם את הרמדאן או את יום האישה הבינלאומי. אודה לך אם תביע את דעתך ב-ויקיפדיה:מזנון#לוחות שנה - תוכן.
אגב הכל התחיל ממחלוקת שהתעוררה בנושא מיקום לוחות השנה ויקיפדיה:מזנון#לוחות שנה - מיקום. מבחינת ההצבעה - אני כרגע במיעוט. אשמח שתרשום את דעתך גם בנושא זה. דף משתמש שיחה 21:49, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

תודה :-)  :-) !Daniel123 13:51, 18 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

אני שמח שאתה מרוצה מהשינויים שעשיתי. השקעתי כאן הולכת ופוחתת. אני "אבֵל" על מחיקת יצירתי ע"י רוב אקראי ובלי שום דיון (בוודאי יחסית ל"מועמדי-מחיקה" אחרים). אני כנראה אתגבר על יצרי ליצור דברים חדשים ואגביל את-עצמי להגהות, בינויקי וכד'. אם לכך התכוונו יריבי, נצחוּ‏ני. שילוני 14:41, 18 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

אודה לך אם תקרא את הדיון ותחווה את דעתך. בברכה יעקב135 12:29, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

פוליטיקאים ומדינאים יהודים[עריכת קוד מקור]

שלום לך, ראיתי ששינית את הקטגוריה של "פוליטיקאים יהודים" ל"פוליטיקאים יהודים אמריקאים". אני אומנם בתקופה זו כותבת רק על פוליטיקאים יהודים אמריקאים (כי יש הרבה כאלה במדינה גדולה זו), אך ברצוני לצרף בכלל פוליטיקאים יהודים גם בבריטניה למשל (היה מועמד יהודי לראשות הממשלה) וכדומה.

אולי לדעתך ניתן לשים שני קטגוריות, אחד שירכז את כל הפוליטיקאים היהודים והשני שיהיה תחת פוליטיקאים יהודים אמריקאים?

--שירלי2 - שיחה 12:53, 24 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

קודם כל, אני שמח שדווקא את פנית אליי. רציתי לנצל הזדמנות זו לברך אותך על פועלך החשוב. ראיתי שיש ביקורת רבה על כתיבתך, ועם זה שגם אני סבור שיש לשפר את איכות התרגום והניסוח, אני מביע בפנייך הוקרה והערכה על העמל הרב שאת משקיעה ביוזמה גדולה וחשובה זו.
לעצם שאלתך, איני בטוח שהבנתי אותה נכונה, אך אתייחס כפי הבנתי, ותקן אם טעיתי. אני מאמין בהיררכיה של קטגוריות; כל ה"פוליטיקאים יהודים אמריקאים" צריכים להופיע בקטגוריה זו, והקטגוריה כולו תופיע תחת "פוליטיקאים יהודים", "פוליטיקאים אמריקאים" ו-"יהודים אמריקאים". רק פוליטיקאים יהודים שאינם אמריקאים צריכים להופיע ב"פוליטיקאים יהודים", וכו'. כאשר יהיו עוד מאמרים על פוליטיקאים יהודים בריטיים, ראוי שגם להם תהיה קטגוריה, לפי המבנה הנ"ל (תחת "פוליטיקאים יהודים" וכו'). פעם היה נהוג ליצור קט' רק עם הופעת 5 מאמרים בנושא הקט'. אני מנסה להשמר מעבור על כלל זה, אך ראיתי רבים וטובים שאינם מקפידים עליה.
יש לשים לב בפרסום מאמר מתורגם, שצורות-לשון רבות באנגלית אינם קיימים בצורתם בעברית. מלאכת התרגום אינו מסתיים עם התרגום המילולי. במיוחד צרם לי " "יהדות היא על אודות לפעול ולעשות את הדבר הנכון, לא רק פשוט להאמין בזה או באופן חסר דעת ללכת אחרי ריטואל"." (הנרי וקסמן). כיליד ארה"ב אני מבין את כוונתך, אבל ישראלי שאינו מתורגל לחשוב באנגלית לא יבין, ובמקרה הטוב ידלג הלאה. אני מניח שזה הפריע לי במיוחד מכיוון שאני מסכים עם רוח דבריו (של וקסמן). אנסה לעזור קצת בניסוח, אבל אל תרפה ידייך. עדיף לכתוב, לפרסם ולתקן אח"כ. רק לא לשכוח לחזור לתקן. (אגב, יש הרבה מאמרים בוויקי באנגלית שחסרים אצלינו. איך את מתרגמת? האים תרצי לעזור בזה?)
בהצלחה בהמשך כתיבתך, שילוני - שיחה 13:57, 24 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
קודם כל תודה רבה :-) סוף סוף תגובה חיובית למאמצי הרבים. ולעצם שאלתך, ההתעניינות שלי היא לא בפוליטיקה אמריקאית, אלא בפוליטיקה יהודית בעולם. הכוונה שלי להעלות את כל הפולטיקאים והמדינאים היהודים ברחבי העולם.
עד כה העליתי וכתבתי רק פוליטיקאים אמריקאים, כי המלאכה שם רבה ויש הרבה כאלה, אך גם בכוונתי לכתוב על פוליטיקאים יהודים במקומות אחרים בעולם. ולכן השאלה שלי היא כזו:
הקטגוריה ששינית הפכה את קטגוריית "פוליטיקאים ומדיניאים יהודים" שכרגע, לפי מיטב הבנתי נכתב רק עליהם, אך בהמשך אני מעוניינת לצרף יהודים ממקומות אחרים בעולם (בריטניה זה רק דוגמא קטנה, היה גם ראש ממשלה ונדמה לי איפשהו במזרח הרחוק ועוד הרבה דוגמאות).
לכן השאלה שלי היא:
א) האם ניתן לפתוח שתי קטגוריות: I פוליטיקאים ומדינאים יהודים II תת קטגוריה של "פוליטיקאים ומדינאים יהודים אמריקאים"
והאם אפשרי טכנית או בכלל - שתת הקטגוריה של "פוליטיקאים ומדינאים יהודים אמריקאים" תופיע הן כתת קטגוריה של של "פוליטיקאים ומדינאים יהודים" והן כתת קטגוריה של "יהודים אמריקאים" ??
שיהיה לך יום נפלא ! --שירלי2 - שיחה 14:25, 24 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

שלום,

שחזרתי את עריכתך בקטגוריה זו, בהתאם לדיון בשיחת קטגוריה:התנחלויות#איפה נמצאת ההתנחלויות?. ‏– rotemlissשיחה 15:33, 3 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

עדיף לדבר איתי לפני שאתה מוחק.
אני מבין את כוונתך, ואינני חולק עליך בזה. לכן הקטגוריה היא: "קטגוריה:ישראל: יישובים לשעבר" ולא "קטגוריה:יישובים לשעבר בישראל", כצורת הקטגוריה הקיימת "קטגוריה:יישובים בישראל". ברור לי שה"התנחלויות" אינם בישראל. עם זאת, הם יישובים ישראליים. וניסוח כדוגמת "קטגוריה:יישובים ישראליים לשעבר" תהיה מוכן לקבל? שילוני - שיחה 15:41, 3 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
נ"ב: שים לב שלכן השארתי שם את הקט' "קטגוריה:ארץ ישראל: יישובים לשעבר", בדיוק מסיבה זו שהם בא"י, ולא במד"י. שילוני - שיחה 16:12, 3 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
לא בטוח שהקטגוריה נחוצה, או שההתנחלויות שפונו מתאימות לה. מדובר בה בעיקר על יישובים שאוחדו, ולא שננטשו. לדעתי עדיף להפריד בין שני הסוגים. אפשר גם למזג את הקטגוריה לתוך הקטגוריה העליונה יותר, קטגוריה:ישראל: רשויות מקומיות לשעבר.
אם כל הפתרונות האלה בעייתיים, ניתן לדעתי להשתמש ב"קטגוריה:יישובים ישראליים לשעבר". ‏– rotemlissשיחה 17:56, 3 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
לדעתי, "רשויות מקומיות לשעבר" פחות מתאימה ליישובים קטנים ובודדים ומתאימה בעיקר למועצות מקומיות ואיזוריות. ע"כ, אשמח אם תוכל לבטל את הקטגוריה שיצרתי ולהחליפה ב-"קטגוריה:יישובים ישראליים לשעבר". אולי בעתיד אגיע גם לרעיון של ההפרדה בין שני סוגי היישובים, כפי שהצעת. בינתיים, תודה, שילוני - שיחה 18:10, 3 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

שלום שילוני,

אני פונה אליך כיוון שדנו בעבר וציינת שאתה יליד ארצות הברית, דבר שהוא חיוני לסיוע עבורי.

משתמש:Y.B, היה אמור לעבור על הערך "ציר על" שנמצא בדף שלי - משתמש:שירלי2/ארגז חול - על מנת לאשר את העברתו למרחב הערכים הכללי. אולם, עקב נסיבות אישיות, הוא ביקש ממני לפנות למשתמש אחר.

תוכל לסייע לי בנושא ? --שירלי2 - שיחה 15:15, 10 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

שלום,

לא מבין לפי איזה מפתח בנית את הקטגוריה. למה היא כוללת "היסטוריונים" ו"פיזיקאים" למשל לא. כמו כן, למה "חוקרי המקרא" הם ביחד עם "חוקרי היהדות" ולא מתחת. דוד א. - שיחה 18:07, 28 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

שלום דוד!
ראשית, תודה רבה שפנית אליי! יש שמשנים את יצירותי, ואפילו מוחקים אותם, מבלי לפנות ליוצרם. הנימוס ודרך-ארץ חשוב מכל כתיבתינו כאן. ראיתי שאתה משקיע בערככים על אישים חשובים- אני מעריך את סגנונך!
אתחיל בשאלה הפשוטה יותר: אני מניח שאתה שואל למה ב"קטגוריה:חוקרים" מופיע "חוקרי המקרא" ואינני מסתפק בכך שיהיה תחת "חוקרי היהדות"? זה בעיקר משום ש"המקרא" הוא ה"פחות יהודי" (אכן, אצבעותיי נרתעות מִכתוֹ‏ב זאת) מבין כל שאר התחומים המסווגים תחת "חוקרי היהדות". לא רק מפני שימושם בכלים של "ביקורת המקרא". לא רק מפני שהחוקרים אינם יהודים (בלבד). אלא מפני שהמונח "מחקר המקרא", בעולם האקדמי, בהכרח מתייחס גם ל"תוספות" לתנ"ך, החיצוניים והחדשה, שנודעים כבלתי "יהודיים" בעליל. ע"כ סברתי שאפשר שחוקרים אלו יעמדו, גם, בפני עצמם, לצד היהדות.
העניין השני פחות חַ‏לק. קודם קיבצתי מרחבי ההויקי את הקט' הקיימות המתחילות ב-"חוקרי...". מצאתי שכמעט כולם הם חוקרים ב"תחום ההומני"- מדעי הרוח, החברה, היהדות וכד'. הנחתי, א"כ, שכנראה שמקובל פה לכנות את המלומדים בתחום זה "חוקרים", ובמדעים המדויקים- "מדענים". (זו אכן הגישה בוויקי באנגלית, עיין שם: en:Scholarly method, שנראה לי שמבחינים בין "Scholar" לבין "Scientist") יוצא-דופן ביניהם הם ה"חוקרי טבע", אך יש לי סיבות לצרפם לחבורה, לא אאריך כעת. מכיוון שרובם הם ממדעי הרוח, ראיתי לנכון לצרף אליהם את ההיסטוריונים. שים-לב לכך שהצבתי את הקט' דווקא תחת "מדעי הרוח" ו-"מדעי החברה".
כבר זמן רב שלא טיפלתי בקט' זו. באותו הזמן הרגשתי מותקף ותחת-מעקב ביקורתי, ולא פיתחתי את הקט' בצורה אידיאלית. אשמח שתשתף אותי במחשבותיך, ונשפר אותו ביחד. בברכה, שילוני - שיחה 19:41, 28 במאי 2008 (IDT)[תגובה]
הבנתי את קו המחשבה שלך. אני צריך לחשוב ולבדוק מה עשו בוויקי אחרות. דוד א. - שיחה 21:03, 28 במאי 2008 (IDT)[תגובה]
חשבתי וקראתי את הערך האנגלי. האמת – הוא כתוב די בסובך ולא ברור. בדקתי גם במילון מורפיקס התרגום של scholar. קבלתי את הרעיון הכללי שבקט' זו יכללו "מלומדים" בתחום ההומאני. בהתאם לכך, לדעתי צריך להוסיף "בלשנים" ואולי מקצועות נוספות בתחום החברה האנושית. כמו כן ,רצוי להוסיף כמה מילים שיתנו הסבר איך נקבעה תחולת הקט'.
לא ברור לי למה צריך לכלול את "חוקרי הטבע". דוד א. - שיחה 21:55, 31 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

מומלץ ליצור את קטגוריה:סגל ישיבה יוניברסיטי ואם צריך (אני לא בקיא מספיק בחלוקות במוסד) גם את קטגוריה:ראשי ישיבת רבנו יצחק אלחנן (אולי קטגוריה:ראשי ישיבה בישיבה יוניברסיטי). ‏DGtal12:22, 4 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

בע"ה, עוד נגיע. שילוני - שיחה 17:02, 8 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

אחידות שמות קטגוריות האצולה[עריכת קוד מקור]

ראה בבקשה שיחת קטגוריה:אצולה. בברכת שבת שלום, ‏Almighty ~ שיחה 21:10, 20 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

שלום. האם תוכל להביא סימוכין לקטגוריה שהוספת (היותה יהודיה)? תודה, ירוןשיחה 16:07, 3 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

מצטער, לא מצאתי אותם בקלות. זה המסקנה אליה הגעתי בזמן שעסקתי בזה. שילוני - שיחה 09:58, 22 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

השחזור שלך[עריכת קוד מקור]

פה, היה בכוונה? יאירשיחה 02:42, 22 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

באמת מוזר. אני הוספתי את ה"בינוויקי" בכוונה, אבל לא את ה"שחזור"ים. אינני יודע כיצד זה קרה, טוב שחשבת לשאול.
וודאי לא התכוונתי לפגוע בכתיבתך, שילוני - שיחה 09:11, 22 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

ראה שיחת קטגוריה:חברי שלום עכשיו. בברכה, ‏DGtal23:36, 2 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

ערך נאה אבל האם באמת הוקם שם מחנה צבאי ע"י ארה"ב? מה הסימוכין לכך? Ranbar - שיחה 09:20, 17 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

OK, ראיתי והופתעתי עד מאד. Ranbar - שיחה 09:21, 17 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

איזה יופי של הרחבה! מגניב. מהיכן המידע אם מותר לשאול? Ranbar - שיחה 22:27, 5 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

שמח להגניב אותך. "לקסיקון האישים של א"י " (שביט, גולדשטיין חיים באר) ועוד כתב-עת בו יצאו דברים לזכרו סמוך לפטירתו. כדאי, אולי, קצת ללטש את לשון התוספות שהוספתי.
אני מעריך את כתיבתך ומנסה להוסיף למאמריך, אים רב אים מעט. המשך בכתיבתך החשובה, שילוני - שיחה 21:36, 6 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

כמקטלג מכובד, ודאי תמצא עניין בבוט המהפכני הזה... חגי אדלרשיחה • חג סוכות שמח • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ה בתשרי ה'תשס"ט • 19:59, 23 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

אשמח לדעתך.--‏sir kiss שיחה 12:58, 17 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

שמח לשמוע ממך! לכבוד לי שבחרת לפנות אליי בעניין.
לגופו של עניין, אני סבור ש"גרעין תורני", במידה שהוא פעיל, משפיע, מתפתח וכו' זכאי להופיע. נראה לי שכרגע אין אף ערך על איזהשהו "גרעין תורני", ולכן יש לפחות לקיים את הערך הזה. יש בהם בגרעינים מעלה גדולה מבתי-ספר בכך שהם התנדבותיות ולא מסגרת מחויבת-המציאות, ולמרות זאת יש ערכים רבים על בתי-ספר, מכללות, אוניברסיטאות, ישיבות וכו', בארץ ובחו"ל.
נ"ל ש"אורות נתניה" הוא אכן גרעין פעיל ומתפתח בפעולותיו הרבות במישורים שונים:
  • הקים בית מדרש
  • מסמיך את תלמידיו לרבנות בשילוב עם לימודי אמונה.
  • הגרעין מפעיל שיעורי תורה הניתנים לציבור הרחב ומביא תלמידים אל בית המדרש ללימוד בצוותא עם האברכים.
  • מפעיל את "מדרשת תהלליה" לנשים,
  • מפעיל את "מדרשת יחדיו" להעמקת הזהות היהודית בגנים ובבתי הספר הממלכתיים. *מפעיל דוכני "מעייני הישועה" לגיבוש קבוצה של לומדים ולומדות המשתתפים בשיעורי יהדות בגרעין.
אשמח לשמוע ממך עוד, ומקווה שהצלחתי למלא את מבוקשך. שילוני - 10:47, 18 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

שלום שילוני.

תודה על העזרה בעריכת הערך הנ"ל והפיכתו לראוי יותר. אני זקוק לעזרתך - אני חושב ששם הערך כולל טעות כתיב (טעטת שלי) וייתכן וצריך להיות "בניין לב רם" ולא "בנין לב רם" אני לא בטוח אם אתה הכתובת לביצוע התיקון אבל ייתכן ותדע לפחות למי או לאן להפנות אותי. בתודה מראש Nettadi - שיחה 19:19, 27 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

כאן הוספת תאריכי פטירה סותרים על הרב, מחד 1997 ומאידך תשנ"ט, ואנונימי שם לזה כרגע לב בדף השיחה. אודה לך אם תתקן. יחסיות האמת • ט"ז בשבט ה'תשס"ט 06:04:48

נשמח אם תחווה את דעתך. חגי אדלרשיחהל-101 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • י"ט בשבט ה'תשס"ט • 05:40, 13 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

ראה שם - בנו טוען שהמידע שהוספת על כך שמשפחתו היגרה לארה"ב אינו נכון. דב ט. - שיחה 20:25, 4 במרץ 2009 (IST)[תגובה]

אני לא יודע אם הקטגוריה של ספורטאי ספורט נכים כל כך מתאים לו, למרות שמתחרה בתחום, מדובר להבנתי יותר בקטע של תחביב, כמו שלא נכניס לקטגוריה רצי מרתון את עפר שלח. לעומת זאת, הוא פעיל ציבורי בתחום הנכות לאורך שנים, ולכן מתאים יותר לקטגורית העל של אישים. מה דעתך ? tomtom - שיחה 11:34, 31 במרץ 2009 (IDT)[תגובה]

ראיתי שערכת את ישיבת טלז. תודה לך. אבל אשמח אם תחכה שאסיים לכתוב אותו. חבל שיהיו התנגשויות עריכה שיפריעו בעבודה. --גוונא + שיחה 20:44, 28 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

מוזיקה מזרחית[עריכת קוד מקור]

שילוני שלום,

שחזרתי את העריכה שביצעת בתבנית:כלי נגינה מזרחיים מכיוון שהערך מוזיקה מזרחית עוסק בעיקר במוזיקה ים תיכונית שהיא בעצם מוזיקה מערבית (שנעשה בה שימוש במעט אלמנטים מזרחיים). בכלל, מלבד דרבוקה, פחות או יותר, לא נעשה כמעט שימוש בכלי הנגינה המוזכרים בתבנית במוזיקה הים תיכונית. טריגר - שיחה 18:17, 31 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

ראה הערתי המתייחסת להוספה שלך לערך. פטר רחם - שיחה 16:17, 24 בפברואר 2010 (IST)[תגובה]

נא ראה [2]. נראה לי שעניין עליית חסידות קרלין אינה הוספה שלי. אם לא הבנתי את כוונתך נכונה נא הסבר לי יותר. שילוני - שיחה 22:05, 24 בפברואר 2010 (IST)[תגובה]
הבנת טוב. אפנה א"כ אל ידיד נפש. פטר רחם - שיחה 08:54, 25 בפברואר 2010 (IST)[תגובה]

שלום רב,
ביולי 2006 כתבת דברי טעם בדף השיחה של הערך "הר הדר". בהמשך להערה שכתב היום אנונימי באותו דף שיחה, ראוי לדעתי לחדש את הדיון לגבי הסטטוס הרשמי של היישוב (האמת היא שלהבנתי, לא ממש התקיים דיון אז). מבלי לקבוע במקרה הספציפי הזה אם זו אכן התנחלות או לא, הדברים שציינת צריכים להיות בעלי משקל ולהערכתי ניתן לאמץ את נושא המספור הרשמי כמדיניות בוויקיפדיה (ומעבר לה, לדון גם לגבי הסטטוס של ישוב זה). האם תרצה לעשות משהו לגבי זה? Ldorfman - שיחה 22:34, 4 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]

לירון שלום,
ראשית, תודה שאתה מוצא טעם בדברי. עם זאת, אחרי שנים של השתתפות בדיונים שלא הועילו (חוץ מלגרום לי לתיסכול וכד'), כבר אינני מתכוון להשתתף בדיונים. אני מוכן בשמחה לתת את המידע שברשותי, תוצאה של שנים ארוכות של מחקר בתחום הגאוגרפייה היישובית היישומית (במיוחד בענייני יו"ש וכד'), לויקיפדים אינדבידואליים שיפנו אליי. לדעתי, אפילו יעיל יותר שתשלח לי דוא"ל ואתן לך שם את המס' טל' שלי כדי שנשוחח בנושא.
אגב, כבר מזמן הצעתי שב"תבנית" של כל יישוב יופיע המספור ("סמל יישוב"). לשמחתי DMY יצר "בוט יישובים" שבו רוב המידע הבסיסי מהלמ"ס מופיע. יש לי עוד הצעות בתחום שטרם יושמו אם תרצה להביאם לידי מימוש. שילוני - שיחה 00:24, 8 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]
שלחתי לך מייל ובו פרטי. בתודה, Ldorfman - שיחה 01:14, 8 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]

שלום שילוני, ראה בבקשה בדף השיחה של הערך. מה עושים? חזרתישיחה 22:24, 6 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]

מה דעתך? חזרתישיחה 11:27, 9 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]

אנא לתשומת ליבך[עריכת קוד מקור]

שיחת קטגוריה:יישובים יהודיים מתקופת המשנה והתלמוד. מי-נהר - שיחה 11:43, 13 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]

תל ליטוינסקי[עריכת קוד מקור]

שלום, רציתי לדעת אם יש לך איזשהו סימוכין לכך ששטחי תל לטוינסקי הוגדרו כ"שכונה עירונית" ולאחר מכן סופחו לעיריית רמת גן? תודה

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום. כדאי לך לאמץ את הסקריפטים החדשים (ראה עזרה:Gadget-HotCat). הם נוחים וקלים להפעלה. כדי להתחבר אליהם: ההעדפות שלי-> גאדג'טיים-> סימון התיבה תחת הכותרת "קטגוריות" -> שמירה. דרך - שיחה 09:50, 21 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

קודם כל - תודה! אקרא ואנסה להעזר במה שכתבת, אבל אני מאוד מסתבך בדברים כאלה, לפחות עד שאני מתרגל אליהם.
חנוכה שמח, שילוני - שיחה 10:05, 21 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]
לא תצטער. באופן אישי אני כרגע משתמש רק בסקריפט הראשון (תיבת הסימון העליונה יותר) והוא מאוד נוח. דרך - שיחה 10:21, 21 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]
אגב, בעניין אחר, אני ממליץ ש"• הנרות הללו • יוצב בתבנית חנוכה לאחר ההדלקת נרות, בשורה העליונה. למרות שהוא גם שיר פופולארי, זה קודם כל חלק מהדלקת הנרות. שילוני - שיחה 12:38, 21 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

שלום רב עורך נכבד! על פניו נראה כי החלפת קטגוריות בערך הוצאת עקד. האם תוכל לתת הסבר בשיחה:עקד, בתודה ובברכה, Rafael Guri שיחה 08:20, 4 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

שלום רב עורך נכבד! אנא חזור לדיון בשיחה:עקד, בתודה ובברכה, Rafael Guri שיחה 12:52, 7 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

שלום לך, כאחד מכותבי ערכי האישים מצאתי לנכון להביא בפניך אודות פתיחת הקטגוריה החדשה הנ"ל. בברכה מי-נהר - שיחה 08:04, 13 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

הסרת ערכים של אישים מקטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום לך, ראיתי ש-משתמש עידו, הסיר אישים רבים שהוספנו לקטגוריות של אישים לפי מקומות, האם תוכל להתמודד איתו אודות פעולותיו אלה ? בבקשה ? מי-נהר - שיחה 00:59, 9 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

שלום שילוני, אני מבקשת להודות לך על תרומותיך בקיטגור הערכים נעים לי ללמוד מהן, ויום נהדר לך, יעלשיחה 12:24, 4 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

תודה רבה! נדיר מאד שאני מקבל הערכה על מאמציי. (אין לי פנאי וכוחות נפש להשקיע בכתיבה, אז אני רואה את הקיטגור כזירה מתאימה לתרומה משמעותית).
גם אני ממעריך מאד את כתיבתך; את כותבת בנושאים חשובים, שאין הדור יודע להעריך כראוי. חזקי ואמצי, המשיכי בדרכך! שילוני - שיחה 12:30, 4 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]
תודה לך שילוני היקר חיוך ירוק יעלשיחה 12:36, 4 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

לפי הבינוויקי שהכנסת, כוונתך הייתה לפתוח קטגוריה על המוסר היהודי. לעומת זאת דורית ונחי שייכו זאת לקטגוריה כללית על מוסר. לכאורה יש לשנות את שם הקטגוריה. ליל"ט. --Akkk - שיחה 00:23, 6 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]

שילוני שלום אני פונה אליך כמי שלעניות דעתי יש הבנה חשובה בתחום.

אודה לך מאד אם תוכל לחוו"ד ולו במילה ב-ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:דוד בית לחמי מפני שלענ"ד זו אינה עוד הצבעת מחיקה אלא מקרה בוחן לכתיבת ערכי אישים בעלי מאפיינים מסויימים.

ויקיטקסט[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי שאתה עורך גם בוויקיטקסט. מה דעתך על ויקיפדיה:ספר אורחים#שאלה לעורך? האם יש מקום לדברים כאלו בוויקיטקסט? בברכה.אודי - שיחה 08:53, 4 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

בעריכה זו כתבת שמרדכי עליאש היה ממייסדי גבעת מרדכי והיא נקראה על שמו. קשה להאמין שהוא הצליח להיות ממיסדי שכונה שהוקמה 7 שנים אחרי מותו. גם קשה להאמין שהשכונה נקראה במקביל על שם שני אנשים שונים (הגם שמסאלח שבתי אנו יודעים שהדבר אפשרי). האם יכול להיות שמדובר על שכונה אחרת? עדירל - שיחה 11:51, 12 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

היי, יכול לעזור לי לשפר את המאמרים האלה, תודה: Guatimac, אבן זנאטה.--CanaryIslands - שיחה 17:47, 11 באוקטובר 2013 (IDT)[תגובה]

הזמנה למפגש עורכים[עריכת קוד מקור]

שלום, האם שמעת על המפגש האנטישמיות ברומניה – מאמינסקו ועד שואת יהודי רומניה? יכול להיות שהוא יעניין אותך Chenspec-WMIL - שיחה 22:41, 1 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

שלום, קודם כל- תודה על ההזמנה. שנית, ברור לי שזה נושא חשוב, אך אינני מחובר לנושא או מבין בו, ואמנם חשוב שיכתבו בנושא זה, אך אינני שייך לזה. וגם הנסיעה תהיה ארוכה וקשה עבורי. אך שוב, תודה, ובהצלחה! שילוני - שיחה 21:06, 3 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

למה זה טוב? הערך כבר קיים והמייזם נועד לרכז ערכים "בהמתנה" • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!09:50, 22 בינואר 2015 (IST)[תגובה]

מה זה "ערכים "בהמתנה" "?
אני מתעניין בפעילים-פוליטיים, הגעתי לדף ההוא, והתעניינתי לגבי אנשים שונים שהם "באדום". הייתי רוצה לקרוא עליהם, וחבל שלא כתוב עליהם.
והנה, ראיתי שגם י' גליק 'אדום'. פשוט רציתי שיהיה 'כחול', שיהיה ברור שעליו יש ערך. ועכשיו אני מרגיש - אולי לעוד אנשים 'אדומים' ברשימה ההיא יש ערך, ורק אין חיבור אליו?...שילוני - שיחה 10:35, 22 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
אז יש צורך למחוק את הערך מתוך הרשימה כי הוא כבר קיים, לא ליצור קישור שגם ככה אמור להימחק • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!10:40, 22 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
עדכנתי את הדף שם. אם תרצה- תמחוק את הדף ה'זמני' ואת ההפנייה שיצרתי.
צריך להיות מנגנון טכני שיחבר בין ערכים אדומים כגון זה לבין ערך חדש, כשזה נכתב, כדי לחבר ביניהם. שילוני - שיחה 10:47, 22 בינואר 2015 (IST)[תגובה]
אני מניח שבארכוב שכח עמיחי לעדכן את הדף הרלוונטי... שויין. • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!10:51, 22 בינואר 2015 (IST)[תגובה]

וי! ליב. נו, איר ווונדער ווען שרייבן עס אין דייַטש. אידן זיי אַרייַננעמען רעפּריכענסאַבאַל. יא, און פלעמיש אַרכיטעקט דיל איבערגעבליבענע. זיי האָבן אַלץ אין דער שמירעכץ, און איר


קריכן מיט זיינע דייַטש.<Ой ! Уважаемый. Ну, зря вы пишаете нее немецком . Евреи к ним относятся предосудительно. Да, и, фламанскому Архитектору дилъ поломаете . У них уже всё на мази , а Вы лезете со своим немецким.

נפתחה ההרשמה לתחרות הכתיבה "יוצרות ערך"[עריכת קוד מקור]

שלום, אני מזמינה אותך להשתתף בתחרות הכתיבה נושאת הפרסים יוצרות ערך, שבה ניתן לזכות בפרס ראשון של 3,000 ש"ח. יש ברשימה ערכים בתחומים תקשורת ומשפט שיכולים לעניין אותך בהצלחה! Chenspec-WMIL - שיחה 16:35, 18 במרץ 2015 (IST)[תגובה]

היי שילוני,

אני מעלה באוב עריכה ישנה מאוד. האם אתה זוכר מה המקור לזה? אני לא מצליח למצוא מקור לכך ששמו העברי הוא משה. תודה, Botend - שיחה 16:04, 12 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

שלום
אינני יודע אם זה נחשב מקור, אבל מבחינתי המקור זה - הוא.
בעבר, הייתי בקשר איתו, וכך הוא העדיף שאפנה אליו- בשמו העברי, משה.
אם זה חשוב, אתעניין אם יש מקור אחר, ומה מקומו של שם זה בחייו. (אולי אשאל אותו) שילוני - שיחה 21:05, 12 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

שלום, הוספת קטגוריה שלא מתבטאת בערך עצמו. אנא הוסף את המידע בפנים הערך. ביקורת - שיחה 17:51, 9 במרץ 2016 (IST)[תגובה]

המידע שהוספתי מופיע בבירור בערך המקביל באנגלית; כל-אחד מוזמן להסתכל שם, ואפילו להעתיקו לעברית. שילוני - שיחה 17:56, 9 במרץ 2016 (IST)[תגובה]
אתה רוצה להוסיף את ההזמנה הזו בתחתית הערך? אנשים מן השורה אמורים לחשוב שמדובר בטעות. זה מבלבל אותם במקום לתרום להם. ביקורת - שיחה 17:59, 9 במרץ 2016 (IST)[תגובה]
למה שאנשים יחשבו שזו טעות?
בלי קשר, בהחלט כדאי להוסיף "הזמנה" (אינני מתמצא בזה) שיוסיפו עוד לערך, בין השאר ע"פ הערכים המקבילים בלועזית, והקישורים שהוספתי. שילוני - שיחה 18:04, 9 במרץ 2016 (IST)[תגובה]
בכל ערך ניתן להוסיף, אבל נהוג לדאוג שהקטגוריות יתאימו לנאמר בערך. גם מהסיבה הזו. סיבה אפשרית נוספת, אי אפשר להציב תבנית דרישת מקור על קטגוריה. מה דעתך שאכניס מישהו לקטגוריה של "מורשעים בדין" בהסתמך על ויקיפדיה האנגלית או כל דבר אחר בלי מקור של ממש? אם יש לי מקור, הייתי כותב בתוך הערך "בשנת 1XYZ הורשע בדין". ואז מקטלג לקטגוריה. ביקורת - שיחה 18:08, 9 במרץ 2016 (IST)[תגובה]

היי שילוני, יצרתי את התבנית לבקשתך על פי ויקיטקסט. אתחזק אותה ברמה הטכנית כמו את שאר תבניות "אלף", ואוכל לעזור לך בשאלות ממוקדות לגבי שאילתות שיש איתן בעיה. אבל כל השאר תצטרך לשאול את נחום, כי אני לא מכיר את שיטת מפתוח הנושאים של הקטלוג הזה. בברכה, ראובן מ. - שיחה 17:44, 1 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]

תודה רבה!! שילוני - שיחה 01:24, 2 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]

מציע להוסיף תת-קטגוריה קטגוריה:מפעל ההתנחלות: ארגונים. שיר § שיג § שיח § 00:40, 13 באוקטובר 2016 (IDT)[תגובה]

הזמנה לבעל ידע[עריכת קוד מקור]

שלום שילוני!

לפי ההתרשמות הכללית מעריכותיך, נראה שיש לך ידע מקיף במגוון תחומים. היענותך לתרומה מהידע שלך בענף, עשויה להעלות את הרמה בתחומים אלו.

אופן נאות לתרומת הידע יכול להתבצע בהצטרפות לפרויקט בעלי ידע. ההצטרפות מתבצעת על ידי שיבוץ שמך בתחומי הידע שלך ובכך לקבל התראה בכל פעם שמישהו מתייג את בעלי הידע שבאותו התחום. תוכל לראות כאן את רשימת התחומים המלאה, או - לפי חלוקת נושאים ובצירוף שמות בעלי הידע הקיימים כבר - כאן.

אודות המיזם בקצרה: שאלות רבות בדפי השיחה של מרחב הערכים או בהכה את המומחה וכדומה נותרות לעיתים ללא מענה מצד הידע היסודי יותר שהן דורשות. כמו כן הרבה דיונים מתנהלים בלא שמעורבים בהם אלו מבין המשתמשים שמבינים יותר בעניין. בעת העלאת השאלה והתנהלות הדיון, ואף בכלל, לא תמיד יודעים וזוכרים מי יכול לעזור בזה. לפעמים בכלל אין דיון. יש איזו עריכה שחשודה בהשחתה ואין מי שיכול לאשר או לפסול אותה. צריך שיתמזל כדי שבדיוק יעבור במקום מישהו שמבין בזה באמת כדי לספק מענה הולם. פרויקט זה קורא לכל מי שיש לו ידע ועניין בתחום מסוים מעבר לידע הכללי והממוצע שיש לשאר המשתתפים כאן, שיבוא ויתייג את שמו, ואז יוכל לסייע במקרים הנ"ל ועוד. התיוג מאפשר מענה גם לאחר זמן ללא שהמתייג והמתויג מכירים ויודעים זה על זה.
פרטים נוספים ניתן למצוא בדף המיזם.

נשמח מאוד בהצטרפותך. איך שלא יהיה, אם אתה רואה תועלת מיוחדת במיזם, אנא חווה זאת בהצדעה כאן. זה עשוי להועיל בקידום המיזם.

בברכה, קובץ על ידשיחההצטרפו לבעלי הידע - עשרות כבר משובצים! 15:17, 13 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]

שלום שילוני לתשומת ליבך ההצבעה הנ"ל בערך שכתבת. בברכה, מי-נהר - שיחה 22:52, 29 בדצמבר 2016 (IST)[תגובה]

שלמה פלסנר[עריכת קוד מקור]

תודה על הקישור לגוגל ספרים, לא הבנתי לשם מה הוא נחוץ? ישנה כבר הפניה בפרק על ספריו לעותק שב-HebrewBooks. ביקורת - שיחה 21:27, 20 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

קודם כל- תודה על יצירת הערך!
אישית, אני הרבה יותר מעדיף את גוגל ספרים מאשר את -HebrewBooks. אם אני מעוניין להוריד אותו למחשב במילא, שיהיה לי אותו בזכרון המחשב מתי שארצה - בסדר. אבל בשביל קריאה באינטרנט- גוגל עדיף. יותר נוח. HebrewBooks מאלץ להוריד כל דף לזיכרון, כי זה PDF.
ראיתי ששמת קישורים ל-HebrewBooks. עדיף לשים את זה למטה, ב"קישורים חיצוניים", עם תבנית "HebrewBooks", עם הסמליל המזהיר שמדובר ב-PDF. שילוני - שיחה 22:37, 20 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

יום הלל - דיון[עריכת קוד מקור]

היי שילוני. אודה לך אם תצטרף לדיון הנמצא ב-שיחה:יום הלל ותביע את תמיכתך בהעלאת העמוד. בנוסף, אודה לך אם תקרא לחברים שיביעו גם כן את תמיכתם בהעלאת העמוד. בתודה מראש. --עומר טולדאנו - שיחה 07:41, 8 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

חי צומח דומם[עריכת קוד מקור]

אודה להתייחסותך לשאלתי בשיחת קטגוריה:פעילים. עמית - שיחה 23:03, 14 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]

אודה להמשך התייחסותך. עמית - שיחה 20:29, 29 ביולי 2017 (IDT)[תגובה]
תודה, אני פותח הצבעת מחיקה. עמית - שיחה 21:45, 31 ביולי 2017 (IDT)[תגובה]

הצטערתי לקרוא את הודעתך כעת. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד (או בעברית קצרה מדי לטעמי: שלא תדעו צער). אתך באבלך, ביקורת - שיחה 20:00, 13 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]

תודה רבה!
אשמח שנהיה בקשר, מתישהו, אחרי השבעה. בשמחות.... שילוני - שיחה 01:38, 14 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]

קישורים לדף חוקר באתר "אקדמיה"[עריכת קוד מקור]

היי שילוני, בשיחתנו מלפני כמה שבועות אמרתי לך שאיזום הוספה של קישור לאתר "אקדמיה" בתבנית המידע הרלבנטית (כמדומני תבנית:מדען), אבל בסופו של דבר ראיתי שמסיבות שונות זה יותר מורכב ממה שחשבתי, ואני מעדיף שלא להתעסק עם זה. מצטער... ראובן מ. - שיחה 16:46, 18 בינואר 2019 (IST)[תגובה]

תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף "ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אבנר נתניהו". לפי בדיקתי, הצבעתך לא תיספר במניין ההצבעות, מכיוון שיש לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה: ותק של 30 ימי פעילות ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, הדברים שכתבת לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.

באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).

אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אליי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה, התו השמיניהבה נשוחחתובנות 19:09, 14 בנובמבר 2019 (IST)[תגובה]

שילוני שלומות. Ronavni - שיחה אני עורך "צעיר", זה עתה סיימתי קורס העריכה. בערך רעידות אדמה ראיתי שאתה הוספת בזמנו לרשימת הרעידות בא"י שרעידת 1927 הייתה "מהחשובות להבנת המפה הגיאולוגית של האזור". אין כל קשר למפה הגיאולוגית, ועל כן מחקתי. אם יש לך הסבר משכנע, אשמח להיווכח. Ronavni - שיחה 22:45, 15 במרץ 2020 (IST)[תגובה]

תבנית בעבודה בערך שרפת פסולת[עריכת קוד מקור]

היי

הסרתי את התבנית לאחר שלא נגעת בערך מאז 5 במאי. חבל, אולי עורכים נוספים ירצו לערוך אותה. מיידע just in case. נילס אנדרסן - שיחה 00:02, 1 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

שלום לך. אני רואה שהערך הזה מעסיק אותך. אולי תרצה ליצור ערך גם על פצאליס? לא מצאתי ערך על היישוב בויקי האנגלית. האם קיים אתר ארכאולוגי? אני יכול לטפל רק בגזרת יוסף בן מתתיהו. Liad Malone - שיחה 12:48, 2 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

כן, בשמחה! גם, אני בקשר עם שני ארכאולוגים שמומחים בנושא, והם גם ישתתפו. שילוני - שיחה 14:45, 3 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
בינתיים אני תוהה מה לעשות: הערך על הכפר הפלסטיני פסאיל מקושר לערך באנגלית שעוסק גם ביישוב העתיק. אלא שכמה מהערכים המקבילים (בגרמנית למשל) נקראים על שם היישוב העתיק דוקא, "פצאליס". בעיון לא מעמיק בערך באנגלית, ראיתי שאין ממש התיישבות רצופה באתר והכפר הערבי הוא לא ממש המשך של היישוב העתיק (אולי אני טועה). השאלה היא מה כדאי לעשות בעברית: לפתוח ערך נפרד (בשל הקשר הרופף בין שני היישובים) או להכניס הכל לערך הקיים על הכפר הפלסטיני. אם יהיו שני ערכים נפרדים, כפי שהייתי מעדיף, אני לא בטוח מה עושים עם הקישור לויקינתונים: איך מקשרים בו זמנית את הערך פצאליס לערך המקביל בגרמנית, בעוד הערך הקיים על הכפר הפלסטיני מקושר לערך המקביל שלו באנגלית? Liad Malone - שיחה 17:11, 3 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
אני מעיין בזה. נטפל בזה. תודה! שילוני - שיחה 00:11, 4 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
מעניין. שני הערכים שנקראים "פצאליס", בגרמנית ובהולנדית, עוסקים רק ביישוב העתיק, תוך אזכור קצר בלבד של שם הכפר הערבי (בגרמנית קישור אדום, בהולנדית בכלל לא טרחו). נראה לי שזה מצדיק פתיחת פריט ויקינתונים חדש עבור פצאליס, שיהיה נפרד מהפריט על הכפר הערבי. Liad Malone - שיחה 03:30, 4 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
בהחלט צריך פריט נפרד.
נא שלח את האימייל שלך, למייל שלי; אני רוצה להכניס אותך לשיח עם הארכאולוגים. תודה! שילוני - שיחה 10:21, 4 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

שלום שילוני,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "דוד דירינגר" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • י"ב בסיוון ה'תש"ף • 16:41, 4 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

הסרתי את התבנית וביצעתי מספר תיקוני ויקיזציה וכדו'. שבת שלום, ידידיה צבאןשיחה • כ"ז בסיוון ה'תש"ף • 12:50, 19 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

אני רוצה להתיעץ איתך. חשבתי לכתוב את הערך ליוויאס (Livias). ראיתי שלערך באנגלית אין בכלל בינויקי ואז גיליתי שיש באנגלית גם ערך נפרד, קצר הרבה יותר, על (Bethharan), שלו יש מקבילה בעברית, בית הרם, עם בינויקי דל גם ברוסית ואינדונזית (בלבד). נראה ששני הערכים באנגלית די חופפים, עם דגש בכל אחד מהם על התקופה על פיה נקרא הערך. גם בעברית נראה שהערך מכסה את כל התקופות והשמות. השאלה היא אם עדיף ליצור ערך נפרד על ליוויאס, כמו באנגלית, משום שכך נתפרסמה בתקופת בית שני (אצל יוספוס, "יוליאס") ומאוחר יותר אצל אוסביוס, או שכל זה צריך להופיע תחת שם היישוב המקראי בית הרם? ובמידה שהכל יהיה בתוך ערך אחד, מה בעצם ראוי שיהיה השם הראשי, בית הרם או ליוויאס? Liad Malone - שיחה 13:23, 10 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

שאלה גדולה שאלת... בזכותך עיינתי בכמה ספרים בנושא. קודם כל, המדיניות הכללית שלי היא שעדיף שיהיו ערכים נפרדים על אתרים שמוזכרים בספרות (תנ"ך, חז"ל, יוספוס וכו'), וערכים אחרים על אתרי עתיקות (תלים, חורבות...). היוצא מהכלל רק אם מתקיימים 2 תנאים: 1) אין הרבה לומר על שניהם, 2) הזיהוי המחבר ביניהם הוא ודאי.
במקרה הזה, הייתי עושה ערך אחד עבור "בית הרם", ושם מזכיר את הכינויים האחרים שהיו למקום בכתבים השונים, ובתקופות השונות. אומנם בתקופת הורדוס זה נקרא ליוויאס (וראי לפרט בעניין הזה), אבל כנראה שבפי היהודים זה עדיין היה נקרא בית הרם, בהתפתחות מסוימת: בית רמתא או פשוט רמתא. אוסיף כמה הפניות בערך הזה.
מצד שני יש ספק לגבי הזיהוי של המקום, אם הוא באתר ארכיאולוגי זה או אחר (תל א-רם, תל אקטנו). (לישעיהו פרס יש סברה מקורית בעניין. אשלח לך אם תרצה). לכן, עדיף שיהיו בעתיד ערכים נפרדים על אתרי העתיקות השונים, ובכל ערך לציין את הקשר לשני. שילוני - שיחה 14:10, 10 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
אז ככה, את הזיהוי של ליוויאס (יוליאס) עם בית הרמתא, כמו גם של יוליאס בגולן עם בית צידה, עשה כבר יוסף בן מתתיהו (קדמוניות, ספר 18, סעיפים 27–28). מאוחר יותר גם אוסביוס חזר על הזיהוי הזה באונומסטיקון שלו (חפש "Bētharam" וראה גם את הערה 219) והוא מעדכן כי גם בימיו העיר נקראת "ליוויאס". מהבחינה הזאת, מדובר בשתי ערים שמוזכרות בספרות. בערך הקיים בית הרם יש רק שני משפטים לגבי זיהוי עם אתרי עתיקות, כלומר, הוא לא עוסק באתרים הארכאולוגיים עצמם, אלא רק מציין אותם. הערך תל בית צידה, לעומת זאת, עוסק באתר הארכאלוגי ומזהה אותו (אולי אפילו "מנכס" אליו?) את הערים הספרותיות בית צידה ו"ליוויאס"/"יוליאס". בכל מקרה, התכוונתי לעסוק בעיר הספרותית ולא באתרי העתיקות המזוהים איתה. השאלה אם עדיף להפריד את ליוויאס הספרותית מבית הרם הספרותית? ואם לא, איזה שם ראוי לקבל את הבכורה כשמו של הערך, העברי העתיק או הרומי שהחליף אותו? Liad Malone - שיחה 14:49, 10 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
אני חושב שצריך לקרוא למקום פשוט בית הרם כפי שמופיע בתנ"ך, במיוחד מכיוון שמסתבר שבתקופת בית שני וחז"ל היהודים שם המשיכו לקרוא לזה בשם דומה, אז השם הרומי לא לגמרי החליף את השם העברי. בוודאי שצריך להזכיר את השם ההרודיאני היווני, וליצור דף הפנייה , שיפנה לשם העברי. שילוני - שיחה 22:34, 10 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
תודה. יצרתי הפניה לבית הרם. Liad Malone - שיחה 01:26, 11 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

כנס קיץ ויקיפדיה 2020[עריכת קוד מקור]

היה לי בעונג להיות עימך בחדר 4 בכנס הראשון שלי בוויקיפדיה. שבוע טוב עומר Omer abcd - שיחה 20:01, 12 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

כן, שמחתי לפגוש אותך! בשמחה, תהיה בקשר! (: שילוני - שיחה 22:34, 12 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

We sent you an e-mail[עריכת קוד מקור]

Hello שילוני,

Really sorry for the inconvenience. This is a gentle note to request that you check your email. We sent you a message titled "The Community Insights survey is coming!". If you have questions, email surveys@wikimedia.org.

You can see my explanation here.

MediaWiki message delivery - שיחה 21:51, 25 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]

שלום שילוני,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "מוזיאון הכתב" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ידידיה צבאןשיחה • כ"א בתשרי ה'תשפ"א • 10:23, 9 באוקטובר 2020 (IDT)[תגובה]

שוב שלום לך, ראיתי שהרחבת את הערך ביום התזכורת אך לא מאז, לכן לדעתי אין בה צורך כעת והסרתיה. בברכה, ידידיה צבאןשיחה • י"ד בחשוון ה'תשפ"א • 12:21, 1 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]

Hello. You may wish to create a new article in Hebrew. Thanks https://en.wikipedia.org/wiki/Choral_Synagogue_(Drohobych) --Healkids - שיחה 16:44, 2 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]

יהודי מול עברי[עריכת קוד מקור]

זאת אמנם הייתה הערת אגב צינית שלך - אבל אענה גם אני כאן ולא במזנון. הקורא את הכרזת המדינה מבין שהעם העברי הקים את ישראל. יש לזה משמעויות חוץ משפה. אמנם קמה ״מדינה יהודית״ אבל רק בשל החלטת האו״ם. זאת פרובינצליות לחשוב שצריך קטגוריה שכזו. Shannen - שיחה 12:22, 29 בנובמבר 2021 (IST)[תגובה]

מקף וקו מפריד[עריכת קוד מקור]

על פי כללי הפיסוק של האקדמיה ללשון העברית, חשוב לשים לב למצבים השונים שבהם יש להשתמש במקף וקו מפריד:

  1. ^ ”בית־ספר”, ”יום־יום”
  2. ^ מסוגים מסוימים, כמו הסכסוך הישראלי־ערבי [1]
  3. ^ ”סכין, כף ומזלג – סכו״ם
  4. ^ ”החכם – עיניו בראשו”
  5. ^ תחביר עברי אוסף כללי התחביר של השפה העברית”
    במקום
    תחביר עברי הוא אוסף כללי התחביר של השפה העברית”
  6. ^ אֲנִי – לִבִּי מֵת
  7. ^ החוק שאומר – כאן אסור לקטוף!
  8. ^ וּבְכָל־בֵּיצָה
    – הַס, פֶּן תָּעִיר –
    יָשֵׁן לוֹ
    אֶפְרוֹחַ זָעִיר.
  9. ^ ”תל־אביביפו” וגם ”תל אביביפו”
  10. ^

הסבר מורחב על האופן שבו ניתן להקליד את התווים, על ההבדלים ביניהם ועל כללי הריווח, ניתן לקרוא בקישורים המודגשים למעלה. בוויקיפדיה העברית אין חובה להשתמש בתווים המדויקים (־,), אך גם כשמחליפים אותם בסימן מינוס (-) יש להתחשב בהבדלי הייעוד וצורת השימוש. המשך ערב נעים, התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 21:55, 23 באוגוסט 2022 (IDT)[תגובה]

שלום לך, אני פונה אליך גם כאן למקרה שלא קיבלת את התיוג שלי שם. אם אני צודק ויצרת את ההפניה בטעות, אני צריך לדעת כדי שיהיה אפשר למחוק את ההפניה בהליך מהיר. Mbkv717שיחה • י"ג באדר ה'תשפ"ג • 21:19, 6 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

לא הבנתי את התיוג. עכשיו אני רואה את פנייתך. אני מסכים איתך חלקית. אתייחס לעניין יותר בל"נ אחרי החג, ביום חמישי. תודה, שילוני - שיחה 19:51, 7 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

מדרש לקח טוב[עריכת קוד מקור]

שלום, הפנית מהמילים אוצר הספרים לספרייה תורנית אבל במקרה הזה מדובר בטעות (אוצר ספרים זה פשוט מינוח קדום לספרייה). במקרה של מינכן כנראה מדובר בספריית מדינת בוואריה ובמקרה של פירנצה אני משער שמדובר בספרייה הלאומית המרכזית פירנצה אבל בלי לבדוק את ההקדמה לספר ואולי אפילו קטלוגים מקוונים רלוונטיים (הספרייה עצמה והמכון לתצלומי כתבי יד עבריים) קשה להיות החלטי. בברכה, ‏DGtal‏ - שיחה 08:47, 7 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]

אין בעיה. רק חשוב שתהיה לזה הפנייה. לאנשהו. אז תפנה למלה ספריה. או שתחליף את המינוח הקדום במינוח עדכני. תודה, שילוני - שיחה 11:09, 7 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]
טופל מזמן. אוצר הספרים הוא כבר פירושונים. ‏DGtal‏ - שיחה 22:57, 8 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]

פה יצרת פירושון, לתשומת ליבך. איילשיחה 16:10, 15 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]

מידע לא בדוק[עריכת קוד מקור]

שלום, בעריכתך זו הוספת תמונה ובכיתוב "הרב קוק, הרב זוננפלד והרב שובקס בחנוכת הבית למבנה ישיבת חיי עולם ברחוב מעלה חלדיה". אירוע חנוכת ישיבת חיי עולם שבו השתתפו הרב קוק והרב זוננפלד היה בתרפ"ז, 3 שנים אחרי מותו של הרב שובקס. אנא בדוק את מקורותיך ותקן את הכיתוב לתמונה (גם בקובץ התמונה. אגב - חיפשתי בפנקס בנדין ולא מצאתי, אנא ציין מספר עמוד אם הוא ברשותך, אני רואה שהתמונה הועלתה בידי מישהו אחר). ביקורתשיחה 02:53, 31 במרץ 2024 (IDT)[תגובה]