סאבוולפר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סאבוולפר
Subwoolfer
סאבוולפר באירוויזיון 2022
סאבוולפר באירוויזיון 2022
סאבוולפר באירוויזיון 2022
מוקד פעילות נורווגיהנורווגיה נורווגיה
תקופת הפעילות מ-2021
סוגה מוזיקת פופ, אלקטרופופ, מוזיקת דאנס אלקטרונית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים יוניברסל מיוזיק גרופ
subwoolfer.no
פרופיל ב-IMDb
חברים
ג'ים (גואטה אורמאסן)
קית' (בן אדמס)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סאבוולפרנורווגית: Subwoolfer) הוא צמד מוזיקלי נורווגי, שהוקם בשנת 2021. הצמד מורכב משני הזמרים הנורווגים בן אדמס וגואטה אורמאסן. במשך יותר משנה, זהותם אינה הייתה ידועה והם כינו את עצמם כ"ג'ים וקית'". הם השתתפו בקדם הנורווגי לאירוויזיון 2022 ונבחרו לייצג עם השיר "Give That Wolf a Banana".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-10 בינואר 2022 חשפה רשות השידור הנורווגית (NRK) כי סאבוולפר ישתתפו בקדם הנורווגי לאירוויזיון 2022, "מלודי גרנד פרי".[1] הם לא חשפו את זהותם, ואף עוטים מסכת זאב, כפפות וחליפה בעת הופעותיהם. שם הלהקה הוא שילוב של המילים הלועזיות "Subwoofer" (סאב וופר) ו-"Wolf" (זאב).

לרגל עונת המלודי גרנד פרי סירב הצמד להשיב על שאלות העיתונאים לגבי זהותם.[2] במקום זאת, הם פרסמו סיפור מומצא אודות הצמד. לטענתם, הוא הוקם לפני 4.5 מיליארד שנים בירח.[3] מספר ספקולציות הועלו ופורסמו ברשתות החברתיות לגבי זהותם של חברי הצמד. בין השמות שיוחסו אליו ניתן למנות את סירקוס אליאסן, אריק וקריב והאחים אלביס.[4][5][6]

סאבוולפר הוכרזו כחלק מהאמנים שהעפילו אוטומטית לגמר הקדם הנורווגי, עם השיר "Give That Wolf a Banana" (תיתן לזאב הזה בננה). הם היו אמורים לבצע את שירם ב-29 בינואר 2022, ברבע הגמר הרביעי של התחרות, אך בעקבות מגבלות מגפת הקורונה בנורווגיה הופעתם התבטלה.[7][8][9] הם ביצעו אותו בגמר הקדם, ב-19 בפברואר, והגיעו למקום הראשון עם 368,106 נקודות. ב-10 במאי 2022 ביצעה להקת סאבוולפר את "Give That Wolf a Banana" על בימת חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2022. בשלב חצי הגמר הגיע הצמד למקום השישי עם 177 נקודות ובכך עלתה נורווגיה לגמר. בשלב הגמר הגיעו למקום העשירי עם 182 נקודות.

ב-4 בפברואר 2023, הופיע הצמד בגמר "מלודי גרנד פרי 2023". במהלך ביצוע בכורה של שירם החדש, הם הורידו את המסכות וחשפו את זהותם המסתורית לאחר למעלה משנה של סודיות מוחלטת.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגל שנה הערה
"Give That Wolf A Banana" 2022 השיר הנורווגי לאירוויזיון 2022
"Give That Wolf A Romantic Banana" גרסה מיוחדת לשיר הנורווגי לאירוויזיון לכבוד יום ולנטיין
"Fairytale" קאבר לשיר הנורווגי של אלכסנדר ריבאק באירוויזיון 2009
"Turin"
"Dragma" פארודיה לשיר "Baby" של ג'סטין ביבר
"Melocoton"
"Howling" שיתוף פעולה עם לונה פרארי
"Having Grandma Here For Christmas"
"Worst Kept Secret" 2023

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סאבוולפר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]