בית הקברות של נציבי ישיבת פוניבז'

בית הקברות של נציבי ישיבת פוניבז'
פרטי בית הקברות
דת יהדות
קואורדינטות 32°04′21″N 34°50′02″E / 32.07241944°N 34.83388056°E / 32.07241944; 34.83388056
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הפינה הדרום-מזרחית של בית הקברות. בין היתר נראים קבריהם של: הרב שך, הרב זבולון גרז, הרב פינחס שרייבר, הרב מיכל יהודה ליפקוביץ, הרב ראובן יוסף גרשונוביץ, הרב זלמן רוטברג, הרב נחום אבא גרוסברד והרב שלמה שמשון קרליץ

בית הקברות של נציבי ישיבת פוניבז' או בקיצור בית הקברות פוניבז' הוא בית קברות יהודי לשומרי שבת, השוכן בדרום בני ברק, סמוך לבית הקברות שומרי שבת הוותיק. עם הקמתו תכנן הרב יוסף שלמה כהנמן, ראש ישיבת פוניבז' ומייסדה, להעלות לקבורה בו את עצמותיהם של הגאון מווילנה והחפץ חיים[1], אך הרעיון לא התממש.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית הקברות הוקם בשנות ה-60 של המאה ה-20 על ידי מייסד ישיבת פוניבז', הרב יוסף שלמה כהנמן. נקברו בו נדבנים שתרמו לאחזקת מוסדות פוניבז' וכונו "נציבים". בחלקו הדרום-מזרחי הוקצה מתחם מיוחד לרבני ישיבת פוניבז' ובראשם הרב כהנמן עצמו. הקבר הראשון שנכרה בבית הקברות הוא של הרבנית גוטל שך, רעייתו של ראש הישיבה הרב אלעזר מנחם מן שך, שהובאה למנוחות בי"ח בשבט תשכ"ט. קברו של הרב שך עצמו הוא היחיד מבין קברי רבני הישיבה הממוקם במתחם עצמאי. הקבר חריג גם במראהו ובגודלו והוא משמש מוקד עלייה לרגל במיוחד בערבי ראש חודש.

בין הקבורים בבית הקברות: ראשי ורבני ישיבת פוניבז' לדורותיהם ובכללם הרב יחזקאל לוינשטיין, הרב שמואל רוזובסקי, הרב מיכל יהודה ליפקוביץ, וכן הרב רפאל ברוך טולדנו, הרב משה שמואל שפירא, והרב גדליה נדל. במתחם בית הקברות מצוי האוהל ובו קבריהם של אדמו"רי חסידות אלכסנדר.

בין אישי הציבור הקבורים בבית הקברות, ראשי עיריית בני ברק בעבר משה בגנו ושמואל וינברג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא יהדות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.