ברוק (פוקימון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוק
טאקשי / タケシ
תוכנית טלוויזיה פוקימון
הופעה ראשונה פוקימון אדום וכחול (1996)
יוצרים סטושי טג'ירי
גילום הדמות Dennis Kenney עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב גיא רושיניאק
אלון גורן
מולי בכר
אורי זלצמן
מידע
מין זכר
מקצוע מאמן פוקימונים, מגדל פוקימונים, שף
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברוק האריסון[1][2]אנגלית: Brock, ביפנית: טאקשי, タケシ) הוא דמות בדיונית המופיעה בזיכיון המדיה פוקימון. בעולם הבדיוני של הסדרה, ברוק הוא מאמן ומגדל פוקימונים, ובעבר כיהן כמנהיג מכון האבן בעיר פיוטר שבמחוז ג'וטו. הוא מופיע לראשונה במשחק הגיימבוי פוקימון אדום וכחול כמנהיג המכון הראשון שמאתגר את רד.

דמותו מוכרת בעיקר כאחת מהדמויות המרכזיות בסדרת האנימה "פוקימון". בעונתה הראשונה, פוגש ברוק את גיבור הסדרה, אש קטצ'אם, בקרב מכון. לאחר שאש הפסיד לברוק, הוא שב לקרב חוזר, בו הרשים מאוד את ברוק, וניצח אותו. בסיום הקרב אש מסרב לקבל מברוק את תג המכון, אך ברוק נותן לו את התג בכל זאת ומצטרף אליו למסעו יחד עם מיסטי.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסדרה ברוק הוא ראש המשפחה לאחר שאביו נעלם, והוא מטפל באחיו ואחיותיו יחד עם אימו. לאחר הפסדו לאש אביו פלינט חוזר למשפחתו ובכך מאפשר את צאתו של ברוק למסע. אביו של ברוק היה גם הוא מנהיג מכון פיוטר. אמו לולה ניסתה גם היא להיות מנהיגת המכון. לברוק ישנם תשעה אחים ואחיות, והגדול שבהם, פורסט, מנהיג את המכון במקומו, והוא מאתגר את המאמנים עם פוקימוני האבן שלו, שהחזק שבהם הוא סטיליקס שהיה שייך לברוק.

הופעה במדיות השונות בזיכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחקי הווידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוק הופיע במספר רב של משחקים כמנהיג המכון הראשון במחוז קנטו, בהם, פוקימון אדום וכחול, פוקימון צהוב, פוקימון זהב וכסף, פוקימון קריסטל, פוקימון אדום אש וירוק עלה. וכן ברימייקים ובחידושים שיצאו למשחקים אלו במשך השנים.

בשונה מהאנימה לא ניתנת לדמותו משקל רב מלבד האתגר הראשוני שהוא מציב לשחקן.

באנימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוק הוא חבר קרוב של אש, והוא טייל איתו ברחבי המחוזות קנטו, ג'וטו, הואן, וסינו. בתחילת העונה השנייה, שהתרחשה באיי תפוז, עזב ברוק את הקבוצה כדי להצטרף לפרופסור אייבי והוחלף על ידי טרייסי סקצ'יט, והצטרף בחזרה לקראת מסעם של אש ומיסטי למחוז ג'וטו. בעונה ה-13, לאחר שעזר לרפא פוקימונים מורעלים, החליט ברוק כי המטרה שלו היא להיות רופא פוקימונים. כשחזר לקנטו, הוא החל ללמוד רפואת פוקימונים. הוא הופיע שוב בסאגת מסעות בספיישל של ארקיאוס, כאשר הוא קרוב עוד יותר לסיום הכשרתו כרופא. ברוק הוא הדמות הגברית אשר הופיעה במספר הרב ביותר של סרטים ופרקים בזיכיון, למעט אש קטצ'אם, אותו הוא מלווה החל מהעונה הראשונה עד סוף סאגת יהלום ופנינה באופן רצוף, ומצטרף בהמשך להופעות אורח.

כמאמן וכמטפל פוקימונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות היותו מנהיג מכון מסוג אבן, ברוק גם לכד פוקימונים מסוגים אחרים. הוא ידוע גם בתור מגדל מעולה. לאורך העונות דואג ברוק להכין אוכל ולבצע את רוב המטלות עבור הדמויות הראשיות. ברוק מומחה גם בפרשנות קרבות פוקימונים, ובכל קרב של אש הוא מסביר את מה שקורה, אך נמנע מלעזור לו באופן ישיר.

מלבד קרבות פוקימונים, ברוק השתתף גם בתחרות פוקימונים, שם נלחם נגד מיי, אך הפסיד.

בדיחה חוזרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדיחה חוזרת בסדרת האנימה היא הדרך שבה ברוק מנסה להתחיל עם נשים שמוצגות בסדרה, אך נבלם בכל פעם. כאשר ברוק פוגש באחות ג'וי או בשוטרת ג'ני (דמויות מפתח בסדרה ובמשחקים, להן קרובות משפחה הזהות להן מבחינה חיצונית בכל עיר) או אפילו בנשים אחרות באותו הפרק, ברוק במהרה מצהיר מולן את אהבתו ומנסה להתחיל איתן. בכל מחוז שבו ברוק השתתף, מישהו אחר מונע ממנו לעשות כן:

  • בקאנטו ובג'וטו הייתה זו מיסטי שמשכה באוזנו של ברוק.
  • בהוואן היה זה מקס שמשך באוזנו של ברוק.
  • בסינו היה זה הפוקימון של ברוק, קרוגאנק, שיצא מהפוכדור שלו ומשך באוזנו של ברוק.
  • בעונה ה-26, ברוק חוזר להסתובב עם אש ומיסטי כשקרוגאנק עדיין אצלו, ולפיכך כאשר ברוק מנסה להתחיל עם מישהי, מיסטי מושכת באוזנו ואילו קרוגאנק יוצא מהפוכדור ומושך במכנסיו.

פרופסור אייבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף סאגת קאנטו ותחילת סאגת איי תפוז, ברוק עוזב את אש ומיסטי ומצטרף בתור עוזר המחקר של פרופסור אייבי. את מקומו בחבורה תופס הצייר טרייסי סקאצ'ט. למרות זאת, בסוף סאגת איי תפוז, ברוק מחכה לאש, מיסטי וטרייסי בעיר פאלט. כאשר נשאל מדוע הוא עזב את פרופסור אייבי, ברוק נשכב על הרצפה ואומר "השם הזה, אל תגידו את השם הזה". לא ידוע מה גרם לברוק לעזוב את הפרופסור או מדוע הוא מגיב כך כשמזכירים את שמה. אחת התאוריות גורסת שברוק הצהיר בפני פרופסור אייבי את אהבתו, אך זו דחתה אותו.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברוק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ברוק / Brock - מפלצות כיס, ‏2017-12-06
  2. ^ ברוק באתר פוקימון ישראל
  3. ^ Marc York, Pokémon: What Could Have Happened Between Brock and Professor Ivy?, CBR, ‏2022-05-09 (באנגלית)