פוקימון אדום אש וירוק עלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוקימון אדום אש וירוק עלה
Pokémon FireRed and LeafGreen
העטיפה האמריקאית לפוקימון ירוק עלה, המציגה את הפוקימון וינוזאור.
העטיפה האמריקאית לפוקימון ירוק עלה, המציגה את הפוקימון וינוזאור.
כללי
תאריך הוצאה יפן: 29 בינואר 2004
צפון אמריקה: 7 בספטמבר 2004
אירופה: 1 באוקטובר 2004
סוגה משחק תפקידים
פיתוח Game Freak
הוצאה לאור נינטנדו
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית, ספרדית, צרפתית, גרמנית, אנגלית, איטלקית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב קן סוג'ימורי
סדרה פוקימון
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Game Boy Advance
המשחק הקודם פוקימון רובי וספיר
המשחק הבא פוקימון אמרלד
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוקימון אדום אש וירוק עלה (אנגלית: Pokémon FireRed Version and LeafGreen Version, יפנית: ポケットモンスター ファイアレッド・リーフグリーン, רומאג'י: Poketto Monsutā Faiareddo Rīfugurīn, תרגום מילולי: "Pocket Monsters: FireRed & LeafGreen") הם שני משחקי וידאו מסוגת משחקי התפקידים, המהווים חידוש ועיצוב מחדש למשחקים פוקימון אדום וכחול אשר ראו אור בשנת 1996. המשחקים החדשים פותחו על ידי Game Freak והופצו על ידי נינטנדו ל-Game Boy Advance. פוקימון אדום אש וירוק עלה ראו אור לראשונה ביפן בינואר 2004, בצפון אמריקה בספטמבר ובאירופה באוקטובר אותה שנה. לאחר שנתיים מיציאתם, ניטנדו שיווקה אותם מחדש ככותרים האהובים ביותר על ידי השחקנים.

השליטה והמשחקיות נשארו דומים לסדרת המשחקים של פוקימון, ולמשחקים פוקימון אדום וכחול. השחקן שולט על הדמות בגוף שלישי, ומשתתף בקרבות פוקימונים מבוססי תורות. עלילת המשחק מבוססת על אדום וכחול, וכוללת את מחוז קנטו, בתוספת אזורים חדשים. בשונה מהמשחק המקורי ובדומה למשחקים הקודמים בסדרה, תכונות חדשות נוספו, כגון מין, אופי ויכולות לפוקימונים כמו גם פוקימון ומתקפות שהוצגו בדור השני והשלישי של המשחקים.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לביקורות חיוביות בעיקר, וקיבל ציון משוקלל של 81 באתר Metacritic, המרכז ממוצע ביקורות מאתרים שונים.[1][2] רוב המבקרים שיבחו את הוספת התכונות החדשות תוך שמירה על המשחקיות המסורתית בסדרה. בנוגע לגרפיקה ושמע הדעות היו חלוקות יותר, כיוון שהמשחק לא הציג שיפור משמעותי מהמשחקים הקודמים, פוקימון רובי וספיר. המשחק היה להצלחה מסחרית, עם מכירה כוללת של כ-12 מיליון עותקים ברחבי העולם.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]