סקווירטל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סקווירטל
סוג מים
הופעה ראשונה דור הפוקימונים הראשון עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
גזע פוקימון הצב הקטן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סקווירטליפנית: Zenigame, ゼニガメ) הוא דמות בזיכיון המדיה "פוקימון". סקווירטל הופיע לראשונה במשחק הווידאו "פוקימון אדום וכחול". ברוב משחקי הווידאו ובסדרת האנימה סקווירטל נחשב לפוקימון התחלתי של הדור הראשון מסוג מים.

לסקווירטל ישנן 2 התפתחויות, בדומה לשאר הפוקימונים ההתחלתיים: כאשר סקווירטל מגיע לרמה 16 הוא יתפתח לוורטורטל (Wartortle) ולאחר מכן, כשיגיע לרמה 36 יתפתח לבלאסטויז (Blastoise).

בסדרת האנימה סקווירטל מתואר כפוקימון ידידותי, שובב ונאמן לבעליו. סקווירטל מכונה "פוקימון הצב הקטן". מספרו של סקווירטל בפוקידע הוא 007.


התפתחויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב פוקימון
1 סקווירטל
2 וורטרטל
3 בלאסטויז

מראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקווירטל הוא פוקימון מים דמוי צב בעל עור כחול בהיר, שריון בגווני צהוב־כתום וראש קשיח. עיניו בצבע סגול כהה־חום. סקווירטל בעל ידיים קטנות, שתי רגליים, וזנב עגול דמוי קצף.

מקור שם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ככל הנראה, מקור שמו של סקווירטל הוא הלחם בין הפועל "squirt" (להשפריץ) עם "turtle" (צב).

באנימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסקווירטל של אש[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסקווירטל של אש הופיע לראשונה בפרק 12 של עונה 1, "כוח סקווירטל", יחד עם כנופייתו כאשר מתחו את אש וחבריו ולכדו אותם בבור, ובהמשך לכד אותם סקווירטל כחלק ממזימה של צוות רוקט, ולבסוף, לאחר שאש הציל את חייו, סקווירטל החליט להצטרף לצוות של אש.

בשלב מסוים בעונה השלישית, שלח אש את סקווירטל לסייע לחבריו ולשוטרת ג'ני בעיר מגוריו, כחלק מצבא סקווירטל שמשמש לכיבוי אש, ונפרד ממנו. בהמשך חוזר סקווירטל לעזור לאש בקרבות, ועוזב שוב.

הסקווירטל של גארי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע על הסקווירטל של גארי נחשף רק בסוף העונה ה־5, כאשר הסתבר שהוא בחר בו כפוקימון ההתחלתי שלו. הסקווירטל של גארי הופיע לראשונה כבר לאחר שהתפתח לבלאסטויז בקרבות ליגת ג'וטו.

גרי השתמש בבלאסטויז נגד מתחריו וביניהם אש, והצליח לפסול פוקימונים רבים, אך הובס על ידי צ'ריזארד של אש.

הסקווירטל של מיי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיי קיבלה את הסקווירטל שלה מפרופסור אוק, לאחר שסקווירטל התחבר אליה ורצה להצטרף למסעותיה. בעונה 12 סקווירטל של מיי מתפתח לוורטרטל וממשיך איתה עד לסוף העונה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סקווירטל בוויקישיתוף