צ'רמנדר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צ'רמנדר
סוג אש
הופעה ראשונה דור הפוקימונים הראשון עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
גזע פוקימון הלטאה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צ'רמנדריפנית: Hitokage, ヒトカゲ) הוא דמות בזיכיון המדיה "פוקימון". צ'רמנדר הופיע לראשונה במשחק הווידאו "פוקימון אדום וכחול". במשחקי הווידאו ובסדרת האנימה צ'רמנדר נחשב לפוקימון התחלתי של הדור הראשון מסוג אש. בסדרת האנימה צ'רמנדר מתואר כפוקימון אמיץ, עוצמתי ונאמן. מספרו של צ'רמנדר בפוקידע הוא 004.

מראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'רמנדר הוא פוקימון לטאה (סוג אש) בעל עור כתום, וזנב שמסתיים בלהבת אש. ככל שהלהבה קטנה יותר, סימן שצ'רמנדר עייף וחלש יותר.

עיניו בצבע כחול, ולו ידיים, וזוג רגליים עם ציפורניים חדות.

התפתחויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצ'רמנדר ישנן 2 התפתחויות מעליו, בדומה לשאר הפוקימונים ההתחלתיים: כאשר צ'רמנדר מגיע לרמה 16 הוא יתפתח לצ'רמיליון (Charmeleon) ולאחר מכן, כשיגיע לרמה 36 יתפתח לצ'ריזארד (Charizard) ויהפוך לסוג אש/מעופף. בנוסף, לצ'ריזארד 2 מגה התפתחויות (אחת מהן אף הופכת אותו לסוג אש/דרקון) וצורת ג'יגאנטמקס.

צ'ריזארד, הדרגה האבולוציונית הגבוהה ביותר של צ'רמנדר, מתואר כפוקימון חזק יותר מההתחלתיים המקבילים לו, ובעל מתקפות אש חזקות ועוצמתיות.

תרשים התפתחויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב פוקימון
1 צ'רמנדר
2 צ'רמיליון
3 צ'אריזארד
מגה התפתחות X מגה צ'אריזארד X
מגה התפתחות Y מגה צ'אריזארד Y

באנימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצ'רמנדר של אש[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצ'רמנדר של אש הופיע לראשונה בפרק 11 של עונה 1, "צ'רמנדר הפוקימון הנטוש". אש והחבורה פוגשים בצ'רמנדר צעיר שממתין למאמן שלו, שיחזור וייקח אותו. בהמשך, החבורה מגלה כי המאמן נטש את צ'רמנדר בכוונה תחילה, ומבינים כי הוא בסכנת חיים. אש מציל את צ'רמנדר ברגע האחרון, ולאחר שנרפא נלחם יחד עם אש מול צוות רוקט, ומאמנו הקודם מחליט לקחת אותו חזרה. צ'רמנדר מתנגד בתוקף ומצטרף לחבורה. תחילה מתואר צ'רמנדר כנאמן מאוד לאש, אלא שבהמשך, מתפתח לצ'רמיליון ולצ'ריזארד ומחליט להפסיק לפעול לפי רצונותיו של אש, מה שגורם לו להפסיד בקרבות רבים. לאחר שצ'ריזארד נפצע, אש מטפל בו באופן מסור וזוכה חזרה בנאמנותו. אש אף מעביר אותו לתקופה למכון צ'ריזארד מיוחד כדי שיתפתח ויתחזק, ולוקח אותו חזרה בהמשך. בהמשך, חוזר אליו מספר פעמים עד שהוא משאיר אותו אצל פרופ' אוק.

הצ'רמנדר של ריצ'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השתתפותו של אש בליגת אינדיגו, הוא פוגש במתחרה אחר בשם ריצ'י שנעשה לידיד טוב שלו. אחד הפוקימונים של ריצ'י הוא צ'רמנדר, לו הוא קורא זיפו. בהמשך, מתפתח זיפו מצ'רמנדר לצ'רמיליון.

בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'רמנדר בוויקישיתוף