פוקימון: דיאוקסיס הגורלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוקימון: דיאוקסיס הגורלי
劇場版ポケットモンスター アドバンスジェネレーション 裂空の訪問者 デオキシス
כרזת הסרט ביפנית
כרזת הסרט ביפנית
מבוסס על פוקימון
בימוי קוניהיקו יויאמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט הידקי סונודה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים ריקה מאטסומוטו, קאורי, איקואה אוטאני, יוג'י ואדה, פושיג'י ימאדה, נוריקו הידקה, קואיצקי ימאדרה, סוזומו צ'יבה, קנג'י נוג'ימה, בקי
מוזיקה שינג'י מיאזאקי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה OLM עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טוהו, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 ביולי 2004 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 98 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אנימה הרפתקאות, אנימה פנטזיה, drama anime, אנימת אקשן, אנימת מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם פוקימון: ג'יראצ'י מגשים המשאלות
סרט הבא פוקימון: לוקאריו והמסתורין של מיו
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוקימון: דיאוקסיס הגורלי (יצא לאור במקור ביפן כ-"מפלצות כיס הדור מתקדם הסרט: דיאוקסיס המבקר" アドバンスジェネレーション裂空の訪問者デオキシス) הוא הסרט השביעי בסדרת סרטי פוקימון, אשר השלים את אירועי העונה השביעית. זהו הסרט השני שפורסם תחת הכותרת "מפלצות כיס - הדור מתקדם" ביפן. בסרט מככבים כמדובבי הדמויות ריקה מאטסומוטו, איקואה אוטאני, יוג'י ואדה, קאורי, פושיג'י ימאדה, נוריקו הידקה, קואיצ'י ימאדרה, סוזומו צ'יבה, קנג'י נוג'ימה ובקי. אירועי הסרט מתקיימים במהלך העונה השביעית של פוקימון: אתגר מתקדם.

הסרט עלה לאקרנים ב-17 ביולי 2004 ביפן. העיבוד האנגלי לסרט הופק על ידי החברה 4Kids Entertainment, הופץ על ידי חברת מירמקס (חברה בת של וולט דיסני), ושודר לראשונה ב-Kids' WB ב -22 בינואר 2005.

שיר הסיום של הסרט ביפן הוא גרסה יפנית של "Lovely: Yume Miru Lovely Boy" של טומוקו קאוואסה, בעוד שהגרסה האנגלית נקראת "This Side of Paradise" ובוצעה על ידי ברי שארפ. הבמאי קוניהיקו יויאמה ביקר בעיר ונקובר, קולומביה הבריטית, קנדה על מנת לקבל רעיונות והשראה עבור רקע הסרט.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטאוריט מסתורי מתקדם לעבר כדור הארץ. במהלך כניסתו לאטמוספירה, הוא כמעט ופוגע ברייקוואזה, שומר השמיים, אשר מתגורר בשכבת האוזון. המטאוריט מתנגש באזור קוטבי וחושף שני עצמים בצורת ביצה. מהביצה הסגולה מתעורר לחיים הפוקימון דיאוקסיס, והוא מרים את הביצה הירוקה. רייקוואזה יורד מן שכבת האוזון להילחם בפולש (בהנחה כי מדובר באויב). מתפתח קרב בין השניים, שמוביל להרס אתר מחקר סמוך ולטראומה של ילד צעיר בשם טורי. הקרב נמשך והשניים מחלים להטיל מכות הרסניות זה לזה, וכאשר רייקוואזה מפתיע את הפוקימון הזר ומשתמש מולו במתקפת קרן על (Hyper Beam). גופו של דיאוקסיס נהרס, ונותר רק הגביש הסגול בחזהו שנופל לתוך הים. בינתיים, החוקרים לוקחים גביש ירוק דומה שמצאו איתם למחוז הואן. מתחת לים, דיאוקסיס הפצוע מצליח להתרפא, וממתין.

ארבע שנים לאחר מכן, אש, מיי, ברוק ומקס נוסעים לעיר לארוס, שם הם פוגשים את טורי, שמאז האירוע פוחד מפוקימונים ומתבודד. דיאוקסיס, אשר התרפא לחלוטין, יוצא למצוא את הגביש הירוק אשר ההורים של טורי בודקים במעבדה.

במגדל הקרב, אש מזהה את טורי כמאמן פוקימונים בטעות, והם נלחמים נגד רייף וסיד, כאשר טורי משתמש בטורקול של אש. טורי אינו יודע איך להתמודד עם טורקול והם מפסידים. טורי בורח, ועוצר על מנת להציל מיינאן שנלכד בפח אשפה. מאוחר יותר, אש פוגש את ההורים של טורי והם מבחינים בזוהר קוטב סגול מסתורי, המאותת את חזרתו של דיאוקסיס.

כאשר דיאוקסיס מתחיל לפנות את תושבי העיר כדי לחפש את הגביש הירוק באמצעות שיבוטים של עצמו, אש, פיקאצ'ו וטורי מצטרפים ומחפשים את הגביש. העניין מסתבך בעקבות חזרתו של רייקוואזה, ודיאוקסיס נאלץ ליצור שדה כוח המשבית את כוחה של העיר. מאוחר יותר, רייקוואזה מצליח לפרוץ את שדה הכוח. דיאוקסיס ורייקוואזה ממשיכים בקרב, מה שגורם להרס בעיר. הגביש הירוק מתחדש כאשר פיקאצ'ו, מיינאן ופלאזל טוענים את גנרטור הכוח במעבדה. דיאוקסיס כמעט ומצליח להביס את רייקוואזה, ולפתע מגיע דיאוקסיס הירוק בתזמון מושלם, משנה את עצמו לצורת הגנה של דיאוקסיס ומציל את רייקוואזה מהקרב. העיר מלאה בבלוקים של רובוטים, כאשר הרובוט המנהיג הופך לאויב, ונלחם ברייקוואזה, בזמן שתאומי דיאוקסיס מגנים עליו. כשראה כי שני הפוקימונים מוכנים להגן עליו מול האיום החדש, רייקוואזה מתחיל לתקוף בקרן על את הרובוטים.

אש וטורי פועלים יחד ובסופו של דבר מצליחים לעצור את הרובוטים המתפקדים על ידי השבתת הרובוט הראשי, ומשחררים את דיאוקסיס התאום ואת רייקוואזה. טורי כמעט נופל ונהרג, אך הוא ניצל על ידי דיאוקסיס הירוק. רייקוואזה, שהכיר בכך שהדיאוקסיס אינם אויבים, טס משם בשלווה, ודיאוקסיס יוצרים זוהר ירוק וסגול בשמים כפרידה לחבריהם, ועוזבים ליעד לא ידוע. אש מציין כי לא משנה לאן הולכים השניים, יש להם אחד את השני. טורי, שהתגבר על הפחד מפני פוקימונים, מסכים ומאוחר יותר מציע לאש והאחרים להיפרד בתחנת הרכבת עם חבריו החדשים פלאסל ומיינאן על כתפיו, ואש וחבריו ממשיכים במסעם במחוז הואן.

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פוקימון - דמויות
דמות ביפנית באנגלית
אש קטצ'אם ריקה מאטסומוטו ורוניקה טיילור
מיי קאורי ורוניקה טיילור
פיקאצ'ו איקואה אוטאני איקואה אוטאני
ברוק יוג'י ואדה אריק סטיוארט
מקס פושיג'י ימאדה אמי בירנבאום
טורי לאנד נוריקו הידקה טרה סנדס
פרופסור לאנד קואיצקי ימאדרה שון שומל
יוקו טקאקו יוהארה רייצ'ל ליליס
רייף קנג'י נוג'ימה סבסטיאן ארקלוס
רבקה בקי ליסה אורטיז
טיד מאטוקו היגו מת'יו צ'ארלס
קתרין מריה ימאמוטו רבקה הנדלר
אודרי נאנה מיזוקי רבקה הנדלר
דיאוקסיס קנג'י נוג'ימה, סוזומו צ'יבה קנג'י נוג'ימה, סוזומו צ'יבה
רייקואזה קאטסויוקי קונישי קאטסויוקי קונישי
ג'סי מגומי היאשיברה רייצ'ל ליליס
ג'יימס שין אינצ'יקו מיקי אריק סטיוארט
מיאו אינוקו אינויאמה מאדי בלאושטיין
מאנצ'לאקס קייקו ימאמוטו ג'ייסון אנטוני גריפית'

פרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים ביפן על ידי טוהו ב-17 ביולי 2004. בארצות הברית הוא שודר בדיבוב לאנגלית ב-Kids' WB ב-22 בינואר 2005.

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המהדורה המקורית של ה-DVD היפני יצאה לאור ב-21 בדצמבר 2004. הסרט הופץ מאוחר יותר בארצות הברית ב-DVD ו-VHS ב -15 בפברואר 2005. בבריטניה, סטודיו קאנל פרסם את ה-DVD ב-2 באפריל 2012.

הסרט הופץ על Blu-ray יחד עם הסרט החמישי, "גיבורי פוקימון" ב -15 במאי 2011 בארצות הברית על ידי אקו ברידג' הום אנטרטיינמנט.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Pokemon: Destiny Deoxys : Review". RevolutionSF. 2005-02-28. נבדק ב-2011-04-28.
  2. ^ Pokemon Heroes / Pokemon Destiny Deoxys Blu-ray, נבדק ב-14 בנובמבר 2016 {{citation}}: (עזרה)