ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ירון ידען

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:ירון ידען

  • תאריך תחילת ההצבעה: 01:59, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 01:58, 24 בדצמבר 2011 (IDT)
  • בערך ירון ידען התגלעה מחלוקת באשר להימצאותו של המשפט "ב-1994 יצא בשאלה עם אשתו וילדיו. כחלק מתהליך זה, גזז ידען לילדיו את פאותיהם בכפיה‏", מקור המחלוקת: הנושא היה במוקד תביעת דיבה שתבע ידען את העיתון "יום השישי" שפרסם זאת, אך בית המשפט דחה את תביעתו וקבע שהפרסום היה אמת. לאחר דיון ארוך בדף השיחה הועלו האפשרויות הבאות: הותרת המשפט על כנו; הסרת המשפט; ושני ניסוחים חילופיים. הפירוט בעמדות הצדדים.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

עמדות הצדדים[עריכת קוד מקור]

עמדה א – הותרת המשפט על כנו[עריכת קוד מקור]

ב-1994 יצא בשאלה עם אשתו וילדיו. כחלק מתהליך זה, גזז ידען לילדיו את פאותיהם בכפיה‏
ירון ידען חזר בתשובה בגיל 17, התערה במגזר החרדי, התחתן, הקים משפחה וגידל 7 ילדים, תוך שהוא מקיים אורח חיים חרדי, וילדיו לבושים ומסופרים כחרדים, ומקבלים חינוך חרדי למהדרין. ביום בהיר אחד, מסיבות של אובדן האמונה כדבריו, או מסיבות של כעס על אי קבלת תפקיד רבני, לדברי המעורים בנושא מהצד החרדי, נטש ירון את הדת. כאקט של פריקת עול, והעברת המשפחה כולה לצד החילוני, גזז ירון את פיאותיהם הארוכות של בניו. יש להניח, שהילדים, שהגדול שבהם כבר עמד לחצות את העשור השני לחייו, ושחונכו ליראת שמיים, הגיבו כפי שיגיב ילד אשר כל חייו חונך כנגד עוולות אנושיות, וביום בהיר אחד אביו אומר לו לצאת לגנוב. אך באנציקלופדיה אנחנו מביאים עובדות ולא הנחות, אף אם הן הגיוניות. ירון קיבל על עצמו להילחם בחרדים ובדת. לדבריו, מתוך רצון להיות מיסיונר של האמת והנאורות, לדברי הצד החרדי, כנקמה על העלבון על המשרות הרבניות שלא זכה בהן בהיותו חרדי.

עד כאן כאריאל

הסכסוך החמיר, ובמהלכו נכתבה כתבה כנגדו בעיתונות החרדית. ירון שחש עצמו פגוע, הגיש תביעת דיבה נגד עיתון "יום השישי" והפסיד בה בפני שתי ערכאות. וכה כתב השופט בפסק הדין השני

לאור האמור אני סבור כי צדק בית משפט קמא בקביעתו לפיה המשיבים הוכיחו כי תוכן הפרסום אודות "ליל גזיזת הפיאות" על–ידי ידען הוא אמת.

ציטוט אחד מתוך רבים מפסיקת בית המשפט
בכך אישר בית המשפט שהמעשה ארע אף ארע, ועוד טרח בית המשפט והוסיף

עינינו הרואות כי תיאור ליל גזיזת הפיאות בכתבת "יח"ל דברו" התבסס על עדויותיהם של אנשים הקרובים לידען ולא רק על סמך הכתבה שבעיתון מעריב שהיוותה מקור לאימות והשלמת העדויות בלבד (כתבה עליה לא מחה ידען ולא הגיש תביעה בגין הוצאת לשון הרע). לפיכך אין משמעות להבדל שבין הכתבות כפי שמבקשים המערערים לטעון שהרי הפרסום לא הסתמך על הכתבה במעריב בלבד. זאת ועוד האם גזיזת פיאות לילדים רכים בשנים נגד רצונם ולמרות מחאתם אינו מהווה מעשה אלים ואף התעללות כפי שטוענים המערערים? לטעמי מהווה גם מהווה.

ציטוט נוסף מפסיקת בית המשפט
(ההדגשה אינה מופיעה במקור).
אין ספק שהדבר נעשה באלימות רבה, וכפיה רבתית, ואף חריפות ביטויו של בית המשפט מלמדנו על האלימות הרבה בה נעשו הדברים. וזאת ועוד עקב גילם הבוגר יחסית של ילדיו.

הבהרה[עריכת קוד מקור]

ייתכן שאף המילה בכפייה אינה מדגישה דיה את חומרת המעשה, ההתעללות והאלימות הנוראה לא מתבטאת דיה במילה "בכפייה" אך זה מקום לנידון שונה • חיים 7 • (שיחה) • ט"ז בכסלו ה'תשע"ב • 20:46, 12 בדצמבר 2011 (IST)

חיים. בהגיעו של בנך לגיל שלוש, מגיעה העת לטקס החלאקה. באופן טבעי הילד שאינו יודע תספורת מהי, מייבב ומיילל. האם גם אז מדובר ב"התעללות והאלימות הנוראה"? דניאל תרמו ערך 20:32, 17 בדצמבר 2011 (IST)
לא יודעת מה לגביך, השתתפתי עד כה ב-7 טקסי חלאקה, ולא זכור לי ילד שמיילל. קצת מפוחד, אבל מקבל הרבה צומי. ואם הוא מיילל - אני באמת חושבת שכדאי לדחות את האירוע. Zivya - שיחה 20:41, 17 בדצמבר 2011 (IST)

עמדה ב – הסרת המשפט[עריכת קוד מקור]

(ייכתב אך ורק על ידי הצד שתומך באופציה זו) אני בחופשת ויקי ואין לי זכות הצבעה, לכן מה שיכתב כאן על ידי יזדקק לתמיכה של ויקיפד בעל זכות הצבעה, למתן תוקף.

אני מבקש להבהיר את העובדות:

  1. נשוא הערך ובני ביתו חזרו בשאלה - על כך אין מחלוקת.
  2. בתהליך החזרה בשאלה בני המשפחה שינו את אורחותיהם, את לבושם ובין היתר גם נגזזו פאות הילדים - הגדול שביניהם בן 12 והבא אחריו בן 10.
  3. אף אחד מהנוגעים בדבר לא טען שפאות הילדים נגזזו בכוח וכל הידיעות על כך הובאו בעילום שם ולא אושרו על ידי בני המשפחה הגרעינית, שאף הכחישו זאת בתוקף.
  4. הניסיון להציג את גזיזת הפאות של הילדים כמעשה אלים אינו מסתמך על עובדות ויש בו ניסיון להציג את נשוא הערך באור שלילי.
  5. המחלוקת נסובה לא על עובדות, אלא על פרשנויות. נשוא הערך ופעילותו שנואים על חלק נכבד מהציבור אותו השאיר מאחוריו, כשחזר בשאלה וכשפעל כנגדו ויש לראות בניסוחים האלה ניסיון לבוא איתו חשבון.
  6. גזיזת פאות של ילדים, שנשלחים לבית ספר לא דתי, היא מעשה מתבקש. המעשה הזה אינו התעללות, אלא בא למנוע התעללות אפשרית בילדים שעלולים להיות היחידים עם פאות בבית ספרם ולהפוך למושאי בדיחות ולעג או גרוע מזה. בנסיבות אלה זה מעשה הורות מכובד, גם אם יש מי שחולק על כך.

לסיכום, כפי שלא מזכירים במיוחד את הורדת הכיפה מהראש וכפי שלא מזכירים במיוחד את יתר השינויים בלבוש, שינויים שנבעו מהחזרה בשאלה, כך אין להזכיר במיוחד את גזיזת הפאות ועצם הניסיון לעשות זאת מעורר מחשבות נוגות. בברכה. ליש - שיחה 21:16, 12 בדצמבר 2011 (IST)

כשילדי היו קטנים ורכים בשנים, ארע שנאלצתי לספר את שערם בניגוד לרצונם, כפי שנאלצתי לתת להם תרופה כשהיו חולים או לקחתם לזריקת חיסון על אף בכיים. הורים עושים מה שנראה להם נכון, ראוי ומתבקש גם כשילדיהם אינם תומכים בכך, בייחוד כשמדובר בילדים רכים. האם כל הילדים המובאים למירון לגזיזת שיער ראשונה בל"ג בעומר ששים על כך? ודאי יהיה מי שיענה בחיוב, אבל אני מטילה ספק רב בכך (בדרך הטבע, מעולם לא הייתי נוכחת במעמד זה). ומה דינם של ילדי חוזרים בתשובה, שנדרשים לגדל פאות, לשנות מקצה אל קצה את אורחות חייהם, לבושם והרגליהם, להיפרד מבית ספר, חברים ושכנים? מה דינם של הורים מתחרדים, המנתקים את ילדיהם מסבים וסבתות שאינם הולכים בדרכם ומלמדים את ילדיהם לבוז להם ולנאץ אותם? מדוע אין כל אלה נחשבים להתעללות ולאלימות נוראה? כמובן, כל הדברים האלה מתייחסים לטענה, שירון ידען גזז את פאות ילדיו "בכפיה" וב"מעשה אלימות", והלא הוא וכל בני משפחתו מכחישים את הדבר בתוקף. ברור שאין מקום למשפט הזה בערך ויש למחוק אותו.שלומית קדם - שיחה 22:07, 12 בדצמבר 2011 (IST)


עמדה ג – ניסוח חילופי ראשון[עריכת קוד מקור]

רקע[עריכת קוד מקור]

ירון ידען חזר בתשובה בגיל 17, התערה במגזר החרדי, התחתן, הקים משפחה וגידל 7 ילדים, תוך שהוא מקיים אורח חיים חרדי, וילדיו לבושים ומסופרים כחרדים, ומקבלים חינוך חרדי למהדרין. ביום בהיר אחד, מסיבות של אובדן האמונה כדבריו, או מסיבות של כעס על אי קבלת תפקיד רבני, לדברי המעורים בנושא מהצד החרדי, נטש ירון את הדת. כאקט של פריקת עול, והעברת המשפחה כולה לצד החילוני, גזז ירון את פיאותיהם הארוכות של בניו. יש להניח, שהילדים, שהגדול שבהם כבר עמד לחצות את העשור השני לחייו, ושחונכו ליראת שמיים, הגיבו כפי שיגיב ילד אשר כל חייו חונך כנגד עוולות אנושיות, וביום בהיר אחד אביו אומר לו לצאת לגנוב. אך באנציקלופדיה אנחנו מביאים עובדות ולא הנחות, אף אם הן הגיוניות. ירון קיבל על עצמו להילחם בחרדים ובדת. לדבריו, מתוך רצון להיות מיסיונר של האמת והנאורות, לדברי הצד החרדי, כנקמה על העלבון על המשרות הרבניות שלא זכה בהן בהיותו חרדי. הסכסוך החמיר, ובמהלכו נאמר ע"י גורמים חרדים שמעשה גזיזת הפיאות נעשה בכפייה. ירון שחש עצמו פגוע, הגיש תביעת דיבה נגד עיתון "יום השישי" והפסיד בה בפני שתי ערכאות. השופט בפסק הדין כתב: "האם גזיזת פאות לילדים רכים בשנים נגד רצונם ולמרות מחאתם אינה מהווה מעשה אלים ואף התעללות כפי שטוענים המערערים? לטעמי, מהווה גם מהווה...". יש להבהיר כי הנושא שעמד למשפט הוא "האם הייתה כאן דיבה?" ולא "האם המעשה נעשה בכפייה?" , לפיכך לפי דעתי אין מקום להכניס לערך את הביטוי "בכפייה". עם זאת, מעשה הגזיזה עצמו, כיוון שהיה אחד האקטים המרכזיים וההפגנתיים (ביטול סממנים חיצוניים) ביציאה מן הדת, חייב להישאר בערך. אין להתעלם מהכחשתו החד משמעית של ירון שהדבר נעשה בכפייה מצד אחד, ואין להתעלם מדברי השופט, ועל כן אני מציע להביאם בהערות שוליים.

הנוסח המוצע[עריכת קוד מקור]

ב-1994 יצא בשאלה עם אשתו וילדיו. כחלק מתהליך זה, גזז ידען את פאותיהם של בניו הקטנים[1][2].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ דברי השופט ד"ר קובי ורדי בפסק הדין עא (ת"א) 3268/05 עמותת "אמת תורה ומדע בזמנינו" וירון ידען נ' עיתון "יום השישי" ואחרים, עמ' 21: "האם גזיזת פאות לילדים רכים בשנים נגד רצונם ולמרות מחאתם אינה מהווה מעשה אלים ואף התעללות כפי שטוענים המערערים? לטעמי, מהווה גם מהווה... דומה כי אם היה מדובר בגוי אשר היה נטען כלפיו ביצוע מעשה שכזה, לא היה חולק כי מדובר במעשה שלא ייעשה" (יולי 2008).
  2. ^ הטענה כי גזיזת הפיאות נעשתה בכפייה, הוכחשה על ידי ירון ידען" מכל וכל
הבהרה[עריכת קוד מקור]

בערך יהיה מקומם של הערות השוליים לא בפסקה זאת, אלא בפסקה על תביעות הדיבה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 19:30, 12 בדצמבר 2011 (IST)


עמדה ד– ניסוח חלופי שני[עריכת קוד מקור]

רקע[עריכת קוד מקור]

מעשה של גזיזת פיאות בכוח של ילד חרדי על ידי אביו הוא מקרה חריג. המעשה מקבל מימד נוסף של חשיבות כאשר הוא התבצע על ידי מי שמדבר על ערכי פלורליזם וליברליות.

והעיקר: כל הנושא היה במוקד תביעת דיבה של ידען כנגד עיתון שפרסם את הדברים (את העיתון 'מעריב', שאף הוא פרסם את הדברים, נמנע ידען מלתבוע). שתי ערכאות שדנו בעניין דחו את התביעה ואישרו את אמיתות העובדות.

הנה מה שכתב העיתון:

אם מדברים כיום על אלימות, אין הגדרה קולעת למעשהו של ידען יותר מאשר אלימות משפחתית קשה ביותר. בערב מאוד לא בהיר אחד, עולה ירון ידען לביתו וגוזז את פיאותיהם של כל שבעת הבנים, מוריד את כיפתם מראשם הטהור, ומכריז באוזניהם את ההצהרה הנוראה מכל: מהיום והלאה, כולנו - אני, אמא ואתם חילונים.

העיתון יום השישי

ועל כך נכתב בפסק הדין:

לאור האמור אני סבור כי צדק בית משפט קמא בקביעתו לפיה המשיבים (העיתון יום השישי) הוכיחו כי תוכן הפרסום אודות 'ליל גזיזת הפיאות' על ידי ידען הוא אמת.

סעיף 15 בפסק הדין

לפיכך, פרשה בעלת היבט משפטי, ציבורי ותקשורתי, הקשורה במושא ערך בוויקיפדיה, צריכה לקבל את ביטויה בערך. השמטת העניין בטענות כאלה ואחרות היא מעשה אנטי אנציקלופדי בעליל. כמובן, הניסוח צריך להיות ענייני ולא פוגעני. אולי הוא לא נעים למישהו, אבל זה אינו שיקול.

האם יש מקום לציין בערך במפורש כי ידען מכחיש זאת, לאחר שבית המשפט אמר את דברו בשתי ערכאות? לא. קודם כל, כבר יש אזכור לכך: עצם תביעת הדיבה שתבע ידען זועקת "אני מכחיש מכל וכל", ולשם מה הכפילות? ובכלל, על פי הגישה המקובלת בוויקיפדיה, כאשר הערך מאזכר פסק דין הקשור במושא הערך הוא מסתפק בכך, אלא אם כן יש באמירות הנוספות ערך אנציקלופדי. "הטענות התבררו בבית המשפט, והשופט קבע למעננו מה האמת. אין צורך לעטוף אותה בקש וגבבה" (דוד שי, בדף השיחה).

הנוסח המוצע[עריכת קוד מקור]

תודה למשתמש:עוזי ו. על ההצעה.

ב-1994 יצא בשאלה עם אשתו וילדיו. כחלק מתהליך זה, גזז ידען את פאותיהם של ילדיו הקטנים. ידען תבע את העיתון "יום השישי" על שפרסם שהוא עשה את המעשה נגד רצונם, אך התביעה נדחתה על ידי בית המשפט שקבע כי "תוכן הפרסום אודות 'ליל גזיזת הפיאות' על ידי ידען הוא אמת".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

כהערת שוליים יובא הציטוט של דברי השופט ד"ר קובי ורדי בפסק הדין: "האם גזיזת פאות לילדים רכים בשנים נגד רצונם ולמרות מחאתם אינה מהווה מעשה אלים ואף התעללות, כפי שטוענים המערערים? לטעמי, מהווה גם מהווה... דומה כי אם היה מדובר בגוי אשר היה נטען כלפיו ביצוע מעשה שכזה, לא היה חולק כי מדובר במעשה שלא ייעשה".

גרש - שיחה 21:51, 12 בדצמבר 2011 (IST)


רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות קבצים, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

אין לפתוח את ההצבעה עד אשר כל הצדדים לא יכתבו את טיעוניהם. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  • ההצבעה תיערך בשיטת שולצה.
  • שימו לב: באפשרותכם לבחור את סדר ההעדפה שלכם באופן הבא (המחרוזת מתפרשת מימין לשמאל):
    • לדוגמה "גד(אב)" - מעדיף את עמדה ג' על פני עמדה ד' על פני עמדה "ב או א" ואותן על פני כל עמדה אחרת.
    • לדוגמה "ד" - מעדיף את עמדה ד' על פני כל עמדה אחרת.
    • אין חובה שהמחרוזת תתייחס לכל העמדות. עמדות שאינן מופיעות במחרוזת כאילו דורגו בעדיפות נמוכה יותר מכל אלה שכן הופיעו, וללא העדפה כלשהי ביניהן.
    • ואם אתם כמו רבים מאיתנו - לא מבינים ולא רוצים להבין מה פירוש המחרוזות לעיל, הוסיפו את דעתכם במילים: "עמדה א', ואם לא אז ג' ואם לא אז ב'" וכד', ומישהו אחר יוסיף מחרוזת מתאימה.

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

קראו על צורת ההצבעה לעיל!
# "<מחרוזת>" ~~~~

  1. "דגאב" --Jys - שיחה 06:17, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  2. "אג" דוד שי - שיחה 06:18, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  3. "בגד" Mastar - שיחה 06:49, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  4. "ב" ליש - שיחה 07:11, 17 בדצמבר 2011 (IST)
    אדג Dvh - שיחה 09:02, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  5. "ב" שלומית קדם - שיחה 09:15, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  6. "גדא" Itzuvitשיחהויקיפדיה בצבע
  7. "גדאב" תומר - שיחה 14:22, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  8. "דגבא" . גיא - שיחה 15:14, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  9. "א" אריה ה. - שיחה 18:10, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  10. "דגאב" Zivya - שיחה 19:13, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  11. "אדג" • חיים 7 • (שיחה) • כ"א בכסלו ה'תשע"ב • 19:19, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  12. "דגבא" דניאל תרמו ערך 20:14, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  13. "א" בן נחום - שיחה 20:18, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  14. "אד" אורלילי - שיחה כ"א בכסלו ה'תשע"ב 22:50, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  15. "אדג" דגיג - שיחה 23:37, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  16. "דאג" מחווה למוסא. נרו יאירשיחה • כ"א בכסלו ה'תשע"ב • 23:49, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  17. "בג" Danny-wשיחה 23:59, 17 בדצמבר 2011 (IST)
  18. "דאג" גרש - שיחה 00:10, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  19. "בדגא" קולנואני - שיחה 02:37, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  20. "א" ספיד - שיחה 04:22, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  21. "א" קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 04:30, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  22. "דאגב" טישיו - שיחה 07:29, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  23. "בד" ירון ידען כפה על ילדיו את גזיזת הפאות בדיוק כפי שקודם לכן כפה עליהם את גידולן. כל העיסוק בזה צהוב, מביך, ובעיקר נועד להציגו כקוזאק בפוגרום. עידושיחה 07:35, 18 בדצמבר 2011 (IST)
    יש הבדל, ידידי, בין תפישה בכח של ילד בגיל 12 (או כל גיל אחר), בניגוד לרצונו, וגזיזת פאותיו בניגוד לרצונו, שזוהי תקיפה במובנה הפלילי והאנושי, לבין חינוך ילדיך בדרך בה אתה מאמין - שזהו מעשה לגיטימי לכל הדעות. במעשה זה הוא אכן התנהג כקוזאק בפוגרום, ומעשה זה מעיד כאלף עדים על אופי מסוים. דגיג - שיחה 16:29, 18 בדצמבר 2011 (IST)
    המשפט האחרון שלך רק מוכיח את טענתי. עידושיחה 20:54, 19 בדצמבר 2011 (IST)
    מה יש להתווכח? בית המשפט קבע שלא היה מדובר בחינוך אלא באלימות. השאלה היא לא לְמָה מחנכים אלא איך עושים את זה. החשיבות של זה היא הסערה שנוצרה סביב הסיפור. החבלןאשמח לתגובות משעמם לך? סווג גלקסיות 21:14, 19 בדצמבר 2011 (IST)
    שוב: איני מתווכח עם קביעותיו של בית המשפט (אם כי את פסיקת בית המשפט, כפי שהסברתי בדף השיחה, יש לקרוא בקונטקסט הנכון ולא בקונטקסט הנוח). אני מתווכח עם הרלוונטיות של זה לערך. עידושיחה 21:19, 19 בדצמבר 2011 (IST)
  24. "דאג" -יוסי- שיחה 08:23, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  25. "ב" AaronShapira - שיחה 08:31, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  26. "אדג" רדיומן - שיחה 08:35, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  27. "גד" ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 09:38, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  28. "דגאב" ALC • כ"ב בכסלו ה'תשע"ב • 11:11, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  29. "דאג" --שיע(שיחה) • כ"ב בכסלו ה'תשע"ב • 17:29, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  30. "ד" כל הסיבה להזכיר את הנושא היא בגלל פסק הדין החמור, אם לא מזכירים את פסק הדין אין מה להזכיר את הסיפור, החבלןאשמח לתגובות משעמם לך? סווג גלקסיות 23:20, 18 בדצמבר 2011 (IST)
  31. "אג" Oyשיחה 09:11, 19 בדצמבר 2011 (IST)
  32. "אד" ‏YHYH ۩ שיחה 21:27, 19/12/2011
  33. "דגאב" Easy n - שיחה 23:48, 19 בדצמבר 2011 (IST)
  34. "בגד" קלאו - שיחה 00:59, 20 בדצמבר 2011 (IST). מאחר שאף אחד מהניסוחים המוצעים לא מזכיר את הכחשות הילדים, הניסוח הניטרלי היחיד הוא הסרת המשפט. מעבר לכך, איננו מציינים בערכים על אישים את העובדה שמלו את ילדיהם בניגוד לרצון הילדים ואיננו מציינים בערכים על חוזרים בתשובה את בחירתם לכפות שמירת שבת וחינוך דתי על ילדיהם. קלאו - שיחה
    יש לך מקור ל"הכחשות הילדים"? אם כן, חשוב להוסיף זאת לערך (להצעות שהועלו למעלה). יוסי2 - שיחה 09:08, 21 בדצמבר 2011 (IST)
  35. "ד" (הערת השוליים אינה קריטית בעיני). דרך - שיחה 09:47, 20 בדצמבר 2011 (IST)
  36. "דגאב" H. sapiens - שיחה 11:20, 20 בדצמבר 2011 (IST)
  37. "ב" Assayas שיחה 19:28, 21 בדצמבר 2011 (IST)
  38. "בד" יוסאריאןשיחה 19:31, 21 בדצמבר 2011 (IST)
  39. "ב(גד)" • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!16:15, 22 בדצמבר 2011 (IST)
  40. "בגדא" --א 158 - שיחה 19:08, 22 בדצמבר 2011 (IST)
  41. "דג" Botend - שיחה 00:28, 24 בדצמבר 2011 (IST)

הצבעות לאחר הזמן[עריכת קוד מקור]

  1. "דגבא" Noon - שיחה 03:01, 24 בדצמבר 2011 (IST)
  2. "בגדא" emanשיחה 04:22, 24 בדצמבר 2011 (IST)

אין זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. "אדג" ניר 121 - שיחה 22:38, 17 בדצמבר 2011 (IST)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

והחישוב יפורסמו בהמשך. אנא המתינו. תודה, נויקלן - ש 00:39, 25 בדצמבר 2011 (IST)

יש רוב המעדיף את אפשרות ד' על כל אפשרות אחרת. עוזי ו. - שיחה 00:43, 25 בדצמבר 2011 (IST)
אתם כנראה צודקים אבל תנו לפחות לסיים לעבור על זכות ההצבעה של כולם. כבר מצאתי הצבעה אחת שצריך להסיר. נויקלן - ש 00:44, 25 בדצמבר 2011 (IST)
הוסרה הצבעה אחת. המשך חישוב לטיפול המבינים בשיטת ההצבעה. נויקלן - ש 01:35, 25 בדצמבר 2011 (IST)