יורית' ריברס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יורית' ריברס
Eurith D. Rivers
יורית' ריברס
יורית' ריברס
לידה 1 בדצמבר 1895
סנטר פוינט, ארקנסו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 11 ביוני 1967 (בגיל 71)
אטלנטה, ג'ורג'יה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא יורית' דיקינסון ריברס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות העירוני, לייקלנד, ג'ורג'יה, ארצות הברית
השכלה
  • יאנג האריס קולג'
  • שלוחת אוניברסיטת לה סאל עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל ג'ורג'יה ה־68
12 בינואר 193714 בינואר 1941
(4 שנים)
יושב ראש בית הנבחרים של ג'ורג'יה
19331937
(כ־4 שנים)
חבר הסנאט של ג'ורג'יה
1926
חבר בית הנבחרים של ג'ורג'יה
1924
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יורית' דיקינסון ריברסאנגלית: Eurith Dickinson Rivers;‏ 1 בדצמבר 189511 ביוני 1967) היה פוליטיקאי אמריקאי מג'ורג'יה, איש המפלגה הדמוקרטית, שכיהן כמושל ג'ורג'יה ה-68 בשנים 19371941.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

יורית' ריברס נולד בסנטר פוינט, ארקנסו. הוא למד ביאנג האריס קולג' בצפון ג'ורג'יה והתיישב בעיר קאירו שבדרום ג'ורג'יה. הוא גם קיבל תואר במשפטים בשלוחת הלמידה מרחוק של אוניברסיטת לה סאל. ריברס שימש כשופט שלום, כפרקליט העיר של קאירו וכפרקליט של מחוז גריידי. מאוחר יותר הוא עבר לעיר מילטאון (כיום לייקלנד), והיה לעורך העיתון Lanier County News.

ראשית הקריירה הפוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1924 נבחר ריברס לבית הנבחרים של ג'ורג'יה, וב-1926 לסנאט המדינתי. במהלך תקופה זו הוא היה חבר הקו קלוקס קלאן. בבחירות למשרת מושל ג'ורג'יה של 1928 ו-1930 הוא התמודד ללא הצלחה על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לתפקיד. ב-1932 הוא נבחר שוב לבית הנבחרים של ג'ורג'יה, ועם כניסתו לתפקיד הוא נבחר כיושב ראש הבית, תפקיד בו הוא כיהן בשנים 19331937.

ב-1930, נאם ריברס, אז "גראנד טיטן" (Great Titan) בקלאן, בפני קהל במחוז קלארק, וקונן על "פלישת הזרים" המנסים "לגזול את חירות השלטון מידי ההמונים".[1] הכוונה הייתה לרשתות השיווק שאליהם התנגד הקלאן.

מושל ג'ורג'יה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחירתו של ריברס כמושל ג'ורג'יה הגיעה לאחר מערכת בחירות מקדימות סוערת ב-1936, שבה סוגיית הגזע שימשה כתחליף למשאל עם על הניו דיל של הנשיא פרנקלין דלאנו רוזוולט. מאחר שבג'ורג'יה הייתה אז הגבלת כהונה שלא אפשרה יותר משתי תקופות כהונה רצופות של המושל, לא היה יכול המושל המכהן יוג'ין טאלמדג' להיבחר.[2] טאלמדג', שהתנגד נחרצות לניו דיל ועיכב את יישומו בג'ורג'יה, התמודד אז על מושב בסנאט של ארצות הברית ונתן גיבוי לצ'ארלס ד. רדוויין במרוץ למשרת המושל. ריברס, שכיושב ראש בית הנבחרים של ג'ורג'יה התנגד גם הוא לניו דיל, היה יריבו וניצח לאחר שזכה בכ-60 אחוזים של הקולות, נתון זהה לזה שבגינו הפסיד טאלמדג' בבחירות לסנאט.

בשנתיים הראשונות לכהונתו של ריברס כמושל, העבירה ג'ורג'יה את צעדי החקיקה שנדרשו להבאת מיזמי הניו דיל אליה, וזכתה לשבחים. ריברס הנהיג שנת לימודים בבתי הספר של שבעה חודשים. תחת ממשלו, הורחבה רשת החשמל לאזורים הכפריים של המדינה. ברשימת היקף החשמול באזורים הכפריים, עברה המדינה כתוצאה מכך מהמקום האחרון ברשימת המדינות לראש הרשימה. בתקופת כהונתו של ריברס הוקם המשרד המדינתי לפיצויי אבטלה.

עם תחילת כהונתו, מינה ריברס את היירם וסלי אוונס, בעל תפקיד בקו קלוקס קלאן, כראש הסגל שלו.[3]

כאשר נדונו ארתור פרי וארתור מאק, שני אפרו-אמריקאים, לגזר דין מוות על ידי חבר מושבעים שכל חבריו היו לבנים, פרקליטם ת'ורגוד מרשל, לימים שופט בית המשפט העליון של ארצות הברית, ביקש מריברס שתינתן להם הזכות להליך הוגן. תשובתו של ריברס הייתה קרירה: "בנציבות בתי הסוהר אין כל תיעוד למקרה אותו הזכרת במברקך אתמול".[3]

ב-1938 נפוצו שמועות שהנשיא רוזוולט יתמוך בריברס בבחירות לסנאט כיריבו של וולטר פ. ג'ורג', שהתנגד לחוק הרפורמה בבתי המשפט של הנשיא. יועציו של רוזוולט הזהירו אותו מפני הקשרים של ריברס עם הקלאן, ובמקום להתמודד על מושב בסנאט, התמודד ריברס בבחירות לתקופת כהונה שנייה כמושל.[3]

לאחר בחירתו לתקופת כהונה שנייה, נקלע ריברס לבעיות במימון תוכניות העבודות הציבוריות שלו. אף על פי שתקציב המדינה קוצץ ב-25 אחוזים, עלה בידו לשכנע את המחוקקים להקים את רשות הדיור של ג'ורג'יה ולקבל מימון פדרלי לבניית דיור ציבורי. במהלך תקופת כהונתו השנייה, התחוללו במדינה שערוריות פוליטיות והאשמות בשחיתות. רבים מהאנשים שמינה ריברס לתפקידים שונים הואשמו בהתנהלות מושחתת, והאשמות אלו פגעו בשמו הטוב.

ב-1939 דאג ריברס להכרזת חג מדינתי ביום הפרמיירה של הסרט חלף עם הרוח.[4]

שנותיו האחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1946 ניסה ריברס להיבחר שוב כמושל, אך הגיע למקום השלישי בבחירות המקדימות של הדמוקרטים אחרי טאלמדג' ואחרי ג'יימס ו. קרמייקל. לאחר מכן הוא לא נבחר לשום משרה ציבורית. הוא היה בעל תחנת רדיו מצליחה.

יורית' ריברס נפטר באטלנטה ב-11 ביוני 1967. הוא נטמן בבית הקברות העירוני של לייקלנד. הוא היה אחרון מושלי ג'ורג'יה שנולד מחוץ לגבולותיה.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יורית' ריברס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]