ג'ורג' טרופ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ורג' טרופ
George Troup
ג'ורג' טרופ
ג'ורג' טרופ
לידה 8 בספטמבר 1780
מקינטוש בלאף, ג'ורג'יה (כיום אלבמה), ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 26 באפריל 1856 (בגיל 75)
מחוז מונטגומרי (כיום במחוז טראוטלן), ג'ורג'יה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא ג'ורג' מקינטוש טרופ
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה אחוזת המטעים רוזמונט, ג'ורג'יה, ארצות הברית
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית-רפובליקנית, המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
סנאטור מטעם ג'ורג'יה
4 במרץ 18298 בנובמבר 1833
(4 שנים ו־35 שבועות)
13 בנובמבר 181623 בספטמבר 1818
(שנה ו־44 שבועות)
מושל ג'ורג'יה ה־32
7 בנובמבר 18237 בנובמבר 1827
(4 שנים)
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם ג'ורג'יה
4 במרץ 18073 במרץ 1815
(8 שנים)
חבר בית הנבחרים של ג'ורג'יה
18031805
(כשנתיים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ורג' מקינטוש טרופאנגלית: George McIntosh Troup;‏ 8 בספטמבר 178026 באפריל 1856) היה פוליטיקאי אמריקאי מג'ורג'יה, איש המפלגה הדמוקרטית-רפובליקנית, ולאחר מכן המפלגה הדמוקרטית, שכיהן כמושל ג'ורג'יה ה-32 בשנים 18231827. לפני כן הוא כיהן כחבר בית הנבחרים של ג'ורג'יה, כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית וכחבר הסנאט של ארצות הברית, תפקיד אליו הוא שב לאחר תום כהונתו כמושל. טרופ האמין במדיניות ההתפשטות ובהשקפת הייעוד הגלוי, ותמך בהעברת האינדיאנים ממקומות מושבם. הוא נולד למשפחת בעלי מטעים ותמך בעבדות במשך כל חייו. בשנותיו האחרונות הוא נודע בכינוי "הרקולס של זכויות המדינות".

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורג' טרופ נולד במהלך מלחמת העצמאות של ארצות הברית בעיירה מקינטוש בלאף (כיום מקינטוש) שעל הנהר טומביגבי, במה שהיום הוא חלק מאלבמה, ואז חלק מג'ורג'יה. הוא היה בנם של ג'ורג' טרופ האב וקתרין מקינטוש, בתו ילידת ג'ורג'יה של קפטן ג'ון מקינטוש, קצין צבא בריטי והצ'יף של שבט מקינטוש. היא הייתה צאצאית לצ'יפים של שבט מקגיליוורי, ודודנית מדרגה ראשונה לצ'יף משבט המוסקוגי אלכסנדר מקגיליוורי (אנ') ודודתו של הצ'יף ויליאם מקינטוש (אנ'). על פי מקורות שונים, היה שמו האמצעי "מייקל" (Michael), אך על פי הביוגרפיה שלו מאת אדוארד ג'. הרדן, היה זה אכן שמו האמצעי, אך הוא העדיף את השם מקינטוש כהנצחה לסבו מצד אמו.[1]

טרופ נישא פעמיים והיה אביהם של שישה ילדים. הוא חי בעיקר בעיר דבלין שבמחוז לורנס. אחוזת המטעים שלו, ולדוסטה (לעיתים מבוטא ואל ד'אוסטה), נקראה על שם ואל ד'אוסטה שבאיטליה. בהמשך, נקראה העיירה ולדוסטה שבג'ורג'יה על שם אחוזת המטעם של טרופ. על שמו נקראה עיירה בג'ורג'יה שהתקיימה בעבר בשם טרופוויל.

ב-1797 סיים טרופ את לימודיו בקולג' ניו ג'רזי (כיום אוניברסיטת פרינסטון). הוא למד משפטים בקריאת עצמית במשרד עורכי דין, ושנתיים לאחר מכן התקבל ללשכת עורכי הדין בסוואנה.

ראשית הקריירה הפוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרופ נכנס לפוליטיקה, והיה למתנגד תקיף של שערוריית הקרקעות יאזו (Yazoo land scandal). כאיש המפלגה הדמוקרטית-רפובליקנית הוא כיהן תקופת כהונה אחת בבית הנבחרים של ג'ורג'יה בשנים 18031805. ב-1806 הוא נבחר לבית הנבחרים של ארצות הברית, תפקיד אליו הוא נבחר שלוש פעמים נוספות וכיהן בו בשנים 18071815. יחד עם חברי קונגרס נוספים, כולל הנרי קליי מקנטקי וג'ון קלהון מקרוליינה הדרומית, היה טרופ חלק מהתנועה הלאומנית שהייתה המקור למונח "ניצי המלחמה" (War hawks), שתמכו בכניסתה של ארצות הברית למלחמת 1812.[2] טרופ הגן על קלהון באולם בית הנבחרים כאשר חבר הבית, ג'ון רנדולף מווירג'יניה תקף אותו, באומרו שהייתה זו "התקבצות גדולה של הבית... נגד הג'נטלמן הבודד מווירג'יניה".[3]

ב-1816 נבחר טרופ לסנאט של ארצות הברית, שם הוא תמך בעמיתיו בעלי אחוזות המטעים האמידים, וכיהן כיושב ראש ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט.

מושל ג'ורג'יה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1819 בחר בעל הכוח הפוליטי בג'ורג'יה, ויליאם קרופורד בטרופ כמועמדו למשרת מושל ג'ורג'יה. אף על פי כן, טרופ נוצח פעמיים בבחירות על ידי יריבו המר של קרופורד, ג'ון קלארק, שזכה לתמיכתם של תושבי אזורי הספר. ב-1823 התמודד טרופ פעם נוספת בבחירות, שכן קלארק היה כבר מנוע מלהתמודד בפעם השלישית עקב הגבלת כהונה, וניצח. הוא דרש את העברתם של האינדיאנים מאומת המוסקוגי ממערב ג'ורג'יה. הוא היה מעוניין להעבירם אל הטריטוריה המערבית של רכישת לואיזיאנה, רעיון שהוצע לראשונה ב-1803 על ידי תומאס ג'פרסון. ב-1825, ניצח טרופ בבחירות הכלליות הראשונות שהתקיימו למשרת המושל בג'ורג'יה (עד אז המושל היה נבחר על ידי בית המחוקקים) בהפרש קולות קטן. בפברואר אותה שנה הוא ניהל את המשא ומתן על ההסכם השנוי במחלוקת עם האינדיאנים, מול דודנו מדרגה ראשונה, הצ'יף בן התערובת ויליאם מקינטוש.[4] מקינטוש ו-49 מנהיגים נוספים של השבט ויתרו על שטח אדמה נרחב בג'ורג'יה, אף על פי שהם לא זכו לגיבוי של הרוב בקונפדרציית המוסקוגי. הוא איים לתקוף את הכוחות הפדרליים אם הם ייתערבו בהסכם וקרא תיגר על הנשיא ג'ון קווינסי אדמס, שנכנע ואפשר לטרופ להשתלט על שארית אדמות המוסקוגי בג'ורג'יה. במהלך תקופת כהונתו של טרופ כמושל, הוא גם תמך בחינוך הציבורי ובסלילתם של דרכים חדשות ושל תעלות. על אף מלחמת 1812 שהתקיימה זמן לא רב קודם לכן, טען טרופ שארצות הברית צריכה הייתה לשאוף ליחסים חיוביים עם הממלכה המאוחדת. הוא התייחס תמיד לבריטים במונחים משפחתיים ("בני דודנו", "יחסי אחווה עם אנגליה", "האומה האחות" שלנו) והאמין שמאחר ובריטניה ואמריקה חלקו שורשים משותפים, שתי הארצות "יתאחדו בסופו של דבר בצורה כלשהי", אף על פי שהוא האמין שארצות הברית צריכה "להישאר עצמאית לעד, אם כי לא לאהוב את אנגליה בצורה פחותה". המעצמה האירופאית שכלפיה נותר טרופ עוין הייתה צרפת. הוא היה ביקורתי מאוד הן כלפי המהפכה הצרפתית, בעיקר כלפי שלטון הטרור, והן כלפי ממשלת הרסטורציה הבורבונית שבאה אחריה.

שנותיו האחרונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1829, לאחר תום תקופת כהונתו השנייה כמושל, שב טרופ לסנאט, בו הוא כיהן בוועדה לענייני אינדיאנים של הסנאט. בוועידת זכויות המדינות, שהתכנסה בינואר 1852 בג'קסון, מיסיסיפי, הוא היה מועמד לנשיאות ארצות הברית.

ג'ורג' טרופ נפטר ב-26 באפריל 1856, בעת שביקר באחת מאחוזות המטעים שלו ליד נהר אוקוני במחוז מונטגומרי שבג'ורג'יה (כיום במחוז טראוטלן). הוא נטמן באחוזת המטעים רוזמונט.

ב-1826 הוקם מחוז טרופ על אדמת המוסקוגי לשעבר, ונקרא על שמו. במלחמת האזרחים האמריקאית, נקראה סוללה ארטילרית באת'נס בשם "ארטילריית טרופ" לזכרו.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ורג' טרופ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]