רופוס בולוק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רופוס בולוק
Rufus Bullock
רופוס בולוק
רופוס בולוק
לידה 28 במרץ 1834
בית לחם, מדינת ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 27 באפריל 1907 (בגיל 73)
אלביון, מדינת ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא רופוס בראון בולוק
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות מאונט אלביון, אלביון, מדינת ניו יורק, ארצות הברית
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל ג'ורג'יה ה־46
4 ביולי 186830 באוקטובר 1871
(3 שנים ו־16 שבועות)
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רופוס בראון בולוקאנגלית: Rufus Brown Bullock;‏ 28 במרץ 183427 באפריל 1907) היה איש עסקים ופוליטיקאי אמריקאי מג'ורג'יה, איש המפלגה הרפובליקנית, שכיהן כמושל ג'ורג'יה ה-46 בשנים 18681871, בתקופת השיקום. הוא קרא לשוויון הזדמנויות כלכלי ולזכויות פוליטיות לשחורים וללבנים בג'ורג'יה. הוא גם קידם את החינוך הציבורי לשני הגזעים, ועודד את סלילתן של מסילות ברזל ואת הקמתם של בנקים ומפעלי תעשייה. במהלך תקופת כהונתו כמושל, ביקש בולוק סיוע צבאי פדרלי כדי להבטיח את זכויות העבדים המשוחררים. מהלך זה הפך אותו ל"אדם השנוא ביותר במדינה", והוא נאלץ להימלט ממנה מבלי שהשלים את תקופת כהונתו. לאחר שובו לג'ורג'יה הוא נמצא "לא אשם" בהאשמות בשחיתות, ובמשך שלושה עשורים לאחר מכן הוא היה אזרח פרטי מוערך.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רופוס בולוק נולד בעיירה בית לחם שבמדינת ניו יורק. ב-1857 הוא עבר לאוגוסטה שבג'ורג'יה כדי לעבוד עם חברת הטלגרף אדמס אקספרס.

קריירה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בולוק כיהן כמושל ג'ורג'יה ה-46 בשנים 18681871, במהלך תקופת השיקום, והיה המושל הרפובליקני הראשון של המדינה. לאחר שג'ורג'יה אשררה את התיקון ה-14 לחוקת ארצות הברית, הוכרז בחוק הכוללני שמדינות הדרום זכאיות לייצוג בקונגרס כמו שאר מדינות האיחוד. בשל העובדה שהאספה הכללית של ג'ורג'יה הרחיקה 28 נציגים שחורים ומנעה משחורים מלהצביע בבחירות לנשיאות של 1868, איבדה המדינה את זכותה לייצוג בקונגרס. בתגובה לפנייה מצדו של בולוק, הושמה שוב ג'ורג'יה תחת ממשל צבאי כחלק מ"חוק ג'ורג'יה" שנחקק ב-22 בדצמבר 1869.[1] מהלך זה הפך את בולוק לדמות שנואה. לאחר כמה האשמות בשערוריות ולעג שהיו מנת חלקו, הוא אולץ ב-1871 על ידי הקו קלוקס קלאן להתפטר מתפקידו כמושל, והוא חש שיהיה זה נכון עבורו לעזוב את המדינה. במקומו הושבע כמושל נשיא הסנאט המדינתי, הרפובליקני בנג'מין קונלי, שכיהן כמושל בחודשיים האחרונים לכהונתו המתוכננת של בולוק. לאחר תום כהונו של קונולי הושבע הדמוקרט ג'יימס מילטון סמית', ועד לכהונתו של סאני פרדו ב-2003, לא כיהן אף מושל רפובליקני בג'ורג'יה.

פעילות עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בולוק שימש כנשיא חברת הרכבות מייקון ואוגוסטה ב-1867, והקים את הבנק הלאומי הראשון של אוגוסטה. מאוחר יותר הוא היה לנשיא לשכת המסחר של אטלנטה, וב-1895 שימש כראש הטקס של תערוכת מדינות הכותנה הבינלאומית. בולוק הציג את בוקר טי. וושינגטון, לפני שנשא את נאום "פשרת אטלנטה" (Atlanta Exposition Speech) המפורסם שלו.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רופוס בולוק נפטר באלביון שבמדינת ניו יורק ב-27 באפריל 1907. הוא נטמן בבית הקברות מאונט אלביון שבעיר. הוא המושל היחידי מאז 1850 שלא מוצג דיוקן רשמי שלו בקפיטול של מדינת ג'ורג'יה.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]