להקת שלוה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף להקת שלווה)
שלוה
לוגו להקת שלוה
לוגו להקת שלוה
להקת שלוה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית בהוליווד, פלורידה, 7 בדצמבר 2019
להקת שלוה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית בהוליווד, פלורידה, 7 בדצמבר 2019
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2006
כלי נגינה קלידים
תופים
כלי הקשה
שיתופי פעולה בולטים שלומי שבת
אברהם פריד
משה פרץ
אייל גולן
דויד ברוזה
עידן עמדי
מתי כספי
אתר הלהקה
חברים
שי בן-שושן
ענאל כליפה
דינה סמטה
יאיר פומברג
יוסף עובדיה

להקת שלוה היא להקה ישראלית המונה 7 מוזיקאים (נגנים וזמרים), שחלקם בעלי לקויות שונות. הלהקה הוקמה ב-2006 ככלי להעצמה ולביטוי אמנותי במוזיקה עבור ילדים עם מוגבלויות, ומובילה אג'נדה חברתית של הכלה ושילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה ורואה בכך את שליחותה המרכזית.

הלהקה בעת הופעתה באירווזיון בתל אביב (2019)

ייסוד הלהקה וחבריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה נוסדה במסגרת תוכנית המוזיקה במרכז שלוה על ידי מנהלה המוזיקלי שי בן שושן[1], לוחם צה"ל שנפצע במהלך שירותו הצבאי ובתהליך השיקום ראה את הפוטנציאל בחיבור עולם המוזיקה כגשר לשילוב וקבלה של אוכלוסיות שונות בחברה. כל זה מתוך האמונה ביכולות של אנשים עם מוגבלויות להגשים כל יעד.

חברי הלהקה:

  • ענאל כליפה (שירה) - אחת הסולניות הראשיות של הלהקה, לקוית ראייה. החלה לשיר בגיל חמש ועלתה לישראל מצרפת בגיל שמונה. עלתה על במה לראשונה עם להקת שלוה לפני מספר שנים. עשתה שירות לאומי בעמותת שלוה. מתנדבת עם תינוקות פגועים בבריכה הטיפולית במרכז שלוה.
  • דינה סמטה (שירה) - עלתה לישראל בגיל עשר ממניפור שבהודו. דינה, שהתעוורה בגיל צעיר, למדה עברית באמצעות שירים. בשנת 2019 דינה סיימה שנה שנייה של שירות לאומי במרכז שלוה.
  • יוסף עובדיה (שירה ותופים) - מתמודד עם תסמונת ויליאמס, משתלב בפעילות שלווה מגיל 7. יוסף הצטרף ללהקה כזמר וכאשר קולו התחלף החל לתופף.
  • יאיר פומברג (כלי הקשה) - מתמודד עם תסמונת דאון ובוגר של ארגון שלוה. עובד גם בסדנת הקרמיקה ומפעל התה במרכז שלוה.

פעילות הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה מופיעה במסגרות שונות בישראל ובעולם,הופעות פתוחות, פסטיבלים, באירועי תרבות וכנסים. הלהקה הופיעה מספר פעמים בבית נשיא מדינת ישראל וזוכה לתהודה רבה ולהכרה בינלאומית.

הלהקה שיתפה פעולה עם אמנים רבים בהם שלומי שבת, אברהם פריד, משה פרץ, אייל גולן, דויד ברוזה ועידן עמדי.

הלהקה פרצה לתודעה הציבורית בסוף 2018, כאשר החלה להתמודד בעונה השישית של תוכנית המציאות "הכוכב הבא לאירוויזיון", המשודרת בערוץ קשת 12, במהלכה העפילה לשלב הגמר בתוכנית.[2] ב-5 בפברואר 2019 כאשר הוברר שהלהקה לא תוכל להשתתף בתחרות האירוויזיון ללא חילול שבת, פרשה הלהקה מהתוכנית, ובכך למעשה ויתרה על האפשרות לנצח ולייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון 2019 שהתקיימה בתל אביב[3], אך הוחלט שתשתתף בחלק האמנותי בחצי הגמר השני של האירוויזיון.[4] ב-16 במאי 2019 הלהקה ביצעה את השיר "A Million Dreams" שנכתב על ידי בנג' פאסק וג'סטין פול, בחצי השני של גמר האירוויזיון.[5]

ביום העצמאות ה'תשע"ט הופיעה הלהקה בטקס הדלקת המשואות.[6]

במאי 2019 הובילה להקת שלוה קמפיין חברתי יחד עם בנק הפועלים תחת השם "דלת פתוחה לכולם" שמטרתו קידום שילוב אנשים עם מוגבלויות באמצעות חתימה על אמנת השילוב[7]. במסגרת הקמפיין השיקה הלהקה את שירה החדש "הדלת תהיה פתוחה".

בדצמבר 2019 הופיעה הלהקה בכנס של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC), בפלורידה לעיני נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהתחבק עם חברי הלהקה בתום הופעתם.[8]

ביוני 2021 השתתפו שתי חברות הלהקה דינה סמטה וענהאל כליפה בקליפ המוזיקה You Gotta Be שהוצג באופן מקוון בשל נגיף הקורונה במסגרת פסיטבל "צבעים אמיתיים" יחד עם עוד 12 אמנים בינאלומיים מ-8 מדינות.[9]

בדצמבר 2021 הוציאה יחד עם ג'ימבו ג'יי את הסינגל "שיר בעברית" לכבוד יום השפה העברית.[10]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה תוצאה
2019 פרסי נבחרי השנה של פרוגי הרכב השנה במוזיקה מועמדות
2020 מועמדות
2021 מועמדות
2022 מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]