בריטני ספירס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ שוחזר מעריכות של 79.179.228.28 (שיחה) לעריכה האחרונה של Y.B
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{לשכתוב|נושא=מוזיקה|נושא2=אישים}}
{{מוזיקאים
{{מוזיקאים
|שם=בריטני ספירס
|שם=בריטני ספירס
שורה 22: שורה 21:
ספירס מזוהה בתור הזמרת עם המכירות הגבוהות ביותר ב{{ה|עשור הראשון של המאה ה-21}}. היא דורגה במקום ה-8 במצעד סיכום אמני העשור של [[בילבורד]]. לקראת סוף שנת [[2010]] מגזין [[פורבס]] דירג אותה במקום השישי ברשימת מאה האמנים החזקים והמשפיעים ביותר בעולם הידוענים; ספירס היא גם הידוענית השלישית המחופשת ביותר באינטרנט בכל הזמנים. ב-[[2010]], [[MTV]] דירג את ספירס במקום החמישי ברשימת עשרת אומני הפופ הגדולים ביותר בהיסטוריה. היחידים הקודמים לה כאמנים יחידים הם [[מייקל ג'קסון]] ו[[מדונה]], ושני הרכבים: [[U2]] ו[[נירוונה (להקה)|נירוונה]].
ספירס מזוהה בתור הזמרת עם המכירות הגבוהות ביותר ב{{ה|עשור הראשון של המאה ה-21}}. היא דורגה במקום ה-8 במצעד סיכום אמני העשור של [[בילבורד]]. לקראת סוף שנת [[2010]] מגזין [[פורבס]] דירג אותה במקום השישי ברשימת מאה האמנים החזקים והמשפיעים ביותר בעולם הידוענים; ספירס היא גם הידוענית השלישית המחופשת ביותר באינטרנט בכל הזמנים. ב-[[2010]], [[MTV]] דירג את ספירס במקום החמישי ברשימת עשרת אומני הפופ הגדולים ביותר בהיסטוריה. היחידים הקודמים לה כאמנים יחידים הם [[מייקל ג'קסון]] ו[[מדונה]], ושני הרכבים: [[U2]] ו[[נירוונה (להקה)|נירוונה]].


ספירס מחזיקה במספר [[שיא גינס|שיאי גינס]], בהם "האדם המצולם והנעקב ביותר בידי צלמי פאפרצי"{{מקור}}. בנוסף ספירס מחזיקה בסדרת הבשמים "Fantasy".
ספירס מחזיקה במספר [[שיא גינס|שיאי גינס]], בהם "האדם המצולם והנעקב ביותר בידי צלמי פאפרצי". בנוסף ספירס מחזיקה בסדרת הבשמים "Fantasy".


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==

גרסה מ־20:06, 15 בפברואר 2012

תבנית:מוזיקאים בריטני ג'ין ספירסאנגלית: Britney Jean Spears; נולדה ב-2 בדצמבר 1981) היא זמרת פופ אמריקנית מהמצליחות ומהמפורסמות בעולם.

הקריירה של ספירס החלה בגיל 12 במועדון מיקי מאוס ופריצתה הגדולה בתחום המוזיקה התרחשה בטרם הייתה בת 17 בשירה Baby One More Time. ספירס זכתה להצלחה עצומה במכירות, במצעדים ובהופעות ברחבי העולם, ומכירת האלבומים שלה מסתכמת בלמעלה 105 מיליון אלבומים. ספירס היא אדם היחיד בעולם האוחז בפרס מפעל חיים על שם מייקל ג'קסון אשר הוענק לה על ידי ערוץ MTV.

ספירס מזוהה בתור הזמרת עם המכירות הגבוהות ביותר בעשור הראשון של המאה ה-21. היא דורגה במקום ה-8 במצעד סיכום אמני העשור של בילבורד. לקראת סוף שנת 2010 מגזין פורבס דירג אותה במקום השישי ברשימת מאה האמנים החזקים והמשפיעים ביותר בעולם הידוענים; ספירס היא גם הידוענית השלישית המחופשת ביותר באינטרנט בכל הזמנים. ב-2010, MTV דירג את ספירס במקום החמישי ברשימת עשרת אומני הפופ הגדולים ביותר בהיסטוריה. היחידים הקודמים לה כאמנים יחידים הם מייקל ג'קסון ומדונה, ושני הרכבים: U2 ונירוונה.

ספירס מחזיקה במספר שיאי גינס, בהם "האדם המצולם והנעקב ביותר בידי צלמי פאפרצי". בנוסף ספירס מחזיקה בסדרת הבשמים "Fantasy".

ביוגרפיה

1981-1997: ילדות ותחילת הקריירה

ספירס נולדה בעיירה קנטווד, לואיזיאנה. אביה, ג'יימס ספירס, עבד כקבלן, ואמהּ, לין ספירס, הייתה מורה. יש לה אח, בריאן, ואחות, ג'יימי לין ספירס. מגיל צעיר הראתה ספירס חיבה לזמרה ולריקוד, כאשר הופיעה ושרה מול משפחתה.

בגיל 8 ראה אביה של ספירס מודעה בעיתון מקומי על מבחני בד לתוכנית טלוויזיה בשם "מועדון מיקי מאוס". ספירס נבחנה ונותרה בין ארבעת הנבחרים האחרונים מתוך 8,000 נבחנים. היא בלטה בנוכחות הבימתית שלה, אך נדחתה עקב גילה הצעיר. למרות זאת, מפיק בחברת וולט דיסני שהבחין בפוטנציאל הקיים בספירס, החליט לסייע לה במציאת סוכן בניו יורק.

בעקבות הצעת המפיק עברו ספירס ואִמה לניו יורק. ספירס למדה בניו יורק את אמנויות הבמה, והחלה לשחק בפרסומות שונות ובמחזות. באביב 1993 ניגשה למבחני הבד של "מועדון מיקי מאוס" בפעם השנייה והתקבלה. היא הופיעה בתוכנית במשך שנתיים.

בשנת 1996, לאחר שדחתה הצעת השתתפות בלהקת בנות בשם "Innosense", הציע עורך דין, חבר משפחה, לארי רודולף, לנסות להשיג חוזה חלופי לספירס כסולנית. היא הקליטה קלטת דמו, בה ביצעה את השיר "I Have Nothing" של ויטני יוסטון. בעקבות התעניינות בקלטת מצד מנהלי חברות התקליטים ניגשה למבחן בד בפניהם. היא עברה בהצלחה את מבחן הבד הרביעי והאחרון לחברת תקליטים ג'ייב רקורדס והוחתמה על חוזה הקלטות. בסתיו 1997 טסה לשבדיה להקליט לאלבום הבכורה שלה חמישה שירים שכתב המלחין והכותב השבדי מקס מרטין.

2000–1998: ...Baby One More Time ו-Oops!... I Did It Again

הסינגל הראשון של ספירס, שיצא באוקטובר 1998, היה שיר הנושא של אלבום הבכורה של ספירס, "...Baby One More Time". הוא נכנס למקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקאי ותשעה מיליון עותקים שלו נמכרו ברחבי העולם. ב-14 ביוני 1999 יצא הסינגל השני של ספירס, "Sometimes", בלדת קיץ שהתקבלה באהדה בקרב קהל מעריציה. במקביל פתחה בסיבוב הופעות מקיף בארצות הברית ובקנדה.

לאחר הצלחת שני הסינגלים הראשונים, יצא האלבום "‎...Baby One More Time", ונכנס היישר למקום הראשון במצעדי המכירות. עד סוף השנה נמכרו מעל 10 מיליון עותקים מאלבום הבכורה שלה. אלבום זה רשום בספר השיאים של גינס כ"אלבום הנמכר ביותר על ידי בן נוער". בין יציאת הסינגל השני והשלישי, יצאה ספירס לסיבוב ההופעות העולמי הראשון שלה, "Baby One More Time Tour...".

ספירס בביצוע עם השיר I'm a Slave 4 U במהלך הופעה בטקס פרסי המוזיקה של MTV 2001

בספטמבר 1999 הוציאה ספירס את הסינגל השלישי מאלבום הבכורה - "‎(You Drive Me) Crazy". השיר, שיצא בגרסת מיקס שונה מגרסת האלבום, זכה מיד להצלחה גדולה בעולם. השיר נכלל גם בפסקול הסרט "Drive Me Crazy" בכיכובה של מליסה ג'ואן הארט. בסוף השנה גרפה ספירס 4 פרסים בטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה (ה-EMA). בדצמבר 1999 הוציאה את הסינגל "Born to Make You Happy" באירופה בלבד. בינואר 2000 יצא השיר "From the Bottom of My Broken Heart" כסינגל בארצות הברית ובאוסטרליה בלבד. שני הסינגלים זכו להצלחה.

בשנת 2000 החלה להקליט את אלבומה השני, "Oops!... I Did It Again", והוציאה אותו במאי אותה שנה. במקביל להקלטות האלבום, יצאה לסיבוב הופעות נוסף, "Crazy 2K Tour". הסינגל השני מהאלבום, Lucky, נכנס למקום החמישי במצעד המכירות הבריטי. הסינגל השלישי, "Stronger", יצא בנובמבר אותה שנה.

2001-2003: Britney, Crossroads, ו-In the Zone

ספירס מופיעה עם השיר Me Against the Music במהלך הופעה בלייב, 2003

את שנת 2001 התחילה ספירס עם סינגל רביעי מתוך אלבומה השני. השיר "Don't Let Me Be the Last to Know", בלדת קאנטרי אשר נכתבה על ידי הזמרת המצליחה שאניה טוויין, לווה בקליפ אירוטי וחושפני במיוחד, אותו ביים הצלם הרב ריטס, שנודע בין השאר בסרטי הפורנוגרפיה שביים. הקליפ זכה לביקורות קשות והסינגל נחל כישלון יחסי בעולם, והיה לסינגל הראשון של ספירס אשר כלל לא נכנס למצעד הבילבורד.

באותה שנה חתמה ספירס עם חברת "פפסי" על קמפיין פרסום בהשתתפותה, הקמפיין נמשך כשנה וחצי וממנו הרוויחה בריטני 7-9 מיליון דולר (מוערך). במקהלך הקמפיין הקליטה שירים למען פפסי והצטלמה במספר פרסומות, חלקן הפכו למפורסמות וזכורות. בין פרסומותיה המיוחדות לפפסי הייתה פרסומת גמר המונדיאל, עם השיר "Right now" שאף הפך ללהיט והופץ לרדיו במדינות אחדות ונכלל באלבום אוסף המונדיאל של שנת 2002. פרסומת נוספת מוכרת לפפסי, בה בריטני שרה את השיר "We Will Rock You" בשיתף פינק, ביונסה ואנריקה איגלסיאס, שודרה במשך תקופה ארוכה מאוד בטלויזיה והייתה למפורסמת ביותר.

במקביל החלה להקליט את אלבומה השלישי. לקראת סוף השנה, השתתפה בביצוע מחודש לשיר "What's Going On", במקור של מרווין גיי, לצד אמנים מצליחים נוספים שתרמו את ההכנסות מהסינגל למשפחות של קרבנות פיגועי 11 בספטמבר ולמען המאבק במחלת האיידס.

במקביל להקלטת אלבומה השלישי, החלה גם בצילומים לסרט הקולנוע הראשון בכיכובה - "קרוסרודס". התסריט נכתב ב-2001 על ידי שונדה ריימס והוצע לספירס, אשר הסכימה להשתתף בו. הסרט מתאר 3 נערות בוגרות תיכון מג'ורג'יה במסען ברחבי ארצות הברית.

ספירס הייתה מעורבת בהלחנה של מרבית השירים באלבומה השלישי, "Britney". הסינגל שליווה את האלבום "I'm a Slave 4 U", זכה להצלחה רבה. האלבום עצמו נמכר ביותר מ-700,000 עותקים בשבוע הראשון למכירה בארצות הברית, ונכנס למקום הראשון במצעד הבילבורד. באותו זמן, החלה לצאת עם זמר הפופ המצליח ג'סטין טימברלייק. האלבום קודם על ידי סיבוב ההופעות "Dream Within a Dream Tour". בחלק השני של סיבוב ההופעות, לאחר הפרידה המתוקשרת מג'סטין טימברלייק, שילבה ספירס מספר שירים חדשים במופע, אותם היא כתבה והלחינה בעצמה.

מהאלבום יצאו שמונה סינגלים. הסינגל השני, "Overprotected", יצא רק באירופה, כאשר במקביל אליו, הבלדה "I'm Not a Girl, Not Yet a Woman" יצאה כסינגל מתוך הפסקול של "קרוסרודס" בארצות הברית בלבד. לאחר כמה חודשים, "I'm Not a Girl, Not Yet a Woman" יצא כסינגל באירופה, בזמן שבארצות הברית יצא רמיקס של השיר "Overprotected" כסינגל, אשר לווה בקליפ חדש. כסינגל שני מתוך פסקול הסרט "קרוסרודס" באירופה, יצא השיר "I Love Rock 'n' Roll", חידוש ללהיט שנות השמונים של ג'יין הוקר. הסינגל לא יצא בצרפת וברזיל - שם יצא הסינגל "Anticipating", שלווה בקליפ הופעה מתוך סיבוב ההופעות. במקביל יצא בארצות הברית רמיקס של השיר "Boys", כסינגל ראשון מתוך פסקול הסרט "אוסטין פאוורס- גולדממבר". כמה חודשים לאחר מכן יצא השיר באירופה כסינגל השני מהפסקול. כמו כן יצא השיר "That's Where You Take Me" כסינגל במזרח הרחוק, וצאתו לוותה בקליפ המורכב מקטעים מהופעות של ספירס. גם האלבום, למרות שנמכר ביותר מ-10 מיליון עותקים בעולם, לא הצליח לשחזר את ההצלחה של קודמיו. בנובמבר 2003 יצא לאור אלבומה הרביעי של ספירס, "In the Zone", בו היא כתבה שמונה שירים. האלבום הגיע ישירות לפסגת מצעד הבילבורד ויותר מ-600,000 מעותקים נמכרו בשבוע הראשון, מה שהפך את ספירס לזמרת היחידה בהיסטוריה שהצליחה להכניס את ארבעת אלבומיה למקום הראשון במצעד. הסינגל השני מהאלבום היה "Toxic", שיצא בפברואר 2004 וכלל מוטיב של צלילי כינור צורמניים.

ב-5 בינואר 2004 בילתה ספירס בפאב בלאס וגאס עם חבר ילדות, ג'ייסון אלן אלכסנדר. השניים שתו, הלכו לכנסייה בשם "A Little White Chapel", והתחתנו בזריזות. שעות ספורות לאחר האירוע כשהתפכחו הגיעו השניים לבית הדין לענייני משפחה בלאס וגאס וביטלו את נישואיהם.

שיא ההצלחה ונישואין

הכוכב של ספירס בשדרת הכוכבים של הוליווד

סיבוב ההופעות הבא נקרא "The Onyx Hotel Tour". ספירס הסבירה ש"אוניקס" (שוהם) היא אבן שחורה המאירה את כל העומד לידה וגורמת לו להבריק וכך היא מרגישה על הבמה, זוהרת ומוארת. המופע, המושקע ביותר של ספירס ארך זמן רב יותר מהרגיל. במהלך הסיבוב יצא הסינגל השלישי, "Everytime", שיר אוטוביוגרפי שנכתב והולחן על ידי ספירס. באותה תקופה החלה ספירס לצאת עם קווין פדרליין, אחד מרקדני הליווי שלה, שהיה אז נשוי ואב לילד וציפה לתינוק נוסף. השניים יצאו קרוב לשנה, והתחתנו בספטמבר 2005 בטקס צנוע ולאחר מכן חגגו במועדון האהוב על שניהם.

הסינגל הרביעי מהאלבום היה אמור להיות "Outrageous". במהלך הצילומים לקליפ נפלה ספירס ופצעה את ברכה. היא נאלצה לעבור ניתוח מסובך ולבטל את כל ההופעות והאירועים הצפויים לה, ולכן צילומי הקליפ נעצרו. הסינגל יצא רק בארצות הברית ויפן ולא זכה להצלחה. בסופו של דבר הקליפ, שאורכו היה דקה וחצי, נכלל כבונוס ב-DVD שהוציאה מאוחר יותר. את שנת 2004 חתמה ספירס בזכייה בפרס הזמרת הטובה ביותר בטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה.

2004-2005 - הפסקה ממוזיקה, ילדים וגירושין

בסוף 2004 הוציאה ספירס אלבום אוסף בשם "Greatest Hits: My Prerogative". הדיסק כלל את מיטב להיטיה של ספירס ושלושה שירים חדשים. מעט לאחר יציאתו של אוסף הלהיטים התראיינה ספירס לתחנת הרדיו KISS FM, וחשפה כי אלבומה החדש כבר מוכן חלקית, ושהוא יקרא "Original Doll". בצעד לא צפוי היא חשפה שיר מתוך האלבום שנקרא "Mona Lisa". חברת התקליטים של ספירס לא הייתה מרוצה מהחשיפה שנעשתה ללא רשותם וביטלה את הוצאת "Original Doll".

בשנת 2005 אישרה ספירס את השמועות על הריונה. באותה שנה צילמה תוכנית מציאות בשם Chaotic עם בעלה, קווין פדרליין. התוכנית כללה קטעים שספירס צילמה במצלמתה הפרטית מאחורי הקלעים של סיבוב ההופעות האחרון שלה, The Onyx Hotel Tour. בסוף 2005 ילדה ספירס את בנה הבכור, שון פרסטון פדרליין. במאי 2006 הודיעה ספירס בתוכנית של דייוויד לטרמן כי היא בהריון שני. ב-12 בספטמבר 2006 נולד בנה השני של ספירס, ג'יידן ג'יימס פדרליין. ב-7 בנובמבר 2006 הגישה ספירס בקשת גירושין מפדרליין.

2007 - אלבום חמישי ומשברים האישיים

בריטני ספירס מופיעה עם השיר Radar במהלך The Circus Starring Britney Spears

בינואר 2007 נפטרה דודתה של ספירס מסרטן השד. מספר ימים לאחר מכן, נכנסה ספירס למכון גמילה מסמים ל-24 שעות. כמה ימים אחר כך, נכנסה שנית למכון גמילה. ב-20 במרץ יצאה ממנו, לאחר ש"השלימה את תוכנית הגמילה", לפי אמרגנה. בספטמבר 2007 נקבע כי ספירס תאבד את המשמורת על ילדיה.

ב-1 במאי 2007, יצאה ספירס למיני סיבוב ההופעות ששמו "The M+M's Tour", שכלל מספר להיטים שלה.

אך בפן המקצועי, עבדה ספירס בין השנים 2006-2007 על אלבומה הבא עם מפיקים כגון יונתן "JR" רותם, שון גארט ונייט "דנג'ה" הילס. באוגוסט 2007 צילמה ספירס קליפ חדש. ב-30 באוגוסט הושמע לראשונה השיר "Gimme More". תאריך היציאה של אלבומה החמישי נקבע ל-13 בנובמבר 2007, אולם לאור דליפות של דמואים ורצועות לא גמורות של שירי האלבום, תאריך יציאתו הוקדם ל-30 באוקטובר 2007.

סינגל הבכורה מהאלבום, "Gimme More", הופק על ידי דנג'ה ולווה בהופעה בטקס ה-VMA של שנת 2007, שקיבלה ביקורות שליליות בעיקרן. בהופעה, ספירס התלבשה בלבוש שמזכיר לבוש חשפנית ולא יכלה לבצע את צעדי הריקוד שנילוו להופעה, מה שהוביל לאותן ביקורות. הסינגל הגיע למקום השלישי במצעד הבילבורד בארצות הברית, וכך היה לסינגל המצליח ביותר של ספירס מאז "‎...Baby One More Time".

ב-3 בינואר 2008, לאחר שספירס הפסידה במשפט המשמרות על שני בניה, בצעד נואש, שלא ברורה לגמרי מטרתו, נעלה ספירס את עצמה בערב אותו יום יחד עם בנה הקטן בחדר האמבטיה של ביתה, וסירבה לצאת ממנו במשך זמן ארוך ביותר. לביתה של ספירס הוזמנו מספר ניידות משטרה בשל חשש לחיי הילד. לאחר שהילד הוצא בבטחה מחדר האמבטיה, והשוטרים הבינו שספירס לא עוללה לבנה דבר, ולא היה בכוונתה לעלול לבנה דבר רע, הוזמנו למקום מספר אמבולנסים וזאת בשל החשש שספירס במצב נפשי רעוע ומהווה סכנה לעצמה ולסביבה. אל ההמולה הצטרפו יותר מ-50 צלמי פאפרצי שעטו לצלם את הנושא ואת ספירס מובלת לבית החולים. לאחר מכן דווח כי סביב ביתה של ספירס חגים 50 צלמי פאפרצי, ארבע ניידות משטרה, שני אמבולנסים ומספר הליקופטרים בשמים שתיעדו את האירוע לחדשות ערוץ FOX האמריקאי. ספירס אושפזה על סעיף 5150 בבית חולים פסיכיאטרי למשך מספר ימים, סעיף זה משמעו שהאדם אינו מסוגל לתפקד באופן סדיר ומהווה סכנה לעצמו או לסובבים אותו, במקרה של ספירס, לעצמה. בבית החולים אובחנה ספירס כסובלת מהפרעה דו קוטבית, אך אבחון זה נשלל בשל אי נכונותו. לאחר מכן אובחנה בשנית, והפעם כסובלת מדיכאון, וטופלה בטיפול תרופתי.

אותו לילה, 3 בינואר 2008, נזכר כאחד הלילות שחלה בהם אחת המהומות הגדולות שידעה הוליווד. למרות כל צלמי הפאפרצי שהיו במקום, רק צלם אחד מהצהובון X17, הצליח לתעד את ספירס עצמה, קשורה לאלונקה רפואית ומובלת כנגד רצונה על ידי צוות רפואי אל תוך האמבולנס. המבט המבועת על פניה של ספירס באותם רגעים, הפך לאחת מתמונותיה המפורסמות ביותר, וסמל למפולתה של אישיות הוליוודית מצליחה. הצילומים הללו, הכניסו לצהובון X17 יותר מ-34 אחוזים מהכנסתו השנתית. הצלם שצילם תמונות אלו אמר בראיון, שזה היה הסיקור הקשה ביותר והטראומתי ביותר שביצע מימיו.

נושא זה הפך כבר באותו לילה, לכותרת הראשית במהדורת החדשות ברוב המדינות ברחבי העולם ולאחד הנושאים בשיח של אותו יום. פסיכיאטרים רבים שצפו בצילומים וניתחו את המתרחש, טענו שספירס נעלה את עצמה בחדר האמבטיה עם בנה לא במטרה לפגוע בו, אלא להראות שזהו בנה, והיא לא מתכוונת להעביר את המשמרות שלו לאיש מלבדה.

2008-2009 - השיקום והאלבום השישי, אלבום אוסף הלהיטים

בריטני ספירס מופיעה עם השיר Womanizer במהלך The Circus Starring Britney Spears

במחצית הראשונה של 2008, החל מצבה של ספירס להשתנות. היא החלה להתנהג ולהתנהל באופן שונה כאשר הפסיקה לצאת למסיבות פרועות, והחלה להתרכז יותר בילדיה ובמשפחתה.

במאי 2008 הופיעה מספר פרקים בתפקיד אורח בסדרת הסיטקום המצליח "איך פגשתי את אמא", בדמות בשם אבי. הפרק שבו השתתפה ספירס הפך לפרק הנצפה ביותר בתולדות הסידרה.

כמו כן, הדיון הסוער על משמרות ילדיה הסתיים. בית המשפט קבע כי ספירס תוכל לבקר את ילדיה שלוש פעמים בשבוע. באוגוסט 2008 הצטלמה ספירס יחד עם הקומיקאי ראסל בראנד לארבעה סרטי פרומו שעלו בערוץ MTV בשל טקס פרסי הווידאו של הערוץ. בטקס זה, שנערך ב-7 בספטמבר, זכתה ספירס בשלושה פרסים, על "Piece of Me". ב-6 בנובמבר כחודשיים אחרי טקסי פרסי הווידאו קליפים, זכתה ספירס בשני פרסים נוספים של טקס MTV אירופה, בקטגוריות "תופעת השנה" ו"אלבום השנה" על Blackout.

ב-2 בדצמבר 2008, יום הולדת ה-27 של ספירס, יצא אלבומה השישי, "Circus" (קרקס). הסינגל הראשון מתוך האלבום, "Womanizer", הושמע בבכורה בתחנת הרדיו Kiss FM בארצות הברית ב-26 בספטמבר, וגרף תגובות מעורבות. לאחר מכן, השיקה בושם חדש כחלק מסדרת הבשמים שלה. כמו כן, ספירס הצטלמה לסרט דוקומנטרי אודותיה עבור ערוץ MTV שנקרא "בריטני: הצד שלה" ("Britney: For the Record") אשר הוקרן בסמוך ליציאת האלבום. הסרט חשף את תהליך השיקום של ספירס, התייחסותה לאירועים שפקדו אותה ותהליך העבודה שלה על אלבומה החדש. ב-9 בדצמבר הוציאה את הסינגל Circus שכבש את המקום השלישי בבילבורד. במרץ 2009 יצא הסינגל השלישי מהאלבום Circus שנקרא If U Seek Amy. ביולי 2009 יצא הסינגל הרביעי Radar שמכהן כשיר בונוס באלבום Circus והופיע במקור כרצועה השלישית באלבום Blackout. בסוף יולי שיחררה ספירס קליפ מחווה למעריציה. הקליפ באורך של 02:10 דקות הוא קליפ מאוייר לשיר Kill The Lights.

במרץ 2009 הושק סיבוב ההופעות של "Circus" שנקרא "The Circus Starring Britney Spears" באמריקה הצפונית. זהו סיבוב ההופעות הבינלאומי הראשון של ספירס מאז 2004. ביוני הגיע המופע לאירופה בהופעה ראשונה בהיכל ה-O2 בלונדון, שבבריטניה. בריטני הופיעה בין היתר בצרפת, גרמניה, דנמרק, רוסיה, פולין, פינלנד, שבדיה ובלגיה. באוגוסט 2009 יצא המופע הופעות בכל אמריקה הצפונית ובנובמבר 2009 הוא הגיע לאוסטרליה. ב-29 בספטמבר 2009 הוציאה ספירס את הסינגל 3 מתוך אלבום חדש ושמו The Singles Collection. בריטני שברה שיא במצעד הבילבורד הקנדי בכך שקפצה עם השיר 3 מהמקום ה-86 למקום הראשון. הסינגל הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקאי ובכך השיר 3 הוא הסינגל השלישי של בריטני שהגיע למקום הראשון.

2010 - הווה; Femme Fatale

בריטני ספירס מופיעה עם השיר Hold It Against Me במהלך Femme Fatale Tour
ספירס מופיעה עם השיר Circus במהלך סיבוב ההופעות The Circus Starring Britney Spears

ב-29 בספטמבר 2010, שודר פרק מיוחד, כמחווה לבריטני ספירס, בסדרת הטלויזיה האמריקנית המצליחה גלי. בפרק המחווה הוצגו חמישה שירים של ספירס, בשירתם של חברי הפאנל. בריטני עצמה הישתתפה בקטעים קצרים מתוך הפרק. בסוף שנת 2010 בריטני השיקה בושם חדש, בשם "Radiance", בושם זה אינו חלק מקולקציית בשמי "Fantasy".

בשנת 2011 ספירס שברה שיא גינס עם השיר 3, כאשר הפך השיר לשיר היחיד בהסטוריה שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד, ללא כל קידום, מלבד הוידיאו קליפ שלו. ב-11 בינואר 2011 יצא הסינגל הראשון מהאלבום Femme Fatale: "Hold It Against Me". הסינגל הגיע כבר בשבוע הראשון ליציאתו למקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100 והיה השיר הרביעי של ספירס לעשות זאת. הקליפ לשיר יצא ב-17 בפברואר וזכה להצלחה אדירה. ב-9 בפברואר כתבה ספירס במסגרת פרוייקט "שאלות ותשובות" בעמוד הטוויטר שלה כי הייתה שותפה לכתיבת חלק מן השירים באלבום. ב-30 בינואר 2011, אושר כי האלבום יופץ ב-29 במרץ 2011. עד ליציאתו של האלבום בריטני עסקה בקידומו; היא שחררה טיזרים לקליפ של Hold It Against Me, כל 14 הטיזרים יחד זכו להצלחה גדולה, בריטני שחררה קטעים קצרים מחלק מן השירים שקיימים באלבום, בריטני עדכנה, אישרה ודחתה שמועות שונות בעזרת חשבון הטוויטר שלה, שמשמש עבורה אמצעי תקשורת עם המעריצים. ב-1 במרץ פורסמה רשימת השירים של האלבום העתידי. ב-2 במרץ אישרה בריטני שהשיר Till The World Ends, אותו כתבה קשה, יהיה הסינגל השני מהאלבום ויהיה הראשון ברשימת השירים של האלבום. ב-3 במרץ הופיעה בריטני על עטיפת המגזין V, בערב אותו היום הודלף לאינטרנט, השיר המלא Till The World Ends שמושר בקולה של בריטני, אך לא בגרסתו הסופית. בריטני הגיבה להדלפה ואמרה שתופיע ביום למחרת ברדיו, ותשמיע את גרסתו הסופית של השיר. בריטני אכן הופיעה בשידור וסיפרה על חייה האישיים ועל אלבומה העתידי ושחררה באופן רשמי את השיר Till The World Ends כסינגל להורדות דיגיטליות והשמעות ברדיו. ב-16 במרץ 2011, הודיעה ספירס שהיא בתהליכי צילומי הקליפ, בין החזרות להופעות שונות לקידום האלבום. ב-6 באפריל יצא הקליפ לשיר, שזכה להרבה תגובות חיוביות. שבוע לאחר יציאתו, זינק האלבום למקום הראשון במצעד הBillboard 200.

ב-12 באפריל הופץ לרדיו ול-iTunes רמיקס לשיר של הזמרת ריהאנה ,S&M. ריהאנה אירחה את בריטני בשיר, וזהו השיר הראשון בו בריטני התארחה בכל הקריירה שלה. ברמיקס המשותף בריטני שרה רק מחצית מהשיר, ובנוסף הוסף לבריטני בית פרובוקטיבי משלה. הרמיקס זכה לתגובות אוהדות במיוחד בקרב הקהל ומבקרי המוזיקה, ונכנס אל המקום הראשון במצעד ההורדות של iTunes תוך 13 שעות מרגע יציאתו, ב-6 מדינות שונות, ביניהן ארצות הברית. ב-21 באפריל, כעשרה ימים לאחר יציאתו נכנס הרמיקס אל המקום הראשון בבילבורד, וכך הוסיף גם לריהאנה וגם לספירס מקום ראשון נוסף, והפך לשיר החמישי של ספירס לעשות זאת.

ב-25 באפריל הופץ לרדיו ול-iTunes רמיקס לשיר של בריטני, Till The World Ends בריטני אירחה את קשה וניקי מינאג' בשיר שלה, חלפו פחות מ-10 שעות כאשר השיר הגיע למקום 8. בנוסף, בריטני מארחת את ניקי מינאג' במסע ההופעות החדש הבינלאומי, אשר החל ב-16 ביולי; Femme Fatale Tour, אשר זוכה להצלחה גדולה בעולם. ב-22 במאי 2011 הופיעה בריטני בטקס פרסי הבילבורד פעמיים עם שני שיתופי פעולה; S&M RihMix שלה ושל ריהאנה, ו-Till The World Ends הרמיקס עם ניקי מינאג'. ב-13 ביוני הופץ לרדיו ול-iTunes השיר I Wanna Go, אשר זכה קצת להצלחה דלה, אך עוד ליפני שהוכרז כסינגל ונחשב כשיר באלבום משך אליו השיר תשומת לב רבה, וזכה להורדות רבות באתר iTunes. בתאריך ב-22 ביוני שחורר הקליפ הרשמי של I Wanna Go אשר זכה להצלחה וגרם לשיר להגיע למקום השביעי בבילבורד.

במצעד החצי שנתי של מגזין הבילבורד בחודש יולי, אלבומה השביעי של ספירס, "Femme Fatale," הוכתר כאלבום המועדף ביותר במצעד האלבומים של הבילבורד Billboard 200, לאחר שנכנס לראש המצעד במרץ, בזמן שהסינגל "Hold It Against Me" זכה בשיר המועדף ביותר במצעד ה-Hot 100. כמו כן, הקליפ החדש "I Wanna Go" הוכתר כוידאו הטוב ביותר, וסיבוב ההופעות שהתחיל באמצע יוני גם כן הוכתר כסיבוב ההופעות הטוב ביותר. ספירס עצמה הוכתרה כאמן האהוד ביותר בחצי הראשון של שנת 2011. בסקר שערך מגזין הרולינג סטון בתחילת יולי 2011, ניבחרה ספירס כרקדנית הכי טובה מבין הנשים, והרקדנית השניה הכי טובה ברשימה הכללית, אחרי מייקל ג'קסון. בנוסף נכללה ספירס ברשימת "100 האנשים שמגדירים את ימנו" של מגזין People.

ב-28 באוגוסט בטקס הVMA, זכתה ספירס בשני פרסים; קליפ הפופ של השנה על הסינגל השני שלה, Till The World Ends, ופרס מפעל חיים מיוחד מMTV על שמו של מייקל ג'קסון על פעילותה במשך כל השנים ותרומתה הענקית לתעשיית המוסיקה. בנוסף, זכתה ספירס למחווה קצרה על בימת הארוע.

ב-11 באוקטובר, שוחרר אלבום הרמיקסים השני של ספירס B in the Mix: The Remixes Vol. 2 ובו רמיקסים מתוך שלושת אלבומי האולפן האחרונים של ספירס. האלבום הופץ תחת חברת התקליטים החדשה של ספירס, תקליטי RCA, מפני שחברתה המקורית ג'ייב רקורדס, ניקנתה והועברה לבעלותה של האחרת. תחת חברת התקליטים החדשה שוחרר ה-DVD של הטור הנוכחי, Britney Spears Live: The Femme Fatale Tour.

במצעד סוף השנה של מגזין הבילבורד בחודש דצמבר, השיר "Till the World Ends" נבחר להיות הקליפ הטוב ביותר של השנה, ה-Femme Fatale Tour נבחר להיות טור השנה, ואילו ההופעה המשותפת של ספירס וריהאנה לשירם המשותף S&M RihMix, הפכה להופעת השנה בטקס פרסים. ספירס עצמה זכתה בתואר "האמנית המוערכת ביותר" עם 47% מן הקולות כאשר היא עוקפת את ליידי גאגא ואדל.

ב-16 בדצמבר, בריטני התארסה בפעם השלישית לבן זוגה במשך שלושת השנים האחרונות ג'ייסון טראוויק.

שיאי גינס

מספר שיאי גינס:

  • "האדם המצולם והנעקב ביותר בידי צלמי פאפרצי"
  • "האדם הפרטי ששווק את המספר הרב ביותר של בשמים"
  • "השיר היחיד בהסטוריה שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד, ללא כל קידום, מלבד הוידיאו קליפ שלו"
  • "האדם המכניס שישה אלבומי אולפן למקום הראשון במצעד הבילבורד"
  • "האלבום הנמכר ביותר של אמן סולו בגיל העשרה: Baby One More Time"
  • "האמן הנמכר ביותר בכל הזמנים בגיל נוער"

במצעד הבילבורד

שישה משיריה של ספירס כבשו את ראש מצעד הפזמונים האמריקאי במצעד הרשמי בילבורד הוט 100, בתור אמנית סולו או בתור אורחת בשיר. שישה מתוך שבעת אלבומי האולפן של ספירס הגיעו למקום הראשון במצעד בילבורד הוט 200, כאשר האלבום Blackout הגיע רק אל המקום השני.

להיטי מקום ראשון:

דיסקוגרפיה

אלבומי אולפן

אלבומים אחרים

אלבומי DVD

סרטי תעודה

הופעות

סיבובי הופעות

מיני סיבובי הופעות

  • L'Oreal Hair Zone Tour :1998
  • Crazy 2K Tour :2000
  • The M+M's Tour :2007

פילמוגרפיה

בשמים

הבושם מאת ספירס Curious
  • 2004: Curious
  • 2005: Fantasy
  • 2006: Curious: In Control
  • 2006: Midnight Fantasy
  • 2007: Believe
  • 2008: Curious Heart
  • 2009: Hidden Fantasy
  • 2009: Circus Fantasy
  • 2010: Radiance
  • 2011: Cosmic Radiance

קישורים חיצוניים


תבנית:Link GA תבנית:Link GA תבנית:Link FA