משה פרימו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משה פרימו
משה פרימו (יוני 2023)
משה פרימו (יוני 2023)
לידה 14 בנובמבר 1960 (בן 63)
מדינה ישראלישראל ישראל
מעסיק קול ישראל, רדיו ירושלים, 103FM עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
טוויטר moshe_primo
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משה פרימו (נולד ב-14 בנובמבר 1960) הוא עיתונאי ושדרן ספורט ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרימו החל את דרכו בתקשורת הספורט בישראל ב-1988 כשהצטרף לקול ישראל לאחר שעבר קורס שדרים בן חצי שנה בהנהלת עמי פזטל ודני דבורין.

במקביל לעבודתו כנהג אוטובוס בחברת דן, הצטרף פרימו ב-1992 כשדרן מן המניין לתוכנית הרדיו "שירים ושערים". תחילה שידר פרימו משחקים משניים בחשיבותם, ובסוף שנות התשעים שידר בתוכנית את המשחק המרכזי בליגת העל בימי שבת.

בתחילת שנות האלפיים הצטרף לראשונה כחבר קבוע בפאנל של תוכנית הספורט הטלוויזיונית, "בטריבונה" בהנחיית אבי רצון שאיתו עבד ב"שירים ושערים".

בין השנים 20042006 הגיש את תוכנית האולפן "שבת של כדורגל" במסגרת שידורי שלם וצפה של חברת צ'רלטון.

בשנת 2009 עזב פרימו את קול ישראל, והחל לשדר ברדיו ירושלים את תוכנית הרדיו "שבת של כדורגל", בעלת פורמט דומה לזה של "שירים ושערים". באותה שנה הצטרף לערוץ הספורט שם הוא משתתף בתוכניות שונות, המרכזית שבהן "יציע העיתונות", כפרשן המשלב בד בבד דיווחים חדשותיים.

בשנת 2011 הצטרף לפאנל המגישים לצד מאיר איינשטיין, של תוכנית הספורט ברדיו 103FM ("רדיו ללא הפסקה") המשודרת מדי ערב, במקביל, שב לשמש כשדרן בתוכנית "שירים ושערים".

פרימו מתגאה על הקשרים הרבים שרקם לאורך השנים, המסייעים לו להשיג סקופים עיתונאיים. עם זאת, ידיעות ודיווחים שפרסם התגלו לא אחת כ"ברווז עיתונאי". המקרה המפורסם ביותר היה דיווח שמסר בתוכנית "יציע העיתונות", לפיו החל מהלך מתן אזרחות ישראלית לשחקנה הזר של מכבי תל אביב, קרלוס גרסיה, כך שיוכל לשחק בנבחרת ישראל. בדיעבד התברר כי פרימו ביסס את הדיווח על מסרון שקרי שנשלח על ידי צופה שביקש להטעותו במזיד.[1]

פרימו ידוע בסגנונו התקיף[2] ובאופן הנוקב והנחרץ שבו הוא נוהג למתוח ביקורת בפרשנותו. הביטוי "ציון 3" שבו הוא משתמש לציון לגנאי בביקורתו הפך עם הזמן למזוהה עמו. הסקופים והביקורת הנוקבת הגובלת לעיתים בהשתלחות היוו בסיס לדמותו בתוכנית הסאטירה "בובה של לילה" שאותה גילם אלי יצפאן.

בשנת 2014 הגיש מועדון הכדורגל מכבי תל אביב תביעת לשון הרע נגד פרימו על דיווחים כוזבים בעניין הקבוצה, לטענתם.[3] לאחר מכן פרסמו ערוץ הספורט ופרימו התנצלות בפני מכבי תל אביב.

בהופעותיו ברדיו ובטלוויזיה לא מסתיר פרימו את אהדתו מילדות למכבי נתניה, ובשל קרבתו לגורמים במועדון לאורך השנים הוא מרבה לדווח על הנעשה בקבוצה.

באפריל 2016 שידר בערוץ הספורט ראיון טלפוני עם אלי טביב בלי ליידע אותו כי מדובר בשידור חי, מה שגרם לטביב להתייחס לשיחה כאל שיחה פרטית שאינה מוקלטת או משודרת.[4] טביב תבע את ערוץ הספורט בבית משפט במיאמי.[5]

בינואר 2017 הושעה מעבודתו בערוץ הספורט, לאחר שנודע כי הוא מעביר הרצאות בתשלום לקבוצות כדורגל משתי הליגות הבכירות, אותן הוא מסקר במסגרת עבודתו, בניגוד לנהלים.[6]

ב-2018 לוהק לעונה ה-9 של "הישרדות". הוא פרש ביום הרביעי, והגיע למקום ה-17.

משנת 2020 מגיש פרימו תוכנית ספורט בערוץ הטלוויזיה באינטרנט "אונליין tv".

באוגוסט 2021, הושעה משידורים בערוץ הספורט, לאחר שאמר במהלך שידור משחק בין הפועל פתח תקווה לבני יהודה ש-"הפועל פתח תקווה משחקת כדורגל ליגה ז"[7].

פרימו משתתף בפודקאסט בספוטיפיי בנושא מכבי תל אביב בכדורגל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משה פרימו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שלמה מן, גרסת פרימו, באתר העין השביעית, 25 בפברואר 2014
  2. ^ שלמה מן, בס עולה, באתר העין השביעית, 8 במאי 2012
  3. ^ דוד אברהם‏, תביעת ענק בעיתונות הספורט: מכבי ת"א VS משה פרימו, באתר וואלה!‏, 26 במרץ 2014
  4. ^ אלכסנדר כץ, פרימו דיבר עם בעלי בית"ר אלי טביב - רק "שכח" לעדכן אותו שהוא בשידור חי ברדיו, באתר אייס, 7 באפריל 2016
  5. ^ Soccer Owner Says Talk Was Streamed Without Consent, ‏13 ביולי 2016 (באנגלית).
  6. ^ בן בירון, ‏העיתונאי משה פרימו הושעה מערוץ הספורט, באתר ‏מאקו‏, 22 בינואר 2017
  7. ^ בעקבות פליטת פה: משה פרימו הושעה מערוץ הספורט, באתר www.israelhayom.co.il