משחק פעולה-תפקידים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צילום של משחק ה-ARPG החינמי "Tales of Trolls & Treasures"

משחק פעולה-תפקידים (מכונה גם ARPG) הוא ז'אנר של משחקי וידאו המשלב אלמנטים מז'אנר משחק התפקידים עם אלמנטים מז'אנר משחק הפעולה.

המשחקים בז'אנר זה בדרך כלל כוללים קרבות בקצב מהיר יחסית בסגנון של משחקי Hack and slash, את האפשרות לפתח את הדמויות בהן הם משחקים, וכמו גם את האפשרות לחקור עולמות וירטואליים נרחבים.

משחקים בולטים בז'אנר כוללים בין היתר את סדרת המשחקים Kingdom Hearts ואת סדרת המשחקים Diablo.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחקי בז'אנר השחקנים שולטים בדמות או בקבוצת דמויות וצריכים להוביל אותם בהרפתקאות שונות ולהתגבר על אתגרים שונים. בניגוד למשחקי התפקידים המסורתיים בהם הלחימה לרוב היא מבוססת תורות, במשחקי תפקידים-פעולה הקרבות מתרחשים בזמן אמת והשחקנים חייבים להגיב במהירות כאשר האויבים מתקיפים אותם.

כאשר שחקנים מביסים אויבים ומשלימים משימות במשחקים הללו הם צוברים נקודות המאפשרות לגרום לדמויות שלהם להתחזק. בנוסף ניתן גם למצוא כלי נשק, שריון ופריטים אחרים ברחבי המשחק אשר מסייעים לשפר את היכולות של הדמות.

המשחקים בז'אנר מתרחשים לעיתים רבות בעולמות גדולים ומגוונים בהם ניתן לשוטט בחופשיות, לגלות אוצרות נסתרים, להיתקל בדמויות שאינם שחקנים ולקחת על עצמם משימות שונות כמו הבסת אויבים רבי עוצמה, פתרון חידות או השגת פריטים יקרי ערך.

אלמנט מרכזי נוסף הוא איסוף שלל לאורך המשחק אשר כולל כלי נשק, שריון ופריטים אחרים שניתן למצוא כאשר מנצחים את האויבים, פותחים תיבות אקראיות ו/או משלימים משימות.

ברוב המשחקים בז'אנר מוצגים השחקן נע בו בעולם תלת-ממדי, כאשר השחקן רואה את הדמות בה הוא שולט ממבט על.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משחק פעולה-תפקידים בוויקישיתוף