שיחה:דרגות צה"ל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הדרגות בצה"ל[עריכת קוד מקור]

תבדקו את המאמר בויקי האנגלית על צה"ל, יש שם טבלה של כל הדרגות בצה"ל, כולל רשת"בים והמקבילות שלהן בצבאות זרים.

מה באמת עם דרגות נוספות שכדאי להוסיף: קמ"א (קצין מקצועי אקדמאי), קא"ב (קצין אקדמאי בכיר), בח"ק (קצין שלא סיים השלמה חילית), צוער (חייל הנמצא במהלך קורס קצינים) וטירון (חייל הנמצא במהלך טירונות - נמוך מטוראי, שסיים טירונות).

בתקופה שהייתי בסדיר, בח"ק היה תוארו של אזרח עובד צה"ל שאייש תקן של קצין. האם דברים השתנו מאז?

טירון זו לא דרגה.

דרגתו של חייל שנמצא בטירונות היא טוראי. טירון זו לא דרגה, ולכן הערך "טירון" לא צריך להופיע בערך "דרגות צה"ל", ולכן הוא נמחק.

מדי החורף לא יצאו משימוש במלחמת יום הכיפורים , אלא כמה שנים טובות לאחריה. ד. גולדמן 20:26, 14 אוגוסט 2005 (UTC)

הפסיקו לחלק אותם במלחמת יום כיפור, כמובן שכמו כל דבר בצבא, הם לא הפכו ללא תקניים ביום אחד. טרול רפאים 08:28, 17 אוגוסט 2005 (UTC)

קמ"א וקא"ב הוספו בשנות ה-90. בזמני היה עדיין ממ"ק (הייתי בסדיר 87-90). החלוקה של נגדים לקבע ראשוני וקבע מובהק היא לא נכונה. אני קיבלתי דרגת נגד במילואים. האם אני איש קבע?? לא. סמל ראשון הוא לא נגד. הוא עדיין חוגר. החלוקה היא ברורה: דרגות זרוע, חוגרים, דרגות כתף נגדים ומעלה.

חלוקת תפקידים לפי דרגות מאוד לא נכונה. התפקיד ניתן לפי תקן ולאו דוקא דרגה, בתנאי שהתפקיד ניתן לבעל דרגה נמוכה אחת. לדוגמא, מ"פ יושב על תקן רב סרן למרות שהוא יכול להיות סרן. ביחידות מילואים רבות מ"פ הוא רב-סרן.

ממ"ק: ההגדרה לא נכונה. ממ"ק הוא למי שסיים קורס קצינים והשלמה אבל הוחלט לא להסמיך אותו כקצין (לדוגמא, [אביגדור קהלני]). מי שסיים קורס קצינים ללא השלמה חילית מחזיק בדרגתו לפני הקורס אולם רשאי לענוד סיכת קורס קצינים (סיכת מ"מ).

שוחר וצוער הן לא דרגות. דרגות צה"ל באתר צה"ל Af

ממ"ק הוא אכן קצין שהשלים את הכשרתו ולא קיבל דרגת סג"מ וזו דרגה לכל דבר. בסדיר פגשתי אחד שבשל פשלה קיבל עיכוב של מספר חודשים לדרגת סג"מ ובינתיים הוא קיבל דרגת ממ"ק. לפני שהוספו דרגות נגדים סמ"ר היה דרגת נגד מאז שהשירות הוארך לשלוש שנים יש יותר סמ"רים וירד ערך הדרגה.פורטניו 18:21, 1 ינואר 2006 (UTC)

יש להוסיף שכר של כל דרגה[עריכת קוד מקור]

למה אין רא"ל בודד[עריכת קוד מקור]

יש שתי סיבות למה המשפט שהוסף לא היה מדויק:

  1. כשהרמטכ"ל נמצא בחופשת פרישה יש שני רא"לים, הרמטכ"ל היוצא והרמטכ"ל הנכנס
  2. במלחמת יום כיפור, גם בר לב וגם אלעיזר נשאו בדרגות רא"ל. אגב, גם לפני מלחמת ששת הימים היה סיפור דומה עם רבין ודיין אבל פשוט מובהק (דיין לא גויס פורמלית)

אי לכך, המשפט איננו מדויק. טרול רפאים 15:58, 28 אוקטובר 2005 (UTC)

  1. לדעתי אין סמכויות לרמטכ"ל בחופשת פרישה.
  2. רא"ל סדיר בודד, בר-לב היה במילואים.
  1. נכון, אבל הוא עדיין רב אלוף...
  2. אני לא בטוח, לדעתי הוא גויס לשירות סדיר, צריך לוודא את הנושא
בבקשה לחתום בפעם הבאה. טרול רפאים 16:16, 28 אוקטובר 2005 (UTC)

עד תקופה מסוימת (נדמה לי אמצע שנות השישים) היה נוהג שרב אלוף הוא דרגה בצבא הסדיר בלבד. הרמטכ"לים הראשונים שפרשו הורדו רשמית לדרגת אלוף לאחר פרישתם. באיזשהוא שלב הנוהג הופסק.

דיין מעולם לא גוייס שנית. במלחמת ששת הימים הוא הציע את עצמו לשמש כאלוף פיקוד הדרום במקומו של ישעיהו גביש, לבסוף מונה כשר ביטחון במסגרת ממשלת ליכוד לאומי. ד. גולדמן 16:17, 28 אוקטובר 2005 (UTC)

"לרוב ראש המטה הכללי והדרג הפיקודי העליון בצבא" עשוי לבלבל.
מציע את הניסוח הבא:
ראש המטה הכללי והדרג הפיקודי העליון בצבא. יש רק קצין סדיר יחיד בצה"ל הנושא דרגה זו (למעט בעת חילופי רמטכל"ים ומקרים חריגים).
--השקמיסט 16:41, 28 אוקטובר 2005 (UTC)

נראה לי שהניסוח בסדר. טרול רפאים 19:00, 16 נובמבר 2005 (UTC)

למה יש כמה סימני דרגה לרא"ל הוא לא יכול ליהיות חלק מחיל האוויר או חיל הים הוא הרמטכ"ל זה משהו נפרד צריך להיות רק סימן דרגה בחילות היבשה לא?באלדור - שיחה 11:04, 10 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

לא יודע לענות על הסיבה, אבל אני יודע בוודאות שלצבא יש מלאי קטן אבל קיים של דרגות רא"ל של חיל הים וחיל האוויר, כך שכנראה יש סיבה. Adiliv3007 - שיחה 22:37, 4 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

"דרגות קצונה נוספות" מיותר לחלוטין[עריכת קוד מקור]

מדובר בתקני תפקיד, לא בדרגות. צריך להסיר. יש קונסנזוס?

על פי פ"מ 03.0201 - דרגות בצה"ל מדובר בדרגות קצונה. השקמיסט 08:36, 19 נובמבר 2005 (UTC)
גם התמונות בדרגות קצין אקדמאי אינן נכונות הדרגה היא תג כחול על הכותפת המציין שהאיש הוא קצין אקדמאי, קצין רפואה וכיו"ב.פורטניו 18:10, 1 ינואר 2006 (UTC)
אתה טועה. התגיות הכחולות של "קצין אקדמאי" הוחלפו בדרגות המצולמות לפני כ-15 שנים. odedeeשיחה‏ 18:30, 1 ינואר 2006 (UTC)

תוספת מקור שם דרגת סמל, טוראי[עריכת קוד מקור]

הודעה זו מופנית לגילגמש: מבקש שקילה ודיון אודות תרומתי לערך זה. עקוב בדף השינויים אחר שינויי - תחת השם Snowman. מסתבר שבשעה האחרונה מחקת את התוספת שהוספתי. מכיוון שתת הערך דן כבר בשמות של דרגות (למשל מהתנ"ך בעבור שמות דרגות הקצינים), איני מבין למה איני יכול להוסיף את הפיסקה שמחקת, שנראית לי גם מתאימה מבחינה לוגית לערך ולתת הערך (או כותרת המשנה), וגם מעשיר מאוד ונכון עובדתית. אם אינך מאמין למקור כתיבתי, אתה מוזמן לבדוק בכל מילון עברי-עברי בערך "סמל", שמתייחס לדרגה הצבאית כמובן, ולהיווכח שאני צודק.

המידע נכון, שכתבתי אותו מכיוון שהניסוח היה גרוע. טרול רפאים 16:05, 15 דצמבר 2005 (UTC)

דרגות הקצונה בצה"ל, בצבא האמריקני, בחיל הים האמריקני ובצבא הבריטי[עריכת קוד מקור]

ההערות הן נכונות אבל הן אינן מיושמות בטבלת הדרגות. עפ"י "לכסיקון לביטחון ישראל" איתן הבר וזאב שיף דרגת רב אלוף מקבילה ללויטאנאנט ג'נרל. אפשר להעמידה מול גנרל ארבעה כוכבים וההערה על חמישה כוכבים מספיקה. התרגום דרגה שנייה נראה לי לא מתאים התרגום לעברית הוא סגן משנה ושם הדרגה באנגלית הוא סקאנד לויטאנטנט. למיטב ידיעתי מקארתור לא קיבל דרגת חמישה כוכבים למרות שרצה בשל חילוקי הדעות שלו עם טרומן.פורטניו 18:36, 1 ינואר 2006 (UTC)

גנרל מק-ארטור היה גנרל חמישה כוכבים ביבשה בחזית הודו סין וצ'סטר נימיץ כנ"ל בים. מק - ארטור פוטר אחר מלחמת קוריאה בשל חילוקי דיעות עם טרומן.

דרגת רב אלוף מקבילה ללויטאנאנט ג'נרל והיא גנרל 3 כוכבים ולא 4 כוכבים. צה"ל צבא קטן יותר וזו הסיבה.

יש לשים לב לסד"ק

רג'ימנט בטליון בריגדה

זה קצת יותר גדול ממסגרות בצה"ל.

אגב אחת הטעויות בהסכם ההפרדה עם מצרים היה שלא בדקו את משמעות הסד"ק ונשענו על תרגום המסגרת.

חילופי המדים היו נהוגים בצהל פעמיים בשנה, מאפריל -מדי קיץ, מאקטובר - מדי חורף. בפרוץ מלחמת יום הכיפורים באוקטובר 1973, היה המועד למעבר למדי חורף, אך בגלל המלחמה לא חלו החילופים ומאז לא הונהגו יותר בצה"ל מדי חורף. אני כותב זאת מזכרון אישי כמי ששירת שרות מלואים ממושך במלחמה זו ומספר תקופות שירות בשנים הסמוכות שלאחריה.אדר 18:48, 1 ינואר 2006 (UTC)

שוחררתי מצה"ל במאי 1974 לאחר 4 שנות שירות. בכל תקופת שירותי היו נהוגים מדי חורף. ד. גולדמן

הערה קטנונית לערך מעולה[עריכת קוד מקור]

המילה (הצרפתית במקורה) Lieutenant מבוטאת בארה"ב "לוטננט" ובבריטניה (וקנדה) "לֶפְטֶננט". אביעד 22:38, 17 ינואר 2006 (UTC)

למה קטנוני? זה נכון... תשנה בהתאם. odedeeשיחה‏ 03:25, 18 ינואר 2006 (UTC)

מה סדר הדרגות?[עריכת קוד מקור]

מה הסדר של הדרגות? חורגים, קצינים וכו'... אבל מה הסדר שלהם?

בדיוק לפי מה שמצוין בערך. הדרגות מסודרות מהדרגות הנמוכות לדרגות הגבוהות שהדרגה הגבוהה ביותר נמצאת למטה. זה מתחיל מחוגרים, לנגדים, לקצונה זוטרה, לקצונה בכירה.פורטניו 17:05, 5 פברואר 2006 (UTC)
הערה קלה: למרות שברמת העקרון גם הקצין הנמוך ביותר בדרגה, הסג"מ, גבוה בדרגות מהנגד בעל הדרגה הגבוהה ביותר, רב-נגד, בפועל ממה שידוע לי, אין הדבר בולט. סמכויותיהם של הנגד הבכירים רבות לעומת סמכויותיהם של הקצינים הזוטרים וסג"מ אינו נחשב למפקד על רב-נגד (נא לתקן אם מישהו יודע אחרת). דרור שולומון 13:36, 5 אפריל 2006 (UTC)

אני זוכר את הערך בזמנו כאשר הוספתי בו מספר דברים ועליי לציין שנכנסתי היום והופתעתי לטובה. הערך נראה מצויין ובאמת לדעתי מדובר בערך מעולה עם עיצוב מעולה. כל הכבוד לעורכים וגם כל הכבוד לצה"ל! דרור שולומון 13:40, 5 אפריל 2006 (UTC)

דרגת אלוף משנה[עריכת קוד מקור]

בחלק קביעת הדרגות בצה"ל כתוב שדרגת אל"מ נקבעה "במהלך ההפוגה השנייה במלחמת העצמאות, שהחלה ב-21 ביולי 1948", ואילו קודם לכן במאמר, בחלק קצינים כתוב ש"דרגת אלוף-משנה (אָלָ"ם) נוספה ביוני 1950". או שלא הבנתי נכון (ויש מקום לניסוח יותר בהיר) או שיש כאן טעות (שיש לתקן). Daniel1 13:24, 8 מאי 2006 (IDT)

אל"מ - דרגה מאוחרת[עריכת קוד מקור]

את דרגת אלוף משנה קבעו רק ב 1950, וזו הסיבה שמפקדים בכירים כמו אבידן השתחררו בדרגת סגן אלוף

נכון וזו הסיבה שמוקה לימון עלה מדרגת סגן אלוף לאלוף מפקד חיל הים

דרגת סוהר[עריכת קוד מקור]

האם הדרגה "סוהר" אכן קיימת בשירות בתי הסוהר? היא לא מופיעה באתר הארגון. Apollo 11שיחה 16:31, 17 מאי 2006 (IDT)

לשאלתך כן. אם יש חוגר בדרגת רב סוהר אז מי שטרם קיבל את הדרגה הוא סוהר כמו היחס בין טוראי ורב טוראי. פורטניו 20:22, 23 מאי 2006 (IDT)
מי אמר שלא מתחילים את השירות בדרגת רב סוהר? או שאולי דרגת סוהר הייתה קיימת בעבר ובוטלה. Apollo 11שיחה 12:02, 24 מאי 2006 (IDT)
מכיוון שאני מניח שכל סוהר עובר הכשרה עם גיוסו סביר שהוא לא יהיה בדרגה הנמוכה לזמן רב אולי רק עד סיום הכשרתו. את התשובה המלאה כנראה רק הם יכולים לתת. פורטניו 19:39, 24 מאי 2006 (IDT)

הפסקה "דרגות צה"ל, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, שירותי הכבאות וההצלה ומגן דוד אדום"[עריכת קוד מקור]

הפסקה כוללת מידע שאינו קשור לצה"ל, צריך להעביר מידע שאינו קשור לערך ערך, אולי דרגה או משהו כזה. Yonidebest Ω Talk 16:41, 17 מאי 2006 (IDT)

היא מציגה השוואה בין דרגות צה"ל לשאר דרגות כוחות הביטחון, בדומה לפיסקה המשווה בין דרגותיו לדרגות צבאות בחו"ל. עם זאת ניתן לשלב את המידע הכלול בה בערכים נוספים. Apollo 11שיחה 16:45, 17 מאי 2006 (IDT)
מסכים עם יוני. מקום הטבלה הזו בערך מערכת הביטחון בישראל. השקמיסט 13:37, 7 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
במידה ומעבירים את הטבלה, נא להוסיף קישור לערך המתאים תוך ציון ששם ניתן למצוא השוואה בין דרגות צה"ל לשאר דרגות כוחות הביטחון. קורא שמחפש מידע על דרגות צה"ל ומצא את הערך, לא אמור לנחש שהשוואה מסוג זה תופיע דווקא בערך מערכת הביטחון בישראל. דרור שולומון 21:45, 7 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

דרגות מד"א[עריכת קוד מקור]

אני לא בטוח אם אפשר להשוות בין דרגות צה"ל לדרגות מד"א, כיוון שדרגות מד"א החדשות מחולקות לשלושה מסלולים שונים. מה דעתכם? --Ploni61 00:17, 23 מאי 2006 (IDT)

המסלול המנהלי אמור להיות מקביל לדרגות הקצונה בצה"ל (ניתן לראות זאת גם משמות הדרגות). שני המסלולים האחרים אינם מקבילים - האחד בכיר מהשני (הדרגה הגבוהה ביותר במסלול "מתן" היא "מזר מתקדם", הדרגה השלישית במסלול "מזר"). כך שלדעתי ניתן ליצור השוואה עם דרגות צה"ל. Apollo 11שיחה 11:56, 24 מאי 2006 (IDT)

מחקתי שני לינקים שבורים[עריכת קוד מקור]

אם למישהו יש את הלינקים הנכונים, הוא יכול להחזיר את הלינקים. --moligla 14:08, 22 יוני 2006 (IDT)

אתרי צה"ל לא ידועים ביציבות מרשימה, לעיתים כל מערכת האתרים קורסת, כנראה זה מה שקרה כבדקת את הקישורים. בכל אופן, ברגע זה ממש בדקתי ושני הקישורים עובדים (אם כי לקח הרבה מאוד זמן לתיאור הדרגות לעלות). החזרתי את הקישורים. דרור שולומון 11:38, 23 יוני 2006 (IDT)
שוב לא עובד. אולי צה"ל נפל.. --moligla 16:48, 24 יוני 2006 (IDT)
אכן האתר http://www1.idf.il/ לא זמין כרגע. אין להוריד את הקישורים. השקמיסט 16:50, 24 יוני 2006 (IDT)

דרגות הצבא ארה"ב[עריכת קוד מקור]

לא כדאי לשים את דרגות הצבאות הזרים בדפים נפרדים, כמו שנעשה לצבא הגרמני?

כדאי. גילגמש שיחה 18:16, 10 יולי 2006 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: הם כן בנפרד, פה זה רק טבלה השוואתית קצרה. ראה גם: צבא ארצות הברית#דרגות צבא ארצות הברית לדוגמה. DGtal 18:18, 10 יולי 2006 (IDT)
לדעתי, צריך להוציא את זה לערך נפרד. גילגמש שיחה 18:39, 10 יולי 2006 (IDT)
להוציא את מה? את הדרגות של כל צבא לערך מורחב "דרגות צבא פלוני" - בעד. את הטבלה ההשוואתית הבסיסית - נגד. DGtal 18:41, 10 יולי 2006 (IDT)
התכוונתי לערך על כל צבא ודרגותיו. על איזו טבלה אתה מדבר? גילגמש שיחה 18:42, 10 יולי 2006 (IDT)
על הטבלאות באמצע הערך הזה. זה רעיון טוב להפריד את הערכים על דרגות. אפילו יצרתי לא מזמן קטגוריה:דרגות לפי צבא. DGtal 18:45, 10 יולי 2006 (IDT)
להיפך, צריך להוציא את זה ואז לקשר ב"ראו גם". גילגמש שיחה 18:47, 10 יולי 2006 (IDT)
לא הבנתי ממה זה הפוך. בכל מקרה, יש הסכמה שלכל צבא צריך ערך משנה על דרגותיו שיופיע ב"ראו גם". DGtal 18:50, 10 יולי 2006 (IDT)
עכשיו כשאני חושב על זה יש פה כפילות כי סרן בצבא פולין לא שונה מסרן בצבא צ'כיה. שניהם מפקדים פחות או יותר על אותו הדבר. מה גם, אין כמעט סיכוי שהקורא יתקל בזה, להבדיל מדרגות אמריקניות. גילגמש שיחה 18:53, 10 יולי 2006 (IDT)
אם יש צבאות שמערכת הדרגות, כולל השמות, זהה בהן, יש מקום ליצור ערך "דרגות בצבאות צ'כיה ופולין". מצד שני, כיוון שנהוג בערכים אלו לשים גם הסטוריה ותמונות של הדרגות עצמן, יהיו מעט מאוד צבאות שלהן סימונים זהים והסטוריה זהה של התפתחות סולם הדרגות. DGtal 18:59, 10 יולי 2006 (IDT)
לא חשבתי באמת על התמונות. אבל לא הגיוני לעשות טבלה משווה בין הדרגות של כל צבא וצבא לבין צה"ל. צריכה להיות טבלה אחת שתשווה בין הדרגות ויש לקשר אליה בעזרת "ראו גם". גילגמש שיחה 19:24, 10 יולי 2006 (IDT)
לא צריך לעשות טבלה בכל ערך על דרגות, ואם כן, אז די בהשוואה ל-2 או 3 צבאות ראשיים (השוואה לצה"ל נעשית כי רוב דוברי העברית מכירים דווקא את הסולם הזה - טעמי נוחות). לעשות טבלה משווה בין דרגות כל הצבאות יהיה מסורבל וגם לא יעיל. אפשר לעשות ערך כללי על מבנה של דרגות צבאיות ולבחור את הצבא עם הסולם הכי ארוך כאמת מידה טכנית. DGtal 19:48, 10 יולי 2006 (IDT)

דרגת רב-אלוף ומקבילתה באנגלית[עריכת קוד מקור]

האם המקבילה לדרגת רב אלוף באנגלית איננה Lieutenant General? (לא מופיע כך בטבלה). אלדד 04:07, 24 יולי 2006 (IDT)

האם כוונתך לטבלה שמופיעה בחלק "דרגות הקצונה בצה"ל, בצבא האמריקני, בחיל הים האמריקני ובצבא הבריטי"? דניאל 01:37, 25 יולי 2006 (IDT)
אכן. האם אני צודק? אלדד 01:38, 25 יולי 2006 (IDT)
לפי בבילון, צודק בהחלט. pacmanשיחה 01:41, 25 יולי 2006 (IDT)
ברור שאתה צודק, אבל הטבלה הזאת מראה, למיטב הבנתי, את המקבילה של דרגת הרב-אלוף בצבאות אחרים, ולא את התרגום הרשמי של כל דרגה לאנגלית. ראוי לדעתי שתהיה גם טבלה כזאת. דניאל 01:52, 25 יולי 2006 (IDT)
זהו, לא מספיק לי (שאני צודק ;)). אני לא יודע לאן אפשר להכניס בטבלה את התרגום Lietenant General כתרגום ל-רב אלוף. נדמה לי שאין לזה מקום שם. תוכל לקחת על עצמך לתקן את העניין, או לבדוק אותו, לפחות? בעצם, דניאל, אתה מציע לבנות טבלה נוספת? תוכל לבדוק מה כדאי לעשות בעניין? אלדד 01:54, 25 יולי 2006 (IDT)
לדעתי יש לבנות טבלה נוספת, אני חושב שזה יכול להיות מאוד שימושי לאנשים שרוצים לדעת כיצד לתרגם שמות של דרגות כמו שצריך. אני מוכן בשמחה לקחת את זה על עצמי, אבל זה לא יתבצע בקרוב עקב עומס במערכת... דניאל 03:43, 25 יולי 2006 (IDT)
דרך אגב, מה דעתך על הטבלה שכאן? דניאל 03:47, 25 יולי 2006 (IDT)

החניכים בקורס טיס אינם מקבלים דרגת טוראי עם גיוסם, ולמעשה עד לסיום הקורס (אני חושב בדרגת סגן, אל תתפסו אותי על המילה), הם מקבלים דרגה ייחודית: פ"ט = פרח טיס. היות והערך מכיל דרגות רבות, חלקן נדירות יותר או יצאו משימוש, אני חושב שראוי להכניס גם את עניין הזה.

זה מעמד, לא דרגה. odedee שיחה00:59, 7 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

דרגות מילואים[עריכת קוד מקור]

חיילי מילואים מקבלים אחרי זמן מה את אותן הדרגות של הנגדים, אך אינם כמובן משרתים ב"צבא הקבע".--גרינטול 23:02, 14 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

פז"ם לדרגות[עריכת קוד מקור]

הפז"ם הרשום בדרגות החוגרים אינו נכון. אני רשאי לתקן?נהג מרכבה2 23:36, 30 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

אם מה שתרשום אינו שקר או טעות, אז אתה רשאי בהחלט לתקן - אבי קדמי - בחש"ק 23:46, 30 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

אני "בדרך כלל" לא רושם שקרים, לגבי טעויות זה קורה אצל כל אחד ואף על פי כן גם אותם משתדל לא לעשות.נהג מרכבה2 23:56, 30 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

אז אתה מוזמן למצוא לך את הערכים המתאימים לעריכה ו"להסתער" עליהם, בהצלחה אבי קדמי - בחש"ק 00:17, 31 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

עבר משיחת משתמש:Odedee:

הערך מראה מידע לא נכון בקשר להשוואת דרגות הקצינים הבכירים עם עמיתיהם האמריקאים. הבעיה מתחילה עם דרגת הקולונל שנהוג להשוותה לזו של אלוף משנה בצה"ל. טעות. למעשה, אין מקבילה צה"לית לדרגת הקולונל. אל"מ ישראלי מפקד על חטיבה, בעוד שבצבא האמריקאי (והבריטי) מפקד בריגדיר-גנרל (כוכב אחד) על חטיבה.

בדומה לכך, אוגדונר בארץ הוא תת-אלוף, בארח"ב אוגדונר הוא מייג'ר-גנרל, גנרל עם שני כוכבים. לאלוף פיקוד אמריקאי שלושה או ארבעה כוכבים, לפי חשיבות התפקיד. לראש המטות המשולבים 4 כוכבים.

השוואה זו מראה שכל סולם הדרגות הבכירות ראוי להזזה למעלה. אלופי פיקוד ישראלים מקבילים ללוטננט-גנרל (3 כוכבים) ולגבי אשכנזי מגיעים 4 כוכבים.

גיסי משרת כבריגדיר גנרל בצבא האמריקאי. הוא שימש כקצין קישור עם רא"ל יעלון בעת ביקורו של יעלון בבסיסים אמריקאים, וסיפר לי שיעלון הושב בארוחות יחד עם עם הגנרלים הזוטרים משום שהוצג למארחיו כגנרל 3-כוכבים. הגיע הזמן לתקן את המעוות. מנדלס (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

אתה מוזמן לתקן, אך ייטב אם תמצא סימוכין מסודרים להשוואת הדרגות בצבאות השונים. ‏odedee שיחה 07:01, 23 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

לא מדוייק שכן יש להשוות סד"ק בריגדה מבחינת סד"ק היא שונה מחטיבה ישראלית ולכן השוני בדרגות. כלומר שים לב בטליון זה יותר מגדוד צהלי וכולי.

צה"ל צבא קטן יותר וסולם הדרגות נמוך יותר

לדרגה סמ"ר מגיעים שנה אחרי הסמל. זה יכול להיות לפני 4 החודשים שלפני השחרור אצל מפקדים(מכי"ם, מט"קים) ואצל לוחמים זה לפני. לכן שיניתי. נהג מרכבה2 01:14, 2 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

צודק. אסף ד דיבוריםמשתמשים18:42, 12 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
לדעתי צריך למחוק את הפז"ם לדרגה.
זה כבר השתנה - בנות מקבלות שלושה/ארבעה חודשים לפני השחרור את הסמל, ובנים לאחר 21 חודשי שירות - אם הם לא תומכי לחימה או לוחמים, שמקבלים בפז"ם אחר. את הסמ"ר לא מקבלים שנה לאחר הסמל, אלא פחות מכך. נחמיה ג 18:58, 12 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

דרגות - תמונה חופשית או שימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

התמונות החופשיות שהועלו לערך מטעות את הקורא שאינו מכיר את הצבא, ומאפשרות לטעות ולחשוב שהצבעים בדרגות משתנים לפי הדרגה. זה לא עובד ככה. צריך להמנע מלהטעות את הקוראים. נחמיה ג 04:00, 4 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

יתרה מזאת, יש שם ערבוב של דרגות יצוג ודרגות שדה. איכות התמונות ירודה. לא נאה שכך יראו דרגות צה"ל. חגי אדלר 04:22, 4 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
לידיעת מי שהעלה את "התמונות החופשיות", למיטב הבנתי דרגות צבאיות לא יכולות להיות מוגנות בזכויות יוצרים עקב החוק הבינלאומי. כך שכל תמונה של דרגות היא חופשית, ועדיף את אלו שנראות יותר טוב וקרובות למציאות מאתר צה"ל. בנוסף לכך, השימוש בתמונות הנ"ל מאתר צה"ל מותר בערך הזה. בברכה, דניאלשיחה 15:26, 28 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

האם הניסוח הוא טוב לדעתכם?[עריכת קוד מקור]

"סמלים בנים מועלים... וסמלות בנות מועלות לדרגה זו בתנאי שחתמו..."? איתי סי קיו 17:43, 2 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

אתה צודק, זה אכן נשמע קצת צורם. תיקנתי. עידו 17:45, 2 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

בדרך כלל סמל דווקא אינו "מחזיק בדרך כלל בתפקיד פיקודי כלשהו, או בסמכות מקצועית כלשהי", וודאי שאינו מפקד על איש. הוא פשוט שרת בצבא מספיק זמן כדי לקבל את הדרגה. המתעתקשיחה 11:42, 30 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

אבל אף אחד לא אמר אחרת... פשוט זאת נחשבת לדרגת הפיקוד הנמוכה ביותר. נחמיה ג 20:38, 8 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]
מישהו אמר אחרת וגם הכניס את זה לערך. המתעתקשיחה 20:43, 8 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]
לא ראיתי את זה כשחיפשתי בהיסטוריה.. ככה זה שבועיים בלי מחשב :). נחמיה ג 21:11, 8 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

האם יש איזשהו מקור שמאשר את העובדה שהדרגה הייתה בעבר ראשי תיבות?

אזרח עובד צה"ל הממלא תפקיד חוגר נקרא פשוט אזרח עובד צה"ל בר"ת אע"צ.נהג מרכבה2 00:13, 11 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

זהו, שיש אע"צ בח"ק, ויש אע"צ בח"ג. נחמיה ג 01:40, 11 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]
יש גם אע"צ בח"נ. יש אפילו אחד כזה ביחידה שלי. --Hauzer 17:06, 16 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]

באיזה שנה נוספה דרגת הרס"ן? נחמיה ג 02:58, 13 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

למיטב ידיעתי דרגה זו הייתה בצה"ל מיום הקמתו. כדי להיות בטוח ערכתי חיפוש שטחי באתר "יזכר" וזה העלה שמות רבים שהועלו לדרגת רס"ן לאחר מותם (למשל [1]]), אבל גם, למשל, את דני מס, מפקד הל"ה, שהיה סמג"ד בפלמ"ח במלחמת השחרור ודרגתו הייתה רס"ן [2]. לא מצויין בקורות חייב כי דרגה זו הוענקה לו לאחר מותו, כמו לרבים אחרים, ועל כן אני מניח שזו הייתה דרגתו בעת נפילתו. בברכה, אורי שיחה 03:54, 13 בינואר 2008 (IST) (מחקתי את המשפט האמור. באתר יזכור זה אכן לא כתוב אולם הדרגה הוענקה לו לאחר המוות - לא ברור מתי. אורי שיחה 13:44, 13 בינואר 2008 (IST))[תגובה]
תודה! יש למישהו עוד מידע? בערך כתובות שש דרגות מיום ההקמה, רס"ן היא לא אחת מהן.. נחמיה ג 05:20, 13 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
המקור לקביעה זו הוא, ככל הנראה, הקישור החיצוני האחרון. אלא שמקריאתו יש בו סתירות פנימיות: מצד אחד מצויינות שש דרגות קצונה, במקום אחר דרגם רב הסרן לא נמצאת בתאור דרגות המופיעות בעתון במחנה מפברואר 48, אבל מצד שני כמה משפטים לאחר מכן מוזכרת הדרגה ככזו שתוכננה עוד לפני הקמתו הרשמית של צה"ל. בקיצור - לא ברור. אורי שיחה 05:47, 13 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
אוסיף על הדברים שהבאתי לעיל שכאן ניתן לראות בודאות שהדרגה הייתה קיימת במרץ 1950. כאן ניתן להבין שבמרץ 1949 קיימת הייתה הדרגה גם כן. לאור המקרים הללו ניתן להסיק שהדרגה הייתה קיימת כבר ב-48, וככל הנראה עוד מקביעת סולם הדרגות הראשונה.
נוסף על אתר יזכר באתר הפלמ"ח גם כן מופיעה תמונה אחת המציגה את מושל באר שבע כרס"ן [3] (אם כי לא ניתן לדעת אם הכוונה היא שזו הייתה דרגתו בזמן צילומה או שהגיע אליה מאוחר יותר. בקו"ח חיים של אחר מצויין כי השתחרר באוגוסט 1949 בדרגת רס"ן [4]. בקו"ח חיים של אחר מצויין כי עם פירוק הפלמ"ח (נוב' 48) הוצב ליחידה אחרת כרס"ן [5].
יחד עם זאת, זה עניין עובדתי טכני שאני בטוח שיש עליו תשובה מוסמכת, גם אם לא באינטרנט. בברכה, אורי שיחה 06:41, 13 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

קצינים בכירים וזוטרים[עריכת קוד מקור]

"קצין זוטר הוא קצין מדרגת סג"מ עד דרגת סרן, וקצין בכיר הוא קצין מדרגת רב-סרן." - למיטב ידיעתי זהו משפט דגוי. רצין בכיר וקצין זוטר הם מושגים הלקוחים מהדין המשמעתי, ושם אכן זו החלוקה לקצין שיםוט בכיר ולקצין שיםוט זוטר. באופן כללי קיים גם פורום הפיקוד הבכיר של צה"ל בו חברים קצינים מדרגת אל"ם, ואני אפילו לא בטוח שכולם.

בקיצור, אלא אם יתקנו אותי יש למחוק את המשפט. אורי שיחה 03:44, 13 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

אתה צודק בהחלט; פקודות מטכ"ל אינן מגדירות במפורש את המונח "קצין זוטר/בכיר", אלא מגדירות רק את המונח "קצין שיפוט זוטר/בכיר" בהקשר להליכי הדין המשמעתי, שאינם רלוונטיים כלל לעניין. עם זאת, רוח הפקודות היא שיצרה את ההבחנה המקובלת והברורה בין הגדרת "קצין זוטר" ל"קצין בכיר", ולפיה "קצין בכיר" הוא מי שנושא דרגת סא"ל ומעלה, והסיבה המרכזית לכך פשוטה: דרגת סא"ל היא הראשונה בסולם הדרגות אשר מוענקת אך ורק בהתאם להחלטת הפיקוד העליון של צה"ל (קצין בדרגת אלוף, המשמש כמפקד זרוע או אגף מבין האגפים שהוגדרו לכך) ובכפוף לאישור הרמטכ"ל או ראש אכ"א (לפי סוג התפקיד עליו מתמודד הסא"ל המיועד). שנית, הרוב המוחלט של מפקדי היחידות בצה"ל הם קצינים בדרגת סא"ל ומעלה, על כל המשתמע מהגדרת תפקידו, אחריותו וסמכותו של מפקד יחידה. מעבר לכך, יש טעמים נוספים ורבים לכך שהגדרת "קצין בכיר" מתייחסת לדרגת סא"ל ואילך, לרבות הצורך בתקן מתאים, דרישה למעבר קורס פיקוד ומטה, מבחני הערכה, קבלת תואר ראשון, ועוד. תיקנתי את הערך בהתאם.
רבים אצלי ביחידה חולקים על כך. היכן ההגדרה מקובלת? אין מסמך רשמי בנושא ולפי הגדרות נאטו עד סרן זה זוטר ומרס"ן זה בכיר. בר הראלשיחה 17:43, 30 בנובמבר 2016 (IST)[תגובה]
אין כאן עניין של "מחלוקת". ההסבר הארוך והמנומק שניתן כאן ע"י המגיב מעליך נכון לחלוטין, וכמי שבקיא בפקודות מטכ"ל, אני יכול לאשר את נכונות העובדות שהוא הזכיר (אגב, הפקודה העוסקת בנושא זה איננה חסויה, ולכן ניתנת לעיון ע"י כל אחד). ולעניין הדרך שבה נאט"ו מגדירה "קצין זוטר" ו"קצין בכיר" - לא ידוע לי על הגדרה רשמית של נאט"ו בעניין הזה, אם כי אני לא מתחייב על זה, ויתקנו אותי אם אני טועה.ידוע לי שלכל מדינה החברה בנאט"ו יש דרגות והגדרות משל עצמה. ובכל מקרה, גם אם קיימת הגדרה רשמית של נאט"ו ל"קצין זוטר" ול"קצין בכיר", היא איננה רלוונטית, שכן ההגדרות נקבעות ע"י ישראל ולא ע"י נאט"ו - מה גם שישראל כלל לא חברה בנאט"ו. לסיכום, כפי שכתב קודמנו, הקצונה הבכירה בצה"ל נפתחת בדרגת סגן-אלוף, בראש ובראשונה משום שהוא ממונה במישרין ע"י גורם מטעם הפיקוד העליון.

טועים ומטעים תרגום מדוייק אנגלית עברית[עריכת קוד מקור]

עבר לשיחה:דרגות הכוחות המזוינים של ארצות הברית, שם מקומו. חגי אדלרתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ג באדר א' ה'תשס"ח • 16:15, 19 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]

אלוף - לא דורש אישור שר הבטחון?[עריכת קוד מקור]

בערך כתוב שלאלוף מועלים בדרגה באישור הרמטכ"ל. נו, בטח. הרי מי יעלה אלוף בדרגה? אלוף אחר? אבל למיטב זכרוני, אלוף מאושר גם אצל שר הבטחון (ראו סבב אישורים אחרון 1). מישהו רוצה להוסיף מידע לפני שמתבצע עדכון בערך? --‏ Itzike שיחה 03:09, 3 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

סמ"ר יכול להיות נגד, ולא רק חוגר. משמע, נגד איננו רק "חוגר בשירות קבע, בדרגת רב סמל ועד רב-נגד". נגד הוא כל חוגר בשירות קבע. יעידו על כך כל החיילים בדרגת סמל ראשון שנושאים תעודה שמציינת "נושא תעודה זו הוא נגד בשירות קבע בצה"ל"... המתעתקשיחה 01:38, 4 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

נטען בפני כי הערך ארוך מדי, ואני נוטה להסכים. לדעתי כדאי לפצלו לפי דרגות חוגרים, דרגות נגדים, ודרגות קצינים. את הסעיפים על העלאה בדרגה לאחר המוות, כינויי סלנג, וכו', אפשר לפצל לערכים נפרדים או להצמיד לדרגות הרלוונטיות לפי העניין. הערך כמו שהוא כרגע הוא אוסף של פרטים שהקשר ביניהם רופף במקצת, והוא באמת ארוך. קומולוס - שיחה 22:57, 15 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

נגד (במשמע: נגד, לא "נַגָּד"). הוא לא ארוך מדי לטעמי. ואם כבר, אז לפצל ל"היסטוריה של דרגות" ולדרגות עצמן, או משהו בדומה; ולא לדרגות חוגרים, נגדים וקצינים, שלא מצדיקות כל קבוצה ערך משלה. אביעדוס - שיחה 23:00, 15 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
בעד פיצול. מוכן לדון על מבנה הערך שהוא די הזוי עכשיו ורואים שנבנה טלאים טלאים. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 23:03, 15 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
בבקשה, חגי. איך אתה מציע לחלק את הערך? קומולוס - שיחה 23:58, 15 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
חשבתי כמוך. ערך ראשי הכולל "היסטוריה של דרגות", ושאר דברים וכל השאר הפניה לערכים מורחבים, כולל ערך מורחב על הקבלה לצבאות אחרים. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 00:04, 16 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
ערך מורחב עם הקבלה לצבאות אחרים כבר יש. אתה חושב שסביר לעשות את זה לפי חוגרים-נגדים-קצינים או אחרת? קומולוס - שיחה 00:10, 16 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
אין ערך כללי על הקבלה. יש הקבלה רק לצבא ארה"ב. מספיק לדעתי הקבלה של כל הדרגות יחד, כמו ארה"ב. כיום ההקבלה מפוזרת על דרגות הוורמאכט ועוד ערכים אחרים. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 00:24, 16 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
תשמע, הקבלה לצבאות נוספים פרט לצבא ארה"ב לא קיימת כרגע בערך, ואני בספק אם צריך לעשות ערך עם דרגות לכל צבא, וערך אחד שבו דרגות כל הצבא משוות לצה"ל. זה קצת... ישראלוצנטרי. כיוון שהשוואת צה"ל לצבא ארה"ב (ולצורך העניין בפוטנציה גם לצבאות אחרים) כבר חולצה מהערך לפני תחילת הדיון, אני מעוניין לרכז את המאמץ במה לעשות עם הערך במצבו הנוכחי. את השאלה אין וכמה להשוות את דרגות צה"ל אפשר לפתור אחר כך. קומולוס - שיחה 15:37, 16 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

נגד חזק. הערך אינו ארוך כלל. הוא אולי נראה מעט נפוח בגלל התבניות אבל למעשה יש בו מעט בשר. ערך אחד ומאוחד היא הצורה הטובה ביותר להציג את הנושא וכל פיצול רק יזיק. מה שכן, אפשר לשקול עיצוב אחר לערך. אולי לבטל את הטבלאות ולהפוך את תמונות הדרגות לגלריות. השקמיסט - שיחה 17:15, 16 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

למה למשל הפסקה על העלאה בדרגה לאחר המוות מקומה כאן ולא בערך נפרד? מה ההבדל בין "ערך אחד ומאוחד" לסתם "ערך אחד"? קומולוס - שיחה 20:18, 16 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
כי זה המקום הטבעי של הפסקה ואין שום יתרון בפיצולה רק חסרונות. ב"ערך אחד ומאוחד" יש מילה אחת יותר מאשר ב"ערך אחד" והיא נועדה להדגיש כי יש לשמור על פרטי המידע מאוחדים. השקמיסט - שיחה 20:45, 16 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
לא צריך אמצעים ספרותיים. זה בסך הכל דף שיחה. לגבי ה"מקום הטבעי" של הפסקה, אתה מוכן להרחיב? לדעתי זה יכול לשבת יופי גם בערכים על טיפול בחללים בצה"ל, במדיניות כוח האדם של צה"ל, בערך נפרד או להמחק בכלל כי זה לא ממש בעל חשיבות אנציקלופדית. למה דווקא כאן? קומולוס - שיחה 01:22, 18 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
אני מקבל את הצעת השקמיסט להפוך את הטבלאות לגלריות. מה דעתך על נקודות נוספות שהעליתי - איפה נשים את כל נהלי כוח האדם האקטואליים? קומולוס - שיחה 17:01, 23 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
הנהלים עוסקים בדרגות ולכן הערך הזה הוא המקום הראוי להם בעיני. השקמיסט - שיחה 18:04, 23 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
יש עוד המון פקודות מטכ"ל שעוסקות בדרגות. ויקיפדיה אינה מדריך מעשי, וזו רמת פירוט שהיא מוגזמת גם בערך שכותרתו "קידום בדרגה בצה"ל", לא כל שכן בערך שכותרתו "דרגות צה"ל". קומולוס - שיחה 20:55, 23 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

קיצוץ דחוף[עריכת קוד מקור]

עכשיו קראתי את הערך יותר בעיון, ואני חושב שהוא בנוי רע מאוד. זו צריכה להיות רשימה של דרגות וקצת מידע על כל דרגה, וזהו. כל הסיפורים על הקידום ועל זה שרס"ב מקבל הצדעות בשער המחנה וכל מיני דיקדוקי פז"מ, זה לא צריך להיות פה בכלל. אפשר לחשוב ביחד על שם לכל האינפורמציה הזאת, כמו "נהלי כח אדם של צה"ל" או משהו מעין זה, אבל לא כאן. "רס"ב הוא בעל מעמד מקביל לסא"ל"? כן, מבחינת רכב, ואולי בכל מיני ענייני פנסיה, אבל לכתוב את זה ככה בערך באנציקלופדיה? זה קישקוש. סא"ל הוא מפקד גדוד או סגן מפקד בסיס, רס"ב הוא נגד מטבח. איזה דמיון יש כאן? קומולוס - שיחה 01:42, 18 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

רנ"ג הוא בעל מעמד מקביל לרס"ן באותו פז"ם, חד וחלק (רכב של רס"ן, שכר של רס"ן, הצדעה כמו רס"ן).
אין סיבה לא להרחיב, גם היסטורית, וגם על המשמעויות הנלוות. נחמיה ג - שיחה 23:11, 19 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
למה אין? קומולוס - שיחה 23:39, 19 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
ערך אוכל אבל לא שותה. יש מה ללמוד מזה, צריך להמעיט במשמעויות עכשוויות - ואני מוצא ממש מעט כאלו בערך.. נחמיה ג - שיחה 00:11, 20 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
פז"מ לדרגה זו משמעות עכשוית. פקודות מטכ"ל לגבי העלאה בדרגה זו משמעות עכשוית. שכר והצדעות זו משמעות עכשוית. מאידך, יש אזכור קצרצר של דרגות שבוטלו כמו ממ"ק (למה אין תמונה?), רב טוראי ראשון (ראה הערך באנגלית) לא מוזכר כלל. כל הנהלים האלה צריכים לשבת במקום אחר, אם בכלל. האם בערך על הדרגות בשירות בתי הסוהר יש מידע כזה? מה לגבי שירותי הכבאות? האם יש לו מקום? לדעתי לא. זה עושה עירבוב ומקשה על הרחבה אם כזו נדרשת. פסקת ה"סלנג" לא נראית לי בפורמט הנוכחי שלה. או שכותבים את זה ליד הדרגה, או שמעבירים את זה לערך "כינויים של דרגות בצה"ל". לא צריך לשבת כאן. דווקא תחום ההיסטוריה חסר. הערך במתכונתו הנוכחית ראוי להקרא "דרגות צה"ל כיום". את ההערות לגבי יצירת הדרגה הייתי מצמיד אליה. מבנה הטבלה הזה לא כל כך מוצלח, הייתי מחלק לפסקאות במקום. קומולוס - שיחה 00:41, 20 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

השורה הראשונה בערך מיותרת לגמרי[עריכת קוד מקור]

זה מובן מאליו לאור שם הערך. ברוקולי, ברשותך, אסיר אותה. קומולוס - שיחה 01:55, 16 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

עד עכשיו היו בערך חורים אדומים במקום תמונות הדרגות שנמחקו, מסתבר שלא היה תחליף חופשי. לכן שחזרתי את התמונות מאתר צה"ל, בהחלט מדובר בשימוש הוגן חוקי למהדרין. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 19:42, 2 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

וטוב עשית! Ldorfman - שיחה 00:58, 3 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

העלאת דרגה בעת מוות בצה"ל[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:הכה את המומחה/ארכיון26

למירב ידיעתי כל החיילים והקצינים בצה"ל זוכים להעלאה בדרגה בעת מותם בשירות, למעט אלופים. ראיתי קצת מהשידורים של ערוץ 33 ביום הזכרון (המוסיקה טובה), כשמראים את כל שמות הנופלים. היו שם מספר חיילים בדרגת טוראי. נראה שדרגה זו אינה הגיונית למישהו שמופיע ברשימה זו של ההרוגים. מישהו יכול להסביר את התופעה? כמו כן, האם במקרה של התאבדות במהלך השירות הדרגה מועלית? תודה מראש. אליזבט שיחה 16:01, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

אני חושב שאת טועה ואין שום החלטה מיוחדת על העלאת דרגה אוטומטית לאחר המוות, למשל את אילן רמון לא העלו בדרגה לאחר מותו.Ingsoc 17:17, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אילן רמון היה אלוף, וכפי שציינתי אותו אותם לא מעלים כי אז הם הופכים לרב-אלוף שזו דרגה רק לרמט"כלים. אליזבט שיחה 17:19, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אלוף משנה. ‏ יוסאריאן‏ • שיחה 17:30, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
התבלבלתי בגלל הדיון שהיה אחרי מותו אם להעלותו בדרגה או לא. אף אחד לא שמע על זה שמעלים בדרגה אנשים שנהרגים בעת השירות בצה"ל? אליזבט שיחה 22:19, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אליזבט, המדובר בנוהג ולא בנוהל (מזכיר לי את ערכי הפורנוגרפיה...), שמיושם הלכה למעשה בעיקר בדרגות חוגרים. לצבא זה לא "עולה" בכלום לפרסם שרב"ט פלוני שנהרג הוא מעתה ואילך סמל, אין לזה שום משמעות. כשמדובר בקצינים, ובמיוחד בקצונה הגבוהה, לא הגיוני להפוך פתאום אלוף משנה לתת אלוף. ‏Harel‏ • שיחה 22:35, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
הראל, זה קיים גם בקצונה זוטרה בטווח סג"ם - רס"ן. שנילישיחה 22:40, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
וניזכרתי לפחות במקרה אחד שלמה ערמן מגדוד 9 שהועלה מדרגת סמל לסג"מ בקבלו גם אות הגבורה במלחמת יום הכיפורים. שנילישיחה 22:42, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
באמת? נשמע מוזר כי דרגות הקצונה ודרגות החוגרים אינן על אותה סקאלה. הייתי מצפה שיקודם בדרגות הנגדים. כנראה שזה מקרה מאוד יוצא דופן. אגב, נדמה לי שבהגדרה, קצונה זוטרה היא רק דרגות סג"מ-סגן, לא? בכל אופן, אכן יש הבדל חד בין הדרגות עד רס"ן ומרס"ן הואיל והדרגות עד רס"ן הן תלויות פז"ם בלבד (דה פקטו) בעוד העלאה לסא"ל והלאה דורשות החלטות אלוף (נדמה לי) ומעלה. נריה 22:47, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
זה לא נוהג, זה מוסדר בפקודות מטכ"ל. בשורה התחתונה, מעלים בדרגה, למעט במקרים של התאבדות או של מוות בנסיבות שיש בהן קלון. מקווה שאפשר עכשיו להעלות את רס"ן שמועתי לדרגת סרן. עידו 22:50, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
צריך להיזהר מאנכרוניזם. הפקודה הזו למיטב ידיעתי לא הייתה קיימת בעבר, למשל לא במלחמת יום הכיפורים. ‏Harel‏ • שיחה 22:52, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אז למה היו טוראים ברשימה, גם מתאריך מוות בסוף 99 למשל? אליזבט שיחה 22:55, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
הראל צודק, לפי מה שכתוב בה היא מ-1 באוקטובר 1982. לגבי טוראים - יכול להיות שמדובר חיילים שהתאבדו. עידו 22:57, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

כתבתי לפני התנגשות עריכה: תנו להכניס משפט. :::ראה עיטור הגבורה שהוענק לשלמה ערמן, באתר "בעוז רוחם" של אגף כוח האדם בצה"ל. לגבי קצינים אני כותב מזכרוני ולכן אין בידי הוכחות אבל נדמה לי שאפילו היו מי שהועלו לדרגת סא"ל לאחר מותם. שנילישיחה 22:58, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

אוקיי, יש עוד מקרים. לפי סעיף 11(ג): "חוגר שהשלים מחצית מן הפז"ם הנדרש להעלאה לדרגה הגבוהה בדרגה אחת מדרגתו יועלה לדרגה הגבוהה בדרגה אחת מדרגתו". כלומר, אם הוא לא השלים את מחצית הפז"מ, הוא לא יועלה בדרגה. לפי סעיף 11(ד), אם הוא נפל במהלך פעילות מבצעית הוא יעלה בדרגה בכל מקרה, גם אם הוא לא השלים את מחצית הפז"מ עידו 23:02, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
נראה לי שלא מראים מתאבדים ברשימת החללים. אז הגיוני אולי שהטור' נפלו אחרי שלא השלימו חצי מהפז"מ הנדרש. אליזבט שיחה 23:09, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אחת העובדות הפחות ידועות, והפחות מוזכרות, היא שחלק גדול למדיי מחללי צה"ל לא נפלו בפעילות מבצעית כי אם מתו ממחלות, מתאונות דרכים, מתאונות אחרות, מהתאבדות וכיוצא בזה. ‏Harel‏ • שיחה 23:10, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
לגבי חוגרים כבר הובאה התשובה לעיל. לגבי קצינים הכלל הוא שהקצין מועלה לדרגת התקן של התפקיד אותו מילא, במידה ולה היה בדרגה זו. למשל, תפקיד מג"ד הוא תקן סא"ל. אם מילא אותו רס"ן שנהרג, הוא יועלה בדרגה לסא"ל. אם מילא אותו מי שכבר היה סא"ל - לא יועלה בדרגה. תקן של מפקד יחידה חטיבתית (פלס"ר, פלחה"ן וכו') הוא רס"ן, אם מפקד היחידה היה סרן ונהרג - יועלה, וכן הלאה.
בנוסף ישיוצאים מן הכלל רבים, שההחלטה בעניינם פרטנית בהתאם לנסיבות המקרה. צוער שחר סימני, למשל, שנחטף ונרצח בידי מחבלים, הועלה לאחר מותו לדרגת סג"מ, למרות שלא היה בתקן זה, משום שהתברר שנאבק בחוטפיו ואף פצע אותם, ועל כן הוחלט שהוא "נפל בקרב".
בהמשך לדבריו של הראל לעיל: אכן, רשימת חללי צה"ל לא כוללת רק חיילים שנהרגו בקרב או במסגרת מילוי תפקידם, אלא כל מי שמת בעודו חייל. גם חייל שיצא לחופשה ונהרג בתאונה שכלל לא קשורה להיותו חייל, ייחשב חלל צה"ל. גם חייל שלקה חלילה במהלך החורף בשפעת מהסוג הקטלני ומת, ייחשב חלל. יש בזה הד להשקפה שכל מי שמכלה את זמנו בצבא משרת את המדינה וזכאי לכבוד מיוחד ממנה בעת מותו, יהיו הנסיבות אשר יהיו. עם זאת, נראה לי הגיוני שיתנו כבוד-יתר למי שנפל בעת מילוי תפקידו, וסביר שמכאן ההבדל בהעלאה בדרגה לאחר המוות (אם כי אין לי שום מידע מוצק בעניין). ‏DrorK‏ • ‏שיחה00:17, 25 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

בדיון זה מוצג מידע רב, וראוי שהמשתתפים בו ירחיבו את הסעיף דרגות צה"ל#קידום בדרגה שיצרתי, בקיצור נמרץ, בעקבות דיון זה. דוד שי 07:40, 25 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

תמונות הדרגות[עריכת קוד מקור]

התמונה בדרגות הקמ"א והקא"ב הפוכה. כלל תמונות דרגות הכתף המוצגות הינן הדרגה המונחת על כתף ימין, ואילו בתמונת דרגת הקמ"א ודרגת הקא"ב - התמונה הינה של כותפת שמאל. (ניתן לראות זאת לפי כיוון עלה הזית. בכל הדרגות נדרש שענף הזית יהיה כלפי "מעלה", כלומר השורש לכיוון הבטן, וקצה הענף לכיוון הגב, כאשר עונדים את הדרגה). 79.181.42.175 13:14, 2 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

יש משהו בדבריך. נזמן לכאן מומחה עריכה. חגי אדלרשיחהל-71 ערי מיליונים אין עדיין ערך. קחו אחת! • ט' באייר ה'תשס"ט • 06:00, 3 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
תמונות אלו מוגנות בזכויות יוצרים כיוון שנלקחו מאתר צה"ל ולכן לא ניתן לתקן את הטעות. אם מישהו יצור גרסה חופשית ניתן יהיה לתקן את הטעות. הידרו - שיחה 00:12, 4 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

גרסאות SVG[עריכת קוד מקור]

משום מה, בדף הערך הפלאפלים לא יוצאים טוב, אבל בדפי הקובץ זה בסדר. Mintz l - שיחה 20:24, 6 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

הגיית שמות הדרגות[עריכת קוד מקור]

למיטב ידיעתי, סג"מ נהגית סָגָם - באופן תקני-רשמי, וכך גם רס"ל - רָסָל ורס"ב - רָסָבּ. האם ההגייה של שאר הדרגות המנוקדות בערך, רָסָן, תָאָל - היא הגייה תקנית-רשמית? למיטב ידיעתי, ההגייה "רָסָן" או "תָאָל" היא לא הגייה רשמית/תקנית, אלא דיבורית. רשמית הם רב-סרן, תת-אלוף. האם מישהו יכול להתייחס, ולהסביר? אלדדשיחה 20:54, 30 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]

אלדד, מה הופך הגייה לרשמית? תומר א. - שיחה 20:59, 30 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]
שאלה מעניינת, אין לי תשובה ודאית או קונקרטית בשלב הנוכחי. ובכל אופן, בעקבות הערתך, הייתה לי תובנה מסוימת גם לגבי הדרגות שהזכרתי כאילו הן כן תקניות-רשמיות. ייתכן שאַפנה בקרוב שאלה בעניין הדרגות לאקדמיה. מעניינת אותי תגובתם. אלדדשיחה 21:11, 30 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]
אם הבנתי נכון את דבריך הבנתי מהם כי אתה טוען שהדרגות רס"ל-רס"ב וסג"מ הן ראשי תיבות הגויים. מהניסיון שלי בצבא כל הדרגות (פרט לאלוף) נהגות בראשי התיבות שלהן. כך, כשמכריזים על כניסתו של הקרפ"ר, יש לומר: "תא"ל חזי לוי". שוב, למיטב ידיעתי פרט לסגן כל שאר הדרגות נהגות בשתי תנועות A. כאן יש הסבר איך צריך לנקד את הדרגות אך לא הצלחתי להבין אם צריך פתח וקמץ או שני קמצים. תומר א. - שיחה 22:16, 30 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]
כלומר, אם ניקח לשם הדוגמה את הדרגה "רב-סרן" - האם היא נהגית בצבא בצורת הקיצור Rassan? נגיד, כשמכריזים על כניסתו של רב-סרן איקס, יגידו: רָסָן איקס? בעניין האתר של האקדמיה, בדקתי את הקישור שציטטת, ולא ראיתי את הדרגות. אציץ בו שוב מחר. אלדדשיחה 00:05, 1 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]
במילון למונחי צה"ל (ה'תשנ"ח-1998), שממה שיצא לי לראות מקפיד על תקינות לשונית, מופיעות הדרגות (לרבות רס"ן ותא"ל) בניקוד. אביעדוס • י"ד בכסלו ה'תש"ע • 00:12, 1 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]
אף אחד לא מכריז כשרס"ן נכנס לחדר, אבל יש הנוהגים לומר רס"ן. עכשיו כשהעלית את הנושא אני מרגיש שאולי באמת מדובר במשלב נמוך יותר כאשר מדובר בדרגת רס"ן כי אני מסוגל רק לדמיין פקידות אומרות את זה ולא את מפקד הבסיס. באתר של האקדמיה אין התייחסות מיוחדת לדרגות אלא לניקוד ראשי תיבות (ובהן לתפקידים בצבא). תומר א. - שיחה 07:59, 1 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]
לכך בדיוק כיוונתי - קלעת לכוונתי. לא כל הדרגות נהגות באופן רשמי במשקל פָּעָל. אבל אביעדוס לעיל חידש לי. מעניין. אלדדשיחה 13:51, 1 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

לדעתי, המקור של הדרגה הוא ראשי תיבות של 'סגן מחוץ לתקן' ולא כפי שנכתב בהערת השוליים הראשונה.שלומגר - שיחה 23:23, 26 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]

שנים בקצונה[עריכת קוד מקור]

למה לא רשום מספר השנים בין דרגה לדרגה בדרגות הקצינים? (נכתב על ידי אלמוני ב-22:55, 11 ביוני 2011‏)

כיוון שהפרק זמן המינימלי הקבוע היחיד בקצונה הוא בין סג"מ לסגן - שנה. מעבר לכך, הפז"ם נתון לשינוי ו/או קיצור, ותלוי גם בתפקידים שביצע הקצין (נכתב על ידי אלמוני ב-23:44, 18 בספטמבר 2012)

מקור השם אלוף[עריכת קוד מקור]

בערך כרגע מופיע מקור השם אלוף מדברי הימים:

סגן-אלוף, אלוף-משנה, תת-אלוף, אלוף ורב-אלוף - כשם אלופי אדום: "...וַיִּהְיוּ אַלּוּפֵי אֱדוֹם, אַלּוּף תִּמְנָע אַלּוּף עליה (עַלְוָה) אַלּוּף יְתֵת. אַלּוּף אָהֳלִיבָמָה אַלּוּף אֵלָה, אַלּוּף פִּינֹן. אַלּוּף קְנַז אַלּוּף תֵּימָן, אַלּוּף מִבְצָר. אַלּוּף מַגְדִּיאֵל, אַלּוּף עִירָם; אֵלֶּה, אַלּוּפֵי אֱדוֹם" (דברי הימים א', א', נ"א-נ"ד).

נראה שמן הראוי לתת כמקור את בראשית ל"ו: "...וְאֵלֶּה שְׁמוֹת אַלּוּפֵי עֵשָׂו לְמִשְׁפְּחֹתָם לִמְקֹמֹתָם בִּשְׁמֹתָם אַלּוּף תִּמְנָע אַלּוּף עַלְוָה אַלּוּף יְתֵת. אַלּוּף אָהֳלִיבָמָה אַלּוּף אֵלָה אַלּוּף פִּינֹן. אַלּוּף קְנַז אַלּוּף תֵּימָן אַלּוּף מִבְצָר. אַלּוּף מַגְדִּיאֵל אַלּוּף עִירָם אֵלֶּה אַלּוּפֵי אֱדוֹם לְמֹשְׁבֹתָם בְּאֶרֶץ אֲחֻזָּתָם הוּא עֵשָׂו אֲבִי אֱדוֹם..." (נכתב על ידי אלמוני ב-15:14, 9 במאי 2012)

הוספתי את הפסוקים שהבאת. תודה על ההערה. איני יודע אם ידוע לך זאת, אולם יש ביכולתך להוסיף מידע גם בעצמך. נשמח אם תעשה כן. ‏Ldorfman‏ • שיחה 02:08, 13 במאי 2012 (IDT)[תגובה]

צריך להוסיף את סמלי דרגות חיל הים וחיל האוויר[עריכת קוד מקור]

מה כוחות היבשה של צהל הם היחידים שמקבלים דרגות?109.186.241.196 15:53, 12 במאי 2012 (IDT)[תגובה]

הכנתי את הדרגות של כל הזרועות, וגם דרגות ב'. פשוט זה אורך זמן רב להעלות כל דרגה באופן פרטני, אז התייאשתי... מתישהו אני אעשה זאת. ‏gal m22:50, 12 במאי 2012 (IDT)[תגובה]
צריך גם להוסיף בזרוע היבשה את סגן אלוף ואלוף משנה צבי מתן - שיחה 15:53, 14 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]
צבי מתן, קודם כל, שים לב שענית לשיחה מלפני 6 שנים. אך בכל אופן, היכן ראית שחסרים סמלי הדרגות של סגן אלוף ושל אלוף משנה? Dovno - שיחה 16:20, 14 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]
אשמח אם תסביר לי לעלות תמונה כדי שאוכל להראות לך את זה צבי מתן - שיחה 11:50, 15 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]
צבי מתן, פשוט תפנה אותי לשם הפרק (או תת-הפרק) בו המידע חסר. Dovno - שיחה 11:52, 15 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]
ההיסטוריה של דרגות צה"ל: דרגות הקצינים צבי מתן - שיחה 11:56, 15 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]
ומה חסר שם? יש טבלה לדרגות סגן-משנה עד רב-סרן (והשוואה לדרגות המקבילות האמריקאיות) ואחריה טבלה לדרגות סגן-אלוף עד רב-אלוף (והשוואה לדרגות המקבילות הבריטיות). איזו דרגה חסרה לדעתך, ובאיזו טבלה? בפרט, הפרק שיותר למעלה בשם "קצינים" מפרט בטבלה אחת את כל הדרגות כולן, בכל החילות. הפרק אליו הפנית מדבר על ההיסטוריה של הדרגות, ואיך נוצרו בהשוואה לחילות אחרים. Dovno - שיחה 12:01, 15 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]
אשמח אם תסביר לי איך מעלים תמונה לכאן וכך יהיה לי יותר קל להסביר לך את שאלתי צבי מתן - שיחה 15:23, 15 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]
צבי מתן, אין צורך להעלות את התמונה לוויקיפדיה דווקא. אתה יכול להעלות לכל אתר שיתוף תמונות (כגון imgur.com או רבים אחרים), ולשים כאן קישור עבור הדיון. Dovno - שיחה 15:36, 15 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

דרגות ייחודיות לח"א שיצאו משימוש[עריכת קוד מקור]

מפקד לה"ק - להק זו מילה (באנגלית - flight), לא ר"ת. הורדתי את הר"ת. (נכתב על ידי אלמוני ב-23:47, 18 בספטמבר 2012)

ערך מצויין![עריכת קוד מקור]

נהנתי לקרוא. בברכה Mr. GOD - שיחה 09:49, 9 בספטמבר 2013 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:46, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

למה אל"ם סג"ם - ולא כמקובל בעיתונות אל"מ וסג"מ?[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי לפי מה נקבע בערך הכתיב סג"ם ואל"ם וכדומה? בניגוד למקובל בספרות או בעיתונות. אף שאיני מבין בזה, נראה לי שגם מבחינה דקדוקית ראשי-תיבות לא אמורים להיות מעוותים כביכול מדובר במילה אחת. מאידך, במילה רס"ן הכתיב המקובל הוא ב-ן' סופית, כי היא מייצגת את האות הסופית שבמילה סרן. ביקורת - שיחה 12:01, 31 במרץ 2014 (IDT)[תגובה]

כך כתוב באתרי צה"ל הרשמיים... בתקשורת אפשר למצוא את שתי הצורות, ולכן נראה לי שנכון להסתמך על מקור רשמי, הלוא הוא צה"ל--Ubub92 - שיחה 13:44, 31 במרץ 2014 (IDT)[תגובה]
צריך לבדוק מה התעתיק הנכון לפי האקדמיה ללשון העברית. אולי אלדד יכול לסייע לנו. גילגמש שיחה 15:31, 31 במרץ 2014 (IDT)[תגובה]
הדרגות הצבאיות האלה נהגות כמילים (אַלָּ"ם, סַגָּ"ם), ולכן הן נכתבות באות סופית. במקרה אחר, נגיד, תנ"צ, הציבור הוגה "תת-ניצב" ולא תַנָּ"ץ, ולכן ראשי התיבות האלה לא נכתבות ב-צ' סופית. וראו גם כאן, "אותיות סופיות בראשי תיבות". אלדדשיחה 18:32, 31 במרץ 2014 (IDT)[תגובה]
דרך אגב, בנימה אישית, אני רגיל לכתוב אל"מ, סג"מ, אבל הבנתי שבצה"ל כבר השתרשה הצורה באותיות סופיות (אין לי דרך לבדוק את זה). אם כותבים "אל"מ", "סג"מ", אפשר לפרשן את הצורות האלה כצירופי מילים ולא כמילה המקוצרת (קרי, המילה נהגית "אלוף-משנה" ולא אל"ם, וכו'). לכן, לטעמי, שתי הצורות נכונות. אלדדשיחה 18:34, 31 במרץ 2014 (IDT)[תגובה]
א. הציבור הוגה אלוף-משנה במידה זהה לתת-ניצב, במקרה של סג"מ, אלדד אכן צודק.
ב. אם אכן שתי הצורות נכונות, לדעתי יש מקום להעדיף את הכתיב הרווח באזרחות. ביקורת - שיחה 20:33, 31 במרץ 2014 (IDT)[תגובה]
כחייל סדיר, יכול להעיד ממקור ראשון שהוגים אל"ם באופן די נפוץ. למעשה, חוץ מטקסים רשמיים, לרוב שומעים אל"ם ולא אלוף משנה. Ubub92 - שיחה
אם לא הייתי מספיק ברור: דיברתי על ההגייה הציבורית, לא זו הצה"לית, ברור שההגייה צבאית אוהבת את הקיצורים, וכל המרבה הרי זה משובח (כשאני חושב על זה, זה סוג של פרדוקס, להאריך בקיצורים...). ביקורת - שיחה 20:42, 31 במרץ 2014 (IDT)[תגובה]
אכן, בציבור הוגים "אלוף-משנה", ולא "אל"ם" :) דרך אגב, דוגמה נוספת לקיצור היא "בג"ץ" - גם כאן מקובל להגות אותו כמילה אחת. אלדדשיחה 21:33, 31 במרץ 2014 (IDT)[תגובה]

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

זכור לי לפני שנים שקראתי מספר פעמים במילון שדרגת סמל- הינה ראשי תיבות של המילים סגן מחוץ למניין. דווח על ידי: שלומי 95.86.70.104 08:34, 15 באוגוסט 2014 (IDT)[תגובה]

אכן, זה המקור למילה, אולם היום זו מילה בפני עצמה. בריאן - שיחה 08:38, 15 באוגוסט 2014 (IDT)[תגובה]
המידע מופיע בערך. לא ברור מלשון הדיווח שכוונתו לשנות לסמ"ל. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 06:57, 16 באוגוסט 2014 (IDT)[תגובה]


טעויות בדרגות בהקבלה לצבא הבריטי[עריכת קוד מקור]

הטבלה שמקבילה לדרגות באנגלית שגויה. סגן אלוף זה לא lieutenant אלא Lieutenant Colonel אלוף משנה זה Colonel לתת אלוף יש מקבילה והיא: Brigadier (aka 1 star)

מקור: http://www.army.mod.uk/structure/32321.aspx התכוונתי לערוך בעצמי אבל ללא חשבון אני לא יכול להעלות את התמונות הנכונות.

2620:0:1048:0:9831:4A2B:9590:C2B8 14:42, 16 במרץ 2016 (IST)[תגובה]

צודק, גם התמונות שגויות. עשו מהערך סלט. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 15:45, 16 במרץ 2016 (IST)[תגובה]
תקנתי את הבעיות שציינת. משתמש:Tomtom‏ תקן דברים אחרים שאתה מוצא. בורה בורה - שיחה 15:48, 16 במרץ 2016 (IST)[תגובה]
התמונות הן לא של הדרגות שתיקנת אלא של דרגות אחרות ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 15:49, 16 במרץ 2016 (IST)[תגובה]
מעבר לכך כל הפרק הזה שגוי, לא היו דרגות אלוף משנה ותת-אלוף בתחילת הדרך, כל ההשוואה הזו היא פרק שגוי שנוסף לערך ואין מקומו ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 15:51, 16 במרץ 2016 (IST)[תגובה]
התמונה של בריגדיר שהוספתי נכונה בהחלט! לדעתי גם זו שהייתה בערך נכונה. אני לא רואה סיבה להסיר את הפרק. מה קשור "תחילת הדרך"? זו השוואה לקיים היום. בורה בורה - שיחה 16:07, 16 במרץ 2016 (IST)[תגובה]
תודה! התמונות של ליוטנטנט וליוטנטנ קולונל לא הוחלפו והן שגויות. 2620:0:1045:5:619B:9995:F144:16B8 12:53, 17 במרץ 2016 (IST)[תגובה]
אכן. הסרתי אותן, כי אין כרגע תמונה חופשית. בורה בורה - שיחה 16:56, 17 במרץ 2016 (IST)[תגובה]

העמודות של הטבלאות בערך[עריכת קוד מקור]

צריך לשנות את רוחב העמודות בחלק מן הטבלאות בערך, בגלל חוסר פרופורציות לתוכן שבהן (צרות מדי, רחבות מדי).

לא יודע איך משנים, אז לא עשיתי את זה בעצמי.

--Volibon - שיחה 10:33, 9 באפריל 2016 (IDT)[תגובה]

מקור להקבלה של קצונה אקדמית[עריכת קוד מקור]

בערך נכתב שדרגת קמ"א מקבילה לדרגת סגן ושדרגת קא"ב מקבילה לדרגת סרן. צריך מקור. (וגם אני צריך לזה מקור לאיזשהו צורך..)

"הערות" במקום הלא נכון[עריכת קוד מקור]

עמודת ההערות לא מיושמת נכון - לא ברור לאיזו עמודה היא מתייחסת.

דיווח שאורכב ב-24 ביוני 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: חדש

קבלת דרגת סרן הינה לאחר שנתיים מקבלת דרגת סגן (שנתיים לאחר כניסה לקבע דהיינו לאחר 5 שנים בצבא)

ערך מבלבל[עריכת קוד מקור]

ריבוי הפרקים, פסקאות המשנה, התמונות וההסברים הוא פשוט בלתי אפשרי. לא ניתן לקרוא את הערך בצורה שוטפת בלי ללכת לאיבוד בבליל הקקפוניה הויזואלית. לדעתי צריך לפצל למספר ערכים שונים, לדוגמה: דרגות צהל נוכחיות, דרגות היסטוריות, דרגות מיוחדות וכד'.--כ.אלון - שיחה 13:26, 4 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-30 באפריל 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: לא טעות

דרגת הרנם אצל נגדים עדיין לא קיימת

"בפועל הדרגה לא בשימוש" Mod - שיחה 00:51, 29 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-25 ביוני 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

ב ״קבלת דרגה״ כתוב שחיילים עורפיים מקבלים סמל אחרי שנה ו9 חודשים. בטבלת ״חוגרים״ כתוב שהם מקבלים לאחר שנה 8 חודשים את הסמל.

עודכן בטבלה, תודה על הדיווח! Oren2 - שיחה 12:32, 20 ביוני 2021 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-26 בספטמבר 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

יחידת יום אויב של חיל הרגלים הוקמה ב2020 באפריל ובערך שלה כתוב שזה ב2017 וזו טעות הייתי ממליץ לתקנה

תוקן. לא מצאתי מקור לכך שהוקמה ספציפית באפריל, אך בהחלט חלה טעות בשנה. תודה על הדיווח! ‏Oren‏ • שיחה 02:25, 24 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

משך הזמן בין דרגות נגדים: לכל הפחות או לכל היותר?[עריכת קוד מקור]

בערך הנוכחי כתוב כי דרגות הנגדים מוענקות לאחר מספר שנים לכל הפחות. לעומת זאת באתרים של צה"ל ו'צו ראשון' (כאן, כאן וכאן) כתוב שהדרגות מוענקות לאחר מספר שנים לכל היותר. אור יקרות - שיחה 11:12, 4 ביולי 2022 (IDT)[תגובה]

בהיעדר התנגדות, תיקנתי. אור יקרות - שיחה 12:39, 5 ביולי 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בדרגות צה"ל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 23:34, 22 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

Done טופל. דג קטן - שיחה 18:37, 23 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

דרגת קא"מ[עריכת קוד מקור]

רשום בערך ש"לפי שעה סימני הדרגה קיימים בתצורה של מדי עבודה בלבד". זה לא נכון, אני עובד על הדרגות האלה באופן אישי, ויצא לי לחהזיק את סיכות דרגת ה-א' בידי. (אין לי לצערי תמונה יפה כמו שיש בערך) Adiliv3007 - שיחה 22:31, 4 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

Adiliv3007, הסרתי את המשפט שהיה בלי מקור. דג קטן - שיחה 11:45, 25 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-24 בנובמבר 2022[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: הצעה לשיפור

לא מוזכרות בין דרגות הקצונה שתי קטגוריות מיוחדות -
"דרגה אישית" , דרגה זו מוענקת לקצין מצטיין בתפקידו אך אין בשלב זה אפשרות לקדמו לדרגה גבוהה מזו שהוא מתפקד בה לפי התקן. כך, למשל, ראש מדור בדרגת רס"ן שממלא את תפקידו מספר שנים, מעבר לפז"מ שמאפשר קידום, עשוי לקבל דרגה אישית של סא"ל ולהמשיך בתפקידו הנוכחי.

"דרגת כבוד" הוגדרה לגבי יהודים ששרתו בדרגות גכוהות בצבא אחר ועלו ארצה. מדובר בדרגות ברמה של אלוף או תא"ל, ורוב מקבלי דרגה זו הם יוצאי הצבא האדום. לימים ניתנה דרגת כבוד למי ששרתו במלחמת העצמאות ולא קיבלו את הדרגה הצה" לית. כך למשל קיבל לאחר מותו, מי שהיה מפקד חיל הים -פול נחמן שולמן, שדרגתו במלחמה היתה " קברניט", דרגת כבוד של אלוף, כפי דרגת מפקד חיל הים. הדרגה הוענקה לבני המשפחה ע"י יצחק רבין.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בדרגות צה"ל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:28, 24 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]

היחידה האדומה[עריכת קוד מקור]

הדרגות לא נמצאות בשימוש בגלל שאין להן תקציב לדרגות, הן מכינות/רוכשות את הדרגות בעצמן בגלל שהדרגות לא מוכרות ע"י אכ"א וחסרות מק"ט. Adiliv3007 - שיחה 18:43, 2 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]

Adiliv3007, תודה על המידע. לא נראה לי שמתאים להוסיף את כל הפירוט הזה בערך, מה גם שכנראה אין לו מקור (אלא הוא על פי "מידע פנימי").
אז האם לדעתך כדאי לשנות את: "כיום, דרגות אלה אינן בשימוש[דרוש מקור]"? דג קטן - שיחה 21:04, 2 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
היי דג קטן. אפשר "כיום, דרגות אלה אינן בשימוש סדיר" (ואז אמרנו הכל ולא כלום, ולא יוכלו לבוא אלינו בטענות, בין אם מישהו יראה שמשתמשים בהן איפשהו ובין אם מקור רשמי יאמר שאין משתמשים בהן יותר). : ) ‏Virant‏ (שיחה) 22:50, 2 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
אהבתי את הניסוח Adiliv3007 - שיחה 23:41, 2 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
תודה וברוך הבא. ‏Virant‏ (שיחה) 05:09, 3 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ינואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בדרגות צה"ל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 13:27, 21 בינואר 2024 (IST)[תגובה]

כותרת: תיקון על מידע רב בדף זה![עריכת קוד מקור]

יש בדף ויקיפדיה זה דברים שאינם כתובים כגון: פירוט רב על מהו רב״ט אני מקווה שתוסיפו פירוט רב על מהו רב״ט יום טוב,הודיה פרחי (11) אשדו

סרטי קצונה בלשון נקבה[עריכת קוד מקור]

לא קיימים סרטים בלשון נקבה, וממשיכים להשתמש בסרט "קצין משפטים" גם עבור נשים (לדעתי הדבר נכון גם לחר"פ, אבל לא יכולה לומר בוודאות). למרות הפרסום מ2022, בפועל זה לא אומץ (יש האומרים שזה כי מדובר בדרגה - כמו שלא מטים את הדרגות סגן, סג"ם וכו' ללשון נקבה - כך אין להטות את הדרגות בסרטי המקצוע - אך אין לזה מקור). כיוון שמדובר בסוגיה שולית - אין כתבה על כך שבסוף השינוי אומץ רק עבור סרטי מקצוע ולא עבור סרטי דרגות. Meadowryeשיחה 11:55, 11 במרץ 2024 (IST)[תגובה]

"כמו שלא מטים את הדרגות סגן, סג"ם" - הנך רשאי להטות ולא אחרי הרבים.
https://hebrew-academy.org.il/2012/11/20/%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99%D7%94-%D7%A9%D7%94%D7%99%D7%99%D7%AA%D7%94-%D7%91%D7%9B%D7%96-%D7%91%D7%9E%D7%A8%D7%97%D7%A9/ --Amir Segev Sarusiשיחה 21:56, 11 במרץ 2024 (IST)[תגובה]