שיחת משתמש:Gilgamesh/ארכיון 71

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הקאג'ארים[עריכת קוד מקור]

הי, ראיתי שמחקת את השאלה שלי במזנון לגבי החלפת "קג'אר" ב"קאג'אר". השאלה לא מתייחסת לערך אחד מסויים, אלא למכלול שלם של ערכים ובעצם זו שאלה עקרונית. בפעם האחרונה שהערתי בדף שיחה על שינוי דומה, נכתב שהמקום להצעות כאלה הוא במזנון. אז מה לעשות? להציע שינוי שם בכל ערך קאג'ארי? לשאול בייעוץ לשוני? סיון ל - שיחה 10:04, 6 בדצמבר 2018 (IST)

שלום סיון,
כשיש דיון על שם ספציפי יש לערוך אותו בדף שיחת הערך. כאן יש לנו שם של שושלת. הדיון צריך להיות בדף שיחת הערך שעוסק בשושלת זו. הדיון יהיה תקף גם לערכים אחרים בשושלת זו. אם את רוצה לבצע החלפה את צריכה לפתוח דיון באולם הדיונים של בוט ההחלפות (ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/אולם דיונים). המזנון נועד לדיונים עקרוניים יותר ולא הוספה של אות בשמו של ערך פלוני. גילגמש שיחה 10:07, 6 בדצמבר 2018 (IST)
אבל אני מדקדקת בקוצו של יו"ד . אני אעלה הצעה בדף השיחה של השושלת, תודה. סיון ל - שיחה 10:10, 6 בדצמבר 2018 (IST)

מחיקת כותרת[עריכת קוד מקור]

שלום, תודה שהפנת את תשומת ליבי לעריכת https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%A0%D7%99_%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%9F, מובן שבאופן אוטומטי מחיקת תת כותרת ותוכנה יראה כהשחתה אך העריכה אינה השחתה. אודה אם תסביר לי כיצד לבצע את העריכה ולרשום את ההערות בגינה.

תודה

Fumanchufoojiya - שיחה 12:36, 6 בדצמבר 2018 (IST)

שלום,
אתה יכול לפתוח דיון בדף שיחת הערך ולנמק שם מדוע אתה מבקש למחוק את פרק האישומים הפליליים מהערך. אם תהיה תמיכה לעמדתך תוכל לבצע את העריכה שאתה חפץ בה. גילגמש שיחה 12:38, 6 בדצמבר 2018 (IST)

תודה גילגמש.

בעניין הביטול[עריכת קוד מקור]

אני כבר כמה דקות בודק את העניין, וטרם שחזרתי. גם הימלר וגם מילר היו ראשי הגסטאפו? אלדדשיחה 22:23, 6 בדצמבר 2018 (IST)

כלומר, לא הזדרזתי לבטל, כי חשבתי שאולי ראוי לבדוק אם השם "הימלר" היה נכון שם, במקום "מילר". אז ניסיתי להבין את המשפט שם, ולמי הייתה הכוונה. אלדדשיחה 22:24, 6 בדצמבר 2018 (IST)
הימלר הוא קודם כל ראש האס אס. מילר היה המפקד של אייכמן. זה גם כתוב אצל האנגלים (הרי לא סביר ששתי הוויקיפדיות יטעו בפרט מהותי כל כך). גילגמש שיחה 22:30, 6 בדצמבר 2018 (IST)
מילר היה ראש הגסטאפו. מה שניסיתי להבין מהמשפט היה האם אכן מדובר בראש הגסטאפו, והגעתי למסקנה שאכן כן. אז השם "היינריך מילר" היה נכון במשפט. השחזור שלך היה במקום (המשפט היה כתוב בצורה מפותלת, אבל בסופו של דבר הוא מובן). אלדדשיחה 22:34, 6 בדצמבר 2018 (IST)
יתכן שנדרשת שם עריכה. גילגמש שיחה 22:35, 6 בדצמבר 2018 (IST)
מאוד ייתכן. וזה היה לי טיפה מוזר, כי זה נושא שלמדתי בעבר, אבל התקשיתי לערוך את המשפט, וגיליתי שלא מעט דברים שידעתי בעבר נשכחו ממני כעת. בכל אופן, בהחלט רצוי שיערכו את המשפט, מי שבקיא בנושא. אלדדשיחה 22:37, 6 בדצמבר 2018 (IST)

אשמח שתקרא[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי שמחקת את הקישור בקשר לסקר עצים מכיוון שלדעתך מהווה פרסום. אשמח אם תקרא את המאמר כולו ותראה את הערך המוסף שיש בו ,במידה ואתה חושב שזה פרסום אשמח להוריד את פרטי יצירת הקשר או אפילו לעלות את המאמר תחת ערך שלא קשור אליי או לאתר שלי בכלל. לצערי אנשים רבים מגלים באיחור שאסור לכרות עצים מבלי לקבל אישור לכך דבר הפוגע בעצים רבים גם על ידי אנשים שלא היו עושים זאת אם היו מודעים לעובדה שכריתת עץ בוגר מהווה עבירה פלילית דבר שהיה מציל עצים רבים בארץ ובעיקר באזור המרכז הדליל גם ככה בעצים. שבת שלוםאלעד אורי - שיחה 21:02, 7 בדצמבר 2018 (IST)

קראתי כבר. קישורים כאלה לא מקובלים אצלנו. יש בו פן פרסומי מובהק. גילגמש שיחה 21:13, 7 בדצמבר 2018 (IST)

ביטול העריכה בערך של ביהביוריזם[עריכת קוד מקור]

בונאה בן אדם יושב ומנסה לערוך את הדף בהתבססות על מקורות, עובד קשה, עושה הגהיות, אתה בא ומוחק? למה לשגע את הבן אדם? אם העריכה האחרונה שלי שבה נמחקו 6 אלף סימנים לא טובה, אז בסדר, תבטל אותה, אבל למה לשחזר לעריכה של המשתמש LDORFMAN, ובכך לבטל גם את העריכה הקודמת שלא נגדה שום חוק בוויקיפדיה?

חשוב לי לציין שעם ביטול העריכה שהתבצעה על ידי LDORFMAN, שביטל לי עריכה של מחיקת 13 אלף סימנים, אני מסכים, כי זה נגד את החוקים, אבל אם הפעולה שלך אני לא מסכים, כי מעבר לכך ששיחזרת את הערך לעריכה של LDORFMAN, אתה גם "ביטלת" בו זמנית עריכה שביצעתי לפני העריכה האחרונה (שבה נמחק טקסט של 6 אלף סימנים).כי מה שקרה, שביצעתי עריכה שלא נגדה שום חוק, עדכנתי את הטקסט, ולאחריה ביצעתי עריכה שכן נגדה את החוקים ומחקתי 6 אלף סימנים. אז הייתה צריך לבטל את העריכה האחרונה ולא את שניהן ביחד.

אם תמשיכו לבטל לי פעולות שאין להן סיבה מוצדקת (כמו הפעולה האחרונה שבוצעה על ידיך בערך) אגיש תלונה על השחטה של ערך.

ראשית, אנא תגיש תלונה.
שנית, ביצעת מחיקה משמעותית ללא נימוק ראוי בתקציר העריכה. לא נימקת גם בדף שיחה. על כן החזרתי לגרסה היציבה, כמקובל.
שלישית, אתעלם מפנייה נוספת אם תמשיך להשתמש בשפה בוטה. גילגמש שיחה 15:22, 12 בדצמבר 2018 (IST)

היה זה בהמלחמה העות'מאנית-רוסית[עריכת קוד מקור]

זה לא עברית. 129.69.140.138 16:52, 12 בדצמבר 2018 (IST)

אני לא יכול להתייחס לטענתך כי לא ברור לי מה בדיוק אתה רוצה. אם אתה חושב שטעיתי בתיקון כלשהו, שחזר בבקשה את העריכה וצרף את ההסבר בתקציר ואראה למה בדיוק הכוונה. משחזרים על ידי לחיצה על ביטול מהבדל גרסאות. או לחלופין כתוב לי באיזה ערך מדובר. יתכן שהייתה עריכה שגויה כלשהי. גילגמש שיחה 16:55, 12 בדצמבר 2018 (IST)
תיקנתי את כל המופעים של השגיאה הזו. היא שוכפלה במספר ערכים. Liad Malone - שיחה 18:44, 12 בדצמבר 2018 (IST)
תודה. גילגמש שיחה 19:12, 12 בדצמבר 2018 (IST)

דיון לעניין ההגדרה מוזיקה ים תיכונית[עריכת קוד מקור]

שלום רב אני מבקש להסיר את השיוך ההגדרתי למוזיקה ים תיכונית במשתמש "יוסי גיספן". זאת משום שאני פועל מזה זמן רב להסיר מהחברה הישראלית, תיוגים המפלגים וממדרים אותה. אני רואה בביטוי הנ"ל הגדרה שאינה מתאימה לז'אנר מסויים אלא לכל מוזיקה אשר נוצרה לרגלי הים התיכון. הואיל ואני יוצר אך ורק בשפה העברית, אני מסרב להיקרא יוצר ים תיכוני ולכן אודה לכם אם תואילו להסיר את התיוג הפוגעני הנ"ל. ואשמח לדעת האם הנכם סבורים כי ויקיפדיה הינה פלטפורמה המאפשרת לפגוע בכבודם של אנשים מבלי להיחשף לתביעה משפטית? ברגשי כבוד יוסי גיספן Yosi gispan - שיחה 15:11, 16 בדצמבר 2018 (IST)

שלום Yosi gispan,
אין לי, באופן אישי, עמדה לגבי סיווג הז'אנר הזה כ"מוזיקה ים תיכונית" או כמשהו אחר. אני לא מתמצא בתחום ובכלל לא נוהג להאזין הרבה למוזיקה. לגבי הסרת פרט זה אחר או אחר מהערך. כפי שהסברתי לך, עליך לפתוח דיון בדף שיחת הערך (לא בדף שיחה שלי או בדף שיחה אחר כלשהו) לכל ערך יש דף שיחה המשויך אליו ושם דנים על התוכן שמופיע בערך. אני מבין שהסיווג הזה מציק לך. לצערי, אני לא יכול לעזור לך כי כאמור אני לא מתמצא במוזיקה ולא סביר שאקח חלק פעיל בדיון. אתה יכול לעיין בדף המשתמש שלי כדי לראות מה הם הנושאים שאני נוהג לערוך בהם. יש לנו משתמשים אחרים שכן מתעניינים במוזיקה ויתכן שהם כן יכלו לסייע לך. יתכן שכדאי לך להתייעץ איתם לגבי אופן הפעולה הרצוי כדי לגרום לשינוי בערך. יתכן שאפשר להגיע לפשרה בנקודה זו.
שחזרתי את עריכתך כי לפי הכללים שלנו לא ניתן לחזור על עריכה שהייתה לה התנגדות. לכן, הדרך היחידה שבה תוכל, אולי, לגרום לשינוי היא אך ורק על ידי שכנוע בדף שיחה. ככה מתנהלים בוויקיפדיה. זה לא משהו אישי נגדך. בסך הכל יישמתי את הכללים שלנו. ראה בבקשה ערכים אחרים - אתה יכול להסתכל בשינויים אחרונים ולראות את ההתנהלות השוטפת באתר (לינק ברשימה מצד ימין).
לגבי תביעה: איומים בתביעה אסורים בוויקיפדיה. אם ברצונך לתבוע עורך מסוים, אתה בוודאי יכול לעשות זאת. עם זאת, איומים בתביעה אסורים ואם תאיים על עורך זה או אחר בתביעה, יחסמו את החשבון שלך ולא יאפשרו את עריכתך בוויקיפדיה. הדבר כתוב במפורש בדף מדיניות שאליו הפנתי אותך. כמובן יחסמו גם אם אכן תממש את האיום ותתבע הלכה למעשה עורך מסוים. פשוט זאת לא הדרך המקובלת אצלנו לפתרון מחלוקות. פתרון למחלוקת בוויקיפדיה נעשה על ידי דיון בדף שיחת הערך. שכנוע הדדי, הצבעה במקרה הצורך. לא תביעות. אנחנו בסך הכל מתנדבים כאן ומשרתים את הציבור. עד כה כתבנו למעלה מ200,000 ערכים והעמדנו את האנציקלופדיה הגדולה ביותר בשפה העברית אי פעם בהיסטוריה. אני מניח שגם אתה נעזרת מדי פעם בתכנים המופיעים אצלנו. ההקפדה על הכללים לכתיבה משותפת מאפשרת לנו לערוך ביחד תוך כבוד הדדי ושמירה על מסגרת שמאפשרת את הדבר. אם כל אחד שלא יהיה מרוצה יאיים לתבוע עורך זה או אחר לא יכתב אפילו ערך אחד כי תמיד יש מחלוקת בנקודה זו או אחרת. גילגמש שיחה 15:25, 16 בדצמבר 2018 (IST)
שלום לך. אני מודה לך על תשובתך המורחבת ומפורטת. יש לי כבוד רב לויקיפדיה ולתרומתה. עדיין אני סבור כי עורכים מסויימים מונעים מבורות או מגמתיות ולכן הם מתעקשים להדביק חויות פוגעניות לדמותי. אודה לך אם תסביר לי כיצד לפתוח דיון בנושא, אינני בקיא בכך. תודה מראש ויום טוב. יוסי גיספן Yosi gispan - שיחה 09:41, 17 בדצמבר 2018 (IST)
Yosi gispan, זה נורא קל. עליך לגשת לדף שיחה (יש ללחוץ על לשונית "שיחה" שנמצאת מעל חלון העריכה) שם עליך ללחץ על "פסקה חדשה" (זה נמצא בצד שמאל מעל חלון העריכה). יפתח חלון. יש שם שורה עליונה היא משמשת לכותרת קצרה. אחר כך יש דף עריכה. עורכים כמו כל דף רגיל. למעשה, בדיוק כמו שכתבת לי. עליך לתת כותרת אינפורמטיבית לדיון. אחר כך עליך לכתוב מה אתה רוצה לעשות ולנמק. עליך להמתין לתגובה. אפשר "לתייג" משתתפים נוספים. טוב לתייג את מי ששחזר אותך כדי להזמינו לדיון. בשביל תיוג יש לכתוב את הכינוי עם קישור שלו כפי שהוא מופיע במערכת. למשל בשביל לתייג אותי צריך לכתוב משתמש:Gilgamesh. כך אקבל תיוג (הערה מספרית בשורה העליונה) ואדע שמישהו רוצה שאתייחס למשהו. אם זה לא עוזר, אפשר לגשת לויקיפדיה:לוח מודעות. לפתוח שם הזמנה לדיון (ראה הזמנות אחרות בלוח המודעות). להמתין לתגובה. תוך זמן מה אנשים יתחילו להגיב ותוכל לנסות לשכנע אותם. אם אתה רואה שזה לא הולך, נסה להציע פשרה. אולי במקום מחיקה לחלוטין להציע ניסוח אחר. אולי "יוצר ישראלי" אולי "יוצר בז'אנר X" (עליך לחשוב על משהו, אני לא כל כך בקיא פה בסוגיה של ז'אנרים מוזיקליים) משהו שיספק אותך בתור פשרה. אולי זה ילך. נסה כל מיני כיוונים. מעבר לזה אין לי כל כך מה להוסיף, כי אין לי מה לתרום לדיון. כאמור, אני בקיא בעיקר בהיסטוריה ודברים כאלה ופחות במוזיקה. יש הרבה משתתפים אחרים שיש להם נגיעה למוזיקה וישמחו לדון איתך על העניין. בהצלחה! גילגמש שיחה 22:34, 17 בדצמבר 2018 (IST)

קרב הירביא[עריכת קוד מקור]

שלום. היום שיניתי את שם הקרב מ"חרביה" ל"הירביא" כי שם הכפר שהיה בערבית הוא הירביא (هربيا) ולא חרביה (حربية). רק בויקיפידיה נכתב חרביה ולא בספרים היסטוריים. זה טעות. Fjmustak - שיחה 01:02, 18 בדצמבר 2018 (IST)

תודה. גילגמש שיחה 06:19, 18 בדצמבר 2018 (IST)

שלום, מה הסיבה שמחקת את עריכתו של ד"ר גדעון רון? אם תרצה אשלח לך טלפון שלו לשיחה. --‏Yoavd‏ • שיחה 15:13, 18 בדצמבר 2018 (IST)

שלום. עריכתו שוחזרה בגלל חזרה על עריכה. עריכתו שוחזרה על ידי משתמש אחר, הוא צריך לפתוח דיון בדף שיחה. שלחתי לו תבנית מתאימה בדף שיחתו. גילגמש שיחה 18:18, 18 בדצמבר 2018 (IST)

סיוע והדרכה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, אשמח לקבל את עצתך. תיקנתי שגיאה מתמטית פשוטה בערך מסוים (שאינו עוסק במתמטיקה). עורך אחר, שלפי דף שיחתו נראה שהוא מבין בתחום שבו עוסק הערך אך לא במתמטיקה שחזר אותי. עניתי לו גם בדף השיחה שלי וגם פתחתי דיון בדף השיחה של הערך, אך הוא מתעלם. איך אוכל להפנות תשומת לב של עורכים אחרים שיראו במה מדובר? אני לא רוצה להיכנס לקאסח של שחזורים... אשמח לתשובתך. מגדל פיקוח - שיחה 17:25, 18 בדצמבר 2018 (IST)

שלום רב מגדל פיקוח,
עליך להוסיף קריאה בויקיפדיה:לוח מודעות כדי להזמין משתתפים נוספים. אם הצד השני מתעלם ולא מגיב אפשר לבצע את העריכה בטענה שהוא פשוט לא משתתף בדיון ולכן ויתר על זכותו להתנגדות. כדי לוודא שהוא אכן מתעלם ולא רק לא ראה אפשר לתייג אותו. גילגמש שיחה 18:21, 18 בדצמבר 2018 (IST)
תודה. תייגתי אותו כבר אתמול (בהנחה שאתה מתכוון לקישור פנימי לשם המשתמש) אך אפס תגובה. פרסמתי מודעה בלוח, אשמח אם תבדוק שהיא תקינה. מגדל פיקוח - שיחה 20:04, 18 בדצמבר 2018 (IST)

בקשת עזרה בהקשר לעריכה בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום לך גילגמש, שוחחתי היום עם יואב דותן והוא מסר לי שכתב לך בעניין העריכה בדף 'אמירים'. ראיתי את תשובתך אליו, אבל אין לי מושג (וסליחה על בורותי בענייני הויקיפדיה) כיצד למצוא את ההודעה ששלחת לי. ייתכן ששלחת לשם המשתמש 'טבעונות', אבל אני החלפתי אותו ל'לבריאות' (לאחר שקיבלתי, משום מה, הודעה ש'טבעונות' כבר אינו קיים במערכת). תודה על סבלנותך ועל עזרתך! בברכה, ד"ר גדעון רון

שלום,
אכן שלחתי למשתמש "טבעונות". לגופו של עניין, אם עריכתך משוחזרת אינך יכול להחזיר אותה ללא דיון (או לכל הפחות עם נימוק כלשהו) אני מציע שתפתח דיון בדף שיחת הערך ותנמק את העמדה שלך, תתייג (תוסיף קישור לכינוי) את המשתמש הראשון ששחזר אותה כדי להזמינו לדיון. אין לי, באופן אישי, דעה נחרצת לגבי העניין וכפי שאמרתי לדותן, שחזרתי כי ביצעת עבירה על הכללים שלנו (חזרת על עריכה ששוחזרה). בהצלחה. גילגמש שיחה 18:46, 18 בדצמבר 2018 (IST)
כן. המתן זמן מה אם בתום כמה ימים הוא לא מגיב (עד שבוע) אתה יכול פשוט לבטל את העריכה שלו ולציין שזה לפי דף שיחה. הוא לא יכול להתעלם לנצח. גילגמש שיחה 20:06, 18 בדצמבר 2018 (IST)

תגלית ארכיאולוגית לנוכחות יהודית בתימן משנת 600 לפני הספירה!!![עריכת קוד מקור]

אינני מבין מדוע אתה מוחק ידיעה היסטורית כל כך חשובה שהתגלתה רק בשנים האחרונות? מדוע אתה חושב שזה לא שייך לערך? פרופסור יוסף טובי שנחשב לראש המדברים בדברי ימי ישראל בתימן, כותב שזו תגלית חשובה ביותר המסייעת למסורת יהודי תימן כי הם בני שבט יהודה שגלה לתימן עוד בשלהי ימי בית ראשון.

הי. קודם כל, תודה על ההצבעה! ללא קשר לתוצאות ההצבעה הנוכחית, אשמח לדעת מה לדעתך היה צריך "לתקן" בניסוח ההצבעה. הניסוח הנוכחי הוא בעקבות דיון ארוך מאוד, בהשתתפות מספר ויקיפדים. כל הדעות נשמעו (כולל של מתנגדי ההצעה) והיתה התכנסות בהסכמה לניסוח הנוכחי. גם הצעות תיקון נוספות שהגיעו בעת שקישור לארגז החול היה בפרלמנט התקבלו ובעבודה משותפת שופר הניסוח עוד יותר (שוב, בהסכמת כל המשתתפים - התומכים והמתנגדים). הניסוח כרגע הוא מדויק ותמציתי ככל שיכולנו לעשותו ("במקרה שיש קטגוריה עם תכונות א' ו-ב', אזי יש לעשות ג'", עם הגדרות מדויקות של מהם א', ב' ו-ג'). אודה לך אם תאיר את עיניי מה לא נוסח טוב. בברכה, Dovno - שיחה 08:32, 23 בדצמבר 2018 (IST)

אני חושב שהיה צריך לחשוף את ההצעה למתנגדים רבים יותר ואף להזמינם לקחת חלק בדיון כדי להגיע לתוצאה טובה יותר. אין טעם לדון רק עם התומכים ולשמוע רק עידוד ותמיכה. ככה אי אפשר לחשוף בעיות. גילגמש שיחה 10:23, 23 בדצמבר 2018 (IST)
אני מסכים בהחלט, והודיתי לכל מי שתרם לגיבוש ההצעה, בין אם תמך או התנגד. לאחר דיונים ארוכים במזנון, ולאחר מכן בדף השיחה של טיוטת ההצעה (עם קישור אליה שפורסם גם במזנון ובלוח המודעות), אני לא בטוח איך עוד לדעתך היה כדאי להזמין עוד משתתפים. ובסופו של דבר, אני עדיין מתעניין מהן הבעיות שראית בניסוח הסופי, שכאמור ניסינו להביאו בצורה המדויקת ביותר. Dovno - שיחה 12:57, 23 בדצמבר 2018 (IST)
היה טעם להזמין גם ויקיפדים ותיקים לעיין בטיוטה ולחוות דעה. לרוב יש לוותיקים נסיון מעשי בדברים כאלה. אני חושב שההצעה לא מגובשת די הצורך. היה טעם לקבל ייעוץ לשוני, להשוות למקובל בשפות אחרות שיש בהן הפרדה מגדרית בין מקצועות וכו'. במצב כזה עדיף למשוך את ההצעה או להפסיק את ההצבעה. כעת אי אפשר כבר לעשות את זה כי חלפו ימים רבים וההצבעה בלאו הכי תסתיים עוד מעט. בכל אופן, אני לא רוצה להכנס לעובי הקורה הזאת... אני לא חושב שאני צריך להכנס לדיון פרטני על ההצעה. גילגמש שיחה 13:01, 23 בדצמבר 2018 (IST)
בסה"כ התעניינתי לדעתך, כדי שאוכל להבין יותר טוב את הביקורת. הבנתי שלדעתך ההצעה לא מגובשת, אולם לצערי לא הצלחתי להבין למה (שכן שלדעתי ולדעת אחרים שתרמו לניסוח - חלקם ותיקים מאוד, כמו דוד שי או גנדלף - היא נוסחה באופן ברור). כמו כן לא הבנתי איך (טכנית) היה כדאי לגייס עוד עורכים לחוות את דעתם מראש (אחרי דיון במזנון ואזכור/קישור בבקשות למפעילים, בלוח המודעות ובפרלמנט עצמו). תודה בכל אופן! Dovno - שיחה 09:18, 24 בדצמבר 2018 (IST)
אני לא מעוניין להכנס לתוך העניין. פירוט רב ידרוש השקעה רבה ואני מעדיף להמנע בשלב זה מדיון מעמיק בסוגיה זו. יתכן שאתמוך בהצעה עתידית אם תהיה. גילגמש שיחה 12:40, 24 בדצמבר 2018 (IST)

השחזור שלך בערך ההבל[עריכת קוד מקור]

היי, אני חושב שבמקרים כאלה, של תוכן פוגעני של ועל ילדים, עדיף להסיר כמה שיותר מהר ובכל האמצעים. אלעדב. - שיחה 09:08, 31 בדצמבר 2018 (IST)

יתכן שזה באמת מקרה חריג. אולי צריך לדון על כך בפורום רחב יותר. גילגמש שיחה 09:09, 31 בדצמבר 2018 (IST)
מסכים. אלעדב. - שיחה 09:12, 31 בדצמבר 2018 (IST)

דגששיחה 20:58, 31 בדצמבר 2018 (IST)

שיחזור הערך נח קליגר[עריכת קוד מקור]

שלום, מדוע ציינת שהתוספות מאתר Ynet ומידיעות לא נייטרליות. האם העבודה שעבד שם הופכות את הכתבות ללא נייטרליות או שעצם זה שאני שאין לי כל קשר אליו הוספתי אותם? מדובר בשורד שואה שמצאתי לנכון להעמיק את הערך גם בקישורים מהעיתון בו עבד וגם בקטעים מיוטיוב והפייסבוק שאינם נגישים לכל. אני חושב שזה חוסר כבוד מצידך לאדם שהיה ולפועלו. כמו כן העריכה בטקסט הפתיח נותנת לאנשים להבין כאילו היה עו"ד מתמחה. זו זילות.--Yossipik - שיחה 21:23, 31 בדצמבר 2018 (IST)

בוקר טוב. את הדיון עליך לפתוח בדף שיחת הערך ולא פה. יכול להיות שהשחזור היה שגוי. בבדיקה שביצעתי נראה שניסית לייפות את הביוגרפיה של הנ"ל. במקרה כזה נהוג לשחזר הכל. אם פנית רק כדי לשאול לפעולתי, עניתי לך. אם אתה רוצה לפתוח דיון - המקום לכך אך ורק בדף שיחת הערך. אני מציע שתפנה למשתמש נוסף לחוות דעת שלישית. אם אותו משתמש יצדד בגרסתך, אז שחזר. פנה בבקשה לצורך העניין לכל משתמש ותיק שתמצא. גילגמש שיחה 05:32, 1 בינואר 2019 (IST)

תחביר ויקי[עריכת קוד מקור]

1. צודק, ניסיתי לערוך תוך כדי תנועה מהסלולארי ללא הצלחה. 2. הוספתי כעת. אשמח להארות/הערות בונות RonyH73 - שיחה 20:34, 1 בינואר 2019 (IST)

פסיק במקום נקודה[עריכת קוד מקור]

היי שחזרת לי את העריכה בערך חיידקים כי כנראה לא שמת לב שאחרי הנקודה יש את המשפט ללא נושא הבא "הצליח להוכיח כי חיידקים אחראיים למחלות שונות" (--רם אזרח - שיחה 11:27, 2 בינואר 2019 (IST))

אני לא סבור כך. המילה "הצליח" היא נושא ונשוא במקרה זה. נקרא למשתמש:Eldad גילגמש שיחה 11:34, 2 בינואר 2019 (IST)
גילגמש, אבל המשפט הוא: רוברט קוך, שחקר מגוון חיידקים גורמי מחלות ובהם כולרה, גחלת ושחפת הצליח להוכיח כי חיידקים אחראיים למחלות שונות ועל כך זכה בפרס נובל ב-1905.” משמע – תוכן המשפט בא לומר שקוך הצליח להוכיח. העובדה שחקר מגוון חיידקים היא עובדה שבאה להסביר את ההקשר ולא באה לעצם תוכן המשפט. היינו: "רוברט קוך (שחקר מגוון חיידקים גורמי מחלות ובהם כולרה, גחלת ושחפת) הצליח להוכיח כי חיידקים אחראיים למחלות שונות ועל כך זכה בפרס נובל ב-1905." הפסיק נכון ולא הנקודה. ללא זה המשפט חסר משמעות – מה רורבט קוך? — דגששיחה 11:39, 2 בינואר 2019 (IST)
כן, צודק. גילגמש שיחה 11:40, 2 בינואר 2019 (IST)
התיקון היה נכון :) ראיתי שדגש כבר טיפל בזה. אלדדשיחה 12:03, 2 בינואר 2019 (IST)

מיזם כדורסלני נבחרת ישראל[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, פתחתי מיזם לכתיבת ערכים על כדורסלני נבחרת ישראל. אני רוצה להפוך אותו למיזם רשמי, כזה שיהיה במרחב ויקיפדיה ולא במרחב המשתמש. האם יש בירוקרטיה מסוימת שצריך לעשות? או שאני יכול להעביר את הדף as-is ל-ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/כדורסלני נבחרת ישראל? תודה! Amiroשיחה 09:43, 3 בינואר 2019 (IST)

שלום,
מעביר AS IS. גילגמש שיחה 09:44, 3 בינואר 2019 (IST)

נעמי פרלוב ערך[עריכת קוד מקור]

שלום גיל, אני רואה שאנחנו עורכים באותו הזמן את הערך על נעמי פרלוב חשוב לי לציין שאני עובדת איתה בצמוד והערך הזה נכתב בשיתוף פעולה עימה, אשמח לשמוע האם אתה ערוך ערכים בויקיפדיה או יש לך היכרות עם נעמי (Sharon rubinov biderman - שיחה 14:20, 3 בינואר 2019 (IST))

שלום,
ראשית, שמי אינו גיל. הכינוי הוא גילגמש. שמי חן. לגופו של עניין - אני לא מכיר את גב' פרלוב. אני עורך ותיק בוויקיפדיה שעוסק, בין היתר, בניטור עריכות וכך הגעתי לעריכות שלך. גילגמש שיחה 14:48, 3 בינואר 2019 (IST)
בשביל להוכיח את מצב השימור של חיה צריך הוכחות מאתר IUCN. מבדיקה באתר כתוב שמצב השימור שלו הוא VU ולכן צריך להוריד את המשפט. 2A01:6500:A044:9A37:D0E8:6445:36A8:8D9E 18:54, 3 בינואר 2019 (IST)

זריעת עננים[עריכת קוד מקור]

סיבה מיוחדת שאתה משחית את הערך? 93.172.117.65 19:38, 3 בינואר 2019 (IST)

התייעצות[עריכת קוד מקור]

צהריים טובים. אחת ההצעות בהצבעה לפרלמנט שאני מתכוון להעלות היא לפצל את ערכי המקצועות לפי מגדר. כמה מאותן קטגוריות מפוצלות נמחקו בהצבעות מחיקה. אם כך מהו הרוב הנדרש לנצחון הצעה זו ולאישור הפיצול? האם די ברור רגיל או שצריך רוב מיוחס? או שמא רוב רגיל יספיק לאלו שעוד לא אוחדו בהצבעות מחיקה, ורק אלו שאוחדו בהצבעת מחיקה ידרשו רוב מיוחס? או משהו אחר? בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • ג' בשבט ה'תשע"ט • 14:31, 9 בינואר 2019 (IST)

שלום,
הצבעת מחיקה היא עניין נקודתי ולכן שונה מהחלטת פרלמנט. על פי הבנתי, הצעה שלא התקבלה בעבר בפרלמנט דורשת שינוי של רוב רגיל בלבד. צריך לעיין שוב בארכיון הפרלמנט שבו מאורכבת ההצבעה המעודכנת לגבי הרוב הדרוש בהצבעה בפרלמנט. גילגמש שיחה 15:13, 9 בינואר 2019 (IST)
אז הצעת פרלמנט שתביא לשחזור של ערכים/קטגוריות שנמחקו בהצבעת מחיקה אינה דורשת רוב מיוחס של הצבעת שחזור? כך גם אם תובא לפרלמנט הצעה להנמכת רף החשיבות מספיק יהיה ברוב רגיל כדי לשחזר גם ערכים שנמחקו בהצבעות מחיקה בתנאי שעומדים במדיניות החדשה שעברה בפרלמנט? לא ראיתי קביעה האם הצבעת מחיקה היא מדיניות קיימת/פרלמנטרית או סתם. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • ג' בשבט ה'תשע"ט • 15:27, 9 בינואר 2019 (IST)
שחזור ערך שנמחק או קטגוריה שנמחקה לא דורשים החלטת פרלמנט. השחזור הוא על בסיס דיון פרטני לגבי כל מקרה לגופו. אם יש לך מספר מקרים דומים אפשר לקיים דיון שחזור מאוחד אבל אין צורך בפרלמנט בשביל זה. גילגמש שיחה 17:17, 9 בינואר 2019 (IST)
ההצבעה בפרלמנט נועדה ומציעה גם מחיקה המונית של הקטגוריות הללו, לשם כך יש צורך בהחלטת פרלמנט. כפועל יוצא יש צורך גם בהצעה הפוכה, ליצירת עוד קטגוריות רבות, ביניהן מספר קטגוריות שנמחקו בהצבעות מחיקה. אני מקווה שעכשיו מובן. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • ג' בשבט ה'תשע"ט • 17:39, 9 בינואר 2019 (IST)
טוב, אני צריך לעיין בהצעה הזאת ואני קצת עסוק. אולי בסוף השבוע או בראשית השבוע הבא אם יהיה לי זמן. גילגמש שיחה 18:34, 9 בינואר 2019 (IST)
אולי בינתיים ללאסתם יש תשובה? בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • ד' בשבט ה'תשע"ט • 18:49, 9 בינואר 2019 (IST)

עוזיאל לב (ערך חדש)[עריכת קוד מקור]

גילגמש שלום, הערך תוקן. אודה לבדיקתך

שלום,
הערך לא מוכן. עליך לתקן אותו. הוא לא מנוסח בצורה נייטרלית. אין לחלק שבחים ואין לתאר את הביוגרפיה של מר עוזיאל לב באופן חיובי או אוהד. הניסוח הזה: "*עוזיאל לב* - *איש חינוך, איש צבא, היסטוריון, סופר* סא"ל במיל'. כתב את המיתאר הדמוגרפי של מדינת ישראל, אזורה והתפוצה, לשנות ה-80, והיה ממעצבי התפיסה האסטרטגית שעמדה בבסיס המיתארים האסטרטגיים של מדינת ישראל." לא יכול להשאר. פחות שבח ויותר נייטרליות. גילגמש שיחה 20:22, 9 בינואר 2019 (IST)

גילגמש שלום, המשפט הזה - *עוזיאל לב* - *איש חינוך, איש צבא, היסטוריון, סופר* סא"ל במיל'. כתב את המיתאר הדמוגרפי של מדינת ישראל, אזורה והתפוצה, לשנות ה-80, והיה ממעצבי התפיסה האסטרטגית שעמדה בבסיס המיתארים האסטרטגיים של מדינת ישראל." כולו עובדות ואין בו שבח. עובודת אלה מופיעות בסימוכין במסמך רשמי מקורי הנמצא בידי ועליו חתום אברשה טמיר. לענין כוונתך ליותר נייטראליות אשמח לקבל דוגמא מתוך הערך החדש שערכתי.

אני מצטער, אך אני לא מסכים. לא חשוב אם כולו עובדות. גם בחירת העובדות צריכה להיות סבירה. אפשר לומר שהוא גם יפה תואר ואנין טעם וגם אלה עובדות. לא כל עובדה יכולה להכנס לערך. כל עוד הערך יעוטר בעובדות מהסוג הזה ורוב הערך יהיה מוצג כך אין לו שום סיכוי להיות בוויקיפדיה. ראה בבקשה ערכים אחרים בנושא דומה. פחות שבחים, פחות תארים. יותר עובדות נייטרליות שניתנות לאישוש, פרסים ושבח רק בצירוף מקור שברור ממנו מי המשבח ומה תפקידו (למשל עיטור גבורה, פרס על הצלחה, איגרת מנשיא המדינה וכו') לא אוסף של עובדות שאתה כותב ומטרתן לשבח את נשוא הערך. זה לא מקובל. בנוסף לכך, הערך מוצג כדף קורות חיים. מר עוזאל לב לא מבקש להתקבל לעבודה בוויקיפדיה. אין צורך לכתוב ק"ח. אני שוב מפנה אותך, ברשותך, לערכים אחרים. בחר ביוגרפיה אקראית כלשהי וראה איך הדברים מוצגים שם. אפילו ערך אודות פקיד בכיר כלשהו או לא יודע, מלך מהמאה 17. ככה אמורה להיכתב ביוגרפיה. תיאור יבש, עובדתי, אנציקלופדי. לא כתיבה בנקודות. לא רשימה של הישגים. לא תיאורים מופלגים של הישגיו או פירוט שנועד לשבח. כמו כן, חשוב להזכיר שלא כל ערך, גם אם נכתב בצורה נייטרלית מתקבל בוויקיפדיה. ראה לעניין זה את דפי הנהלים הקשורים לכתיבה ביוגרפיות. ראה גם את הדף על הבהרת חשיבות (ויקיפדיה:חשיבות). הערך שאתה מבקש להוסיף הוא גבולי. דרגת סגן אלוף לא מספיקה כדי לקבל ערך בוויקיפדיה (דרגת מינימום היא אל"ם). שאר הפרטים הם לא בעלי פרופיל גבוה (לא היה ראש עירייה, לא היה חבר כנסת או שר, לא היה מנכ"ל של חברת ענק, לא הוציא ספרים עלילתיים רבים, לא בעל תואר פרופ' וכו'). הוא פקיד ברמה עירונית. בדרך כלל זה לא מספיק. יתכן שצירוף הדברים בכל זאת יספיק (גם פקיד וגם סא"ל) אבל קח בחשבון שהדבר אינו מובטח לך. גילגמש שיחה 21:04, 9 בינואר 2019 (IST)
קשה מאוד לשכנע את מי שניסיונם האנציקלופדי ממוקד בערך יחיד על אדם שחי היום. אי אפשר לשכנע בנפרד כל יחצן או מקורב (או האדם עצמו). עליהם פשוט להבין שאנחנו רגישים מאוד לדברים כאלה, ואם יש להם סטנדרטים אחרים - זכותם לעשות זאת במקום אחר. נרו יאירשיחה • ג' בשבט ה'תשע"ט • 21:07, 9 בינואר 2019 (IST)::
הערך נערך מחדש. אני מודה להערות. מדובר באיש חינוך רב פעלים שהשאיר חותם במערכת הצה"לית ובמערכת החינוך הישראלית. עם זאת הנייטראליות המתבקשת מקובלת בהחלט.--Roysegev - שיחה 21:57, 9 בינואר 2019 (IST)
לא חשוב אם השאיר חותם או לא השאיר חותם. חשובים פרמטרים כמותיים מדידים: מה הייתה הדרגה שלו, האם קיבל עיטור גבורה, האם ניהל מערכת גדולה (סדר גודל של משרד ממשלתי גדול) וכיוצא באלה דברים. אלה קריטריונים אחידים. אין כל משמעות להשארת חותם, אופי, וכו'. אני לא מנסה לשכנע כי לא משנה לי אם הדברים ישכנעו או לא. הסברתי את התנאים להעברת הערך. הסברתי גם שהעברה לא מבטיחה את קבלת הערך. הסברתי גם שקיים סיכוי סביר שהערך ימחק. בכל אופן, זה סדר הפעולות הנכון: לערוך בצורה נייטרלית, להוסיף קישורים פנימיים רלוונטיים ועריכה ויקיפדית אחרת, לכתוב באופן שוטף ללא נקודות (לא כמו בקורות חיים). אם זה בוצע (לא בדקתי) והתיאורים המשבחים הורדו - אפשר להעביר למרחב הראשי (המרחב שגלוי לקוראים). בשלב זה סביר שיעבור דיון חשיבות (דיון מחיקה). אם יוחלט בסופו למחוק, זה יהיה סופו של הערך עד אשר יקרה משהו חדש ובעל חשיבות - למשל יזכה בפרס נובל או יכתוב רב מכר או יקבל עיטור או יבחר לכנסת וכו'. אם לא ימחק בתום דיון חשיבות יתכן שבכך יסתיימו תלאותיו של הערך ויתכן שיעבור הצבעת מחיקה (שלב שני במחיקה, לאחר דיון חשיבות). וכאן שוב - אם יוחלט למחוק אז ימחק ואם יוחלט להשאיר - זה סוף פסוק ולא סביר שיהיו נסיונות נוספים למחוק אותו. זה תהליך שעובר כמעט כל ערך גבולי שמתווסף לאתר. חלקם נשארים וחלק נמחקים. גילגמש שיחה 22:21, 9 בינואר 2019 (IST)
בהכוונתך המשכתי להדק ולדייק את הערך. בטרם אעבירו למרחב הראשי, אודה לך לפידבק נוסף. לגבי תפקידיו של עוזיאל לב במשרד הביטחון, בידיי מכתב המעיד על כך מאת האלוף אברשה טמיר. אין רצון להעלותו לאוויר, אך אם יש צורך, אוכל להעבירו לידיעת העורכים (אם קיימת אפשרות כזו).--Roysegev - שיחה 22:55, 10 בינואר 2019 (IST)

ערך עם תוכן פרסומי[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, בעבודה על ביטול פירושנים נתקלתי בערך המכון לאסיה שמכיל חומר שעל פניו הוא פרסומי: "עוד לפני כל כך הרבה שנים זיהינו את המגמה • קורסים להכרת השפות: סינית, יפנית, קוריאנית ותאית". האם זה עומד בקריטריונים של הויקי ? בברכה Hexagone59 - שיחה 22:23, 11 בינואר 2019 (IST)

שלום רב,
אכן מדובר בפרסומת בוטה ופסולה. דבר כזה לא יכול להשאר במרחב הערכים. עם זאת, בחרתי לפתוח דיון חשיבות כי לא נראה שגם אחרי עריכה החברה הזאת ראויה לערך. גילגמש שיחה 22:26, 11 בינואר 2019 (IST)

יִתְקַיְּמוּ זה הניקוד. איפה יש חיריק שבא אחרי יו"ד עיצורית? יש יוד עיצורית בתחילת המילה. — דגששיחה 14:56, 13 בינואר 2019 (IST)

נו אז אחריה. ייתקיימו. למה לא? נקרא למשתמש:Eldad - יתקיימו או ייתקיימו. גילגמש שיחה 15:16, 13 בינואר 2019 (IST)
לא, אין צורך כאן ביו"ד נוספת, כי מדובר בשווא נח ב-ת' (ובמילים אחרות, אין תנועה ארוכה לפני שווא נח). י' אחת מספיקה גם לפי הכתיב המלא. אלדדשיחה 15:18, 13 בינואר 2019 (IST)
קונספירציה של ממש. טוב. שיהיה יתקיימו. גילגמש שיחה 15:19, 13 בינואר 2019 (IST)
נצטרף לקנוניה. זה כמו "יהיה" ולא "ייהיה". המקרים בהם יש יו"ד כפולה בתחילת מילה הם באופן כללי כשהשורש מתחיל ביו"ד, אך לא בבניין התפעל שבו היו"ד של הגוף נפרדת מהיו"ד השורשית בתי"ו הבניין. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • ח' בשבט ה'תשע"ט • 12:10, 14 בינואר 2019 (IST)
לא תיארתי לעצמי שהקנוניה עמוקה עד כדי כך. גילגמש שיחה 12:14, 14 בינואר 2019 (IST)

הישנה רשימת ערכים לכתיבה?[עריכת קוד מקור]

שלום חן, ונעים להכיר. נרשמתי לאחרונה כמשתמש, וברצוני לכתוב ערכים. תחומי הידע שלי מגוונים למדי. האם ישנה רשימה כלשהי של ערכים הממתינים לכתיבה, שאוכל לבחור מתוכה ערך שארצה לכתוב? תחביבים יש להגשים - שיחה 21:38, 17 בינואר 2019 (IST)

שלום,
יש רשימת ערכים בכל פורטל ויש גם דף מרוכז: ויקיפדיה:בקשת ערך. גילגמש שיחה 21:46, 17 בינואר 2019 (IST)

שדה התעופה ראש פינה[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

קיבלתי ממך הודעה כאילו העריכה שבצעתי מהווה פרסומת. קל לראות שאתה בעצמך עושה שם פרסומת לחברת עיט שרותי תעופה שאותה אתה מזכיר כפועלת מהשדה, בעוד שאת סקייטריפ, אותה הוספתי, מחקת בטענה המובאת לעיל.

אודה לך באם תשחזר את העריכה שבצעתי,

בתודה

מדריךטיסה - שיחה 04:46, 25 בינואר 2019 (IST)

אלכסנדר אייזנשטט[עריכת קוד מקור]

אלכסנדר אייזנשטט הוא אבי ויש לי מידע מפורט לגביו ואני רוצה לתקן ולעדכן את הערך שלו. אך לצערי ישנם משתמשים שמונעים ממני זאת.

תבנית עריכה בחטיבת גולני[עריכת קוד מקור]

ב5 במרץ 2014‏ שמת תבנית עריכה בדף חטיבת גולני, רציתי לדעת אם אפשר כבר להסיר אותה? נחשוןשיחה • י' באייר ה'תשע"ט • 23:31, 14 במאי 2019 (IDT)

שלום, אני לא מעודכן לגבי מצב הערך. יתכן שהוא שופר מאז. בדוק בבקשה את הערך ואם נראה לך שהוא תקין, הסר בבקשה את תבנית התחזוקה. אם לא, אז צריך להשאיר. גילגמש שיחה 14:06, 17 במאי 2019 (IDT)

חופשת ויקי[עריכת קוד מקור]

אם אתה כבר לא בחופשה אנא מחוק את התבנית מדף המשתמש שלך. הוספתי תוכן - שיחה 20:26, 19 במאי 2019 (IDT)

קודם כל, איך אתה יודע שהוא כבר לא בחופשת וויקי? שנית, זה דף המשתמש שלו וזכותו לרשום שם שהוא מחופשה גם אם הוא לא בחופשה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 20:58, 19 במאי 2019 (IDT)
אני יודע מפני שאני רואה שהוא עורך. וכשמישהוא כותב שהוא בחופשה הוא מטעה אחרים. ודרך אגב לא ידעתי שאתה העורך דין שלו. הוספתי תוכן - שיחה 15:04, 20 במאי 2019 (IDT)
שתי עריכות (שגם הן לא במרחב הראשי) מאז ינואר... אפשר להפעיל את צפירת ההרגעה. עם כל הצער, החופשה טרם הסתיימה. אלעדב. - שיחה 15:33, 20 במאי 2019 (IDT)
אני לא העורך דין שלו, אבל לאור התלונות שיש לאחרונה על תוכן בדפי המשתמש רציתי לציין שזכותו לצין שהוא מחופשה גם אם הוא לא (ובלי קשר, במקרה הזה נראה שהוא עדין בחופשה). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 20:52, 21 במאי 2019 (IDT)
למען הסר ספק, אני עדיין בחופשת ויקי ורק משתתף מדי פעם בדיונים. כמו כן, אני עוקב אחרי הדפים העיקריים כמו מזנון, בירורים ועוד. גילגמש שיחה 21:54, 3 ביוני 2019 (IDT)

אין לי את הידע לשפוט האם העריכה האחרונה היא אכן נכונה - אנא בדוק. הכוונה ל-"חומצת הקסם" של אולה זכתה בשמה הודות ליכולתה להמיס שעוות נרות. חומצת הקסם היא בעצם תערובת של חומצת לואיס, אנטימון פנטאפלואוריד וחומצה פלואורוגופרתית (חומצת ברונסטד)." --‏Yoavd‏ • שיחה 10:09, 28 במאי 2019 (IDT)

שלום,
לאחר בדיקה לא נראה שיש דבר כזה והשם נראה מוזר משהו. פרפין עצמו לאו דווקא אמור להיות חומר עמיד לתגובות עם חומצה. זה בסך הכל הידרו קרבון אז מוזר בעיני שתדרש חומצה מיוחדת כדי להגיב עם החומר הזה. היות שלטענה לא הוסף מקור מחקתי אותה מחשש להטייה. גילגמש שיחה 22:02, 3 ביוני 2019 (IDT)

בענין ערך השואה[עריכת קוד מקור]

בקשר לפנייתי בענין שואת יהודי ליטא, בערך השואה, בדף השיחה, לא התייחסו בינתיים להערתי, אשמח אם תוכל לחוות דעתך בנושא, נראה שצריך תיקון משמעותי בערך, בענין מספרי שואת יהודי ליטא, המספרים שמופיעים בערך ההוא בטבלה, ביחס להרוגים ואחוזי ההרוגים מכלל האוכלוסיה היהודית בליטא, אינם תואמים כלל את המספרים המופיעים בערך הויקיפדי שואת יהודי ליטא, ומה שמקובל בדרך כלל במחקר, כאן כתוב על 168,000 ומתוכם 140,000 הרוגים, ואילו המספרים המקובלים הם 212,000 הרוגים מתוך אוכלוסיה של 220,000.

תודה

--נפתלי מאיר - שיחה 09:41, 21 ביוני 2019 (IDT)

שלום,
אני לא בקיא בנושא הזה. גילגמש שיחה 18:01, 3 ביולי 2019 (IDT)

ראיון לצורך מחקר אקדמי[עריכת קוד מקור]

שלום רב, שמי טל, אני סטודנטית לתואר ראשון בתקשורת, ובתקופה זו אני שותפה למחקר אקדמי על תורמי תוכן לוויקיפדיה. אודה לך מאוד אם נוכל לערוך ראיון במסגרת המחקר על תרומתך לתוכן וליצירת ערכים בוויקיפדיה. הראיון הינו אנונימי, והשימוש הינו לניתוח מחקרי בלבד. אשמח מאוד לשיתוף פעולה :) תודה רבה טל אסרף 25 - שיחה 14:35, 30 ביוני 2019 (IDT)

בסדר. שלחי לי בבקשה אי מייל (דרך האימייל המוגדר אצלי במערכת) ונוכל לקבוע ראיון כזה. גילגמש שיחה 18:01, 3 ביולי 2019 (IDT)

הניסוח הנ"ל הוסכם בשורת דיונים שחלקם בארכיון וחלקם בדף השיחה. לא סביר שישונה על דעת 2 ויקיפדים בלבד, ואף מבלי ליידע את משתתפי הדיון הקודם. יחס הזהב - שיחה 18:33, 13 ביולי 2019 (IDT)

שלום,
לא ברור לי מדוע פנית אלי בעניינו של ערך ספציפי בדף שיחתי. אל תעשה את זה יותר בבקשה. נצל למטרה זו אך ורק את דף שיחת הערך. גילגמש שיחה 21:06, 13 ביולי 2019 (IDT)

מחיקה בדף השומר החדש[עריכת קוד מקור]

שלום שחזרת עריכה שלי בדף השומר החדש ללא הסבר ושלחת לי הודעה כאילו שיחזרתי עריכה שלי שנמחקה בלי להסביר את העניין בדף השיחה זאת בשעה שכן הגבתי בדף השיחה. אשמח אם תוכל לבטל את המחיקה של מה שכתבתי או לחליפין להסביר בדף השיחה של השומר החדש למה אתה חושב שהעמדה של הורים שכולים מאסון צפית, כפי שפורסמה אתמול בחדשות כאן 11 אינה רלוונטית לערך של השומר החדש. תודה רבה

הגבתי כבר בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 12:57, 19 ביולי 2019 (IDT)

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור]

הכוכב המקורי
תודה שעזרת לי ליצור את הדף מעצמות חלל!
Daniel Paradis - שיחה 18:58, 20 ביולי 2019 (IDT)
בבקשה גילגמש שיחה 19:01, 20 ביולי 2019 (IDT)

נחמן גדליה ברודר (רב)[עריכת קוד מקור]

ראה בחוברת "איש ירושלים" (ירושלים ה'תרצ"ז) שממנה העתיק דוד תדהר מילה במילה ואין שם שום זכויות יוצרים כי לא כתוב כל הזכויות שמורות, באם יש בעיה הכנתי מאמר חדש נוסף בנוי עם זכויות יוצרים שלי!!!!! ממתין להכנסתו כדור עפ - שיחה 11:27, 26 ביולי 2019 (IDT)

האם ראית את ההודעה בראש דף השיחה? בעניינו של ערך ספציפי יש לפנות בדף שיחת הערך בלבד. באופן כללי, אין דבר כזה חומר כתוב ללא ז"י. או שיש ז"י או שהן פגו. עליך להוכיח את אחד הדברים האלה בעזרת מסמכים. התייחסות פרטנית לערך ספציפי אך ורק בדף שיחתו. גילגמש שיחה 23:34, 26 ביולי 2019 (IDT)

אלחנן ברכיהו[עריכת קוד מקור]

להלן מה שכתוב בראש האתר;

מטרות הארכיון:

הארכיון פועל במרכז ההנצחה כמרכז זהות ומורשת היסטורית של קרית-טבעון. מטרותיו הן:


שימור החומר הארכיוני: על ידי ריכוז, מיון, סריקה ורישום שיטתי (בתוכנת מחשב ייעודית בספריה) של כל החומר התיעודי על היישוב ושמירתו באופן מקצועי, על מנת לאפשר חשיפתו בפני הציבור.


איסוף חומר תיעודי: ליקוט שיטתי של כל חומר בעל ערך מחקרי והיסטורי שנוצר ברשות המקומית ובמוסדותיה, או זה המצוי בידיהם של אנשים פרטיים מבני היישוב, בעבר ובהווה, ואצל כל גורם אחר.


בניית "אלבום משפחות": של תושבים ובני המקום: תמונות, מסמכים, ספרי זיכרון, כתבים, סיפורים ועוד, על מנת ללמוד על חיי היומיום בתקופות שונות.


תיעוד יזום: ראיונות מוקלטים של סיפורי חיים בעזרת מתנדבים ותלמידים, לשם בניית מאגר של תיעוד בעל-פה.


@חשיפת המידע והפצתו: לעיון ולמחקר, בפירסומים, תערוכות, הרצאות, סיורים ועוד.@ כלומר האתר מעוניין בפרסום המאמרים Стажер10 - שיחה 05:52, 28 ביולי 2019 (IDT)

אל תפנה יותר בבקשה בדף שיחתי בעניינו של ערך ספציפי כלשהו. כל מה שיש לך לומר בעניינו של ערך ספציפי בדף שיחתו בלבד. לא תהיה תגובה נוספת להודעות מסוג זה. גילגמש שיחה 05:55, 28 ביולי 2019 (IDT)

כיוון טקסט בערך פרינס[עריכת קוד מקור]

משחזר חרוץ, הטקסט של הציטוט הוא בעברית, והיה מיושר לשמאל באופן שגוי. תיקנתי את זה, והטקסט חזר להצגה תקינה. עכשיו עם השיחזור החרוץ שלך, הוא שוב מיושר לשמאל. מה עשינו בזה? 2.53.129.8 12:50, 29 ביולי 2019 (IDT)

ערכת את הערת השוליים מספר 7. זאת הערת שוליים באנגלית. גילגמש שיחה 13:28, 29 ביולי 2019 (IDT)
הציטוט משתמש בהערה הזאת כמקור, והסרת הפרמטר תיקנה גם את הציטוט. עכשיו זה שוב התיישר לשמאל. מצדי תיישר את זה אתה איך שאתה רוצה 2.52.74.133 13:33, 29 ביולי 2019 (IDT)
אתה כנראה לא מבין מה כותבים לך. הערות שוליים שתוכנן בעברית נכתבות בצד ימין, הערות שוליים שתוכנן באנגלית נכתבות בצד שמאל. הוא לא יישר את זה כי זה יישאר בצד שמאל. דגש13:38, 29 ביולי 2019 (IDT)
אני רואה שעשיתי טעות ועניתי כי משום מה הדיון ממשיך בניגוד לנהלים. לא אשתתף יותר בדיון זה. מקומו בדף שיחת הערך בלבד. כל הערה נוספת רק שם. אתעלם מכל הודעה נוספת בעניינו של הערך הזה. גילגמש שיחה 13:40, 29 ביולי 2019 (IDT)
בסדר, המשכתי את הדיון בדף השיחה של הערך 2.52.74.133 13:50, 29 ביולי 2019 (IDT)

בקשה לשם משתמש: Gilgmesh[עריכת קוד מקור]

שלום ל Gilgamesh אני מתפלא ששם זה מותר מכיוון שהוא ערך אנציקלופדי, בכל מקרה ניסיתי ליצור משתמש חדש בשם Gilgmesh - ובכלל לא ידעתי על שם המשתמש שלך - ולאחר הצלחה ראשונית - המשתמש Hayden von Feldheim חסם אותי לצמיתות - האם אתה מסכים לאפשר לי את השם המקוצר? אני משתמש ב alias זה כבר שנים רבות במקומות שונים - ואשמח לעשות זאת גם כאן אתך התודה - גיל פוקס GilFuchs - שיחה 11:21, 31 ביולי 2019 (IDT)

שלום,
לפי הכללים לבחירת שמות אסור לבחור כינוי הדומה לכינויו של משתמש רשום מוכר. עליך לבחור שם אחר. להסכמתי או לחוסר הסכמתי אין משמעות. גילגמש שיחה 11:57, 31 ביולי 2019 (IDT)

תוכל לעבור על הערך הראשון שלי?[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, אשמח אם תוכל לעיין בערך כף הקלע שכתבתי. זהו הערך הראשון שלי ואשמח למשוב. תחביבים יש להגשים - שיחה 22:27, 31 ביולי 2019 (IDT)

שלום,
זה נראה טוב, אבל אני לא מתמצא ביהדות אז פרט להערה כללית על סגנון הכתיבה אין לי מה להוסיף. גילגמש שיחה 05:42, 1 באוגוסט 2019 (IDT)

תודה רבה. אני מכירה כמה מהערכים שלך ומתפעלת מהסטנדרט שלהם (מלחמת גאליה, לדוגמה)... לכן היה חשוב לי שתציץ על זה. תודה רבה! תחביבים יש להגשים - שיחה 09:21, 1 באוגוסט 2019 (IDT)

תודה רבה :)
אם תפני בתחום שאני מתמצא בו אוכל להעביר ביקורת מסודרת יותר. גילגמש שיחה 14:51, 1 באוגוסט 2019 (IDT)

יאללה תסגור חשבון אם כל מי שאתה לא מסתדר אתו ותמחוק את העריכות שלו בלי קשר לתוכן. אתה רק מראה לי כמה זהירות צריך שמעיינים בויקיפדיה, כמו שאתה מוחק ערכים שלי שאם משתמש אחר היה עורך וודאי לא היית נוגע בהם. לך תדע עוד כמה כמוני יש. אתה כמובן מאוד מועיל ו'עוזר' ותורם לויקיפדיה. אם היה מותר לומר הייתי טוען שאתה בובת קש של נרו יאיר, אך היות ואם אומר אתה תאשים אותי בהתבטאויות שקריות והאשמות שוא. אז אני לא אומר. לפי מה שקראתי בדף שלך שניכם לא מסכימים להתגמש. זה גם אומר משהו.--משה בן טובים - שיחה 23:23, 1 באוגוסט 2019 (IDT)

שלום גילגמש, מה שלומך? כנראה שלא יהיה לזה שימוש אבל כתבתי מעין קצרמר על האיש (בעיקר על מה שראיתי בדף עליו במוזיאון ראשונים לתולדות פתח תקווה), אשמח לשמוע מה דעתך. ראה כאן.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 23:44, 1 באוגוסט 2019 (IDT)

זה נראה יותר טוב. צריך לבדוק אם הוא עובר בתור "מייסד העיר". גילגמש שיחה 06:23, 2 באוגוסט 2019 (IDT)

שלום, ייתכן ומדובר באי הבנה בעניין הקרן החדשה. לא דיברו בדיון על שינוי שם הערך, אלא לציין בפסקת הפתיחה את המשמעות הכפולה באנגלית. אני בעצמי וחבריי דוברי אנגלית ואנו יודעים שיש דו משמעות. אז למה לא לציין זאת בפסקת הפתיחה? די דיינו (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

קיצרתי למחצית כבקשת Gilgamesh. אך אי אפשר להתעלם שהיו לו חיים אישיים ונשא אשה וילדים.... ממתין לתשובתך ולהחזיר למקום תודה. די דיינו

גיוס מצביעים באמצעות דוא"ל[עריכת קוד מקור]

תזכיר לי מה מקובל פה ואיפה זה כתוב? עמית - שיחה 19:51, 4 באוגוסט 2019 (IDT)

עמדה אמביוולנטית של הקהילה. מצד אחד זה לא נאסר במפורש (לכן לא כתוב על זה שום דבר באף מקום), מצד שני זה לא כל כך מקובל ויש כאלה שחושבים שזה לא תקין. גילגמש שיחה 04:13, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
אני לא בטוח שאמביוולנטית זו המילה המתאימה לתיאור עמדת הקהילה בנושא הזה. יורי - שיחה 06:28, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
אפשר לומר שרבים יותר מתנגדים לדבר כזה. עד כמה שידוע לי, התופעה כמעט נעלמה מהוויקיפדיה אבל לא היתי פה במשך למעלה מחצי שנה. חזרתי רק לפני חודש בערך ובכוונתי להיעלם שוב בעוד כמה שבועות אז אני לא ממש בעניינים וגם פחות אכפת לי מאי סדרים כאלה למען האמת. גילגמש שיחה 07:06, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
אני די בטוח ש"נעלמה" זו לא המילה המתאימה לתיאור המצב כיום. Liad Malone - שיחה 13:26, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
ולכן שאלתי עמית - שיחה 13:43, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
כפי שאמרתי, לא היתי פה זמן רב ויתכן שאני לא מעודכן. גילגמש שיחה 16:01, 5 באוגוסט 2019 (IDT)

רק כדאי שתדע...[עריכת קוד מקור]

שפתחו עליך דיון בבירורים (איזה אנונימי נרגז). דָּנִיֵּאלשיחהויקיפדיה עולה על הפסים! 15:34, 9 באוגוסט 2019 (IDT)

כוכב נופל כתבתי בוק:במ למה לא הודעתי לו. משום פזיזותך, לא ראית זאת, כמו שאתה נוהג לעשות. ואל תגדף, חוצפן 2.53.169.243 16:40, 9 באוגוסט 2019 (IDT)
"כמו שאתה נוהג לעשות"... תאמר את האמת: האם אתה משתמש רשום שפועל כעת במעטה אנונימיות? כי יש לי לא מעט השערות לגבי פרצופך האמיתי. דָּנִיֵּאלשיחהויקיפדיה עולה על הפסים! 16:56, 9 באוגוסט 2019 (IDT)
ראיתי אותך כאנונימי. גם אנונימים גולשים בוויקיפדיה. אני יודע גם שנחסמת לחודש על שפתחת בובות קש וניהלת דיונים עם עצמך. ראיתי גם את הדיון שפתחת במזנון, ובו אמרת בחוצפה למשתמשים שעובדים בהתנדבות מה "צריך לעשות". ההשערות שלך מעניינות לי את קצה הציפורן. "פרצופך האמיתי". 2.53.169.243 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
יש גבול למה שאפשר לכתוב למשתמשים אחרים לפני שזה עובר על כללי ההתנהגות המקובלים. Dovno - שיחה 20:45, 10 באוגוסט 2019 (IDT)
דניאל, מי שגר בבית מזכוכית... ראובן מ. - שיחה 17:06, 9 באוגוסט 2019 (IDT)

אבקש את התייחסות המפעילים והביורוקרטים למה שקרה כאן עכשיו. דָּנִיֵּאלשיחהויקיפדיה עולה על הפסים! 18:18, 9 באוגוסט 2019 (IDT)

פתחתי בירור בעניינך 2.53.169.243 16:40, 9 באוגוסט 2019 (IDT)

הפתעת אותי[עריכת קוד מקור]

שלום.

נתקלתי בעריכתך זו. היא מפתיעה - שחזרת עריכה שבתקצירה הופיעו שני מקורות מהימנים - נסה לעיין בהם. למעשה, במורד הערך יש פסקונת קצרה בשם "יהדותו" שמצדיקה את העריכה ששחזרת, ועומדת בניגוד למידע שהחזרת. אנא בדוק שוב, תקן את הקלקול, והסר את הטענה חסרת הבסיס שלמלך יש שורשים יהודיים. קיפודנחש 23:51, 13 באוגוסט 2019 (IDT)

מהימן או לא, מדובר בטרול חסום. נרו יאירשיחה • י"ג באב ה'תשע"ט • 00:02, 14 באוגוסט 2019 (IDT)
ולכן טוב עשה גילגמש ששחזר את עריכתו. אנו נמשיך להטעות את קוראינו ולהסביר להם שאלביס היה בעל שורשים יהודיים מצד אמו על אף שמרבית החוקרים גורסים שזה לא נכון, הכל רק לא לקבל עריכה של טרול! יורי - שיחה 07:18, 14 באוגוסט 2019 (IDT)
בזמן שאתה מוחה יכולת להחזיר בניסוח משלך וכך לפתור את כל הבעיות. כנראה זה לא ממש מפריע לך. נרו יאירשיחה • י"ג באב ה'תשע"ט • 10:27, 14 באוגוסט 2019 (IDT)

שלום קיפודנחש ולכל מי שהשתתף בדיון,

זה לא בדיוק מה שקרה. אם תשים בבקשה לב להיסטוריית עריכות ציינתי בתקציר העריכה שעל המשמתש לפתוח בדיון בדף שיחה. עריכתי החזירה את הגרסה היציבה של הערך לפני השינוי. בעריכתו הוא מחק תוכן רב שנראה בעל חשיבות ולא מצדיק מחיקה ללא דיון. בנוסף, עריכתו עומדת בניגוד למה שכתוב אצל האנגלים. זה הספיק בשבילי כדי לשחזר את העריכה. אני מודה שלא הסתכלתי במקורות שהוא סיפק בתקציר אבל הם לא נראים כמו משהו כבד משקל. רק קישורים לאתר אינטרנט שאני לא מכיר. לא נובע משמו שמדובר במשהו בעל אמינות יוצאת דופן. לכן, הסתפקתי בשחזור. המשתמש יכול היה לפתוח בדיון בדף שיחה.

אם אתה סבור שהמשתמש צודק באופן מלא או חלקי בעריכה שלו אז בוודאי אפשר לדון על כך. לגבי זיהויו כטרול - לא התעמקתי בזה בעת השחזור. אילו סברתי שמדובר במשתמש חסום היתי מנמק את השחזור בהתאם או שהייתה סדרת שחזורים של המשתמש. גילגמש שיחה 13:08, 14 באוגוסט 2019 (IDT)

אנטיביוטיקה[עריכת קוד מקור]

אז למה שפשוט לא תתקן את מה שכתבתי? ET - שיחה 11:42, 16 באוגוסט 2019 (IDT)

כי יש הבדלים מהותיים בין החיידקים לנגיפים. חיידק הוא תא, נגיף הוא לא תא. זה למשל הבדל מהותי. האנזימים שונים לחלוטין. החומר התורשתי עשוי להיות שונה. יש סיבות רבות שבגללן נגיפים לא מגיבים לאנטיביוטיקה. עדיף לא להכנס לזה, זה ידרוש הסבר פיזיולוגי מורכב שאני כלל לא בטוח שיש בו צורך בערך. גילגמש שיחה 13:07, 16 באוגוסט 2019 (IDT)
אני מבין את הכוונה שלך, אז חושבני שאפשר להישאר ברמת "התהליכים לא דומים".
אפשר בלי קשר להוסיף פרק כזה. ET - שיחה 17:34, 16 באוגוסט 2019 (IDT)
אני לא חושב שיש צורך בפרק כזה בערך "נגיף". יש הרבה דברים שלא משפיעים על הנגיפים. מכת פטיש למשל לא תעשה דבר לווירוס. אז גם את זה נציין ונסביר למה לא? כתוב שאנטיביוטיקה לא משפיעה וזה מספיק כי מדובר בטעות רווחת בציבור. אם אתה רוצה, אפשר להרחיב על הפעולה של האנטיביוטיקה בערך אודותיה. עם זאת, אני לא מעוניין להרחיב את הערך הזה. יתכן ששועל ירצה. גילגמש שיחה 21:13, 16 באוגוסט 2019 (IDT)

השחתת עריכה: הסתננות מאפריקה לישראל[עריכת קוד מקור]

לפני הגשת תלונה למפעילים, אבקש לדעת באיזו זכות השחתת את עריכת הערך שעמלתי עליה כל אחה"צ. ניצן2 - שיחה 00:19, 17 באוגוסט 2019 (IDT)

למה הורדתם את מה שכתבנו[עריכת קוד מקור]

הורא נכון מאוד מאוד, תסתכל מה אתה מוחק!!!! ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אתה צוחק? תגיד תודה שלא נחסמת. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:00, 19 באוגוסט 2019 (IDT)