Call of Duty 4: Modern Warfare

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Call Of Duty 4)
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
קריאת החובה 4: לוחמה מודרנית
Call Of Duty 4: Modern Warfare
כללי
תאריך הוצאה

Xbox 360, PlayStation 3, Windows
5 בנובמבר 2007 (צפון אמריקה)
7 בנובמבר 2007 (אוסטרליה)
9 בנובמבר 2007 (אירופה)
27 בדצמבר 2007 (יפן)
10 בספטמבר 2009 (יפן)
Mac
26 בספטמבר 2008 (צפון אמריקה)
28 בינואר 2011 (אוסטרליה)
Wii

10 בנובמבר 2009
סוגה פעולה, גוף ראשון
פיתוח Infinity Ward
הוצאה לאור Activision
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, איטלקית, גרמנית, צרפתית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Activision
סדרה Call of Duty
דרישות תוכנה
גרסה

Mac
1.7.2.0
PlayStation 3
1.4.1.9
Windows
1.7.1.0
Xbox 360

1.4.7.9
מנוע משחק IW 3.0
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג

BBFC: 15
ESRB: M
OFLC: MA+15

PEGI: 16
פלטפורמות Mac, Windows, Wii, Playstation 3 ו-Xbox 360
מדיה דיסק אופטי
המשחק הקודם Call of Duty 3
המשחק הבא Call of Duty: World at War
דרישות מערכת
מעבד Intel (R) Pentium (R) 4 2.4 GHz או AMD (R) Athlon (TM) 64 +2800 מעבד 1.8GHz או כל מעבד ליבה כפולה או יותר
זיכרון 512MB זיכרון (768MB ל-Windows Vista)
כרטיס מסך NVIDIA (R) Geforce (TM) 6600 או טוב יותר או ATI (R) Radeon (R) 9800Pro או יותר
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Call Of Duty 4: Modern Warfare הוא משחק וידאו מסוגת פעולה מגוף ראשון שפותח על ידי חברת Infinity Ward והופץ על ידי חברת המשחקים Activision לפלייסטיישן 3, ל-Xbox 360, ל-Wii ולמחשב. המשחק הוא הרביעי בסדרת משחקי Call of Duty. עלילת המשחק סובבת סביב תוכניתו של מהפכן קומוניסט, העומד בראש תנועה לאומנית השואפת להשיב את רוסיה לימיה כמעצמה סובייטית ומביים הפיכה צבאית במזרח התיכון כדי לגרור את ארצות הברית ובעלות בריתה לעימות חזיתי.

אירועי המשחק מתנהלים בשלל אזורים, בהם המזרח התיכון, רוסיה, אזרבייג'ן ואוקראינה, ומוצגים דרך מבטם של נחת אמריקאי וחייל קומנדו בריטי.

זהו המשחק הראשון מסוגו שעלילתו מתרחשת בתקופה המודרנית של תחילת שנות ה-2000, כאשר כל המשחקים הקודמים מסוג זה התרחשו בתקופת מלחמת העולם ה-2. ב-2016 יצאה לו גרסה מחודשת המאפשרת שימוש במשחק בפלטפורמות כגון: PS4 או Xbox One.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק נפתחת במזרח התיכון כאשר חאלד אל-אסד, מנהיג תנועת מחתרת מקומית ומעשירי האזור, מוציא להורג את נשיא תימן ותופס את השלטון במדינה. את האספקה מקבל אל-אסד מרוסי בשם עימראן זקאייב השולט בפלג לאומני אולטרה-קיצוני שנלחם על השלטון ברוסיה, אשר נמצאת בזמנים אלו במלחמת אזרחים קשה. זקאייב יזם למעשה את ההפיכה במדינה המזרח תיכונית כדי לטשטש את תוכניותיו להשיב את ימי המעצמה הסובייטית. לאחר שבריטניה וארצות הברית חושפות את דבר המזימה, הן פותחות במלחמה כוללת נגדו ונגד אנשיו.

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחיל כאשר השחקן מגלם את סמל ג'ון "סואפ (סבון)" מק'טאוויש (Sgt. John "Soap" MacTavish) שהתגייס זה עתה ל"כוח המשימה 141", צוות לוחמי עילית ביחידת הקומנדו הבריטית S.A.S. הסמל עובר תדרוך נשק מהיר על ידי חברו ליחידה גאז ולאחר מכן מצטרף לאימון מודל של פשיטה על ספינה תחת פיקודו של מפקד הצוות, סרן ג'ון פרייס. לאחר מכן יוצא הצוות למשימת השתלטות על ספינת משא הנושאת ככל הנראה ראש נפץ גרעיני. חברי היחידה נוחתים על סיפון הספינה מחסלים את החיילים ששוהים בספינה ומשתלטים עליה, ולאחר חיפוש הם מחסלים את אנשיו של זאקייב ששוהים בספינה ו מאתרים את הפצצה בתוך מכולה בבטן האונייה. הרוסים מגלים על דבר הפעולה ושולחים זוג מטוסי מיג-29 שתוקף את הספינה בטילים כדי להיפטר מהראיות. הספינה מתחילה לטבוע והלוחמים ממהרים לברוח אל הסיפון ומחולצים על ידי מסוק דקות לפני שהיא טובעת, כשבידי סואפ מסמכים המעידים על קשר בין זאקייב לבין המהפכה בתימן.

הסצנה מתחלפת לתימן. נשיא תימן יאסיר אל-פולאני נתפס על ידי המורדים, מובל ברחובות עיר הבירה המוצפת במורדים משתוללים ולבסוף מוצא להורג על ידי אל-אסד, מנהיג המרד.

בהמשך, יחידת ה-S.A.S נשלחת להרי הקווקז ביחד עם כוח צבא רוסי נאמן לשלטון, על מנת להציל איש מודיעין רוסי המכונה ניקולאי שנשבה על ידי הרוסים. היחידה מחסלת את חיילי הספאצנז ו מצליחה לחלץ את ניקולאי, אך בדרכה להעבירו לתחקיר בעיר המבורג שבגרמניה נפגע מסוקה מטיל סטינגר ומתרסק במרכז מערב רוסיה. מטוס לוקהיד AC-130 נשלח לחפות על חברי היחידה ומחסל יחד איתה את חיילי הספאצנאז שרודפים אחריהם עד הגעתם לנקודת החילוץ בה מחכה להם מסוק חילוץ.

כמה שעות לאחר המבצע הבריטי, פולשת ארצות הברית לתימן. בשלב זה השחקן עובר לגלם את סמל פול ג'קסון (Sgt. Paul Jackson), חייל מארינס מפלוגת סער בפיקוד סגן ואסקז (First Lt. Vasquez). לאחר קבלת מידע מודיעיני שאל-אסד נמצא באחד מבנייני הארגון שלו, הכוח משתלט על הבניין ומחסל את חייליו של אל אסד אך אל אסד לא נמצא. ואסקז מקבל דיווח כי אל אסד עומד להתראיין לתחנת טלוויזיה סעודית הנמצאת קרוב מאוד אליהם, לאחר חיסול אנשיו של אל אסד מצליח הכוח להשתלט על תחנת הטלוויזיה אך מתברר כי כוחו של אל-אסד הטעה את הכוח האמריקאי ושם הקלטה חוזרת ונשנית של אל-אסד מדבר. כשירד הלילה בזמן שהאמריקאים הצליחו לחסל את אנשיו של אל-אסד ולגרום לכוחו ששרד להידחק אל עבר עיר הבירה נשלחת יחידתו של ואסקז לחלץ טנק M1 אברהמס אמריקאי שהתותח הראשי שלו נתקע, ומחכה ליחידת הנדסה קרבית שתתקן אותו והם מחסלים את אנשיו של אל אסד ומתקנים את הטנק.

לאחר מכן מגיע מידע מודיעיני חדש כי אל-אסד נמצא בעיר הבירה וארצות הברית פותחת במתקפה רחבת היקף צבא ארצות הברית מחסל את חייליו של אל אסד ופולש לעיר הבירה, המטה הכללי של ארצות הברית לוקח בחשבון כי ישנה פצצה גרעינית בעיר הבירה והיא עלולה להתפוצץ, ג'קסון נמצא עם פלוגתו במסוק שחמוש במקל"ר מסוג Mark 19 איתו הוא מחסל את חייליו של אל אסד, המסוק מנחית חצי מהפלוגה במרכז העיר, וג'קסון ממשיך עם חצי הפלוגה השני אל עבר כוח אמריקאי שנתקע במבנה מוקף בחייליו של אל-אסד ומחסלים את אנשיו של אל אסד ועוזרים לחלצם. לאחר שג'קסון ופלוגתו ממריאים, נפגע מסוק AH-1W SuperCobra והטייסת שלו מצליחה לשרוד את התרסקות המסוק אך היא נפצעה קשה וואסקז מבקש רשות להציל אותה. מפקד המבצע מסביר לוואסקז כי הם לא יהיו במרחק בטוח במקרה והפצצה תתפוצץ, ואסקז ופלוגתו מסכימים, לאחר קבלת אישור הם נוחתים קרוב אל המסוק. ג'קסון רץ במהירות אל הטייסת ומצליח לחסל את אנשיו של אל אסד להצילה מתוך המסוק הבוער, זמן קצר לאחר ההמראה הפצצה לפתע מתפוצצת ורוב הכוח האמריקאי שהשתתף במתקפה נהרג (אלפי חיילים, כלי טיס וטנקים). ג'קסון שורד את התרסקות המסוק, ובקושי רב מצליח לזחול החוצה [ מפני ששבר את רגליו ] רק כדי לגלות שהעיר כולה חרבה מהפיצוץ הגרעיני. רגעים קצרים לאחר מכן עקב החשיפה לכמות הקרינה הרדיואקטיבית הוא נופל ומת.

אל-אסד מצליח לברוח אל מסתור ישן שלו בכפר נידח באזרבייג'ן. בזכות עזרה מניקולאי שחולץ על ידי יחידת ה-S.A.S, מצליח הצוות של פרייס לאתר את אל-אסד וללכוד אותו לאחר חיסול אנשיו של זאקייב וחיסול אנשיו של אל אסד. ואז הם פורצים לאסם בו אל אסד נמצא מחסלים את שומרי ראשו ותופסים אותו לאחר תחקור קצר של אל-אסד נשמע צלצול הטלפון שלו, פרייס מנצל את הרגע על מנת לקבל יותר מידע על המתרחש. הוא מקשיב לצד השני של הטלפון בשתיקה, ומגלה כי את הפצצה קיבל אל-אסד מזקאייב, טרוריסט ממוצא רוסי, ראש ארגון טרור בהסוואה של מפלגה אולטרה-נציאונליסטית. לאחר מכן פרייס מנתק והורג את אל-אסד בירייה בראשו.

פרייס מספר לחייליו כי 15 שנה קודם לכן, עשור לאחר אסון צ'רנוביל, הוא העצמו היה מעורב בניסיון להתנקש בחייו של זקאייב. באותה תקופה זקאייב התעשר ממכירת פלוטוניום שנגנב מהכור ההרוס, וניצל את המצב העגום כדי לפתות חיילים בדימוס מהצבא הרוסי להצטרף אליו בתמורה לשכר גבוה במיוחד. פרייס מספר את סיפור ניסיון ההתנקשות, והשחקן נכנס לנעליו; לפני 15 שנה שירת אז סגן פרייס ביחידת ה-S.A.S. לאחר הוצאת צו חיסול של ממשלת בריטניה על זקאייב, נשלח פרייס ביחד עם קפטן מק'מילאן (Capt. MacMilan) למבצע סודי באוקראינה על מנת להתנקש בחייו של זקאייב. פרייס ומק'מילאן מסתננים אל תוך העיר פריפיאט הצמודה לכור ההרוס מחסלים את חייליו של זאקייב ותופסים עמדה בבית מלון שלא הרחק ממנו זאקייב משתתף בפגישה להברחת נשק. פרייס מכוון לעבר זאקייב ויורה כדור אחד לעברו. זאקייב שורד אך מאבד את זרועו השמאלית. כוחו של זאקייב מאתר את מקום הירי ופותח במרדף אחרי פרייס ומק'מילאן שמחסלים אותם. בזמן הבריחה, מק'מילאן נפגע ברגלו ממסוק שהופל על ידם. פרייס סוחב את מק'מילאן ומצליח לחסל את חייליו של זאקייב ו לחלצו.

תמונה מתוך השלב שבו נכנסים לנעליו של קפטן פרייס

לאחר הסיפור המשחק חוזר להווה, צבאו של זקאייב שולח כוח לעבר מקום המסתור של אל-אסד, תחת אש כבדה ובסיוע הפצצה אווירית מצליח צוותו של פרייס לחסל את חייליו של זאקייב ולברוח מהמקום בעזרת כוח אמריקאי בפיקודו של סמ"ר גריגס (SSgt. Griggs) שנלחם לצידו של פול ג'קסון בערב-הסעודית ושרד את הפיצוץ הגרעיני.

מבצע משולב של כוח ה-S.A.S של פרייס ביחד עם כוח הסיור של גריגס ובסיוע כוח רוסי נאמן לשלטון בפיקודו של סמל קאמרוב (Sgt. Kamarov), מנסה הכוח ללכוד את בנו של זאקייב, ויקטור. הכוח מצליח לחסל אנשיו של ויקטור ו לכתר אותו על גג של בניין וקורא לו להשליך את נשקו אך ויקטור, כדי להתחמק מחקירה, יורה לעצמו בראש ומתאבד.

זקאייב מאשים את ארצות הברית ובריטניה במותו של בנו ומתכנן כנקמה לשגר מטח טילים בליסטיים גרעיניים אל עבר החוף המזרחי של ארצות הברית. כוחו של זאקייב משתלט על מרכז הבקרה של בסיס טילים בליסטיים רוסי, ובתגובה מוצנח הכוח המשולב סמוך לבסיס, אך גריגס מפספס את נקודת הצניחה שלו ונתפס בידי כוחו של זקאייב. הכוח מצליח לחסל את חייליו של זאקייב ו לחלץ את גריגס ומתחיל להתקדם אל עבר מרכז הבקרה תוך כדי שהוא מחסל את חייליו של זאקייב. כוחו של זאקייב מצליח לשגר שני טילים שעלולים להרוג מעל ל-40 מיליון איש, כולל תושבי וושינגטון הבירה. הכוח מצליח להשתלט על מרכז הבקרה מחסל את אנשיו של זאקייב ומשמיד את הטילים בעודם באוויר.

כוחותיו של זאקייב מצליחים להקיף את מרכז הבקרה והכוח המשולב נמלט ברכבי שטח (UAZ). בזמן המרדף, מצליח סואפ להרוג רבים מחייליו של זקאייב בכלי הרכב שרדפו אחריהם, אך מסוק קרב Mil Mi-24 של זקאייב מצליח לפוצץ גשר שאותו היה אמור הכוח לעבור. פרייס, סואפ, גאז, גריגס ועוד כמה חיילים, מצליחים להיחלץ מאמצע הגשר שהתמוטט ואז מתחיל קרב בין כוחות הספצנאז ובין כוחותיו של פרייס שבמהלכם הם מצליחים לחסל את אנשיו של זאקייב עד שמסוקו של זקאייב משגר טיל אל עבר משאית דלק שנשארה על הגשר ומפוצץ אותה. כתוצאה מהפיצוץ, נפצע סואפ קשה. תחת אש כבדה, מנסה גריגס לגרור את סואפ הרחק מאזור הירי אל עבר מקום בטוח אך הוא נורה בראשו ונהרג במקום. זקאייב מופיע לפתע מתוך ההרס והעשן ביחד עם שני שומרי הראש שלו. גאז שנפצע עקב משאית הדלק, נורה בראשו על ידי זאקייב ונהרג וחייליו של זקאייב הורגים עוד שני חיילי S.A.S ששרדו. סואפ מסתכל לעברו של פרייס ורואה אותו שוכב על הקרקע מדמם. באותו זמן, זקאייב מתחיל להתקדם לעבר סואפ ופרייס. לפתע מופל מסוקו של זקאייב על ידי מסוק קרב Mi-28 של הצבא הרוסי. זאקייב ושני חייליו נבהלים מהפיצוץ ופותחים באש. פרייס בכוחותיו האחרונים, מצליח להחליק את אקדחו אל סואפ, שיורה בזקאייב ואנשיו ומצליח לחסלם. מייד לאחר מכן מגיע סמל קאמרוב יחד עם אנשיו לחלץ את סואפ. סואפ רואה את אחד החובשים של קאמרוב מנסה נואשות לבצע החייאה בפרייס שמתגלה כי שרד מאחר שהוא אחת מהדמויות הראשיות ב-Call of Duty: Modern Warfare 2 וב-Call of Duty: Modern Warfare 3. קאמרוב מחבר את סואפ לכבל החילוץ ומועלה אל מסוק החילוץ. לאחר מכן שומעים קריינית חדשות מדווחת על ניסויים בטילים גרעיניים במרכז רוסיה, ועל דיווחים מצד ראש ממשלת רוסיה שהניסויים נעשו בהתאם לפרוטוקלים של האו"ם ועל תנועה שנאבקת בהנהגה הרוסית (שרידי הקבוצות הלאומניות). לבסוף היא מודיעה על ביטול החיפושים אחרי אנשי צוות של ספינת משא אסטונית שטבעה בגלל סערה (אותה אונייה שטובעה בתחילת המשחק), רמז לכך שכל המבצע שהתנהל על ידי ארצות הברית ובריטניה ברוסיה היה סודי ואף אחד לא ידע עליו. בנוסף יש אחרי כן משימת צד שבה מחסלים את הפלוגה האחרונה של זאקיב (שאמנם זאקיב נהרג אבל הפלוגה הזאת הצליחה לשרוד) הם מחסלים את כל חיילי הפלוגה האחרונה ומחלצים את נשיאי רוסיה ואוקראינה ושאר המדינות הסלאביות שנחטפו על ידי אותה פלוגה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ון סואפ מקטוויש - הגיבור הראשי במשחק. חבר טוב של פרייס גאז ושאר חברי היחידה. חיסל את זאקייב ואנשיו בסוף המשחק. נהרג במהלך mw3.
  • ניקולאי - איש מודיעין של ה-SAS. סגנו של פרייס.
  • קפטן ג'ון פרייס- מפקד היחידה וחבר טוב של סואפ. חיסל את מאקרוב בסוף mw3.
  • גאז -המפקד המשני של היחידה. נרצח בסוף המשחק על ידי זאקייב.
  • קפטן מאקמילאן - מפקד ה-SAS הראשי וחבר טוב של פרייס.
  • פול ג'קסון - הגיבור המשני במשחק. נרצח במהלך המשחק על ידי פצצה גרעינית ששיגר חאלד אל אסד.
  • ואסקאז - מפקד המרינס וחבר טוב של גריגס, ג'קסון וכל שאר חברי היחידה. נרצח במהלך המשחק על ידי פצצה גרעינית ששיגר חאלד אל אסד.
  • סמ"ר גריגס - חייל במרינס וב-SAS. חבר טוב של פרייס סואפ גאז וכל שאר חברי היחידה. נרצח בסוף המשחק על ידי זאקייב.
  • קמארוב - מפקד בספצנאז וחבר טוב של פרייס. נרצח ב-mw3 על ידי מאקרוב.
  • חאלד אל אסד - אחד האויבים במשחק. גרם למהפכה בארצות ערב ורצח את יאסיר אל פולאני נשיא תימן. חוסל במהלך המשחק על ידי פרייס.
  • ויקטור זאקייב - בנו של אימרן זאקייב. מתאבד במהלך המשחק.
  • אימרן זאקייב - האויב הראשי במשחק. מאמין שביכולתו לשלוט בעולם וכתוצאה מכך עושה מהפכה בארצות ערב. חוסל בסוף המשחק על ידי סואפ.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שתי הדמויות אותן מגלם שחקן, לוחם S.A.S בריטי שיוצא למשימות ביון באזורי ברית המועצות לשעבר, וחייל מארינס אמריקאי שיוצא להילחם בזירה הסעודית, נתמכות על ידי צוות שלם של חיילים שמשתתף גם הוא בלחימה יחד עם השחקן. כל דמות משחקת בשדה הקרב האופייני לשטח הגאוגרפי בו היא נמצאת, כלומר חיילי המארינס נלחמים בחום הכבד בתוך שטחים עירוניים של עיר מוסלמית, ולעומת זאת חיילי ה-S.A.S במשחק נלחמים בשטחים הכפריים של ברית המועצות לשעבר המלאים שלג ויערות. אחד המאפיינים של המשחק הוא שאין מד בריאות לשחקן, כל פגיעה שהדמות תספוג תיראה כמו סימני דם על המסך, שלאחר פרק זמן מסוים הסימנים נחלשים והדמות נרפאת או מתה.

משחק רשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק כולל גם אפשרות למשחק רשת, בה ניתן לשחק חייל שנלחם במגוון מפות ומשימות, ישנם 21 סוגי מפות שונים שחלקם מבוססים על שלבים ומגוון של משימות כמו: קרב רגיל, חבלה, "חפש והשמד", מפקדות, כולם נגד כולם, כיבוש עמדות ושליטה עליהן וכו.

במהלך המשחק ברשת מקבל השחקן ניקוד על כל פעולה שהוא עושה, וככל שהוא צובר יותר ניקוד כך דירוגו עולה עד 55, שהוא הדירוג המקסימלי. ככל שהדירוג גבוה יותר כך ניתן לקבל כלי נשק משופרים. בנוסף, שחקנים מצטיינים זוכים לקבל עזרים שונים על הריגות רצופות (Kill streak). לדוגמה, לאחר שלוש הריגות ניתן להפעיל מכ"ם למשך 30 שניות (המשמש בנוסף גם את חברי קבוצתו של השחקן), לאחר חמש הריגות רצופות ניתן לשלוח הפצצה ממטוסי קרב ואחרי שבע הריגות ברציפות ניתן לשלוח מסוק קרב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Call of Duty 4: Modern Warfare בוויקישיתוף