המועדפת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המועדפת
The Favourite
כרזת קידום הסרט
כרזת קידום הסרט
בימוי יורגוס לנתימוס
הופק בידי ססי דמפסי
אד גייני
לי מגידיי
יורגוס לנת'ימוס
תסריט דברה דייוויס, טוני מקנמרה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה יורגוס לנתימוס
שחקנים ראשיים אוליביה קולמן
אמה סטון
רייצ'ל וייס
ניקולס הולט
ג'ו אלווין
מארק גאטיס
צילום רובי ראיין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, אירלנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Element Pictures, Film4 Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרצ'לייט פיקצ'רס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 באוגוסט 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 120 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ביוגרפי, סרט דרמה, סרט להט"בי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $15,000,000
הכנסות 95.7 מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו thefavourite
פרסים
  • פרס חבר השופטים של פסטיבל ונציה
  • פרס האקדמיה האירופית לקולנוע לעריכה (יורגוס לנת'ימוס)
  • פרס האקדמיה האירופית לקולנוע לעיצוב תלבושות (סנדי פאוול)
  • European Film Award for Best Hair and Makeup Artist (Nadia Stacey)
  • פרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר (אוליביה קולמן)
  • פרס האקדמיה האירופית לקולנוע לצילום (רובי ראיין)
  • פרס האקדמיה האירופית לקולנוע לבמאי הטוב ביותר (גיורגוס לנתימוס)
  • פרס האקדמיה האירופית לקולנוע לשחקנית הטובה ביותר (אוליביה קולמן)
  • פרס האקדמיה האירופית לקולנוע לסרט הטוב ביותר (גיורגוס לנתימוס, דברה דייוויס, טוני מקנמרה, ססי דמפסי, אד גייני, לי מגידיי)
  • פרס האקדמיה האירופית לקולנוע לקומדיה הטובה ביותר (גיורגוס לנתימוס, דברה דייוויס, טוני מקנמרה, ססי דמפסי, אד גייני, לי מגידיי)
  • Dorian Award for Film of the Year עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המועדפת הוא סרט דרמה היסטורית, קומדיה שחורה להט"בית מ-2018, שבוים על ידי יורגוס לנתימוס ונכתב על ידי דבורה דייוויס וטוני מקנמרה. הסרט הוא הפקה משותפת למפיקים באירלנד, הממלכה המאוחדת וארצות הברית.

הסרט עוקב אחר מערכות היחסים האינטימיות, בין שתי בנות דודה, שרה צ'רצ'יל ואביגייל מאשם לבין אן, מלכת בריטניה, הנאבקות לזכות בחסדיה ובתפקיד החשוב והקרוב ביותר למלכה, הגבירה אשר על הגלימות ונערת הגלימה, בתחילת המאה ה-18, על רקע מלחמה נמשכת בין אנגליה לצרפת. בסרט מככבים אוליביה קולמן, אמה סטון, רייצ'ל וייס, ניקולס הולט, ג'ו אלווין ומארק גאטיס. הצילומים נערכו בבית האטפילד בהארטפורדשייר ובהמפטון קורט במחוז סארי, בין מרץ למאי 2017.

הסרט ערך את הופעת הבכורה העולמית בפסטיבל הסרטים של ונציה ב-30 באוגוסט 2018, שם הוא זכה בשני פרסים: פרס השופטים, ופרס השחקנית הטובה ביותר לקולמן, עבור המשחק בתור המלכה אן. הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ב-23 בנובמבר 2018, ובממלכה המאוחדת ואירלנד ב-1 בינואר 2019. הסרט זכה להצלחה קופתית משמעותית, והכניס למעלה מ-83.2 מיליון דולר לעומת תקציב של 15 מיליון דולר, ושבחים ממבקרים ברחבי העולם על התסריט, הבימוי, הצילום, ואיכות המשחק של צוות השחקנים.

הסרט היה מועמד ל-10 פרסי אוסקר, הכי הרבה מועמדויות לסרט יחד עם הסרט רומא. אוליביה קולמן זכתה בפרסים לשחקנית הטובה ביותר באוסקר, בגלובוס הזהב ובבאפט"א. נוסף לכך, הסרט זכה ב-7 פרסי באפט"א, מתוך 12 מועמדויות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתרחש ב-1708. בריטניה וצרפת מצויות במלחמה, והמלכה אן (אוליביה קולמן) יושבת על כס המלכות. המלכה לא מראה עניין בענייני המלוכה, ובעיקר מבלה את זמנה בעיסוקים אקצנטריים וקפריזיים כגון מרוץ ברווזים וגידול 17 ארנבים, התעסקות במראה החיצוני שלה והתמודדות עם מחלות שונות, בעיקר שיגדון. בת הלוויה הנאמנה שלה, שרה צ'רציל הדוכסית ממרלבורו (רייצ'ל וייס), היא היועצת והמאהבת שלה, ומתוארת כמי ששולטת בפועל בענייני המדינה בשמה של המלכה, או דרך דחיקה של המלכה לתמוך פומבית ברעיונותיה. מאמציה של שרה לשלוט באן מאותגרים על ידי רוברט הארלי (ניקולס הולט), חבר במפלגת הטורים בפרלמנט, אשר מתנגד לתוכניות של צ'רצ'יל להעלות את המיסים כדי לממן את המשך המלחמה.

באמצעם של מאבקים אלו, מגיעה לאחוזתה של אן, אביגיל היל (אמה סטון), בת דודתה הצעירה של שרה, בתקווה להשיג תעסוקה. מעמדה של אביגיל ירד, בשל פעולותיו הנלוזות של אביה, אשר הימר ואיבד את שמו הטוב ורכושו, ובין היתר אף מכר את אביגיל, כחלק ממשחק קלפים. תחילה שרה משבצת אותה להצטרף לצוות עובדי הבית, שם היא סופגת בוז והשפלות מצד שאר העובדות. מצבה של אביגיל משתנה, כאשר היא מזהה הזדמנות להיטיב עם המלכה וכאביה, ורוקחת למענה משחה ייחודית לטיפול בכאבי העור ברגליה בשל מחלת השיגדון. כדי להגיע למלכה, משקרת אביגיל לשומר בכניסה לחדר המלכה, שהיא קיבלה הוראות לטפל במלכה מיידית. כאשר בת דודתה שרה מגלה זאת, היא מצווה לקחת את אביגיל ולהלקות אותה על פעולה זו. אולם, באמצע הענישה, מבינה שרה שהמשחה שאביגיל רקחה אכן מיטיבה עם המלכה, ומעבירה פקודה להפסיק עם ההלקאה. מנקודה זו והלאה, אביגיל מקבלת מגורים פרטיים, והופכת לעוזרת של שרה.

הארלי פונה במהרה לאביגיל, בתקווה להפוך אותה למרגלת שלו בחצר של אן. תחילה, אביגיל מסרבת להצעתו. במקביל, היא מגלה במקרה את האופי של מערכת היחסים הלסבית בין שרה לאן, אף על פי שתחילה היא נראית מופתעת מטיב היחסים ביניהן, במהרה היא מתחילה לנסות לחזר אחר המלכה ולזכות באהדתה. בזמן ששרה ממוקדת במאמצי המלחמה והמאבק הפוליטי בהארלי ואנשי הפרלמנט מצד המפלגה הטורית, אביגיל מפתחת מערכת יחסים אינטימית עם המלכה אן שלבסוף הופכת למערכת יחסים מינית. שרה מגלה את הקשר שנרקם בין אביגיל ואן, ומנסה לשלוח את אביגיל מחוץ לאחוזה. אביגיל מחדירה סם חזק לתה שהיא מכינה לשרה, מה שגורם לשרה לאבד את הכרתה באמצע רכיבה על סוס, ולהיעלם למשך כמה ימים ארוכים. אן, שמשוכנעת ששרה נעלמה כדי להעניש אותה על קרבתה לאביגיל וההסתייגויות של אן מתוכנית המלחמה של שרה, מקרבת את אביגיל יותר אליה, ומסייעת לה לקבל מעמד של ברונית, באמצעות הקצאה של שכר שנתי גבוה, וארגון של נישואין בין אביגיל לסמואל משאם (ג'ו אלווין), ברון בחצרה של אן.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא המועדפת בוויקישיתוף

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המועדפת, באתר מתוך אתר Box Office Mojo, ‏16/2/2018


הקודם:
2017: פרחים בבוץ
פרס גות'הם להוקרת אנסמבל
2018: המועדפת
הבא:
2020: משפט השבעה משיקגו
הקודם:
2017: ארץ אלוהים
פרס הקולנוע הבריטי העצמאי לסרט הטוב ביותר
2018: המועדפת
הבא:
2019: בשביל סאמה