יעל לבנטל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעל לבנטל
יעל לבנטל
יעל לבנטל
לידה 27 במאי 1968 (בת 55)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעל לבנטל-יגנדורף (נולדה ב-27 במאי 1968) היא שחקנית, סטנדאפיסטית, תסריטאית וקומיקאית ישראלית. ידועה בעיקר בשל גילומה את אורלי ברנשטיין בסדרה הקומית "החיים זה לא הכל".

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לבנטל נולדה ב-1968 בקריית היובל בירושלים. אמה עלתה מלבנון. סיימה לימודי משחק בסטודיו למשחק ניסן נתיב בשנת 1992 והחלה להופיע במועדון הסטנד-אפ "דומינו גרוס". לאורך השנים המשיכה לככב על הבמות, במופעים "בנות", ו"פרוביזורי", ובהצגות, בצוותא, בתיאטרון אנסמבל הרצליה ובתיאטרון חיפה, "שידוכים", "בואו לא נדבר על זה", "עשו עליך פעם סרט", "ראש משוגע", "כוונות טובות", "מקושקשת", "האביר על הסוס הלבן" ו"ראיון עבודה".

עם השנים השתלבה לבנטל במשחק בקולנוע ובטלוויזיה, עם תפקידים אורחים בסדרות "עניין של זמן", "מעורב ירושלמי", "פלורנטין" ו"החרצופים", ובסרט "מסעות ג'יימס בארץ הקודש".

בשנת 2001 זכתה לחשיפה הראשונה המשמעותית בסדרת הטלוויזיה הקומית "החיים זה לא הכל", לצד אבי קושניר, ענת וקסמן ועמיתה בשנים הבאות עידן אלתרמן, ב"רשת" (במקור "טלעד") של הערוץ השני. לבנטל שיחקה מתחילתה ועד לסיומה של הסדרה בשנת 2011 לאחר תשע עונות.

בשנת 2003 זכתה לבנטל לחשיפה כקומיקאית, בתוכנית הסאטירה "אחורי החדשות", בהגשתו של יאיר ניצני, בערוץ 10. בתוכנית הופיעה לבנטל בדמות המראיינת המשונה יעל יגנדורף, ומאוחר יותר בדמותה המפורסמת ביותר, המתנחלת נחמה בת-יפונה, המנסה להתחיל את חייה מחדש בתל אביב, שאת שתיהן כתבה. בזכות דמותה של נחמה, זכתה לבנטל לביקורות משבחות[1], ואף לכותרות. באותה שנה שיחקה בסרט הטלוויזיה "באמצע הסרט". כאשר ביולי 2005, לקראת תוכנית ההתנתקות, ביקרה בכפר מימון כדי ליצור סרטון קומי השם ללעג את מתיישבי גוש קטיף, טענה כי הותקפה על ידי מתנחלים[2].

במקביל להשתתפות ב"אחורי החדשות", הופיעה לבנטל בשנת 2004 בתוכנית "האקדמיה לצחוק" ב"ביפ", ב"פרוביזורי", מופע אלתורים שהועלה בצוותא ובשנת 2005 ב"חטף פתח" בטלוויזיה החינוכית. בסוף שנת 2005 החלה לבנטל להשתתף בתוכנית ההומוריסטית "הרצועה" ב"ביפ", לצד אורי גוטליב ונתי קלוגר. בשנת 2006 השתתפה בתוכנית הבידור "של מי השורה הזאת?" בערוץ 10, לצד עידן אלתרמן ותומר שרון. בשנת 2007 כתבה והופיעה בתוכנית המערכונים "לא לפני הילדים" בערוץ 10, לצד עידן אלתרמן, שי גולדשטיין ויעל שרוני. בשנת 2008 שיחקה וכתבה לבנטל בסדרה "מסכים" ב-Yes, והגישה את "צהריים בשניים" עם עידן אלתרמן ברדיו תל אביב. ב-2009 השתתפה בסדרה "נשרים" של ערוץ לוגי. ב-2010 שיחקה בסרט "פעם הייתי" בתפקיד תקוה עובאדי.

בנוסף, בשנת 2009–2010 שיחקה בסדרה דאוס, בתור אמה של בעלת הבלוג בסדרה, דפנה.

בשנת 2011 קיבלה לבנטל סדרת אינטרנט משלה, "החיים על פי אורלי", המשמשת כסדרת בת לסדרה "החיים זה לא הכל".

בשנים 20122013 הופיעה בתוכנית הילדים של הטלוויזיה החינוכית "בחצר של פופיק" בדמותה של דיטה, שגרה בסמוך לביתם של הבובות ועוזרת להם. בשנת 2017 התחילה לשחק את סמדר ב"אחותי קפצה כיתה".

מאז שנת 2010 היא שחקנית תיאטרון בית ליסין, שם הופיעה בהצגות: "פרינסס מרי", "שם פרטי", "חברות הכי טובות" (בשיתוף התיאטרון הקאמרי). ב-2015 היא מגלמת את מיי בהצגה "חתולה על גג פח לוהט" בתיאטרון בית ליסין. כמו כן היא משחקת בהצגות "שבטים", ו"ארוחת פרידה". בימים אלה היא מעלה מופע סטנד-אפ חדש "החיים על-פי יעל לבנטל".

משנת 2019 משחקת לבנטל בתיאטרון הבימה בתפקיד סיניה במחזמר "גבעת חלפון אינה עונה" (במקביל לשיפי אלוני).

ממאי 2022 משחקת לבנטל בתיאטרון הבימה בתפקיד ללללה במחזה "הרטיטי את ליבי".

בראיון בשנת 2019 סיפרה כי היא סובלת מעיוורון פנים[3].

לבנטל מיוצגת על ידי סוכנות האמנים "פרי כפרי"[4].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לבנטל נשואה לשחקן בנימין יגנדורף ולהם שלושה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יעל לבנטל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]