שיחה:עמוד ראשי/עמוד ראשי חדש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עיצבתי עמוד ראשי חדש, אני מזמין את כולכם לראות, להציע תיקונים, שיפורים ולהגיד את כל מה שיש לכם לומר. כל הויקיפדיות הגדולות כבר עברו לעמודים ראשיים יותר נוחים ויותר אסטתיים, מה גם שעם הסקין החדש העמוד הראשי הקודם באמת עושה רע בלב. יש עוד קצת עבודה על העמוד ההוא, כמובן.

Lazylemon 13:32, 5 יוני 2004 (UTC)


מצטער לאכזב אותך - אבל לי הדף הנוכחי נראה טוב ויפה יותר מזה שהכנת (ואני בטוח שהשקעצ המון עבודה, ומקווה שלא תיעלב).
אני מבין גם כי אנחנו מוכרחים "לנוע קדימה" - ולכן אני מציע לאמץ בדיוק את המתכונת של ויקי-EN. אני נזכר כי זה מה שקרה לנו בעבר, כאשר ניסינו למצוא לנו דף פתיחה "אורגינלי" משלנו. לא ערכתי השוואות בין הדף שאתה עיצבת לבין ויקי באנגלית - אבל מה ש"תפס לי את העין" "שם" הם התמונות המוקטנות, שאין לי מושג איך הם השיגו אותם. ^^ דּוֹד1 14:29, 5 יוני 2004 (UTC)
אני מבקש להעביר את הדיון לדף השיחה של העמוד הראשי החדש. בכל מקרה, לצערינו הרב, אין לנו כוח אדם אדיר כמו בויקיפדיה האנגלית ככה שאני לא מאמין שנצליח לתחזק עמוד כמו שלהם. ניסיתי לעשות משהו צנוע יותר ומתאים יותר למימדיה של ויקי העברית. קיבלתי גם השראה מהעמוד של הויקיפדיה הגרמנית ומן העמוד של הויקיפדיה הצרפתית. בכל מקרה, גם אם רק מבחינת אסתטיקה, או רק בתור שלד העמוד הזה שווה משהו, זה גם טוב. אתם מוזמנים לשנות ולהוסיף לשם מה שתרצו, או אפילו להשתמש בזה כבסיס לסקיצה חדשה, נניח ויקיפדיה:עמוד ראשי/עמוד ראשי חדש 2 - זה לא העמוד שלי, זה העמוד של כולנו. Lazylemon 17:35, 5 יוני 2004 (UTC)
Lazylemon,
אני רוצה לחזק את ידיך על העיצוב החדש. הוא נקי,יפה ומתאים יותר לקו הגרפי הכללי. ביחוד לאחר השינוי האחרון שערכת בו. אני הייתי שם את החדשות ואירועי היום מצד ימין למעלה (לצד המאמר הנבחר) אבל גם ככה זה הרבה יותר טוב מהמצב היום. אני מקווה שויקיפודים רבים יסכימו איתי ונוכל להעלות את העיצוב הזה.
מאיר מ 18:51, 8 יוני 2004 (UTC)

כל הכבוד על היוזמה, אבל השינוי כדאי רק אם נצליח לבצע בו את השינוי היומיומי שעושים בויקיפדיה האנגלית. אין בויקיפדיה העברית מספיק עורכים וערכים כדי להצדיק זאת.

לעצם העניין:

  1. הלכו לאיבוד הקישורים לויקיפדיות האחרות.
  2. חסרות תמונות.
--אביהו 15:08, 5 יוני 2004 (UTC)
אין בו, בעמוד החדש הזה, הרבה יותר אינפורמציה אקטואלית משהייתה בעמוד הקודם, כך שזו לא אמורה להיות משימה קשה בהרבה לעדכון מבעמוד הקודם. תמונות אין בעיה להוסיף, זוהי רק סקיצה ראשונית. גם הקישורים לויקיפדיות האחרות והשפות האחיות יתווספו בקרוב. לא רציתי לעשות את כל העבודה לבדי, להשקיע הרבה זמן ולבסוף לקבל תגובות שליליות. קחו את העמוד הזה שכאן רק כסקיצה עיצובית, תציעו שינויים, ותגידו אם בכלל אתם רוצים לשנות את העמוד הראשי או להישאר עם הגרסה הנוכחית.
Lazylemon 17:04, 5 יוני 2004 (UTC)
לדעתי ההצעה שלך עדיפה על הדף הנוכחי. אבל צריך להגדיל את התמונה או להוסיף תמונות אחרות. אין כמו גרפיקה כדי לדבר אל העין שן שש זעם 21:14, 5 יוני 2004 (UTC)

שינויים שערכתי[עריכת קוד מקור]

שינויים שערכתי:

  • הוספתי קישורים לויקי זרות, ולכן הורדתי את הסעיף "ויקיפדיה בשפות אחרות", שהפך למיותר
  • חילקתי את הדף שווה בשווה בין שני חלקיו. זה יפה יותר, וגם אינו מגמד את האנציקלופדיה, שהיא העיקר.
  • הורדתי את הסעיף "הידעת?"

הסעיף מיזמי ויקי אחרים מיותר בעיני, כי הוא עוסק במיזמים באנגלית, ולכן די בהפניה אליו מויקי האנגלית. הורדתו תשאיר לנו שטח ריק גדול למדי בתחתית הדף בצד ימין. אולי הפתרון הוא לשים את קהילה לכל רוחב הדף. דוד שי 22:06, 5 יוני 2004 (UTC)

תמונות לערך המומלץ[עריכת קוד מקור]

  • אי אפשר לבנות על זה שיהיו לנו תמונות לערך המומלץ. יש בויקי העברית מעט מאוד תמונות (בגלל בעיות של זכויות יוצרים), ורובן מגיע מהויקי האנגלית. מה שאומר שזה ייצור הטייה לטובת מאמרים מתורגמים.
  • בימים מסויימים בקושי אנחנו מוצאים ערך אחד ראוי לשמו ל"היום בהיסטוריה". אתם רוצים ארבעה?!
  • עוד לא התאוששנו מהשידרוק (אגב, למה בסקין המשודרק הויקילינקים לא מסומנים תמיד בקו תחתון, כמו שזה באנגלית?!), אז אני מציע לחכות קצת לפני שעושים עוד מהפכות.

eman

אז לפעמים לא יהיו תמונות - זה לא סוף העולם. עד עכשיו הרי הסתדרנו בלי תמונה לערך המומלץ. בכל מקרה, ברוב הערכים בויקיפדיה האנגלית יש תמונות, ככה שגם אם לא תרגמנו את המאמר אלא יצרנו אותו בעצמינו, סביר להניח שנוכל להשיג תמונה שלו מויקיפדיה האנגלית (או הגרמנית, או הצרפתית, שהן ויקיפדיות גדולות ואמנם טקסט קשה לנו לתרגם מהן אבל תמונות אפשר לקחת בקלות).
אפשר גם להוסיף אייקונים לכל נושא באנציקלופדיה, כמו שנעשה כאן.
ועוד דבר - היום בהיסטוריה והחדשות לא חייבים להכיל רק קישורים לערכים כתובים וטובים. הם יכולים גם להכיל ערכים שעוד לא נכתבו, או שנכתבו לא משהו. זה רק ידרבן אנשים לערוך אותם! כשאני רואה ערך מעפן שמופיע בעמוד הראשי זה הרבה יותר מדאיג אותי מסתם ערך יתום ש"קבור" בויקיפדיה, מה שמביא אותי בדרך כלל, לערוך אותו...
Lazylemon 07:44, 6 יוני 2004 (UTC)

שינוי הנושאים[עריכת קוד מקור]

שיניתי את הנושאים באנציקלופדיה לפי ויקיפדיה הצרפתית. לא שיניתי את הטמפלייט, אז קחו את זה בגדר הצעה בנתיים. Lazylemon 08:42, 6 יוני 2004 (UTC)

החזרתי את המצב לקדמותו. לקח לנו זמן רב לגבש את רשימת התחומים של האנציקלופדיה שמופיעים בעמוד הראשי, ושינויים ברשימה זו מצריכים דיון נפרד, שאינו קשור לשינויים בעיצוב. נדחה את הדיון לשלב שבו העיצוב החדש של העמוד הראשי יצא מכלל הצעה ויהפוך לעמוד הראשי בפועל. דוד שי 20:11, 8 יוני 2004 (UTC)

הערות נוספות[עריכת קוד מקור]

הערות נוספות:

  • הקישורים לויקיפדיות בשפות אחרות חשובים להדגשת הרב-לשוניות של הפרוייקט. שים לב שגם בשפות אחרות יש מקטע בולט בדף הראשי המוקדש לשפות אחרות.
  • כדאי להמנע מקישור חלקי מילים (במיוחד בכותרות) עדיף להשתמש בכותרת: תחביבים במקום תחביבים
  • כדאי ליצור רקע שונה לכותרות המקטעים כפי שזה מופיע בדף הראשי הנוכחי ובאופן שונה בגירסה הצרפתית והספרדית (שם זה פחות מוצלח לדעתי)
  • אין צורך בקישור לימים אחרים בקטע של "היום בהסטוריה" (לא מצאתי קישור כזה גם בויקיפדיות אחרות)
  • הצבע הצהוב של "קהילה" חסר והופך את הדף לאנמי למדי

אני תומך בעמוד הראשי החדש, שהוא יפה יותר מהעמוד הנוכחי. אני גם מחבב את הרעיון של מאמר השבוע. ערן 18:58, 8 יוני 2004 (UTC)

ברכת ברוך הבא[עריכת קוד מקור]

סילקתי את ברכת ברוך הבא. נימוסים טובים ראויים לשבח, אף בדך הראשי, שבו יש לנצל היטב כל פיקסל, בפרט בחלק הגלוי לעין המשתמש עם הצגת הדף, חבל לבזבז מקום רב על ברכת ברוך הבא. שינוי נוסף שעשיתי מוסבר לפני כעשר שורות, בהמשך לדברין של Lazylemon. דוד שי 20:11, 8 יוני 2004 (UTC)

יש לי הצעה: אפשר אולי לפנות לפורומים של גרפיקאים, שיעזרו לנו בעיצוב אייקונים כאלה שיתאימו לכל "קוביה" ויופיעו לצד הכותרת שלה. נגיד, בקוביה של האנציקלופדיה, יהיה אייקון של ספר, ובקוביה של "קרא בויקיפדיה" יהיה אייקון של משקפיים. אולי גם יש כאן מישהו שמסוגל לעשות את זה...?

בכל מקרה, כדי להזיז את עניין העמוד הראשי החדש ולהתחיל להתקדם איתו, אני מציע ששלושה אנשים מויקיפדיה הישראלית יתנדבו להיות אחראים על זה ויעבדו על גרסה סופית שנוציא אותה לאור. אין סיבה להסחב עם זה עוד הרבה זמן, ובמילא מהתגובות כאן אני מתרשם שרוב הויקיפדים שאכפת להם מזה אוהבים את העיצוב החדש. אני כמובן מוכן להתנדב להיות בקבוצה הזאת.

Lazylemon 11:42, 9 יוני 2004 (UTC)

ועדה מקימים כשצריך לקבור נושא. אם לא תובע התנגדות נחרצת, מחר אעביר את העיצוב החדש לעמוד הראשי המוצג לכל. שינויי מינוריים נוספים עוד נוכל לעשות לאחר מכן. דוד שי 19:11, 9 יוני 2004 (UTC)

שינויים שערכתי[עריכת קוד מקור]

שינויים שערכתי:

  • החזרתי את "ברוכים הבאים", אך לא כותרת. נראה לי שזה האיזון הנכון בין הצורך להיות נחמדים לבין אילוצי החיסכון במקום.
  • ערכתי את שורות הפתיחה כך שייתנו מעט יותר מידע למשתמש החדש.
  • החלפתי את הכותרת "אנציקלופדיה" ב"מפתח נושאים". ראשית, מכיון שויקיפדיה כולה היא אנציקלופדיה. שנית, משום שאנציקלופדיה לא מתקשרת אסוציאטיבית למפתח כזה. אנשים רגילים לפתוח אנציקלופדיה לפי שם ערך, לפי אינדקס מפורט, או בדפדוף אקראי, אבל לא לפי מפתח תמציתי כזה. שלישית, "אנציקלופדיה" היא כותרת שנותנת תחושה מטעה ש"כאן נמצא העיקר, האנציקלופדיה", וזה לא נכון. המפתח הזה הוא שולי למדי, לפחות לטעמי.
  • מסיבות דומות החלפתי בין "קיראו בויקיפדיה" ובין מפתח הנושאים.
  • סילקתי קטעים שהיו ממוסגרים כהערה. הצעתו של Lazylemon למפתח מובאת להלן.
  • הוספתי ב"מאמר השבוע" הפניה "למאמר המלא", מכיון שגולשים רבים לא יעלו על דעתם שהדבר שנמצא מתחת הכותרת "מאמר השבוע" אינו המאמר עצמו אלא תמצית, ושיש ללחוץ על המילה הראשונה בו כדי להגיע לשם.
  • הורדתי לבינתיים את הקישורים לאתמול ומחר ב"היום בהיסטוריה", מכיון שלמיטב ידיעתי אין לנו עדיין פונקציה במערכת שמאפשרת לקשר לאתמול ולמחר. מצד שני, אולי אפשר להוסיף את הקישורים ידנית בתוך התבניות היומיות.
  • הוספתי את הערת "לשון זכר" שמופיעה בעמוד הראשי הנוכחי. לדעתי חשוב לשים אותה בעמוד הראשי.

נושאים לטיפול ולדיון:

  • צריך להעביר את "מאמר השבוע", "חדשות" ו"היום בהיסטוריה" לשימוש בתבניות. עלינו לחשוב אם עדיף להשתמש כבסיס בתבניות InHistory ו-InTheNews הקיימות (לאחר פריסתן על מספר שורות) או שעדיף ליצור סדרות תבניות חדשות.
  • צריך להקים עמודים חדשים ל"מאמרי השבוע" ול"חדשות נוספות".
  • את ההפניה "למאמר המלא" ב"מאמר השבוע" יש לכלול איכשהו בתבנית. בנוסף, כדאי לעשות כמו בויקיפדיות אחרות ולהוסיף לינקים לשניים-שלושה מאמרים קודמים ישר בעמוד הראשי, כדי שמי שחוזר אחרי שבוע לאנציקלופדיה ורוצה לעיין בערך יוכל למצוא אותו.
  • מסביב לתמונה של "מאמר השבוע" מופיעים אצלי שוליים לבנים. האם זה כך אצל כולם? האם ניתן למנוע זאת?
  • אני מציע לחשוב מחדש על מפתח הנושאים, כמפתח של אנציקלופדיה ולא כרשימת קורסים באוניברסיטה. לטעמי עדיך להשתחרר לחלוטין מהמיון המדעי וללכת על משהו אינטואיטיבי יותר. כדאי גם שהערכים אליהם מפנה המפתח יהיו בעצמם "צמתי מידע" - כאלו שמפנים לכמה שיותר ערכים. והערה נוספת: צריך להסתפק בערכים קיימים, אי אפשר להציג לינקים אדומים במפתח שבעמוד הראשי.
  • ולסיום - לפי דעתי השיפור הגרפי העיקרי שעוד חסר לנו הוא הוספת אייקונים ליד כל הכותרות. אני מחכה לגרפיקאי שירים את הכפפה.

נפתלי 22:14, 9 יוני 2004 (UTC)

  • השינוי היחיד שמפריע לי הוא עניין "ברוכים הבאים". בדקתי בעמוד הראשי של ynet, גוגל, וואלה - בכולם אין "ברוכים הבאים".
  • גם לי יש שוליים לבנים מסביב לתמונה של "מאמר השבוע", ומה שיותר גרוע: בכניסה הראשונה לעמוד הוא מוזזת לשמאל כך שהיא דורסת את מפתח הנושאים, ורק לאחר רענון היא נכנסת למקום הנכון. זה בג מטריד. דוד שי 03:48, 10 יוני 2004 (UTC)
בויקיפדיה האנגלית יש "ברוכים הבאים". וגם בצרפתית. נראה לי גם שפרוייקט ויקי אמור להתייחס אל המבקר "בגובה העיניים" ובאופן ידידותי יותר מאשר אתרי תוכן פטרנליסטיים. אם אתה מעדיף בכל זאת לחקות את ynet ווואלה, לא אתעקש. אפשר גם לעשות הצבעה. נפתלי 06:20, 10 יוני 2004 (UTC)
באשר למעבר לתבניות - לדעתי אפשר להשתמש בתבניות הקיימות, ורק להעביר אותן לפורמט של רשימה אנכית. בתבניות של התאריכים אפשר להוסיף ידנית את אתמול ומחר...
פתרתי את עניין השוליים הלבנים לתמונה.
גם אני חושב שצריך להשאיר את "ברוכים הבאים".
Lazylemon 08:51, 10 יוני 2004 (UTC)
השינויים מוצלחים. אבל עדיין חסרה לי רשימת הויקיפדיות בשפות אחרות. מדוע אי אפשר לשים אותה במסגרת נוספת בתחתית העמוד ?
ולגבי השוליים הלבנים של התמונה, עכשיו אין שוליים אבל היא לא במקום הנכון תחת מוזילה פיירפוקס. המממ 13:01, 10 יוני 2004 (UTC)
איפה התמונה מופיעה בפיירפוקס? בכל מקרה, בויקיפדיה האנגלית עשו בשיטה שעשיתי כאן... אם יש לכם פיתרון אחר לעניין הזה נסו אותו, לי אין מושג איך להתמודד עם זה. בכל מקרה, יהיה גם עמוד ראשי פשוט יותר מבחינה גרפית... ז'תומרת, ללא תמונות, וללא כלמיני שטיקים שעובדים רק באקספלורר :-\
גם לדעתי אין סיבה לוותר על שפות נוספות ופרוייקטי וויקי אחרים... זה לא גורע מהעיצוב של העמוד או משהו.
Lazylemon 13:11, 10 יוני 2004 (UTC)
בקישור הזה:[1] תמצא צילום מסך של מיקום התמונה בפיירפוקס. אגב, התוספת של המסגרת החדשה נראית טוב וגם הצבע הכתום של "תוכן נוסף" מוסיף הרבה. המממ 13:34, 10 יוני 2004 (UTC)

הצעתו של Lazylemon למפתח הנושאים[עריכת קוד מקור]

הצעתו של Lazylemon למפתח הנושאים:

מדעי הטבע, החיים ומתמטיקה

אקולוגיה - ביולוגיה - כימיה - מדעי היקום - מדעי כדור הארץ - מתמטיקה - סטטיסטיקה - פיסיקה

תרבות ואומנות

אומנות - אומנות במה - אומנות חזותית - מדיה - מוסיקה - מחול - ספרות - פופ - קולנוע

מדעי החברה והאדם

אנתרופולוגיה - ארכיאולוגיה - גיאוגרפיה - היסטוריה - חינוך - מדעים קוגנטיביים - מידענות - ניהול - פדגוגיה - פילוסופיה - פסיכולוגיה - סוציולוגיה - שפה ובלשנות

טכנולוגיה ומדע שימושי

אגרונומיה - אינטרנט - אלקטרוניקה - אסטרונומיה - ארכיטקטורה - הנדסה - חשמל - טלקומוניקציה - רפואה - תחבורה - תעשייה - תקשורת

חברה ומדינה

איכות הסביבה - ביטחון - חברה - חוק - ישראל - כלכלה - מסחר - משפחה - משפט - פוליטיקה

תחביבים

בידור - בישול ומזון - בריאות - גינון - טיול ותיירות - משחק - ספורט - סקס

דת ומיתולוגיה

אתאיזם - איסלאם - יהדות - מיסטיקה - נצרות - פאגאניזם ושאמאניזם - רוחניות - תיאולוגיה

מפתח הנושאים[עריכת קוד מקור]

בעניין מפתח הנושאים, שימו לב מה שעשו בויקיפדיה הגרמנית: הם הכינו מעין "פורטל", או עמוד שער לכל נושא גדול. העמוד הגרמני מתורגם לאנגלית על ידי גוגל. שימו לב לקוביה "Portals". זה רעיון מעניין. אבל אני לא בטוח שזה מה שיתאים לויקיפדיה העברית.

Lazylemon 08:34, 10 יוני 2004 (UTC)

מאמר השבוע[עריכת קוד מקור]

לדעתי לא כדאי לפצל את התבנית של מאמר השבוע ותבנית מיוחדת עבור תמונה למאמר השבוע- כדאי לשים את שניהם באותה תבנית. אותו הדבר לגבי שאר הדברים בהם משולבות תמונות (כמו חדשות). נימוקים לכך:

  • כאשר שני הדברים נמצאים בתבניות שונות יקח זמן בין עידכון התוכן לבין עידכון התמונה המתאימה
  • לא בטוח שיהיו מודעים ליחסים בין גודל התמונה לגודל התוכן ויכולים בטעות לשים תמונה גדולה ומעט תוכן או להיפך
  • חוסר נוחות

ערן 14:11, 10 יוני 2004 (UTC)

יש בעיה אחרת כששמים את התמונות עם הטקסט. אנחנו נצטרך ליצור גם דף ראשי ללא תמונות לדפדפנים שלא מציגים את זה כמו שצריך (כמו למשל, פיירפוקס). כשהתמונות נמצאות בנפרד לא צריך לעדכן את הדף השני גם כן, כי שם פשוט התבנית לא תופיע. מלבד זה, זה הרבה יותר פשוט למשתמשים מתחילים לעדכן תמונה בנפרד ומאמר בנפרד מאשר את שניהם ביחד.
Lazylemon 14:22, 10 יוני 2004 (UTC)
זה לא פתר את הבעיה של הפיירפוקס כמובן, נדמה לי שזה בגלל המשחק עם ה:float. אולי תנסה לשים את כל המקטע של החדשות בטבלה ללא גבולות כך שהתמונה תהיה בתא הימני והכיתוב בתא השמאלי?
הערה נוספת: הביטוי "חדשות ישנות" מעט צורם לי, אולי עדיף להשתמש ב"חדשות קודמות" או "עוד חדשות" ?
המממ 14:53, 10 יוני 2004 (UTC)
נו ברור שזה צורם... זה אירוני! אפשר לשנות, אבל אני חושב שזה נחמד. Lazylemon 15:06, 10 יוני 2004 (UTC)


מוזילה ופיירפוקס הם דפדפנים שפועלים על פי התקנים- לכן אם הדף מוצג בצורה טובה בהם הוא מאה אחוז יוצג בצורה תקינה באקספלורר. לעומת זאת אקספלורר מוסיף דברים נוספים לתקנים ולכן לא בטוח שבדפדפנים אחרים זה יוצג כמו שזה מוצג באקספלורר. יש איזשהי בעיה בצורה שהשתמשנו בתמונות ולכן הן לא הוצגו כפי שצריך במוזילה ובפיירפוקס, לבינתיים ביצעתי את אותו רעיון, רק בשימוש בתגים אחרים בויקיפדיה:עמוד ראשי/עמוד ראשי חדש 2.

אני חושב ששימוש בתבנית מיוחדת לתוכן ותבנית אחרת לתמונה מסרבל את העניין, ויכול לגרום למצב שזמן קצר בין העידכון של התמונה לבין העידכון של התוכן תוצג תמונה שלא תואמת לתוכן או תוכן שלא תואם לתמונה.

ערן 15:00, 10 יוני 2004 (UTC)

אוקיי, אני מקבל את זה. אז נשתמש במה שעשית בעמוד ראשי חדש 2. Lazylemon 15:18, 10 יוני 2004 (UTC)
עכשיו זה נראה בסדר במוזילה, אבל מה לעשות שאני מחפש איך לעשות את זה יותר טוב... שימו לב לשינוי שעשיתי בויקיפדיה:עמוד ראשי/עמוד ראשי חדש 2, עכשיו זה נראה תקין במוזילה פיירפוקס שלי וגם אין מסגרת לבנה (כל העניין היה להוסיף יותר שוליים לתמונה) המממ 16:01, 10 יוני 2004 (UTC)

פתאום נזכרתי שלויקיפדיה יש כלים משלה- אז לא אין צורך לעשות את מה שעשיתי בעמוד ראשי חדש 2- זה יסבך את העניין. ערן 15:21, 10 יוני 2004 (UTC)

כיף לראות שיפור[עריכת קוד מקור]

איזה כיף לחזור אחרי כמה ימים ולגלות את השיפור בעיצוב של העמוד הראשי...

לעניין:

  1. הוספתי Interwiki links לשפות אחרות.
  2. מקטע "תוכן נוסף" נראה לי מיותר ומודגש יתר על המידה. אפשר לשלב אותו במפתח הערכים לכשיוחלט על המבנה הסופי שלו.
  3. לדעתי חבל שהחדשות והיום בהיסטוריה לא נמצאים יותר למעלה כך שמשתמש יראה אותם בלי גלילה של המסך. לדעתי עדיף שהוא יגלול בשביל מפתח הערכים.
  4. צריך ליצור נוהל לעדכון מאמר השבוע. לדוגמא: עמוד כמו ויקיפדיה:הצעות למאמר השבוע שבו יועלו הצעות ותתבצע הצבעה וגיבוש של המאמר שיעודכן רק ביום מסויים (שישי). אחרת, משתמש אחד ישנה לשני.
  5. במחשבה נוספת, נראה לי שאנחנו יכולים להפיק יותר ממאמר אחד לשבוע. שניים? שלוש?
  6. אני אנסה בסוף השבוע ליצור אייקונים למקטעים הגדולים ולחלקים במפתח הערכים לאחר שהוא יגובש. האייקונים יהיו מונוכרומטיים כדי לא להתבלט ו"להרעיש" את העין.

מאיר מ 14:47, 10 יוני 2004 (UTC)

עוד כמה הערות[עריכת קוד מקור]

התקדמנו קצת...

עוד כמה הערות:

  • ב"חדשות" אין טעם להוסיף תמונה. ככל שעכשיו קשה לנו לעמוד בקצב ולעדכן את החדשות, הוספת תמונה תקשה עלינו עוד יותר. התמונה תהפוך למיותרת לחלוטין אם יתווסף לכותרת "חדשות" אייקון הולם.
  • אולי כדאי לשנות את "מאמר השבוע" ל"מאמר מומלץ" - כך נוכל לשנות אותו בתדירות שתתאים לנו?
  • הצבע הכתום של "תוכן נוסף" עז מדי לטעמי.
  • אינני מבין למה צריך את רשימת השפות הנוספות בצורה הנוכחית ולא במקום הטבעי - בסרגל הכלים הימני - כמו בכל עמוד.
  • רעיון הפורטלים של ויקיפדיה הגרמנית הוא ענק. חבל שהלינק לעיל לא עובד. למי שמסתדר עם גרמנית, זה בקוביה Portale בדף הבית שלהם: http://de.wikipedia.org/wiki/Hauptseite. אני בעד להעתיק את הרעיון.
  • למעשה, אני בכלל בעד להעתיק את ויקיפדיה הגרמנית...

נפתלי 19:21, 10 יוני 2004 (UTC)

הטבלה "ויקיפדיה בשפות אחרות ומיזמים נוספים" מיותרת בצורה קיצונית. היא מכילה מידע בעל רלבנטיות מאוד נמוכה לגולש העברי. יש הצדקה לקיומה של טבלה כזו בויקי האנגלית, שהיא גם דף הבית העולמי של ויקי, אבל בויקי העברית היא פשוט הטרדה של הגולש. כפי שציין נפתלי, את רשימת השפות הנוספות אפשר לשים בצד ימין. על העמוד הראשי להיות קל וממוקד - עומס מיותר בו הוא נזק ממשי. דוד שי 19:32, 10 יוני 2004 (UTC)

לדעתי דווקא חשוב שזה ישאר.

  1. כאשר גולש מגיע לויקיפדיה העברית וקורא בהתחלה שהויקיפדיה זה מיזם רב לשוני הוא אולי מניח שיש כמה שפות, אולי 6 אולי 7... אבל כאשר הוא רואה שמדובר בעשרות שפות שונות הדבר מחזק את העוצמה שהויקיפדיה משדרת.
  2. נוסף לכך ישראל היא "קיבוץ גלויות", ויש בה עדות ותרבויות שונות, כאשר עולים מצרפת, מרוסיה וממקומות שונים בעולם מגלים שיש ויקיפדיה בשפתם הם וודאי ישמחו לנסות גם אותה, ואולי לתרגם ערכים רלוונטים שאולי בויקיפדיה האנגלית אין עליהם הרחבה כפי שיש בויקיפדיה בשפה האחרת
  3. מיזמי וויקי אחרים יכולים לעזור מאוד ויכולים לשמש כמקור מידע. נוסף לכך קישור למשל לwikiqute ימנע מאנשים לכתוב ערכים על ציטוטים ואימרות מפורסמות. Metawiki כמובן חשובה ובה מופיעות הודעות שנוגעות לכלל הויקיפדיות (למשל הודיעו שם על השידרוג ועל היבטים שונים שלו)

ערן 19:47, 10 יוני 2004 (UTC)

גם לדעתי חשוב שזה ישאר ואני מסכים עם כל הנימוקים שהעלת. מלבד זה, גם אם זה לא חשוב וגם אם זה כן חשוב, זה בתחתית הדף, וזה לא מעמיס עליו או משהו כזה.

אני ממליץ להוריד. ראשית אני לא מסכים לטענה "וזה לא מעמיס עליו או משהו כזה". בעיקר משום שהשרת השולח את הדף צריך לבדוק את כל הקישורים, ובנוסף כשהדף יותר גדול נשלח יותר מידע לדפדפן (וכאן זה כמובן פחות משמעותי למי שמשתמש ב-ADSL). אבל הנימוק העיקרי הוא צורך ויופי חזותי. אין אף גולש הדובר עברית שצריך לדעת שיש גרסה טמילית, פינית, פונה טוקית ובאשה אינדונזית לויקיפדיה. והרשימה הארוכה נראית כמשהו בלתי קריא לחלוטין במיוחד כשכל הסוגריים לא במקומם.

--אביהו 06:23, 11 יוני 2004 (UTC)

בעניין ויכוח השפות, הנה לכם נימוק מכריע: כל הויקיפדיות הפעילות, קטנות כגדולות, מכילות בעמוד הראשי רשימה של כל השפות. סביר להניח, שדוברי רוב השפות האלה מתעניינים בויקיפדיה העברית כמו שהם מתעניינים בקליפת השום... לדעתי, זה יהיה אגואיסטי מצד ויקיפדיה העברית להתעלם מהכלל הבלתי כתוב הזה, ופשוט לוותר על ההפניות. אנחנו לא שונים מכולם.

Lazylemon 17:40, 12 יוני 2004 (UTC)

בויקיפדיה הגרמנית אין רשימת שפות, אלא רק בשוליים השמאליים (מקביל לשוליים הימניים שלנו). בויקיפדיה הרוסית אין רשימת שפות, אף לא בשוליים השמאליים. בהחלטה שלא לכלול את רשימת השפות אנחנו לא לגמרי לבד. דוד שי 21:22, 12 יוני 2004 (UTC)

הכפילות של רשימת השפות לא ברורה לי. זה מעמיס על הדף גם מבחינת משקל קובץ, וגם בעין. למה לא להשאיר רק את הרשימה האסתטית בצד ימין? Xslf 19:59, 12 יוני 2004 (UTC)

כל הנימוקים שהועלו אינם משכנעים אותי שיש צורך לשים את רשימת הקישורים הכבדה והמכוערת הזו בעמוד הראשי. ישנם די והותר מקומות טובים יותר, ומאידך, עבור הקורא הממוצע שעברית היא שפת האם שלו, יש לנו הרבה מאד מידע חשוב יותר ומועיל יותר.
הסיבה שבשלה נהגו עד כה ברוב הויקיפדיות לשים רשימה מיוחדת לקישורים בעמוד הראשי היא מכיון שבסקינים הישנים היו קישורי אינטרויקי מוצגים בראש העמוד ובתחתיתו, ורשימת הקישורים הארוכה בעמוד הראשי הפכה למכוערת. כיום הנימוק הזה אינו רלוונטי כיון שאין בעיה לשים בצד העמוד רשימה של עשרות שפות, ולכן הכפילות (ויותר מכך, החריגה מהמיקום הקבוע) אינה נחוצה ואף מקלקלת את העמוד. כפי שציין דוד שי, ויקיפדיות כמו זו הגרמנית (שבעיני היא ראויה לחיקוי יותר מכל אחת אחרת) כבר הספיקו להיפטר מתיבת הקישורים המיותרת הזו.
כל עוד הנימוקים היחידים להשארת קופסת השמות הזו הם שמרנות וחיקוי של ויקיפדיות אחרות שעוד לא הספיקו להפנים את השינוי החדש, אני בעד לסלק את הדבר הזה. בינתיים העברתי את קישורי "מיזמים נוספים" לערך ויקי ואת קישורי "שפות נוספות" לערך ויקיפדיה:ויקיפדיה בשפות אחרות, והוספתי כמה קישורים אליהם מהעמוד הראשי. אני מקוה שזה יתאים לכולם. אם לא, נערוך הצבעה.
נפתלי 23:00, 12 יוני 2004 (UTC)

אייקונים[עריכת קוד מקור]

אני לא חושב שצריך אייקון לכל נושא במפתח הנושאים, זה פשוט לא נראה טוב. צריך רק אייקון לכותרת של כל מלבן, כמו שיש עכשיו במפתח הנושאים (למרות שהאייקון לא מתאים בכלל, זו רק דוגמה).

מישהו מוכן לעצב אייקונים? לי אין מושג בעיצוב. Lazylemon 10:36, 13 יוני 2004 (UTC)

אני אשמח אם תציעו אייקונים מתאימים (מאתרים חופשיים באינטרנט). אני מבטיח להתאים אותם לסגנון של אייקון הדוגמא.
מאיר מ 18:00, 15 יוני 2004 (UTC)
האייקון שליד הכותרת "מפתח נושאים" מיותר לדעתי, משום שהוא זהה לאיקונים של הנושאים וגם לא ממוקם טוב במוזילה. האם ניתן להסיר אותו ? המממ 07:06, 20 יוני 2004 (UTC)

הערה שאני צריך להמשיך מאוחר יותר.[עריכת קוד מקור]

אחד הדברים היפים בדף השער האנגלי של ויקיפדיה, הוא שימוש מושכל בקישורים פנימיים: מימין לברכת ברוך-הבא קיימים לינקים לחלקים הנוספים של העמוד הראשי, ובמהלך הברכה, קיימים קישוריים פנימיים לאלמנטים שבגרסא העברית מופיעים כקישורים חיצוניים ("רב לשוני" וכו'). הבא נתבונן שניה במטרתו של הדף הראשי, עבור אוכלוסיות משתמשים שונות:

  • למשתמש שאינו מכיר את ויקיפדיה ברצוננו להבהיר ש:
    1. זוהי אנציקלופדיה
    2. היא מקיפה עד מאוד
    3. היא בינלאומית
    4. היא חופשית
    5. אתה מוזמן לתרום תוכן.
    6. ולאחר מכן, להפנותו למידע שמעניין אותו, דרך תיבת החיפוש או רשימת הנושאים. כאן למשל, על "מפתח הנושאים" להיות לדעתי לינק פנימי למפתח הנושאים.

בכללותה, ברכת "ברוכים הבאים לויקיפדיה" הנוכחית בהחלט עומדת בהצלחה ברוב המשימות. לאחר מכן, ברצוננו לענות, עבור המשתמש, החדש על השאלה "מה יש לויקיפדיה להציע לי? זאת נעשה בשתי צורות: תוכן העניינים ("ראה את כל הנושאים המגניבים והמעניינים עליהם מדברת ויקיפדיה!") ומאמרים מובלטים. אדון תחילה במאמרים המובלטים: כאן ישנן 2 גישות, הגישה הקיימת בויקיפדיה העברית כיום, והגישה המוצגת בעיצוב העמוד הראשי החדש. האחת פשוט מציגה מבחר נאה של מאמרים מעניינים, ומציעה למשתמש לבחור אחד מהם. הגישה השניה היא הגישה המוצגת בעיצוב החדש של ויקיפדיה, או בויקיפדיה האנגלית: אנחנו נשכנע אותך שהנושא הזה מעניין אותך, נגרה אותך בתמונה ציבעונית ובתקציר מעניין ואתה, בתמורה, תלחץ על הלינק. תהא הגישה אשר תהא, לפעולה זו מטרה חשובה: תחת ההנחה שגולש שיבחר באחד ממאמרים אלו יקבל מאמר מקיף, מעמיק ומעניין, ויגבש רושם ראשוני חיובי על ויקיפדיה. אם "נניח" למשתמש לשוטת חופשי בויקיפדיה ולחפש אחר מה שמעניין אותו, הוא עלול להתקל בנושא שאינו מכוסה, או שמכוסה בקצרמר בלבד, ולקבל רושם ראשוני שלילי אודות ויקיפדיה, ולהדיר את רגליו ממנה לעתיד. כאן, לויקיפדיה האגלית יש יתרון על זה שלנו - גם אם המשתמש החדש יבחר מאמר אקראי, ולא את זה המוצע לו בראש חוצות, סביר שהוא יקבל מאמר מקיף ומעמיק. להבדיל, בויקפדיה זו שלנו, עלינו להפעיל מניפולציה חזקה יותר על המשתמש ע"מ שיביט באחד מהערכים המוצעים לו. על כן, לדעתי, עדיפה שיטת ה"דחיפה" המצויה כיום בויקיפדיה העברית. בעוד הויקיפדיה האנגלית, בהציגה מאמר בולט אחד, יכולה לשרבב לתוכו קישורים רבים ושונים נוספים (אני ספרתי לא פחות משלוש עשרה, במאמר המוצג כרגע בעמוד הראשי של ויקיפדיה), אם ניקח את הדוגמה של "אקסטזי", הוא אינו כולל ולו קישור אחד נוסף מהעמוד הראשי, ועל כן יוצר הפניה נקודתית מאוד, שתעניין רק פלח קטן מהאוכלוסיה. לעומת זאת, השיטה הקיימת

העמוד הראשי מוכן כבר[עריכת קוד מקור]

זהו, הוספתי אייקונים באדיבותו של גרפיקאי נחמד אחד מפורום גרפיקה בתפוז. אני חושב שהעמוד הראשי כבר מוכן מספיק כדי להתפרסם. אגב, יש להחליף את מאמר השבוע - כשהכנתי את העמוד הראשי שמתי סתם מאמר, אני לא חושב שזה מופת הויקיפדיה.

Lazylemon 07:55, 20 יוני 2004 (UTC)

האיקונים נחמדים מאוד לדעתי. לדעתי יש כמה דברים קטנים שצריך לטפל בהם לפני שהעמוד הראשי יתפרסם:

  1. לטפל באיקונים כך שגם במוזילה ובפייר פוקס ישבו במקום הנכון
  2. לעשות תיקון קטן ב-"היום בהיסטוריה". חבל לזרוק הכל ולבנות תבנית חדשה- עדיף להשתמש בתבנית שכבר יש ורק לתקן את מה שצריך

הערה נוספת: לדעתי צריך לעשות את המעבר מעמוד ראשי אחד לאחר בלילה בשעה שאין הרבה קוראים כך שאם תהיה בעיה...

ערן 08:40, 20 יוני 2004 (UTC)


לפי מה שנראה לי צריך להמשיך להשתמש בדף ויקיפדיה: היום בהיסטוריה שנפתלי הכין בזמנו בהפניה בעמוד הראשי. ובכל מה שיש שם אפשר כם להשתמש כשכל השינוי שצריך לעשות זה לשים את זה בצורה של טבלה.

מה שכן, נשאלת השאלה האם זה צריך להיות ככה:

או ככה:

או ככה:

וצריך לחשוב מה קורה עם שנים שאין להן ערך, ועם שנים לפנה"ס.

בכל מקרה, כמו בעבר, אני מתנגד בתוקף להכנסת קישורים לערכים לא קיימים או לקצרמרים רק בשביל למלא את המכסה. זה לא מכובד, זה עושה מאיתנו צחוק, ואם מישהו רוצה כל כך דירבון לכתוב ערכים שיעשה את זה סדפי היום המפורטים, יום שניים קודם.

eman 10:16, 20 יוני 2004 (UTC)

אני מסכים איתך לחלוטין. הבעיה היא שפשוט אין מספיק מאמרים שיענו על הדרישה. אולי כדאי להוריד את ההפניה לפחות לכמה חודשים שנגדל לפחות ל10,000 ערכים שיהיה קצת תוכן, כי כרגע לפחות מחצית מהערכים שלנו הם קצרמרים. אני מנסה להרחיב את הקצרמרים הקיימים, וכמעט ולא מוסיף ערכים חדשים, אלא כן זה משהו נחוץ ביותר כמו דוסטויבסקי או וויילד שתירגמתי לאחרונה מהאנגלית גילגמש 10:32, 20 יוני 2004 (UTC)
עד היום הצלחנו למצוא בד"כ ערך או שניים מכובדים ליום, למה שיהיה הבדל? רק שמי שמתכנן את הדף הראשי צריך להבין שלא בכל יום יהיה אותו מספר הפניות, ולפעמים תהיה רק הפניה אחת. אני לא חושב שצריך ללכת לקיצוניות השניה ולהוריד את זה לחלוטין. eman

אני חושב שאפשר להסתדר עם היום בהיסטוריה ועם חדשות. בויקיפדיה יש לפחות שני מאמרים מכובדים לכל יום. ולחדשות לא צריך יותר מ-4 מאמרים בשבוע במילא (אפשר גם לוותר על חדשות ולהחליף את זה ב"הידעת?" או משהו). בכל אופן, אם מפריעים לכם קצרמרים בעמוד הראשי, אולי כדאי שנתחיל לנסות ולהרחיב את הערכים ב"מפתח הנושאים". זה פשוט נורא מה שהולך שם, הרבה מהערכים הם קצרים ו\או גרועים במיוחד, ועושים רושם ראשוני מטעה מאוד על ויקיפדיה.
Lazylemon 14:02, 20 יוני 2004 (UTC)

זאת אכן צרה צרורה. רק היום תירגמתי שני מאמרים על מנת לנסות ולהרחיב את הקצרמרים גילגמש 14:05, 20 יוני 2004 (UTC)


האמת? אני חושב שמעולם לא נכנסתי לערכים ב"מפתח הנושאים". יש אפשרות לבדוק עד כמה נכנסים אליהם? eman


האייקונים מעולים[עריכת קוד מקור]

שיחקתם אותה עם האייקונים!!!
הערה קטנה: האייקון של הקהילה הוא לא בגוון המדוייק.
אני גם מסכים שצריך כבר להעלות את העמוד הזה.

מאיר מ 13:55, 20 יוני 2004 (UTC)

אכן הגיע הזמן גילגמש 14:03, 20 יוני 2004 (UTC)

עריכת העמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

איפה לינק ל"עריכת העמוד הראשי" כמו שיש בעמוד הראשי הישן? eman

במסגרת "קהילה" יש שורה שלמה שמוקדשת לכך. נפתלי 22:16, 20 יוני 2004 (UTC)

עכשיו כשהעמוד הראשי החדש פעיל אפשר להסיר אותו מ-"קהילה"[עריכת קוד מקור]

תחת "קהילה" בשורה של "על סדר היום" מופיע קישור ל-שיחה:עמוד ראשי/עמוד ראשי חדש נדמה לי שניתן להסיר אותו כבר המממ 11:56, 21 יוני 2004 (UTC)

מיקום שגוי[עריכת קוד מקור]

למרות שההסתברות לכך נמוכה למדי- הגעתי בלחיצה על "מאמר אקראי" לעמוד זה (לא שיחת ויקיפדיה:עמוד ראשי/עמוד ראשי חדש אלא ויקיפדיה:עמוד ראשי/עמוד ראשי חדש)- כלומר דף זה נחשב כמאמר אנציקלופדי לכל דבר. ערן 10:01, 25 אוג' 2004 (UTC)

גם לי זה קרה הרגע. SHIMONSHA 22:01, 17 נוב' 2004 (UTC)

מדוע ממשיכים לתחזק את הדף הזה ?[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שטרול רפאים עידכן לאחרונה את הדף הזה ואת הדף ויקיפדיה:עמוד ראשי/עמוד ראשי חדש 2. האם יש סיבה שבעטיה ממשיכים לשמור את הדפים ההיסטוריים הללו אחרי שעברנו לעיצוב שונה לחלוטין של העמוד הראשי? מה גם ששמם של הדפים מטעה וצריך להיות "עמוד ראשי ישן" --המממ (שיחה) 08:54, 2 מאי 2005 (UTC)

אני גם לא רואה סיבה לתחזק את הדפים ההיסטוריים האלה. גילגמש שיחה 08:59, 2 מאי 2005 (UTC)
אני עדכנתי אותם כי הם קיימים ולא רציתי שמישהו שייקח מכאן את האקטואליה ייקח משהו לא תקין. טרול רפאים 15:42, 2 מאי 2005 (UTC)
אם כך, ברצוני להציע שהדפים הללו יוזזו למרחב "ויקיפדיה" בתור ארכיון עמוד ראשי או משהו כזה --המממ (שיחה) 15:52, 2 מאי 2005 (UTC)