שיחת משתמשת:Hanay/ארכיון24

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


גולה מירה[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, ראיתי את ההודעה שלך ויש לי עוד כמה תיקונים קטנים לעשות, אחר כך אעביר את הערך למרחב הערכים. תודה רבה! Anna157 - שיחה 09:14, 29 באוקטובר 2013 (IST)

תודה, אני מחכה כבר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:55, 29 באוקטובר 2013 (IST)

שאלה בארכאולוגיה[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, האם תוכלי למצוא מאמר של ארכאולוג על האתר הארכאולוגי שבו שוכנת מסעדת בין הקשתות? כרגע המקור למידע הארכאולוגי הוא פוסט של אלמוני ב"תפוז בלוגים", וכדאי שיהיה לפנינו מקור מוסמך יותר. דוד שי - שיחה 20:46, 29 באוקטובר 2013 (IST)

אני אנסה למצוא משהו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:17, 29 באוקטובר 2013 (IST)
דוד שי, את תוצאות הבירור לי תוכל לראות בדיון בהצבעת המחיקה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:54, 30 באוקטובר 2013 (IST)
תודה רבה על מאמציך. דוד שי - שיחה 22:07, 30 באוקטובר 2013 (IST)

מידע על המבנה והחפירות ברחוב הגיא 174[עריכת קוד מקור]

חנה שלום. ראיתי בעבר שהבאת קישורים או הפניות למידע אודות חפירות וממצאים של רשות העתיקות בערכים שונים. לכן חשבתי לשואלך האם את יודעת כיצד ניתן למצוא מידע איכותני על החפירות והממצאים שנערכו במקום הנ"ל ואשר לו ערך חדש כעת בויקיפדיה בשם מסעדת בין הקשתות ?

כמו כן מאחר ולא השיבו לשאלתי בדף השיחה שם, קיוותי שאולי את תדעי להשיביני בנוגע למידע הבא שמצאתי ברשת באתר של המעצב דוד גפני. אני מצטט: " "מסעדת הכותל המערבי "בין הקשתות"
מוזיאון מנהרות הכותל היה חסר מסעדה מתאימה לאופי המקום לרווחת הציבור. לאתר המסעדה נבחר חלל תת קרקעי במנהרת הגיא בעל תקרה מקומרת.
בחרתי לעצב את השולחנות באמצעות שחזור כותרות בית הורדוס. כל שולחן הוא למעשה
כותרת הרודיאנית אופיינית לבית הורדוס. מעל הכותרת פערתי "קערות" ענק ובתוכן הצגתי תצוגות המכוסות פלטת זכוכית. כל כותרת הפכה למעשה לויטרינה המציגה בזמן האוכל או האירוע כלי זכוכית עתיקים, כלי נחושת, חפצי חן עתיקים, מנורות שמן עתיקות ועוד. הקהל עובר משולחן לשולחן וצופה בתצוגה המוזיאונית."
דומני שמדובר באותה מסעדה האמנם ניתן לראות זאת כך : באם כן אזי ניתן להוסיף לפי זה כמה תיאורים על הייחוד של המקום בהקשר של התצוגה הכמו-הורודיאנית...
באם תוכלי אשמח לשמוע את דעתך. כמובן שאכבד אם תבחרי שלא להתייחס לחטיבת דיון זו שפתחתי בדף שיחתך. בברכה. מי-נהר - שיחה 19:02, 30 באוקטובר 2013 (IST)

אה סליחה אני רואה כעת שדוד שי הקדימני בדיוק בשאלה דומה. מי-נהר - שיחה 19:11, 30 באוקטובר 2013 (IST)

כמפעילת מערכת קשובה, אפנה אליך בנוגע למשתמש:X4v13r3. לא ברורה לי פעילותו לאור כישורי השפה שלו, ומה שברור שהערכים (אם אפשר לקרוא להם ערכים), זקוקים לקוסמטיקה ושינוי שם. בהצלחה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

הייחודיות של אתר בין הקשתות[עריכת קוד מקור]

שלום חנה,

סליחה על הפלישה לדף שלך, אבל חשוב לי לקבל ממך תגובה.
נימקת שאין דבר ייחודי באתר "בין הקשתות", ובשל דבריך כנראה הערך ימחק.
לענ"ד, יש יחודיות רבה בכך שבה אתר פתוח לציבור, וכמעט כל המקומות שדומים לו-שנחשפו בסקרים הארכיאולוגים שהתייחסת להם - אינם אתר פתוח לציבור.
אולי דבר זה מקנה לו יחודיות? מה את אומרת? --בן נחום - שיחה 11:11, 31 באוקטובר 2013 (IST)
אני חושבת שהסברתי בדיון ברור. בירושלים אין במבנה הזה כל יחודיות. כי בכל מקום שייחפר בעיר העתיקה יגיעו לשכבה מסוף בית שני. צריך לכתוב פרק על הממצאים הארכאולוגים ברחוב הגיא. הוספתי גם את המידע על הבית בערך זה כך שהמידע לא ייעלם. הנקודה היא האם יש מקום לערך נפרד על המסעדה. אני מאחלת לה ש"עיתונאי אוכל" תל אביביים יגלו אותה ואז היא תהיה ראויה לערך לפחות כמו הערך על בית תאילנדי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:24, 31 באוקטובר 2013 (IST)

שלום! העלתי ערך חדש על שם עו"ד נחום פינברג. מסיבה כלשהי-זה לא עולה. האם תוכלי לעזור לי?

תודה רבה ויום טוב , מעין שר מעין שר (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום מעין, הערך דורש עוד עריכה וויקיזציה לפני העברתו למרחב הערכים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:38, 2 בנובמבר 2013 (IST)

שאלה פיצית[עריכת קוד מקור]

איך מגיעים לרשימת כל העריכות הלא בדוקות? Corvus,(שיחה) 20:31, 31 באוקטובר 2013 (IST)

בדף שינויים אחרונים, כל עריכה שיש לידה ריבוע היא עריכה שלא מסומנת כבדוקה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:34, 31 באוקטובר 2013 (IST)
התכוונתי לרשימה שיש בה רק לא בודקים. קיים כזה? Corvus,(שיחה) 20:36, 31 באוקטובר 2013 (IST)
יש לך למעלה אפשריות סינון שונות ראה "אפשרויות בשינויים האחרונים". סנן את העריכות הבדוקות ותיאר עם הלא בדוקות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:38, 31 באוקטובר 2013 (IST)
הפנמתי, תודה. Corvus,(שיחה) 20:43, 31 באוקטובר 2013 (IST)

שלום hanay,

העברתי את "זכויות אדם בישראל" ל"זכויות האדם בישראל" כמתבקש בדף שיחה. רק איני יודעת איך להעביר גם את ויקינתונים/בינויקי. תוכלי לסייע לי? --Midrashah - שיחה 23:36, 31 באוקטובר 2013 (IST)

היום יש בוט שלאחר זמן מעביר בעקבות העברת שם ערך. הסבר איך מבצעים את השינוי ידנית תמצאי בדף עזרה:ויקינתונים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:47, 1 בנובמבר 2013 (IST)

היי חנה! ילדי בית הספר בבאר שבע, ממשיכים להשחית, מה עושים? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה

כתבתי שם הודעה כללית למורים בנושא ההשחתות. מי שהדריך אותם הוא דני כדאי שיידע אותם לגבי התנהגות התלמידים שלהם והניצול לרעה שהם עושים בהדרכה שהם קבלו. זה חלק מהסיבות שאני לא מתלהבת ממתן הדרכות מקיפות לתלמידי בתי ספר בעריכה בויקיפדיה. לרבים את הבשלות הנפשית לכך והם מנצלים זאת לדחקות וחושבים שזה מאד משעשע. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך

אתרי מורשת למקבץ השבועי[עריכת קוד מקור]

הי חנה, מה שלומך? בהמשך לשיחה במקבץ השבועי אשמח אם תוכלי לתרום מהידע שלך לגיבוש רשימות של אתרי מורשת הראויים לערכים. תודה Chenspec - שיחה 09:25, 1 בנובמבר 2013 (IST)

הגבתי שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:19, 1 בנובמבר 2013 (IST)

העלאת תמונה - זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

שלום חנה. אודה לעזרתך: קיבלתי במייל תמונה שקיבל מישהו אחר במייל - מהצלם שצילם את התמונה (ברחוב, בגרמניה, במקום ציבורי, לפני כ-5 שנים). אני מבין שאסור לי להעלות את התמונה לוויקיפדיה או ויקישיתוף ללא אישור הצלם. יש לי את כתובת המייל שלו. מה הדרך הפשוטה "להכשיר" את התמונה? מה צריך לעשות? התוכלי לסייע? אני לא מבין בזכויות יוצרים ולא במערכת האישורים OTRS. תודה, חזרתישיחה 00:09, 2 בנובמבר 2013 (IST)

עליך לשלוח אליו דוא"ל ולבקש את אישור להעלות את התמונה המסויימת הזאת לויקיפדיה ברישיון חופשי רישיון {{Cc-by-sa-3.0}}. אם הוא מסכים כל שהוא צריך לכתוב הוא אני מאשר. את הדוא"ל הזה עם כל התכתובת עליך לשלוח לכתובת הדוא"ל permissions-he@wikimedia.org. בדף ויקיפדיה:OTRS. בדף זה יש נוסח מדויק של "הצהרת הסכמה לכל הבקשות" בעברית. אם הוא לא דובר עברית יש בדף קישור לנוסח מקביל באנגלית. בהצלחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:27, 2 בנובמבר 2013 (IST)
תודה. הוא דובר גרמנית, ולא בטוח שאנגלית. מה עושים? יש לי אפשרות לבצע תרגם חופשי, זה בסדר? חזרתישיחה 11:01, 2 בנובמבר 2013 (IST)
את הנוסח בגרמנית תוכל למצוא כאן בתוך המסגרת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:30, 2 בנובמבר 2013 (IST)

משום שהניסוח טוב יותר. הדף הזה כלול בדף הראשי של הפורטל, ועדיף לכתוב "כאן" מאשר "בדף זה". ‏Guycn2 - שיחה 17:10, 2 בנובמבר 2013 (IST)

אני לא מסכימה, אנחנו עוסקים בדף ולא בבית או רחוב. העריכות הקטנות האלה ממש מיותרות בעיני. במקום זה למה שלא תמשיך לקשר ערכים וקטגוריות לויקישיתוף, הקישור חסר בערכים רבים, ושם התרומה שלך תהיה משמעותית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:14, 2 בנובמבר 2013 (IST)
טוב... האם עריכה זו בסדר? ‏Guycn2 - שיחה 17:19, 2 בנובמבר 2013 (IST)
אני לא יודעת. אני לא מבינה לשם מה אתה מתעסק עם כל הפיצ'פקס האלה? מה הייתה הבעיה קודם? תניח לכל השינויים הקטנים האלה. ותתחיל לערוך היכן שהעזרה באמת נדרשת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:27, 2 בנובמבר 2013 (IST)
סבבי. אבל לדעתי יותר נוח שבעת לחיצה על הסמליל של הפורטל המומלץ, מגיעים לפורטל עצמו ולא לדף קובץ:Vergiasun.svg. בברכה, ‏Guycn2 - שיחה 17:29, 2 בנובמבר 2013 (IST)

העלאת עמוד אודות סוכנות לביטוח[עריכת קוד מקור]

שלום, פרסמתי עמוד אודות סוכנות לביטוח שקיימת בארץ. נאמר לי שהתוכן הוא פרסומי. מה ההבדל אם כן, בין כל סוג אחר של עסק שמפורסם בויקיפדיה? זה לא שהתוכן היה פרסומי נטו, אלא היו בו עובדות מוצקות אודות הסוכנות וכל הדברים שנכתבו בו הם אמת לאמיתה.

מה ניתן לעשות כדי כן להצליח להעלות את העמוד בלי שיימחק, אודות הסוכנות?

תודה מראש, Agents - שיחה 11:07, 3 בנובמבר 2013 (IST)

לא לכל עסק או סוכנות ביטוח יש חשיבות אנציקלופדית. ויקיפדיה אינה אתר שמיועד לתעד את כל העסקים הקיימים בארץ. אם תסתכל בקטגוריה:סוכני ביטוח ישראלים תראה שהערכים הנמצאים שם נכתבו לא בגלל היותם סוכני ביטוח, אלא בגלל פעילותם האחרת. אני ממליצה שתקרא את הדף ויקיפדיה:חשיבות אנציקלופדית. אני לא רואה דרך שבה הערך הזה יישאר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:13, 3 בנובמבר 2013 (IST)

בסדר גמור. תודה :-)

הקטע מאגם ז'נבה לתחנת פינלנד שהשתתפת בדיון עליו, חזר לדיונים. אשמח לשמוע את דעתך. חמויישֶה - שיחה 11:08, 3 בנובמבר 2013 (IST)

אריה מונק[עריכת קוד מקור]

חנה שלום ותודה על הודעתך

מדובר באדם צעיר שלקח לידים את הנושא הכי סגור, סודי ולא מטופל במגזר, והניח אותו בעבודה קשה בחלון הראווה, כבעיה שעל הפרק שאין מה להתבייש בה ויש לטפל בה. התוצאה כיום: 8 מרפאות פעילות, מרכזי בליבנו ובנפשנו, מערך שיקום אדיר, מרכזי יום ועוד.

כל מה שיש לך להגיד כתוב בדף השיחה של הערך ואל תשכח לחתום עם 4 טילדות. אין מקום לדיון הזה בדף שיחתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:27, 3 בנובמבר 2013 (IST)

ראש העיר לוד[עריכת קוד מקור]

תמהני על השינויים שעשית בערך לוד.

נכון להיום ראש העיר הוא יאיר רביבו.

והוא גם חבר בגרעין התורני בעיר.

אשמח אם תבהירי את השינויים שעשית או שתבטלי אותם.

יום טוב!

הוא לא ראש העיר אלא רק מה-12 בנובמבר, בו הוא יכנס רישמית לתפקיד. יונה בנדלאק - שיחה 22:56, 3 בנובמבר 2013 (IST)
אני מציעה שתקרא את הערך הבחירות לרשויות המקומיות בישראל (2013). רביבו אולי מתנהג כראש העירייה, אבל אין לו כל סמכויות. ומה הקשר להיותו חבר בגרעין התורני לכניסתו לתפקיד? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:02, 3 בנובמבר 2013 (IST)

אמת מה שכתבת במבחינת החוק. אך על כל פנים, מאיר ניצן איננו ראש העיר כיון שהציג את התפטרותו בחודש ספטמבר. על כן נכון יותר לכתוב שיאיר רביבו הוא ראש העיר כיון שכך המציאות בפועל.(מתוך היכרות אישית הוא כבר החל לעבוד בעירייה ממש כאילו הוא כבר בתפקיד.) מבחינת הגרעין התורני יש משמעות רבה לכך שנבחר ראש עיר מתוכו על כן נכון להזכיר זאת תחת הסעיף 'הגרעין התורני'.

הכנסתי אותו לערך לוד עם המילה בפועל. לגבי הגרעין תורני, יש מקום להזכיר זאת בערך עליו, אבל בהיסטוריה הארוכה מאד של העיר, העובדה שרביבו מקורו מהגרעין התורני זה פרט שולי לחלוטין. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:16, 4 בנובמבר 2013 (IST)

שלום רציתי לדעת למה מחקת את התמונת הדלוקס של האלבום? הם כן שונות ואני לא מבין מה הבעייה בה? Gabiarakelian - שיחה 10:40, 4 בנובמבר 2013 (IST)

הסברתי בתקציר העריכה. התמונות מאד דומות. מדובר ברישיון בשימוש הוגן, הייתי צריכה להתאמץ כדי לזהות את ההבדלים בין התמונות. כשמשתמשים ברישיון בשימוש הוגן יש להמעיט ככל האפשר בהעלאת קבצים ברישיון זה. במקרה זה איני רואה סיבה העלאת קובץ נוסף שההבדל בינו ובין הקובץ השני הוא כה מזערי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:45, 4 בנובמבר 2013 (IST)
אני חושב שאת טועה, יש הבדל בין התמונות ורואים אותו. ואני חושב שאפשר לעלות את התמונה שוב ולא למחוק אותה. כי הם מסמנות דברים שונים העטיפה הדלוקס מסמנת בשביל הזמרת משהו אישי. ואני מבקש ממך שתתני לזה חישבות. Gabiarakelian - שיחה 10:48, 4 בנובמבר 2013 (IST)
תאמין לי התאמצתי כדי להבדיל בין התמונות אתה קרוב לנושא. כפי שאמרתי אין להרבות בהעלאה ברישיון בשימוש הוגן. אתה מוזמן לפנות בבקשות מפעילים ולבקש את שחזור התמונה. ייתכן ומפעילים אחרים יחשבו שונה ממני. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:58, 4 בנובמבר 2013 (IST)
עדיין לא מובן לי למה סתם מחקת אותה. הרי אם זמר בוחר תמונות לעטיפה של האלבום שלו יש לזה חשיבות זה לא סתם תמונה שהוא מצא מאי פעם זה תמונה שמסמנת בשבילו משהו חשוב. והנה תראי תהבדל שלא שמת לב אליו. [[1]], [[2]]. ואת לא יכולה לשחזר את זה? Gabiarakelian - שיחה 11:06, 4 בנובמבר 2013 (IST)
הסברתי לך. כפי שכתבתי לך אתה מוזמן לפנות לוק:במ עם הקישור לשני הקבצים ולבקש את שחזור הקובץ. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:09, 4 בנובמבר 2013 (IST)

כל כך פשוט לתקן במקום לבקש הבהרה[עריכת קוד מקור]

לא קישרתי בין המאורעות. לו הייתי יודע ודאי שהייתי מתקן בעצמי. בדיעבד, הייתי צריך לבדוק בישיבת תורת חיים. אשים לב להבא. Dindia - שיחה 18:36, 4 בנובמבר 2013 (IST)

כן בהחלט. כשנתקלים בבעיה בערך אז הדרך הנכונה לפעול הוא קודם כל לראות איך מתקנים ולא לשים תבנית ולחכות שמיהו יתקן זאת. וכשיש ערך בויקיפדיה זה גם קל הרבה יותר. אז בפעם הבאה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:53, 4 בנובמבר 2013 (IST)

הסרת את תבנית האיחוד. למיטב הבנתי, התבנית מיותרת פשוט כי אין צורך בדיון כיוון שמדובר על ערך אחד בשני שמות. צריך למצוא מתנדב שיאחד. אך חושבני, שאם לא ימצא מתנדב, למצער יש להשאיר את התבנית, עד שמישהו יתקל ויעשה מעשה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

יש בעיה בנושא, אנשים שמים תבניות איחוד ושוכחים. העליתי עכשיו את הנושא לדיון במזנון. גם אתה לא מציע לעשות זאת אלא מחכה שמישהו אחר יעשה את העבודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:56, 4 בנובמבר 2013 (IST)
אכן, אך הסרת התבנית אינה פתרון. מדובר בערך כפול ולא בערך שנושק לערך אחר. הסרת התבנית תפחית את הסיכויים שמישהו ישים לב ויטפל בזה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אתה מוזמן לטפל באיחוד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:44, 4 בנובמבר 2013 (IST)

איחוד ופיצול[עריכת קוד מקור]

היי חנה, שמי לב שעכשיו הקישורים הנ"ל מופיעים פעמיים. ערן - שיחה 16:49, 5 בנובמבר 2013 (IST)

צודק, אבל זה מראה שהקישור לא היה במקום הנכון. לדעתי המקום הנכון הוא היכן שהוספתי אותם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:57, 5 בנובמבר 2013 (IST)

אם מישהו יצר ערך חדש ולא העביר מערך קיים וגם שינה את המידע. איך אני יכול לשמור על ההיסטוריה של הערך הקודם ושל הערך החדש? ראי למשל שכבת התעבורה של מודל TCP/IP ושכבת התעבורה. יונה בנדלאק - שיחה 19:15, 5 בנובמבר 2013 (IST)

יש לשמור את ההיסטוריה של הערך הוותיק. מחקתי את החדש והעברתי את הישן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:23, 5 בנובמבר 2013 (IST)
ומה עושים באיחוד. כי הוא בעצם איחד בין הערך הנוכחי לשכבת התעבורה של מודל ה-OSI. יונה בנדלאק - שיחה 19:30, 5 בנובמבר 2013 (IST)
לא הבנתי. ספר לי בצורה מפורטת את כל ההיסטוריה של מה שקרה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:34, 5 בנובמבר 2013 (IST)
גם לי לקח להבין. היו שני ערכים שכבת התעבורה של מודל ה-OSI ושכבת התעבורה של מודל TCP/IP שהם ערכים די דומים ולכן הוא החליט לאחד אותם לשכבת התעבורה (ד"א, הוא עשה אותו דבר עם שכבת הרשת). השאלה היא האם יש דרך לשמור את ההיסטוריה של של הערכים הישנים או שרק אחד מהם? יונה בנדלאק - שיחה 19:39, 5 בנובמבר 2013 (IST)
כן, מה שעושים הוא: מעבירים את אחד מהם לשם הערך החדש ומוחקים. מעבירים את השני לשם הערך החדש ומוחקים. ואחר כך עושים שחזור של כל הגרסאות. השחזור משחזר את כל הגרסאות של שני הערכים. בודקים מהי הגרסה המדויקת ביותר שרוצים לשמור, לא בטוח שהיא האחרונה שמופיעה ומשחזרים אליה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:44, 5 בנובמבר 2013 (IST)
צריך להשלים את מה שאני התחלתי. אני משאירה לך עשות זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:45, 5 בנובמבר 2013 (IST)
אוקיי, תודה. יונה בנדלאק - שיחה 19:55, 5 בנובמבר 2013 (IST)

המכביה התשע-עשרה[עריכת קוד מקור]

חנה שלום. איך נוהגים כאשר מקור רשמי לא אמין. מדובר על הערך הבא המכביה התשע-עשרה. למשל כמות המדליות המוצגת וספירה לפי כל ענף ספורט לא זהה. אני כבר לא מדבר על אי התאמות אחרות. במגרש שלי אני עורך כתבות על כל מקצוע ספורט שהיו במכביה ושם מבצע ספירה, אבל אני לא יכול לתת מקור "ספירה עצמית" בכבוד רב SHALOM2000 - שיחה 12:13, 6 בנובמבר 2013 (IST)

אני לא מתמצאת בספורט ובמקורות בנושא זה. אני מציעה לך להעלות את הנושא לדיון בדף השיחה. כתוב ברור מה לדעתך שגוי בערך ומהם המקורות שלך. פרסם את הדיון בויקיפדיה:לוח מודעות וחכה לתגובות. אתה גם יכול לבקש סיוע ש ויקיפדים אחרים במציאת מקורות נוספים שיאמתו את המידע שאתה בטוח לגבי נכונותו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:00, 6 בנובמבר 2013 (IST)
תודה, קבלתי SHALOM2000 - שיחה 13:13, 6 בנובמבר 2013 (IST)

ההעברה בוצעה. ליל מנוחה. Kulystabשיחהגן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • ד' בכסלו ה'תשע"ד • 23:52, 6 בנובמבר 2013 (IST)

מצוין, תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:13, 7 בנובמבר 2013 (IST)

ויקיפדיה: משילות משתמשי-על[עריכת קוד מקור]

לחנה שלום, לא מצאתי מקום אחר לפנייה אליך, ואולי טעיתי בכתובת. בתוקף מעמדך ותפקידך אביא לידיעתך, המשתמש נרו יאיר שניכר לכאורה, שמוכר לך היטב, כופה בעריצות בויקיפדיה-ישראל את עריכתו ההרסנית, הלא בונה. לא תעלה על הדעת דיקטטורה השכלתית ושלטון יחיד באנציקלופדיה חופשית. הסתבר לי בסקירה בדפי ויקיפדיה-ישראל, שאינני היחיד שסובר כך. לדעתי, נרו יאיר כורת את הגזע שויקיפדיה אמורה לצמוח ממנו, לעתים הוא מצרף אליו בתיאום מושלם את חבורתו- הארבעה. השכלתו לא התבררה לי, מסוגלותו להכריע בעניינים אקדמיים גם כן לא נהירה לי. לא בלתי נמנע, כי מניעיו האישים להטביע חותמו כעורך מנתבים את דרכו. עייני ערך לדוגמא שהעליתי, בו, התיקון היחיד שאת מצאת לנכון להבהיר היה, השלמות של פרטי תמונות ותאימותן. לשיקולך, אציע כי הנ"ל, שתרומתו- שעושה לדעתי, שימוש יתר בעריכה ובנשק החסימה - יוכנס לתקופת צינון. ואולי אציע עוד כלל לחוקי ויקיפדיה כי משתמש-עורך לא ישלוט לנצח בערך אחד אלא תוגבל תקופת ניטורו ועריכתו באותו הערך. יגעתי מויקיפדיה-ישראל, בעולם החופשי נמצאו שדות אחרים מוארים, שבהם הפריחה משגשגת. אוסיף לא אצפה להתייחסות ממך, כפי שבעבר פנייה דומה אליך בנדון על גלי ויקיפדיה כנראה נותרה ללא הד. וקוראי העברית יוצאים נפסדים. דברים ברוח דומה הועברו לכתובות נוספות בארגון. עמא - שיחה 09:42, 8 בנובמבר 2013 (IST)

שלום עמא, אתה משתמש בביטויים שאין להם מקום בויקיפדיה, משילות על ועוד. אני אמנם מפעילת מערכת אבל אין לי כל סמכות על תוכנם של ערכים יותר מכל עורך אחד בויקיפדיה. נכנסתי במקרה לדף והערתי הערה על רישיון התמונה כי אני עוסקת בתמונות, אני לא מתמצאת בנושא הספציפי ואיני יכולה לסייע. אם יש לך ויכוח על תוכנו של ערך, אז יש לפרסם את הדיון בלוח המודעות ולבקש מעורכים נוספים להיכנס. אפשר גם לבקש בוררות. אבל דבר אחד בטוח לא עושים: לא מתייחסים בדיון כזה לגופו של עורך אלא רק לתוכנו של הערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:45, 8 בנובמבר 2013 (IST)

תודה על ההארות וההערות. יחד עם זאת, על אף היותי מוזיקאי ורואה את חשיבות העניין להוסיף עוד ערכים לויקיפדיה, אין לי כל רצון לתרום לאחר הערות אלו. לא מבין איך למה ומדוע, ובוודאי שאין לי את הזמן עכשיו ללמוד איך כותבים ערך בויקי, מה עושים, כמה עושים ואיך אני צריך לכתוב בעברית תקנית כדי שהערך שכתבתי יתקבל. שאחרים יעשו זאת. אז כבר עדיף למחוק את מה שכתבתי מכיוון שאין לי שום רצון להמשיך. שיהיה לכם בהצלחה ושאכן ימצאו אלו שיהיו מסוגלים לעמוד בסטנדרטים שלכם. הר-אל.רון הר-אל (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום רון, צר לי שנפגעת. לא אני העברתי את הערכים לדף הטיוטה שלך, אבל יש איתם בעיה. לפעמים לוקח זמן ללמוד איך לערוך בויקיפדיה, לא צריך להיפגע מכך. כולנו עברנו את החוויה הזאת. פניתי למשתמשת:שלומית קדם שכותבת ערכים רבים בנושאי מוזיקה שתסייע לך. גם אני כשאני מתחילה לכתוב ערך אני כותבת אותו קודם כל בטיוטה ורק לאחר שהוא מכן מעבירה למרחב הערכים. אין בכך כל פגיעה. אני מאד ממליצה שלא תרים ידיים, יש לך הרבה מה לתרום, רק צריך ללמוד. תסתייע בשלומית, ואין לי ספק שתצליח. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:49, 8 בנובמבר 2013 (IST)

צהריים טובים לחנה. זו לא שאלה של פגיעה... אני לתומי חשבתי שויקיפדיה זו האינציקלופדיה של כלום. ושכול אחד יכול לכתוב בה כרצונו וכמובן להקפיד על מהימנות הכתוב ושמירה על זכויות יוצרים וכדומה. גם כך אני עמוס בעבודה ומרשה לעצמי בכול רגע פנאי לשבת על יד המחשב ולכתוב. ואני כותב את הידע שלי ואינני מסתמך על כתובים במקומות אחרים וכדומה. חשבתי שזה יהיה מעניין את כולם להרחיב ערכים על מלחינים ויצירותיהם כאן בויקיפדיה. אך להתחיל להתאמץ ולברר איך כותבים, למה כותבים, מהי השפה העברית הנכונה לערך הנכתב, זה מעל לכוחותיי. אז מחקתי את כל תרומותיי לדבוז'אק. זה נראה לי חסר טעם להשאיר זאת בידיכם. ואין לי כאן כל כוונה של נקמנות או לעשות דווקא. אני לא מוצא טעם שזה יישאר בידיכם. יש בני אדם אשר מעוניינים בידע הזה ללא הצבת מגבלות כל שהן ולהם אני מוכן למסור את הידע שלי באהבה רבה ועם סבלנות רבה. אני בדעה של: אם זה לא מתאים, אז לא. זה בסדר... מעולם לא טענתי שחייבים לקבל את הדעות שלי ולהסכים עמן. אז לא הלך לנו... אז לא. שיהיה לכם בהצלחה. אני בטוח שיש עוד בני אדם כמוני שנכונים לתרום, להעניק ולעשות על מנת המיזם הזה יעלה, יצמח ויתפתח. שהם יתמודדו עם ההגבלות, ועם החוקים איך לכתוב, כמה ולמה. צר לי, זה לא אני. בהצלחה לכולנו בחיים ובכלל. הר-אל רון הר-אל (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

הויקיפדיה היא אנציקלופדיה של כולם, אבל אי אפשר לכתוב בה על כל דבר. ברור שאין בעיה עם הערכים שאתה כותב. אבל נניח שארצה לכתוב ערך על החתול שלי, הכתיבה תהיה מהימנה אבל לחתול אין חשיבות אנציקלופדית. אני מקצינה בכוונה כדי להסביר לך שאי אפשר לכתוב כל דבר שבעולם וגם לא איך שרוצים. אנחנו רוצים אנציקלופדיה ברמת כתיבה מסוימת שתערך על פי כללי כתיבה שהתגבשו במשך השנים. למשל כשאתה כותב ערך על יצירה אז בראש ובראשונה היא צריכה לעסוק ביצירה עצמה . לא מתחילים ערך כזה בפרק ביוגרפיה. בכלל ליצירה אין ביוגרפיה, יש רק היסטוריה של כתיבת היצירה עצמה. אבל זה צריך להופיע לאחר פתיח שבו מסבירים מהי היצירה. בנוסף מקורות הם חשובים. בויקיפדיה העברית לא כל כך מקפידים על כך, באנגלית לעומת זאת, ערך ללא מקורות נמחק במהירות. כי זאת אנציקלופדיה לא בלוג. אני מקווה שתעשה חושבים ותחזור בך. אני בטוחה שתוכל להסתייע בכותבים אחרים ללמוד איך לערוך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:36, 8 בנובמבר 2013 (IST)
) האם לכך התכוונת חני? אני מודה שאני בור ועם הארץ בכול הנוגע למחשב וכדומה. אינני יודע היכן בכלל למצוא את סימני טילדה עליהם כתבת לי. ותודה ששחזרת את הערכים שכתבתי בנפרד. האם יש אפשרות לשחזר את תרומותי לערך דבוז'אק עצמו או שאני אאלץ לכתוב זאת מחדש? ואני מראש מתנצל על הטרחה שאני גורם לך.

--רון הר-אל - שיחה 14:26, 8 בנובמבר 2013 (IST)

שלום, חנה אכן התכוונה לנקודותיים שגורמים להזחת התגובה, אך ללא הסוגריים כפי שאולי הבנת, ורשמת; :) טיפוסי - דברו איתי 14:35, 8 בנובמבר 2013 (IST)
חני המון תודות. מעבר לכך שאני מקנא בך על הידע באיך עושים מה עם המחשב :) פניתי לשלומית כדי שתעזור לי. אני מקווה שיימצא הזמן לכך מבחינתה. ושוב רוב תודות. אין מילים בפי. שבת שלום ומבורכת.
שחזרתי את העריכות שלך, אני שמחה לראות שנרגעת קצת ולמדת לחתום. חילקתי בערך דבוז'אק פרק אחד מאד ארוך לשתי פסקאות. זה חשוב לעשות זאת, כי קטע רציף גדול מקשה על הקריאה ומרתיע. הטילדה נמצא בלוח המקשים בדרך כלל מצד שמאל למעלה ליד סימן הפיסוק ;. אני מחכה לראות מתרומותיך ואני מעריכה ששלומית תסייע לך. לא צריך לפתוח בכל פעם שאתה מגיב פסקה חדשה, הרי אנחנו עוסקים באותו נושא. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:36, 8 בנובמבר 2013 (IST)

חנה, שלום. האם יש מקום, לדעתך, להעלות למרחב הערכים את רשימת יצירות יוון ורומא שתורגמו לעברית? אם כן, היכן? שמחה - שיחה 10:35, 9 בנובמבר 2013 (IST)

קראו לי אז באתי. יש בעיה עם רשימה כרשימה. הוחלט לפני שנים רבות לא להוסיף רשימות לוויקיפדיה העברית. יש רשימות מצוצמצות מאוד בוויקיפדיה והשאלה האם מידע זה דורש רשימה במרחב הערכים או שמא אפשר להסתפק בקטגוריה. אני לא בטוח בתשובה וגם לא בטוח שהמידע חיוני. אין למשל רשימת ספרים בספרדית שתורגמו לעברית או רשימת ספרים ביפנית שתורגמו לעברית. למה שתיהיה רשימת ספרים מיוונית עתיקה שתורגמו לעברית? אם יש ערך מסוים לספר מסוים, אפשר להוסיף לו קט' (זאת השיטה הרגילה שלנו). במקרים של רשימות נהוג לעשות טבלה שיש לה ערך מוסף. למשל להוסיף פירוט קצר על הספרים או הערות רלוונטיות אחרות או לסדר את היצירות לפי סדר מסוים (כמו רשימת מדינות לפי גודל), כך שלעצם הסדר של הספרים תיהיה משמעות. במקרה הנוכחי אני לא בטוח שיש תועלת כזאת לקורא. במקרה שבו ידוע שצריך להכתב ערך מסוים אך הוא טרם נכתב, נהוג להשאיר קישור אדום בקט' הרלוונטית. יתכן שזה יספיק גם במקרה הנוכחי. גילגמש שיחה 11:09, 9 בנובמבר 2013 (IST)
האמת היא שהמידע הוא מעניין ורצוי שיהיה זמין לקורא. אולי יש מקום להוסיפו כלשונית בפורטל:יוון העתיקה. מה דעתכם? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:13, 9 בנובמבר 2013 (IST)
הפורטל הזה דל ודורש הרחבה. יתכן שבעתיד, אחרי הרחבה, יהיה מקום לרשימה כזאת. גילגמש שיחה 11:30, 9 בנובמבר 2013 (IST)
אני לא מבינה את הטיעון הזה. אם דל יש להרחיב, מי קבע מה צריך להיות סדר ההרחבה? זה מידע שלא קיים שם ולדעתי מוסיף למי שמחפש חומר בעברית על יוון העתיקה. כבר נתקלתי בפורטלים בלשוניות העוסקות בספרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:33, 9 בנובמבר 2013 (IST)
יכול להיות שאת צודקת. יחד עם זאת, כל הבעיות של רשימות קיימת ברשימה הנוכחית: זאת לא רשימה סופית של כל היצירות שפורסמו אי פעם ביוונית עתיקה. זאת רק רשימת היצירות שתורגמו. מן הסתם, בעתיד יתמורגמו מתישהו יצירות נוספות והרשימה לא תיהיה מעודכנת. לכן, צריך לחשוב אם צריך אותה מלכתחילה. נמתין לתגובתו של שמחה. גילגמש שיחה 12:02, 9 בנובמבר 2013 (IST)
גילגמש, עם כל הכבוד למה שהוחלט "לפני שנים רבות", תמיד אפשר לשנות החלטות, בשביל זה אנחנו כאן. אני חושב שרשימה כמו זו שהציע שמחה היא רעיון מצוין ותספק מידע מאד חשוב ומענין. הסתפקות בקטגוריה בלבד מגבילה את הרשימה לערכים שכבר קיימים. אין סיבה לכך. מטרתה להביא את מלוא המידע לקורא והוא ריכוז מצאי התרגומים לעברית (ולא רק אלה מתוכם שנכתב עליהם ערך) של הספרות היוונית-רומית. חשבתי למשל לתרגם את הערך en:Timeline of antisemitism, שגם הוא רשימה, אבל עד כמה שידוע לי, אין לו מקבילה בעברית (האירו את עיני אם אני טועה) והוא כולל מידע חשוב מאד וחלק מחשיבותו הוא עצם ריכוז המידע במקום אחד. אני חייב להודות שהחלטתי להשהות את הרעיון בינתיים, לא מעט בגלל שאני מודע להתנגדות העקרונית שלך לערכי רשימות וממש לא בא לי לעבוד קשה ולראות את הערך נמחק במחיקה מהירה - אולי תשקול שוב את עמדתך? מלבד זאת, הנימוק שלך לגבי עדכון הרשימה לא כל כך רלונטי. גם הרבה ערכים אחרים (על אישים ומקומות) מתעדכנים כל הזמן (גם בשביל זה אנחנו כאן) וברגע שיוצא תרגום חדש, זה הזמן לעדכן, בדיוק כמו העדכונים המהירים לגבי הבחירות. Liad Malone - שיחה 12:20, 9 בנובמבר 2013 (IST)
זאת לא "העמדה שלי", אלא זה מה שמקובל וזה הכלל שהתקבע פה. בעבר היו רשימות רבות מאוד בוויקיפדיה (לדעתי מאות רשימות) שכולן נמחקו כחלק ממעבר מרשימות לקטגוריות (אני חושב שזה קרה לפני מיסוד ההצבעות בפרלמנט). עדיין מותר להוסיף רשימות שיש בהן ערך מוסף. אפשר לראות רשימות כאלה בבתי מלוכה, רשימות מדינות וכיוצא באלה. לגבי המקרה הספציפי: צריך לבדוק אם זה מתאים או לא. ערך שצריך להכלל ברשימה מסוימת אך טרם נכתב יש לכתוב בקט' רלוונטית. לגבי הרשימה של שמחה: לא אמרתי שהיא פסולה מראש. אמרתי רק שצריך לשקול אם היא אכן נחוצה. אמרתי גם שאני לא בטוח. כלומר, אני לא קורא למחוק אותה במחיקה מהירה. אני רק מטיל ספק בצורך שלנו ברשימה זו. לא נובע מכך שאני מבקש למחוק אותה במחיקה מהירה. גילגמש שיחה 12:25, 9 בנובמבר 2013 (IST)
גילגמש - אשמח לדעת מה דעתך על הערך שהצעתי לתרגם. הוא "עובר" את תנאי הערך המוסף לדעתך? ושמחה - הערך שכתבת צריך לעבור למרחב הערכים וכמה שיותר מהר. הוא חשוב ביותר. Liad Malone - שיחה 12:38, 9 בנובמבר 2013 (IST)
ליעד, לדעתי, הערך שהצעת לכתוב הוא תקין מבחינת הכללים כי הוא מסדר את האירועים בסדר כרונולוגי מסוים ומכאן שיש פה ערך מוסף רב שהקורא עשוי להנות ממנו וזה בניגוד לרשימה אקראית של אירועים אנטישמיים. יחד עם זאת, צריך לחשוב אם הערך נחוץ ואם נחוץ מה בדיוק לכלול בו. לא אתייחס לסוגיה זו, שהיא החשובה יותר מבחינת החשיבות. יתכן שהנושא עצמו הוא תקין מבחינת הכללים, אך המידע שיופיע יהיה זניח ובלתי רלוונטי. אני לא מומחה גדול לאנטישמיות ואין לי עמדה מובהקת לגבי העניין. לגבי הערך של שמחה - אין לי דעה מוצקה לכאן או לשם. יתכן שצריך שלב בפורטל, יתכן שצריך להמיר לטבלה ולהוסיף מידע נוסף (כמו מה כתוב בספר) או אולי צריך להעביר ככה. יתכן שלא צריך להעביר כלל וצריך להוסיף את הרשימה לקטגוריה הרלוונטית. אין בשלב זה אין לי דעה מוצקה, אך אני אכן חושב שכתיבת ערך כזה איננה מובנת מאליה. ציינתי לעיל כמה מהבעיות שיש בערך רשימתי שכזה. גילגמש שיחה 13:00, 9 בנובמבר 2013 (IST)
ההצעה של חנה, להוסיף כלשוניות לפורטל יוון העתיקה ורומא העתיקה, נראית לי טובה. עם זאת, מאחר שנחוצה הפניה מהחלונית הספציפית בעמוד הפורטל "לרשימה המלאה", מדובר בסופו של דבר בערך ולא בקטגוריה. שמחה - שיחה 14:18, 9 בנובמבר 2013 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

שמחה, חנה מתכוונת להשאיר את זה במרחב פורטל תחת לשונית. על כך דיברתי שהפורטל הזה לא מפותח ואין בו לשוניות בעצם. ראה באחד הפורטלים המומלצים לגבי הלשוניות. גילגמש שיחה 14:42, 9 בנובמבר 2013 (IST)

נכון שכתבתי לשונית, אבל זה מתוך הרגל. אפשר להוסיף גם היום דף שיופיע מתחת לדף ספרות, שירה ותיאטרון. בעדר לשוניות לא צירך למנוע את הוספת הדף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:41, 9 בנובמבר 2013 (IST)
זו רשימה די ארוכה ולכן נראה לי שזה לא יראה כל כך טוב כשזה בלשונית או בתיבה עם גלילה. אפשר לראות דוגמאות בפורטל:ארכאולוגיה של המזרח הקרוב גם ללשוניות וגם לתיבה עם גלילה, אם למרות זאת רוצים גם להשתמש בקוד דומה לזה ששם. לדעתי במקרה הזה כדאי להעביר את הדף לפורטל:יוון העתיקה/יצירות יוון ורומא שתורגמו לעברית ולהוסיף קישור אליו מתוך הפורטל. ערן - שיחה 18:58, 9 בנובמבר 2013 (IST)
אני גם חושב שפורטל הוא פתרון נאה. אפשר אולי לחשוב על מנגנון של חלונית עם יצירה אקראית שתתבסס על הרשימה הזאת. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:23, 9 בנובמבר 2013 (IST)
אם ישנה הסכמה, אשלב את הערך בפורטל יוון העתיקה ובפורטל רומא העתיקה. הרעיון של משתמש:ברוקולי ראוי למאמץ הנדרש.שמחה - שיחה 17:46, 10 בנובמבר 2013 (IST)
יש הסכמה לך על זה. אם אתה נתקל בבעיה טכנית אני ממליצה להתייעץ עם משתמש:Amirki, הוא עזר לי מאד בפורטל ארכאולוגיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:52, 10 בנובמבר 2013 (IST)
העליתי. תודה על העזרה. שמחה - שיחה 17:17, 14 בנובמבר 2013 (IST)
שמחה, כל הכבוד על הרשימה, אבל אתה מוכרח לקשר אליה ממקומות נוספים במרחב הערכים. כרגע היא נעלמת בפורטל גדוש ממילא. צריך למצוא את המקומות הנכונים בערכים של הסופרים עצמם ולקשר אליה. אולי למשל, כבר בכותרת עצמה "תרגומים לעברית", בכל ערך וערך. Liad Malone - שיחה 17:48, 14 בנובמבר 2013 (IST)
ניסיתי עכשיו לעשות זאת, אבל משום מה מופיעה לי כל הרשימה בדף הראשי של הפורטל. במקום הפניה לדף משנה. צריך מישהו שמבין בנושא יותר ממני. אני עושה זאת על ידי ניסוי וטעיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:57, 14 בנובמבר 2013 (IST)
גם אני לא מצליח. אני מגיע רק לרשימה המלאה של היצירות ולא לסופר הספציפי. בנוסף לכך, את הקישור בפורטל מצאתי בתוך המסגרת שנקראת "ספרות, שירה ותיאטרון". אין סיבה שזה יהיה שם, הרי היצירות המתורגמות עוסקות גם בהרבה נושאים אחרים (היסטוריה, גאוגרפיה, צבא וכו') ולכן הקישור צריך להיות במקום הרבה יותר מרכזי למעלה. Liad Malone - שיחה 18:14, 14 בנובמבר 2013 (IST)
הצלחתי. צריך לרשום את כותרת המשנה כמו שהיא מופיעה בדף - עם ניקוד! הכנסתי את הקישורים לכמה ערכים, אבל גילגמש החליט לשחזר כי זה "לא מקובל". Liad Malone - שיחה 18:50, 14 בנובמבר 2013 (IST)
אכן לא מקובל. הסברתי בדף שיחתך. יש קישור מיוחד לפורטל עם תבנית ובוודאי לא מתוך הכותרת. גילגמש שיחה 18:51, 14 בנובמבר 2013 (IST)
אני לא מכיר את התבנית ומכיוון שכתבת בדף השיחה שלי שאתה לא זוכר אותה כי היא לא בשימוש, אני לא מבין למה מיהרת למחוק את הקישורים לפני שמצאת אותה. חבל. Liad Malone - שיחה 19:09, 14 בנובמבר 2013 (IST)

תמונות מיום כיפור[עריכת קוד מקור]

הי חנה,

כמו שדיברנו העלתי את התמונות שחבר של אבא שלי צילם ביום כיפור. שלחתי מייל לכתובת permissions-he@wikimedia.org עם כתב ההסכמה של ניר (הצלם). שמתי את התמונות ב- Category:Valley of Tears בויקישיתוף, "בשם ניר קרן צבי - מלחמת יום כיפור - קרב עמק הבכא".

תגידי לי אם אפשר לצרף לערך או שצריך לעשות עוד משהו. תודה Chenspec - שיחה 07:59, 10 בנובמבר 2013 (IST)

שלום חן, אני צריכה לעבור על כל החומר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:22, 10 בנובמבר 2013 (IST)
סבבה - שימי לב ששלחתי קובץ וורד אחד רק עם השם ואחר כך PDF של חתימה ידנית סרוקה במייל נפרד... Chenspec - שיחה 15:03, 10 בנובמבר 2013 (IST)

מסע סנחריב ביהודה[עריכת קוד מקור]

עכשיו זה בסדר? מחקתי ציטוטים רבים ושמתי מקורות מודרניים ועתיקים יחדיו. אשכנזישעיידן - שיחה 14:11, 10 בנובמבר 2013 (IST)

שלום אשכנזי. קשה מאד כשמנהלים דיונים על ערך במקומות שונים. התחלת בדף של גילגמש ההמשך היה בבירורים. אני מציעה לנהל דיון על הערך רק בדף השיחה שלו, שגם אתה גם גילגמש וגם אני נגיב במקום אחד כך שתהיה רציפות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:00, 10 בנובמבר 2013 (IST)

היי,

בהתאם לשיחה היום בצהרים העברתי את הדברים שכתב המשתמש בדף שיחתי לדף שיחת ארגז החול. אני נמנע מעריכת דף הבירורים שלא תווצר מראית עין של סתימת פיות וכו' אז אשמח אם תעבירי את מה שרלוונטי לדעתך לדף שיחת ארגז החול. גילגמש שיחה 18:48, 10 בנובמבר 2013 (IST)

טופל, אירכבתי את הבירורים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:00, 10 בנובמבר 2013 (IST)
  • Bard - Encyclopedia of the Archaeology of Ancient Egypt
  • History - Who's Who in Ancient Egypt - (Michael Rice) Routledge Taylor & Francis 2004
  • Richard H Wilkinson - Gods and Goddesses of Ancient Egypt
  • Richard H Wilkinson - The Complete Temples of Ancient Egypt
  • The History of Ancient Egypt - Course Guidebook I
  • The History of Ancient Egypt - Course Guidebook II

רוצה משהו מזה? גילגמש שיחה 19:18, 10 בנובמבר 2013 (IST)

תודה, כולם נראים מעניינים, אבל הכי מעניין עכשיו הוא The Complete Temples of Ancient Egypt. אם זה קומפליט אז בטח יש מידע על מקדש אדפו. תוכל להתחיל איתו? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:26, 10 בנובמבר 2013 (IST)
יש לך דרופ בוקס? גילגמש שיחה 19:30, 10 בנובמבר 2013 (IST)
לא. תצטרך להסביר חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:32, 10 בנובמבר 2013 (IST)
שלחי לי מייל ואשלח לך לינק להורדה. זאת מערכת מאוד נוחה להעברת קבצים. גילגמש שיחה 19:36, 10 בנובמבר 2013 (IST)
נו, זה שווה משהו? גילגמש שיחה 08:00, 11 בנובמבר 2013 (IST)
עברתי על הפרק על מקדש אדפו. המידע שם זהה למידע שמצאתי במקורות אחרים. גם שם כתוב שהנאוס הוא בגובה 4 מטר. האם יש דרך לעשות חיפוש לפי מילים בטקסט? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:41, 11 בנובמבר 2013 (IST)
נסי עם קונרטול F. גילגמש שיחה 11:42, 11 בנובמבר 2013 (IST)
אם את עדיין לא מוצאת את מבוקשך, נסי לחפש ספר על המקדש בספרייה הווירטואלית ששלחתי לך. כמו כן, אם את רוצה, אני יכול לחפש לך מאמרים במאגרי מידע אוניברסיטאים (באנגלית בלבד) לצורך כך אני צריך את השם המדויק של המקדש באנגלית. גילגמש שיחה 12:20, 11 בנובמבר 2013 (IST)
תודה, אבל לוקח לי זמן לעבור על החומר. שם המקדש באנגלית הוא Temple of Edfu. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:24, 11 בנובמבר 2013 (IST)
בסדר. תגידי לי אם את צריכה. אם כן, אז אחפש לך. גילגמש שיחה 12:41, 11 בנובמבר 2013 (IST)

אשמח אם תלמדי אותי את כללי העריכה בוויקיפדיה, ו-אפשריות שונות תודה, יונית4 - שיחה 16:06, 11 בנובמבר 2013 (IST)

יונית, את מוזמנת לשאול שאלות ספציפיות, ואשמח לסייע לך. העצה הכללית הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך הוא להסתכל על ערכים אחרים, לפתוח את הערך למצב עריכה ולהשוות בתצוגה מקדימה ואז לראות כיצד עושים דברים. כך אני למדתי. בנוסף, כשעורכים אחריך תשווי דרך לשונית גרסאות קודמות בהשוואת גרסאות מהו השינוי שנעשה. ראיתי שאת קולטת מהר. יש כמובן גם את המדרכים השונים. אני פשוט קראתי אותם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:17, 11 בנובמבר 2013 (IST)
יש לכם אפשרות אוטומטית כלשהי אשר יכולה לתקן שגיאות רגילות ושגיאות כתיב בערכים? יונית4 - שיחה 17:37, 11 בנובמבר 2013 (IST)
כשאת נמצאת במצב עריכה יש למטה כפתור משמאל ל"תצוגה מקדימה" שנקרא "בדיקה". הוא מפעיל סקריפט המצביע על בעיות שונות וגם מתקן תעתיקים שונים שהוכנסו לסקריפט. לא כל שגיאה הוא מתקן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:44, 11 בנובמבר 2013 (IST)
תודה על הייחס וההסבר, כיצד ניתן להכניס תעתיקים שגויים שונים אשר לא קיימים בו לסקריפט זה? יונית4 - שיחה 17:48, 11 בנובמבר 2013 (IST)
ראי ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/אולם דיונים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:56, 11 בנובמבר 2013 (IST)
אם כפתור הבדיקה לא קיים אצלך, כנסי להעדפות -> לשונית גאדג'טים, תחת עריכה סמני את האפשרות הרביעית: הוספת כפתור לבדיקת בעיות סגנון ולשון נפוצות, להחלפות של בוט ההחלפות, תיקון קישורים לפירושונים ועוד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:17, 11 בנובמבר 2013 (IST)
תודה רבה על כל ההסבר יונית4 - שיחה 18:26, 11 בנובמבר 2013 (IST)

סיפור אימה אמריקאי[עריכת קוד מקור]

שלום, רציתי לומר לך שהשם הנכון זה: סיפור אימה אמריקאי, תכתבי בגוגל ותראי שככה גם זה בתוצאות החיפוש של כול הכתבות וגם באנגלית כתוב: American Horror Story, בתרגום זה סיפור אימה אמריקאי. לא מבין למה שחזרת את השנוי שם שלי. Gabiarakelian - שיחה 17:28, 11 בנובמבר 2013 (IST)

מקום הדיון בדף השיחה של הערך. הסברתי שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:31, 11 בנובמבר 2013 (IST)

דרך העצמאות[עריכת קוד מקור]

זוכרת ששאלת אותי פעם איך אני יכול להיות בטוח שדרך העצמאות יובשה ע"י הבריטים בהסתמך על מפה? אז כאן יש את התכנון שלהם כולל רח' המלכים לפני שהוא נקרא כך בכלל. Shannen - שיחה 18:03, 11 בנובמבר 2013 (IST)

מאד מעניין. תודה רבה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:15, 11 בנובמבר 2013 (IST)
זה חופשי מזכויות יוצרים, כמדומני... להעברה לוויקישיתוף קריצה Ldorfmanשיחה 18:20, 11 בנובמבר 2013 (IST)

דף הסטטיסטיקות של הקרן[עריכת קוד מקור]

... פה. כמו שסיפרתי לך, מזל טוב, את בעשירייה הראשונה! כדברי מירי רגב, כפיים!

... ומה שהכי מעניין, מופיע בסוף הדוח. Ldorfmanשיחה 18:19, 11 בנובמבר 2013 (IST)

נחמד אבל כמות העריכות זה רק מדד אחד. יש כאלה כמו אביהו שמעלה ערך אחד שלם במכה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:25, 11 בנובמבר 2013 (IST)

היי חנה, גילגמש הפנה אותי אלייך מאחר ואולי לך תהיה התשובה לשאלה, האם השם אזוטוס לעיר אשדוד שהתקבל עם תחילת התקופה ההלינסטית בארץ הוא שיבוש של השם אשדוד או שהוא פשוט שם חדש שניתן על ידי היוונים?

בתודה, FireSky - שיחה 16:05, 12 בנובמבר 2013 (IST)

אני מצטערת, אין לי ידע אישי בנושא. צריך לחפש בספרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:14, 13 בנובמבר 2013 (IST)
אוקיי, תודה בכל זאת :) FireSky - שיחה 20:21, 13 בנובמבר 2013 (IST)

שלום, צר לי להטריד אותך. איני בקיא בנהלים, וברצוני לדעת אם יש הליך מוסדר לגבי עירוב צד שלישי בסכסוך לגבי ערך, ולמי עלי לפנות כדי לבקש התערבות כזו. תודה. מהמברטה - שיחה 18:53, 12 בנובמבר 2013 (IST)

יש הליך שנקרא ויקיפדיה:בוררות. ראה אם הוא מתאים לך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:55, 12 בנובמבר 2013 (IST)

תודה. מהמברטה - שיחה 19:51, 12 בנובמבר 2013 (IST)

חנה שלום, אני מקווה שאני מגיעה אכן אליך, מפני שבכל זאת הצלחתי ללכת לאיבוד במבוכות הויקיפדיה. תודה על התיקון בדף שניסיתי להכניס על אבי, יצחק בר משה. ואודה לך מאוד אם תוכלי לעזור לי בהמשך, מפני שהדף נעלם, אני לא יודעת איפה למצוא אותו. זה קרה כשניסיתי להעביר אותו לדף ציבורי. ובנוסף - בשום אופן לא הצלחתי להעלות תמונה שלו, ככל שניסיתי! האם תוכלי לעזור לי בכך? תודה, עדיתIdit - שיחה 20:19, 12 בנובמבר 2013 (IST)

שלום עדית, בדף השיחה שלך יש קישור לערך ראי להלן -> יצחק בר-משה. תלחצי על הקישור ותגיעי לערך. את יצרת העברה שגויה ואני תיקנתי אותה.
לגבי תמונה את יכולה להעלות ברישיון חופשי בקישור הבא: מיוחד:העלאת קובץ לשרת. חשוב שתתני לקובץ את השם יצחק בר-משה לפני העלאה. בהצלחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:16, 12 בנובמבר 2013 (IST)

חנה, שלום,

אני מודה לך מאוד על עזרתך. למרות כל הניסיונות - אני לא מצליחה להעלות תמונה. אני מקבלת שוב ושוב הודעה שהמידע שסיפקתי על רישיון התמונה אינו תקין. עברתי על כל האפשרויות שוב ושוב, ואני לא מצליחה להבין מה פספסתי. (אולי זה קשור לסימני הפיסוק בתחתית הדף??) תודה, עדית

ראי את המדריך עזרה:העלאת תמונה חופשית. את חייבת לבחור רישיון. מתחת לחלון הגדול יש חלון צר משמאל יש משולש קטן. לחצי עליו ויפתח לך תפריט של רישיונות בחרי אחד מהם. בהצלחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:41, 14 בנובמבר 2013 (IST)

שוב, תודה. הצלחתי להעלות את התמונה, אך אני לא מצליחה לחבר אותה לערך. זה לא צריך להיות כל כך מסובך, ובכל זאת אינני מצליחה. האם פספסתי משהו? תודה, עדית

טיפלתי בכך. האם תוכלי להוסיף מקורות חיצוניים למידע שכתבת בערך? אולי תוכלי למצוא באתר עיתונות יהודית היסטורית? אני מניחה שאת עדית שמר. אז מה עם תמונה שלך לערך אודותיך? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:04, 14 בנובמבר 2013 (IST)

חנה, שלום,

אמשיך להוסיף פרטים לדף של אבי ככל שאוכל, זה חשוב לי ביותר. ותודה על עזרתך. הצלחתי להעלות תמונה שלי, אבל שוב - אינני מצליחה להכניס אותה לדף שלי. מה עושים? תודה, עדית

שלום עדית, אני רואה שעורך אחר הוסיף את התמונה לערך. כי להוסיף תמונה יש להשתמש באייקון "קובץ המוצג בערך" הנמצא בחלון העריכה למעלה מראה כמו תמונה. ואנא אל תשכחי לחתום עם 4 טילדות לאחר כל תגובה בדף שיחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:00, 15 בנובמבר 2013 (IST)

תודה רבה, עדיתIdit - שיחה 08:34, 17 בנובמבר 2013 (IST)

שמירת ערך במיזם האוניברסיטה[עריכת קוד מקור]

חנה שלום, במסגרת קורס "מגדר ישראלי" של ד"ר אמנה אהרוני-בריק, שנה ב' בלימודי נשים ומגדר לתואר נשים התבקשנו לכתוב ערך ויקיפדיה. בחרתי לכתוב על "אורנה ששון-לוי" חוקרת מגדר וצבא וקיבלתי אישור מהמרצה. התחלתי לכתוב את הטיוטה. האם תוכלי לשמור לי את הערך תחת המיזם? תודה--Liorental - שיחה 17:21, 13 בנובמבר 2013 (IST)

הדרכה קטנה[עריכת קוד מקור]

פעם שניה היום שעשיתי פעולה שגויה, ותפסת אותי: בדף ההצבעה שמתי לב לאחר שמירתו להודעה על סיום ההצבעה, הטעות נבעה מכך שלא שינו את מועדי ההצבעה בראש הדף.
טעותי השניה היתה, מחוסר ידיעה כיצד למחוק ערך הבל, שאת מחקת. אך אני בטיפשותי העברתי לדף המשתמש של זה שערך אותו.
כדי שלא אשוב לשגות באיוולתי בעתיד, אמרתי אחכמה ואבקש את הדרכתך בענין זה ביקורת - שיחה 22:03, 13 בנובמבר 2013 (IST)

לגבי ההצבעה, אם תיכנס לדף תראה שהוא כחול. זה מסמן שהדף אורכב, לא עורכים דף כזה.
לגבי העברה הסברתי לך בדף שיחתך. כשמעבירים למרחב משתמש יש לשנות בעת העברה את החלון הימני ל"משתמש" והחלון השמאלי צריך להופיע במתכונת הבאה: שם משתמש/שם הטיוטה. ראה בדוגמה הבאה משתמשת:Hanay/המכון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:07, 13 בנובמבר 2013 (IST)

היי,

אמרת שאת יודעת לעשות מצגת. ראי בבקשה את הערך הצרפתי: fr:Guerre des Gaules. יש להם מצגת מתגלגלת של עשרה קבצים. האם את יכולה להעביר את המצגת הזאת לערך העברי? אם כן, שימי את זה תחת הכותרת "מהלך המלחמה". גילגמש שיחה 10:42, 15 בנובמבר 2013 (IST)

אני מניחה שאתה מתכוון לסדרת המפות. בויקיפדיה העברית שמו מגבלה של 8 קבצים במצגת. השאלה איזה מפות לא להכניס. וחוץ מזה מה שאני ודעת לעשות הוא להעתיק את התבנית ממצגת אחרת ולהחליף את המפות ואת הטקסט. אין לי בעיה לסייע בנושא. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:50, 15 בנובמבר 2013 (IST)
מוזר שיש הגבלה כזאת. אשקול מה להכניס ומה לא. אי אפשר להכניס את כל העשר? גילגמש שיחה 10:53, 15 בנובמבר 2013 (IST)
תסתכל בתבנית:מצגת בזמנו הייתה מגבלה של 6 תמונות ולפי בקשתי שונה ל-8. אפשר אולי לבקש שישנו ל-10. אני לא יודעת מה הסיבה למגבלת הכמות, אולי מעמס יתר על הדף? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:59, 15 בנובמבר 2013 (IST)
גילגמש, קובי כרמל יצר מצגת חדשה שניתן להכניס בה יותר מ-8 תמונות ראה תבנית:מצגת 2/תיעוד. הסתכלתי על הערך. יש מקום לשים את המצגת מימין או משמאל במקום תמונת הפסל. היכן אתה רוצה את המצגת? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:16, 21 בנובמבר 2013 (IST)
אני עוד לא יודע. אני צריך לבחון את הדברים האלה. שאלתי רק כדי לדעת באופן עקרוני אם את יכולה לעשות את זה :) גילגמש שיחה 18:21, 21 בנובמבר 2013 (IST)
נו, אז טוב ששאלתי לפני שהתחלתי לעבוד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:24, 21 בנובמבר 2013 (IST)
כן. יתכן גם שכדאי לתרגם את המפות. אני גם לא יודע עדיין היכן בדיוק כדאי לשים את זה. הצרפתים תקעו את זה בהתחלה - ראי אצלם. אעשה בזה שימוש כשאסיים לכתוב את הערך. יש שם המון עבודה. גילגמש שיחה 18:30, 21 בנובמבר 2013 (IST)

שלום חנה, מה שלומך?
ראיתי ששמת תבנית "מחפש מקורות" בערך רנה גיל. אני כמובן בעד כמה שיותר מקורות בערכים וכו', והתבאסתי כשלא מצאתי כאלו מקורות ברשת. אבל במקרה זה ברור שמי שכתב את הערך הוא בְּנה של הפרופסור, עירד; הוא לא הכניס שם סופרלטיבים וגוזמאות שהם בדרך כלל מנת חלקם של ערכים ללא מקורות שכותבים בני משפחה, אלא פשוט הכניס קורות חיים בסיסיים ויבשים שהוא מכיר היטב משום שהוא בנה. אני מתלבטת האם זה לא מספיק במקרה שכזה? תודה, Ravit - שיחה 14:40, 15 בנובמבר 2013 (IST)

הי רוית, אני מניחה שאת הערך כתב הבן, וכנראה הוא מדויק למדי. אבל אני גם חושבת שהגיע הזמן לעלות מדרגה ולא להשאיר ערכים ללא כל מקורות. כתוב בערך שהיא כתבה מעל 100 מאמרים אשר פורסמו בכתבי עת מדעיים בינלאומיים. אז צריכים להיות לכך עקבות באיזה מקום. הייתה פרופסור חבר באוניברסיטה העברית. התבנית הזאת קוראת לאנשים להוסיף ולחפש מקורות לערך. אולי הבן שלה יראה ויעשה את המאמץ הנדרש. לא צריך להסתכל על כך כעל פגיעה. בויקיפדיה האנגלית הם שמים תבנית כזאת בערכים חסרי מקורות. לא מדובר כאן בתרגום ערך מויקיפדיה אחרת ששם אפשר למצוא מקורות. להשאיר ערך כזה שכולו מתבסס רק על מה שכתב הבן בלי להתייחס בכלל לעובדת העדר המקורות לא מסייע לאמינות הויקיפדיה העברית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:40, 15 בנובמבר 2013 (IST)
את כנראה צודקת. ותודה שהשארת הודעה ברוח זו בדף שיחתו של הכותב. הוספתי עוד מקור בנוסף למקור שמצאת, ונקווה שיתווספו עוד מאמרים בהמשך (משום מה לא מצאתי מאמרים שלה באנגלית באף צורה של איות...). שבת שלום, Ravit - שיחה 19:05, 15 בנובמבר 2013 (IST)

שלום, כשאני עושה את מאמר, אני תמיד מנסה לבקש עזרה. אל תחשבו שאני הושחת, אני רוצה לתרום בשפה זה יותר מדי. מאמרים הקנריים אני מבצע כי זה מה שאני יודע. תודה רבה לך על תשומת הלב שלך.--CanaryIslands - שיחה 15:00, 15 בנובמבר 2013 (IST)

אתה עושה מה שאתה יכול, אבל אינך יודע עברית ואי אפשר להשאיר ערכים כאלה במרחב הערכים. כתבתי לך בדף שלך, כתוב בטיוטה ובקש עזרה בשיפור. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:41, 15 בנובמבר 2013 (IST)
אני יודע ומבין, אבל יש הרבה אנשים שמוכנים לעזור לו.--CanaryIslands - שיחה 20:53, 16 בנובמבר 2013 (IST)

קטע לשמיעה חופשית[עריכת קוד מקור]

שלום,

שלומית אמרה שאולי את יודעת. אני מחפש קטע לשמיעה חופשית של כלי הנגינה הזה: en:Buccina. אני רוצה לשלב את זה באחד הערכים על הלגיון הרומי או הצבא הרומי. מדובר בכלי נשיפה ששימש את הנגנים הצבאיים הרומים. האם יש לך מושג היכן אפשר למצוא קטע שניתן לשלב בערך ברשיון חופשי או בשימוש הוגן? גילגמש שיחה 20:33, 15 בנובמבר 2013 (IST)

אין לי מושג, אבל אני לא רואה איך אפשר להעלות קטע כזה בשימוש הוגן. אני מציעה לחפש ביוטיוב ואם תמצא תקשר לערך בקישורים חיצוניים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:52, 15 בנובמבר 2013 (IST)
אני לא רוצה את זה בקישור חיצוני. חשבתי לשלב במצגת של המפות (כשלוחצים על פלאי אז שיהיה גם את צליל החצוצרה הרומאית הזאת) אבל אני רואה שזה קצת מבוסך... גילגמש שיחה 21:01, 15 בנובמבר 2013 (IST)
עוד שאלה: יש לך במקרה מושג מה שמו של כלי הנגינה הזה בעברית? גילגמש שיחה 21:16, 15 בנובמבר 2013 (IST)
אני לא מתמצאת בכלי נגינה, מצאתי ברשת את העבודה הזאת שעוסקת בכלי נגינה בעת העתיקה. אין שם התייחסות לכלי זה. אבל אולי חיפוש נוסף יעלה משהו. אני לא בטוחה גם שיש לכלי שם בעברית. תנסה אולי לשאול את אורי אמתית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:28, 15 בנובמבר 2013 (IST)
רעיון טוב, תודה. לגבי הקישור - נראה לי שכדאי לשלב בפורטל המזרח הקדום או באחד הערכים הכלליים. בכלל, כדאי לכתוב ערך על המוזיקה במזרח התיכון הקדום. גילגמש שיחה 21:31, 15 בנובמבר 2013 (IST)
הוספתי את המאמר בערך כלי נגינה במקרא שכתבה יעל. נראה לי מתאים לשם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 01:18, 16 בנובמבר 2013 (IST)

מקדש אדפו[עריכת קוד מקור]

במהשך לשיחות קודמות: סביר להניח שאלך השבוע הקרוב לספריה לחפש מאמרים על הצבא הרומי בשביל הערך שלי. אני יכול לחפש גם בשבילך מאמרים למקדש שלך. אם את יודעת על מאמר מסוים אז תגידי לי את שמו (כולל כתב העת) אם לא, אני יכול לחפש לך בכתבי עת רלוונטיים (אני צריך את שם כתב העת) או לפי שם המקדש. החיפוש יעשה במגרי מידע JSTOR וPROQUEST (אם יהיה לי כח לשניהם). גילגמש שיחה 10:55, 16 בנובמבר 2013 (IST)

תודה, אבל אם המאמרים לא זמינים ברשת לא אוכל להשתמש בהם מלבד לציין אותם בפרק לקריאה נוספת. אנסה לבדוק ולראות חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:25, 16 בנובמבר 2013 (IST)
בוודאי שאוריד את המאמרים ואדאג לשתף אותם איתך בדרופ בוקס. גילגמש שיחה 11:37, 16 בנובמבר 2013 (IST)
אפשר להוריד מאמרים מ-JSTOR? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:45, 16 בנובמבר 2013 (IST)
בוודאי שאפשר. פשוט צריך גישה. יש לי גישה מהאונ' כי האונ' מנויה על השירות הזה. JSTOR הוא מאגר דיגיטלי של אלפי כתבי עת בכל נושא אפשרי. אגב, את גם יכולה ללכת נגיד לספריית אונ' חיפה או משהו כזה ולהוריד שם. גילגמש שיחה 12:03, 16 בנובמבר 2013 (IST)
לא ידעתי שאפשר להוריד. ראה את הספר הזה עוסק רק במקדש. הייתי שמחה להניח עליו את ידי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:05, 16 בנובמבר 2013 (IST)
ספר כזה אני לא חושב שאפשר להשיג ברשת. רק לרכוש אותו, אבל הוא בטח יקר כי לא יצאו הרבה ספרים כאלה. גילגמש שיחה 12:11, 16 בנובמבר 2013 (IST)
הינה עשיתי לך חיפוש בספריות אוניברסיטאיות בארץ עם מילת המפתח edfu: [3] יש פה כמה ספרים שעשויים לעניין אותך. גילגמש שיחה 12:13, 16 בנובמבר 2013 (IST)
לפי בדיקתי הספר שאני מעוניינת בו The temple of Edfu : a guide by an ancient Egyptian priest לא נמצא בספריית אוניברסיטת חיפה. יש שם ספרים נוספים. אני אהיה באוניברסיטה ביום שני ואבדוק אותם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:20, 16 בנובמבר 2013 (IST)
זה לא משנה. את יכולה לבקש השאלה בינ-ספרייתית. יתכן שזה יעלה כמה שקלים, אבל הרבה פחות מקניית הספר. גילגמש שיחה 18:22, 16 בנובמבר 2013 (IST)

סכסוך על ערך[עריכת קוד מקור]

צר לי להטריד אותך שוב בנידון, אך איני יודע מה לעשות. מעולם לא יצא לי להיות מעורב במלחמת עריכה ואיני מכיר את הפרוצדורה. בערך הקרע ביהדות הונגריה מתקיים סכסוך ביני ובין משתמש:אריה ענבר. המשתמש שחזר מספר פעמים את העריכות שביצעתי. הוא מאשים אותי בהטיות ובהשחתה, מסיט את הדיון לנושאים שוליים (לאחר שקודם לכן לא ענה לי במשך יומיים; רק לאחר שמשתמשים אחרים כתבו בדף השיחה הוא מיהר להגיב) ומסרב לחלוטין לבוררות שאני חוזר ומציע לו. אני מבקש התערבות חיצונית. מהמברטה - שיחה 19:08, 16 בנובמבר 2013 (IST)

לא התעמקתי בדף. אבל אם יש בדף השיחה תמיכה רבה לגירסה שלך. אז אין מקום שהוא ישחזר. אם לא, והוא מסרב לבוררות, הדרך האחרת העומדת בפני היא הצבעת מחלוקת. ראה ויקיפדיה:הצבעת מחלוקת. אבל לפני כן אני ממליצה לפרסם את המחלוקת ביניכם בויקיפדיה:לוח מודעות בהודעה ניטרלית להיכנס לדף השיחה ולהשתתף בדיון. פרסום כזה יכול להביא לדף ויקיפדים נוספים שיכולים לסייע בהכרעת המחלוקת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:17, 16 בנובמבר 2013 (IST)

תודה רבה על תשובתך המהירה. פרסמתי כבר את הנושא בלוח המודעות, ובינתיים בדף השיחה יש בסך הכל רוב של שלושה נגד אחד. מאחר והמשתמש מאשים אותי ללא הרף בהצגת מידע מוטעה, הייתי מעדיף בכל זאת שהנושא יועלה בפני גורם אקדמי מוסמך. האם יש דרך לבקש חוו"ד מעין זו? תודה וסליחה. מהמברטה - שיחה 19:30, 16 בנובמבר 2013 (IST)

אינך צריך לבקש סליחה. נסה לבקש את עזרתו של משתמש:Assayas הוא כתב ערכים רבים על יהדות בולגריה ויש לו ניסיון בסוג כזה של ערכים, אולי יוכל לסייע. אני לא מתמצאת בנושאים האלה וקשה לי אישית לסייע לך. בכל מקרה את אתה רוצה ויכול לפנות לגורם אקדמי מוסמך, זה לדעתי יכול לסייע. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:34, 16 בנובמבר 2013 (IST)

תודה רבה. מהמברטה - שיחה 19:37, 16 בנובמבר 2013 (IST)

תאופיק מנסור[עריכת קוד מקור]

היי,

נראה לי שזה הפרופ' בעצמו, ראי: Tmansour11 (שיחה | תרומות | מונה). אולי אפשר לדוג אותו שיכתוב ערכים נוספים? גילגמש שיחה 12:19, 17 בנובמבר 2013 (IST)

פניתי אליו, נראה מה יהיה. השאלה אם בכלל יראה את פנייתי בעיצוב החדש המודיע על הודעה בדף שיחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:41, 17 בנובמבר 2013 (IST)
כן. העיצוב החדש לא טוב. אולי אפשר לעשות שינוי מקומי שיסדר את ההודעה כמו בעבר? גילגמש שיחה 12:42, 17 בנובמבר 2013 (IST)
אני בטח לא הכתובת. החששות האלה הועלו על ידי בדיון במזנון כשהוצג העיצוב החדש. לעיצוב החדש יש יתרון לגבי עורכים ותיקים, אבל הוא בעייתי אצל חדשים. אולי משתמש:קיפודנחש יכול לסייע כך שעורכים חדשים בויקיפדיה, ויש להגדיר מהם חדשים, יקבלו פס צהוב בולט כמו בעבר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:45, 17 בנובמבר 2013 (IST)

גולה מירה[עריכת קוד מקור]

תודה רבה חנה!Anna157 - שיחה 14:53, 17 בנובמבר 2013 (IST)

בעעע הסתבכתי עם ההעברה תוכלי לתקן את הטעות? מעט מן האורשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ד • 15:32, 17 בנובמבר 2013 (IST)

ראשית, סליחה על האופן המכריח בו אני פונה.

נא כתבי כתבה לטילדה על ויקיפדיה:עבודות ויקידמיות/מדעי הרוח - אוניברסיטת חיפה|מיזם זה]] או כמיזם או ככתבה לעצמה. נא לא להתעקב או למצוא תירוצים. The Turtle Ninja - בר המשקאות של מו סיזלאק - הצטרפו למיזם האנימציה! 19:28, 17 בנובמבר 2013 (IST)

נו?מתייחסת?יכולה? The Turtle Ninja - בר המשקאות של מו סיזלאק - הצטרפו למיזם האנימציה! 12:54, 22 בנובמבר 2013 (IST)

זקוקה לעזרה דחופה!! (אני על סף ייאוש...)[עריכת קוד מקור]

שלום חנה,

אני ויקיפדית ירוקה וטרייה. אני עובדת במוזאון על התפר, והמנהל שלי- רפי אתגר- ביקש שאפתח לו דף בויקיפדיה. פתחתי דף טיוטא, שאותו אני עורכת בצעדי צב... את יכולה להיכנס ולראות את הדף: משתמש:Eofir2013/רפי אתגר

אתמול העליתי לויקישיתוף מספר אימג'ים של כרזות וכריכות ספרים שרפי אתגר עיצב, ויש לו עליהם זכויות יוצרים מלאות. כשהגדרתי את סטטוס הזכויות של האימג'ים, הגדרתי שהם נעשו על ידי שם המשתמש שלי- שכן אני פועלת באישורו והוראתו של רפי אתגר. למרבה התסכול מחקו לי את כל האימג'ים. אני לא יודעת מה לעשות. אני חייבת להעלות גלריית תמונות ולא מצליחה להבין איפה טעיתי?!?

נא עזרתך בהקדם. תודה, עינת --Eofir2013 - שיחה 12:50, 18 בנובמבר 2013 (IST)

שלום עינת, אל תתייאשי, קצת קשה בהתחלה בויקיפדיה. כשאת מעלה יצירות שלא את יצרת, יש לציין בפרטי הרישיון מי הוא היוצר ויש לטפל גם בקבלת אישור בכתב של היוצר להעלות את הקבצים ברישיון חופשי לויקיפדיה. ראי הסבר בדף ויקיפדיה:OTRS. דאגי שרפי אתגר ישלח אישור לכתובת המצוינת בדף לפי הנוסח שם, עם רשימת הקבצים שהעלית ואני אדאג שהם ישוחזרו ואוסיף את האישור.
עברתי על הטיוטה שאת עובדת עליה, והיא זקוקה לעריכה נוספת. ראוי גם שיהיה ערך נפרד למוזיאון עצמו. כרגע הוא הפניה לערך בית תורג'מן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:03, 18 בנובמבר 2013 (IST)
בדקתי עכשיו וראיתי שאף תמונה לא נמחקה ראי כאן. אבל עליך לשלוח אישור כפי שהסברתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:06, 18 בנובמבר 2013 (IST)
יצרתי קטגוריה הויקישיתוף המקשרת את כל הקבצים ביחד. קישרתי את הקטגוריה לדף הטיוטה שלך ראי בפרק קישורים חיצוניים. ראיתי שבערך יש קישורים חיצוניים לאתרי אינטרנט מתוך הטקסט. אנחנו לא נוהגים לעשות זאת. את יכולה ליצור קישורים כאלה רק דרך פרק קישורים חיצוניים או דרך הערות שוליים. רא עזרה:הערת שוליים. אם יש קישור כחול בויקיפדיה בתוך הטקסט הוא צריך להוביל לדף בתוך הויקיפדיה, לא לאתר חיצוני. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:20, 18 בנובמבר 2013 (IST)

This Month in Education: November 2013[עריכת קוד מקור]





Headlines

To assist with preparing the newsletter, please visit the newsroom. Past editions may be viewed here.

If this message is not on your home wiki's talk page, update your subscription · Distributed via Global message delivery, 00:40, 19 בנובמבר 2013 (IST)

שוב פעם המקדש[עריכת קוד מקור]

מצאתי מלא אזכורים למקדש שלך בכתב עת המוקדש לארכולוגיה של מצרים. בסוף הסתבר שיש לי גישה מהבית לJSTOR. רוצה משהו? גילגמש שיחה 13:40, 19 בנובמבר 2013 (IST)

כן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:48, 19 בנובמבר 2013 (IST)
שלחתי אי מייל עם מחרוזת חיפוש. גילגמש שיחה 13:55, 19 בנובמבר 2013 (IST)
בשביל להיכנס אני צריכה משתמש וסיסמא. אני אבדוק את המחרוזת השנייה. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:11, 19 בנובמבר 2013 (IST)
בסדר. את יכולה לצמצם את החיפוש עוד יותר על ידי בחירת מחרוזת שונה מעט. החיפוש מאוד אינטואיטיבי. גילגמש שיחה 18:35, 19 בנובמבר 2013 (IST)

חנה שלום.

תוכלי להעיף שם מבט? משתמש:Ori שיחזר עריכה (או עריכות) של משתמש:Reuveny.אם הבנתי נכון, ראובני הוא איש מקצוע ובר סמכא בנושא "שמות של תקופות ארכאולוגיות", ונראה לי סביר שהשחזור היה מוטעה. תודה - קיפודנחש 18:22, 19 בנובמבר 2013 (IST)

תודה על הפנית תשומת הלב. ראובן בהחלט בר סמכא בנושא. הוא עושה עכשיו פוסט דוקטורט בתחום זה בסמית'סוניאן. הוא כתב שיש בעיה רצינית בערכים השונים של התקופות בויקיפדיה העברית שנעשו על בסיס מחקרים ישנים ולא מעודכנים על פי המחקר המתקדם בנושא. החזרתי את העריכה שלו וגם כתבתי לאורי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:39, 19 בנובמבר 2013 (IST)

צבי סליטרניק ומגילות ים המלח[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, לדעתי זה עלול לעניין אותך:

היום נפלה לידי כתבה מעיתון 'הארץ' מהתאריך 24/10/1993. הכתבה נכתבה לזכרו של ד"ר צבי סליטרניק וחושפת את הקשר שלו למציאת המגילות הגנוזות במערות קומראן. הוספתי עריכתי בהתאם למאמר.
שועל - שיחה 19:23, 19 בנובמבר 2013 (IST)
מאד מעניין, אדם ממוקד ביתושים, שממצאים ארכאולוגים לא עניינו אותו . חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:43, 19 בנובמבר 2013 (IST)
עד כדי כך הוא היה מסור לעבודת מיגור המלריה בארץ . יכול להיות שיש פה עילא ל'הידעת'? בספק אם מישהו מכיר את הסיפור. שועל - שיחה 20:00, 19 בנובמבר 2013 (IST)
יש מקום להידעת, זה סיפור עלום לחלוטין. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:02, 19 בנובמבר 2013 (IST)

למטבע שלום[עריכת קוד מקור]

נראה לי שהידיעה הבאה תעניין אותך:

ארגוני שמאל בישראל קוראים לפתוח בחקירה נגד נפתלי בנט בחשד שהוציא מטבע עתיק מחוץ לישראל בניגוד לחוק לאחר שהציג המטבע עתיק ועליו כתוב "חירות ציון" כהוכחה לעתיקות העם היהודי בארץ ישראל בראיון ל-CNN במסגרת ההסברה הישראלית נגד תוכנית הגרעין האיראנית (ערוץ 7)

למטבע העתיק שלום. בברכה, MathKnight (שיחה) 19:56, 20 בנובמבר 2013 (IST)

משעשע, נראים כמו אנשים משועממים. אם כל כך אכפת להם מארכאולוגיה אני מציעה לשלוח אותם לאתרים הארכאולוגים בעיראק שנשדדים כל יום על ידי התושבים המקומיים והורסים שם עבודה של דורות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:03, 20 בנובמבר 2013 (IST)
לא צריך ללכת עד לעירק, מספיק לבקר בהר הבית בעיקר בדרומו כדי לראות שם הרס עתיקות. יונה ב. - שיחה 22:52, 20 בנובמבר 2013 (IST)

הוספת מידע בקבצים[עריכת קוד מקור]

חנה שלום, משתמש:שרגא בן-שלמה הוסיף מידע בעטיפות אלבום, אני לא יודע אם תוספת המידע טובה או מיותרת. אודה לך שתסתכלי על שינויים אחרונים לא בדוקים במרחב קובץ (עריכות מ-11/11) או על העריכות האחרונות של המשתמש הנ"ל. תודה מראש, יונה ב. - שיחה 19:53, 21 בנובמבר 2013 (IST)

בדקתי באינטרנט ויש סטודיו בשם סטודיו עדה רוטנברג. בדקתי למשל את קובץ:10 סיפורים.jpg. ולפי הקישור כאן העיצוב באמת נעשה על ידי הסטודיו הזה. בהנחה שהמידע מדויק איני רואה בעיה בתוספת, ההפך זה קרדיט מלא ליוצר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:33, 21 בנובמבר 2013 (IST)

ויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

חנה שלום, גילגמש הפנה אותי אליך. תזכירי לי בבקשה מה אני צריך לעשות עם תבניות ויקישיתוף. תודה, ‏Guycn2 - שיחה 22:01, 21 בנובמבר 2013 (IST)

אני הצעתי לך בזמנו לקשר קטגוריות בויקיפדיה העברית לקטגוריה המקבילה בויקישיתוף בכל מקום שיש קטגוריה מקבילה והקישור חסר כאן, וכן ערכים שאין בהם קישור לויקישיתוף. . עשית קצת קישורים והפסקת וזה חבל זו פעילות שמאד מסייעת ועוזרת. אני כל הזמן מוצאת קישורים חסרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:06, 21 בנובמבר 2013 (IST)
תודה, אני אשוב לעשות זאת. בימים האחרונים נאלצתי ובימים הקרובים איאלץ להיעדר מוויקיפדיה עקב פטירתו של סבי. ‏Guycn2 - שיחה 22:07, 21 בנובמבר 2013 (IST)
צר לי לשמוע זאת, אני משתתפת במערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:09, 21 בנובמבר 2013 (IST)
תודה. ‏Guycn2 - שיחה 22:10, 21 בנובמבר 2013 (IST)
עוד בקשר לוויקישיתוף, אני מעוניין להעביר קובץ שנמצא בשימוש חופשי שמקורו בוויקיפדיה העברית לוויקישיתוף, עכשיו בהעלאה לוויקישיתוף שואלים האם הקובץ הוא פרי יצירתך, סימנתי לא, בתוספת מקור שם המשתמש שהעלה בוויקיפדיה העברית, עכשיו הם כותבים "ספרו לנו למה אתם בטוחים שיש לכם זכות לפרסם את היצירה הזאת" ואני צריך לסמן או שהתוקף פג או שזה רשיון הרגיל שלא בשימוש חופשי, או שמצאתי את זה באינטרנט, או סיבה אחרת שלא צוינה לעיל, סימנתי 'סיבה אחרת' והם כותבים לי כך "הרישיון מתואר בקוד הוויקי הבא (צריך להכיל תג זכויות יוצרים תקין):" ואז אני צריך לכתוב את קוד הויקי של הרשיון החופשי. מצטער על החפירה הארוכה אבל מה קוד הויקי של רשיון חופשי? קרוקס שיחה 00:14, 22 בנובמבר 2013 (IST)
קרוקס, תן לי את פרטי הקובץ בויקיפדיה העברית, ואם העלית בויקישתוף, קישור לקובץ שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:53, 23 בנובמבר 2013 (IST)
קובץ:Eyal golan 2011.jpg עוד לא העלתי את הקובץ לוויקישיתוף, חיכיתי לתשובה שלך. קרוקס שיחה 20:16, 23 בנובמבר 2013 (IST)
כשאתה מעלה, אתה צריך לבחור באפשרות של לא אני יצרתי. בפרטים תציין שם את המקור הויקיפדיה העברית ושם היוצר תקשר לשם המשתמש בויקיפדיה העברית. בפרטי הרישיון בחר באפשרות "ויתור על זכויות לפי Creative Commons CC0 (שחרור כל הזכויות, כמו נחלת הכלל". חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:37, 23 בנובמבר 2013 (IST)
הבנתי הכל חוץ מדבר אחד, איך אני מקשר לשמו של המשתמש בוויקיפדיה העברית? קרוקס שיחה 22:01, 23 בנובמבר 2013 (IST)
כך: [[he:משתמש:Hadadeliran]]. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:59, 23 בנובמבר 2013 (IST)
חנה עשיתי הכל אך משום מה לא מופיע שמו של היוצר למרות שכתבתי, הקובץ פה, אשמח מאוד אם תעברי על הדברים ותבדקי איזה מהם צריכים תיקון, תודה. קרוקס שיחה 00:06, 24 בנובמבר 2013 (IST)
תיקנתי מה שנדרש כולל הכנסת הקטגוריה של איל גולן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:14, 24 בנובמבר 2013 (IST)
תודה. קרוקס שיחה 00:18, 24 בנובמבר 2013 (IST)

הטילדה הרביעית[עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
ויקיפדיה כתרפיה • על תחרות הכתיבה • מיזמים בפוקוס • דרושים ויקיגמדים • הידעת? ויקיפדיה • קרב איגרוף: סימפסון נגד הומר סימפסון • תשחץ ויקיפדיה

מדוע הקישור החיצוני שהוספתי לא תורם לדעתך? יש שם מפות מאירות עיניים. Anixy - שיחה 19:46, 23 בנובמבר 2013 (IST)

אני ראיתי בלוג של קשקשת, אבל אבדוק שוב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:51, 23 בנובמבר 2013 (IST)
מקווה שבקישור הזה המפות נראות. Anixy - שיחה 06:54, 29 בנובמבר 2013 (IST)
זה קישור הרבה יותר טוב, הבעיה היא האם אין באתר הפרות של זכויות יוצרים בכל המפות המועתקות שם? בנוסף היה ראוי שיינתנו לתמונות קרדיט קצת יותר גדול, כי קיבלתי אותן מממשפחה שגרה שם, מופיע בפרטי הרישיון, וזה לא מצוין שם. בנוסף מוזכר כבדרך אגב ויקי במקום לכתוב ויקיפדיה עברית ולקשר לערך. בכלל הכלל הוא שאם מעתיקים תוכן מהויקיפדיה יש לפרסם את התוכן על פי אותו רישיון. אם אתה מקושר לבלוג הזה, מומלץ שיתקנו, ויבדקו את זכויות היוצרים בכל הקבצים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:37, 29 בנובמבר 2013 (IST)
אינני מקושר לפורום ההוא. האם כדי להוסיף בערך קישור לשרשור עלי לצאת במסע חקר הז"י? Anixy - שיחה 15:58, 29 בנובמבר 2013 (IST)
בויקיפדיה לא נהוג לקשר לבלוגים, וכן לא לקישורים המפרים זכויות יוצרים. הבלוג הזה העתיק חומר מויקיפדיה וכל מה שהוא נתן הוא סימון המקום במפות שונות. המקום ידוע ויש קואורדינטות בערך, אז מה הערך המוסף של הבלוג הזה? 16:53, 29 בנובמבר 2013 (IST)

שימי לב לפעילות של ‏טנדריק (שיחה | תרומות | מחוקות | חסימה | יומן חסימות | WS). חשד סביר מאוד לטרול. Corvus,(שיחה) 19:55, 23 בנובמבר 2013 (IST)

שמתי כבר לב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:00, 23 בנובמבר 2013 (IST)

שלום חני, שבוע טוב, עבדתי הלילה כשעה, הוספתי קישורים חיצוניים מעולים, מאמרים טובים, מכתבי עת נחשבים, מאמרים ארוכים ויסודיים, רובם מכותבים מומחים בתחום, מאמרים יותר טובים מהקישורים שישנם באותם אתרים, ופתאום לצערי ולתדהמתי התברר לי שמישהו, גילגמש, הסיר את כל עבודתי ומאיים לחסום אותי לגמרי! זוהי קבלת הפנים של ויקפדיה? ככה מוחקים בכזאת בריונות? איפה אפשר לדון על כך? נכון שאני חדש פה ועוד לא בקיא, אבל הקישורים שעשיתי מעולים ממש! האתר הוא אתר חדש, ללא מטרות רווח, שמטרתו להנגיש מאות מאמרים מכתבי העת של הציונות הדתית, למה אי אפשר לקשר אליהם בויקפדיה? אלו מאמרים טובים! תורמים, לא פחות והרבה יותר מהמאמרים שמקושרים באותם ערכים! אני מבקש להחזיר את עבודתי בברכה, שבוע טוב, יובל נעם - שיחה 20:03, 23 בנובמבר 2013 (IST)

כתוב קישור לדף עליו אתה מדבר. להבא אני מבקשת שתפנה בבקשת סיוע לדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים, לא לדף השיחה האישי שלי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:07, 23 בנובמבר 2013 (IST)
בדקתי קצת יותר, ואני פשוט לא מאמין - הוא מחק את כל עבודתי, גם דברים שהוספתי לפני שבוע! ככה אפשר סתם, בכזאת בריונות למחוק? כל אחד מהקישורים היה טוב, במקום, מתוך חשיבה, למשל בערוך השולחן, מאמרים טובים, ברבי אברהם בן הרמב"ם, מאמרים של חוקרים, שעברו עריכה טובה, ככה למחוק? זה ויקיפדיה? יובל נעם - שיחה 21:17, 23 בנובמבר 2013 (IST)
כתוב לי כאן מספר דוגמאות שלדעתך הן ממש מועילות ורלוונטיות ואני אבדוק אותן ביסודיות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:20, 23 בנובמבר 2013 (IST)
פניתי למתניה. הוא חסם בעבר על הוספת קישורים סיטונית אבל הוא מבין בתחום אז שיטפל בזה. גילגמש שיחה 21:26, 23 בנובמבר 2013 (IST)
השאלה היא מה נחשב בעיה בהוספת קישורים סיטונית. אם למשל מחר יעלה קדמוניות לרשת, אני אתחיל להוסיף קישורים בסיטונות, האם יש כאן בעיה? בזמנו בדקתי מספר קישורים שיובל קישר והם היו למאמרים של נשוא הערך ולא ראיתי בכך כל בעיה. האם בדקת את טיב הקישורים, או שפשוט שחזרת את כל מה שהוא קישור? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:30, 23 בנובמבר 2013 (IST)
הוספת קישורים סיטונית היא עילה לחסימה מידית בלי קשר לטיב הקישורים וכך פעלנו, לעתים תוך חסימה גלובלית. הוספה סיטונית של קישורים רק לאחר דיון שיבטיח את טיב המקור. לגבי המקרה הספציפי: מתניה מבין בזה הרבה יותר טוב ממני ובעל השכלה בתחום, אז למה אני אתערב. גילגמש שיחה 21:32, 23 בנובמבר 2013 (IST)
בזמנו היה מיזם קתדרה? ונדמה לי שאתה היית פעיל בו. האם היה צריך לחסום אותך על כך? אני חושבת שצריך להפעיל שיקול דעת. לא ברור לי מה הרעיון להשאיר זאת למתניה. יש לבדוק עניינית את טיב הקישורים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:36, 23 בנובמבר 2013 (IST)
שלום וברכה, תודה על הדיון (הערה כללית: אי אפשר היה לדון בלי למחוק את כל העבודה בצורה כ"כ מלחיצה עבור אדם חדש כאן? אתם מתמודדים עם עבריינים שצריך כזאת קשיחות?) אם ככה שזאת מדיניות כללית, 'והוספת סיטונית של קישורים אפשרית רק לאחר דיון שיבטיח את טיב המקור', אז אני יכול להיות רגוע יותר, שכן קשה לי להאמין שתחליטו שאנחנו לא מקור מספיק טוב, אם תתקבל החלטה שכזאת על ידי אנשים בעלי השכלה בתחום זה יהיה מעליב ומעציב מאוד וברור שאערער על כך רבות, אתר חדש של איגוד ישיבות ההסדר עם מאמרים מכתבי העת של הישיבות בעשרות השנים האחרונות, כפי שאמרתי - לא אוסיף קישור למאמר שלא תורם לדעתי, התלבטתי בכל פעם והחלטתי כמה פעמים לא להוסיף, פשוט זאת דרך מעולה להנגיש את המאמרים וזאת המטרה של כל העשייה שלי באתר (ואנחנו משקיעים בכך אלפי שעות!) אשמח לדון עניינית בכל מאמר, בטח בערכים כמו תפילה - שבחרתי רק ארבע מתוך עשרים, אחרי הרבה חשיבה, מכותבים בכירים, מאמרים מעולים, לא פחות טובים מאשר המאמרים שמקשרים אליהם! וגם בצדקה - באותו ערך יש קישור מווינט! אז למחוק קישור מכתב עת חשוב? יובל נעם - שיחה 21:44, 23 בנובמבר 2013 (IST)
כי אני לא יכול לבדוק את טיב הקישורים לעומק, אין לי השכלה מקצועית בתחום. מתניה כן יכול אז הוא בדק וענה בדף שיחתי ומבחינתי זה די מסיים את הנושא. גילגמש שיחה 21:48, 23 בנובמבר 2013 (IST)
אדון עם מתניה באותו דף, הדברים שכתב שם נכונים באותה מידה לקישורים רבים, האם נתחיל לדון אחר כל קישור וקישור? אפילו באותם ערכים שבהם מחקתם, אז בגלל זה למחוק הכל? למשל מחקת בערוך השולחן, הוספתי את המאמר הבא, http://asif.co.il/?wpfb_dl=290, הוא פחות טוב ממאמר אחר שיש שם? יש שם ביקורת ספרים על מהדורת עוז והדר, הייתי יכול לצרף והחלטתי לא לצרף כי היא הרבה פחות חשובה ומועילה, זה פחות טוב? אני פשוט לא מבין!יובל נעם - שיחה 21:53, 23 בנובמבר 2013 (IST)
עניתי בדף של גילגמש. אני מציעה לא להתבזר בדיון הזה. נדון שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:56, 23 בנובמבר 2013 (IST)

סדנת עריכה[עריכת קוד מקור]

? את מעבירה סדנא עכשיו? דרור - שיחה 11:02, 25 בנובמבר 2013 (IST)

כן בחוג לארכאולוגיה באוניברסיטת חיפה. --חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:06, 25 בנובמבר 2013 (IST)
בהצלחה. דרור - שיחה 11:25, 25 בנובמבר 2013 (IST)

קובץ:700 ffkcequ5zwu0onkgxbu9yxf2houm5dfh.jpg[עריכת קוד מקור]

שלום.בעל זכויות היוצרים על הקובץ שלח לי את האישור והעברתי אותו לכתובת permissions-hewikimedia.org .את רוצה גם חתימה דיגיטלית שלו ? אני אעביר לך אין בעיה --♠ Maccabi34 ♠ - שיחה 16:15, 25 בנובמבר 2013 (IST)

אידוב תורן[עריכת קוד מקור]

שלום לך חנה. בעניין הערך "גבעת הרבט"ים". אולי תוכלי בבקשה לסייע לי להגיע לפשרה סבירה עם גרגמש? אני רואה שהוא מתעקש על כתיבת ערך "יבש" קצר מאד. זה מאבד בעיני את כל הטעם של כתיבת ערך על אתר ההנצחה. מכיוון שראיתי שאת נוטה להבין את מה שאני מנסה להשיג רציתי לבקש את תמיכתך ואז אולו לא אשאר "בודד במערכה". כפי שזה נראה כרגע מישהו שם יכנס ויערון את הערך מחדש ויקצץ ממנו את רוב התיאור העבודתי וחבל. ראי דף השיחה בערך. אידוב תורן - שיחה 19:19, 25 בנובמבר 2013 (IST)

אני אפרסם את הדיון הזה בלוח המודעות ואזמין ויקיפדים נוספים לדיון. נראה מה תהיה תגובה של אחרים. יחד עם זאת צריך לזכור שויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולכן התוכן בה מטבעו יותר יבש ממאמר או כתבה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:43, 25 בנובמבר 2013 (IST)

חנה, בערך כתובות שתי מילים שלא הצלחתי לפענח בודאות:

"ומס נוסף שנקרא "מס היהודים" שהוטל על הגברים השנים וילדים מגיל 3...שם אחד הגובים שנמצאו היה של יהודי מאדפו...על פי שמות המסים השונים שהוטלו על היהודים, אפשר להעירת את משלח ידם."

לא רציתי לתקן בלי להיות בטוח במילה שאמורה להיות. Liad Malone - שיחה 00:37, 26 בנובמבר 2013 (IST)

תודה, תיקנתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:32, 26 בנובמבר 2013 (IST)
גם המשפט שביניהם לא ברור לי לגמרי. המשפט המקורי היה: "שם אחד הגובים שנמצאו היה יהודי מאדפו". הכונה לשמו של האדם? Liad Malone - שיחה 12:14, 26 בנובמבר 2013 (IST)
אז לא כדאי כבר לכתוב את שמו? זה פרט מענין. ועל הדרך, תקני תקלדה נוספת: "ששישמש". Liad Malone - שיחה 12:31, 26 בנובמבר 2013 (IST)
כשאתה מוצא בעריכותיי תקלדה, אתה תמיד מוזמן לתקן. לגבי השם: הוא כתוב במאמר ביוונית ואיני יכולה לקרוא אותו. אולי אסרוק את הקטע ואבקש סיוע בדלפק ייעוץ לשוני. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:58, 26 בנובמבר 2013 (IST)
יוונית היא שפה פונטית ובדרך כלל קל לקרוא אותה. אבל אפשר לשאול את אסף (Ijon) - הוא מבין יוונית עתיקה. גילגמש שיחה 13:57, 26 בנובמבר 2013 (IST)

עורכים חדשים בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

הי חנה, הרעיון שיש להאיר פנים לעורכים חדשים ולהקל עליהם את הכניסה לוויקיפדיה, מקובל עלי ואני נוהגת לפיו. אבל כשהארת הפנים הזו כוללת דריסה מכוונת של ויקיפד ותיק, רב זכויות ועתיר ערכים ובלבד לא לקלקל לעורך חדש שמא יברח - עד כאן. מה שמהמברטה עשה איננו מקובל עלי. אפשר להעיר, אפשר לתקן או להוסיף פה ושם, אם יש לו מקורות שאריה לא השתמש בהם, אבל מחיקה ושכתוב ורמיסת כל המקורות שהיו בערך קודם - זו כבר חוצפה. קשה לי להבין למה את נותנת יד להתנהגות כזאת, אלא אם כן מדובר באמת בפינוק כל חדש שמופיע כאן על חשבון הוותיקים.שלומית קדם - שיחה 12:42, 27 בנובמבר 2013 (IST)

שלומית, אני מבקשת שכל מה שיש לך להגיד בנושא ייכתב בבירורים. נראה שיש הסכמה מצד שני הצדדים בויכוח ללכת לבוררות, אז נראה לי שיש דרך לפתור את הבעיה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:46, 27 בנובמבר 2013 (IST)
לא, חנה. ההצעה לפנות לבורר הייתה אמורה להקפיא את הערך בגרסה היציבה של אריה. מרגע שניתנה יד חופשית למהמברטה לעשות בערך כרצונו, אין עוד טעם בפנייה לבורר.שלומית קדם - שיחה 13:17, 27 בנובמבר 2013 (IST)

Lionster‏ • שיחה 19:34, 27 בנובמבר 2013 (IST)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

שלום, האתר הזה: http://jestrstuff.0catch.com/extras/Moons/NewMoons2.html נראה לי נטוש. אפילו כתובת הדואר האלקטרוני שלו אינה קיימת. רציתי להוסיף לויקישיתוף תמונות משם אבל אני לא בטוח. ויקישיתוף טוענים שבשנת 2008 ניסו להוריד את אותם הקבצים והם נפסלו בשל הפרת זכויות יוצרים.

אשמח לדעתך/עזרה.Shavitco (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אני מצטערת אבל אין באתר כל רישיונות, אז ברירית המחדל הוא שהתמונות אינן חופשיות. יש שם כתובת דוא"ל, אולי תנסה לפנות דרכה לבעל האתר ולבקש את אישורו להעלות את הקבצים ברישיון חופשי לויקיפדיה.
בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:37, 27 בנובמבר 2013 (IST)
לא הבנת. ניסיתי לשאול את בעל האתר אם מותר להשתמש בתמונות והתברר לי שכתובת האימייל לא קיימת כיום.Shavitco - שיחה 15:57, 28 בנובמבר 2013 (IST)
אז אין לי פתרון. חיפשת בויקישיתוף? אולי יש גם תמונות באתר של נאס"א. תמונות של הממשל הפדרלי בארצות הברית הן חופשיות להעלאה לויקישיתוף תוך קישור לקובץ ומתן קרדיט על פי תנאי הרישיון של נאס"א. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:04, 28 בנובמבר 2013 (IST)

היי חנה. הגנתי על הדף ליום בשל הפרעת האנונימי. יכול להיות שכדאי להאריך את תוקף ההגנה. אשמח לשמוע מה דעתך. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 20:30, 30 בנובמבר 2013 (IST)

אני מציעה להשאיר כך, אם תהינה הפרעות נוספות אפשר יהיה להאריך את ההגנה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:04, 30 בנובמבר 2013 (IST)

סבא שלי הוא יותר מערך בוויקיפדיה ואין לך שום זכות להוריד תמונות מהערך ועוד ללא אישור.

פעם הבאה תבקשי רשות.

שבוע טוב גל פולונסקי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום גל, סבא שלך הוא בהחלט יותר מערך בויקיפדיה, אבל ויקיפדיה הוא מיזם שיתופי, ואיני צריכה לבקש ממך רשות לערוך את הערך. כך עובדים בויקיפדיה. הכנסת לערך כה קצר תמונות רבות, יש יחס סביר בין כמות התמונות לגודל הערך, הסברתי לך זאת בדף השיחה שלך. ובכל מקרה להוסיף תמונה של סבא שלך בתחתונים או בגד שנראה כתחתונים זה לא מכבד אותו, ואין לכך מקום בויקיפדיה. מה שעשיתי היה לטובת הערך, אתה עורך לא מנוסה לכן קשה לך לקבל זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:39, 30 בנובמבר 2013 (IST)

שאלה בנושא העלאת תמונות[עריכת קוד מקור]

חנה שלום,

גילגמש הפנה אותי אלייך כדי לשאול האם כדאי לי לעלות תמונה של לוגו תוכנית טלוויזיה לויקיפדיה דרך גוגל תמונות? אשמח לתשובה ספריית יד לבנים - שיחה 15:06, 1 בדצמבר 2013 (IST)

החברים של נטשה[עריכת קוד מקור]

שלום, בנוגע לכרטיס זה. מניין לך שהשולח קשור לחברה? האם יש לו זכות לשחרר יצירות של החברה? הגעתי לפנייה בעקבות בקשת השחזור שלך בשיתוף. תודה מתניה שיחה 23:14, 1 בדצמבר 2013 (IST)

כשהוא פנה אלי לראשונה שאלתי את אותן שאלות. הוא עוסק ביחסי ציבור של אמנים, וזה חלק מהטיפול שלו. גם שוחחתי אתו בטלפון. אני התרשמתי שדבריו הם אמת. דרכו הגיעו גם התמונות של ארקדי דוכין, יעקב רוטבליט והחצר האחורית, והוא מתכוון להעלות תמונות נוספות. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:44, 1 בדצמבר 2013 (IST)
מצוין, אם כך כדאי לקשר בין הכרטיסים.על מנת לשמר את המידע הזה. מתניה שיחה 23:58, 1 בדצמבר 2013 (IST)
איך אני מקשרת בין כרטיסים מבלי למזג אותן? כי כל אחת מהן היא פניה עם מספר קריאה שונה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:03, 2 בדצמבר 2013 (IST)
internal note. מתניה שיחה 00:09, 2 בדצמבר 2013 (IST)
הסתכלתי על ה-note וראיתי שזה פשוט מקום להכנסת טקסט הסבר. אני לא רואה איך מקשרים שם בין הכרטיסים מלבד לספר בהם את הסיפור שסיפרתי לך עכשיו. האם זאת הייתה כוונתך? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:33, 2 בדצמבר 2013 (IST)
את יכולה להוסיף שם: ראו: https://ticket.wikimedia.org/otrs/index.pl?Action=AgentTicketZoom&TicketNumber=2013112810008654 או מה שלא יהיה מספר הכרטיס. מתניה שיחה 21:23, 2 בדצמבר 2013 (IST)

פנייתי למשתמשים חדשים[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, אשמח לדעת מדוע את חושבת כי אין מקום לפנייתי החוקרת את המשתמשים החדשים אשר ספק שאינם טרולים. תודה רבה וחג חנוכה שמח, ההר אדרניק - שיחה  •  סוואט-די קראפ! הצטרפו למיזם תאילנד :) 15:08, 2 בדצמבר 2013 (IST)

אני חושבת שאתה ניגש לעורכים חדשים בגישה מאד לא נעימה ואגרסיבית. לא כל עורך חדש הוא טרול והוא לא חייב לענות לך. ועליך לזכור שאין איסור בויקיפדיה לפתוח בובות קש, למרות שעדיף לא לעשות זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:13, 2 בדצמבר 2013 (IST)
אינני רואה את התנסחותי כאגרסיבית - להיפך, אני רואה אותה כממוקדת. אמנם לא כל משתמש חייב לענות לי - אך כפי שנעשה פעמים רבות, התחמקות מעידה על בובת קש. זוהי פנייה לפני פתיחת דיון בוק:בדיקה. אמנם מותר לפתוח בובות קש, אבל לא כל משתמש רשאי לעשות זאת. אני חושב שעדיף לא לקחת סיכונים. אשמח לשמוע הצעות לשיפור ניסוח הפנייה. ההר אדרניק - שיחה  •  סוואט-די קראפ! הצטרפו למיזם תאילנד :) 15:17, 2 בדצמבר 2013 (IST)
משפט כמו "ענה לשאלתי - באופן ברור. התחמקויות לא תעזורנה" הוא לא ממוקד, הוא פשוט לא מנומס, לא נעם ותוקפני. לפעמים אנשים לא רוצים לענות כי השאלה נשאלה בדרך לא מנומסת. גם אני לא הייתי רוצה לענות למי שפונה אלי בצורה כזאת. שאלת אותי שאלה וכשהסברתי לך, אתה מתעלם מהמידע שקבלת וחושב שהכול נופת צופים. המשפט שכתבת "אבל לא כל משתמש רשאי לעשות זאת" על מה הוא מבוסס? אני ממליצה לך לרענן את זיכרונך על ידי שתקרא את הדף ויקיפדיה:בובת קש. כתוב שם במפורש אם ויקיפדים מעוניינים לפתוח דף חדש, ניתן לפתוח זהות חדשה ואין חובה לדווח על זהות הקודמת. אתה בשיטה שלך לא מאפשר לאלה שרוצים לפתוח דף חדש לעשות זאת. ואם הם לא חסומים בשם הקודם, זכותם לפתוח דף חדש. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:24, 2 בדצמבר 2013 (IST)
את יכולה לחשוב כך - אך כפי שקרה במקרה של תרומות, שפעל בצורה פסולה לפני כחצי שנה, הניסיון לפתוח דף חדש כדי לעקוף דבר כלשהו לא התקבל והוא נחסם שוב ושוב. אני די בטוח שפתיחת בובת קש לא תבוצע על ידי משתמש שלא ביצע דבר פסול. ההר אדרניק - שיחה  •  סוואט-די קראפ! הצטרפו למיזם תאילנד :) 15:29, 2 בדצמבר 2013 (IST)
אני תוהה לשם מה פנית אלי. לא מכילים מקרה אחד על כל הנרשמים החדשים. אתה יכול לחשוב כרצונך למה מישהו בוחר להירשם מחדש, אבל יש דף מדיניות ואני מבקשת שגם אם אתה תוהה לגבי עורך חדש, כל עוד לא פעל בצורה בעייתית, תניח לו ואל תחקור אותו. ואם אתה חושב שיש מקום לשאול, שאל בצורה נעימה ומנומסת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:34, 2 בדצמבר 2013 (IST)

חג שמח חנה[עריכת קוד מקור]

שלום רב חנה. חג חנוכה שמח ומאיר! חנה, רציתי לשאול בבקשה - יש לי מכרה שלהנאתה יוצרת סרטים רבים ביוטיובּ, היא רוצה להכניס אותם לוויקיפדיה ושואלת אותי למי לפנות. מה לענות לה? - תודה רבה. כל טוב, David.r.1929 - שיחה 15:48, 2 בדצמבר 2013 (IST)

אני לא מבינה מה היא רוצה לעשות, האם היא רוצה לקשר לערכים בויקיפדיה או רוצה לעלות את הקבצים לויקפדיה ברישיון חופשי? אם זה המקרה הראשון, אז יכולה להיות בעיה, כי צריך קשר מוסיף וברור בין הערך לסרטון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:55, 2 בדצמבר 2013 (IST)
תודה חנה. חושב שזה המקרה השני. David.r.1929 - שיחה 22:39, 2 בדצמבר 2013 (IST)
אין לי מושג איך מעלים סרטונים לויקישיתוף. אם כל זכויות היוצרים הם שלה, אז אני לא רואה בעיה. אני מציעה שתשאל בויקיפדיה:דלפק ייעוץ לגבי החלק הטכני, אולי גם יש מגבלת גודל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:42, 2 בדצמבר 2013 (IST)
תודה רבה. אוקיי. כל טוב David.r.1929 - שיחה 22:56, 2 בדצמבר 2013 (IST)

שלחתי מייל. ההר אדרניק - שיחה  •  סוואט-די קראפ! הצטרפו למיזם תאילנד :) 16:07, 2 בדצמבר 2013 (IST)

שלחתי מייל נוסף. אשמח שתחזירי לי מייל חוזר במהירות. תודה ושבוע טוב, ההר אדרניק - שיחה  •  סוואט-די קראפ! הצטרפו למיזם תאילנד :) 20:29, 7 בדצמבר 2013 (IST)
שלחתי מייל נוסף. אשמח שתגיבי אליו במהירות. תודה ושבוע טוב, ההר אדרניק - שיחה  •  סוואט-די קראפ! הצטרפו למיזם תאילנד :) 16:54, 8 בדצמבר 2013 (IST)

כתבה מהיום[עריכת קוד מקור]

הכתבה וואליד - שיחה 17:16, 3 בדצמבר 2013 (IST)

תודה רבה, מעניין מאד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:46, 3 בדצמבר 2013 (IST)


פנייה חדשה[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, אני רוצה לפתוח 2 ערכים שאושרו לי על ידי המרצים בחוג לנשים ומגדר באוניברסיטת חיפה: 1. מגדר וחינוך 2. אתנוגרפיה פמיניסטית אני ערכתי ערך בשנה שעברה, ואני זוכרת שטעיתי בפתיחת ארגז החול והערך היה גלוי במהלך עריכתו. אשמח אם תפני אותי להסבר שאמנע מהטעות שוב. אני לא בטוחה אם הפנייה הנוכחית היא כמו שצריך, אבל מקווה שתקבלי אותה. תודה, אורנה דורי - שיחה 20:04, 4 בדצמבר 2013 (IST)

שאלה לגבי אישור ל-OTRS[עריכת קוד מקור]

היי שלום חנה. משתמש:zalmania שלח משום מה לי ולא למייל הרשמי אישור שקיבל מחנה קופלר על המאמר הזה לשימוש בויקיפדיה. אך העניין הוא שבאישור הזה הוא משתמש במושג "רישיון חופשי" בלי הגדרה ספציפית של רישיון. האם זה בסדר? אליסף · שיחה 21:06, 4 בדצמבר 2013 (IST)

השימוש הנכון הוא רישיון cc-by-sa שאומר גם שימוש מסחרי. מוזר ששלח אליך ולא לכתובת permissions-he@wikimedia.org . תעביר את התכתובת, אני מניחה שבתוכו אמצא את כתובת הדוא"ל שלו, ואראה מה אפשר לעשות. האם בערך הועתק תוכן מהמאמר הזה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:14, 4 בדצמבר 2013 (IST)
בערך הצלמניה והערך רודי ויסנשטין, אבל הסרתי כבר את התוכן המועתק (ראי למשל עריכה זו). שלחתי את התכתובת למייל permissions-he-at-wikimedia.org. תודה רבה, אליסף · שיחה 21:17, 4 בדצמבר 2013 (IST)
לא כל כך ברור לי איך הג'ימייל עובד בהעברה. אני מקווה שזה שלח את התכתובת ולא רק את ההודעה שלי. אליסף · שיחה 21:22, 4 בדצמבר 2013 (IST)
הכל הגיע, אני אטפל בכך. תודה רבה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:38, 4 בדצמבר 2013 (IST)
סבבה, תודה רבה לך :) אליסף · שיחה 21:39, 4 בדצמבר 2013 (IST)
אליסף, הוספתי את האישור בדף השיחה של שני הערכים. אפשר להחזיר את התוכן שהועתק, כמובן בניסוח אנציקלופדי . חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:05, 5 בדצמבר 2013 (IST)
תודה רבה חנה. עיקר התוכן אני חושב הוא בערך על רודי ויסמן, בערך הצלמניה הוא היה ברמה כמעט פרסומית ואני חושב שאין שם יותר מדי מה להוסיף מהמאמר. בכל מקרה אני אעבוד על זה כשאתפנה. אליסף · שיחה 14:07, 5 בדצמבר 2013 (IST)

שלום חני, בנוגע לתמונות של הערך בית הכנסת אור לישראל.[עריכת קוד מקור]

בע"ה

כתבת לי שהרישיון לתמונות האלה לא טוב.

אלו תמונות שאני צילמתי, אך כשניסיתי להעלות אותם כתמונות שברישיון שלהם כתוב שאני מלימתי אותם האתר אינו מאפשר לי להעלות אותם. זוהי הדרך היחידה שבה התמונות הועלו. ניסיתי במשך שעות רבות!! אם יש לך פתרון אשמח לשמוע, (קראתי המון פעמים את דפי ההוראות, עקבתי אחרי כל ההוראת, ללא הועיל) בתאל


קישורים לתשע הרצאות

חנה שלום, אכתוב 2 ערכים השנה. בקורס "מגדר ישראלי" הערך - "מובילות לטכניון" ובקורס "מסע ספרותי לתהומות הנפש" הערך יהיה על עיתונות נשים. ניסיתי להתחיל לכתוב בטיוטות כדי ליידע אותך ולשמור את הערכים ואני לא מצליחה לזכור איך עושים זאת. תוכלי בבקשה לעזור לי? אני מקווה שזה בסדר שאני כותבת כאן. תודה Efratp1 - שיחה 08:11, 5 בדצמבר 2013 (IST)

אני בספק רב שערכים עם שמות כאלה יכולים להתאים. גילגמש שיחה 08:31, 5 בדצמבר 2013 (IST)
גילגמש, אני לא רואה בעיה עם ערך על עיתונות נשים. לא ברור לי מה זה מובילות לטכניון. אני אברר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:57, 5 בדצמבר 2013 (IST)

כתיבת ערך[עריכת קוד מקור]

אהלן לא ידעתי איך לענות להודעה שלך, אני מקווה שזו הדרך. ממשק נורא. כן, אני בהתחלת העבודה. לילה טובMeirmeir - שיחה 23:12, 5 בדצמבר 2013 (IST)

ושוב שלום

משום מה אני לא רואה איך להתחבר אל התשובות שלך. תודה רבה בכל מקרה.

ביקורת ערכים לתחרות[עריכת קוד מקור]

היי חנה

אני יודע שההתמחות שלך היא יותר בצד השני של ציר הזמן, אבל אני מאוד מעריך את דעתך. אשמח אם תביעי את דעתך על הערכים שלי בתחרות: קול ישראל (ההגנה), כוחות ההגנה של אוסטרליה, היסטוריה צבאית של אוסטרליה. בהמון תודה מראש Itaygur - שיחה 23:11, 5 בדצמבר 2013 (IST)

חנה שלום. מבקש את התערבותך, אם יש לך זמן לעקוב אחרי דף היסטוריית הגירסאות של הערך מזמור שיר חנוכת הבית, הUziel302 שהעלה ספקות בקשר לחשיבות הערך בדף השיחה שלו מיד לאחר העלאתו למרחב הערכים, (ראי תגובתך שם), מחק במהלך השבת האחרונה למעלה מ-2k מהערך, חלקם מנושאים עליהם הוא דן בעצמו עם ויקיפדים אחרים בדף השיחה של הערך ועשה דין לעצמו ומחקם, וחלקם עריכות לשון שנראות כביכול כתימצות אך הן משמיטות נקודות חשובות מהערך ומקשות על הבנת הנאמר. אני מפנה אותך לפירוט שכתבתי כאן. לא מקובל לשחזר עריכות, ואינני יודע טכנית כיצד לעשות זאת. התרשמותי מהתנהלותו של הנ"ל בעניין זה היתה שלילית, נדמה לי שהוא לא מעוניין לתרום לערך אלא בעיקר להקניט, גם אם לא להזיק. אני הייתי מגדיר את פעילותו כהשחתה, אך איני רוצה להיחפז בהסקת מסקנות. ומבקש מאוד שתקדישי מזמנך העמוס לבחינת הסוגיה. חשוב לי מאוד להחזיר את תרומותי שנמחקו על ידו לתוך הערך (כוונתי לעיקרי המידע ואיני מתעקש על הניסוח כמובן) ביקורת - שיחה 20:36, 7 בדצמבר 2013 (IST)

מי נהר מתמצא בערך, ועדיף שהוא יבדוק את ההורדה הזאת. אני סמוכה ובטוחה שאם יגיע למסקנה שההורדה לא הייתה במקומה הוא ידע להחזירה. אם עוזיאל ינהל מלחמת עריכה, אז המקום לפנות הוא בבקשות מפעילים. ראיתי שכתבת לו בדף השיחה של הערך, פעלת נכון. נראה כיצד הוא יגיב. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:42, 7 בדצמבר 2013 (IST)
תודה רבה, אכן פניתי אליו, ונראה שהוא מטפל בעניין בכובד ראש. כפי שתוכלי להבחין הערך אינו מתחומי העניין המובהקים שלי, אבל מאחר והכנסתי ראשי ורובי להרחבת הערך בעקבות ההערות על חוסר הרלוונטיות שלו, היה מוזר בעיניי שאחד המזלזלים מגלה לפתע התמצאות ברמה שמאפשרת לו לנסח ולמחוק תוכן. שבוע טוב ביקורת - שיחה 20:46, 7 בדצמבר 2013 (IST)
כדי להיות הוגן, הנני להסב את תשומת ליבך, שUziel302 גילה אחריות והשיב את הפסקה שהסיר, והניח את הערך לשיקול דעת המתעסקים בו. הודיתי לו בדף השיחה, ואני מאד מקווה שהכל היה טעות מצערת, והכל ימשיכו בפעילותם המבורכת בהרחבת יריעות הדעת ביקורת - שיחה 23:10, 7 בדצמבר 2013 (IST)

מחיקת הודעות מדפי ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום חנה. רציתי לשאול אותך שאלה, העלתי שאלה בסדנה לגרפיקה ו-Ori מחק לי אותה משם בלי לומר לי בכלל, פניתי אליו בדף השיחה שלו והוא התחיל להתעצבן ולקלל, והחזרתי את ההודעה שלי למקומה. את כבר מכירה אותי ויודעת שכבר העלתי מאות רבות של תמונות לויקיפדיה, אבל מה ששאלתי עדיין לא ברור לי ולמרות ש-NiD123 אמר לי שזה אסור רציתי לשאול אותך, האם באמת אסור למחוק כיתוב בתמונה שהעלתי בשימוש הוגן. ‏cheshin61‏ • שיחה • ה' בטבת ה'תשע"ד • 16:43, 8 בדצמבר 2013 (IST)

יש משהו בדבריו של NiD123. אני מציעה שתשאל את דרור, האם הסרת כתובת מעל תמונה פירושו שלא עומדים בתנאי שימוש הוגן. חבל שלא כתב בתקציר העריכה מה הסיבה להסרה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:58, 8 בדצמבר 2013 (IST)
הוא שוב מחק לי את ההודעה ואני לא רוצה להכנס פה למלחמת עריכה, תוכלי להתערב? ‏cheshin61‏ • שיחה • ו' בטבת ה'תשע"ד • 18:51, 8 בדצמבר 2013 (IST)
אני מציעה לחכות לתשובה של דרור. הוא לא מחק אלא ארכב בעקבות התשובה של NiD123. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:01, 8 בדצמבר 2013 (IST)
בנוסף כדאי שתוריד מדף השיחה של אורי את הכותרת WTF. חשבת שאולי הכותרת הזאת גרמה לתגובה שלו? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:12, 8 בדצמבר 2013 (IST)
אני רק הערה: מה מפריע לכם הפדרציה העולמית לטאקוונדו (-: חזרתישיחה 20:02, 8 בדצמבר 2013 (IST)
הכותרת אינה קשורה לפניה, אורי ארכב את הפניה כי לא היה בשלב זה מה לטפל, הפניה מציינת מאבק, ולפי תגובתו נראה שהיא מאד הפריעה לאורי. אז עדיף להוריד אותה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:06, 8 בדצמבר 2013 (IST)
שיניתי את הכותרת. ובאמת הוא אירכב ולא שמתי לב כי אפילו לא הספקתי לראות את התשובה לפני. ו-חזרתי, לאותיות אלה יש גם משמעות אחרת ויותר מוכרת מאשר הפדרציה. ‏cheshin61‏ • שיחה • ו' בטבת ה'תשע"ד • 21:10, 8 בדצמבר 2013 (IST)
הי לשניכם: שמתי סמיילי! לא ראיתם? חזרתישיחה 21:20, 8 בדצמבר 2013 (IST)

אהלן חנה,

ראשית ברצוני להפנות אותך לערך חדש שכתבתי היום. רבים לא מכירים בכלל את האישיות ולכן מצאתי לנכון ליצור עליו ערך. וכעת לשאלה הקבועה של שימוש הוגן בתמונה. הפעם זה טריקי: ובכן, במאמר על האישיות, שהופיע בעיתון הרפואה, מופיעה תמונה של ג'ון קרופר. אמנם מדובר בתמונה שפורסמה בעיתון מדעי, אולם היא עצמה ניתנה על ידי נכדו של ג'ון על מנת שתפורסם בגליון.
הנה מה שכותב מחבר המאמר:
  • תודות: לנכדו של ד"ר קרופר, ג'ון הרווי, ולג'ון נטלשיפ, אנגליה, על המידע והרשות להשתמש בצילומיהם.
השאלה שלי היא האם אני יכול להעלות את התמונה לערך המדובר בויקי אם הרשות להשתמש בתמונות כבר ניתנה לכותב המאמר? שועל - שיחה 23:00, 8 בדצמבר 2013 (IST)
לדעתי אתה יכול להעלות בגלל שהתמונה היא ישנה ופגו זכויות היוצרים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:09, 8 בדצמבר 2013 (IST)
תודה. יבוצע מיד. שועל - שיחה 00:01, 9 בדצמבר 2013 (IST)

זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

פנה אלי אגם רפאלי בקשר לזכויות יוצרים של הערך על אלי פודה. אשמח אם תוכלי לענות שם בדף השיחה. ‏cheshin61‏ • שיחה • ו' בטבת ה'תשע"ד • 14:22, 9 בדצמבר 2013 (IST)

עניתי בדף השיחה של הערך, ראה מה כתבתי שם. אתה מוזמן להשתמש בהסבר הזה בפעם הבאה שתתקל בבעיה כזאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:15, 9 בדצמבר 2013 (IST)

תמונות מערת איילון[עריכת קוד מקור]

כן, כל (4) התמונות הן ממערת איילון העריכה באתר לא קלה לי ואין לי הזמן הדרוש כדי להתעמק בנושא לכן אודה לעזרתך בארגון התמונות והקטגוריות הדרושות

לילה טוב חנה, מה נשמע? כשיש חילוקי דעות בדף השיחה, ובסופו של דבר "סופרים קולות". האם צריך להחשיב גם אנונימי/אנונימים שבדיון, או שניתן להתעלם מהם, ולספור רק את המשתמשים הרשומים? בן נחום - שיחה 22:59, 9 בדצמבר 2013 (IST)

באיזה ערך מדובר? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 23:03, 9 בדצמבר 2013 (IST)
זו שאלה כללית, כי נתקלתי בזה בכמה וכמה ערכים. בן נחום - שיחה 08:38, 10 בדצמבר 2013 (IST)
כשמדובר על "ספירת קולות" אז הם לא נספרים ראה ויקיפדיה:למה ליצור חשבון?#דיונים והצבעות וויקיפדיה:ויקיפד#משתמש אנונימי. יונה ב. - שיחה 23:07, 9 בדצמבר 2013 (IST)
זו בדיוק הבעיה איתך. שאתה לא מעוניין בדיון ומראש לא מוכן להקשיב. ישר רוצה "לספור קולות", אבל "לא סופר" אף אחד. 109.64.27.190 23:41, 9 בדצמבר 2013 (IST)

שלום חנה, סליחה על ההעברות הנכשלות, ותודה על כך שמחקת אותן - ותודה בכלל על פעילותך האינטנסיבית בויקיפדיה. צהריים טובים, Yoav Nachtailer - שיחה 14:51, 10 בדצמבר 2013 (IST)

בבקשה, ותודה על המלים הנחמדות. שים לב להבא לא לשכוח לשנות גם את החלון הימני בעת העברה מדף טיוטה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:53, 10 בדצמבר 2013 (IST)

שלום חנה, הערך הנ"ל הוא המועמד שלי לתחרות הכתיבה. את מוזמנת לקרוא, להעיר, להציע, לתקן ולהוסיף. כמו כן אשמח אם יש עוד ויקיפדים שלדעתך כדאי להזמין אישית.

חוצמזה יש לי שאלה ספציפית בנוגע לתמונה בשימוש הוגן שהייתי רוצה להוסיף לערך. ראיתי שאת עוסקת בזכויות יוצרים של תמונות, אבל אם את חושבת שמישהו אחר יותר מתאים לענות על שאלות בנושא של שימוש הוגן, אשמח אם תפני אותי. בתודה, H. sapiens - שיחה 16:01, 10 בדצמבר 2013 (IST)

שאל את השאלה אני יודעת רבות, אבל יש כאלה היודעים יותר. אבל בוא ננסה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:12, 10 בדצמבר 2013 (IST)
אוקיי. בפרק על שימוש בכלים מתבקשת תמונה מתאימה אך לא הצלחתי למצוא תמונה חופשית. יש בויקישיתוף תמונה של שימפנזה ננסי "דג" טרמיטים שכבר השתמשתי בה בעבר, אך לשים תמונה של שימפנזה ננסי בערך על שימפנזה מצוי זה חילול קודשי הזואולוגיה. שמתי את עיני על התמונה כאן. אני לא בטוח למי שייכים זכויות היוצרים שלה אבל אני יכול לנסות לברר (ראיתי אותה גם במאמר מדעי אך בגודל ואיכות נמוכים יותר). כבר עברתי פעם בהצלחה את הפרוצדורה של שימוש הוגן אבל אני לא כל כך זוכר וגם לא משוכנע שאז עשיתי הכל נכון.
באופן יותר כללי, לעתים קרובות כשאני קורא מאמרים מדעיים אני נתקל בתמונות, איורים וגרפים פנטסטים שאני מת להכניס לערך ויקי המתאים. אני לא רואה סיבה שכל בלוג ישתמש בהן ואנחנו לא. ניסיתי לברר בעבר עד כמה זה ריאלי אבל הייעוץ לגבי זכויות יוצרים ממוקד יותר בשאלות שימוש הוגן בתמונות של אנשים, לוגואים של חברות וכדומה. H. sapiens - שיחה 10:33, 11 בדצמבר 2013 (IST)
הי נרי, אתה חש את התסכול של רבים שאומרים אחרים לא מקפידים על זכויות יוצרים ועושים כרצונם, אז למה לא כאן. צר לי אבל התמונה הזאת אינה עומדת בתנאי שימוש הוגן, כי זה שאין תמונה חופשית עכשיו, לא אומר שלא תהיה בעתיד. כי השימפנזים ממשיכים להשתמש בכלים. ראיתי בקישור שהכותב שם הוא JOHN BURNSIDE ויש שם קישור לפייסבוק שלו ולטוויטר. אני מציעה שתאתר אותו שאל אותו לגבי התמונה ואם הוא בעל זכויות היוצרים בקש את אישורו להעלות את התמונה ברישיון חופשי מסוג CC-BY-SA לויקיפדיה. אני עשיתי זאת בעבר ראה קובץ:Huqoq Inscription and face.jpg איתרתי ברשת את הפרופסורית ג'ודי מגנס בארצות הברית שלחתי אליה דוא"ל והיא הסכימה לשחרר את התמונה לויקיפדיה.
אפשרות נוספת אולי היא לפנות לגני חיות בארץ במקום שיש שימפנזים, אולי יש להם צילומים של השימפנזים משתמשים בכלים בתוך גן החיות ויסכימו לשחרר את התמונות ברישיון חופשי. בהצלחה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:03, 11 בדצמבר 2013 (IST)
אני מכיר את הצורך להסביר בשימוש הוגן שאין תמונה חופשית אלטרנטיבית, אבל זו הפעם הראשונה שאני שומע שיש גם צורך להסביר שלא תהיה כזו בעתיד. אם אכן כך זה ממש מדכא.
אני אחפש את בעלי זכויות היוצרים על התמונה אך אני די בטוח שזה לא בעל האתר שהציג אותה. אני רואה כל הזמן בעלי בלוגים רציניים (חלקם מדענים בעצמם או עתונאי מדע שעובדים עם עתונים מכובדים) מציגים תמונות מתוך מאמרים מדעיים, ובמעט המקרים שיצא לי לשאול ענו לי בסגנון "מה הבעייה? זה שימוש הוגן".
באופן כללי שימוש בכלים זו התנהגות נדירה שקשה לצפות בה וקשה לצלם אותה בטבע, ובדרך כלל בעלי הזכויות יהיו החוקרים שמנהלים את המחקר ו/או צלמי טבע שעובדים איתם. צילום בגן חיות הוא לא אותנטי כי בכלל לא ברור שזו התנהגות טבעית. למשל, אני בכלל לא בטוח ששימפנזים ננסיים באמת דגים טרמיטים בטבע (בכל אופן אני לא זוכר שקראתי על כך). בהחלט ייתכן שהמטפלים בגן החיות, שהדיוק המדעי לאו דווקא בראש מעיינהם, החליטו לסדר תל טרמיטים בחצר השימפנזים הננסיים, וללמד אותם לדוג טרמיטים בדומה (או לא כל כך דומה) למה שראו בסרט הדקומנטרי על שימפנזים מצויים. שימפנזים לומדים טריקים כאלו בלי בעיות, אבל באותה מידה יכולנו לשים תמונה של שימפנזה מעשן סיגריה (לא שאני מכיר כזו חופשית אבל ראיתי ביוטיוב). זה יעביר נקודה אחרת אבל לא יהיה תיעוד אותנטי של מה שקורה בטבע. H. sapiens - שיחה 15:36, 11 בדצמבר 2013 (IST)
מה שהתכוונתי לגבי העתיד הוא מקרה של אדם שנפטר, או מקום שנהרס והתמונה חשובה מאד להבנת הערך. לגבי שימפנזים משתמשים בכלים זו תמונה שקשה להשיג אבל זה לא דבר שנעלם. זה שאחרים אומרים שזה שימוש הוגן, לא אומר שהם צודקים. רבים לא מקפידים על זכויות יוצרים. אפשר גם לשמוע את דעתו של דרור בנושא. אני מקווה שיענה כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 15:42, 11 בדצמבר 2013 (IST)
אוקיי, מצאתי עכשיו את התמונה במאמר בסיינס ולידה כתובת:
CREDIT: E. NOGAMI, PRIMATE RESEARCH INSTITUTE/KYOTO UNIVERSITY
אני יכול לנסות למצוא את האימייל של החוקר הזה ולבקש ממנו אישור להעלות את התמונה ברישיון חופשי. מהו הנוסח ששלחת לג'ודי מגנס? H. sapiens - שיחה 17:49, 11 בדצמבר 2013 (IST)
הנוסח באנגלית מופיע כאן בתוך המסגרת השחורה. הוא מקביל לנוסח בעברית המופיע בדף ויקיפדיה:OTRS. בהצלחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:53, 11 בדצמבר 2013 (IST)
תודה, וסתם דוגמה אחת (מני רבות מאוד) להמחיש את השאלה הכללית שלי: הנה רשומה בת פחות מחודש מתוך הבלוג של ג'ון הוקס, פרופסור לאנתרופולוגיה באוניברסיטת וויסקונסין-מדיסון. הבלוג הזה כבר כמה שנים אחד המקורות החשובים ברשת לפלאואנתרופולוגיה, ואני (כמו רבים אחרים) קורא קבוע שלו ונעזר בו המון בויקיפדיה. הרשומה הספציפית הזו עוסקת בתגלית שפורסמה לאחרונה של הגולגולת מדמאניסי, ומכילה כמה תמונות ודיאגרמות ישר מתוך המאמר בסיינס, שכל אחת מהן הייתי מציג בשמחה בערך המתאים. האם אפשר לראות באיזה רשיון או הסכם שימוש הוגן הוא משתמש? או שפשוט לא איכפת לו והוא מעלה איזה תמונה שמתחשק לו? H. sapiens - שיחה 18:21, 11 בדצמבר 2013 (IST)
שים לב שבדף למטה כתוב Text and images copyright © 2013 John Hawks unless noted otherwise. מכאן שהוא מודע לזכויות היוצרים. ייתכן והוא מקבל אישור להשתמש בתמונות שהוא לא בעל זכויות היוצרים עליהם. אתה יכול לנסות לפנות אליו. ואם עוסקים בדמניסי, אז ראה את הטיוטה משתמש:Shevach/דמניסי שנכתבת במסגרת מטלה אקדמית בחוג לארכאולוגיה באוניברסיטת חיפה במסגרת הקורס "פרימטולוגיה, אבולוציה ושלד האדם". המרצה הוא גיא בר-עוז. אני בטוחה שזה יעניין אותך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:28, 11 בדצמבר 2013 (IST)
אני אנסה לפנות לג'ון הוקס. כרגע שמתי לב שיש לו רשימת FAQ די ארוכה על הבלוג, אבל נושא רישוי התמונות לא מופיע בה. עוד דבר ששמתי אליו לב כרגע זה שבתמונה השנייה ברשומה המדוברת הוא אפילו מכניס שינויים משלו ע"מ להשוות את גולגולת דמניסי עם גולגולת אחרת.
אכן עניין אותי לראות את טיוטת הערך על דמניסי. היא כרגע לא מפורטת במיוחד וחופפת קצת להומו גאורגיקוס. אני מקווה שתורחב בהמשך. H. sapiens - שיחה 19:26, 11 בדצמבר 2013 (IST)
אני לא יודעת מה הסטודנט מתכנן לכתוב. למה שלא תפנה אליו בדף שיחתו ותשאל תציע לו? שמו גולן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:37, 11 בדצמבר 2013 (IST)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אני אולי אפנה אליו אבל אני לא מבין בתחום הארכאולוגיה, ואני רואה שיש לו כבר רשימה של פרסומים. אני פשוט מקווה שהוא עומד לעשות בהם שימוש (אני מניח שהוא בשלב התחלתי של העבודה).
בואי נחזור לשאלה הכללית. איזה עוד אופציות ישנן ע"מ להעביר חומר גרפי ממאמר מדעי לערך ויקיפדיה? לדוגמה, אם הייתי מעוניין בדיאגרמה של ה-PCA שהוקס לקח מתוך המאמר על דמניסי, האם יש דרך לשחזר אותה כך שתהייה מותרת להצגה? באופן כללי אני חושב שכדאי ליצור דף עזרה שמסכם בשפה פשוטה מה אסור אבל גם מה מותר, עם דוגמאות רלוונטיות. זה יכול מאוד לשפר את הכתיבה של ערכים מדעיים וזה נושא שבשבילי למשל הוא תעלומה מוחלטת. אפילו דברים שחשבתי שידעתי, למשל שלא צריכה להיות בעייה מיוחדת להציג תמונה בשימוש הוגן של שימפנזה משתמש בכלים, מסתבר שאני לא יודע. H. sapiens - שיחה 12:48, 12 בדצמבר 2013 (IST)

ראשית יש דף, ראה ויקיפדיה:רישוי תמונות/שימוש הוגן. לגבי שימוש בדיאגרמה: להבנתי הדיאגרמה היא ניתוח נתונים מדעיים שזה ידע זמין שגם אתה יכולת ליצור אותו, אבל טכנית אין לך את הכלים לעשותה.היצירה הספציפית מוגנת בזכויות יוצרים, לכן אסור להעלות אותה לויקיפדיה ברישיון חופשי. מה שאפשר לעשות הוא להיעזר בויקיפדיה:סדנה לגרפיקה. מעלים את הקובץ בשימוש הוגן רק כדי להסביר לעורכים בסדנה מה אתה רוצה לעשות. מבקשים מהם ליצור דיאגרמה חדשה על בסיס הנתונים האלה ולאחר מכן מוחקים את הקובץ בשימוש הוגן. דברים כאלה כבר נעשו בעבר ראה מפת התפוצה בערך התרבות הירמוכית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:14, 12 בדצמבר 2013 (IST)
זה למשל דוגמה לידע שימושי שלא היה מוכר לי ולא הצלחתי להבין אותו קודם. האם גם מותר לי לקחת צילום, נאמר של שימפנזים משתמשים בכלים, וליצור על פיו ציור חופשי? לגבי הדף על שימוש הוגן, אני מאמין שכבר קראתי אותו פעם, ולא הצלחתי להבין ממנו את נושא האפשרות של יצירת תמונה חופשית בעתיד. כדאי מאוד שיהיה דף שיסקור את האופציות הרלבטיות למאמרים מדעיים. H. sapiens - שיחה 16:34, 12 בדצמבר 2013 (IST)
אינך יכול לקחת צילום של שימפנזים וליצור ממנו נגזרת מצוירת זהה. אתה יכול לצייר ציור חדש שאינו נגזרת של צילום ואינו דומה לצילום קיים. ראה למשל התמונה שהעליתי היום לערך אריק איינשטיין זו נגזרת של תמונה חופשית לכן מותרת. לגבי דיאגרמה, ההנחה שלי בהסבר אליך היה שנתוני הדיאגרמה הם נתונים ידועים וזמינים ואין זכויות יוצרים על ידע. כל אחד יכול ליצור דיאגרמה על בסיס הנתונים האלה. גם אתה יכול ליצור באמצעות תוכנת אקסל. אתה רק צריך סיוע גרפי לעצב את הדיאגרמה בצורה יפה המתאימה לויקיפדיה, לכן לדעתי אתה יכול להיעזר בדיאגרמה קיימת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:49, 12 בדצמבר 2013 (IST)
תודה חנה. כאמור, כדאי ליזום דף עזרה שממוקד לנושא של תמונות ודיאגרמות מתוך מאמרים וספרים מדעיים. בינתיים עוד רעיון: הבנתי שמאמרים שמתפרסמים בכתבי-עת של PLoS הם תחת רשיון חופשי וניתן להעביר מהם תמונות לויקישיתוף. במידה וזה נכון, אני מעוניין בשני הצילומים מתוך המאמר הזה (שימוש בכלים ע"י שימפנזה, לצערי לא בטבע אבל זה מה יש). בהזדמנות זו אפשר גם להוסיף את התצלומים מן המאמר הזה (לא בשימפנזים אבל יכול להיכנס לערך על קופים). אני לא יודע איך לבדוק אם התמונות האלו כבר נמצאות בויקישיתוף, אבל בכל אופן בקטגוריה או תחת מילות החיפוש של שימפנזה לא מצאתי אותן. H. sapiens - שיחה 13:43, 13 בדצמבר 2013 (IST)
לפי הדף כאן הרישיון שלהם הוא CC-BY-2.5 המקביל לתבנית:Cc-by-2.5 אצלינו ולתבנית Commons:Template:Cc-by-2.5. כלומר לא ניתן ליצור נגזרת, מותר להעלות קובץ זהה לחלוטין, לתת קרדיט ולהעלות ברישיון זהה. נראה לי שאין בעיה. אשמח אם גם מתניה יבדוק את הרישיון. לגבי הקבצים אם לא מצאת בקטגוריות אז סביר שלא הועלו. אבל פעמים לא משייכים לקטגוריות בכלל או לקטגוריות נכונות. ניתן לעשות חיפוש בויקישיתוף לפי מילים. אם הקובץ כבר הועלה והוא זהה מבחינת כל הפרמטרים לקובץ שאתה מעלה אז המערכת מודיעה שהקובץ כבר קיים ונותנת קישור לקובץ. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:23, 13 בדצמבר 2013 (IST)
תודה, אני אפנה למתניה שיבדוק את רישיון התמונות. H. sapiens - שיחה 14:37, 14 בדצמבר 2013 (IST)

מבחינתי אני פותח דף חדש ומעוניין לשכוח מהוויכוחים שהיו. בכבוד רב, ויקיפד גאה (שיחה) 12:28, 12 בדצמבר 2013 (IST)

ויקיפד גאה, אף פעם לא היה לי משהו נגדך. אני תמיד פועלת עניינית בויקיפדיה ולא אישית. צר לי אם נפגעת בעבר אבל כל פעולתיי היו ענייניות. אני שמחה שאתה מרגיש יכולת לעבור הלאה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:37, 12 בדצמבר 2013 (IST)

שלום חנה, תוכלי להמליץ לי עם מי אפשר להתיעץ לגבי מונחים בבוטניקה? Liad Malone - שיחה 14:45, 13 בדצמבר 2013 (IST)

אולי משתמש:אוריה אורן. אבל הוא לא כל כך פעיל. נסה גם את משתמש:MathKnight. יש לו קשרים עם האנשים המתאימים. תבדוק גם בערכים השונים במיוחד הגדולים ותראה מי הם התורמים העיקריים בנושא. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:56, 13 בדצמבר 2013 (IST)
תודה. Liad Malone - שיחה 14:59, 13 בדצמבר 2013 (IST)
יצרתי את הערך מרווה היספאנית והייתי רוצה לשייך אותו לקטגוריה:אגוזים וזרעים אכילים, תחת השם המוכר "צ'יה" (בשם הזה רק בקטגוריה הספציפית הזאת). יש דרך לעשות זאת? יצרתי גם הפניה מהדף צ'יה, מותר לשייך את דף ההפניה לקטגוריה הזאת, כדי שיירשם שם "צ'יה"? Liad Malone - שיחה 17:51, 15 בדצמבר 2013 (IST)
נראה לי לא נכון כי זה שיוך כפול וזה מטעה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:19, 15 בדצמבר 2013 (IST)
הבעיה היא שמי שיחפש בקטגוריה, לא יוכל לדעת שמדובר בצ'יה, אלא אם יכנס לערך מרווה היספאנית, שאולי לא שמע עליה מעולם. זאת בעיה במיוחד בקטגוריה הזאת, כי זה ידוע כ"זרעי צ'יה". Liad Malone - שיחה 20:32, 15 בדצמבר 2013 (IST)

שלום,

כשאת רוצה לתייג אותי לשיחה, שימי לב בבקשה שהכינוי נכתב באותיות אנגליות. גילגמש שיחה 16:25, 14 בדצמבר 2013 (IST)

אוקי. אני יודעת אבל לא תמיד זוכרת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 16:50, 14 בדצמבר 2013 (IST)

סיוע עם קטגוריה[עריכת קוד מקור]

העברתי את קטוגורה "קטגוריה:גל המחאות בארצות ערב (2011-2010)" ל"קטגוריה:גל המחאות בארצות ערב (2010-היום)" והקטגוריות הקודמות לא נמחקות לי....?

כלומר: קטגוריית"2010-2011" מופיעה בתוך הקטגוריה החדשה כאילו זו תת-קטגוריה, וכך גם תת הקטגוריה החדשה "2010-היום:אישים", מופיעה בתוכה הקטגוריה הישנה "2010-2011:אישים" כאילו זו תת-קטגוריה... תוכלי לסייע לי?--Midrashah - שיחה 20:58, 14 בדצמבר 2013 (IST)

לא ניתן להעביר קטגוריה, יש ליצור חדשה להעביר את הערכים לקטגוריה החדש ולבקש את מחיקת הקטגוריה הישנה. נראה לי גם שבחרת שם קטגוריה לא טוב. מה זה היום? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:02, 14 בדצמבר 2013 (IST)
את יכולה גם למחוק את התת קטגוריה "קטגוריה:גל המחאות בארצות ערב (2011-2010): אישים‏" ...? --Midrashah - שיחה 22:05, 14 בדצמבר 2013 (IST)
מחקתי, אבל להבא אל תצרי הפניה, פשוט תשימי תבנית {{למחיקה}} עם הסבר קטגוריה ריקה. כל מפעיל יראה זאת ולא תצטרכי לפנות אלי. בכל מקרה למפעילים יש לפנות בדף וק:במ ולא בדף שיחה פרטי שלא מיועד לכך. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:29, 15 בדצמבר 2013 (IST)

מיזם הצלת תמונות[עריכת קוד מקור]

חנה שלום, לגבי מיזם הצלת תמונות מויקי שיתוף, ייתכן שלא הבנתי. באם התמונה כבר נמחקה האם אפשר עדיין להגיע לקובץ בכדי להעלות אותו לויקיפדיה העברית? לא הצלחתי למצוא. יום טוב אמא של גולן - שיחה 10:41, 15 בדצמבר 2013 (IST)

יש לשונית של תמונות שנמחקו, ראי גם שהקישור לקובץ אדום. אלה תמונות שלא ניתן להגיע אליהן דרך ויקישיתוף. רק תמונות שנמצאות בקטגוריה Pending הן עדיין זמינות עד שתמחקנה. אלה צריך לטפל באופן שוטף ולהעלות כשהן בהצבעה. ראיתי ששתי תמונות של אבא חושי נמחקו. צריך לאתר את המקור שלהן, אולי אוסף התצלומים הלאומי ולהעלות אותן לויקיפדיה העברית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:07, 15 בדצמבר 2013 (IST)

הגנה על ערכים, מהתעללויות של דינדיה[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, לילה טוב.

דינדיה מתעלל בערך חצר רייסין וערכים מקבילים.
במקום הגירסה היציבה בערך שהזכירה את רחוב "מעלה חלדיה", הוא דוחף את השם אל ח'אלידיה.
למרות שהבעתי התנגדות ודרישה לשמור על הגירסה היציבה עד למיצוי דיון בעניין, הוא משחזר שוב ושוב לשם החביב עליו, תוך רמיסת הגירסה היציבה.
דיון בעניין נערך בדף השיחה של הערך הנ"ל.
פניתי ב"בקשות ממפעילים" לפני כמה שעות, אבל זה לא עזר. בן נחום - שיחה 23:19, 16 בדצמבר 2013 (IST)
כפי שהראתי בתוספת שלי לדיון הנ"ל, גם עיריית ירושלים "דוחפת" לשם את השם אל ח'אלידיה, בשלט הרחוב הרשמי שלה. בכל אופן לומר שדינדיה מתעלל בערכים, כשהוא מתקן שם של רחוב לצורה הרשמית שלו, זה באמת מופרך לחלוטין. 109.64.27.190 00:38, 17 בדצמבר 2013 (IST)
חייב לציין שהויכוחים החוזרים ונשנים עם בן נחום מעייפים ומתסכלים. יש לו נוהג מגונה להחזיר שינויים לגיטימיים בטענה של "הוסף סיבה מופרכת+החזרה לגרסה יציבה" ולתקוע מקלות בגלגלים של ויקיפדים שאיתם הוא לא מסכים. Dindia - שיחה 01:17, 17 בדצמבר 2013 (IST)
לאנונימי שלום, אם ברצונך שתגובותיך יישארו בדף השיחה שלי, אז הקפד על סגנון ההתבטאות שלך. כרגע הסרתי רק את הפתיח
לעצם העניין, ראיתי בדף השיחה שיש הסכמה לגבי שם הרחוב.
לDindia, ההתמקדות שלך בערכים שנכתבו על ידי בן-נחום בולטת ונראית כמו מרדף. יש מעל 150,000 ערכים בויקיפדיה העברית. יש המון קצרמרים לשפר ולהרחיב, יש ערכים רבים חסרים. ומשום מה אתה כל הזמן מגיע לערכי בן נחום. זו התנהגות שאינה מקובלת. ולגבי מעייף אני בטוחה שזה מעייף לשני הצדדים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:04, 17 בדצמבר 2013 (IST)
אני בוחר,בין היתר, להתמקד במשתמשים שעלולים לגרום נזק. עושה רושם שאני לא היחידי שחושב שבן נחום הוא אחד מהם.
אם ביצעתי פעולה לא נכונה, אשמח לדעת על כך. Dindia - שיחה 12:46, 17 בדצמבר 2013 (IST)
התמקדות באדם אחד שוב ושוב נחשב להטרדה. אם כדבריך יש עוד שחושבים כמוך, אז ראוי להשאיר את הזירה גם לאחרים. האם תוכל להצביע על עורכים נוספים שבהם התמקדת? התמקדות חוזרת ונשנית על ידי אדם אחד יכולה להוציא את העורך השליו ביותר מכליו. אני ממליצה שתחפש גם עיסוקים נוספים. הכי קל זה להעביר בקורת על עבדתם של אחרים הרבה יותר קשה זה לכתוב טקסט מההתחלה שיהיה נתון לביקורת של אחרים. אני מציעה שתנסה גם זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:53, 17 בדצמבר 2013 (IST)
בן נחום הוא משתמש בעייתי שראוי להתמקד בו. גילגמש שיחה 12:54, 17 בדצמבר 2013 (IST)
גילגמש, בן נחום כותב ערכים. יש ויכוחים אתו על חלק מהעריכות שלו, אבל התמקדות שוב ושוב ושוב ושוב... של עורך אחר בערכים שלו כשזה עיקר עיסוקו לא מקובל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:04, 17 בדצמבר 2013 (IST)
את וחבריך מפעילי המערכת הייתם אמורים לטפל בבעיות שבן מחום יוצר פה השכם והערב. אז לא רק שאתם לא ממלאים את תפקידכם כראוי, עוד יש לך טענות למי שמנסה לתקן חלק מהנזק שאתם בהתרשלותכם מאפשרים?! ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
וזה כותב אחד שמעדיף להסתתר תחת מעטה אנונימיות. אתה מוזמן לפנות אישית לכל אחד מ-31 המפעילים הקיימים ולהתלונן על אוזלת היד של כל אחד מהם.
אני מבקשת לא להעביר לדף שיחתי את הויכוחים האלה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:04, 17 בדצמבר 2013 (IST)
אני לא חושב שבן נחום כותב ערכים שעל חלק מהם יש מחלוקת. זה לא המצב האמיתי. בן נחום כותב ערכים שמשרתים את מטרתו הפוליטית. בדרך כלל אין עם זה בעיה כי ערך הוא ערך ולא חשוב למה נכתב. הבעיה מתחילה כשהוא לא מבין שהערך צריך להכתב בצורה נייטרלית. המטרה האחת והיחידה שיש לו היא קידום האידיאולוגיה הפוליטית שלו וזה דבר פסול ביותר. על כך יש להפעיל נגדו סנקציות חמורות (חסימה לצמיתות או הפעלת חונכות בכפיה עד אשר ילמד). אעלה את הדבר לדיון בבירורים לאחר סיום ההצבעה המיותרת שבה פתח מזיק זה. גילגמש שיחה
בהחלט יש הסכמה בינינו שלא משנה מה הסיבה שמישהו מעלה ערך, כל ערך צריך להיבדק עניינית. אין שום בעיה עם אג'נדה בבחירת הערך. אנשים כותבים על נושאים שמעניינים אותם. אתה כותב על מלחמות, יש כאלה שכותבים בנושאי מגדר ואני כותבת בנושאי ארכאולוגיה. אני מסכימה אתך שהכתיבה תמיד צריכה להיות ניטרלית. הוא העלה ערכים בנושאים חשובים ומעניינים. אז צריך לדאוג שהכתיבה תהיה ניטרלית, אבל זו לא סיבה להרשות שמישהו בויקיפדיה יתמקד על כל ערך שלו כמטרה ויעסוק רק בזה. ולעתים בהתעסקות עם קטנות. זו רדיפה אישית שאין לה מקום בויקיפדיה. ובזה אני מקווה שסיימנו את הדיון בנושא בדף שיחתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:51, 18 בדצמבר 2013 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

בדברי התכוונתי רק להתמקדות בערכים שבהם יש להתמקד ולא בכל ערך ובכל עריכה שזה כמובן מיותר. גילגמש שיחה 12:22, 18 בדצמבר 2013 (IST)

עוד פעם זה[עריכת קוד מקור]

ראי שוב את עמרי חיון. היות שאת מכירה את הסיפור, אני פונה אליך. אני מציע להפעיל הגנה חלקית בלתי מוגבלת בזמן כדי למנוע ממנו להתערב. הוא מונע משיקולים אישיים, השונים פעמים רבות משיקולי עריכה פנימיים שלנו. גילגמש שיחה 08:28, 17 בדצמבר 2013 (IST)

סרוויוס טוליוס[עריכת קוד מקור]

חנה שלום -- אנא ראי הערך החדש שכתבנו בכתה על המלך הרומי סרוויוס טוליוס. לדעתי הוא יכול לעבור למרחב הערכים, ואולי לעבור שיפוצי ניסוח שם. מה דעתך? ד"ר אוֹרי אמיתי, היסטוריא כללית חיפה - שיחה 12:13, 17 בדצמבר 2013 (IST)

בהחלט, עשיתי ויקיזציה קלה. רוצה שאאחד את הטיוטה עם הערך המרחב הערכים? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:34, 17 בדצמבר 2013 (IST)
אני חושב שצריך להחליף, לא לאחד. בערך הקיים אין שום דבר הראוי להשמר. האם את סבורה אחרת? ד"ר אוֹרי אמיתי, היסטוריא כללית חיפה - שיחה 13:08, 17 בדצמבר 2013 (IST)
אורי, האיחוד שדיברתי עליו הוא איחוד גרסאות, כמו שאני עושה בערכים שנכתבו כטיוטה במסגרת מטלה אקדמית. לא איחוד תוכן. מה שיישאר במצב תצוגה זה מה שכתוב עכשיו בטיוטה. לא מוחקים את ההיסטוריה של הערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:11, 17 בדצמבר 2013 (IST)
רגע, לא הבנתי (והגיע הזמן שאבין). אם אעתיק את כל הטקסט מדף הטיוטא ואדביק אותו בדף הערך, תוך דריסת הקיים, ההיסטוריא לא תימחק כלל וכלל. אני טועה? ד"ר אוֹרי אמיתי, היסטוריא כללית חיפה - שיחה 13:55, 17 בדצמבר 2013 (IST)

יש שתי דרכים להעביר תוכן מדף טיוטה לערך קיים:

  1. העתקת כל הטקסט המופיע בדף הטיוטה בערך הקיים תוך מחיקת התוכן הקודם, למעט קטגוריות תבניות רלוונטיות וקישורים שונים כמו ויקישיתוף. במקרה זה כל היסטורית העריכות של דף הטיוטה תימחקנה יחד עם הטיוטה ובערך תהיה עריכה אחת של זה שהעתיק את התוכן מהטיוטה לערך. היסטורית העריכות תישמר בגירסאות קודמות. פעולה זאת יכולה להיעשות על ידי כל עורך.
  2. מיזוג כל הגרסאות של הטיוטות יחד עם הגרסאות הנמצאות במרחב הערכים. שזה מה שאני עושה לבקשתך בעת העברת הטיוטות של מטלה אקדמית. כאן תישמרנה כל הגרסאות של הטיוטה וגם הגרסאות הקודמות בערך במרחב הערכים, הן כמובן תהיינה היסטוריות. פעולה כזאת יכולה להיעשות רק על ידי מפעיל מערכת.

האפשרות של מחיקת הערך הקיים והעברת הטיוטה למרחב הערכים עם כל היסטורית הגרסאות של הטיוטה אינה קיימת, כי היא נוגדת את הכללים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:08, 17 בדצמבר 2013 (IST)

אוקיי, אשאיר לך לבצע את ההעברה בסמכותך כמפעילת מערכת. אני מבין מדבריך שזו האפשרות הטובה ביותר לדעתך, וזו מקובלת עלי. ד"ר אוֹרי אמיתי, היסטוריא כללית חיפה - שיחה 14:24, 17 בדצמבר 2013 (IST)
בוצע בוצע חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 14:43, 17 בדצמבר 2013 (IST)

היי,

אני חושב שעדיף התעתיק אולטס כמו אצל גולן. ראי גם אוריפידס ולא "אאוריפידס". מה דעתך? או נשאל את אסף? יתכן שיש פה עניין לבוט...? כל מיני דיפטונגים של אאו-->או. גילגמש שיחה 09:28, 18 בדצמבר 2013 (IST)

ייתכן, מצאתי את התעתיק הזה באחד המקורות. לקחתי היום את הספר של גולן מהספרייה. אני אבדוק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:35, 18 בדצמבר 2013 (IST)

העלאת גרסה חדשה[עריכת קוד מקור]

שלום חנה, הקובץ הזה שמקורו בוויקישיתוף, פגום בקצוות, תיקנתי את הקובץ והעלאתי גרסה חדשה, משום מה, הגרסה הקודמת קיבלה שגיאה והגרסה שלי מוצגת כאילו לא תוקנה, ז"א הגרסה שלי כמו שרואים היא הגרסה הקודמת עם הפגמים. ניסיתי להעלות שוב פעם את הקובץ המתוקן ונתקלתי בחסימה ש"אין אפשרות להעלות את הקובץ כיוון שהוא לא עקיב והוא במאגרים פנימים", משהו כזה. את יכולה בבקשה לברר את מקור הבעיה? קרוקס שיחה 17:55, 18 בדצמבר 2013 (IST)

אני לא מכירה את ההודעה הזאת, אבל הקובץ מועמד למחיקה מהירה בגלל הפרת זכויות יוצרים, אז חבל להשקיע את הזמן בקובץ זה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:38, 18 בדצמבר 2013 (IST)

תודה רבה על עזרתך הערב בסדנת הכתיבה בוויקיפדיה ל"חוג משמר המורשת הימית"[עריכת קוד מקור]

תודה רבה לך על עזרתך במהלך הסדנה שנערכה הערב באוניברסיטת חיפה. אני חושב שהאירוע היה מוצלח, ואני מאמין שגם פרודוקטיבי, בין היתר הודות לך.
תמיד כיף לעבוד איתך ולהיעזר בך! להתראות באירוע הבא, Ldorfmanשיחה 00:03, 19 בדצמבר 2013 (IST)

הי חנה, לילה טוב(:

מה עושים כשיש אנונימי שמוחק שוב ושוב, קישור חיצוני שאני מוסיף ל"קישורים חיצוניים" - ועומד בסטנדרטים של "קישור חיצוני" ?
תודה מראש. בן נחום - שיחה 20:51, 19 בדצמבר 2013 (IST)
בכל פעם שאת הפונה לדף שיחתי בנושא ספציפי, נא תן קישור לנושא. אני לא עונה ללא בדיקה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:01, 19 בדצמבר 2013 (IST)

רועי שרון[עריכת קוד מקור]

חנה שלום רב,

כתבתי את הערך, "רועי שרון (שדרן)" וכעת הוא מועמד לשבוע חשיבות.

האם תוכלי להביא את דעתך בהשארת הערך? אודה לך מאוד. האם את רואה מקום לשיפור אשמח לשמוע ולשפר.

תודה מראש

אני מציעה שתיתעזר בסבלנות ותחכה לתגובות של עורכים. כשאתה מזמין מישהו להביע דעה בדיון חשיבות כזה קח בחשבון שייתכן שמה שהוא יכתוב יהיה הפוך ממה שאתה רוצה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:10, 19 בדצמבר 2013 (IST)

היי,
סיפור מוזר: לפני כשעתיים הוספתי את התבנית "צוטט (תמונה)" לתמונת תיאטרון אפולו בלונדון (זה שחלקו קרס הערב). תוך כדי, הקשתי על התמונה Kryptos sculptor.jpg, שגם היא מופיעה בין התמונות בהן נעשה שימוש בתקשורת. להפתעתי, לא מצאתי שם את השורה האומרת שהתמונה היתה בשימוש ומפרטת איפה ומתי. מצאתי גם שהדף בוויקיפדיה העברית, שאמור להיות מקושר לתמונה (זה שאמור להכיל את התבנית) איננו, כלומר ניתן להקיש על "יצירה", במקום על "עריכה"... אבל התמונה בכל זאת מופיעה בקטגוריית התמונות הללו, כלומר איפשהו מצויין בוויקיפדיה העברית שהתמונה הזו אמורה להיות חלק מהקטגוריה. אני פונה אלייך לאור זה שאת מפעילת מערכת ויכולה לבדוק אם/מתי הדף בוויקיפדיה העברית שמקושר לתמונה נמחק. אם נמחק, אנא שחזרי אותו. אני יודע בוודאות שהיה דף כזה מפני שאני יצרתי אותו (אני הוספתי את התבנית לאחר שנתקלתי בתמונה בעיתון - אם איני טועה, היה זה מעריב וקישרתי למקבילה ב-Nrg). אם לא ניתן לשחזר את הדף (אני לא יודע מתי הדף נמחק ואם יש מגבלת זמן לשחזור מיום המחיקה), האם תוכלי לומר לי כיצד הדף מקושר לקטגוריה? זה לא משהו ברומו של עולם, אבל מעצבן שמישהו פשוט מחק את התבנית הזו ועוד יותר, זה פשוט מוזר - ממש תעלומה כיצד התמונה מקושרת לוויקיפדיה העברית ללא דף אצלנו... אני סקרן. תודה, Ldorfmanשיחה 02:15, 20 בדצמבר 2013 (IST)

לפי בדיקתח את הוספת ציטוט בקובץ:Apollo Theatre.jpg ולא בקובץ שציינת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:27, 20 בדצמבר 2013 (IST)
אוי, חנה. זה מה שכתבתי. הוספתי אתמול את התבנית בתמונת תיאטרון אפולו ואז גיליתי במקרה את הבעייה בקובץ הנ"ל. אנא בדקי אותו. Ldorfmanשיחה 19:55, 20 בדצמבר 2013 (IST)
Ldorfmanשיחה 23:35, 20 בדצמבר 2013 (IST)
נתת כזה סיפור מורכב. בכל אופן אני לא רואה דבר וגם לא רואה את הקובץ בדפים המקושרים לתבנית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:01, 21 בדצמבר 2013 (IST)
ראי קובצי מדיה בקטגוריה "ויקיפדיה: ערכים שצוטטו" (בתחתית הדף). שבוע טוב, Ldorfmanשיחה 03:01, 22 בדצמבר 2013 (IST)
לירון, היית חוסך לי מאמץ אם היית נותן לי מלכתחילה את האינפורמציה הרלוונטית בלי הסיפורים מסביב. בכל אופן יש לי גאדג'ט שמעביר אותי מידית לויקישיתוף, ואת התוספת אתה מכניס בויקיפדיה העברית. גם בתמונות האחרות שנמצאות בויקישיתוף איני רואה את התוספת. אני מציעה שתשאל מישהו אחר עם ידע טכני רב יותר ממני. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:18, 22 בדצמבר 2013 (IST)
זה לא קשור לגאדג'ט - נוצר דף נפרד בוויקיפדיה העברית לכל תמונה, כאשר מוסיפים לה פרטים תלויי-ויקיפדיה העברית. תודה בכל אופן. אשאל אחרים. Ldorfmanשיחה 20:04, 23 בדצמבר 2013 (IST)

תמונות נחל דישון[עריכת קוד מקור]

היי חנה

בעקבות ההדרכה שלך התחלתי להעלות קצת תמונות לויקישיתוף (תמונות שאני צילמתי). בטעות קראתי לשתי תמונות באותו שם והמערכת עצרה אותי. אז בטעות קראתי לאחת מהן באותו שם עם תוספת נקודה. מדובר על התמונה הזאת קובץ:Nahal dishon passage under road 899 no.2.JPG. צריך לקרוא לה (nahal dishon - "karnaf" (the Rhino. לא הצלחתי לשנות את השם.

חוץ מזה תראי את כל הקבצים שהעליתי לקטגוריה הזאת ותגידי לי אם הכל בסדר.

תודה ושבת שלום Itaygur - שיחה 08:38, 20 בדצמבר 2013 (IST)

כמובן שלכל קובץ צריך היות שם ייחודי. ראיתי שם את קובץ:Nahal dishon passage under road 899 no.2..JPG הכולל צילום של בית ספר יראון. נראה לי שבקובץ הזה יש בעיה בשם ולא בקובץ השני. הוא גם משויך לקטגוריה של נחל דישון ולא ליראון. אתה לא יכול לשנות שמות של קבצים בויקישיתוף רק מפעילי מערכת שם יכולים לשנות כנ"ל כאן. השאלה היא האם השם הזה כל כך שגוי שדורש שינוי. כי יש תיאור מדויק בפרטי התמונה. בכלל שם של קובץ לא צריך לכלול גרשיים. ורצוי לתת אותיות גדולות כמקובל בשמות של מקומות למשל Nahal Dishon ‏ חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:22, 20 בדצמבר 2013 (IST)
השם של הקובץ קצת מטעה אבל לא נורא. נלמד לפעם הבאה. Itaygur - שיחה 11:30, 20 בדצמבר 2013 (IST)

אפשר לעניין אותך בערך שסיימתי לעבוד עליו היום ?

אגב יצרתי קשר עם כותבת המאמר, עכשיו נותר לקוות שהיא תסכים לשלוח תמונה באיכות גבוהה+אישור. שועל - שיחה 17:38, 20 בדצמבר 2013 (IST)
יופי, אני אקרא. את נוסח האישור המבוקש בעברית תמצא בדף ויקיפדיה:OTRS. יש שם למטה קישור לנוסח באנגלית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 17:44, 20 בדצמבר 2013 (IST)

שימוש הוגן[עריכת קוד מקור]

מדוע צילום מסך, בצירוף התבנית תבנית:צילום מסך, איננו שימוש הוגן? ווילמה - שיחה 19:23, 20 בדצמבר 2013 (IST)

יש כרגע בעייה במנגנון ההעלאה של תמונות בשימוש הוגן. מייד אעביר אותה לטיפול. Ldorfmanשיחה 19:57, 20 בדצמבר 2013 (IST)
שלום וילמה, הכלל בויקיפדיה הוא לענות במקום בו השיחה החלה. אבל מכיוון שלירון הגיב כאן, אני אענה. צילום מסך הוא בשימוש הוגן, אבל צילומי מסך רבים בערך אחד לא עומד בכללי השימוש ההוגן. אין זה הוגן כלפי היוצר שיעלו שפע תמונות מיצירתו תחת הרישיון הזה. בערך ויל וגרייס יש תמונה אחת של כל השחקנים המשחקים בסדרה. אין צורך תמונה נפרדת לכל שחקן מתוך הסדרה, אין בתמונות האלה כל יחוד, אפשר לקחת תמונה חופשית של השחקן ולהשתמש בה בערך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:13, 20 בדצמבר 2013 (IST)
אני חושב שהבנתי משהו אחר מהשאלה הזו. בכל מקרה, יש כעת בעייה טכנית במנגנון העלאת התמונות בשימוש הוגן. Ldorfmanשיחה 21:44, 20 בדצמבר 2013 (IST)
התמונות שובצו בכוונה בתוך תבנית "דמות בדיונית", ככה לקחת תמונה חופשית של שחקן זה לא פיתרון מתאים. הייתי בשמחה מפצל את הערך הזה למספר ערכים, כך שלכל דמות יהיה ערך משל עצמה, וכך בכל ערך יהיה צילום מסך אחד בלבד, אבל יש לי הרגשה שגם לכך תהיה התנגדות. ווילמה - שיחה 23:32, 20 בדצמבר 2013 (IST)
כשהדמות הבדיונית נראית לגמרי אחרת מהדמות בחיים אז אולי יש מקום לתמונה אחרת. אבל כאן אין הבדל. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:03, 21 בדצמבר 2013 (IST)

בקשת נתונים[עריכת קוד מקור]

ירוחם גורליק, (אנ'). ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

עשיתי זאת אבל גם אתה יכול לעשות זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:50, 22 בדצמבר 2013 (IST)
תודה רבה. לפתוח דף חדש עדיין לא ניסיתי, אולי יום אחד. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

חנה יקרה - סוף סוף אני כותב לך בדף השיחה :-)[עריכת קוד מקור]

בזמן האחרון יצא לי כמה פעמים להתלבט לגבי נושאים של תמונות ורשיונות, ופניתי אליך (כמומחית הבית הלא רשמית לתמונות ורשיונות). בזמן שכתבתי את הבקשה, התחלתי לחשוב (כפי שציינת בפני כמה פעמים בעבר) שאני יכול להתאמץ קצת ולמצוא בעצמי את הפתרון - וכך היה. כך שיצא שלא פרסמתי את הבקשות שלי אליך, למרות שכבר פעמיים-שלוש התחלתי לכתוב לך בדף שיחתך. אז תודה לך על העזרה, ועל הדרישה שאתחיל להתמצא בעצמי בנושאי התמונות :-). אני פונה אליך עכשיו בגלל "המשחית" שכתב בדף השיחה שלי. מדובר בחבר טוב שלי שחמד לצון, ולא במשחית :-) תודה בכל מקרה על העזרה ותשומת הלב. גארפילד - שיחה 10:08, 23 בדצמבר 2013 (IST)

תגיד לחבר שלך שזה לא המקום לחמוד לצון בצורה כזאת. אתה לא יודע מי קורא ואיך הדברים מתפרשים לאחר מכן. מה ששייך לפייסבוק שיישאר בפייסבוק. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:13, 23 בדצמבר 2013 (IST)
חנה נראה לי שפספסת את העיקר - אני מודה לך על שעודדת אותי להתמצא בתחום התמונות והרשיונות בוויקי. גארפילד - שיחה 10:19, 23 בדצמבר 2013 (IST)
בבקשה. תמיד טוב לדעת יותר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:21, 23 בדצמבר 2013 (IST)

שלום חנה - תודה על הערתך ועל צרוף התמונה[עריכת קוד מקור]

תודה ושאפו על הזריזות. אכן הוספתי את התגית "בעבודה". צמאדעת - שיחה 12:07, 23 בדצמבר 2013 (IST)

בבקשה, נחמד שחזרת לויקיפדיה לאחר זמן רב שלא ערכת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:16, 23 בדצמבר 2013 (IST)

שלום חנה, לפני כ-30 שנים הייתי במצרים, ולפני מספר שנים - בסין. צבא הטרקוטה שראיתי ליד שיאן הזכיר לי מראות דומים שראיתי במצרים (בהיקף הרבה יותר מצומצם). האם אכן היה במצרים משהו שדומה/מזכיר ולו במעט את צבא הטרקוטה? איתי כהן - שיחה 19:25, 23 בדצמבר 2013 (IST)

לא ידוע על כך. אבל מי יודע אולי? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך

שאלה ארכיאולוגית[עריכת קוד מקור]

הי חנה. האם נתקלת פעם במושג "חרס לאפיטה" (lapita) בקשר לתרבות פוליזית/מאורית קדומה? (ראי אוי-טה-רנג'יאורה). אודה על כל הארה בנושא. שלומית קדם - שיחה 23:08, 23 בדצמבר 2013 (IST)

אני לא מכירה את המושג. חיפשתי בויקיפדיה האנגלית ומצאתי את הערך Lapita culture (אנ') העוסק בתרבות פרהיסטורית בשם לאפיטה. להבנתי הכוונה היא לחרס ששיך לתרבות זאת. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:51, 24 בדצמבר 2013 (IST)
תודה. בינתיים מצאתי דרך גוגל אתר עם תמונות יפות של חרסי לאפיטה פולינזיים והכנסתי קישור חיצוני לערך.שלומית קדם - שיחה 20:34, 24 בדצמבר 2013 (IST)

הגיע המייל שלי, בדקת אולי הוא הגיע לספאם? אם לא, ישנה כתובת אחרת שאפשר לשלוח אליה? בברכה, נת- ה- - שיחה 11:32, 24 בדצמבר 2013 (IST)

תן לי מילות חיפוש המופיעות בפניה ואחפש אולי הגיע לספאם. אני מטפלת בפניות המגיעות לכתובות permissions-he@wikimedia.org ו-info-he@wikimedia.org. ‏ חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:37, 24 בדצמבר 2013 (IST)
"הסכמת היוצר" "צילום מסך". נת- ה- - שיחה 12:24, 24 בדצמבר 2013 (IST)
מצאתי, נכנס לספאם. טיפלתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:46, 24 בדצמבר 2013 (IST)

לא הצלחתי להבין את התקלדה במשפט הראשון בביוגרפיה, שהיה כתוב: "וזאת בתלות מתי קלאופטרה החמישית נפטרה...".

שיניתי את הניסוח. תודה על כך שאתה עובר על הערכים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:30, 24 בדצמבר 2013 (IST)

עזרה קטנה[עריכת קוד מקור]

שלום
ראיתי שאת מתמצאת בתחום השימוש ההוגן, ובדף היעודי, לא זכיתי למענה. אני מציג את שאלתי שוב כאן בתקוה ל"קיצורי דרך".

  • לצורך ערך חסר תמונות, ברצוני להוריד תמונות מאתר יד ושם. מדובר בתמונות שגילן למעה מ-50 שנה, אולם הן מוגנות בזכויות יוצרים כפי הנכתב באתר. אמנם, כאן נכתבו אפשרויות שימוש נאות בחומרים מהאתר, האם ניתן להעלות משם תמונות לויקישיתוף? ותחת איזה רשיון? אשמח לתגובה ועזרה. בתודה, אורח לרגעויקיהדות • כ"ב בטבת ה'תשע"ד • 21:35, 24 בדצמבר 2013 (IST)
יש בעיה בנושא כי יד ושם מגן על התמונות שלו כאוסף. אם מדובר באדם שנפטר אפשר להוריד ברישיון בשימוש הוגן וגם אז רק לויקיפדיה העברית. אם אתה רוצה שהתמונות תהינה חופשיות אז יש לפנות אליהם ולבקש את אישורם בכתב על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS. באיזה ערך מדובר? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:42, 24 בדצמבר 2013 (IST)
אני מניחה שבמקרה זה תמונה אחת של בית הכנסת היא בבחינת שימוש הוגן. ראיתי שאריאל נתן לדרור תזכורת בדף שיחתו לגבי השאלה שלך. בוא נראה מה הוא יענה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:31, 25 בדצמבר 2013 (IST)

@ נויקלן 11:39, 25 בדצמבר 2013 (IST)

שלום, למה שיחזרת כאן את עריכתי? תודה, הג'ירף המשועמם - שיחה 22:09, 25 בדצמבר 2013 (IST)

אני מתנצלת שבטעות לא הכנסתי תקציר הסבר. מה שעשית הייתה הדגשה שהייתה מיותרת ולא תרמה. החזרתי את תיקון ההגהה שהיה נכון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:15, 25 בדצמבר 2013 (IST)
אוקיי. החזרתי את המקפים, כיוון שה-"שנות ה-XY" לא קשורות למשפט שיש אחרי המקף, זה בסדר? --הג'ירף המשועמם - שיחה 22:20, 25 בדצמבר 2013 (IST)
זה בסד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:23, 25 בדצמבר 2013 (IST)

על ההעברה. ועל הנזק (אף על פי שבדיוק התכוונתי לתקנו). בכל מקרה, לא אעשה זאת שוב. בברכה, ‏Guycn2 - שיחה 16:41, 26 בדצמבר 2013 (IST)

חנה שלום. ראיתי שביטלת את עריכתי. רק רציתי שתדעי שללא כוונה לחצתי על שחזור העריכה שלי ושאין לי דעה משותפת עם הטרול. אני שמח לראות שביטלת את עריכתי ושהגנת על העמוד. המשך שבוע טוב, ההר אדרניק - שיחה  •  סוואט-די קראפ! הצטרפו למיזם תאילנד :) 17:33, 26 בדצמבר 2013 (IST)