Mall (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Mall"
שיר אירוויזיון בביצוע אאוגנט בושפפה
מדינה אלבניהאלבניה אלבניה
יצא לאור 6 באפריל 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
פורמט הורדת מוזיקה, הזרמת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוקאינדי
שפה אלבנית
אורך 4:30 דקות (גרסת מקור), 3:00 (גרסת אירוויזיון)
חברת תקליטים יוניברסל מיוזיק גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
כתיבה אאוגנט בושפפה
לחן אאוגנט בושפפה
הפקה אאוגנט בושפפה עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית שירי אלבניהאלבניה אלבניה באירוויזיון
"World"
(2017)
"Mall"
(2018)
"Ktheju Tokës"
(2019)
שיר באירוויזיון
מקום בחצי גמר 8
ניקוד בחצי גמר 162
מקום בגמר 11
ניקוד בגמר 184
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Mallעברית: כמיהה) הוא שיר באלבנית שנכתב, הולחן ומבוצע על ידי אאוגנט בושפפה. השיר ייצג את אלבניה בתחרות הזמר של האירוויזיון לשנת 2018 לאחר שניצח ב"פסטיבלי אי קנגס" ה-56, תחרות הזמר הלאומית והגדולה באלבניה.

סגנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר בסגנון רוק מתקדם ועממי, כשהוא כולל בגרסה המוקלטת המקורית שאורכה ארבע דקות וחצי, שירה הנבנית לטונים גבוהים עד פלסט המדמה צווחות עם מילות התוכן של "כמיהה" בשיר, בצד הדגשת גיטרות חשמליות בפזמון ומנגינה של אופי עממי על גיטרה קלאסית בבתים. בגרסת המוקלטת המקוצרת וכן ההופעה בתחרות האירוויזיון, המוגבלות לשלוש דקות, נוספת הלחנה של הדגשת כינורות בשילוב מוזיקה קלאסית על רוק כמאפיין נוסף של רוק מתקדם. לעומת זאת, בגרסה המוקלטת המקוצרת מונמך גובה השירה לאורך מרבית השיר ואילו בתחרות האירוויזיון מודגשים מספר פעמים טונים גבוהים עם שירת פלסט.

תחרות הזמר של האירוויזיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר ניצח בתחרות הלאומית האלבנית "פסטיבלי אי קנגס" ה-56, ב-23 בדצמבר 2017, המתקיימת מאז שנת 1962 ומשנת 2004 משמשת גם לבחירת נציגות אלבניה בתחרות האירוויזיון. בתחרות האירוויזיון לשנת 2018 הוגרל השיר להופיע בחצי הגמר הראשון שלה, נקבע להופיע כשיר השלישי מתוך 19, ועל בסיס משקל הצבעה שווה של הציבור ושל שופטים סיים במקום השמיני, כמו גם בין עשרת השירים עם הניקוד הגבוה בחצי גמר זה להעפלה לגמר התחרות. בגמר הוגרל להופיע בחצי הראשון בסדר השירים, נקבע להופיע כשיר ה-12 מתוך 26, ועל בסיס אותה מתכונת הצבעה סיים במקום ה-11.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]