הארי פוטר - משחקי וידאו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף הארי פוטר - משחקים)
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.

במהלך השנים יצאו משחקי וידאו לקונסולות השונות בהשראת ספרי הארי פוטר וסרטי הארי פוטר, רוב המשחקים הם מסוג הרפתקאות אך ישנם סוגים נוספים.

הארי פוטר ואבן החכמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי פוטר ואבן החכמים
Harry Potter and the Sorcerer's Stone
הארי פוטר ואבן החכמים
הארי פוטר ואבן החכמים
כללי
תאריך הוצאה 2001
סוגה פעולה והרפתקאות
הוצאה לאור Electronic Arts
הפצה Electronic Arts
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה-משתתפים
פלטפורמות מחשב אישי,פלייסטישן פלייסטיישן 2, wii, xbox 360,נינטנדו DS גיים בוי
האתר הרשמי

משחק הווידאו הארי פוטר ואבן החכמים הוא משחק וידאו תלת־ממדי בז'אנר הפעולה הכולל הרפתקאות ופנטזיה.

המשחק יצא לאור בשנת 2001 והופץ על ידי EA GAMES. המשחק מבוסס על ספרה של ג'יי קיי רולינג הארי פוטר ואבן החכמים, הספר הראשון בסדרת ספרי הארי פוטר, ועל הסרט שיצרה חברת הסרטים Warner Bros. Pictures.

הביקרות שניתנו למשחק נעו בין בינוניות לטובות מאד, ביחס לקונסולה שכליו הוא יצא. כל פורט לקונסולה הציגה סוגי משחק שונים שנעים בין הרפתקאות, לקרבות בתורות.

דמויות במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא מסוג משחקי גוף שלישי והשחקן שולט בדמותו של הארי פוטר, במשחקי הקונסולות והמחשב, ובדמויות נוספות בגרסאות השונות לגיים בוי.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תלמידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רובאוס האגריד – חצי ענק חברותי, דמותו ממעטת להופיע בגרסת המחשב, אך מלווה את דמותו של הארי בגרסת הגיימבוי ואף מלמד אותו כשפים.
  • לורד וולדמורט הדמות המרושעת של המשחק, המובס בסופו על ידי הארי.
  • פיבס – מפחידן (פולטרגייסט) הנהנה לעורר רעש והמולה ברחבי הוגוורטס. פעמים אחדות לאורך המשחק הוא מופיע בפתאומיות וגורם לירידה במספר הנקודות של הארי, ועל השחקן להביס אותו.
  • ארגוס פילץ' – השרת של הוגוורטס.
  • ניק כמעט-בלי-ראש -רוח הרפאים של מגדל גריפינדור המסייע להארי מדי פעם בעצות שונות.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשך המשחק יש פעילויות רבות ומשימות רבות ומגוונות, והם משתנות בהתאם לקונסולה ובהתאם להתקדמות השחקן בעלילה, אפשר לשחק קווידיץ', במשחק אף ניתן לאסוף קלפי קוסמים ומכשפות, כפי שנעשה בספר. האיסוף נעשה על ידי גילוי חדרים מוסתרים בהם מוחבאים הקלפים, או על ידי איסוף סוכריות ברטי בוטס בכל הטעמים במשך המשחק. לאורכו של המשחק פרד וג'ורג' התאומים צצים לפתע ממעברים סודיים, לוקחים מהארי סוכריות ברטי בוטס ותמורתן נותנים לו קלפים ודברים נחוצים. בגרסת הפלייסטישן 2 יש לתאומים חנות סודית שבה ניתן לרכוש מוצרים נוספים מלבד קלפים. לאורך כל המשחק הארי לומד כשפים בהתגוננות מפני כוחות האופל, תורת הצמחים, קווידיץ', לחשים וכו'. במהלך המשחק הארי יוצא לאתגרים שונים המאמנים את הארי ביכולת הכישוף שלו. באתגרים השונים צריך לאסוף כוכבי זהב הקרויים "כוכבי אתגר" (Chalenge Stars). על לימוד הכישוף ואימונו מקבל הארי נקודות בקרב על גביע הבתים. יש גם פעילויות מיוחדות רק למשחק זה: במשך המשחק מתבקש הארי לצאת למשימה בשביל האגריד כדי להאיץ את הבקיעה של הדרקון נורברט מהביצה על ידי מציאת זרעים, משימה שלא מוזכרת בספר או בסרט. הוא מתבקש לעקוף את ארגוס פילץ' וחתולתו גברת נוריס בספרייה, משימה שמבוססת על הספר. הוא גם צריך לעבור את הטרול ולהציל את הרמיוני מפניו, להתחרות מול מאלפוי על כדור הזיכרון של נוויל (ולהתמודד מולו פעמים נוספות שלא מוזכרות בספר או בסרט), ולהתמודד מספר פעמים מול פיבס המפחידן. בסוף המשחק הוא צריך לעבור עם רון והרמיוני את כל המכשולים בדרך לקרב עם קווירל ו-וולדמורט על אבן החכמים:

  • האתגר של פרופסור ספראוט: חייבים לעבור דרך מלכודת השטן אל החדר שנמצא מתחת, המוביל למשימה הבאה:
  • האתגר של פרופסור פליטיק: עולים על אחד המטאטאים שמונחים על רצפת החדר, וכל השאר משתמשים ביכולות התעופה כדי לתפוס את המפתח לאתגר הבא:
  • האתגר של פרופסור מקגונגל: כשהרצפה המשובצת מוארת בלפידים, מתגלים כלי שחמט עצומי ממדים. צריך לפנות את הכלים הלבנים כדי שיהיה אפשר לעבור לדלת לאתגר הבא.
  • האתגר של פרופסור סנייפ: השלושה מתקדמים לדלת הבאה, שמאחוריה מופיע שולחן עם בקבוקי שיקויים. צריך לפתור חידת הגיון כדי לגלות את השיקוי הנכון
  • הקרב הסופי: בסוף האתגרים יהיה קרב עם קווירל ווולדמורט שמסיים את המשחק.
  • בסוף המשחק מבינים שפרד וג'ורג' מכרו את הקלפים בשביל לאסוף סוכריות שיוכלו לזרוק על פרופסור סנייפ, בסרטון בונוס לסיום המשחק. אם נאספו מספר מסוים של קלפי קוסמים, ניתן לראות אחרי הסרטון את הארי פוטר בתוך קלף קוסמים.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה המשחק קיבל ביקורות בינוניות עד נמוכות בין היתר מפני שהגרסה למחשב לא נתנה לשחקן מרחב פעולה ותמרון, והגרסה לפלייסטישן הייתה באיכות ירודה מאוד. הביקורות השתפרו כאשר החברה שחררה את הגרסה של המשחק לקונסולות פלייסטישן 2 וגיים בוי

הארי פוטר וחדר הסודות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי פוטר וחדר הסודות
Harry Potter and the Chamber of Secrets
הארי פוטר וחדר הסודות
הארי פוטר וחדר הסודות
כללי
תאריך הוצאה 2002
סוגה פעולה והרפתקאות
הוצאה לאור Electronic Arts
הפצה Electronic Arts
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה-משתתפים
פלטפורמות מחשב אישי, פלייסטיישן 2, wii, xbox 360,נינטנדו DSגיים בוי
האתר הרשמי

הארי פוטר וחדר הסודות הוא משחק וידאו שיצא בשנת 2002 ומבוסס על הסרט הארי פוטר וחדר הסודות, אשר ביים על ידי הבמאי כריס קולומבוס. באופן כללי, המשחק הוא די בסיסי. השחקן לוקח את השליטה בהארי פוטר ולאורך כל מהלך המשחק, הוא נפגש באירועים מעלילת הספר השני בסדרת הארי פוטר, הארי פוטר וחדר הסודות.

בגרסת המחשב האישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

נלמדים קסמים חדשים, בנוסף למספר מצומצם של קסמים מהמשחק הקודם. במהלך המשחק ניתן להילחם במועדון דו-קרב ולהמר על סוכריות. משחקי הקווידיץ השתפרו במקצת; המחפש היריב יכול לתפוס את הסניץ', מה שמוסיף אתגר למשחק (אך במקביל הבקרות נהיו פשוטות יותר, והארי כל הזמן עוקב אחר הסניץ' באופן אוטומטי). את הפער שבין אירוע למשנהו ממלאים שיעורים, ולומד לחשים חדשים, עבור מועדון הדו-קרב (בין היתר) – כאשר כל לחש חדש מלווה באתגר. בחלקים מאוחרים יותר של המשחק, השחקן יופגש עם אתגרים שאינם זמן מוגבל ואינם קשורים ללימוד לחשים. האתגרים האלה הם אתגרים המבוססים על אירועים מתוך הספר, למשל נסיעה לתוך היער האסור וליקוט המצרכים עבור השיקוי שהרמיוני מכינה, או לעקוב אחרי קראב לחדר המועדון של סליתרין.

בגרסת הקנסולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסה ששוחררה לקונסולות השונות, ניתן לשחקן חופש פעולה וניתן לבקר גם במחילה של משפחת וויזלי, לטייל בסימטת דיאגון ועוד פעילויות רבות מאוד אם כי הקווידיץ בוטל כליל בגרסאות הללו. ישנם עוד שני גרסאות שונות למשחק לגיים בוי אדוונס ולGame Boy Color, המשחק בגרסת הGame Boy Color הוא האחרון שיצא באופן רשמי לקונסולה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק נחשב בעיני מעריצים רבים למשחק הטוב ביותר שיצא לסדרת הארי פוטר בין היתר עקב שיפור הגרפיקה למחשב האישי, פיתוח המשחקיות, ריבוי הפעילות כגון מועדן הדו-קרב, קווידיץ, ואיסוף של יותר ממאה קלפים. וגם היכולת של שחקנים ליצור מודים אישיים, שלבים ואתגרים על המשחק הקיים.

הארי פוטר והאסיר מאזקבאן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי פוטר והאסיר מאזקבאן
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
כללי
תאריך הוצאה 2004
סוגה פעולה והרפתקאות
מספר שחקנים שחקן יחיד
פיתוח EA GAMES
הוצאה לאור EA GAMES
סדרה harry potter
דרישות תוכנה
פלטפורמות מחשב אישי, פלייסטישן 2, גיים קיוב
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הארי פוטר והאסיר מאזקבאן הוא משחק מחשב שיצא לאור בשנת 2004. משחק המחשב מבוסס על הסרט הארי פוטר והאסיר מאזקבאן, אשר ביים אלפונסו קוארון. הסרט והמשחק מבוססים שניהם על הספר הארי פוטר והאסיר מאזקבאן, השלישי בסדרת ספרי "הארי פוטר" שכתבה הסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג. המשחק ממשיך באותו קו של שני המשחקים הקודמים שזה בעיקר הרפתקה ואולם במשחק קיימות מספר פעילויות חדשות כגון: טיסה על גבי בקביק ההיפוגריף, איסוף קלפים קסומים, איסוף סוכריות ברטי בוטס בכל הטעמים ומסחר בהם תמורת מרכיבי שיקויים או קלפים, איסוף דלעות ועוגיות קדרה, מלחמה נגד פיוניות קסומות ("Pixies") וספר המפלצות המפלצתי, ואף קניית מוצרים בחנות ההוקוס-מוקוס של פרד וג'ורג', שם השחקנים יכולים אפילו לקנות סיסמאות לחדרים מיוחדים בטירת הוגוורטס שעוזרים להם לקצר את הדרך. השחקנים במשחק לומדים קסמים חדשים, ונבחנים עליהם במשימות. בסיום השנה הם נבחנים במבחני סוף השנה. במשחק הזה אפשר לראשונה לשחק את שלוש הדמויות (הארי, רון והרמיוני). במשחק ניתן לחזור בזמן, להילחם בסוהרסנים ולהציל את סיריוס בלק ובקביק ההיפוגריף, ממש כמו בספר. אי אפשר לצאת משיעורים בפעם הראשונה שמבצעים אותם.

במשחק ניתן לשחק את דמויותיהם של הארי, רון והרמיוני.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לביקורות משבחות בגלל השיפור הדרמטי בגרפיקה וגם היכולת לשחק בהארי, רון והרמיוני וגם הוא כמו קודמו זוכה להערצה בקרב השחקנים הביקורות לרעה על המשחק הם על זה שהחברה הוציאה את משחק הקווידיץ לחלוטין.[1][2]

הארי פוטר וגביע האש[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי פוטר וגביע האש
הארי פוטר וגביע האש
הארי פוטר וגביע האש
כללי
תאריך הוצאה 2005
סוגה פעולה והרפתקאות
הוצאה לאור Electronic Arts
הפצה Electronic Arts
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה-משתתפים
פלטפורמות מחשב אישי, פלייסטיישן 2, wii, xbox 360,נינטנדו DS
האתר הרשמי

המשחק הרביעי בסדרת הארי פוטרהארי פוטר וגביע האש – יצא בעולם ב-8 בנובמבר 2005, ובישראל ב-4 בדצמבר 4 ימים לפני שהסרט יצא בארץ.

את המשחק יצרו חברת המשחקים EA ביחד עם חברת הסרטים האחים וורנר. המשחק עוקב אחרי עלילות הסרט והספר הרביעי- הארי פוטר וגביע האש. שיטת ההתקדמות במשחק שונה מהמשחקים הקודמים. השחקן יצטרך לעבור כל שלב מספר פעמים, עד שהוא ימצא מספיק "מגנים" כדי לפתוח את השלב הבא. המשחק יצא למחשבי PC כמו גם לקונסולות – פלייסטיישן 2, XBox, לקונסולה הניידת PSP ולNDS חלק מהשלבים מבוססים על הספר וחלקם לא.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות שניתן לשחק בהן בכל המשחק

דמויות שניתן לשחק בהן בכל המשחק חוץ מטורניר הקוסמים המשולש:

דמויות שניתן לשחק בהן רק בטורניר הקוסמים המשולש ורק בגרסאות הGBA והDS של המשחק:

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב המבקרים מחשיבים את המשחק לגרוע ביותר שיצא להארי פוטר, מפני שהוא לא המשיך את הקו של הרפתקאה פתוחה, לימוד שיעורים, ומפגש עם שחקנים אחרים, ובמקום זאת המשחק הוא סוג של משחק לחימה, עם שרביטים וגרפיקה תלת מימד לא מתקדמת, ושליטה לא נוחה של השחקנים.

הארי פוטר ומסדר עוף החול[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי פוטר ומסדר עוף החול
Harry Potter and the Order of the Phoenix
כללי
תאריך הוצאה 2007
סוגה סדרת משחקי וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המשחק החמישי בסדרת הארי פוטרהארי פוטר ומסדר עוף החול – יצא ב-25 ביוני 2007.

את המשחק פתחו חברת המשחקים EA, ביחד עם חברת הסרטים האחים וורנר. לראשונה מאז המשחק הראשון בסדרה, התנגנה במשחק מוזיקת הנושא של הארי פוטר מהסרטים. בהארי פוטר ומסדר עוף החול, הארי חוזר לשנת הלימודים החמישית שלו בהוגוורטס ומגלה לתדהמתו שמרוב קהילת הקוסמים נחסכו פרטי המפגש שלו עם לורד וולדמורט המרושע. בגלל חשדותיו של שר הקסמים שהמנהיג והמנהל של בית-הספר הוגוורטס, אלבוס דמבלדור, מנסה לגנוב לו את התפקיד הוא ממנה מורה חדשה למשרת ה"הגנה מפני כוחות האופל", כדי שתשמור מקרוב על דמבלדור ושאר תלמידי הוגוורטס. השיעורים מהמורה החדשה משאירים את הילדים חסרי הגנה כנגד הסכנות המאיימות עליהם ועל כל קהילת הקוסמים. בעידוד של חבריו, הרמיוני ורון, הארי לוקח את העניינים לידיים ומאמן בעצמו קבוצה של תלמידים, אשר נפגשים בסוד תחת השם צבא דמבלדור, באומנות ההתגוננות מפני כוחות האופל, ומכין את הקוסמים הצעירים והאמיצים כנגד כל מה שעתיד להתרחש.

הארי פוטר ומסדר עוף החול משלב אלמנטים מהספר והסרט, השחקנים יוכלו לבקר ולטייל בהוגוורטס האמיתית כמו שנראתה בסרטים עד כה, ולעשות משימות מגוונות, וכן לכשף באופן חופשי.

למשחק יצאו גרסאות גם לגיימבוי קולור ונינטנדו ds

משימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך המשחק יש כמה משימות שצריך לעבור מסוגים שונים.

משימות שיעורי בית של מורים:

  • המשימה של פרופסור מקונגול
  • המשימה של פרופסור פליטיק
  • המשימה של פרופסור ספראוט
  • המשימה של פרופסור סנייפ

בנוסף, ישנו שלב מרכזי במשחק, שבו יש הרבה משימות שצריך להשלים לגייס את כל חברי "צבא דמבלדור", שכוללות שימוש נרחב בקסמים ובמוח.

  • כאשר תגייס את ג'יני לצבא דמבלדור, למד אותה בחדר הנחיצות את הקסם רדוקטו.
  • כאשר תגייס את זכריה סמית' לצבא דמבלדור, למד את רון בחדר הנחיצות איך מכשפים ריקטוסמפרה על זכריה סמית'.
  • כאשר תגייס את קולין קריווי לצבא דמבלדור, למד אותו בחדר הנחיצות איך לכשף פטריפיקוס טוטאלוס.
  • כאשר תגייס את צ'ו לצבא דמבלדור, בדוק אם גייסת את כל חברי צבא דמבלדור, ולמד את צ'ו בחדר הנחיצות לוויקורפוס.

דרישות מערכת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מערכת הפעלה ווינדוס XP/Vista
  • מעבד במהירות 1.6 גיגה-הרץ
  • 256 מ"ב ראם
  • כרטיס מסך בעל 32 מ"ב זיכרון
  • 5 גיגה-בייט פנויים על הדיסק הקשיח.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות שניתן לשחק בהן

אחרי שלב גיוס צבא דמבלדור, ישנו שלב בכיכר גרימולד מספר 12- אחרי תקיפתו של מר ויזלי, אחר כך משימות של חברי צבא דמבלדור כדי לעצבן את פרופסור אמברידג', ולבסוף הקרב במשרד הקסמים. סיום המשחק מותנה בהשגת כל "הגביעים".

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי המשחק הקודם דווקא המשחק החמישי זכה לביקורות מצוינות בעיקר מפני שלראשונה במשחקי הארי פוטר יש העתק מלא של הטירה כמו שמתואר בספרים ובסרטים ולא רק גרסה שמותאמת לצורכי המשחק. הביקורת לרעת המשחק זה השליטה על השחקנים שלא טובה במיוחד וגם כל זה שלא החזירו את הקווידיץ עוד מהמשחק השני.

הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם
כללי
תאריך הוצאה 30 ביוני 2009
סוגה פעולה והרפתקאות
הוצאה לאור Electronic Arts
הפצה Electronic Arts
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה-משתתפים
פלטפורמות מחשב אישי, פלייסטיישן 2, wii, xbox 360,נינטנדו DS
האתר הרשמי

הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם הוא משחק המבוסס על הספר והסרט הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם, המשחק יצא בקיץ 2009 בתאריך 30 ביוני 2009, לקראת יציאת הסרט. המשחק דומה בחלקו לקודמו "הארי פוטר ומסדר עוף החול", אך בו ישנם מקומות חדשים. את המשחק יצרו חברת המשחקים הגדולה EA ביחד עם חברת הסרטים האחים וורנר.

במשחק, אנחנו פוגשים את פוטר וחבורתו בפתחה של שנת הלימודים השישית בהוגוורטס, אחרי חופש עצוב וגדול במיוחד, כשבאמצע חופשתו מופיע דמבלדור וביחד הם הולכים לצרף את פרופסור סלגהורן המורה החדש לשיקויים שעזב את בית ספר לפני שנים רבות וחזר לשנה. המלחמה עקובה מדם פורצת בין "אוכלי המוות" המרושעים – חסידיו "טהורי הדם" של וולדמורט לבין הקוסמים הטובים. כשהארי חוזר להוגוורטס הוא מגלה ספר מסתורי של "הנסיך חצוי-הדם" שהופך אותו למצטיין בשיעור השיקויים, ובעזרת הספר משיג את השיקוי "פליקס פליציס" מהפרופסור סלגהורן, אשר כל מי ששותה ממנו הופך לבר מזל. דמבלדור מכין להארי שיעורים פרטיים, כשבכל שיעור דמבלדור יראה להארי זיכרון על עברו של אויבו הנצחי לפני שהפך ללורד וולדמורט, טום ואנדרולו רידל, אחד מהזיכרונות קשורים בסלגהורן, בטום ובהורוקרוקסים. לקראת סוף המשחק לאחר שסנייפ הרג את דמבלדור, הארי יוצא עם חבריו למסע לחיפוש והשמדת ההורקרוקסים של וולדמורט. במשחק ניתן גם לשחק קווידיץ'. במשחק, בניגוד לכל שאר המשחקים, ניתנת אפשרות למשחק מרובה משתתפים ולמשחק און-ליין ברשת (למעט גרסת המחשב).

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק תוכלו הרחיב את יכולתכם במשחק הקווידיץ', ולהילחם בקרבות קוסמים עם כל הבא ליד. בנוסף, תוכלו ליצור שיקויים עם פרופסור סלגהורן. טיול בהוגוורטס המלאה כמו במשחק הקודם זמין שוב במשחק ועוד יותר, ניתן לבקר במגדלים, חדרים, ובמקומות שלא נראו בהוגוורטס במשחק הקודם (שער הכניסה, מגדל האסטרונומיה וכו...) חלק מהמשימות שלכם יהיו לאור ירח. בנוסף, תחוו על בשרכם את חיי האהבה של רון, תילחמו נגד מגוון רחב של דמויות בטירת הוגוורטס ומחוץ לה, כגון בלטריקס לסטרייג', אוכלי מוות, במועדוני הקרב נגד תלמידי בית הספר. תילחמו על מנת להרוויח מגנים – ככל שתצברו יותר מגנים, תוכלו לשחק ביותר אפשרויות משחק כגון קרב בין שני שחקנים, יותר נקודות חיים בקרבות, כשפים חזקים יותר ולהרוויח יכולת כניסה לאתרים שונים מסביב לטירת הוגוורטס. בנוסף תוכלו להיכנס למקומות חדשים כגון משרדו של אלבוס דמבלדור ומגוון מגדלים שונים השייכים לטירה וכדומה... תוכלו לבקר בעוד מקומות, כמו חצר הקווידיץ' של הוגוורטס, בית משפחת ויזלי בחגים ובתחילת המשחק, ואף להסתובב בחופשיות בטירת הוגוורטס (חצרות, מסדרונות וכדומה)...

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם, הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם (סרט)

במשחק, אנחנו פוגשים את פוטר וחבורתו בפתחה של שנת הלימודים השישית בהוגוורטס, אחרי חופש עצוב וגדול במיוחד, כשבאמצע חופשתו מופיע דמבלדור וביחד הם הולכים לצרף את פרופסור סלהגורן המורה החדש לשיקויים שעזב את בית ספר לפני שנים רבות וחזר לשנה. המלחמה עקובה מדם פורצת בין "אוכלי המוות" המרושעים – חסידיו "טהורי הדם" של וולדמורט לבין הקוסמים הטובים. כשהארי חוזר להוגוורטס הוא מגלה ספר מסתורי של "הנסיך חצוי-הדם" שהופך אותו למצטיין בשיעור השיקויים, ובעזרת הספר משיג את השיקוי "פליקס פליציס" מהפרופסור סלגהורן, אשר כל מי ששותה ממנו הופך לבר מזל. דמבלדור מכין להארי שיעורים פרטיים, כשבכל שיעור דמבלדור יראה להארי זיכרון על עברו של אויבו הנצחי לפני שהפך ללורד וולדמורט, טום ואנדרולו רידל, אחד מהזיכרונות קשורים בסלגהורן, בטום ובהורוקרוקסים. לקראת סוף המשחק לאחר שסנייפ הרג את דמבלדור, הארי יוצא עם חבריו למסע לחיפוש והשמדת ההורקרוקסים של וולדמורט.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כישופים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ווינגארדיום לביוסה – הרמת חפצים.
  • אינסנדיו – זימון להבות לצורך שריפת חפצים.
  • פרוטגו – הדיפת קסמים המוטלים לעבר הדמות.
  • אקספליארמוס – הטלת היריב אל הקרקע.
  • לויקורפוס – הנפת גוף היריב מהקרקע.
  • פטריפיקוס טוטאלוס – הקפאת היריב.
  • רפארו – תיקון חפצים שבורים.
  • דפולסו – דחיפת חפצים.
  • שתק (Stupefy) – הימום היריב.
  • שתק טעון – הימום חזק יותר של היריב.
  • אלוהומורה – פתיחת דלתות נעולות.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול משחק הווידאו
"הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם"
פסקול מאת
יצא לאור 17 במרץ 2009
הוקלט 2008, סטודיו איר
סוגה קטע כלי, בארוק פופ
אורך 52:18
חברת תקליטים EA הקלטות
הפקה ג'יימס האניגן
כרונולוגיית אלבומים של
פסקול משחק הווידאו "הארי פוטר ומסדר עוף-החול"
(2007)
הארי פוטר - משחקי וידאו
(2009)
פסקול המשחק "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1"
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפסקול של המשחק הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם הולחן על ידי ג'יימס האניגן והוקלט ביחד עם תזמורת פילהרמוניה בסטודיו איר בלונדון.[1] 29 הקטעים פורסמו ב 17 במרץ 2009.[2]

רשימת הקטעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. Return to Hogwarts – 3:25
  2. Quidditch Tryouts – 1:31
  3. Wandering Night – 2:44
  4. Race Ginny – 3:02
  5. Dueling Club – 2:04
  6. Mixing Potions – 1:58
  7. Slytherin Combat – 2:21
  8. Slughorn – 0:39
  9. Hogwarts by Night – 1:45
  10. Quidditch – 3:30
  11. Get to Potions – 1:49
  12. Get to Quidditch – 1:20
  13. Fred and George Return – 1:28
  14. Wandering Day 5 – 1:02
  15. Lovesick Ron – 2:49
  16. The Boathouse at Night – 2:49
  17. Wandering Stealth – 2:19
  18. Loss at Hogwarts – 1:09
  19. Bellatrix – 1:17
  20. Fenrir Battle – 1:13
  21. Wandering Day 4 – 1:35
  22. Chase Draco – 1:07
  23. More Potions – 1:37
  24. Exploring with Luna – 2:29
  25. Wandering Day 3 – 1:47
  26. Wandering Day 1 – 0:54
  27. The Final Battles – 3:41
  28. Sadness at Hogwarts – 2:00
  29. Friendship Theme – 2:14

הארי פוטר ואוצרות המוות – חלק 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1
כללי
תאריך הוצאה 19 בנובמבר 2010
סוגה פעולה והרפתקאות
הוצאה לאור Electronic Arts
הפצה Electronic Arts
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה-משתתפים
פלטפורמות מחשב אישי, פלייסטיישן 3, wii, xbox 360,נינטנדו DS
האתר הרשמי

המשחק הארי פוטר ואוצרות המוות – חלק 1 מבוסס על הסרט בעל אותו השם, ובדומה לו מכיל ברובו את המשימות במסגרת מציאת ההורקרוקוסים של וולדמורט והשמדתן, כשבדרך, על השלישייה להתמודד עם כוחות האופל המאיימים להפריד ביניהם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחיל בסרטון שבו נראה סוורוס סנייפ נכנס אל אחוזת מאלפוי כדי להפגש עם וולדמורט ושאר אוכלי המוות. לאחר פרק זמן קצר וולדמורט הורג את צ'ריטי ברבג', מורת חקר המוגלגים בהוגוורטס.

ההעברה למחילה – רואים את הארי והאגריד על אופנוע מעופף שהיה שייך לסיריוס בלק, אך בדרך אוכלי-מוות רבים אורבים להם. לאחר ניצחון על כמה וכמה אוכלי-מוות, וולדמורט בעצמו מופיע ומנסה להרוג את הארי.

החתונה – הרמיוני מעירה את הארי לאחר שנרדם ואומרת לו להתכונן לחתונה. בחתונה מגיע אביה של לונה לאבגוד, קסנופיליוס לאבגוד. כשהארי בא אליו מר לאבגוד אומר לו שבימי חייו של דמבלדור הם תמכו בו מאוד, וכעת אחרי מותו הם תומכים בהארי באותה מידה. לאחר שהארי, רון והרמיוני מדברים עם מר ויזלי, מגיע פטרונוס מדבר בצורת שונר שמזהיר שמשרד הקסמים נפל. שר הקסמים סקרימג'ר מת. הם באים. לאחר מכן אוכלי מוות באים ונלחמים באורחי החתונה. בדרך נס הארי, רון והרמיוני מצליחים לצאת משם.

ברחוב מוגלגי – הארי נשלח בידי רון והרמיוני לגנוב עיתון, לאחר מכן, עליו לבדוק אישה שהרמיוני חושדת שהיא אוכלת מוות. אחר כך הם נלחמים בזוג אוכלי מוות בבית קפה.

כיכר גרימולד – על הארי לחפש את קריצ'ר ולצוות עליו למצוא את מדנגוס. מאוחר יותר, כאשר מדנגוס מופיע עם קריצ'ר ודובי, על הארי לדלות ממנו מידע בקשר להימצאות הקמע.

במשרד הקסמים – הארי, הרמיוני ורון מתחזים לפקידים במשרד הקסמים, ונכנסים פנימה. במשרד, על הארי למצוא את המשרד של אמברידג' בעוד הרמיוני ורון במחלקת המסתורין עם אמברידג'. כאשר הארי משער כי הקמע אצלה, עליו להתגנב למחלקת המסתורין וללחום שם נגד אמברידג'.

בחוץ – לאחר שהשיגו את הקמע, והתעתקו ליער דין, הארי צריך להתחקות אחרי נתיב ההליכה של דין תומאס וגריפהוק. במהלך המשימה הארי צריך לנצח אוכלי מוות, דוקסים, ערבות מפליקות, עכבישים ועוד. לאחר שהצליחו להתחקות אחר נתיב ההליכה של דין וגריפהוק והגיעו לגשר מסוים, רון רב עם הארי ומשליך את הקמע ארצה. הרמיוני מנסה להניא את רון מלעשות כך, אך רון מתעתק. אחרי כן, הארי והרמיוני מגיעים לנקודה מסוימת, בה הם מתעתקים למכתש גודריק.

מכתש גודריק – לאחר שהארי והרמיוני הגיעו למכתש גודריק, על הארי להימנע כמה שיותר מאוכלי מוות וסוהרסנים, אך אם לא הצליח, עליו לנצח אוכלי מוות וסוהרסנים. לאחר שהוא והרמיוני התחמקו מהם, עליו להגיע לבית הקברות ולמצוא שם את קבר הוריו. לאחר שמצא את קבר הוריו, הרמיוני מוצאת קבר שחרוט עליו סמל של "עין" ו"אינגטוס פברל". הרמיוני מופתעת משום שסמל "העין" מופיע בספר שקיבלה ממר ויזלי בירושה מן דמבלדור. אחר כך על הארי לעקוב אחרי בתחולדה. הארי שואל אותה האם החרב אצלה, וזאת מבקשת ממנו שיעלה איתה למעלה, והארי מסכים. למעלה, בתחולדה בגשוט נחשפת להארי כנגיני, נחשיתו של וולדמורט, על הארי ללחום נגדה כמה וכמה פעמים עד שהרמיוני מופיעה, והם מתעתקים יחדיו.

האגם – אחרי שהתעתקו ממכתש גודריק, הרמיוני מספרת להארי כי שרביטו נשבר בעת המלחמה עם נגיני. מאוחר יותר על הארי למצוא את האיילה הכסופה תוך כדי מלחמות בעכבישים וערבות מפליקות. לאחר שמצא את האיילה, עליו לעקוב אחריה עד לאגם. באגם, על הארי להיכנס פנימה. לאחר שכמעט נחנק על ידי הקמע, רון בא ומציל אותו. אחר כך, הקמע נפתח ועל הארי ללחום נגד הנחשים שיוצאים מהקמע על מנת שרון יוכל להתקרב לקמע ולהשמידו. אחרי שרון משמיד את הקמע, עליהם למצוא בחזרה את נתיב ההליכה לאוהל. באוהל, הרמיוני שרואה את רון, מוציאה עליו את עצביה תוך כדי מכות וקללות.

אוצרות המוות – הרמיוני משכנעת את הארי ורון לבקר אצל קסנופיליוס על מנת לשפוך אור על סמל ה"עין" שהופיע בספר ועל הקבר במכתש גודריק. לאחר מלחמה מתישה בשוכני היער, הארי וחבריו מגיעים לביתו של לאבגוד והלה מזמין אותם להיכנס לביתו ושם הוא מספר להם שסמל ה"עין" הוא למעשה מורכב משלושה אוצרות המוות: שרביט הסמבוק (קו ישר), אבן האוב (צורת עיגול), וגלימת היעלמות (צורת משולש). עד מהרה הארי מגלה שהם נפלו קורבן לבגידתו של קסנופיליוס ולמארב של אוכלי מוות. אחרי דו-קרב וכמה ניצחונות על אוכלי מוות, הרמיוני מחלצת את הארי ורון משם.

אחוזת מאלפוי ובקתת הצדפים – הארי, הרמיוני ורון הגיעו לקרחת יער נטושה. שם הם פוגשים בסקאביור ובצבאו ועליהם ללחום נגדם. לאחר הפסד משפיל, סקאביור לוקח את השלישייה אל אחוזת מאלפוי, שם הרמיוני נלקחת לתחקור בעוד רון והארי נשלחים למרתף. דובי מגיע ומחלץ את לונה ואוליבנדר. לאחר שהארי יצא מהמרתף עם רון, עליהם ללחום נגד בלטריקס, דארקו ושני ההורים שלו. לאחר ניצחון, דובי מגיע ומחלץ את השלישייה וגריפהוק. באזור טינרוות, בקתת הצדפים לשם מגיעים השלישייה, הארי מגלה כי בלטריקס שילחה פגיון לעבר דובי וכעת דובי גוסס. המשחק נגמר לאחר סצנה בו דובי מת בזרועותיו של הארי, והארי, רון והרמיוני מבכים את מותו.

כישופים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שתק – משמש להימום היריב
  • אימפדימנטה – מכשיל ומעכב את היריב
  • פרוטגו – משמש כמגן ענק על השחקן (הארי)
  • פטריפיקוס טוטאלוס – משמש להקפאת היריב
  • וינדגארדיום לביוסה – משמש להרמת פריטים וזריקתם על יריבים
  • קונפרינגו – משמש לפיצוץ מכשולים בדרך
  • אקספולסו – משמש להדיפת יריבים
  • אקספקטו פטרונום – משמש להדיפת סוהרסנים
  • אקספליארמוס – משמש לפירוק יריבים מנשקיהם
  • קונפונדוס – משמש לבלבול היריבים והפנייתם נגד חבריהם
  • ארבע הרוחות – משמש את השחקן (הארי) במציאת הכיוון שעליו ללכת בו

הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2
כללי
תאריך הוצאה 2011
סוגה פעולה והרפתקאות
הוצאה לאור Electronic Arts
הפצה Electronic Arts
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה-משתתפים
פלטפורמות מחשב אישי, פלייסטיישן 3, wii, xbox 360,נינטנדו DS
האתר הרשמי

המשחק הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 2 מבוסס על הסרט בעל אותו השם, ובדומה לו מכיל ברובו את המשימות במסגרת הקרב על הוגוורטס והבסת הלורד וולדמורט. בנוסף לאפשרות משחק בתור הארי, הרמיוני ורון, ניתן לשחק גם את פרופסור מקגונגל, שיימוס פיניגן, נוויל לונגבוטום וג'יני ומולי ויזלי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי :

גרינגוטס – לאחר מותו של דובי, הארי מבקש מגריפהוק שיעזור לו ולחבריו להיכנס לכספת לסטריינג'. גריפהוק מסכים, אך בתמורה לחרב. לאחר מכן, רואים את רון ובלטריקס (הרמיוני) משוחחים ונכנסים לבנק גרינגוטס. בבנק, בלטריקס דורשת מבוגרוד שיכניס אותה לכספת, אך הלה מסרב והארי, שנמצא בתוך גלימת ההיעלמות, נאלץ להטיל על בוגרוד קללת אימפריוס. בקרון ההובלה לכספות, הקרון של הארי והשאר נשטפים במפולת הגנב והם נופלים על ריצפת תחתית הבנק, ולהפתעת כולם, הרמיוני כבר לא נראית כמו בלטריקס. מכאן, השחקן נכנס לדמותו של הארי, על הארי לעקוב אחרי הרמיוני ורון ולהיזהר מקרונות ההובלה האחרות. נוסף על כן, עליו להילחם נגד המאבטחים והשומרים של בנק גרינגוטס. כשהארי מגיע לכספת של בלטריקס, עליו להיזהר מנשיפות האש של הדרקון. לאחר שצלח את כל המכשולים בדרך ואת הדרקון, הארי סוף סוף מגיע לכספת לסטריינג' ומגלה שלחפצים נוסף קללת ג'מינו שמשכפל את החפצים. הארי מצליח להשיג את הספל של הפלפאף, אך גריפהוק משיג את החרב ובוגד בהם. השלישייה קופצת על הדרקון שמוציא אותם מהבנק. כשהם קופצים למים, להארי יש חיזיון של וולדמורט כועס והארי מבין שוולדמורט יודע על ציד ההורקרוקסים ושההורקרוקס הבא נמצא בהוגוורטס.

רחובות הוגסמיד – הארי, רון והרמיוני מתעתקים להוגסמיד אבל מפעילים את לחש הזוועקה. על הארי להילחם מול אוכלי־המוות והחטפנים. באחד הרחובות השלישייה נתקלת בצלפים והארי צריך להיפטר מהם. הארי ממשיך להילחם עד שהם מגיעים למרכז העיירה. כאן, הארי מגרש את הסוהרסנים ואברפורת' עוזר להם להיכנס להוגוורטס. בסוף המנהרה, הם מגיעים לחדר הנחיצות ופוגשים את נוויל, ג'יני, לונה ושאר חברי צבא דמבלדור. סנייפּ קורא לכל התלמידים והמורים לאולם הגדול, ושם סנייפּ אומר שהארי נראה בהוגסמיד ושהוא לא יצליח להיכנס להוגוורטס. אבל אז, הארי יוצא מקבוצת תלמידי גריפינדור וקורא לחברי מסדר עוף החול. אחר כך, הוא אומר לסנייפּ שיספּר לכולם איך הוא הרג את דמבלדור.

בעיה ביטחונית – סנייפ שולח את שני עוזריו אוכלי המוות, הקארואים, שיילחמו בהארי ועל הארי להילחם נגד הזוג קארו ולהביסם. לאחר מכן פרופסור מקגונגל נלחמת בסנייפ.

מקגונגל:

נגד סנייפ – השחקן נכנס לדמותה של מקגונגל. על מקגונגל להילחם בסנייפ. במהלך הקרב, סנייפ מכשף שולחנות שיתקפו את מקגונגל, ועל מקגונגל להדוף אותם. לאחר שמקגונגל מביסה את סנייפ, סנייפ בורח. וולדמורט מדבר אל תלמידי הוגוורטס ואומר להם למסור לו את הארי. מקגונגל מכריזה שהיא תגן על הוגוורטס ומנפישה את חליפות השריון. פליטיק מטיל לחש מגן ענק על כל הוגוורטס.

הרמיוני:

חדר הסודות – הרמיוני ורון אומרים להארי, שגם אם יגיע אל וולדמורט, לא יוכל לנצח אותו. ולכן, הם מתכננים לרדת לחדר הסודות ושם להשמיד את הספל. מכאן השחקן נכנס לדמותה של הרמיוני, עליה לעקוב אחרי רון ולהגן עליו מפני עכבישים במסלולים המפותלים של המנהרות. לאחר שצלחו את העכבישים והגיעו לחדר הסודות, הרמיוני משמידה את הספל. לפתע יש מפל גועש של מים ועל השחקן להימלט מהמפל ולהתחמק מאבנים שהמפל זורק עליו. לאחר שרון והרמיוני מצליחים להימלט מהמפל, רון מנשק את הרמיוני.

שיימוס פיניגן:

הפצצות שעל הגשר – מפה השחקן נכנס לדמותו של שיימוס. על שיימוס לחמוק מן אוכלי המוות בזמן שהוא יורד אל יסודות הגשר, על מנת להטמין את הפצצות לפיצוץ הגשר. תוך כדי ששיימוס מתחמק מאוכלי המוות, נוויל עוזר לו להילחם בהם, ובכך מגן עליו.

נוויל לונגבוטום:

להילחם ולהגן – מכאן השחקן נכנס אל דמותו של נוויל. על נוויל להגן על שיימוס בזמן שהוא (שיימוס) חוזר אל הוגוורטס. על מנת להגן על שיימוס מהגשר, עליו להילחם באוכלי מוות. לאחר כמה וכמה ניצונות על אוכלי מוות, וחזרתו של שיימוס לחצר הוגוורטס, המרדף מתחיל.

המרדף האחרון של סקאביור – לאחר ניצחונות על אוכלי המוות, סקאביור מגיע. על נוויל להילחם בסקאביור תוך כדי מרדף מטורף לאורך הגשר. תוך כדי, הגשר מתפוצץ מהפצצות ששיימוס הטמין.

מקגונגל:

קוסם מול עוג – שעות רבות לאחר מכן, וולדמורט פורץ ומשמיד את המגן של הוגוורטס. בשל כך, על מקגונגל להילחם נגד מספר אוכלי מוות ושני עוגים. ועליה גם להדוף את האבנים שהעוגים משלחים.

הארי:

העטרת האבודה – בחדר הנחיצות, הארי, הרמיוני ורון פוגשים בדראקו מאלפוי ובחברי קבוצתו ונלחמים עימהם. בזמן הקרב הכפול, על הארי מוטלת המשימה למצוא את העטרת האבודה של רייבנקלו. אחרי שהארי מוצא את העטרת, גויל מטיל את קללת "שלהבת השדים", ועל הארי לברוח מהאש תוך כדי השמדת מכשולים המפריעים בדרך. לאחר שהצליחו לצאת מחדר הנחיצות, הארי משמיד את העטרת, ומגלה כי ההורקרוקס הבא היא נגיני; הנחשה של וולדמורט.

קרב בחורבות – בדרך לבית הסירות, שם וולדמורט נמצא עם נגיני, הארי צריך להילחם יחד עם רון והרמיוני באוכלי המוות שאורבים לו במדרגות בדרך לבית הסירות.

הרמיוני:

מכשפה מול מזדאב – לאחר הקרבות באולם המדרגות, על הרמיוני להביס את פנריר גרייבק, אדם זאב מרושע שנושך תלמידים. לאחר שהביסה אותו, הרמיוני מצטרפת להארי ורון בבית הסירות.

הארי פוטר: מסתרי הוגוורטס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הארי פוטר: מסתרי הוגוורטס
סמליל המשחק Hogworts Mystery

Harry Potter: Hogwarts Mystery (בתרגום חופשי לעברית: הארי פוטר: מסתרי הוגוורטס) הוא משחק תפקידים המבוסס על סדרת הספרים "הארי פוטר" מאת ג'יי. קיי. רולינג. המשחק פותח על ידי חברת "Jam City" והופץ על ידי חברת "Portkey Games" בשנת 2018 למכשירי ה-iOS וה אנדרואיד.

לגו הארי פוטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הראשון של "לגו הארי פוטר"
המשחק השני של "לגו הארי פוטר"

פיתוח והכרזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 הכריזה חברת המשחקים TT Games, על פיתוח משחק וידאו חדש מסדרת הלגו שלה, (בדומה למשחקי "לגו מלחמת הכוכבים", "לגו אינדיאנה ג'ונס" ו"לגו באטמן") אשר יעסוק בהארי פוטר. המשחק, שיצא לשווקים במאי 2010 ופותח על ידי TT Games וחברת "האחים וורנר",

שנה 1-4[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגולל את עלילת ארבעת הספרים הראשונים בסדרה (אבן החכמים, חדר הסודות, האסיר מאזקבאן וגביע האש). המשחק הראשון מתמקד בשנים אלו כי משלב מאוחר יותר בסיפור העלילה נהיית אפילה יותר ולא מתאימה לילדים קטנים. במשחק יכולים השחקנים לשחק בסצנות מרכזיות מהספרים והסרטים, אך גם יכולים לחוות חוויית משחק בתור תלמידי הוגוורטס. השחקנים יכולים להיכנס לשיעורים, ללמוד כשפים, לרקוח שיקויים, המשחק מאפשר לשחקנים לשחק 167 דמויות שונות מהעולם הקסום של הארי פוטר ביניהן הארי, רון, הרמיוני, פרופ' קווירל, אלבוס דמבלדור, דראקו מאלפוי ואפילו פנג. המשחקיות במשחק דומה מאוד למשחקים הקודמים בסדרה. השחקנים יכולים לאסוף מטבעות לגו, לאסוף לְבֵנות זהב ולְבֵנות כוח ולהיכנס לשלבים ששיחקו בהם כבר במצב "משחק חופשי", אך בתוספת פרטים חדשים. זהו המשחק הראשון בו הדמויות מתפתחות תוך כדי התקדמות העלילה, והקסמים שהדמות לומדת נשארים איתה עד סוף המשחק. תוספת חשובה נוספת היא ייחוד כל דמות על ידי מאפיין משלה. כך לדוגמה, הארי הוא רוכב מטאטאים מצוין ויכול להטיל כישופים תוך כדי רכיבה, הרמיוני היא מטילת הכשפים הטובה ביותר ורון יכול להשתמש בסקאברס כדי להגיע למקומות צרים. על מנת להתאים את העלילה לילדים, חלק מהקטעים שונו או נגנזו (כגון מותו של סדריק דיגורי שמתרחש בספר הרביעי). בנוסף לכך יצאה גם גרסת "דמו" אשר כוללת שני שלבים קצרים מן המשחק, ובסיומם משחקון חופשי קטן.

שנה 5-7[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2011 יצא גם משחק לגו הארי פוטר, מהשנה החמישית ועד לשנה השביעית (מסדר עוף החול, הנסיך חצוי הדם, אוצרות המוות) במשחק זה חלק מהקסמים מהמשחק הקודם ניתנים לשחקן בתחילת המשחק, בנוסף ללמידת קסמים מתקדמים יותר, המשחק מבוסס באופן עיקבי על הספרים והסרטים, וחלק מהיכולות המיוחדות של הדמויות מתחלפות ומתווספות דמויות נוספות שניתנות למשחק כמו לונה לאבגוד, עין הזעם מודי ועוד. השנה השביעית במשחק מחולקת לשני חלקים כמו בסדרת הסרטים.

שני המשחקים בסדרה הזו זכו לתפוצה רבה מאוד וקיבלו גרסאות לכל הקונסולות שיצאו משנת 2009 עד שנת 2023 .

אליפות העולם בקווידיץ'[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרת המשחקים של הארי פוטר יצא משחק ספין אוף נוסף, אליפות העולם בקווידיץ'. המשחק מתחיל בהוגוורטס – ועליו לבחור בית (גריפינדור, סלית'רין, הפלפאף, רייבנקלו) ולהתאמן עם חברי הקבוצה עד שהוא מגיע לגביע הוגוורטס בקווידיץ. כאשר ינצח, יקבל שני כרטיסים למשחקי אליפות העולם, ושם יבחר קבוצה אחת מתוך 8 קבוצות ויתמודד איתה על הגביע. במשחק אפשר לאסוף קלפים, לקבל מטאטאים שיפתחו מצבי קושי מוגברים, ואף לשחק נגד חבר במצב מקומי ועוד.

הקבוצות המשתתפות בגביע העולם:אנגליה, גרמניה, צרפת, ספרד, ארצות הברית, יפן, בולגריה, ארצות סקנדינביה, אוסטרליה.

המשחק קיבל גרסאות לשלל הקונסולות של התקופה ובהם: המחשב האישי,פלייסטיישן 2, אקסבוקס 360, ולגיימבוי אדוונס.

harry potter magic awakend[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק זה יצא בשנת 2021 למחשב האישי ולאנדרואיד, משחק אונליין ומבוסס על קרבות קלפים, במשחק זה על השחקן לפתור תעלומות בהוגורטס תוך שיטוט חופשי ויצירת דיאלוגים והתגברות על מכשולים וקרבות קלפים, המשחק קיבל שחרור גלובאלי בשנת 2023.

Hogwarts legacy[עריכת קוד מקור | עריכה]

קונסולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הארי פוטר ואבן החכמים: PC, xbox, נינטנדו גיימקיוב, 1GBA ,GBC ,PS, GBC, MAC, PS2, PS
  • הארי פוטר וחדר הסודות: PC, xbox, נינטנדו גיימקיוב, 1GBA ,GBC ,PS, GBC, MAC, PS2, PS
  • הארי פוטר והאסיר מאזקבאן: PC, xbox, נינטנדו גיימקיוב, 1GBA ,GBC ,PS, GBC, MAC, PS2, PS
  • הארי פוטר וגביע האש: PC, PSP ,XBOX ,GC ,DS ,GBA
  • הארי פוטר ומסדר עוף החול: PC, PS3, PSP ,Xbox360, DS, GBA ,Wii, MAC
  • הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם: PC, PS3 ,PSP ,Xbox360, DS ,Wii ,MAC
  • לגו הארי פוטר שנים 1–4: Windows, Nintendo DC, Wii, PS3, PS2, Xbox 360, MAC, Xbox One
  • הארי פוטר ואוצרות המוות חלק 1: PS3, PC, XBOX360, Wii, DS
  • Wonderbook

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ BBC News. Magical challenge of video game music BBC News. Accessed March 10, 2009.
  2. ^ Amazon. Harry Potter And The Half-Blood Prince Amazon. Accessed March 10, 2009.