אירית סוקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אירית סוקי
סוקי בינואר 2000
סוקי בינואר 2000
לידה פתח תקווה
מדינה ישראלישראל ישראל
מקום לימודים סל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אירית סוקי (מימין) ונעמה שנדר (משמאל), בסרטן של וידי בילו, דליה הגר "קרוב לבית", 2005
אירית סוקי

אירית סוקי היא שחקנית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אירית סוקי נולדה וגדלה בפתח תקווה. אביה הוא יליד העיר ארביל בצפון עיראק, הצטרף בנערותו לתנועה הציונית ובגיל 13 עזב את משפחתו ועלה לישראל דרך איראן, בתחילה התיישב בקיבוץ כברי, אחר-כך עבר לטבריה ומשם לפתח-תקווה. אירית סוקי החלה לשחק בהיותה בת 12 ב"בית התלמיד" בעיר פתח תקווה ועוד בהיותה נערה למדה משחק אצל דוד גרינברג.

סוקי למדה משחק במסלול התלת-שנתי בסל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין. בין ההפקות שעלו במסגרת הסטודיו: "הנשים האבודות מטרויה" של חנוך לוין ו"אודים".

אחרי מספר תפקידים קומיים בערוץ הילדים, תפקידה הדרמטי הראשון בתום לימודיה היה הסרוגייט בסדרת הטלוויזיה "פלורנטין" (1998). בהמשך השתתפה בסדרה "זינזאנה" (2005-1999) בתפקיד מרסל, האחות הבכורה במשפחת מצוקה ופשע. מרסל אמנם אינה נופלת בעצמה לעולם הפשע, אבל החבר שלה משתמש בסמים, בהמשך הסדרה מוכר את הסמים לאחיה האחד ורוצח את אחיה השני. בסדרה "תיכון השיר שלנו" שיחקה את דבורה, המורה למשחק של בית הספר, אישה דרמטית, שמקדישה את כל חייה לתיאטרון ומנסה להנחיל זאת לתלמידים, למרות הקשיים שתלמידי בית הספר מערימים עליה ואינה בוחלת בשום אמצעי. שיחקה גם בסדרות "שלווה", "השכונה", "מד"א 101", "שמש", "בשורות טובות", "סרוגים" ועוד.

אירית סוקי השתתפה בסרט הקצר "הוא מת עלי", בבימויה של נעמי עזר (2000). הסרט הופק עבור משרד החינוך והוא עוסק באלימות נגד נשים. בעקבות הסרט סוקי הרצתה במשך כמה שנים בנושא אלימות נגד נשים ואונס, בעיקר בפני נערות משכונות מצוקה.

השתתפה בשנת 2000 בקלטת הווידאו "אצבעות לי" (לצד שרונה אלימלך וקרן קירשנר).

אירית סוקי השתתפה בארבעה סרטים עלילתיים באורך מלא. סרטה הראשון היה "הגרעין הקשה", בבימויו של ענר פרמינגר (אוקטובר 1999). הסרט מספר על קבוצה של שבעה נח"לאים שבערב הסכם אוסלו ב-1993, עשר שנים אחרי שהגרעין שלהם התפרק, מפקדם לשעבר נועם וקס (מיכה סלקטר), מכנס אותם לפגישת מחזור. הם משוחחים על קורותיהם היום ועל הסיבות לפירוק הגרעין. סוקי גילמה את ילה (איילה), אשתו של מתי/מקס (יגאל זקס), שבתקופת שירותם בגרעין, כשהיו חברים, הוא תפס אותה עם נועם וקס, מה שהעיב על יחסיהם מאז. בסרט השתתפו גם אייל נחמיאס, רועי ששון, אורנה כץ ושרון מלכי-שמש.

סרטה הארוך השני של סוקי היה "קרוב לבית", בבימויין של וידי בילו ודליה הגר (2005), בסרט היא גילמה את המפקדת דובק[1]. על תפקידה בסרט הייתה מועמדת לפרס אופיר בקטגוריית תפקיד המשנה. הסרט מספר על שתי חיילות חיב"ה (היום מג"ב), סמדר לוי (סמדר סייר) ומירית (נעמה שנדר) שעורכות בדיקות ביטחוניות לערבים בירושלים ומתקשות לעשות זאת. סוקי מגלמת את דמותה של סרן ליאת דובק, המפקדת שלהן שמנסה להחדיר בהן משמעת.

סוקי שיחקה בסרט "שמור על ילדתי" (2011) של דינה פרלשטיין, המיועד לציבור החרדי. הסרט מספר את סיפורה של נטלי, כתבת אמריקאית צעירה, בת לנישואי תערובת בין אם יהודיה לאב מוסלמי שמוצאו מסוריה, שנוסעת במסגרת עבודתה לדמשק ושם נקלעת למהפכה ומהומות וניצלת על ידי משפחתו המוסלמית ממוצא סורי של אביה, איתו לא הייתה בקשר מאז היותה ילדה ונכלאת בביתיהם עד שמוברחת בחזרה לארץ על ידי אימה. סוקי משחקת את סמירה, דודתה הסורית של נטלי. במסגרת תפקיד זה דיברה בסרט בערבית-סורית. בסרט משחקות גם אוולין הגואל, רותם זיסמן-כהן וגאיה טראוב.

ב-2012 שיחקה בסרט הסטודנטים של אפרת קופמן "למה השמש". הסרט זכה בשני פרסים בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים.

אירית סוקי הצטלמה לסרט "חלונות 2000" של יעקב איילי. זהו סרט בתמונות על אהבה, רב-משתתפים, שכל תמונה מספרת את סיפורו של זוג אחר, שברקע מופיע חלון. סוקי משחקת בחורה נשואה שמנהלת רומן עם האקס המיתולוגי שלה ומסתירה עיוות בידיה. בסרט שיחקו גם שי אביבי, ברוריה אלבק, אבי קושניר, אייל רוזלס, שמיל בן-ארי ועוד.

סוקי שיחקה בסדרה "אמא ואבאז", ששודרה ב־HOT, בה מככבים יהודה לוי, מיה דגן ויפתח קליין. הצטלמה לסדרה "בית המשאלות", בבימויו של חיים בוזגלו, ששודרה בערוץ הראשון.

סוקי כתבה בשיתוף עם מיכה סלקטר במסגרת פרויקט "סרטים מכאן" את התסריט לסרט הקולנוע "בת קול", אותו ביים אייל שיראי (2002). הסרט הופק בידי הטלוויזיה בכבלים והוא עוסק בסיפור אהבתו של צייר חולה לב לבתו הצעירה של אדמו"ר ידוע, אשר כפרה באמונתה ויצאה בשאלה. בסרט שיחקו מיכה סלקטר, יורם חטב וטינקרבל. סוקי שיחקה בקלטת הילדים "אצבעות לי שתיים", לצידן של שרון אלימלך וקרן קירשנר.

סוקי עברה שני קורסים למשחק מול מצלמה אצל רותי דייכס, עברה קורס לקריינות רדיו וטלוויזיה באולפני גבע ולמדה בבית הספר לתסריטאות של עידית שחורי.

סוקי שייכת לאנסמבל תיאטרון תמונע. במסגרתו שיחקה בהצגה "משחקי חברה" מאת ובבימויו של ניצן כהן, שזכה עליה בפרס מחזאי הפרינג' לשנת 2005. לצידה השתתפו ניסו כאביה, דביר בנדק, עירית נתן-בנדק ומיכאל טפליצקי. שיחקה בהצגה "פרויקט ג'בליה" שהציגה בפסטיבל עכו 2006 ובהמשך שיחקה בתיאטרון תמונע.

היא מלמדת משחק מול מצלמה בסטודיו של גלית רוזנשטיין ובאופן פרטי.

תפקידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט במאי תפקיד שנה מידע נוסף
חלונות 2000 יעקב איילי פוסט פרודקשן
שמור על ילדתי דינה פרלשטיין סמירה (מרכזי) 2011
קרוב לבית וידי בילו ודליה הגר פקד ליאת דובק, המפקדת (מרכזי) 2005 הייתה מועמדת על התפקיד לפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר לשנת 2005 בטקס פרסי אופיר
הגרעין הקשה ענר פרמינגר ילה-איילה (מרכזי) אוקטובר 1999

בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות

סדרה ערוץ במאי תפקיד שנה
השוטר הטוב yes תומר אבירם, איתן צור סילבי 2015
בית המשאלות הערוץ הראשון חיים בוזגלו מיכל - עו"ד במסע לחיפוש אהבה 2013
אמא ואבאז HOT קובי פז רונית, אמא של מתבגר הומוסקסואל 2012
סברי מרנן, עונה 2+1 ערוץ 2, קשת רובי דואניאס המתקשרת 2012-2011
ריסטרט יוטיוב נעמה שהם תפקיד אורח 2010
מנדלבאום בלש פרטי ערוץ הילדים, לוגי רובי דואניאס שירה (תפקיד אורח) 2010
סרוגים Yes לייזי שפירא תפקיד אורח
תיכון השיר שלנו Yes, ניקלודיאון שירלי שטרן המורה למשחק דבורה גלילי (תפקיד קבוע) 2010
בשורות טובות ערוץ 2 דפנה לוין מנהלת הרשות 2007
זינזאנה ערוץ 2 חיים בוזגלו מרסל אסולין (תפקיד קבוע) 1999 עד 2005
שלווה חיים בוזגלו מטופלת (קבוע) 2004
השכונה חיים בוזגלו בתפקיד קבוע 2003
מד"א 101 ערוץ 2 חגי לוי בתפקיד אורח 2002
ארבעה בעקבות החג שירלי שטרן האמא (תפקיד קבוע) 2001
פאזל ערוץ 2 אוהב פלנץ בתפקיד אורח 2000
שמש שירלי שטרן במאית (תפקיד אורח) 1998
פלורנטין ערוץ 2 איתן פוקס, אריק רוטשטיין, אורי סיון, שירי שחר הסרוגייט (תפקיד אורח) 1998
הלו פנינה הטלוויזיה החינוכית 1995

דרמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט חברת הפקה במאי תפקיד שנה מידע נוסף
למה השמש (סרט קצר) בית הספר מעלה אפרת קאופמן המורה 2011 השתתף בפסטיבל ירושלים, זכה בשני פרסים בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים, ישתתף בפסטיבל היהודי בלונדון
בחירתו של תומר דליה מבורך העובדת הסוציאלית (תפקיד משנה) 2005
הוא מת עלי נעמי עזר האחות (תפקיד משנה) 2000
משחקי ראש דני טופ דנה (תפקיד משנה) 1999

ערוץ הילדים

  • קלטת ילדים "אצבעות לי-שתיים".
  • יום תעמולה.
  • הכדור הפורח.

בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגה תיאטרון/חברת הפקות מחזאי במאי שנה
משחקי חברה אנסמבל תיאטרון תמונע ניצן כהן ניצן כהן 2005
פרויקט ג'בליה פסטיבל עכו ואחר כך בתיאטרון תמונע אלדד גלאור שלומי ליברמן 2006
מסעותיה של נועה מועלם במסגרת פסטיבל צו קריאה 2 אורלי קצף-רובינשטיין 2007
תמונות פסטיבל תיאטרון קצר אילן תורן 2002

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ישי קיצ'לס,עכבר העיר תל אביב, קרוב לבית, באתר הארץ, 22 במרץ 2006