ג'וזף פיינס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וזף פיינס
Joseph Fiennes
לידה 27 במאי 1970 (בן 53)
אנגליהאנגליה סולסברי, וילטשייר, אנגליה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה שייקספירית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1993
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וזף אלבריק טוויסלטון-ווייקהאם-פיינסאנגלית: Joseph Alberic Twisleton-Wykeham-Fiennes; נולד ב-27 במאי 1970) הוא שחקן קולנוע ותיאטרון אנגלי. ידוע במיוחד כמי שגילם את דמותו של המחזאי ויליאם שייקספיר בדרמה הרומנטית זוכת 7 פרסי פרסי אוסקר "שייקספיר מאוהב" וכפרד ווטרפורד בסדרה "סיפורה של שפחה".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיינס נולד בסולסברי וילטשייר שבדרום-מערב אנגליה. אמו היא הציירת והסופרת ג'ניפר לאש, ואביו הוא הצלם מארק פיינס. פיינס הוא הצעיר מבין שישה ילדים, אחיו של השחקן רייף פיינס. לפיינס עוד שלוש אחיות: סופי ומרתה, במאיות קולנוע, ומגנוס, מלחינה במקצועה. לפיינס אח חורג בשם מייקל אמרי, ארכאולוג במקצועו.

את לימודיו החל פיינס באירלנד ומשם עבר ללמוד ב"בית ספר בישוף וורדסוורת'" שבבעלות הכנסייה האנגליקנית באזור הולדתו. פיינס למד בתיכון בעיר סאפוק במשך שנה, לפני שהצטרף לתיאטרון הנוער "ויק הצעיר". פיינס התאמן ולמד במשך שלוש שנים ב"בית ספר גילדהול למוזיקה ודרמה", שם סיים את לימודיו בהצלחה בשנת 1993.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הופעותיו הראשונות בתחום המשחק ערך פיינס בתיאטרוני הווסט אנד שבלונדון. פיינס הופיע במשך שנתיים ברחבי העולם כחבר מן המניין בלהקת התיאטרון המפורסמת הלהקה השייקספירית המלכותית.

את הופעתו הראשונה בסרט מקצועני ערך פיינס ב-1996 בדרמה של ברנרדו ברטולוצ'י "לגעת ביופי". בשנת 1998 הופיע פיינס בדרמה הרומנטית שזכתה בשבעה פרסי אוסקר "שייקספיר מאוהב". בסרט גילם את הדמות הראשית, המחזאי המפורסם בהיסטוריה ויליאם שייקספיר, השקוע במחסום כתיבה וחוסר השראה, חרף נסיונותיו ולחציהם של תומכיו הפיננסיים, ובמקביל מתאהב בוויולה דה לספס (גווינת' פלטרו). על משחקו זכה פיינס בפרס ה-MTV בקטגוריית הנשיקה הטובה ביותר עם גווינת' פלטרו.

סרט נוסף בו הופיע פיינס ב-1998 היה "אליזבת", כלורד רוברט דאדלי, מאהבה של אליזבת הראשונה, מלכת אנגליה (קייט בלאנשט).

בשנת 2001 השתתף פיינס בדרמת המלחמה של ז'אן-ז'אק אנו "אויב בשער", בסרט גילם פיינס פוליטרוק וקצין סובייטי בשם דנילוב, שמעוניין להפוך את הצלף הרוסי האלמוני וסילי זייצב (ג'וד לאו) לגיבור לאומי. ב-2003 גילם פיינס את דמותו של מייסד הנצרות הפרוטסטנטית מרטין לותר בדרמה הביוגרפית "לותר". כמו כן שיחק פיינס במותחן האירוטי "הורג אותי ברכות", בו הוא מגלם זר מסתורי בשם אדם המצליח להוציא את אליס (הת'ר גרהאם) משגרתה. בנוסף דיבב פיינס את דמותו של פורתאוס, נסיך סירקוזה, בסרט האנימציה "סינבד: אגדת שבעת הימים".

בשנת 2008 הופיע פיינס בדרמת המלחמה של הבמאי הישראלי אורי ברבש "אביב 41", בסרט הופיע פיינס בתור ארתור, רופא צעיר הנמלט עם אשתו ושתי בנותיהם מביתם שבמזרח פולין בעקבות הכיבוש הגרמני, והם מוצאים מקלט בחווה מרוחקת אצל איכרה פולנייה בשם אמיליה. ב-2009 שיחק פיינס בתפקיד הראשי בסדרת המתח הבדיונית "פלאש פורוורד".

ב-2011 גילם תפקיד ראשי בסדרת הדרמה "קמלוט" בתור מרלין המכשף מחצרו של המלך ארתור.

ב-2012 שיחק בעונה השנייה של סדרת האימה "אימה אמריקאית: המוסד הסגור" בתור כומר.

החל מ-2017 מגלם את המפקד פרד ווטרפורד בסדרה "סיפורה של שפחה".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2009 נישא לדוגמנית השווייצרית מריה דולורס דייגז ולהם שתי בנות.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'וזף פיינס בוויקישיתוף