דודי לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דודי לוי
לידה 11 באוקטובר 1968 (בן 55)
חולון, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-1986
עיסוק אומן יוצר ומפיק מוזיקלי
סוגה רוק, פולק, פופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה חשמלית, גיטרה בס, קלידים
חברת תקליטים הבננה המעופפת; התו השמיני; NMC
שיתופי פעולה בולטים נוער שוליים, אהוד בנאי, אור כשדים, עובד אפרת, ארז לב ארי, בית הבובות
בת זוג אור בראון (ספטמבר 2007 - 2010)
שיר ענבי (2014 - הווה)
מספר צאצאים 4
אתר האינטרנט הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דודי לוי (נולד ב-11 באוקטובר 1968) הוא מוזיקאי; זמר-יוצר, מפיק מוזיקלי וגיטריסט ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דודי לוי נולד וגדל בחולון למשפחה ירושלמית במקור. בשנת 1986 הקים עם כמה מחבריו את להקת "נוער שוליים", שבה ניגן על גיטרה, הלחין ועיבד.[1] כאשר יצא לאור אלבומה השני של הלהקה, ציירי לך שפם ב-1989, הפכה הלהקה בן לילה לאחת הלהקות המצליחות בארץ, והאלבום זכה למעמד של אלבום פלטינה כפולה.[2] בתקופה זאת כינו מעריצי הלהקה את לוי "דודי היפה". הלהקה המשיכה להופיע עד שהתפרקה ב-1991, אחרי יציאת האלבום השלישי, "זה עושה לך את זה". בשנת 2022 התאחדה הלהקה והחלה שוב להופיע.[3][4]

בה בעת לחברותו ב"נוער שוליים" היה לוי חבר בלהקת "אור כשדים", ביחד עם רונן בן טל ז'אן ז'אק גולדברג ועובד אפרת.[1] בסוף שנת 1992 הפסיקה "אור כשדים" את פעילותה, אך היא חזרה להופיע בשנת 2009. המתופף ניר מנצור החליף את ז'אן ז'אק גולדברג, שמת שלוש שנים לפני כן.

בשנת 1992, לאחר ששתי הלהקות התפרקו, החל לוי לעסוק בהפקות מוזיקליות. בשנת 1993 הפיק דודי לוי את האלבום מופע הארנבות של ד"ר קספר של להקת הרוק "מופע הארנבות של ד"ר קספר", ושנה אחר כך הפיק את אלבומה השני של הלהקה, מופע הארנבות של ד"ר קספר 2. בשנת 1994 הפיק גם את אלבום הבכורה של שרון חזיז, "קח אותי לשם".[1]

ב-1993 הצטרף לוי ללהקתו הקבועה של אהוד בנאי. לוי ניגן באלבומים "השלישי", "עוד מעט", "ענה לי" ואלבום ההופעה "ממשיך לנסוע".[1]

בשנת 1997 יצא אלבום הבכורה של לוי, ששמו "דודי לוי", בחברת התקליטים NMC. לוי הפיק מוזיקלית את האלבום והלחין את כל השירים שבו. בין השירים באלבום: "געגועים", שכתב את מילותיו בעצמו, "מלאך" ו"כל הזמן שבעולם", שבו השתתף אהוד בנאי בשירה ובנגינת גיטרה. את הטקסטים לשני השירים האחרונים כתב מאיר גולדברג, שגם שימש יועץ אמנותי לאלבום. על פי נתוני אקו"ם, השיר כל הזמן שבעולם היה השיר המושמע ביותר בתחנות הרדיו וערוץ המוזיקה בעשור שבין השנים 1997 ועד 2007.[5]

בשנת 2000 הוציא לוי לאור את האלבום "פרויקט חנוך לוין". האלבום עוסק ביצירה הפזמונאית של חנוך לוין והופק בניו יורק ביחד עם תמיר מוסקט. השירים עובדו מחדש וחלקם זכו ללחנים חדשים. האלבום התקבל באדישות יחסית ולא זכה להצלחה בזמנו, אך מאוחר יותר זכה להערכה.[6]

בשנת 2003 הפיק בשיתוף עם משה לוי את אלבומה של גלי עטרי, "חבק אותי לאט". באותה שנה הוציא לאור את השיר "רקויאם למוכרת הפרחים" במסגרת הפרויקט עוד מעט נהפוך לשיר של גלי צה"ל. לוי הלחין את השיר של איתמר אליה, לוחם בשייטת 13, שנפל באסון השייטת.

ב-2004 זכה השיר "מישהו גדול", שהלחין לוי למילים של חנה גולדברג, בפסטיבל השירים של ישראל. את השיר ביצע שי גבסו. באותה שנה השתתף בהפקת האלבום "ענה לי" של אהוד בנאי.

בשנת 2004 פרסם לוי את השיר "דוד" (המוכר גם כ"דוד אוהב אותך"), אשר הפך ללהיט גדול. השיר נכתב על ידי מאיר גולדברג, הולחן על ידי לוי ונכלל באלבומו השלישי, "החיים הם חלום", שיצא ב-2005 בהוצאה עצמית ב"הבננה המעופפת". לשיר "דוד" הופק קליפ בהשתתפות השחקנית לוסי דובינצ'יק, והוא עורר סערה מפני שלוי הופיע בו בעירום מלא, כשרק גיטרה מכסה את אזור חלציו. שיר נוסף מהאלבום שזכה להצלחה היה "מושיקו". את האלבום ליווה סיבוב הופעות.

ב-2005 שיתף לוי פעולה עם יסמין לוי בדואט "תפילה חילונית", אשר נכתב על ידי מאיר גולדברג במיוחד לתוכנית מפגשיר של ערוץ 24, והולחן והופק בידי לוי.

בשנת 2006 החל לוי ללמד ולהנחות סדנאות יצירה והפקה, בין היתר בבית הספר למוזיקה "Muzik". באותה שנה יצא לאור השיר "ספינותיה" בביצוע נורית גלרון, ללחן של לוי ומילים של מאיר גולדברג.

בנובמבר 2007 הוציא לוי לאור את אלבומו הרביעי, "במקום לרוץ", בחברת התקליטים התו השמיני. קדמו לו הסינגלים "מים", "לולו", "אני נכנע" ו"במקום לרוץ". פרט לשיר "ארץ נתזים" שכתב מאיר אריאל והלחינה אהובה עוזרי, הלחין לוי את כל שירי האלבום. בכתיבת המילים השתתפו לוי ומאיר גולדברג, ועל ההפקה המוזיקלית היה אחראי לואי להב.

ב-2008 ביצע לוי את "איש אילם גבוה ודק", אשר בוצע במקור על ידי אסתר עופרים, במסגרת פרויקט עבודה עברית למילים של אהרן שבתאי וללחן של אריה לבנון.

בשנת 2009 הקים את "התזמורת הקטנה". בהרכב היו חברים שאול בסר בפסנתר, אביב שטיין בבוזוקי אירי וענת נבו על צ'לו. "התזמורת הקטנה" יצרה עיבודים קאמריים חדשים לשירים נבחרים של לוי, וניגנה שירים שנכתבו במיוחד להרכב. לאחר כשנתיים שבהן הופיעו יצא ב-2011 האלבום "דודי לוי והתזמורת הקטנה", אשר הוקלט חי מול קהל באולפן "הבננה המעופפת" של לוי.[7]

ב-2014 יצא אלבומו השישי, "שכונה של איש אחד". לוי חבר שוב למאיר גולדברג ולמפיק המוזיקלי דורון פלסקוב. השלושה שיתפו פעולה בכתיבה, בהלחנה ובהפקה של האלבום. העבודה על האלבום ארכה כשלוש שנים ומתוכו הושמעו ברדיו בין השאר השירים "בית" ביחד עם אהוד בנאי והשיר "שייפקחו העיניים", אשר הוקדש לילדיו נועם ודניאל. בה בעת ולאחר יציאת האלבום המשיך לוי להופיע בהרכבים שונים.

בינואר 2017 הוציא דודי לוי את השיר "לצידי", שהולחן ובוצע ביחד עם אילן דמרי, סולן להקת המדרגות, ונכתב בידי לוי.

באפריל 2018 הפיק סינגל ללהקת בית הבובות בשם "מישהו שומע", שבו הלחינו את שירו של רפנאל מוסקל, שנפל במלחמת לבנון השנייה. ביולי 2018 הוציא לוי את השיר "איך זה", שנכתב, הולחן והופק ביחד עם שי להב. במאי 2019 הוציא את השיר "איך שהיא צחקה", ובספטמבר 2019 את השיר "תרגיש בבית". שני השירים נכתבו בידי מאיר גולדברג ולוי עצמו, הולחנו על ידי לוי והוקלטו והופקו ביחד עם הרכב חדש, שבו חברים עובד אפרת רועי שקד ונועם ספרבר.

דודי לוי שיתף פעולה בהקלטות והופעות עם אמנים רבים, ביניהם ברי סחרוף, רמי פורטיס, ארקדי דוכין, יהודית רביץ, מאיר בנאי, אביתר בנאי, אהובה עוזרי, דני בסן, יוסי אלפנט, מיכה שטרית, יזהר אשדות, משה לוי, עמיר לב, רונה קינן, בית הבובות, דן תורן, ארז לב ארי, הקליק, טל גורדון, אבי בללי, יסמין לוי, איגי דיין, אהוד בנאי, שי גבסו, מופע הארנבות של ד"ר קספר, שרון חזיז, אתי אנקרי, רונית שחר, דנה ברגר ונוספים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2007 התחתן עם אור בראון ולהם שני ילדים. הם נפרדו ב-2010.[8] החל מ-2014 חי עם בת זוגו שיר ענבי ולהם שני ילדים. מתגורר בהרצליה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דודי לוי (1997) - (NMC)
  • פרויקט חנוך לוין (2000)
  • החיים הם חלום (2005)
  • במקום לרוץ (2007) - (התו השמיני)
  • דודי לוי והתזמורת הקטנה (2010) - (הבננה המעופפת)
  • שכונה של איש אחד (2014) - (הבננה המעופפת)

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

- לצידי (2017)

- איך זה (2018)

- איך שהיא צחקה (2019)

- תרגיש בבית (2019)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דודי לוי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]