האנטומיה של גריי (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרסה מ־11:39, 22 באפריל 2017 מאת דולב (שיחה | תרומות) (שוחזר מעריכות של 77.125.48.21 (שיחה) לעריכה האחרונה של 46.117.46.81)

תבנית:סדרת טלוויזיה האנטומיה של גרייאנגלית: Grey's Anatomy) היא סדרת דרמה רפואית אמריקאית שנוצרה על ידי שונדה ריימס ומשודרת בערוץ "ABC".

הסדרה עלתה לשידור ב-27 במרץ 2005, ונכון ל-2016 יש לה 13 עונות, כאשר העונה ה-12 עלתה לשידור ב-24 בספטמבר 2015 בערוץ yesDrama. חברת הלוויין yes החליטה להעלות את כל העונות (עונות 1 - 12) חינם ב-yesVOD החל מ-12 במאי 2016. הסדרה משודרת גם בערוץ HOT3 עם מרתון העונה ה-9 וב-HOT VOD עם עונות 1 - 11. הסדרה עוקבת אחר חייהם של הרופאים המתמחים והבכירים במחלקה הכירורגית של בית החולים הבדוי "סיאטל גרייס" הממוקם בסיאטל שבוושינגטון.

שמה של הסדרה בעל כפל משמעות: מרמז לשמה של מרדית' גריי, הדמות הראשית בסדרה ומאידך לאטלס האנטומי המפורסם "האנטומיה של גריי" מן המאה ה-19. הדמויות בסדרה מגוונת מאד מבחינה גזעית הודות לאופי הליהוק הייחודי שלה - ליהוק "עיוור-צבעים". למרות שהסדרה ממוקמת בסיאטל, היא מצולמת בעיקר בלוס אנג'לס, קליפורניה.

רקע

בתחילה, אמורה הייתה הסדרה לשמש כסדרה מחליפה של אמצע העונה (בין ינואר לאפריל) לסדרה שיצאה לפגרה. בשל כך הזמינה רשת ABC רק 14 פרקים, מהם שודרו רק 9 - במטרה להוריד את הסדרה עד סיום עונת השידורים במאי. אולם הרייטינג הממוצע היה גבוה יחסית ולכן הוחלט לשדר את שאר הפרקים בעונת השידורים הבאה ואף להזמין עונה נוספת, שכללה 22 פרקים.

בעונתה השנייה המשיך הרייטינג של הסדרה לעלות, כששיאו נרשם בפרק "It's The End Of The World", ששודר מיד לאחר סיום משחק הסופרבול ב-5 בפברואר 2006. בפרק זה צפו כ-38.1 מיליון אנשים. להצלחת השידור הייתה השפעה מכרעת על החלטת מנהלי ABC להחליף את יום השידור של הסדרה ולהציב אותה מול מובילת הרייטינג של CBS, סדרת המשטרה הפופולרית "CSI: Crime Scene Investigation".

את שיר הנושא של הסדרה, "Cosy In The Rocket", הקליטה הלהקה הבריטית Psapp.

סקירת סדרה

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1927 במרץ 200522 במאי 2005
22725 בספטמבר 200515 במאי 2006
32521 בספטמבר 200617 במאי 2007
41727 בספטמבר 200722 במאי 2008
52425 בספטמבר 200814 במאי 2009
62424 בספטמבר 200920 במאי 2010
72223 בספטמבר 201019 במאי 2011
82422 בספטמבר 201117 במאי 2012
92427 בספטמבר 201216 במאי 2013
102426 בספטמבר 201315 במאי 2014
112525 בספטמבר 201414 במאי 2015
122424 בספטמבר 201519 במאי 2016
1324[1]22 בספטמבר 2016

תקציר העלילה

עונה 1

מרדית' גריי, הבת של אליס גריי, מנתחת עבר ידועה, המתחילה התמחות במחלקה כירורגית בבית החולים "סיאטל גרייס". ערב קודם להתחלת עבודתה בבית החולים, מרדית' גריי מכירה את מי שמתגלה אחר כך כאחד המנתחים הבכירים בבית החולים, ד"ר דרק שפרד. במקביל מכירה גריי את שאר חבריה המתמחים: כריסטינה יאנג, איזבל (איזי) סטיבנס, ג'ורג' או'מאלי ואלכס קרב מי שיהפכו בהמשך לחבריה הקרובים ואיזי וג'ורג' יהפכו אף לשותפיה לדירה.

העונה הראשונה מביאה פסיפס של דמויות שונות בבית החולים, ביניהם האחראית על המתמחים, ד"ר מירנדה ביילי, מנהל המחלקה הכירורגית, ד"ר ריצ'רד וובר, ושני רופאים מומחים שכל אחד מהם רואה את עצמו כמחליפו של וובר: ד"ר דרק שפרד- מנהל מחלקת נוירולוגיה וד"ר פרסטון ברק- מנהל מחלקת חזה ולב. במהלך העונה הראשונה מרדית' גריי מנסה להסוות את העובדה שאמה, המנתחת המצליחה, אליס גריי, חולה במחלת האלצהיימר. במקביל היא מנסה למלא את החובות המוטלות עליה כמתמחה, ולהתמודד עם הרומן שלה עם דרק שפרד שעומד במבחן בסצנת הסיום של העונה כשמתגלה שדרק למעשה נשוי.

עונה 2

בעונה זו היחסים בין מרדית' לדרק נקלעים למשבר בשל הופעתה הפתאומית של ד"ר אדיסון מונטגומרי-שפרד, אשתו של דרק המחליטה להישאר לעבוד ב"סיאטל גרייס" כמנתחת בכירה המתמחה בגינקולוגיה. בעונה זו צץ רומן קטן בין איזי לאלכס אך הוא נהרס כשאיזי מוצאת את אלכס בוגד בה עם אוליביה, האחות. גם הרומן בין כריסטינה יאנג ופרסטון ברק עובר עליות ומורדות. לבסוף, איזבל סטיבנס מתאהבת בחולה לב בשם דני דוקט, ומתארסת לו. כדי לקדם את דני למקום גבוה יותר ברשימת ההשתלות, איזבל חותכת את הכבל של מכשיר ה-LVAD (מכשיר עזר לפעולת הלב) שלו תוך שהיא מניחה שד"ר ברק, יוכל להשתיל בו לב במהירות. ד"ר ברק נורה בידו ועקב הניתוח בידו, עולה ספק באשר לשאלה האם יוכל לשקם את עצמו לרמה שתאפשר לו להמשיך לבצע ניתוחים, אך בת זוגו, כריסטינה יאנג עוזרת לו ומבצעת איתו את ניתוחיו.

בנוסף מצטרפות בעונה זו שתי דמויות חדשות: ד"ר קאליופה (קאלי) טורס, מתמחה באורתופדיה, שנדלקת על המתמחה ג'ורג' אומאלי, וד"ר מארק סלואן, מנתח פלסטי, שהיה חברו הטוב ביותר של דרק כשחי בניו- יורק, אך אדיסון בגדה בו עם מארק, מה שגרם לסכסוך גדול ביניהם. למרות הצלחתה של איזי במתן לב חדש לדני דוקט, לאחר הניתוח כשלכאורה הכל נראה כשורה דני מת מקריש דם או משבץ. איזי עוזבת את בית החולים ומוותרת על תפקידה. מרדית' גריי מתלבטת בין דרק שפרד לבין הווטרינר של חיית המחמד שלה - פין שמעוניין בה גם הוא.

עונה 3

בעונה זו ד"ר קאלי טורס וד"ר מארק סלואן, שערכו הופעות אורח בעונה השנייה הפכו לחלק קבוע מצוות הרופאים בסדרה. מרדית' גריי שכמעט מתה כתוצאה מטביעה, נאלצת להתגבר על פטירתה של אמה. ההתלבטות בין חברה החדש הווטרינר פין דנדריג' לבין דרק שפרד, המבקש את קרבתה שוב - נמשכת. איזבל סטיבנס, מתקשה להתגבר על האובדן של ארוסה, דני דוקט. היא אף זוכה לירושה מפתיעה על סך 8.7 מיליון דולר, אותם היא מחליטה לבסוף לתרום לטובת בניית מרפאת חינם ע"ש דני דוקט בתוך בית החולים שתטפל במיעוטי יכולת.

ד"ר וובר, מנהל המחלקה, מבקש לפרוש מתפקידו בשל איומי אשתו שאם לא יעשה כן, היא תתגרש ממנו. כל הרופאים הבכירים רואים את עצמם כמועמדים להחליפו אך וובר מציע את משרת המנהל לד"ר שפרד שמסרב להצעה. ד"ר ברק מגלה מורת רוח רבה מכך ולפיכך שוקל את המשך דרכו ב"סיאטל גרייס". כריסטינה יאנג ובן זוגה ד"ר ברק מנסים להתגבר על תוצאות פציעתו של ברק, אותן הוא מנסה להסוות עד שהדבר הופך בלתי אפשרי. בהמשך הוא מציע נישואים לכריסטינה אך בסופו של דבר נוטש אותה בחופת החתונה ועוזב את דירתם המשותפת. ג'ורג' מציע נישואים לד"ר קאלי טורס, מי שמקודמת לתפקיד המתמחה הראשית של בית החולים להפתעתה של מירנדה ביילי, שראתה עצמה כמועמדת הנכונה לתפקיד. ג'ורג לעומת זאת נותר מאחור ביחס לחבריו כאשר הוא נכשל במבחן הסיום של תקופת הסטאז' כשבפניו שתי אפשרויות: לעזוב את התוכנית או להתחילה מחדש.

עונה 4

לאחר סיום הסטאז' כולם, למעט ג'ורג', הופכים למתמחים בכירים. לפיכך, יש להם סטאז'רים משלהם ובהם מתמחה חדשה - לקסי גריי, אחותה למחצה של מרדית' מצד אביה. ג'ורג' שנכשל במבחני הסיום מתחיל את הסטאז' מחדש כאשר מרדית' היא המתמחה האחראית עליו. בעוד הרומן בין איזי וג'ורג' מתפתח אך לא ממש מצליח בהתחלה. קאלי מתקשה לעמוד בלחץ של התפקיד החדש ונתקלת ביחס מזלזל מצד רופאים אחרים ובמיוחד מצד ד"ר מירנדה ביילי שראתה את עצמה כמועמדת מובילה לתפקיד המתמחה הראשית. לבסוף ביילי מקבלת את התפקיד במקום ד"ר טורס. דרק ומרדית' נפרדים ודרק יוצא עם אחות בשם רוז. דרק ומרדית' עובדים על ניסוי קליני חדש ונאלצים להתמודד עם המון אבדות. ד"ר אריקה האן שהופיעה לראשונה בפרק בסוף העונה השנייה, מחליפה את ד"ר ברק בתפקיד ראש מחלקת קרדיולוגיה ונהפכת לחברה מאוד קרובה של ד"ר טורס. רבקה (אווה) חוזרת לבקר את אלכס עם הודעה על הריון, שמתגלה בהמשך כהריון מדומה, ולאחר ניסיון התאבדות מאושפזת בבית החולים. מרדית' מתחילה בטיפול פסיכולוגי שעוזר לה להבין יותר את אמה ואת עצמה.

עונה 5

בעונה החמישית קאלי טורס שבינתיים הספיקה להתגרש מג'ורג' ולגלות עניין בנשים - מפתחת את הקשר שלה עם אריקה האן. בעקבות גילויה של אריקה על פרשת כבל קוצב הלב של דני דוקט ועל החוסר אתיות שבדבר - היא מדווחת על כך למרכז ההשתלות ועוזבת את סיאטל גרייס. בהמשך מגיעה רופאה חדשה, ד"ר אריזונה רובינס, מומחית ילדים אשר מפתחת קשר רומנטי עם ד"ר טורס. בעונה זו מתווסף לצוות הקבוע של הסדרה רופא חדש, ד"ר אואן האנט (קווין מק'קיד), ההופך לראש מחלקת טראומה. ד"ר האנט השתחרר מהצבא לאחר שיחידתו ספגה אבדות קשות ועדיין מתמודד עם צלקות רבות שנותרו משירותו הצבאי ובמקביל הוא מפתח קשר רומנטי עם כריסטינה יאנג.

למורת רוחו ולמרות בקשתו המפורשת של דרק, מארק סלואן יוצר קשר רומנטי עם לקסי גריי. מי שהתחילה את הקשר הייתה לקסי שבאה לביתו ואומרת לו שהיא מכבדת אותו ומבקשת שילמד אותה. איזי מטפלת במי שהיה אמור לקבל את לבו של דני, ובעקבות זאת מתחילה לראות את רוחו של דני והיא ודני "מתחילים להיות חברים". לאחר מכן, היא מגלה שההזיות הן תוצאה של סרטן "מלונומה גרורתית" - שהתפשט לכבד, לעור ולמוח שלה והיא מתאשפזת בבית החולים. דרק שפרד, למרות כל המכשולים, עובר לגור עם מרדית'. אמו פוגשת אותה, ונותנת לו את טבעת הנישואין שלה, כדי שיציע נישואין למרדית'. אך משבר פוקד את שפרד בעקבות מותה של מטופלת והוא משליך ברגע של כעס את הטבעת ליער לעיניה של מרדית'. לבסוף הוא מציע לה נישואין שוב בצורה רומנטית, תוך סקירת העבר המשותף שלהם בעזרת הניתוחים.

בשני הפרקים האחרונים של העונה אלמוני נדרס על ידי אוטובוס כשהוא מציל אישה ומובל לבית החולים כשאת פניו לא ניתן לזהות בשל הפגיעות הרבות שעבר. לפיכך, איש אינו יודע כי מדובר למעשה בג'ורג'. לבסוף, הוא מצליח לכתוב על ידה של מרדית' 007 - הכינוי שהוצמד לו בעונה הראשונה והיא מיד מבינה שמדובר בג'ורג'. החתונה של מרדית' ודרק הייתה אמורה להתקיים, אלא שבשל מצבה של איזי, שאירגנה את כל החתונה - מי שמתחתנים במקומם הם אלכס ואיזי. מאחר שמרדית' ודרק לא התחתנו רשמית, הם החליטו להתחתן באופן לא רשמי על ידי חתימת הסכם על פתק כחול דביק (post it). בסוף העונה מצבם של איזי ושל ג'ורג' מתדרדר ולא ברור האם ישרדו.

עונה 6

ג'ורג' מת ומצבה של איזי מדרדר. למרות בקשותיה המפורשות שלא להחיותה, אלכס מסרב ולמעשה מציל את חייה. יחד היא ושאר חבריו של ג'ורג' מתמודדים עם אובדנו ועם קשייה של איזי בדרך להחלמתה. בשל המצב הכלכלי של בית החולים, מתקיים מיזוג עם בית החולים "מרסי ווסט" ונקרא מחדש "בית חולים סיאטל גרייס מרסי ווסט". בעקבות המיזוג מצטרפים מתמחים חדשים לבית החולים, בהם ד"ר ריד אדמסון (נורה זהטנר), ד"ר ג'קסון אייברי (ג'סי ויליאמס), ד"ר צ'ארלס פרסי (רוברט בייקר) וד"ר אפריל קפנר (שרה דרו). בנוסף, דמות חדשה נוספת היא, ד"ר טדי אלטמן (קים רייבר), מנתחת ומומחית קרדיולוגיה ששירתה יחד עם ד"ר אואן האנט, בו היא מאוהבת. עקב המיזוג של בית החולים מופעל על המתמחים לחץ רב להוכיח עצמם כדי שלא יפוטרו. לפיכך, איזי, שעדיין מתמודדת עם הסרטן, חוזרת לעבוד למרות חששותיו של אלכס. לאחר שכשלה בטיפול במועמדת להשתלה, היא מפוטרת. מתוך הבנה מוטעית שאלכס גרם לפיטוריה, היא משאירה לו מכתב ועוזבת אותו ואת בית החולים.

מרדית' תורמת לאביה חלק מהכבד שלה לאחר שלקה בכשל בכבד בשל עברו כאלכוהוליסט, אך לא משום שהוא אביה אלא מתוך רחמים על לקסי אחותה. בעקבות הופעתה של ביתו (שלא ידע על קיומה) ההריונית של מארק, לקסי נפרדת ממנו וחוזרת לגור עם מרדית' ודרק. לאחר עזיבתה של איזי אלכס מנסה להמשיך הלאה, איזי מופיעה שוב בהמשך העונה ומציעה לו לחזור לחיות יחד אך אלכס דוחה אותה והם מתגרשים. מנהל מחלקת הכירורגיה (צ'יף) וובר חוזר לשתות אלכוהול ובשל כך נכשל בניתוח שערך. דרק מחליט לספר זאת למועצת המנהלים, שמחליטה לתת לו מינוי זמני בתור צ'יף, התפקיד שבו תמיד חשק. ריצ'רד ובר פונה לגמילה וחוזר לאחר מכן כרופא מן המניין.

העונה מסתיימת לאחר שבן זוגה של מנותחת לשעבר של ד"ר וובר שמתה מוות מוחי וד"ר שפרד הורה לנתק אותה ממכשירי ההנשמה, פותח במסע ירי ופוצע 18 אנשים ומתוכם 11 מתו וחלק מן הפצועים והמתים הם מצוות בית החולים. גם דרק נורה וכריסטינה נאלצת לנתחו בזמן שאקדח היורה מוצמד לה לרקה בניסיון לאיים עלייה ברצח אם לא תפסיק לנתח אותו מיד. למרות שכריסטינה אמרה לה לא להיכנס, מרדית' נכנסת לחדר הניתוח ומבקשת מהיורה שירה בה שכן הוא רוצה לפגוע "עין תחת עין" ובדיוק באותו הזמן שהיורה מכוון לכיוון מרדית' את האקדח אואן מנסה להדוף את היורה אך היורה יורה בו בכתף. כריסטינה וג'קסון אייברי גורמים ליורה וגם למרדית', להאמין שדרק נפטר. מרדית' ואפריל נאלצות לנתח את אואן תוך כדי שמרדית' עוברת הפלה טבעית במהלך הניתוח, בזמן שהיורה, מתאבד בגלל שטיפת המוח של ריצ'רד וובר. לבסוף, כריסטינה בעזרת אייברי, מצליחה להציל את דרק.

עונה 7

העונה מתחילה בניסיון הצוות להתמודד עם הטראומה של מסע הירי בבית החולים. כדי להתחיל את מסע ההחלמה של הצוות ולבחון את התמודדותם ויכולתם להמשיך לתפקד כרופאים, מוזעק הפסיכולוג אנדרו פרקינס לבית החולים. פרקינס הוא מומחה בטיפול בטראומה ומי שאמור לאשר להם האם להמשיך לנתח. לאחר שנורה, דרק מחליט באופן ספונטני להתפטר מתפקידו כמנהל וחוזר לנתח. בעוד המנתחים האחרים מקבלים במוקדם או במאוחר אישור לנתח, רק כריסטינה לא זוכה לאישור המיוחל. בעקבות לחצם של אואן וטדי על הצ'יף כריסטינה מקבלת אישור לנתח אך לא דרך ד"ר פרקינס, היא מתמוטטת במהלך ניתוח, לא מסוגלת לתפקד כבעבר ומתפטרת. לבסוף בעזרת דרק חוזרת כריסטינה לבית החולים כאשר היא נתקלת במסע ירי בבית הספר בו היא עוזרת להציל אדם שלבסוף מתגלה כיורה.

אריזונה וקאלי מתכוננות לטוס לאפריקה בשל מענק יוקרתי בו זוכה אריזונה. אך אריזונה מחליטה להיפרד מקאלי בשדה התעופה. בעקבות המשבר, קאלי נכנסת להריון ממארק סלואן. אריזונה, מחליטה לחזור עקב געגועיה לקאלי המסרבת לשוב אליה. לאחר חזרתם של לקסי ומארק - נודע ללקסי על הריונה של קאלי והיא מסרבת להמשיך עמו בקשר. בהמשך היא הופכת לחברתו של ג'קסון אייברי. אריזונה מצליחה להשיב אליה את קאלי וכשהשתיים יוצאות לחופשה במהלכה אריזונה מציעה לקאלי נישואין, הן עוברות תאונת דרכים. הפרק שעסק בתאונה ובניסיון להציל את קאלי וילדתה הנמצאות בסכנת חיים, נעשה כפרק מחזמר. כחלק מהניסיון של אלכס קרב להתקדם במעמדו בבית החולים, הוא מביא קבוצה של חולים מאפריקה לבית החולים. במסגרת זו מובאת גם פעוטה הנקראת זולא, אותה דרק מנתח. דרק מבקש ממרדית' לשקול לאמץ את הילדה והשניים מתחילים בהליך אימוץ ואף מתחתנים באופן רשמי על ידי שופט במקביל לאריזונה וקאלי הנישאות גם הן, בעוד שאותן משיאה מירנדה ביילי.

אדל וובר מגיעה לבית החולים ומאובחנת כחולת אלצהיימר עם קריטריונים מתאימים לניסוי של דרק. מרדית' מחליטה להתערב בניסוי ומחליפה את הפלסיבו אותו אמורה הייתה לקבל לפי נוהל הניסוי, בתרופה פעילה. בשל כך היא מסכנת את עבודתה, עבודתו של דרק ומעמדו של כל בית החולים מול מנהל התרופות. אלכס, שראה את מרדית' יוצאת מהחדר בו נשמרים פרטי הניסוי, מספר זאת לד"ר האנט בהיותו שיכור ומתוך כוונה להתמנות למתמחה ראשי. לבסוף, נבחרת אפריל קפנר למתמחה הראשית. בעוד דרק מסרב לחזור לביתם, מרדית' ודרק מקבלים את האישור על אימוצה של זולא באופן זמני ומרדית' לוקחת אותה הביתה לבד. שם מוצאת אותה כריסטינה, לאחר שאואן ביקש ממנה לעזוב את ביתם כיוון שבכוונתה לבצע הפלה, לאחר שלא התחשבה בדעתו באשר לצעד זה.

עונה 8

בתחילת העונה צ'יף וובר מתפטר בשל הפרשה עם מרדית' ובמקומו מתמנה ד"ר האנט. במהלך העונה מרדית' ודרק משלימים ומאמצים את זולא, ילדה אפריקנית שהגיעה דרך הפרויקט של אלכס קרב. היא נלקחת מהם על ידי הרשויות לאחר שמתגלה הנתק בין דרק למרדית' על רקע ההתערבות בניסוי, אך לאחר מכן מוחזרת להם לעד. מארק חובק חברה חדשה ולקסי וג'קסון נפרדים. הנרי, בעלה של טדי, שהתחתנה איתו תחילה כדי שיוכל להשתמש בביטוח החולים שלה ואחר כך התאהבו, מת במהלך ניתוח אותו מבצעת כריסטינה יאנג בסיועו של ד"ר וובר, מבלי שהיא מודעת לכך שזהו הנרי. יחסיהם של יאנג והאנט עולים על שרטון לאחר ההפלה של יאנג. לאחר שטיפול זוגי לא נוחל הצלחה רבה, האנט בוגד בה והם עוברים לגור בנפרד. אפריל מאבדת את בתוליה לג'קסון בלילה שלפני מבחני ההסמכה. במבחנים עצמם היא נכשלת, בעוד אלכס, מרדית', כריסטינה וג'קסון עוברים. אלכס מחליט לעזוב את סיאטל גרייס לטובת בית החולים הופקינס. גם מרדית' וכריסטינה מחליטות לעזוב (לבוסטון ולמאיו), ואילו אפריל נדחית על ידי כל בתי החולים ומפוטרת מסיאטל גרייס מרסי ווסט מכיוון שאין לה הסמכה רשמית.

בפרק סיום העונה עולים כריסטינה, מרדית', דרק, אריזונה, לקסי ומארק על מטוס לבויזי כדי לסייע בניתוח של תאומים סיאמיים (היות שהם ביצעו ניתוח דומה בעבר שנחל הצלחה רבה) והמטוס מתרסק. לקסי, נתקעה מתחת להריסות והיא גוססת שם. מארק אומר לה שהוא אוהב אותה ושהיא חייבת להישאר בחיים בשבילו, אך היא נהרגת במקום. מרדית', כריסטינה, מארק, אריזונה ודרק ממשיכים להיאבק על חייהם כשלחלקם פציעות קשות. בינתיים ביילי מחליטה להינשא לבן זוגה בן, ואואן מפטר את טדי, המסרבת לעזוב אותו שבור ובודד אף על פי שקיבלה הצעת עבודה מפתה, כדי שתקבל אותה.

עונה 9

הפרק הראשון מתחיל כחודש לאחר התרסקות המטוס, והאירוע מוצג באמצעות שיחות והבזקים מהעבר. כעת מרדית' היא רופאה בכירה בסיאטל גרייס מרסי ווסט וזוכה לכינוי "מדוזה" (על שם המפלצת המיתולוגית המקפיאה במבטה) בקרב המתלמדים החדשים, שכן היא קשוחה ומפחידה אותם. בהמשך היא מגלה שנכנסה להיריון, אולם חוששת לספר את הבשורה בשל עברה הלא מוצלח עם ניסיונות כניסה להיריון וההפלה הטבעית שעברה. היא לא מספרת על כך אפילו לכריסטינה, שכן לאור ההיסטוריה הרפואית שלה מדובר בהיריון בסיכון. מארק, שסבל מפצעים קשים בעקבות ההתרסקות, מובא חסר הכרה לסיאטל ושם נכנס למצב של תרדמת. לאחר שלושים יום הוא מנותק ממכשירי ההנשמה כבקשתו ומת. כריסטינה עוזבת לטובת תת-התמחות בקרדיולוגיה במיניסוטה, שם היא מתיידדת עם רופא מבוגר על סף פרישה בשם ד"ר תומאס. קאלי נאלצת לקבל החלטה לכרות את רגלה השמאלית של אריזונה, ולבית החולים מגיע רופא ילדים בכיר אחר שממלא את מקומה, איתו אלכס מתקשה להסתדר. דרק נאלץ להפסיק לנתח עקב פציעה בידו, ועובר להרצאות ומלמד מתמחים. בהמשך מנסה קאלי למצוא טיפול חלופי לידו של שפרד, כך שיוכל לשוב ולנתח. מי שנקראת לעזור היא ליזי, אחותו של דרק שמוכנה לתרום עצב מרגלה עבור הניתוח שדרק עובר בידו. לבקשתו של אואן, אפריל חוזרת לעבוד בבית החולים, לאחר שאואן מגיע עד מקום מגוריה כדי לבקש זאת ממנה. בהמשך היא הופכת להיות בת זוגו של ג'קסון, אך הם נפרדים לאחר שהוא נפגע מהיחס שלה אליו. כריסטינה נמצאת בניגוד אינטרסים בין הרצון של הממונה עליה, ד"ר פרקר, איתו היא מקיימת קשר רומנטי, לגרום לתומאס לפרוש, לבין יחסיה הקרובים עם תומאס, אליו התחברה ולמדה ממנו. בסופו של דבר, תומאס מתמוטט בניתוח ונפטר, אירוע שגורם לכריסטינה לשוב לסיאטל גרייס ולהתגבר על הפחד שלה מטיסות בעקבות ההתרסקות. חברת התעופה של המטוס שהתרסק מציעה לכלל הרופאים השותפים להתרסקות סכום כסף גדול בתמורה לאי-תביעה, אך הם מסרבים להצעה ומחליטים לתבוע.

בעצת עורכי הדין, הם תובעים את בית החולים במקום את חברת התעופה או הטייס. האנט מגלה שהעובדה שהוא נשוי לכריסטינה עלולה להוות ניגוד אינטרסים רציני בהתנהלות התביעה מול בית החולים, ואומר לכריסטינה שהוא רוצה להתגרש. בתחילה היא חושבת כי הקשר ביניהם נגמר, אך הם חוזרים להיות יחד. אדל וובר, שהתגלתה כחולת אלצהיימר, מתה במהלך ניתוח בו השתתפה ביילי בערב חתונתה - דבר שגרם לה לאחר לאירוע. בית המשפט חייב את בית החולים לפצות כל אחד מהניצולים בסכום של 15 מיליון דולר. כתוצאה מכך, בית החולים נמצא במשבר כלכלי עצום ואואן מעסיק יועצת כלכלית בשם אלנה קייהיל. אלנה מייעצת בין היתר לסגור את חדר המיון ומעוניינת למכור את בית החולים למשקיע חיצוני. הניצולים מחליטים לרכוש את בית החולים בעצמם מכספי הפיצויים, אך מכיוון שחסר להם כסף על מנת לבצע את הרכישה הם מחפשים משקיע. אמא של ג'קסון מוכנה להשקיע בשם קרן "הרפר אייברי", ולהפוך את ג'קסון לנציג הוועדה בדירקטוריון.

שלושה מטופלים של ביילי לאחר ניתוח חוזרים לבית החולים עם זיהום ושניים מתים כתוצאה מכך. בעקבות המקרים מזמנים הדירקטוריון (שבתקופה זו הם למעשה מרדית', דרק, כריסטינה, ג'קסון והשאר) את הוועדה המשפטית כדי לחקור את ביילי. לאיש מהם אסור לדבר איתה על שום דבר שקשור למטופלים, לשלומם או להתקדמות החקירה. לאחר שהמטופל השלישי מת ביילי מתפרקת ומסתגרת, אלא שלבסוף מתגלה כי אמנם ביילי אכן חלתה במחלה, אבל הזיהום אצל המטופלים נגרם לא עקב רשלנות, אלא כתוצאה מבעיה בייצור סוג הכפפות שאיתן מנתחים הרופאים, שהוחלפו בעקבות המשבר הכלכלי. ביילי מתקשה לסלוח לכולם על שהתייחסו אליה כאל פושעת ומפחדת מחדרי ניתוח בגלל המוות שנגרם. היא עדיין מסתגרת ולא מדברת עם איש מהם במשך ימים עד לחזרתו של בעלה, דבר שמשפר את הרגשתה.

בפרק סיום העונה, מתחוללת סופה ובית החולים נותר ללא חשמל. מרדית' סובלת מצירים ונכנסת לניתוח קיסרי בחדר ניתוח חשוך. הכל נראה כשורה ונולד לה ולדרק בן, אך בהמשך מתגלה כי נפילתה במדרגות מוקדם יותר באותו היום גרמה לדימום פנימי בבטנה המסכן אותה. ביילי מתעשתת לאחר האירועים שנגרמו ממחלתה והמטופלים שנפגעו מכך, מנתחת את מרדית' ובכך מצילה את חייה. לאחר שאריזונה בוגדת בקאלי עם לורן, מנתחת שהגיעה לבית החולים לטיפול במקרה מסוים, הן מתעמתות ומבינות למעשה שהן לא מתאימות זו לזו. בדומה להן, גם כריסטינה שעדיין אוהבת את אואן בוחרת שלא להמשיך עמו בקשר בעקבות רצונו העז לגדל ואפילו לאמץ ילדים, ולמנוע ממנו את החלום רק בגלל שהיא לא מעוניינת. מתיו הפרמדיק מציע הצעת נישואים רומנטית לאפריל שמסכימה, אך לאחר מאורעות הפרק היא מתוודה בפני ג'קסון על אהבתה אליו. בסוף הפרק, ביילי מחפשת את ריצ'רד כדי להתנצל על המילים הקשות שהטיחה בפניו בפרשת החקירה ואז רואים את ריצ'רד שרוע על הרצפה, שרוף, ככל הנראה לאחר שהתחשמל כשהפעיל את מתג גנרטור החירום של בית החולים.

עונה 10

העונה נפתחת כאשר מצב בית החולים בעקבות הסופה מחמיר ואנשים חולים לא מפסיקים להגיע. ברוקס מוצאת את ריצ'רד לאחר שרוס שיקר לה וביקש ממנה לעשות זאת, אך מתחשמלת בעצמה ומאבדת את ההכרה. רוס וביילי מוצאים את ריצ'רד וברוקס, ברוקס נכנסת לניתוח בזמן שכריסטינה וביילי מתלבטות בשאלה האם לנתח את ריצ'רד או לא. ביילי, כריסטינה ואואן פונים למרדית' ומספרים לה שהוא מינה אותה לאפוטרופוס שלו ועליה להחליט אם לנתח אותו והיא בוחרת לעשות זאת. ברוקס לא שרדה את הניתוח וריצ'רד נכנס לניתוח ושורד אותו ומצבו קשה אך יציב. בהמשך, אביו של אלכס מופיע בבית החולים, אך אלכס לא רוצה שום קשר אליו. ביילי מאובחנת כחולת OCD, הפרעת סדר כפייתית לאחר שובו של בעלה לסיאטל כי פרש מלימודי ההתמחות הכירורגית, היא עוברת טיפול מתאים ומתמודדת. מרדית' וכריסטינה נמצאות ב"מלחמה קרה", לאחר שכריסטינה אמרה למרדית' כי לא תוכל להיות הרופאה הכי בולטת בגלל שכעת היא מקיימת חיי משפחה וכי זה לגיטימי לגמרי. מרדית' עוקצת אותה בטענה כי כל מי שאוהב מה שהיא לא אוהבת (כמו ילדים) אז היא מרחיקה אותו ממנה, ומנסה להתבלט בעבודה על פרויקט גדול להדפסת וריד השער האנושי בתלת מימד, בעוד דרק מחליט לוותר על ניתוחים ולהתמקד בפרויקט ניסיוני שלו ושל קאלי לייצור מכונה רובוטית המתפקדת על פי מחשבה, וזאת כדי לאפשר למרדית' להשקיע בפרויקט שלה בעוד הוא יגדל את הילדים. היחסים בין רוס לכריסטינה מתהדקים. קאלי מחליטה לסלוח לאריזונה על הבגידה לאחר תקופה ממושכת ולאחר שאריזונה יצאה עם המתמחה ליאה מרפי. בפרק הסוגר את מחצית העונה כריסטינה ומרדית' מגיעות לעמק השווה, ריצ'רד במיטבו לאחר שיקום ארוך וממושך, אלכס וג'ו בשיא אהבתם, רוס עובר התמוטטות נפשית בעקבות רגשות האשם שלו על מותה של ברוקס, דרק מקבל שיחת טלפון מסתורית מנשיא ארצות הברית לגבי פרויקט הקשור למדעי מוח האדם. פרק זה הוא למעשה יום חתונתם של אפריל ומתיו, השושבינות הן אריזונה, כריסטינה ומרדית' בגלל כעסה של אפריל על שלוש אחיותיה המכנות אותה "ברווזון". החתונה מגיעה לשיאה כאשר ג'קסון קוטע אותה ומתוודה על אהבתו בפני אפריל אובדת העצות. אפריל עוזבת את הטקס ובורחת עם ג'קסון. הם מחליטים להתחתן והם עוברים לגור יחד והם שומרים על כך בסוד. בשיחה המסתורית שקיבל דרק מנשיא ארצות הברית נאמר לו שהוא נבחר להיות המוביל בפרויקט מיפוי המוח האנושי. מרדית' כועסת כיוון שדרק לוקח על עצמו עוד עבודה למרות הבטחתו לה. לאחר תלונה אנונימית (שהוגשה בידי ליאה מרפי), בבית החולים מחוקק חוק שאוסר יחסים רומנטיים בין עובדים שאינם נשואים / מאורסים וכך מתגלה שאפריל וג'קסון נשואים זוגות בצוות הלא נשואים מרגישים מאוימים. לאחר מכן כריסטינה יאנג מועמדת לזכות בפרס הרפר אייברי אך היא לא זוכה בשל קשר בית החולים עם קתרין אייברי, אך בהמשך מתברר שהייתה אמורה לזכות. ג'קסון ואפריל רבים על אמונותיהם ועל דתם בנוגע לגידול ילדים אפריל עוזבת את הבית וגרה אצל אריזונה וקאלי שמחליטות שהן רוצות ילד נוסף. ריצ'רד נוסע לקתרין כדי להציע לה נישואים אך כאשר הם רבים על רקע אי זכייתה של כריסטינה בפרס. ריצ'רד עוזב בלי להציע לקתרין נישואים. אפריל חוזרת הביתה כדי לקחת נגן שירים והיא פוגשת את ג'קסון והם רבים שוב והיא מספרת לו במהלך הריב על כך שהיא בהריון. כריסטינה נוסעת להרצות בכנס בציריך ושם נודע לה שמי שהזמין אותה הוא ד"ר בורק - מנהל בית החולים שבו באה להרצות. בורק מנסה לשכנע את כריסטינה להישאר כדי לראות את בית החולים שלו ואת המכשור המתקדם בו והיא נשארת. ד"ר בורק מבקש מכריסטינה שתחליף אותו בניהול בית החולים. כריסטינה מסכימה ומחליטה לעזוב את בית החולים גריי-סלואן. ד"ר ביילי מקבלת את המקום של כריסטינה בדירקטוריון, ואילו אלכס את מניותיה בבית החולים, לבסוף מתברר שהרופאה המחליפה את ד"ר יאנג, היא בתם של אליס גריי וריצ'רד וובר, אשר מסרו אותה לאימוץ כשנולדה.

עונה 11

העונה מתחילה במתח בין שני זוגות. מרדית' ודרק וקאלי ואריזונה. קאלי רוצה ילד אך היא לא יכולה להיכנס להריון מאז התאונה שהתרחשה בפרק 18 בעונה השביעית. אריזונה בהתחלה רוצה להיכנס בעצמה להריון אך לאחר שהיא מפילה היא לא רוצה לנסות שוב וגם לא רוצה פונדקאית. הן הולכות לטיפול זוגי סוער שבסופו הן נפרדות. דרק רוצה לנסוע לוושינגטון הבירה כדי לעבוד על פרויקט נשיאותי ומרדית' לא רוצה לעזוב בטענה שכל חייה בסיאטל. תחילה הוא מחליט להישאר עם משפחתו אך בעקבות התפתחויות בינו לבין מרדית' הוא נוסע לבד. בהמשך יש חשדות שהוא בוגד במרדית' עם אחת העובדות שלו ומתברר שהיא נישקה אותו והוא נסוג מזה. דמות נוספה מצטרפת לסדרה - ד"ר הרמן. היא המנטורית של אריזונה בתת-ההתמחות שכירורגיה של העובר. מסתבר שיש לה גידול במוח שאמיליה שפרד (האחות הקטנה של דרק שמתווספת כראש המחלקה הנוירוכירורגית בעונה זו) מנתחת בהצלחה, אך ד"ר הרמן מתעוורת במהלך הניתוח ועוזבת. עוד דמות חדשה לעונה, מגי פירס, אחות למחצה של מרדית' מצד אמה שמחליפה את כריסטינה בתפקיד הקרדיוכירורגית. במהלך העונה אפריל נכנסת להריון אך מתברר שיש לעובר מחלה קשה והוא לא שורד. בסוף העונה דרק נוסע לוושינגטון להתפטר מעבודתו ובמהלך הנסיעה לשם נתקל בתאונה קטלנית. הוא מטפל בכל הפצועים וכשנכנס למכוניתו כדי להמשיך בדרכו משאית מתנגשת בו והוא נהרג. לאחר המוות הקשה של דרק, מרדית' לקחה את ילדיה ונסעו מסיאטל למשך כ-9 חודשים. בפרק האחרון הכפול נודע שמרדית' נכנסה להריון בהיותו של דרק חי ובסוף הפרק מרדית' ילדה את הבת שנקראה על שם אמה של מרדית', אליס, ולאחר ההתאוששות חזרה מרדית' לסיאטל וממשיכה את חייה כרגיל.

עונה 12

העונה החלה ב-24 בספטמבר 2015 וכוללת 24 פרקים. העונה עוסקת במרדית' לאחר מות בעלה, דרק. אחותה החדשה, מגי, ואמיליה (אחותו של דרק) עוברות לגור בבית הישן של אליס גריי. מרדית' מתחילה ללמד אנטומיה בבית החולים ומתמודדת עם מתמחה חדשה - פני, שטיפלה בדרק לפני מותו. ביילי ממונה לתפקיד ראש מחלקת הכירורגיה ומעסיקה את ניית'ן ריגס, בהמשך מתברר כי האנט בעל היסטוריה שלילית איתו. אפריל חוזרת משירותה בצבא ומנסה לשקם את יחסיה עם ג'קסון, אך לחינם, למרות מאמציה ג'קסון פגוע קשות ורוצה גירושים. בפרק שפותח את החצי השני של העונה מרדית' מותקפת על ידי מאושפז שטיפלה בו ונפצעת קשה. מרדית' מאבדת שמיעה זמנית אך מחלימה מפציעותיה עם הזמן וחוזרת לבריאות מלאה. לאחר זמן ממושך של וויכוחים בין ג'קסון לאפריל, ג'קסון ואפריל מתגרשים אך אפריל נכנסה להיריון לפני הגירושים בלי לספר לאף אחד חוץ מאריזונה ואלכס. אפריל דורשת מאריזונה שלא תספר לג'קסון בשום פנים ואופן. אך אריזונה מספרת לג'קסון. לאחר שקת'רין אמא של ג'קסון מגלה זאת היא מציעה לו לתבוע את אפריל ולקבל משמורת מלאה על הילד אך ג'קסון מסרב ומנסה להשלים עם אפריל. מרדית' מגלה שניית'ן היה בעלה של אחותו של אואן, מייגן שנעלמה כאשר עלתה על מסוק שלא שב. אמיליה ואואן מפתחים קשר ובסוף העונה מתחתנים. קאלי מתאהבת בפני, פני זכתה בשנה התמחות בפרויקט רפואי נחשב בניו יורק ומציעה לקאלי לבוא איתה. קאלי מסכימה ומדברת עם אריזונה על זה, אריזונה מתנגדת מאחר שסופיה לא תראה אותה, אריזונה וקאלי הולכות למשפט שבסופו אריזונה זכתה במשמורת מלאה על סופיה. בן, בעלה של ביילי יילד אישה בהיריון כאשר לא היו רופאים בכירים שיטפלו בה וכתוצאה מכך הרג אותה ואת בנה הקטן שנולד הוא הושעה מההתמחות לתקופה ולאחר מכן הוחזר לאחר שיילד את אפריל והציל אותה ואת בתה. לאחר תקופה ארוכה שג'ו מסרבת להתחתן עם אלכס אלכס נפרד ממנה. ג'ו נהיית שיכורה כתוצאה מכך מספרת למתמחה דה לוקה שהיא נשואה כבר וברחה מבעלה שהכה אותה. דה לוקה מחזיר אותה הביתה והיא והוא בטעות נפלו למיטה, ואלכס שבדיוק הגיע, רואה ומכה את דה לוקה. ניית'ן ומרדית' מתאהבים אך ביום החתונה של אמיליה מגי אומרת למרדית' שהיא אוהבת את נייתן גם.

עונה 13

שידור עונה 13 החל ב-22 בספטמבר 2016 בארצות הברית, וב- 26 בספטמבר 2016 בישראל בצמוד לשידורים בארצות הברית. העונה נפתחת בדיוק מאיפה שנגמרה העונה הקודמת. מרדית', שגילתה שמגי אוהבת את ריגס גם היא, מנסה להתחמק ממנו במשך כל החתונה של אמיליה ואואן, וגם לאחריה. היא מסבירה לו שיש בעיה, מבלי שהיא מספרת לו מהי. אחריי שריגס הפעיל עליה לחץ רב, מרדית' משקרת לו ואומרת שהיא לא מרגישה אליו מה שהוא מרגיש אליה. דה לוקה מגיע לבית החולים שהוא פצוע וגוסס מהמכות של אלכס. כל צוות הרופאים סקרן לדעת מי עשה את המעשה, חוץ ממרדית' שיודעת שזהו אלכס. אלכס מבקש ממנה לא להסגיר אותו לביילי ולמשטרה, אך בסופו של דבר היא מלשינה עליו, באותו זמן שהוא מסגיר את עצמו למשטרה, ונשלח למעצר- דבר העלול לפגוע בקריירתו ורישיון הרפואה שלו. ג'ו ניגשת לחדרו של דה לוקה ומבקשת ממנו שלא יספר את סודה הגדול, הוא כועס עליה, אך מבטיח לה שלא יספר. ג'ו רוצה לעזוב את בית החולים, אך בעזרת ריצ'רד היא משתכנעת ונישארת. בפרק השני של העונה נפתח המשפט נגד אלכס- הוא מואשם בתקיפה מדרגה שנייה, ועלול להיכנס לכלא. מגי מציעה לריגס לצאת לדייט, אך מרדית מבקשת ממנו שיסרב לה בנימוס, והוא עושה זאת. אפריל מתמודדת עם ההורמונים של אחרי הלידה של הארייט, ולא מפסיקה לבכות כאשר היא הולכת הביתה לפניה. ג'קסון מציע לה שהיא והארייט יעברו לגור איתו, עד שתחלים, אך היא מסרבת- בגלל שזה הצעה שלו. דה-לוקה חוזר לעבודה, וג'ו ממשיכה להתייסר. אמיליה ואואן עורכים חנוכת בית- ואמיליה מזמינה את ריגס מבלי שאואן ידע על כך. היא מנסה להשלים ביניהם, אך לא מצליחה, ומבטיחה לאואן שלא תנסה שוב. אמיליה מנסה להיכנס להיריון, אך לאחר שלא מצליחה, היא מגלה שהיא לא רוצה ילדים ומספרת על כך לאואן. אואן מתייסר ומתלבט מה לעשות. ג'ו מספרת לאלכס שהיא נשואה, ובעקבות זה הוא שוקל להסכים לעסקת טיעון- להיכנס לכלא לשנתיים ולבטל את המשפט. הוא רוצה להסגיר את עצמו, אבל דה-לוקה מבטל את ההאשמות נגדו ולא מוכן להגיד לו למה. מספר פרקים לפני כן, מגיעה לבית החולים אלייזה מיניק, שבמקור הייתה אמורה לנהל יחד עם ריצ׳רד את תכנית ההתמחות אך אמרה לביילי שהיא לא עובדת בצוות, וביילי בחרה להוציא את ריצ׳רד מתפקיד מנהל תכנית ההתמחות ולהכניס את אלייזה, מה שגורם להתנגדות חריפה של צוות הרופאים, ואף גורם להשעייתה של מרדית, שחוזרת לעבוד אחרי שריצ׳רד מבקש ממנה להיכנע ולחזור, כדי לא להרוס לעצמה את הקריירה. באותו הזמן מתחיל להתפתח קשר רומנטי בין אלייזה לאריזונה, ובפרק 15 ריצ׳רד תופס אותם מתנשקות. לאחר כמה פרקים ניתן היה להסיק כי דה-לוקה מאוהב בג׳ו ורוצה שהיא תהיה מאושרת, ולכן ביטל את ההאשמות. בינתיים, אמיליה עוברת לגור אצל סטפני ולאחר מכן אצל מרדית. בפרק 16, ג׳קסון ואפריל נוסעים לבית חולים של אייברי במונטנה כדי לטפל בנערה הזקוקה להשתלת גרון, ושם אפריל מגלה שהסיבה היחידה שהוא נסע היא כדי לפגוש את אבא שלו, הוא מוצא אותו, ומגלה שלא אכפת לו ממנו. בסוף הפרק הוא אומר לו את מה שהוא מרגיש והולך.

דמויות

שחקן/ית דמות עונות
‏1 ‏2 ‏3 ‏4 ‏5 ‏6 ‏7 ‏8 ‏9 ‏10 ‏11 ‏12 ‏13
אלן פומפאו מרדית' גריי ראשי
סנדרה או כריסטינה יאנג ראשי
קתרין הייגל איזי סטיבנס ראשי
ג'סטין צ'יימברס אלכס קארב ראשי
טי אר נייט ג'ורג' או'מאלי ראשי
צ'נדרה וילסון מירנדה ביילי ראשי
ג'יימס פיקנס ריצ'רד וובר ראשי
איזאיה וושינגטון פרסטון ברוק ראשי אורח
פטריק דמפסי דרק שפרד ראשי
קייט וולש אדיסון מונטגומרי אורח ראשי אורח
אריק דיין מארק סלואן אורח ראשי אורח
שרה רמירז קאלי טורס חוזר ראשי
קווין מק'קיד אוון האנט ראשי
ברוק סמית' אריקה האן אורח ראשי
ג'סיקה קאפשו אריזונה רובינס חוזר ראשי
ג'סי ויליאמס ג'קסון אייברי חוזר ראשי
שרה דרו אפריל קפנר חוזר ראשי
ג'ייסון ווינסטון ג'ורג' בן וורן חוזר ראשי
קתרינה סקורסון אמיליה שפרד אורח חוזר ראשי
קאמילה לודינגטון ג'ו וילסון חוזר ראשי
ג'ריקה הינטון סטפני אדוארדס חוזר ראשי
גאיוס צ'ארלס שיין רוס חוזר ראשי
טסה פרר ליאה מרפי חוזר ראשי חוזר
קלי מקריירי מאגי פירס אורח ראשי
מרטין הנדרסון נתן האנט-ריגס ראשי

יוצרי הסדרה זכו לביקורות אוהדות עקב שילוב מספר רב יחסית של שחקנים אפרו-אמריקאיים ואסיאתיים בתפקידי מפתח. היוצרים הבהירו שהם לא קבעו מראש את מוצאן של הדמויות אלא בחרו את השחקנים שהתאימו לתפקיד. כתוצאה מליהוק לא אופייני זה לסדרה בשעות צפיית השיא, נכללו בצוות השחקנים ארבעה שחקנים אפרו-אמריקאיים בתפקידים משמעותיים (איזאיה וושינגטון, צ'נדרה וילסון, ג'יימס פיקנס וקלי מקריירי), שחקנית ממוצא אסייתי (סנדרה או), שחקנית לטינית (שרה רמירז) שחקן יהודי (אריק דיין) וגם שחקן סקוטי (קווין מק'קיד).

דמויות עיקריות בסדרה

שלב בהיררכיה דמות שחקן התמחות הגדרת תפקיד עונות
מתמחים בעברם
(Ex-Residents) תת-מתמחים
(Fellowships)
מרדית' גריי אלן פומפאו ניתוחים כלליים ראש המחלקה לניתוחים כלליים, הדמות הראשית בסדרה. אלמנתו של דרק שפרד. החל מעונה 1
אלכס קרב ג'סטין צ'יימברס ניתוחי ילדים מנתח בכיר, גרושה של איזי סטיבנס, בן זוגה של ג'ו. החל מעונה 1
ג'קסון אייברי ג'סי וויליאמס פלסטיקה מנתח בכיר, בן למשפחת אייברי ובנה של קתרין אייברי. גרושה של אפריל. החל מעונה 6
אפריל קפנר שרה דרו ניתוחי טראומה מנתחת בכירה, גרושתו של ג'קסון. החל מעונה 6
כריסטינה יאנג סנדרה או קרדיולוגיה (ניתוחי לב-חזה) מנתחת בכירה, גרושתו של אואן האנט. עזבה לשוויץ בסוף עונה 10. עונות 1–10
לקסי (אלכסנדרה) קרוליין גריי קיילר לי מתמחה, אחותה למחצה של מרדית'. יצאה עם ג'קסון ואלכס, אהובתו של מארק סלואן. מתה בהתרסקות המטוס בסוף עונה 8 עונות 4–8 (הופעת אורח בעונה 3)
איזי (איזבל) סטיבנס קתרין הייגל מתמחה, חלתה בסרטן בעונה 5 ועזבה, אשתו לשעבר של אלכס עונות 1–6
ג'ורג' או'מאלי טי אר נייט מתמחה, הגרוש של קאלי, מת בתחילת עונה 6 עונות 1–5
רופאים בכירים
(Attendings)
ריצ'רד וובר ג'יימס פיקנס, הבן ניתוחים כלליים בעבר ראש המחלקה הכירורגית וראש מחלקת ניתוחים כללים, כעת מנתח בכיר, אביה של מגי פירס, התחתן עם קת'רין אייברי בסוף עונה 11 החל מעונה 1
דרק שפרד פטריק דמפסי נוירוכירורגיה ראש המחלקה הנוירוכירורגית לשעבר ומנתח בכיר, בעלה של מרדית', מת בעונה 11 עונות 1 - 11
מירנדה ביילי צ'נדרה וילסון ניתוחים כלליים מנתחת בכירה, ראש המחלקה הכירורגית אחרי אואן האנט, נשואה לבן וורן. החל מעונה 1
אואן האנט קווין מק'קיד ניתוחי טראומה ראש מחלקת טראומה וראש המחלקה הכירורגית לשעבר, בעלה לשעבר של כריסטינה, התחתן עם אמיליה בסוף עונה 12. החל מעונה 5
קאלי טורס שרה רמירז ניתוחים אורתופדיים ראש המחלקה האורתופדית, גרושתה של אריזונה וג'ורג'. עזבה בעונה 12 עם חברתה פני בלייק לניו יורק. עונות 2 - 12
אריזונה רובינס ג'סיקה קפשאו כירורגיה כללית וניתוחי ילדים ראש המחלקה לניתוחי ילדים, גרושתה של קאלי טורס, איבדה את רגלה בהתרסקות מטוס. החל מעונה 5
מארק סלואן אריק דיין פלסטיקה, אף אוזן גרון ראש המחלקה לניתוחים פלסטיים לשעבר, אהובה של לקסי גריי, מת בתחילת עונה 9 בעקבות התרסקות המטוס עונות 2–9
אדיסון מונטגומרי קייט וולש רפואת ילדים, גינקולוגיה, גנטיקה ראש המחלקה לילודה וגינקולוגיה לשעבר, גרושתו של דרק שפרד, יצאה עם מארק סלואן, עזבה בסוף עונה 3 לטובת מרפאה פרטית בלוס אנג'לס. עונות 2 - 3 (הופעות אורח בעונות 1, 4 - 8)
טדי אלטמן קים רייבר קרדיולוגיה (ניתוחי לב-חזה) ראש מחלקת כירורגיית לב-חזה לשעבר, לאחר עזיבתה של אריקה האן, נישאה לחולה על מנת שיהיה לו ביטוח רפואי, פוטרה בעונה ה-8 ועברה לנהל בית חולים בגרמניה. עונות 6–8
אריקה האן ברוק סמית' קרדיולוגיה (ניתוחי לב-חזה) ראש מחלקת כירורגיית לב-חזה לשעבר לאחר עזיבתו של פרסטון ברק, בעונה החמישית ניהלה קשר רומנטי עם ד"ר טורס, עזבה לאחר שגילתה על פרשת קוצב הלב של דני דוקט. עונות 4–5

(הופעות אורח בעונות 2, 3)

פרסטון ברק איזאיה וושינגטון קרדיולוגיה (ניתוחי לב-חזה) ראש מחלקת כירורגיית לב-חזה לשעבר, בן זוגה לשעבר של כריסטינה, בעונה ה-10 הציע לכריסטינה לנהל את בית החולים שלו בשווייץ. עונות 1–3

(הופעת אורח בעונה 10)

מגי פירס קלי מקריירי קרדיולוגיה (ניתוחי לב-חזה) ראש מחלקת כירורגיית לב-חזה לשעבר לאחר עזיבתו של דוקטור ראסל, אחותה למחצה של מרדית', ביתם של ריצ'רד וובר ואליס גריי החל מעונה 11

(הופעת אורח בעונה 10)

אמיליה שפרד קתרינה סקורסון נוירוכירורגיה אחותו הקטנה של דרק שפרד, ראשת המחלקה הנוירוכירורגית, הייתה בעבר מכורה לסמים ונגמלה, התחתנה עם אואן האנט בסוף עונה 12. החל מעונה 11

(הופעות אורח בעונות 7, 8, 10)

ניית'ן ריגס מרטין הנדרסון קרדיולוגיה (ניתוחי לב-חזה) יצא עם אחותו של אואן האנט, ואואן מאשים אותו שבדרך זו או אחרת גרם למותה. התאהב במרדית' בסוף עונה 12. החל מעונה 12
מתמחים
(Interns)
בן וורן ג'ייסון ווינסטון ג'ורג' רופא מרדים בכיר, בהמשך עושה הסבה למנתח מתמחה, בעלה של ביילי החל מעונה 6
ג'ו ווילסון קמילה לודינגטון מתמחה, בת הזוג של אלכס, ילדת רחוב בעברה החל מעונה 9
סטפני אדוארדס ג'ריקה הינטון מתמחה, יצאה עם ג'קסון אייברי, אך הם נפרדו כאשר ג'קסון התוודה באהבתו לאפריל בזמן חתונתה החל מעונה 9
שיין רוס גאיוס צ'ארלס מתמחה, גרם בדרך זו או אחרת למותה של הת'ר, בסוף עונה 10 עוזב עם כריסטינה לשווייץ עונות 9–10
ליאה מרפי טסה פרר מתמחה, בהמלצתו של ריצ'רד היא עוזבת בסוף העונה העשירית להתמחות קלה יותר, יצאה עם אריזונה לתקופה קצרה. חוזרת לבית החולים לאחר הכשרה קצרה. עונות 9 - 10, 13
אנדרו דה לוקה גיאקומו גיאניוטי מתמחה, יצא עם מגי פירס לתקופה קצרה החל מעונה 12 (הופעת אורח בעונה 11)
פני בלייק סמנתה סלויאן מתמחה, הייתה הרופאה של דרק כשהוא מת, הצטרפה לבית החולים, יצאה עם קאלי, זכתה בשנת התמחות בניו יורק, ונסעה ביחד עם קאלי. עונה 12 (הופעת אורח בעונה 11)
הת'ר ברוקס טינה מג'ורינו מתמחה, התחשמלה למוות בפרק הראשון של העונה העשירית עונה 9
דמויות נוספות ניקול הפרמדיקית ג'ף פרי פרמדיקית החל מעונה 1
קרלוס טורס הקטור אליזונדו אביה של קאלי. החל מעונה 3
אדל וובר לורטה דיוויין אשתו של ריצ'רד וובר, במהלך הסדרה חולה באלצהיימר ומתה בזמן חתונתה של מירנדה ובן באמצע עונה 9 עונות 1–9
תאצ'ר גריי ג'ף פרי אביהן של מרדית' ולקסי גריי. אשתו השנייה מתה בבית החולים. מרדית' תרמה לו כבד. אלכוהוליסט. החל מעונה 1 הופעות אורח בעונות 3, 6
אליס גריי קייט ברטון כירורגיה כללית אמן של מרדית' גריי ומגי פירס, סבלה ממחלת אלצהיימר בשנות חייה המאוחרות ולבסוף נפטרה מבעיה בלב, ניהלה רומן עם ריצ'רד וובר, נחשבת לאחת המנתחות הטובות בהיסטוריית סיאטל גרייס וזכתה פעמיים בפרס הרפר-אייברי. עונות 1–3

הופעת אורח בעונות 8, 11

האחות אוליביה שרה אוטרבק אחות בבית החולים, ניהלה רומן קצר עם אלכס קרב ועם ג'ורג' או'מאלי במקביל. פוטרה בעת המיזוג בין בתי החולים "סיאטל גרייס" ו"מרסי ווסט". עונות 1–6
דני דוקט ג'פרי דין מורגן ארוסה המת של איזי סטיבנס, היה מטופל בבית החולים לפני מותו, חוזר בעונה השלישית כהזיית טרום מוות של מרדית' ובעונה החמישית כהזיה של איזי הנגרמת כתוצאה מהסרטן שלה. עונות 2, 3, 5
פין דנדרדיג' כריס אודונל הווטרינר לשעבר של הכלב של מרדית', לאחר מכן הפך לחבר שלה ונאלץ להתמודד על תשומת לבה לדרק שפרד. עונות 2–3
רבקה פופ (אווה) אליזבת ריזר מטופלת לשעבר בבית החולים, סבלה מאמנזיה, התאהבה באלכס ועזבה למענו את בעלה, אך מאוחר יותר בגלל ניסיונה להתאבד אושפזה בבית חולים לחולי נפש. עונות 3–4
ד"ר וויט אמי מאדיגן פסיכולוגית עונות 4–5
סיידי האריס מליסה ג'ורג' חברתה של מרדית' מהקולג', מתמחה בבית החולים אך עוזבת לאחר זמן קצר. עונה 5
ריד אדמסון נורה זהטנר החברה הטובה ביותר (לשעבר) של אפריל קפנר. הגיעה ממרסי ווסט בעונה השישית ומתה בפיגוע הירי. עונה 6
הנרי ברטון סקוט פולי בעלה של טדי אלטמן, שנישא לה כדי שיוכל לזכות בביטוח רפואי, אך לאחר מכן התאהבו, מת בעונה השמינית בניתוח על ידי כריסטינה. עונות 7–8
ד"ר אלנה קייהל קונסטנס זימר היועצת הרפואית שמגיעה לעזור בעקבות התביעה. עונה 9
קתרין אייברי דבי אלן אורולוגיה אמו של ג'קסון, התחתנה עם ריצ'רד בפרק הסיום של עונה 11. הופעות אורח החל מעונה 8
מת'יו ג'סטין ברנינג פרמדיק, ארוסה של אפריל, אך היא עוזבת אותו לטובת ג'קסון ביום החתונה שלהם. עונות 9–10
איליי דניאל סנג'טה אח, בן זוגה לשעבר של ד"ר ביילי. עונות 7–8

ביקורות

"האנטומיה של גריי" היא פרויקט טלוויזיוני ראשון של התסריטאית והמפיקה שונדה ריימס. הסדרה זכתה במספר פרסי אמי וגלובוס הזהב, והוכתרה כ"תוכנית השנה" ב-2006 מטעם איגוד מבקרי הטלוויזיה. כמו כן הוענק לסדרה התואר "Future Classic" מטעם ה-TV Land Awards, טקס פרסי טלוויזיה אמריקאי העוסק בעיקר בסדרות קלסיות או סדרות העתידות להפוך לקלסיקה טלוויזיונית.

עם זאת, היו מבקרי טלוויזיה שתהו האם יש מקום בלוח השידורים האמריקאי לדרמת בית חולים נוספת, במיוחד כאשר "ER", סדרת בית חולים הוותיקה של NBC, ירדה במדורג. כמו כן ציינו רבים את הדמיון בין "האנטומיה של גריי" וסדרה אחרת של רשת NBC "סקראבס".

ביקורות נוספות על הסדרה כללו תלונות בנוגע להצגה מרושלת ומופשטת של מחלות וניתוחים שונים וליחסים חופשיים מדי בין רופאים מתמחים לרופאים מומחים ב"סיאטל גרייס". כמו כן, במהלך שידור העונה הראשונה של הסדרה התלוננו ארגוני האחיות בארצות הברית על "היחס המזלזל שלו זוכים האחים והאחיות בסדרה מצדם של גיבורים-רופאים". באחד מפרקי העונה השנייה נעשה ניסיון לפייס את המתלוננים - בפרק מתוארת שביתת האחיות ב"סיאטל גרייס" ואי יכולתם של הרופאים להמשיך בעבודה סדירה ללא עזרתן.

ספין אוף

לאור הצלחתה של הסדרה, החלה רשת ABC להפיק סדרה-בת בשם "מרפאה פרטית". במרכז הסדרה, שעלתה לשידור ב-2007, עומדת דמותה של ד"ר אדיסון מונטגומרי (קייט וולש). הסדרה מתרחשת בלוס אנג'לס אליה עברה ד"ר מונטגומרי בעקבות הצעת עבודה מפתה. בין השחקנים המשתתפים בסדרה ניתן למנות את איימי ברנמאן, בנג'מין בראט ופול אדלשטיין.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ Moorcroft, Josh (15 באוגוסט 2016). "'Grey's Anatomy' Season 13 Premiere Date: When Do The Cast Return For The New Season?". Inquisitr. נבדק ב-15 באוגוסט 2016. {{cite web}}: (עזרה)