רד בנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף עמי ויזל)
רד בנד
Red Band
להקת הרד בנד במופע ספיישל פורים במועדון הקומפורט בתל אביב, 2010
להקת הרד בנד במופע ספיישל פורים במועדון הקומפורט בתל אביב, 2010
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-2005
סוגה רוק, פולק, גרסאות כיסוי, קומדיה
שיתופי פעולה בולטים מספר אמנים רב בישראל
חברים
ארי פפר, מיכה דומן, עמי ויזל

רד בנדאנגלית: Red Band) היא להקת בובנאים ישראלית המשלבת מוזיקה וקומדיה בצורה ייחודית. הלהקה הוקמה על ידי ארי פפר, מיכה דומן ועמי וייזל. הלהקה מפעילה בובות של מספר דמויות קבועות: רד אורבך (סולן), פונצ'ו (גיטריסט), לפטי (קלידן, מתופף ובסיסט). בנוסף קיימת בובה של פיליפ שמופיעה בהופעות חיות.

הלהקה הוקמה בשנת 2005 כמופע רחוב בשם "The Puppet Folk Revival", בהמשך כיכבה בסדרת טלוויזיה בשם "Red Band" בהוט, ובשנת 2013 סולן הלהקה רד אורבך הוביל את התוכנית "המופע של רד ודביר" בערוץ 2, שעונתה השנייה יצאה בשנת 2015 ועונתה השלישית ב-2016.

במשך השנים הופיעה הלהקה ברחבי הארץ ובסיבובי הופעות בינלאומיים שכללו פסטיבלים, מועדונים ומופעי רחוב. הלהקה מבצעת גרסאות כיסוי לשירי רוק מוכרים לצד שירי פולק אמריקאים עממיים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה התחילה את דרכה בשנת 2005 בשם "The Puppet Folk Revival" (מילולי: "תחיית פולק הבובות") כאשר ניגנה במופעי רחוב בשדרות רוטשילד, מדרחוב נחלת בנימין, באירועי תרבות ובמועדונים בתל אביב.

בשנת 2006 יצאה הלהקה לסיבוב הופעות בינלאומי שכלל השתתפות בפסטיבל אמנות רחוב "Tárrega" (טרגה) וכמו כן הופעות רחוב באמסטרדם, ברצלונה, ניו יורק ועוד.

בקיץ 2008 שינתה הלהקה את שמה ל"Red Band" והפכה לסדרת טלוויזיה בכיכובן של הבובות. הסדרה שודרה על ידי חברת HOT, והגדילה את החשיפה של הלהקה.

בין השנים 20082010 ערכה סיבוב הופעות בישראל, וביולי 2009 השתתפה בפסטיבל הסרטים היהודי בסן פרנסיסקו. בין השנים 20112013 ערכה הלהקה סיבוב הופעות נוסף ברחבי ישראל והופעות בהודו, גרמניה וקוסטה ריקה. המופעים נערכו במועדונים, מכללות, פסטיבלים בינלאומיים ואירועי התנדבות.

בשנת 2014 פרסם רד אורבך קמפיין לרשת הביגוד "HOODIES" ביחד עם הדוגמנית בר רפאלי, הפרסומת נפסלה לשידור בשעות היום בעקבות תכנים מיניים ששידרה והותרה לפרסום רק משעה 22:00 בערב.[1]

בשנת 2024 התארח בתור מנחה נוסף בספיישל פורים של "מונית הכסף" שבו התמודדו השחקנית והדוגמנית עדן פינס והמנטליסט ליאור סושרד.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לכל אחת מן הבובות נבנתה דמות, עם אישיות שלמה שתואמת את מקומו בלהקה:

בסרטון שעשה יחד עם רביד פלוטניק טען כי ״רד אורבך״ הוא שם הבמה שלו, ושמו האמיתי הוא שמולי פינקלשטיין.

  • פונצ'ו – הגיטריסט הקשוח. מופעל על ידי מיכה דומן. דמותו של פונצ'ו היא של גבר קשוח, זאב בודד וחובב אופנועים, המנסה לעת זקנה להימנע מהתהוללויות חסרות אחריות שאפיינו את חייו עד כה.
  • לפטיקלידן, מתופף ובסיסט הלהקה. מופעל על ידי עמי ויזל. גם לפטי הוא רוקר מזדקן שעבר שינוי בחייו וכיום מאמין בשלווה ובשלום. דמותו מוצגת כהיפי זקן וחברותי.

השמות פונצ'ו ולפטי נוצרו בהשראת השיר "Poncho and Lefty"[2] של זמר ומלחין הפולק טאונס ואן זאנט. במהלך הפרק הראשון של העונה השנייה הסביר אורבך ששמות אלו כנראה אינם שמותיהם האמיתיים - כשפגש בהם לראשונה, אחד מהם לבש פונצ'ו, והשני עמד משמאלו (לפטי, left באנגלית - שמאל), ומאז אינו טורח ללמוד את שמותיהם. עם זאת, שאר הדמויות מכנות אותם בשמות אלה וגם הם עצמם, כך שמה שרד אמר נתפס כנכון.

  • פיליפ - נוכח במופע ובסדרת הטלוויזיה, חבר של הלהקה ואף הוא מופעל על ידי מיכה דומן. פיליפ הוא עכבר, ולמעשה הוא ספק הסמים (דילר) של הלהקה. דמותו היא של חובב מוזיקה ומעריץ מספר אחת של רד, אשר מרבית הזמן הוא מסומם או חווה הזיות.
  • ג'וניור - זמר צעיר ובנו של רד מנישואים כושלים. מופעל גם על ידי ארי פפר. בפרקים בסדרה שסובבים סביבו לרוב יש לו בת זוג שבסוף בוגדת בו עם אביו, לאחר שהצליח לפתות אותה. יחסיו בינו לבין אביו הם לרוב יחסי אהבה-שנאה. כמו אביו, גם הוא לא מדבר עברית. באחת התוכניות של "המופע של רד ודביר" מספר רד שסידר לבנו עבודה בתוכנית "ערב טוב עם גיא פינס".

סדרת הטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Red Band
סוגה קומדיה מוזיקלית מוקומנטרית
כותבים ירון ניסקי, דורון צור, שרון קנטור, דרור נובלמן, איתי רייכר, בני בשן, ארי פפר, אילן שפלר
בימוי איתן צור, קרן חכמה
שחקנים ארי פפר, עמי ויזל, מיכה דומן, צבי שיסל, שי אביבי, דורית בר אור
פרסים פרס האקדמיה לטלוויזיה לסדרה קומית
ארץ מקור ישראל
שפות אנגלית, עברית
מספר עונות 2
מספר פרקים 18
הפקה
מפיק ענב שנהר
חברת הפקה MyTv
עורכים לי ירדני, אבירם בוכריס
שידור
רשת שידור HOT
תקופת שידור מקורית יולי 2008 – אפריל 2011
קישורים חיצוניים
"Red Band" באתר HOT
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סדרת הטלוויזיה שודרה בערוץ ה-VOD של הוט,[3] בין החודשים יולי 2008 לאפריל 2011 וכללה 18 פרקים. הייתה זו הסדרה הישראלית הראשונה אשר הופקה עבור שירות VOD. מאוחר יותר שודרה העונה הראשונה גם בערוץ HOT3.

העונה הראשונה נכתבה בידי ירון ניסקי, דורון צור, שרון קנטור ודרור נובלמן ובוימה על ידי איתן צור וקרן חכמה, והעונה השנייה נכתבה על ידי דרור נובלמן, ארי פפר ואילן שפלר.

כמו במופעי בובות נוספים בעולם, שהידוע שבהם הוא "החבובות", מקפידה מאוד הסדרה שלא להציג את חברי הלהקה כבובות אלא כדמויות אנושיות לכל דבר. זוויות הצילום והסצינות המבוימות מאפשרות את הפעלתן הסמויה של הבובות, הן בתנאי האולפן והן בצילומי החוץ. בנוסף, בכל יחסי הציבור של הסדרה ובפרסומיה, נמשכת ההקפדה על בניית דמותם של חברי הלהקה ככוכבי רוק לכל דבר. כך, למשל, התראיין רד בתוכניות האירוח של עינב גלילי ולונדון את קירשנבאום.

באוגוסט 2009 הסדרה זכתה בפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה בקטגוריית הסדרה הקומית.[4]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה היא קומדיה מוזיקלית מוקומנטרית הבנויה כאילו היא סדרה תיעודית, העוקבת אחר ניסיונות הקאמבק של הלהקה לאחר הצלחתה הקצרה בסוף שנות השישים והתפרקותה ב-1973. במסגרת אותו קאמבק התאחדו חברי הלהקה, לאחר שהסולן רד חזר מארצות הברית, והם עורכים חזרות יחד עם אמנים ישראלים אמיתיים שונים. כסדרה תיעודית כביכול, מצולמת התוכנית מנקודת מבטו של הצלם העוקב אחר חברי הלהקה בזמן החזרות ובחייהם הפרטיים.

לצד הבובות משחקים שחקנים אמיתיים: צבי שיסל בתפקיד המפיק של הלהקה (אלברט), דורית בר-אור בתפקיד היחצ"נית (דפנה) ושי אביבי בתפקיד הפסיכולוג (ד"ר נוימן) המעביר להם טיפול קבוצתי. האמנים המופיעים בתוכנית מגלמים את עצמם ובכל פרק מבוצע לפחות קטע מוזיקלי משותף אחד כעיבוד לשיר רוק מפורסם. האמנים שהשתתפו בסדרה הם שלום חנוך, הבנות נחמה, אביב גפן, אפרת גוש, שלומי שבן, מארינה מקסימיליאן בלומין, מוש בן ארי, מאור כהן, שלומי סרנגה, תיסלם, מירי אלוני ואבי טולדנו אשר שיחק בקדימון של התוכנית.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2011 עלתה לשידור העונה השנייה, אותה כתבו דרור נובלמן וארי פפר, בערוץ קומדי סנטרל בהשתתפות: משינה, נינט טייב, רמי פורטיס, ברי סחרוף, מרסדס בנד, הדג נחש, מתיסיהו, יהודית רביץ, שלומי שבת ואסף אבידן והמוג'וז.

לאחר שינויים במבנה הערוצים של חברת הוט, הסדרה שודרה בערוץ החדש קומדי סנטרל, במקום בערוץ HOT3. מאוחר יותר שודרו שתי עונות הסדרה בערוץ HOT3 בפורמט HDTV.

המופע של רד ודביר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המופע של רד ודביר

באוקטובר 2013 עלתה לשידור בערוץ 2 ("רשת") תוכנית בידור בסגנון 'לייט נייט' סאטירי בכיכובם של רד אורבך ודביר בנדק. בינואר 2015 החלה העונה השנייה של התוכנית, ובסוף מרץ 2016 החלה העונה השלישית.

בכל פרק הגיע אורח מפורסם לאולפן ואומן מוזיקלי שמבצע בסוף התוכנית שיר יחד עם להקת "רד בנד". בתחילת כל תוכנית שודרה סצנה המתרחשת מאחורי הקלעים של התוכנית בבימויו של איתן צור. במסגרת המופע בשנת 2013, הוציאה הלהקה עם שרית חדד חידוש לשיר "Baby can I hold you", של טרייסי צ'פמן, שבהמשך יצא כסינגל.[5]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "Red Band" - אוסף ביצועים מסדרת הטלוויזיה (2011)
  • "המופע של רד ודביר" - אוסף ביצועים מסדרת הטלוויזיה "המופע של רד ודביר" (2014)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רד בנד בוויקישיתוף

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נועה הרשקוביץ‏, פרסום ראשון: הפרסומת הסקסית של בר רפאלי נפסלה לשידור, באתר וואלה!‏, 30 במרץ 2014
  2. ^ Poncho and Lefty בוויקיפדיה באנגלית
  3. ^ פרומו לסדרה Red Band, פורסם לקראת שידור התוכנית
  4. ^ עכבר העיר אונליין, רד בנד היא הזוכה הגדולה של טקס פרסי האקדמיה, באתר הארץ, 27 באוגוסט 2009
  5. ^ SaritHadadOfficial (2013-11-21), שרית חדד ורד בנד בביצוע נדיר לטרייסי צ'פמן Baby can I hold you - Sarit Hadad, נבדק ב-2018-08-27


הקודם:
2008 - "הכל דבש"
פרס האקדמיה לטלוויזיה - סדרה קומית
2009 - "Red Band"
הבא:
2010 - "רמזור"