שיחת משתמשת:Hanay/ארכיון1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Hanay, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,‏odedee שיחה 19:58, 3 במאי 2009 (IDT)


הסבר לויקיפדית מתחילה[עריכת קוד מקור]

שלום. ראיתי שאת מסתבכת מעט, ואשמח לעזור. ראשית, אל תשאירי את מספר הטלפון או כתובת המייל שלך. ניתן לשוחח בדף זה או בדף השיחה שלי. איך ניתן לעזור? yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומים 15:36, 5 במאי 2009 (IDT)
שלום חנה, רציתי ליידע אותך שעניתי לך בדף השיחה שלי. בדרך כלל אנו ממשיכים בשיחות היכן שהתחילו, והצדדים עוקבים אחרי תשובות להודעות דרך רשימת המעקב - קישור למעלה בדף. ‏odedee שיחה 16:26, 5 במאי 2009 (IDT)

הודעה לינשוף[עריכת קוד מקור]

כתבתי לך בדף השיחה שלך אבל לא חתמתי לפי הכללים, אני לא בטוחה אם ראית את שאלותיי. אם לא, אכתוב את השאלות שוב Hanay - שיחה 16:02, 5 במאי 2009 (IDT)

ראיתי ועניתי. בואי נמשיך את הדיון שם. yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומים 16:03, 5 במאי 2009 (IDT)

מאיזה ספר הסריקה? הידרו - שיחה 18:20, 5 במאי 2009 (IDT)

מזר ע', 1990,"תקופת הברזל א" מבוא לארכיאולוגיה של א"י בתקופת המקרא.

אני סימנתי את המסע עצמו ואת הערים. אני בקשר עם ינשוף. שאלתי אותו אם התהליך בסדר, הוא ביקש ממני להעלות ולאחר מיכן יבדוק Hanay - שיחה 18:28, 5 במאי 2009 (IDT)

האם יש לך קשר ליוצרי הספר או להוצאה? הידרו - שיחה 01:06, 6 במאי 2009 (IDT)

אין לי קשר. בחרתי במפה זו כי היא סכמטית מאד. אם יוצר בעיה אפשר למחוק. אשמח לקבל הסבר האם יש אתר שבו אני יכולה להיות בטוחה שהמפות זמינות לשימוש. ראיתי בכל מיני ערכים למשל בערך תל דור מפה שמישהו יצר אותה, קשה לי להאמין שיוצר הערך יצר אותה. Hanay - שיחה 08:59, 6 במאי 2009 (IDT)

סימנתי את המפה למחיקה כיוון שזו הפרת זכויות יוצרים. המפה בערך תל דור אכן חופשית. הידרו - שיחה 16:40, 6 במאי 2009 (IDT)
האם יש לך מושג מהיכן נלקחה המפה של תל דור? אולי אוכל למצוא שם מפה של ישראל ומצרים שהינה חופשית ולסמן עליה את המסלול. אודה לך אם תוכל לתת לי את המידע Hanay - שיחה 17:46, 6 במאי 2009 (IDT)
נושא רישוי התמונות הוא סבוך, כי אנו מקפידים להשתמש ככל שניתן רק בתמונות חופשיות. את יכולה לראות את מקורה של כל תמונה בלחיצה עליה - בתחתית הדף יופיעו פרטי הוויקיפד שהעלה אותה, ופרטי הרישיון שלה ומקורה. במקרה של המפה בתל דור, מעלה התמונה הוא משתמש:Costello שיצר אותה בעצמו. אני מציע לפנות אליו בדף השיחה שלו, ייתכן שיוכל לסייע ליצור תמונה חופשית למסע הזה. תוכלי גם לשאול בויקיפדיה:דלפק ייעוץ אם מישהו אחר יכול להציע מפות מתאימות אחרות. בברכה, ‏odedee שיחה 19:52, 7 במאי 2009 (IDT)

כל הכבוד. עבודה יפה. עושה רושם שאת כבר שולטת ברוב הדברים. מקווה שעזרתי. ועוד דבר קטן:

שלום Hanay,

תודה על כתיבתך בוויקיפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך. אין עניין דווקא בהצגת פרטים אישיים. לכן, תוכל להציג את עצמך מבלי לחשוף פרטים אישיים.
באפשרותך ליצור כעת את דף המשתמש שלך, באמצעות כניסה לדף "משתמשת:Hanay/ארכיון1". יצירת הדף תקל על הנפגשים בעריכותיך לדעת מי עומד מולם, ותחשיב יותר את עריכותיך כוויקיפד מן המניין.

בברכה, yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומים 15:32, 9 במאי 2009 (IDT)

הי ינשוף עזרת לי רבות, השקעתי מאמץ כדי ללמוד, ואני משוכנעת שיש לי עוד רבות ללמוד, ועוד אזדקק לעזרה Hanay - שיחה 16:24, 10 במאי 2009 (IDT)

שלום, תשומת הלב לצ'טאלהייקOri‏ • PTT16:20, 18 במאי 2009 (IDT)

בדיוק עכשיו גיליתי את הערך, והתבאסתי. חיפשתי לפני שהתחלתי לכתוב את הערך. מכיוון שנוהגים לכתוב צ'טלהויוק ולא כפי שנכתב בערך לא מצאתי. אשמח ללמוד איך אפשר לעשות חיפוש טוב יותר. השאלה היא מה אני עושה עכשיו? Hanay - שיחה 16:25, 18 במאי 2009 (IDT)
תקח את מה שכתבת ותשלב בערך הקיים, ותוסחף שם מה שבא לך. אחרי שתגמור, תהפוף את הערך שכתבת להפניה. ‏Ori‏ • PTT17:04, 18 במאי 2009 (IDT)
איני יודעת (אני אישה) איך לעשות הפניה אשמח לקבל הסבר. אני מבקשת בשלב זה לא למחוק את הערך שכתבתי. אני אשלב בערך הקודם. בנוסף אשמח לקבל תשובה לגבי הבדיקה. איך אני יכולה לעשות בדיקה טובה יותר כדי שלא אכתוב ערך שכבר קיים. מאוד מדכה להשקיע שעות בעבודה שהולכת לאיבוד Hanay - שיחה 17:19, 18 במאי 2009 (IDT)
סבבה. קחי את הזמן שלך. לא מוחקים כלום. כשאת מסיימת לעבוד על הערך שפתחת ומוציאה ממנו את כל מה שרצית, תמחקי את כל התוכן, ובצד ימין למעלה יש לך חלון "בחר תבנית להוספה". תבחרי דף הפניה ובטקסט שישתל תכניסי את שם הערך שאליו את רוצה להפנות. לגבי חיפוש, מערכת החיפוש של ויקיפדיה היא לא טובה, והיא לא מסוגלת לתת תוצאות אנולוגיות. כל אחד אוכל אותה בהיסטוריה שלו כאן פעם אחד לפחות. עובדים על השיפור, אבל זה לא קשור לוויקיפדיה העברית ולכן אין לנו שליטה על זה. עד אז, יש כמה פתרונות - 1. היכרות של מאגר הערכים בתחום העניין שלך. זה קורה לאט לאט. 2. חיפוש בקטגוריות הרלוונטיות. 3. התייעצות. 4. חיפוש ערכים קרובים. לדוגמה במקרה שלנו היסטוריה של טורקיה. בכל אופן, אין מה להתבאס, העבודה היא לא לחינם, המידע תשלבי אותו בערך הקיים. ‏Ori‏ • PTT17:27, 18 במאי 2009 (IDT)
נ.ב. - עיקר שכחתי - השיטה הכי טובה היא להיכנס לערך באנגלית ולראות אם יש אינטרוויקי לעברית. ‏Ori‏ • PTT17:32, 18 במאי 2009 (IDT)
אורי שלום. נכנסתי לערך באנגלית, לא מצאתי איך רואים אם יש איטרוויקי לעברית, אבל אני חדשה ויתכן ואיני מזהה נכון. אודה לך אם תוכל לבדוק עבורי ואם יש תפנה אותי למקום המתאים. ואם אין תנחה אותי איך עושים זאת. אשמח גם לראות דוגמא בערך אחר. תודה Hanay - שיחה 15:03, 31 במאי 2009 (IDT)
מצד שמאל ברשימת השפות תופיע המילה "עברית". אם אין מילה כזו, אין אינטרוויקי (אין לינק), אבל עדיין יתכן שיש ערך בעברית בכל זאת. זה כמו מרקרים לסרטן. אם אין זה לא אומר שאתה בריא, אם יש, אתה חולה. ‏Ori‏ • PTT18:05, 31 במאי 2009 (IDT)

מאיר ריבקין[עריכת קוד מקור]

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה, שנילישיחה 16:40, 3 ביוני 2009 (IDT)

ראה התייחסותי בדף השיחה שלך, אבקשך לבטל את המחיקה Hanay - שיחה 16:59, 3 ביוני 2009 (IDT)

שלום חנה, כיוון שדפי השיחה של הערכים מיועדים לדיון אודות הערך, העברתי את תשובתי לשאלתך השנייה לדף השיחה שלך. אם תכנסי ל"רשימת המעקב שלי" בתפריט שנמצא תמיד בראש העמוד, תראי שבחלק העליון של העמוד ברשימת המעקב יש קישורים שימושיים. אחד מהם (בשורת ה"מיוחדים" הוא קישור ל"ערכים חדשים". אני תמיד מסתכל בדף הזה ואם שם הערך מסקרן או מעניין אותי, אני נכנס לראות מה כתבו שם. את אותה טבלה של קישורים שימושיים מקבלים גם בדף של "שינויים אחרונים" שנמצא תמיד בצד ימין של הדף. אל תתייאשי מכל מיני דברים שאת לא יודעת עדיין לעשות. זה לא ממש חשוב. אני פה כבר יותר מ-4 שנים ועדיין מתקשה, או לא יודע, הרבה דברים שכל החברה בני ה-18 עושים בחצי שניה, מה שאינו גורע כמעט מהנאתי מהכתיבה כאן. בהצלחה.אודי - שיחה 23:04, 8 ביוני 2009 (IDT)

שלום אודי, תודה על התשובה המפורטת ותודה על העידוד. כתושב הנגב אני מקוה שהערך שכתבתי המבוסס על עבודה שהכנתי באוניברסיטה מוסיף לך ידע על האזור. מעולם לא ביקרתי באתר ואני מקוה שיש עוד מה לראות שם. אשמח אם תוכל לבקר שם לצלם ולהוסיף את הצילומים לערך. Hanay - שיחה 15:37, 9 ביוני 2009 (IDT)

מתי כבשו הישראלים את תל דן? ‏Ori‏ • PTT14:57, 12 ביוני 2009 (IDT)

שלום אורי, השאלה שלך לא לגמרי ברורה לי, קראתי את שכתוב בערך ולפי מיטב ידיעתי המידע נכון. על פי המקרא בני שבט דן כבשו את העיר ליש כי הם לא הצליחו לכבוש את כל השטח שיועד להם (אזור גוש דן של ימינו), חלק מהאזור נשאר בידי האמורי, ומשפחות שלא יכלו להתיישב בנחלה שנפלה להן בגורל הלכו לחפש מקום אחר להתיישב בו. הממצאים הארכאולוגים לא סותרים את הכתוב בספר שופטים. תקופת השופטים מתוארכת לשנים 1200 לפנה"ס עד 1000 לפני הספירה תקופה הנקראת בארכאולוגיה של ארץ ישראל "ברזל 1 " Hanay - שיחה 10:41, 14 ביוני 2009 (IDT)
או קי, חנה, תודה. כלומר, אנחנו לא יודעים מתי בדיוק תל דן נכבשה, בין 1200 ל-1000? זה מה שאת אומרת לי בעצם? ‏Ori‏ • PTT10:43, 14 ביוני 2009 (IDT)
אני מחדד: בהמשך הערך כתוב: "שכבת חורבן הראשונה מיוחסת לבני דן שכבשו את העיר ליש באמצע המאה ה-11 לפנה"ס" - האם נכון? התאריך? ‏Ori‏ • PTT10:44, 14 ביוני 2009 (IDT)
ואני מוסיףך עוד שזה אני כתבתי. קודם היה כתוב "שכבת החורבן הראשונה מיוחסת לבני דן שכבשו את העיר ליש (ראשית האלף ה-1 לפנה"ס)" - זה נראה לי מאוחר מידי. ‏Ori‏ • PTT10:50, 14 ביוני 2009 (IDT)
יש אסכולות שונות בארכאולוגיה לגבי הכרה והבנת הארועים כפי שמופיעים בתנ"ך. מקובל היום לתארך את תקופת השופטים לתקופה שציינתי. אין תיארוך מדויק לארועים המתוארים בספר שופטים. הייתי נזהרת לגבי התאריכים שאתה כותב לגבי מאורעות בתקופה זו, יש בידי את אטלס כרטא לתולדות ארף ישראל הכולל לוח כרונולוגי. על פי לוח זה דוד עלה למלוכה ב-מ 1006 לפנה"ס. מאורעות השופטים ארעו לפני כן. אבל לפי אסכולת ת"א דוד ושלמה בכלל לא היו קיימים. Hanay - שיחה 11:14, 14 ביוני 2009 (IDT)
או קיי. הרבה תודה. ‏Ori‏ • PTT12:23, 14 ביוני 2009 (IDT)

היי חנה, יש לך עניין לכתוב ערך יסודי ביותר שחסר לנו? (אנ')Ori‏ • PTT22:10, 19 ביוני 2009 (IDT)

הי אורי, בלימודי הארכאולוגיה שלי התרכזתי במסופוטמיה, אנטוליה וארץ ישראל בתקופת המקרא. אין לי כל הכרות עם התרבות של קנוסוס. ראיתי שיש ערך מאד גדול באנגלית, וכדי לכתוב אותו אני צריכה לללמוד אותו מהתחלה. נסה למצוא מישהו המתמצא בנושא, אם לא תמצא אהיה מוכנה לכתוב. אני משקיעה עכשיו זמן לסדר את כל התרבות של מסופוטמיה, לפני התקופה של שומר, הוספת ערכים הקשורים בשומר ולאחר מכן אבדוק את אשור ובבל . מצאתי שיש לעשות סדר בתיארוך התקופות בקישורים השונים וגם בקטגוריות המקושרות לנושאים, מצאתי שאין שיטה אחידה. מהי הדרך לפתוח קטגוריות חדשות? ראיתי שבאנגלית יש קטגוריות משנה לשומר, בבל ועוד.. אני חושבת שזה רעיון טוב Hanay - שיחה 22:25, 19 ביוני 2009 (IDT)
שום בעיה. ‏Ori‏ • PTT22:28, 19 ביוני 2009 (IDT)
אשלים את מה שאורי שכח. קטגוריות חדשות נפתחות כמו ערך חדש. אם תוסיפי לערך קטגוריה שלא קיימת היא תוצג לך באדום. לחיצה עליה פותחת את דף הקטגוריה (כמו דף ערך חדש), ולחיצה על שמירה תיצור לך אותה. אני נוהג לכתוב כמה מילים בראש הדף על מנת להסביר בכמה מילים את סוג הערכים שיופיעו בקטגוריה, אבל אין זה חובה. מה שכן, רצוי מאוד לקשור לקטגוריה האנגלית המקבילה (שוב באותה הדרך בה קושרים לערכים רגילים, למשל [[en:Category:Sumer]]). בהצלחה, אביהושיחה 23:58, 19 ביוני 2009 (IDT)
אה, סליחה. את השאלה לא ראיתי ‏Ori‏ • PTT00:02, 20 ביוני 2009 (IDT)
חן חן על התשובה המפורטת Hanay - שיחה 17:40, 20 ביוני 2009 (IDT)

שלום חנה,

לאחר ההתכבות הקצרה ביננו, אני מציע שתעשי את האיחוד שרצית לעשות בערכים אודות אשור. מילאת את כל החובות מעל ומעבר למצופה ולמקובל. כמו כן, אשמח לסייע לך בכל שאלה או בקשה. הרגישי חופשיה לפנות אלי בדף שיחה או במייל. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 19:50, 20 ביוני 2009 (IDT)

לוגלזגיסי[עריכת קוד מקור]

למה השם מאויית ככה? אם אני זוכר נכון, אני למדתי אותו כלוגלזאגסי (אבל אני בספק אם שמרתי את המחברת). לא-יודע - שיחה 21:24, 21 ביוני 2009 (IDT)

אני למדתי לוגלזגיסי. באנציקלופדיה עברית הם כותבים לוגלזגסי, אבל מנקדים אם חיריק מתחת ל-ג השניה. באנגלית כתוב Lugal-zage-si . קראתי את כללי הניקוד של שמות לועזיים בויקיפדיה ושם נכתב במפורש לא להשתמש באות א' כתחליף לקמץ. הנכון ביותר הוא לנקד. Hanay - שיחה 10:03, 22 ביוני 2009 (IDT)
נראה ששתי האפשרויות קיימות, אני לא בטוח מה ההבדל ביניהם. אם בחרת באחת, אנא שני את כל המופעים של האחרת (בסרגון מאכד יש כרגע חוסר אחידות). לא-יודע - שיחה 01:15, 23 ביוני 2009 (IDT)
אתמול תיקנתי גם בערך סרגון מאכד Hanay - שיחה 11:13, 23 ביוני 2009 (IDT)
יש עוד שני מופעים בסרגון מאכד ואחד בארך. תודה. לא-יודע - שיחה 11:23, 23 ביוני 2009 (IDT)
תוקן, תודה על תשומת הלב Hanay - שיחה 11:28, 23 ביוני 2009 (IDT)

קטגוריות מיותרות[עריכת קוד מקור]

שלום חנה,

שמתי לב שאת מרבה להוסיף קטגוריות לערכים שאת כותבת. ובכן, חלק מהקטגוריות האלה מיותרות. צריכה להיות זיקה ברורה וחד ערכית בין הערך לקטגוריה. לא מספיק שהערך שייך באופן כללי לנושא שבו עוסקת הקטגוריה. כמו כן, אם יש קטגוריה צרה יותר שיכולה להתאים לערך יש לבחור בה. אף על פי שאין בעיה בכך שבערך מסוים יש הרבה קטגוריות, כל ערך שמוסף לקטגוריה מעמיס על הרשימה. ואם יש ברשימת ערכי הקטגוריה ערכים בעלי זיקה גדולה וערכים שקשורים באופן רופף לנושא, הקורא יתבלבל והחיפוש לא יהיה אינטואיטיבי עבורו.

לדוגמה בערך: אומה (עיר) הקטגוריות ארכאולוגיה והעת העתיקה מיותרות. קטגוריה מסופוטמיה היא קטגוריית על שצריכה לכלול את אשור, בבל, שומר וכו'. כלומר, קטגוריה זו לא אמורה להופיע בערכים, אלא רק בקטגוריות כדי לאפשר גלישה מדורגת בעץ הקטגורויות. יחד עם זאת, חסרה קטגוריה אתרים ארכאולוגיים (במקום ארכאולוגיה). גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 20:44, 22 ביוני 2009 (IDT)

שלום גילגמש, קראתי את שנכתב בויקיפדיה בנושא קטגוריה, על פי מה שהבנתי רצוי לשייך לכל קטגוריה שיש לה קשר כדי להרבות את הקישורים. האם לא הבנתי נכון? אני המשכתי בקו שנקטו קודמי בכתיבת ערכים על ערים שומריות, רק הוספתי את הקטגוריה מסופוטמיה וכן יצרתי קטגוריה שומר. חשבתי שמן הראוי שתהיה אחידות בקטגוריות למרות שלדעתי עדיין יש אי סדר גדול בקטגוריות). בערך en:Umma מופיעות הקטגוריות הבאות:Sumerian cities, Archaeological sites in Iraq, Former settlements in Iraq, AncientNearEast-stub, archaeology גם הן רבות. אני לא מוצאת מדיניות אחידה. בדקתי גם את הערך en:Larsa ושם יש קטגוריות קצת שונות למרות שצריכות להיות דומות למדי. Hanay - שיחה 11:25, 23 ביוני 2009 (IDT)
שלום חנה,
יש להזכיר שאין קשר בין הפרויקט האנגלי לפרויקט העברי. לכל ויקי חוקים משלה. כתבתי לעיל את הכללים המקובלים בוויקי העברית (כמובן שיתכנו יוצאי דופן, אך זה הכיוון המקובל כאן). אף על פי שקישורים הם דבר מועיל, אין טעם לקשר לכל דבר שיש לו קשר כזה או אחר לערך. אחרת כל הערך יהיה כחול והקישורים המועילים יטבעו בים הקישורים הזוטרים והקורא יאבד את ההקשר. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 15:31, 23 ביוני 2009 (IDT)
שלום גילגמש, תודה על ההבהרות, אני אעבור על הערכים שכתבתי ועל הערכים האחרים הקשורים בשומר ואצמצם את הקטגוריות. Hanay - שיחה 17:01, 23 ביוני 2009 (IDT)

תודה רבה על הרתמותך למיזם תרגום ה- 70. רציתי לוודא עמך האם הבנתי כי את לוקחת על עצמך את הרחבת הערך כתב יתדות במסגרת המיזם? בהצלחה לכולנו ותודה על השתתפותך, ארז נמרוד כהן - שיחה - מיזם תרגום ה- 70 03:55, 4 ביולי 2009 (IDT)

הבנת נכון (אתה לא ישן בלילה?) Hanay - שיחה 07:48, 4 ביולי 2009 (IDT)
לא כל כך. נדודי שינה מהיערכות לקראת נסיעה ממושכת לארצות הברית. ארז נמרוד כהן - שיחה - מיזם תרגום ה- 70 18:31, 4 ביולי 2009 (IDT)
כיתוב תמונה

האם יכולה להשלים את השמות שמופיעים במפה בעברית, מעבר למה שרשמתי: דמשק, קדישה, אוגרית, חאלב, תדמור, חרן, אור, מארי. ‏Ori‏ • PTT19:18, 6 ביולי 2009 (IDT)

אורי, בשליפה אני מזהה את הערים הבאות: כרכמיש, אללך, אבלה. לגבי Urkish - לא הייתי קוראת לה אור, אלא אורקיש. היום יש חוקרים אשר חושבים שזוהי אור כשדים המוזכרת בתנ"ך ולא אור השומרית. כפי שכתבתי לך, לדעתי רצוי להימנע מלקרוא לערים שמות משוערים מהתנ"ך כאשר הזיהוי אינו ודאי. לגבי יתר הערים שאינן מזוהות, אני אבדוק לפי שמות התילים באנגלית ואנסה לזהותן. Hanay - שיחה 22:47, 6 ביולי 2009 (IDT)
אוקיי תודה. אני ממתין. ‏Ori‏ • PTT23:03, 6 ביולי 2009 (IDT)

כנ"ל:

כיתוב תמונה
  • אזורים: אשור, אכד, שומר, עילם.
  • נהרות: פרת, חידקל.
  • ערים: אוגרית, כנש, חאלב, נינוה, אשור, אכד, מארי, בבל, אור, שושן, ניפור, ארך. יש שתי חסרות שאני לא מכיר - Kish ו-Isin. תשלימי? ‏Ori‏ • PTT19:56, 6 ביולי 2009 (IDT)
מדובר בערים: קיש, איסין. אין להם עדיין ערכים ואני מתכננת לכתוב אותם. לגבי אור, אני כמובן חושבת שהשם הנכון הוא אור, בויקיפדיה הערך כתוב אור כשדים Hanay - שיחה 22:47, 6 ביולי 2009 (IDT)
תודה על התרגום. עניתי לך אצלי. ‏Ori‏ • PTT23:03, 6 ביולי 2009 (IDT)

ו/או אולי כדאי לתרגם את המפה הזו:

כיתוב תמונה
גם כאן צריך להשקיע עבודה בחלק מהתרגומים, אני אכין טבלה מסודרת ואנסה לזהות את האתרים Hanay - שיחה 22:47, 6 ביולי 2009 (IDT)

מפה נוספת לתרגום[עריכת קוד מקור]

אני מציעה לתרגם לעברית גם את המפה שלהלן, היא מפה טובה והשתמשתי בה Hanay - שיחה 18:44, 8 ביולי 2009 (IDT)

מסופוטמיה בתקופת חמורבי.
תודה חנה. המטרה היא להעביר את הטבלה הזו אל הסדנה לגרפיקה, כדי שהם יוכלו להכין את הקובץ. כל מה שהם זקוקים זה שני ערכים - מקור ותרגום. בלי הערות נוספות. עיר שלא קיימת, יש לציין לידה "למחוק". או קיי? ‏Ori‏ • PTT18:45, 8 ביולי 2009 (IDT)

טבלת שמות ערים במסופוטמיה באנגלית ובעברית[עריכת קוד מקור]

הי אורי, חרשתי את הספרים בבית את ויקיפדיה באנגלית ואת האינטרנט. להלן הטבלה שלי. אפשר לראות שהשם בעברית ובאנגלית ברובו זהה. המקור העיקרי שלי לשמות האתרים בעברית הוא הספר אטלס כרטא לתולדות ארץ ישראל, ספר ראשון שנכתב ע"י יוחנן אהרוני. ערים באנגלית שלא כתבתי לידם שם בעברית, פירושו שלא מצאתי אותם בשום מקום בעברית. שים לב עיר אחת באנגלית שהופיעה במפה לא נמצאה כלל. אולי היא פיקציה Hanay - שיחה 18:42, 8 ביולי 2009 (IDT)

שם עיר באנגלית שם עיר בעברית
Damas דמשק
Qadesh קֶדֶש
Ugarit אוגרית
Qatna קַטְנָה
Tadmor תדמור
Terqa טרקה
Mari מארי
Ebla אֵבְּלָה
Emar אֵמֶר
Alalakh/Alalah אַלַלַח'
Tuttul תוּתוּל
Dur-Katlimmu דור-קטלימו
Alep/ Aleppo חאלב
Karkemish כַּרְכְּמיש
Harran חרן
Urkish/Urkesh אורקש
Nagar נַגָר
Shekhna שֵחְנָה
Kanes כנש
Niniveh נינוה
Assur אשור
Akkad אכד
Kish קיש
Babel/Babylon בבל
Isin איסין
Uruk ארך
Nippur ניפור
Susa/Suse שושן
Ur אור
Qattara קָטַרַה
Arrapha אַרַפְּחַ'ה
Nuzi/ Nuzu נוזי
Eshnunna אשנונה
Dur-Kurigalzu דור-קוריגלזו
Sippar סיפַּר
Der דֵיר
Borsippa בורסיפה
Larsa לרסה
Eredu ארידו
Lagash לגש
תודה חנה. המטרה היא להעביר את הטבלה הזו אל הסדנה לגרפיקה, כדי שהם יוכלו להכין את הקובץ. כל מה שהם זקוקים זה שני ערכים - מקור ותרגום. בלי הערות נוספות. עיר שלא קיימת, יש לציין לידה "למחוק". או קיי? ‏Ori‏ • PTT18:48, 8 ביולי 2009 (IDT)
אין בעיה, אני אעדכן את הטבלה כפי שבקשת, ערים שיש להן ערכים באנגלית ולא מצאתי שם בעברית אני מציעה לכתוב את השם כפי שמופיע באנגלית באותיות עבריות. מה דעתך? Hanay - שיחה 19:52, 8 ביולי 2009 (IDT)
מעולה. תודה, ‏Ori‏ • PTT19:59, 8 ביולי 2009 (IDT)
סבבה. העברתי לסדנה לתרגום. הרבה תודה. ‏Ori‏ • PTT23:58, 8 ביולי 2009 (IDT)