דואולינגו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Duolingo)
Duolingo
סוג אתר ללימוד שפות
תקופת הפעילות 30 בנובמבר 2011 – הווה (12 שנים)
מייסדים לואיס פון אהן
סברין האקר
שירותים עיקריים לימוד שפות
הרשמה ללא תשלום
שפות תכנות Scala עריכת הנתון בוויקינתונים
https://ar.duolingo.com, https://bn.duolingo.com, https://cs.duolingo.com/, https://de.duolingo.com, https://el.duolingo.com, https://es.duolingo.com/, https://fr.duolingo.com/, https://hi.duolingo.com/, https://hu.duolingo.com/, https://id.duolingo.com/, https://it.duolingo.com/, https://ja.duolingo.com/, https://ko.duolingo.com/, https://nl-nl.duolingo.com/, https://pl.duolingo.com/, https://pt.duolingo.com/, https://ro.duolingo.com/, https://ru.duolingo.com/, https://te.duolingo.com/, https://th.duolingo.com/, https://tl.duolingo.com/, https://tr.duolingo.com/, https://uk.duolingo.com/, https://vi.duolingo.com/, https://zh-cn.duolingo.com/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דואולינגואנגלית: Duolingo) היא חברת טכנולוגיה חינוכית אמריקאית המייצרת אפליקציות למידה ומספקת הסמכת שפה.

דואולינגו מציע קורסים בנושאי מוזיקה,[1] מתמטיקה ולמידת שפות, החל מאנגלית, צרפתית, וספרדית לשפות פחות פופולריות כמו וולשית, אירית, וסוואהילי. שירותים נוספים כוללים את מבחן האנגלית של Duolingo, תוכנית הסמכה מקוונת ו־Duolingo ABC, אפליקציית למידת קרוא וכתוב לילדים. החברה משתמשת במודל פרימיום, עם השירות בתשלום האופציונלי שלה, Super Duolingo שמבטל את הפרסומות באפליקציה ומציע תכונות נוספות.

נכון לספטמבר 2023, דואלינגו הייתה אפליקציית לימוד השפות הפופולרית ביותר בעולם בהתבסס על הורדות חודשיות, עם יותר מ־16 מיליון משתמשים שהורידו את האפליקציה באותו החודש.[2]

סקירה שיטתית של מחקרים על Duolingo מ-2012 עד 2020 מצאה יחסית מעט מחקרים על יעילות הפלטפורמה ללימוד שפה, אך זיהו מספר מחקרים שדיווחו על שביעות רצון והנאה גבוהים יחסית של משתמשים ותפיסות חיוביות לגבי יעילות האפליקציה. מחקרים שיצאו אחר כך הגיעו למסקנה שדואלינגו יעיל ללימוד שפה ולרכישת אוצר מילים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפליקציית דואולינגו כפי שהיא נראית במכשיר סמארטפון

הפרויקט נוצר על ידי פרופסור לואיס פון אהן (אנ') מאוניברסיטת קרנגי מלון ועל ידי הסטודנט סברין האקר (אנ'). האתר הושק בגרסת בטא ב־30 בנובמבר 2011, לאחר שצבר רשימת המתנה של למעלה מ־300,000 אנשים. המטרה המקורית של הפרויקט הייתה שהלומדים למעשה יתרגמו בפועל מסמכים ואתרים שונים משפות שונות לאנגלית.[3] ואכן, עד 19 בינואר 2012 השירות תרגם למעלה מ־45,000 משפטים.

ב־19 ביוני 2012 האתר נפתח לציבור הרחב, והחל מסוף מאי 2013 השירות זמין גם באפליקציה לאנדרואיד ול־iOS.[4]

בראשיתו מומן הפרויקט באמצעת מענק מתוכנית עמיתי מקארתור והקרן הלאומית למדע (NSF)‏,[5][6] והוא מפותח בעיקר באמצעות שפת התכנות פייתון.[7]

באוקטובר 2011 גייסה החברה גם 3.3 מיליון דולרים בקמפיין גיוס שהובל על ידי יוניאון סקוור ונצ'רס ובקמפיין בהשתתפות הסופר טים פריס וחברת A-Grade investments שבבעלות השחקן אשטון קוצ'ר. בספטמבר 2012 גייסה החברה 15 מיליון דולר נוספים בקמפיין גיוס שהובל על ידי New Enterprise Associates (ובהשתתפות יוניאון סקוור ונצ'רס) שהשלים את גיוס ההון של החברה ל-18.3 מיליון דולרים.

ביוני 2013, כשנה לאחר השקתה, נרשמו בדואולינגו למעלה מ-4 מיליון משתמשים. בנובמבר אותה שנה עברה את ה-15 מיליון. ב־9 באוקטובר 2013 הושקה אפשרות בה המשתמשים יכולים להוסיף בעצמם שיעורים בשפות נוספות לאתר, במטרה להרחיב בצורה משמעותית את מספר השפות המוצעות בתוך כשנה.[8]

בפברואר 2014 גייסה החברה 20 מיליון דולר נוספים בקמפיין בהובלת Kleiner Caufield & Byers. לשירות היו רשומים כ-25 מיליון משתמשים, מתוכם כ-12.5 מיליון משתמשים פעילים. ביוני 2014 היו רשומים בשירות 30 מיליון משתמשים.

ביוני 2015 גייסה דואולינגו 45 מיליון דולר בהובלת גוגל קפיטל. ביולי 2017, גייסה עוד 25 מיליון דולר בהשקעה של דרייב קפיטל.

בינואר 2017, הפסיקה החברה את תוכנית התרגום שלה, והפכה את השירות לשירות לימודי בלבד[9] נכון לאפריל 2017 היו לאפליקציה למעלה מחמישים מיליון הורדות בחנות האפליקציות של גוגל פליי בלבד.[8]

באוגוסט 2018 דווח כי בשירות רשומים למעלה מ-300 מיליון משתמשים רשומים.[10]

בדצמבר 2019 גייסה דואולינגו עוד 30 מיליון דולר מחברת ההשקעות CapitalG מבית Alphabet . בשלב זה בדואלינגו דיווחו על 30 מיליון משתמשים פעילים. מספר העובדים בחברה גדל ל־200, ומשרדים חדשים נפתחו בסיאטל, ניו יורק ובייג'ינג.

בדואלינגו תכננו להשתמש בכספים שגייסו כדי לפתח מוצרים חדשים ולהרחיב עוד יותר את הצוות באגפים כמו הנדסה, פיתוח עסקי, עיצוב, יוצרי תוכניות לימודים ותוכן, הסברה לקהילה ושיווק.

בתחילת העשור השני של המאה ה־21 Duolingo נודעה בסרטונים הויראליים שלה בפלטפורמת המדיה החברתית טיקטוק,[11] ובפלפורמת שיתוף לסרטוני וידאו קצרים יוטיוב שורטס, המוצעת על ידי יוטיוב.

באוגוסט 2022 שופר הממשק של Duolingo כאשר מבנה התקדמות הקורס מעיצוב דמוי ענפי עץ, שבו המשתמשים יכלו לבחור מתוך מגוון שיעורים לאחר השלמת שיעורים קודמים, שונה להתקדמות ליניארית. השינוי זכה לביקורת נרחבת מצד משתמשים במגוון ערוצי מדיה חברתית, כולל Reddit וטוויטר.[12] המנכ"ל לואיס פון אהן אמר שאין תוכניות לבטל את השינויים, שנועדו לפשט את Duolingo עבור משתמשים חדשים, וכי תחזוקה של הגרסה הישנה והחדשה בו ביחד תהיה קשה.

באוקטובר 2023 הוציאה Duolingo קורסי מתמטיקה ומוזיקה באנגלית ובספרדית עבור משתמשי iOS.

מודל עסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

המודל העסקי המקורי של האתר היה 'מיקור המונים' כשחברות שונות כמו CNN ו-BuzzFeed היו רוכשות מהאתר שירותי תרגום, שהיו מבוצעים בפועל על ידי הלומדים כחלק מתהליך הלמידה שלהם. בהמשך הלכה והתמקדה האפליקציה בלימוד והפסיקה למכור שירותי תרגום.

כיום רוב האפשרויות באתר ובאפליקציה זמינות למשתמש בחינם, אולם באפליקציה נלווים להם פרסומות רבות. באפליקציה הטלפונית המשתמש החינמי מוגבל באמצעות שיטת ה'לבבות', כשלאחר 5 טעויות עליו לשלם בנקודות, לתרגל או להמתין להתמלאות מאגר הלבבות שלו, על מנת להמשיך ולהתקדם בציר הלמידה (כאשר לומדים דרך האתר אין הגבלת 'לבבות'). גרסת הפרימיום של האתר והאפליקציה, בתשלום, הנקראת ‘Super Duolingo’, היא נקייה מפרסומות, ואין בה 'הגבלת לבבות'. גרסת הפרימיום מאפשרת גם גישה לבחנים, שימוש אופליין באפליקציה ואפשרות להפסיד יום תרגול בחודש מבלי לאבד את הישג 'רצף' התרגול. בגרסת המחשב של התוכנה אין הגבלה למספר הטעויות, ורק לאחר השלמת פרק לימוד מופיעה פרסומת לשניות אחדות.

ב-2012 השיקה החברה את ה'אינקובטור' לפיתוח קורסים חדשים ולשיפורם של קורסים ישנים. עם הזמן התרבו הפניות של דוברי שפות שונות שביקשו לסייע ולפתח קורסים. החל מ-2013 פתח האתר את האפשרות להתנדב בבניית ושיפור הקורסים. בשיאה הגיעה מצבת המתנדבים באתר לכאלף. עם זאת, בעקבות העלייה ברווחיות האתר, במרץ 2021 החליטו בהנהלת החברה שאין זה ראוי להמשיך ולהתבסס על עבודת מתנדבים, והודיע על סגירת תוכנית ההתנדבות, כך שמפתחי הקורסים בעתיד יתוגמלו בשכר. החברה אף הקימה קרן בת 4 מיליון דולרים, שבכוונתה לחלק למתנדבים השונים שפעלו בה לאורך השנים, לצד אירועי הוקרה שתקיים לכבודם, ומסרה כי תציע לחלקם להמשיך ולפעול בחברה בשכר ובמשרות חלקיות.[13]

שירותים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Duolingo[עריכת קוד מקור | עריכה]

Duolingo משתמש בגישה משחקית ללימוד שפה, עם שיעורים המשלבים תרגום, תרגילים אינטראקטיביים, חידונים וסיפורים כדי להפוך את הלמידה למרתקת ומהנה יותר. הוא גם משתמש באלגוריתם ייחודי המתאים לרמתו ולסגנון הלמידה של כל לומד, ומספק משוב והמלצות מותאמים אישית.

Duolingo עבר שלבי עיצוב רבים. זה במקור סיפק למשתמשים "כישורים" שונים שהוצבו לאורך "עץ", שם המשתמשים יכלו להתקדם על ידי השלמת כל מיומנות מעליהם. בכל עת, המשתמש יכול לשדרג את המיומנות, במטרה הסופית להפוך אותה ל"golden" או "legendery". בנובמבר 2022, Duolingo עבר לנתיב בסיוע בינה מלאכותית, שבו הלמידה של כל משתמש מיועלת מבלי להידרש לכמה שיותר החלטות. [14] לאחר המעבר לפורמט החדש הזה, היא הסירה את שיעורי האודיו בלבד שהציעה לשפות מסוימות.

Duolingo גם מספק מרחב תחרותי. בליגות אנשים יכולים להתחרות מול חבריהם או לראות איך הם מתמודדים מול שאר העולם בקבוצות שנבחרו באקראי של עד 30 משתמשים. הדירוג בליגות נקבע לפי כמות ה-"XP" שנצברו בשבוע. תגים ב-Duolingo מייצגים הישגים שהושגו מהשלמת יעדים או אתגרים ספציפיים. [15] שחקנים דיווחו שהמשחוק הוביל לרמאות, פריצות ותמריצים לאסטרטגיות משחק שמתנגשות עם למידה בפועל.

רוב תכונות לימוד השפה שלה הן בחינם, אבל ביישום הנייד ובדפדפן האינטרנט של Duolingo יש פרסומות שמשתמשים יכולים להסיר על ידי תשלום דמי מנוי או קידום קישורי הפניה. תוכנית זו, המכונה "Super Duolingo", כוללת הטבות כגון לבבות בלתי מוגבלים (ניסיונות חוזרים), דילוג על רמות, ללא פרסומות וחידוני התקדמות.

Duolingo מספק תכונות המאפשרות למורים לעקוב אחר ההתקדמות של תלמידיהם.

את הקורסים מפתחים באתר מטעם דואולינגו הנקרא "אינקובטור", ובו ממשק משתמש לפיתוח קורסים.

נכון ליוני 2020, אתר דואולינגו מציע 98 קורסי שפה שונים ב-28 שפות.[16] באפליקציה מעל 300 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם, מהם לפחות 15 מיליון בסין.[17]

קורסים לדוברי אנגלית ספרדית צרפתית גרמנית איטלקית פורטוגזית רוסית שוודית קטלאנית אספרנטו גוארני טורקית נורווגית אוקראינית פולנית ולשית הולנדית אירית דנית וייטנאמית עברית הונגרית יוונית סוואהילי הינדי רומנית קוריאנית צ'כית קלינגונית יידיש אינדונזית יפנית הוואית נאוואחו סינית ואליריאנית גבוהה פינית ערבית קריאולית האיטית קוסה מאורית זולו טמילית קיצ'ה (אנ') יוקטק (אנ') קנטונזית
אנגלית X קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים[18] קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים[18] קיים[18] קיים קיים קיים קיים[18] קיים קיים קיים קיים קיים בפיתוח בפיתוח קיים בפיתוח
ספרדית קיים X קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים קיים בפיתוח בפיתוח
רוסית קיים קיים קיים קיים X בפיתוח בפיתוח
ערבית קיים בפיתוח קיים קיים קיים
טורקית קיים בפיתוח קיים קיים X
צרפתית קיים קיים X קיים קיים קיים[18] קיים
פורטוגזית קיים קיים קיים קיים קיים X קיים[18]
איטלקית קיים קיים קיים קיים X
גרמנית קיים קיים קיים X בפיתוח
סינית קיים קיים[18] קיים בפיתוח קיים[18] קיים[18] קיים בפיתוח
הולנדית קיים קיים קיים
יפנית קיים קיים קיים X קיים
וייטנאמית קיים X קיים
הונגרית קיים קיים
הינדי קיים
יוונית קיים
אוקראינית קיים
צ'כית קיים
פולנית קיים
רומנית קיים
קוריאנית קיים בפיתוח
אינדונזית קיים
תאית קיים
טמילית בפיתוח
בנגלית בפיתוח
טלוגו בפיתוח
טאגאלוג בפיתוח
פנג'אבי בפיתוח

Duolingo ABC[עריכת קוד מקור | עריכה]

Duolingo ABC היא אפליקציה לנייד עבור ילדים צעירים ללימוד אותיות, צלילים, קוליות ומושגים בסיסיים אחרים של קריאה מוקדמת. האפליקציה שוחררה בשנת 2020 והיא חופשית לשימוש. האפליקציה אינה מכילה מודעות או רכישות בתוכה. האפליקציה זמינה ב-iOS וב-Android ונכון לפברואר 2023, היא באנגלית בלבד.

Duolingo Math[עריכת קוד מקור | עריכה]

Duolingo Math היא אפליקציה לנייד ללימוד מתמטיקה יסודית בצורה דומה לאפליקציה המקורית, שפורסמה באוקטובר 2022. כרגע זה זמין רק במכשירי iOS . באוקטובר 2023 הוכרז שDuolingo Math ביחד עם Duolingo music תתאחד עם אפליקציית Duolingo ללמידת שפות[19]. נכון לפברואר 2023, השירות זמין באנגלית ובספרדית.

Duolingo music[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2023, על פי הדיווחים, Duolingo פיתחה קורס מוזיקה חדש שיאפשר למשתמשים ללמוד איך לקרוא ולנגן מוזיקה דרך חוויית הלמידה המותאמת שלו.ב-11 באוקטובר 2023, Duolingo חשפה רשמית את Duolingo Music ב- יוטיוב שורטס, פלטפורמה חדשה בתוך האפליקציה הקיימת המספקת לימוד מוזיקה בסיסית באמצעות פסנתר, תופים ושיעורי תווים. באוקטובר 2023 הוכרז שDuolingo music, Duolingo Math ו־Duolingo יתאחדו לאותה אפליקציה[19]. נכון לינואר 2023 Duolingo music זמינה רק במכשירי iOS, והשירות זמין באנגלית ובספרדית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דואולינגו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sabrina Ortiz, Duolingo פותחת רשימה המתנה לקורס המוסיקה החינמי החדש שלה, הנה איך להיכנס, באתר ZDNET, ‏11 באוקטובר 2023 (באנגלית)
  2. ^ אפליקציות לימוד שפות הפופולריות ביותר לפי מספר הורדות מעודכן לספטמבר 2023, באתר Statista (באנגלית)
  3. ^ שחר סמוחה, ‏מה אתם תורמים לאנושות בכל הקלדת קאפצ'ה? ראיון עם ממציא השיטה, באתר גלובס, 9 במאי 2012
  4. ^ Drippler -http://drippler.com/motorola/droid_4#!945520 Duolingo: Learn a New Language Your Way
  5. ^ "Online Education as a Vehicle for Human Computation". National Science Foundation.
  6. ^ "Learn a language, translate the web". NewScientist.
  7. ^ Duolingo (language tool): What language is Duolingo written in? - Quora
  8. ^ 1 2 "How The Creator of CAPTCHA Will Translate The Entire Internet". FastCompany.
  9. ^ ההודעה על כך בפורום דואולינגו (באנגלית)
  10. ^ frederic lardinois, frederic lardinois, techcrunch.com, 1 באוגוסט 2018 (באנגלית)
  11. ^ Dan Whateley, JP Mangalindan, Meet the TikTok whisperers helping 10 top brands stand out on the app — from Netflix to Duolingo, Business Insider (באנגלית אמריקאית)
  12. ^ Gifford, Bill (2022-12-02). "האם דואלינגו יכולה באמת ללמד אותך ספרדית?". Bloomberg Businessweek (באנגלית). נבדק ב-2022-12-02.
  13. ^ הודעת החברה על סיום תוכנית ההתנדבות (באנגלית)
  14. ^ הכירו את מסלול הלמידה החדש של Duolingo, באתר Duolingo Blog, ‏2022-05-06 (באנגלית)
  15. ^ Huynh, Duy; Zuo, Long; Iida, Hiroyuki (2016). "Analyzing Gamification of "Duolingo" with Focus on its Course Structure". Games and Learning Alliance. Lecture Notes in Computer Science (באנגלית). Vol. 10056. Springer, Cham. pp. 268–277. doi:10.1007/978-3-319-50182-6_24. ISBN 978-3319501819.
  16. ^ Learn a language for free, Duolingo
  17. ^ 张洁, Language-learning app Duolingo bullish on Chinese market - Chinadaily.com.cn, www.chinadaily.com.cn
  18. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 בגרסת בטא
  19. ^ 1 2 Duolingo team, דואלינגו מביא שפה, מתמטיקה ומוסיקה מתחת לגג אחד!, באתר duolingo blog, ‏11 באוקטובר 2023 (באנגלית)