Gypsy (שיר של ליידי גאגא)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Gypsy"
שיר בביצוע ליידי גאגא
מתוך האלבום Artpop
יצא לאור 6 בנובמבר 2013
פורמט הורדה דיגיטלית
סוגה יורו-פופאלקטרופופ
שפה אנגלית
אורך 4:09
חברת תקליטים אינטרסקופ • סטרים-ליין
כתיבה כותבים שונים[1]
הפקה מדיאון, ליידי גאגא
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Gypsyעברית: צועניה) הוא שיר של הזמרת ליידי גאגא מתוך אלבומה השלישי Artpop. השיר נכתב על ידי גאגא עצמה, רד וואן, הוגו לקלרקק ודי ג'יי וואייט שדואו והופק על ידי הדי ג'יי הצרפתי מדיאון וגאגא עצמה.

עם יציאתו נכנס השיר אל המקום ה-26 במצעד השירים הדיגיטליים.[2]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאגא פיתחה את השיר ביחד עם מדאון במהלך סיבוב ההופעות "Born This Way Ball". לטענת גאגא מדובר בשיר האישי ביותר מהאלבום לטענתה השיר מדבר על סיבובי ההופעות שלה בהם היא מסתובבת סביב העולם אך היא רחוקה מהאנשים הקרובים אליה ולכן היא מרגישה בודדה.

השיר בעצם מדמה אותה לצוענייה, כמו שצועני נודד ממקום למקום כך גם היא כביכול בסיבובי ההופעות שלה. מבחינה מוזיקלית השיר הוא שיר יורו-פופ ואלקטרו-פופ אשר שואב השראה ממוזיקת שנות ה-80 ומכיל צלילים של גיטרה ופסנתר. במקור השיר היה אמור לצאת כסינגל השלישי מתוך האלבום כאשר חברת התקליטים שלה רשמה אותו כסינגל עתידי בעמוד הסאונד קלאוד שלה אך מסיבות לא ידועות השיר לא יצא כסינגל בכלל.

ביקורות והצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר קיבל ביקורות חיוביות ממבקרי המוזיקה ששיבחו את הקומפוזיציה, את הפשטות של ההפקה, את האופי האנתמי של השיר ואף חלקם ציינו את הדמיון שלו ללהיט הענק שלה "The Edge of Glory". השיר הושמע לראשונה במסיבת השמעה לכבוד יציאת האלבום בברלין.[3]

לאחר מכן, גאגא הופיעה איתו באירוע של Vevo, במיני סיבוב ההופעות שלה "ArtRave", בתוכנית SNL, בספיישל הטלוויזיוני Lady Gaga and the Muppets' Holiday Spectacular ובסיבוב ההופעות ArtRave: The Artpop Ball. בספוטיפיי צבר השיר למעלה מ-21 מיליון השמעות.[4]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2013)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 -
מצעד השירים הדיגיטליים 26
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 35

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ליידי גאגא, רד וואן, איגו לקלר, די ג'יי וואייט שדואו
  2. ^ "Pop Digital Songs: November 30, 2013". Billboard. Archived from the original on December 24, 2013. Retrieved July 23, 2014.
  3. ^ Sarah Deen, Lady Gaga debuts Gypsy, Metro, ‏2013-10-25 (באנגלית)
  4. ^ Gypsy, נבדק ב-2020-04-16