Applause

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Applause"
סינגל בביצוע ליידי גאגא
מתוך האלבום Artpop
יצא לאור 12 באוגוסט 2013
פורמט CDהורדה דיגיטלית
הוקלט 2013
סוגה אלקטרופופיורודאנס
שפה אנגלית
אורך 3:32
חברת תקליטים סטרימליין • אינטרסקופ
כתיבה סטפאני ג'רמנוטה, די ג'יי סנייק
לחן DJ Snake עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה פול בלייר, ליידי גאגא, ניק מונסון
כרונולוגיית סינגלים של ליידי גאגא
"Marry the Night"
(2011)
"Applause"
(2013)
"Do What U Want"
(2013)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Applauseעברית: מחיאת כפיים) הוא הסינגל המוביל של הזמרת האמריקאית ליידי גאגא מתוך אלבום האולפן השלישי שלה Artpop. הוא יצא לאור דרך חברת התקליטים אינטרסקופ רקורדס ב-12 באוגוסט 2013, ונכתב על ידי גאגא, דיג'י ויאט שאדו, ניק מונסון, די ג'יי סנייק, ודינו זיס. השיר מושפע ממחיאות הכפיים של המעריצים של גאגא שגרמו לה להמשיך את סבב ההופעות "Born This Way Ball" למרות כאבה העז ביריכה. זהו שיר סינת'פופ ויורודאנס שמדבר על כיצד גאגא פונה אל מעריציה ובשביל מה היא חיה בהופעותיה.

השיר קיבל ביקורות חיוביות ממבקרי מוזיקה, שהרגישו שהוא קליט וחביב בהשוואה לחומר שהופיע באלבום הבכורה שלה, The Fame. השיר השיג הצלחה רבה, בכך שכבש את מצעדי המדינות, הונגריה, לבנון, דרום קוריאה, ספרד, יוון, ונכנס לעשרת המובילים בבלגיה, צרפת, פינלנד, קנדה, גרמניה, ישראל, אירלנד, יפן, ארצות הברית, בריטניה ועוד. בנוסף, במצעדי הפופ ושירי הדאנס של בילבורד הגיע למקום הראשון. ברחבי העולם מכר מעל 5 מיליון עותקים וקיבל תוארי פלטינה כפולים ואף משולשים במדינות כגון, אוסטרליה, קנדה, שוודיה, ספרד, איטליה, ועוד.

הווידאו קליפ לשיר בבימויו של צמד צילום האופנה אינז וינודה שוחרר ב-19 אוגוסט 2013, ושודר על ידי חברת ג'מבוטרון ברחבי כיכר טיימס כהופעת בכורה. הקליפ זכה לביקורות חיוביות ממבקרים, שראו בו פרופיל של גאגא עצמה, וציינו הפניות לקולנוע האקספרסיוניסטי הגרמני. כדי לקדם את השיר, גאגא פתחה את טקס פרסי ה-VMA של שנת 2013, הופיעה עימו בתוכניות סאטרדיי נייט לייב, בוקר טוב אמריקה, בפסטיבלים, ג'ינגל בל, ומוזיקת אפל, וגם הכלילה אותו בסבבי ההופעות "ArtRave: The Artpop Ball" בשנת 2014, "Joanne World Tour" בין השנים 2017–2018 ובסבב ההופעות הקבוע בלאס וגאס, "Lady Gaga Enigma" בין 2018–2020.

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

די ג'יי סנייק, מכותבי השיר

פיתוחו של Artpop החל זמן קצר לאחר צאתו של Born This Way ובשנה שלאחר מכן, מושגי האלבום החלו להתפתח כאשר גאגא שיתפה פעולה עם המפיקים פרננדו גאריביי ודי ג'יי וייט שאדו.[1] מפגשי הקלטה ראשוניים של Artpop חפפו לסבב "Born This Way Ball" שבהם עד חמישים שירים נכתבו עבורו.[2] גאגא אמרה כי בכוונתה להנדס את האלבום כדי לשקף הרגשת "לילה במועדון".[3]

ניתוח בירכה בפברואר 2013 גרם לגאגא להפסקה של חצי שנה מעבודתה על האלבום החדש, במהלכה למדה ספרות ומוזיקה עם צוות היצירה שלה, "Haus of Gaga". היא גם איפשרה לה לבדוק ולשפר את הכיוון המוזיקלי שלה, שתיארה כ-"תהליך מבט מוקפד".[4] "Applause" נכתב והופק על ידי גאגא ודי ג'יי וייט שאדו, יחד עם ניק מונסון ודינו זיסיס בזמן שהייתה בדרכה לאחת מהופעותיה בסבב, "Born This Way Ball" בשנת 2012. כותבי שירים אחרים שעבדו על השיר כללו את מרטין ברסו, ניקולה מרסייה, ג'וליין אריאס. ויליאם גריגאהסין.[4][5] בשיחה עם רדיו "Sirius XM", הסבירה גאגא את ההשראה מאחורי כתיבת השיר של "Applause":

"הבנתי שאלו מחיאות הכפיים של המעריצים שממש ממשיכות אותי. מפני שאני אהיה מוכנה לעלות על הבמה ופשוט בוכה בהיסטריה ולא מבינה אפילו איך אני מרגישה. הרגשתי מאוד מסוחררת, הייתה לי סחרחורת גדולה, היו לי כאבים אבל זה כמו לעזאזל, אני יודעת מה הכי כואב כי הייתי בסיבוב הופעות במשך שנה. אבל לא רציתי לאכזב אותם ופשוט לא יכולתי לבטל אותו בגלל המחשבה להשאיר 50,000 ילדים בתוך האולם פשוט שברה את ליבי. אז יצאתי כל לילה ושיחקתי ושיחקתי ושיחקתי עד שלא יכולתי ללכת לילה אחד"

גאגא מדברת על ההשראה מאוחרי כתיבת השיר

הקלטה והרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפעלות הקלטה לשיר התקיימו באולפני "Record Plant", הוליווד, קליפורניה, ובסטודיו "Platinum Sound Recording", ניו יורק על ידי דייב ראסל, כאשר בנימין רייס ואנדרו רוברטסון עבדו כעוזרים. ראסל עשה גם את מיקס השיר באולפני "Record Plant" ו-"Heard It!". מיקס נוסף בוצע על ידי ביל מלינה, בסיוע רייס וגאזי הוראני. ריק פרל ביצע את התכנות הנוסף וג'ין גרימלדי השלים את מאסטרינג הקלטת השמע באולפני "Oasis Mastering" בברבנק, קליפורניה.

ל-"Applause" קיים קצב של 140 פעימות לדקה, הוא מורכב במפתח של ז' מינור בעקבות התקדמות האקורדים של Gm – F – E ♭ –Cm – F – Gm כאשר השירה של גאגא נפרשת בין F3 ל-A5.[6] השיר מוגדר כשיר אלקטרופופ, דאנס-פופ ויורודאנס.[7][8][9] והוא צוטט כזה שמחזיר את גאגא לשורשי הקריירה שלה על ידי שיקוף צלילי אלבום הבכורה שלה.[9] אוון סוודי מהמגזין PopMatters תיאר אותו כ-"קרוב יותר ל-"Just Dance" בסטייל על כל להיטיה בעידן Born This Way, אבל בצורה הרבה יותר אגרסיבית, כשהוא נותן מענה לחנק והדרגתי של רדיו הפופ". ארין קולחאן ממגזין הרולינג סטון אמר כי "Applause" הוא נסיגה לאחור של גאגא לתקופת "LoveGame".[10]

הפקת השיר מתרכזת בעיקר במקצבים של "Hi-nrg", ו-"סינתיסייזרים מגמגמים".[11] רובי דוו מהאתר Idolator ציין כי " המקהלה עמוסת כף היד בשיר מתנפחת ומתמרמת באותה טירוף פופ שהפך את "Paparazzi" לכזה תענוג".[12] מייקל קראג מעיתון הגרדיאן תיאר את הרכב השיר כ-"מחנה מבריק - כל הסינת'ים סוערים ומקצבי שיפוט" והשווה אותו ל"שיר גלאם-רוק מגוחך שנתן מהפך טכנו".[13] מקהלת השיר צוינה כי היא מכילה "תערובת מוצקה של פופ מושפע מדאנס אלקטרוני, אופוריית ק-פופ-לייט גליצ'ית ורק נצנוץ של אותה שמחה מקורית של The Fame". וכוללת את גאגא שר את השורות "תן לי הדבר שאני אוהבת (תדליק את האורות) / הרם את הידיים שלך ותגע בהם (תעשה את זה ממש חזק)".[12] האקרובטיקה הקולית שלה במהלך פסוקי השיר הושוותה לאלה של דייוויד בואי, אנני לנוקס וגרייס ג'ונס.[7][14]

מבחינה מילולית, "Applause" נוגעות לאופן שבו גאגא תלויה באהדת המעריצים שלה, וב-"מה זה אומר לחיות את חייך כקנבס", תוך כדי שהיא משמשת גם כ-"נשיקה למבקרים" שלה.[15][10] בראדלי שטרן מ-"MuuMuse" סבר כי "בניגוד ל-"Born This Way"' משנת 2011, "Applause" חוגג שום דבר מלבד את "אמא מפלצת" עצמה".[14] לדברי גאגא, מילות השיר מדגישות את ההבדל בין אמן לסלבריטאי.[16] היא פירטה, "אני חיה בשביל מחיאות הכפיים אבל אני לא חיה בשביל תשומת הלב באופן שאנשים פשוט אוהבים אותך כי את מפורסמת. אני חיה עבור זה שלהופיע באמת עבור אנשים ואז לשמוע את מחיאת הכפיים שלהם עבורך כי הם פשוט אהבו את הביצועים שלך".[17]

עבודת אומנות והוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך תהליך בחירת הסינגל המוביל של Artpop, ניגנה גאגא שירים רבים עבור ג'ימי איובין, בכיר באינטרסקופ רקורדס. מתוך 40 השירים שניגנה עבור איובין, הוא העדיף את "Applause" כשיר האחרון שהושמע. גאגא גילתה כי "Applause" כמעט ולא הוחרג מהקיצוץ הסופי של Artpop, בגלל שפע של חומר מוקלט, עד לפגישה עם איובין.[18] גאגא אישרה את "Applause" כסינגל הקרוב, והודיעה כי יצא ב-19 באוגוסט 2013.[19] הכריכה הרשמית של "Applause" הופעלה לראשונה באתר "Women's Wear Daily" ב-29 ביולי 2013.[20] הכריכה כוללת את פניה של גאגא מרוחות בצבע רב צבעוני ומוקפות בסדין לבן.[21] גאגא הסבירה כי בחרה במראה האיפור המרוח את הכריכה כדי לסמל את הרגע בסיום המופע בו המבצע מרגיש פגיע ומייחל לאישור הקהל.[22] יצירות האמנות הושוו לכריכת האלבום Scary Monsters (And Super Creeps) משנת 1980 של דייוויד בואי.[23]

ב-10 באוגוסט 2013, שני קטעי השיר דלפו ברשת.[24] גאגא דחקה במעריצים בבקשה "להעיף אותם ככל האפשר" וסיפקה הוראות כיצד לדווח על מידע בנוגע להפצה בלתי מורשת של שירה לחברת האם של הלייבל שלה, "Universal Music Group".[25] בתגובה, מעריצים דיווחו על אתרים שנראו מפיצים או מקושרים לקטעי הסינגל, כאשר קרוב ל-2,500 אנשים שלחו קישור יחיד לדף ההסרה של יוניברסל.[26] עם זאת, למרות מאמצים אלה, השיר הודלף במקומות רבים ולכן גאגא הוציאה אותו מוקדם מהצפוי באותו שבוע לתחנות רדיו שונות ברחבי אמריקה. הסינגל הפך לזמין ברוב המדינות לפני חצות (EST) בחנות אייטונס, יחד עם הזמנה מראש של Artpop.[27] למחרת נראתה גאגא בתחפושת גותית עם צבע פנים כמו ליצן בדומה לכריכת הסינגל באירועי קידום מכירות שונים. הפינגטון פוסט השווה את הסטיילינג שלהלמרילין מנסון באומרו: "כששערה השחור חלקלק לאחור, פנים מלאות אבקה לבנה והבלייזר השחור והחולצה שלה, גאגא הייתה יכולה לטעון בקלות כי היא מנסון אלמלא העקבים הגבוהים שלה".[28] גאגא גם הציגה לראשונה קליפ קצר של "Applause" שציטט עיתונות קשה שתקפה את אמינותה כאמנית. בסרטון נראתה גאגא יושבת עירומה בחדר לבן ולובשת מצחייה שקופה. צליל של קהל שואג ומצחקק נשמע ברקע.[29] ציטוטים ישירים של מבקרים הופיעו בתחתית הסרטון, שכללו את המשפטים "ליידי גאגא נגמרה" ו-"אל תקנו את הסינגל החדש של ליידי גאגא "Applause". הקליפ התפרש כניסיון ל-"פסיכולוגיה הפוכה".

בשל קרבת תאריך הדלפת הסינגל ליציאתו של השיר "Roar" של זמרת הפופ קייטי פרי, "Applause" הושוו אליו בלהט, בנוסף לשמועות שהפיצו על סכסוך בין השתיים.[30] גאגא קיבלה עיתונות שלילית לאחר שהתפרסמה ידיעה על ניסיונה לכאורה להגדיל באופן מלאכותי את המיקום של הסינגל במצעד הבילבורד הוט 100, עליו דווח ממספר מקורות כניסיון לנצח את מכירותיו של "Roar". היא ספגה ביקורת על כך שהיא קראה בטוויטר למעריציה ועודדה אותם לרכוש עותקים רבים מהסינגל, כאשר הסיכוי לפגוש אותה בלונדון הוצע כתמריץ.[31] בעקבות זאת, גאגא הצהירה כי היא תגמל את המעריצים שלה עבור רעיונותיהם היצירתיים ביותר, ולא עבור רכישות גבוהות מ-"Applause".

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Applause" זכו לביקורות חיוביות מצד מבקרי המוזיקה.[32] כריס ריצ'רדס מהוושינגטון פוסט כתב "הוא טוב. אולי אפילו מחיאות כפיים איטיות זה טוב". ג'ייסון ליפשוץ מבילבורד שיבח את השיר והעיר כי, "כמו תמיד, גאגא הפכה רעיון נעלה לג'ינגל להמונים".[33] לואיס קורנר מהמגזין Digital Spy נתן לשיר ארבעה מתוך חמישה כוכבים, וקבע כי "ליידי גאגא לא מסתירה שהיא אחרי הערצה המונית, וככל שמגיעים לסינגלים מובילים שלה, המחזה הגדול הבא שלה מתחיל חזק".[34] קרל וויליוט מהאתר Idolator שיבח את השיר באומרו שהוא "מתקתק את כל התיבות הנכונות כשמדובר בתענוג של פופ... הוא שיר פופ שעושה מה ששירי פופ טובים צריכים לעשות, שתופס אותך בקולר מההאזנה הראשונה וגורמת לך להתאהב במקום".[32] בכתיבתו עבור ההפינגטון פוסט, באגרס, תיאר אותו כ-"אופציה במיטבה. מיידית, אופורית, שמחה ובלתי אפשרי שתצא מהראש שלך".

גאגא מופיעה עם השיר במהלך סבב ההופעות הקבוע שלה, "Lady Gaga Live at Roseland Ballroom" בשנת 2014

סל סינקוומני ממגזין סלנט האמין שלשיר חסר את "הגדולות" של הסינגלים הראשונים הקודמים של גאגא, אך ציין כי "הוא מוכיח שהיא יכולה ליצור לחן קליט".[35] מוף גימרים מהאתר The Quietus ציין כי השיר היה "קצת דביק במספר מקומות", אך הוסיף כי "אם תפסיקו לצפות יותר מדי מגאגא, תבינו שיש לו מקהלה שאי אפשר לעמוד בפניה".[36] קווין פאלון מהעיתון The Daily Beast היה ביקורתי כלפי "הפסוקים המפורקים" של השיר אך ציין כי הם "נסלחים יותר ויותר בכל פעם שמתפוצץ הפזמון הבלתי מעורער שלו" ושיבח אותו כשיא השיא של האלבום.[37] מלינדה ניומן מאתר החדשות Hitfix העניקה לשיר דירוג B+ וכינתה אותו כ-"מסובב ריקודים מרובד". משוב חיובי הגיע גם ממייק דרייבר ממגזין Clash שהדגיש את "Applause" כאחד השירים באלבום שמתקתק את "כל תיבות גאגא המוקדמת - הפקה מסנוורת, צמדים חכמים ופזמונים שאפשר להרוס איתם גוש מגדל" אך מצא שהוא לא מייצג התקדמות מוזיקלית בולטת עבורה.[38] הילרי יוז ממגזין הגברים Esquire הציעה פרשנות דומה, כשהרגישה שגאגא "מנגנת אותו בבטחה" וכי "השיר לא פורץ דרך עבור מלכת הפופ המכהנת".[39]

בביקורת מעורבת כינה אוואן סוודי ממגזין PopMatters את השיר כ-"גנרי" וכי "לולא מילות השיר המופלאות שלה ושורת הסינטה המובילה,"Applause" לא יבלט כל כך ברדיו, מה שהופך אותו לשווה בחירה עמוקה יותר כסינגל מוביל מהאלבום". מרק הוגאן ממגזין ספין מתח ביקורת על "יסודות הריקודים הבוטים" ש-"קצת מאחורי הזמנים ברגע פופ שבו המועמדים הגדולים ביותר לשיר הקיץ חזרו לאחור. לקראת גיטרות המוטלות בשנות ה-70".[40] ביקורת מעורבת נוספת הגיעה מהארי הוקרופט מהאתר Contactmusic.com, שכתב כי הוא "לא יכול לתת עבורו יותר ממחיאות כפיים מנומסות".[41]

מסחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמריקה הצפונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית, "Applause" מכר מעל 400,000 עותקים בשבועו הראשון לצאתו.[42][43] בסוף השבוע, בילבורד הודיע כי מכירותיו השבועיות של הסינגל ירדו מ-400,000 עותקים ל-200,000 בין 225,000.[44][45] בשבוע לצאתו, "Applause" לא נכנס אל תוך מצעד הבילבורד הוט 100,[43] אך הצליח לכבוש את מצעד שירי הדאנס\אלקטרונים של בילבורד ונכנס אל תוך המקום ה-20 במצעד שירי הפופ שגם הפך להופעת הבכורה הגדולה ביותר במצעד לזמרת בשנת 2013. בשבוע הבא, השיר נכנס למקום השישי במצעד הבילבורד הוט 100. בעקבות כך השיר גם נכנס לתוך מצעד השירים הדיגיטליים למקום ה-3, למצעד שירי הזרמות המדיה במקום ה-9, ולמצעד שירי הרדיו למקום ה-40.[46]

גאגא מופיעה עם "Applause" במהלך סבב ההופעות "ArtRave: The Artpop Ball"

בשבוע השני של השיר במצעד הבילבורד הוט 100 עלה למקום הרביעי, תוך כדי שהוא מגיע למקום השלישי במצעד שירי הזרמות המדיה (עקב שחרורו של הווידאו קליפ), ומקום 35 במצעד שירי רדיו (עלייה של חמש מקומות). במצעד השירים הדיגיטליים השיר נפל למקום החמישי עם מכירות של כ-163,000 הורדות דיגיטליות.[47] בשבועו השישי "Applause" מכר כ-160,000 עותקים ועבר את רף המיליון עותקים בארצות הברית ובכך הפך לשיר ה-11 של גאגא לעשות זאת באותה התקופה.[48] באותו השבוע, הוא עלה למיקום התשיעי במצעד הרדיו והפך לשירה העשירי שנכנס לעשרת המובילים במצעד.[49] הוא הצליח להחזיק כ-14 שבועות בתוך העשירייה המובילה בבילבורד הוט 100 ונכון לאפריל 2016 הוא מכר כ-2,640,000 עותקים בארצות הברית,[50] והוסמך כתואר פלטינה משולשת על ידי "איגוד תעשיית ההקלטות של אמריקה" (RIAA).[51]

אירופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי חברת המצעדים הרשמית, "Applause" מכר מעל 10,000 עותקים תוך מספר שעות ביציאתו בממלכה המאוחדת.[27] הוא הופיע לראשונה במקום החמישי במצעד הסינגלים הבריטי, והפך אותו למיקום הגבוה ביותר שלה מאז "Born This Way" משנת 2011. סך הכול, "Applause" מכר 38,042 עותקים בסוף השבוע הראשון במדינה, וירד למקום התשיעי במצעד הרשמי בשבועו השני. הוא היה נוכח בסך הכל 20 שבועות בטופ 100 המובילים. איגוד תעשיית ההקלטות הבריטי (BPI) הסמיך אותו כתואר זהב, ונכון לאפריל 2021 מכר כ-530,000 עותקים במדינה.[52] "Applause" הוסמך לתואר זהב בשווקים בינלאומיים אחרים בנוסף, כולל בגרמניה, יפן, איטליה, ניו זילנד ושוודיה.[53]

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ לשיר יצא לאור ב-19 באוגוסט ושודר לראשונה בטיימס סקוור לאחר ריאיון עם גאגא בתוכנית "בוקר טוב אמריקה".

בקליפ גאגא מופיעה בקרקס, ובו האלמנטים של ה"קסם" המופיע בקליפ, כובע הקסמים והמטה, הקדרה ועוד. אפקט השחור לבן בקליפ מסמל שהקרקס המוצג בקליפ לא נועד רק לילדים, אלא גם לבוגרים יותר ולא רק למעריציה. בקליפ מופיעה 'מחווה' לגאגא כאשר הייתה בגיל 18–21, לפני פריצתה. הנפת הרגל באה לסמן שהיא הצליחה להתגבר על הרגל השבורה של משנת 2011 שבגללה עצרה את מסע ההופעות The Born This Way Ball Tour ועכשיו היא מוכנה לחזור טובה מתמיד.

בנוסף לכך, נחשב הקליפ לאחד מהווידאו קליפים היקרים ביותר בכל הזמנים.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס הפרס קטגוריה תוצאה מקור
2013 פרסי המוזיקה של MTV אירופה הווידאו הטוב ביותר מועמדות [54]
פרסי המוזיקה של יוטיוב וידאו השנה מועמדות [55]
פרסי Vevo certified 100 מיליון צפיות ב-Vevo זכייה [56]
2014 פרסי מוזיקת הפופ של ASCAP השיר המבוצע ביותר זכייה [57]
פרסי המוזיקה של בילבורד שיר האלקטרוני/דאנס המוביל זכייה [58]
פרסי מוזיקת הפופ הבין לאומית של RTHK טופ עשרת שירי הזהב הבין לאומיים המובילים זכייה [59]
פרסי הווידאו קליפים של MTV (יפן) וידאו הפופ הטוב ביותר זכייה [60]
וידאו השנה מועמדות
פרסי מוזיקת דיסק הדאנס הבין לאומית הווידאו הטוב ביותר מועמדות [61]
2015 פרסי הפופ של BMI פרס שיר מנצחי הפרסים זכייה [62]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2013-14)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 6[63]
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 11
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 2[64]
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 9
ארצות הברית בילבורד הוט 100 4
מצעד שירי הדאנס קלאב 1
מצעד שירי המיינסטרים 4
מצעד השירים האלקטרונים/החמים 1
מצעד שירי הטופ 40 למבוגרים 8
מצעד שירי הקצב 19
בולגריה BAMP 3
ברזיל טופ 100 ברזיל 53
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 5
גרמניה GfK – טופ 100 5[65]
דנמרק היטליסטן 6[66]
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 15
הונגריה Rádiós Top 40 1
ולוניה אולטראטופ 40 5
ונצואלה רקורד ריפורט 3
חבר המדינות טופ-היט 25
יוון IFPI Greece 1
יפן יפן הוט 100 6
ישראל מדיה פורסט ישראל 7
לבנון מצעד 20 העליונים הרשמי של לבנון 1
לוקסמבורג בילבורד 3
מקסיקו טופ 100 – מקסיקו 7
נורווגיה VG-lista 8[67]
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 7[68]
סלובקיה ČNS IFPI 18
ספרד PROMUSICAE 1[69]
סקוטלנד מצעד הסינגלים הסקוטי 5
פולין ZPAV 7
פורטוגל מצעד הסינגלים הפורטוגזי 8[70]
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 4[71]
פלנדריה אולטראטופ 50 14
צ'כיה ČNS IFPI 12
צרפת SNEP 3[72]
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 1
קנדה קנדה הוט 100 4
AC 43
CHR/טופ 40 7
HOT AC 8
רוסיה טופ-היט 1
שוודיה סוורייטופליסטן 17[73]
שווייץ המצעד השווייצרי 7
‏  מצעדי סוף שנה (2013)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 75
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 93
אוקראינה טופ-היט 150
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 54
ארצות הברית בילבורד הוט 100 37
מצעד שירי הדאנס קלאב 11
שירי המיינסטרים 37
שירי האלקטרונים/דאנס 8
שירי הטופ 40 למבוגרים 45
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 75
גרמניה GfK – טופ 100 62
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 80
הונגריה Rádiós Top 40 28
ולוניה אולטראטופ 40 76
יפן יפן הוט 100 19
ספרד PROMUSICAE 46
פלנדריה אולטראטופ 50 87
צרפת SNEP 79
קנדה קנדה הוט 100 50
רוסיה טופ-היט 150
שוודיה סוורייטופליסטן 93
שווייץ המצעד השווייצרי 68
‏  מצעדי סוף שנה (2014)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 -
השירים האלקטרונים החמים 11
‏  מצעדי סוף העשור (2010–2019)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 -
השירים האלקטרונים החמים 28

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקום תארים מכירות
אוסטרליה (ARIA) פלטינה 70,000
קנדה (Music Canada) פלטינה 2× 160,000
דנמרק (IFPI Denmark) פלטינה 30,000
איטליה (FIMI) פלטינה 30,000
יפן (RIAJ) זהב 100,000
גרמניה (BVMI) זהב 150,000
ניו זילנד (RMNZ) זהב 7,500
דרום קוריאה (Gaon ללא תואר 106,500[74]
ספרד (PROMUSICAE) פלטינה 2× 40,000
מקסיקו (AMPROFON) פלטינה 60,000
שוודיה (GLF) פלטינה 2× 80,000
צרפת (SNEP) ללא תואר 39,700
נורווגיה (IFPI) זהב 30,000
בריטניה (BPI) זהב 530,000
ונצואלה (APFV) פלטינה 2× 20,000
ארצות הברית (RIAA) פלטינה 4× 4,000,000
סיכום
בכל העולם 5,200,000[75]
סטרמינג
דנמרק (IFPI) זהב 900,000

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jocelyn Vena, Lady Gaga 'Doing Prep' For Tour, Next Album, MTV News (באנגלית)
  2. ^ James Montgomery, Lady Gaga 'Already Working' On Born This Way Follow-Up, MTV News (באנגלית)
  3. ^ Jocelyn Vena, Lady Gaga's ARTPOP Isn't An Album, But 'A Night At The Club', MTV News (באנגלית)
  4. ^ 1 2 Jessica Iredale, Jessica Iredale, Lady Gaga: ‘I’m Every Icon’, WWD, ‏2013-07-28 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Sam Rigby, Gaga 'Applause' snippet leaks - listen, Digital Spy, ‏2013-08-10 (באנגלית בריטית)
  6. ^ Germanotta Stefani, Blair Paul, Bresso Martin, Monson Nick, Zisis Dino, Applause, Musicnotes.com, ‏2013-08-14
  7. ^ 1 2 Richards, Chris. "Lady Gaga, 'Applause' – It's trending, but is it good?". Washington Post (באנגלית אמריקאית). ISSN 0190-8286. נבדק ב-2021-04-17.
  8. ^ Sal Cinquemani, Single Review: Lady Gaga, "Applause" (באנגלית אמריקאית)
  9. ^ 1 2 Look Who Gaga's Taken Style Pointers From, HuffPost UK, ‏2013-08-13 (באנגלית)
  10. ^ 1 2 Erin Coulehan, Erin Coulehan, Listen: Lady Gaga's Disco 'Applause', Rolling Stone, ‏2013-08-12 (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ Lewis Corner, Lady Gaga: 'Applause' review, Digital Spy, ‏2013-08-15 (באנגלית בריטית)
  12. ^ 1 2 Pop Perspective: Lady Gaga’s "Applause" Reviewed By All Four Idolator Editors, idolator, ‏2013-08-17
  13. ^ Lady Gaga – Applause: New music, the Guardian, ‏2013-08-12 (באנגלית)
  14. ^ 1 2 To Clap Or Not To Clap: Deconstructing Lady Gaga’s "Applause" (Single Review), MuuMuse, ‏2013-08-13 (באנגלית אמריקאית)
  15. ^ James Montgomery, Lady Gaga Rush-Releases 'Applause', MTV News (באנגלית)
  16. ^ Lady Gaga Explains The True Meaning Of "Applause," Sort Of, idolator, ‏2013-09-18
  17. ^ Listen To Lady Gaga's Track-By-Track Explanation Of Artpop, 'Cause Maybe You Just Didn't Get It, Junkee, ‏2013-12-03 (באנגלית אמריקאית)
  18. ^ Lady Gaga says new single 'Applause' 'almost didn't make' new album 'ARTPOP', NME, ‏2013-08-16 (באנגלית בריטית)
  19. ^ Sam Rigby, Lady Gaga confirms new single, reveals cover, Digital Spy, ‏2013-07-28 (באנגלית בריטית)
  20. ^ Gil Kaufman, Lady Gaga's Fierce 'Applause' Cover Art: See It Now!, MTV News (באנגלית)
  21. ^ Lady Gaga Unveils 'Applause' Single Artwork, Billboard (באנגלית)
  22. ^ Caitlin Morton, Lady Gaga Wears 'Applause' Face Paint to Promote Her New Single, MTV News (באנגלית)
  23. ^ Lady Gaga Unveils Artwork For ‘ARTPOP’ Lead Single "Applause", idolator, ‏2013-07-29
  24. ^ Lady Gaga’s "Applause": Listen To A Leaked Snippet Of The ‘ARTPOP’ Single, idolator, ‏2013-08-11
  25. ^ Sam Rigby, Gaga 'Applause' snippet leaks - listen, Digital Spy, ‏2013-08-10 (באנגלית בריטית)
  26. ^ Lady Gaga Applause single released early after fans fail to plug leaks, the Guardian, ‏2013-08-12 (באנגלית)
  27. ^ 1 2 Lady Gaga's new single 'Applause' nears the Top 10 after only seven, The Independent, ‏2013-08-14 (באנגלית)
  28. ^ Look Who Gaga's Taken Style Pointers From, HuffPost UK, ‏2013-08-13 (באנגלית)
  29. ^ Lady Gaga Warns Fans She Is "Over" In Promotional Artpop Video, Contactmusic.com, ‏2013-08-15
  30. ^ James Montgomery, Lady Gaga Vs. Katy Perry: Why The A-POP-Calypse Means We All Win, MTV News (באנגלית)
  31. ^ Lady Gaga Goads Fans Into Buying Multiple Copies of ‘Applause’, Spin, ‏2013-08-15
  32. ^ 1 2 Lady Gaga’s "Applause": Review Revue, idolator, ‏2013-08-12
  33. ^ Lady Gaga, 'ARTPOP': Track-By-Track Review, Billboard (באנגלית)
  34. ^ Lewis Corner, Lady Gaga: 'Applause' review, Digital Spy, ‏2013-08-15 (באנגלית בריטית)
  35. ^ Sal Cinquemani, Single Review: Lady Gaga, "Applause" (באנגלית אמריקאית)
  36. ^ The Quietus | Reviews | Lady Gaga, The Quietus (באנגלית אמריקאית)
  37. ^ Fallon, Kevin (2013-11-11). "'ARTPOP' Review: Lady Gaga's Album Wants to Be Everything, But Is Nothing at All". The Daily Beast (באנגלית). נבדק ב-2021-04-18.
  38. ^ Lady Gaga - ARTPOP, Clash Magazine (באנגלית)
  39. ^ Hilary Hughes, Lady Gaga's Video: A Boring Mess, Esquire, ‏2013-08-19 (באנגלית אמריקאית)
  40. ^ Lady Gaga’s Forgettable ‘Applause’: The Sound of One Pop Star Clapping for Herself, Spin, ‏2013-08-12
  41. ^ Lady Gaga - Artpop Album Review, Contactmusic.com, ‏2013-11-12
  42. ^ "Lady Gaga and Katy Perry Singles Could 'Roar' Toward Digital Chart History". Billboard. נבדק ב-2017-10-29.
  43. ^ 1 2 "Robin Thicke Leads Hot 100 For 10th Week, Katy Perry's 'Roar' Debuts". Billboard. נבדק ב-2017-10-29.
  44. ^ "Katy Perry, Lady Gaga Soar At Radio Ahead Of Hot 100 Vaults". Billboard. נבדק ב-2017-10-29.
  45. ^ "Katy Perry Set to Sell 450k Downloads of 'Roar,' Gaga's 'Applause' Set for 225k Debut". Billboard (באנגלית). נבדק ב-2017-10-29.
  46. ^ "Robin Thicke No. 1, Katy Perry No. 2 On Hot 100". Billboard. נבדק ב-2017-10-29.
  47. ^ "Robin Thicke Leads Hot 100, Katy Perry Holds At No. 2". Billboard. נבדק ב-2017-10-29.
  48. ^ "Week Ending Sept. 22, 2013. Songs: The Brit Is Back" (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2017-10-29.
  49. ^ "Miley Cyrus' 'Wrecking Ball' Spends Second Week Atop Hot 100". Billboard. נבדק ב-2017-10-29.
  50. ^ "Ask Billboard: Lady Gaga's Sales & What's the Longest Streak for Americans Atop the Hot 100?". Billboard. נבדק ב-2017-10-29.
  51. ^ "Gold & Platinum - RIAA". RIAA (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2017-10-29.
  52. ^ Lady Gaga responds to fan campaign for ARTPOP sequel, www.officialcharts.com (באנגלית)
  53. ^ Sverigetopplistan, Sverigetopplistan (בשוודית)
  54. ^ Gil Kaufman, Justin Timberlake, Macklemore Lead 2013 MTV EMA Nominations, MTV News (באנגלית)
  55. ^ Todd Spangler, Todd Spangler, YouTube Music Awards Nominees Announced, Variety, ‏2013-10-22 (באנגלית אמריקאית)
  56. ^ Lady Gaga - #VevoCertified Part 1: Award Presentation, נבדק ב-2021-04-09
  57. ^ Most Performed Songs, web.archive.org, ‏2014-12-24
  58. ^ Emily Blake, Billboard Music Awards 2014: Full Winners List, MTV News (באנגלית)
  59. ^ 香港電台新聞稿 Press Release, app3.rthk.hk (בסינית מסורתית)
  60. ^ Best Pop Video | MTV VMAJ 2014, web.archive.org, ‏2015-07-30
  61. ^ 29th Annual International Dance Music Awards - Winter Music Conference 2014 - WMC 2014, web.archive.org, ‏2014-03-12
  62. ^ P!nk Receives President’s Award at 63rd Annual BMI Pop Awards, BMI.com, ‏2015-05-13 (באנגלית)
  63. ^ מידע על Applause, באתר המצעד האוסטרי, ארכיון
  64. ^ מידע על Applause, באתר המצעד האיטלקי, ארכיון
  65. ^ מידע על Applause, באתר המצעד הגרמני
  66. ^ מידע על Applause, באתר מצעד דנמרק
  67. ^ מידע על Applause, באתר המצעד הנורווגי
  68. ^ מידע על Applause, באתר המצעד של ניו זילנד
  69. ^ מידע על Applause, באתר המצעד הספרדי
  70. ^ מידע על Applause, באתר המצעד הפורטוגזי, ארכיון
  71. ^ מידע על Applause, באתר המצעד הפיני
  72. ^ מידע על Applause, באתר המצעד הצרפתי, ארכיון
  73. ^ מידע על Applause, באתר המצעד השוודי
  74. ^ 국내 대표 음악 차트 가온차트!, gaonchart.co.kr
  75. ^ Lady Gaga | JWT $52m/20 shows | Receipts |, ATRL (באנגלית)