אודי כגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אודי כגן
כגן ב"משיח", 2013
כגן ב"משיח", 2013
לידה 8 ביוני 1981 (בן 42)
ו' בסיון ה'תשמ"א
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אודי כגן (נולד ב-8 ביוני 1981) הוא קומיקאי, סטנדאפיסט, תסריטאי, שחקן, עורך וידאו ומוזיקאי ישראלי. כגן נודע בזכות השתתפותו בסדרה "משיח", בתוכנית "ארץ נהדרת" ובמופעי הסטנדאפ שלו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כגן נולד וגדל ברמת השרון כבן זקונים ליוסי וחניתה ולו אח גדול בשם נדב. אביו היה הבעלים של אולם השמחות "בית המהנדס" ברחוב דיזנגוף, ובראיונות סיפר כי הדמויות שפגש באולם השמחות היוו עבורו מאוחר יותר השראה לדמותו של משיח.

בלימודיו בתיכון אלון למד במגמת התיאטרון ופגש בדנה פוליג, לימים שותפתו ליצירה. הוא פרש מהתיכון לאחר תחילת כיתה י' וניגש לאחר מכן למבחני קבלה בבית הספר למוזיקה "רימון", והחל ללמוד שם בשנה שלאחר מכן, אולם אחרי חודשיים עזב את רימון והחל לעבוד במקביל בלילות כעוזר די.ג'יי, עד לגיוסו לצה"ל בשנת 1999.

לאחר גיוסו לצה"ל כגן רצה להמשיך בדרכו של אחיו הגדול ולהתגייס ליחידת עוקץ אך לבסוף גויס לחטיבת הצנחנים. הוא עבר את המיונים ליחידות המיוחדות של החטיבה והצטרף לסיירת צנחנים אך לקראת סיום המסלול פנה אל מח"ט הצנחנים, ולבקשתו הועבר לבסוף ליחידת עוקץ, ועם סיום הכשרתו הצטרף לצוות הלוחמים הראשון שנכנס לרמאללה במסגרת מבצע "חומת מגן". כגן וכלבו איתרו במהלך המבצע מטענים ואמל"ח רב והשתתפו בכמה מקרבותיו הקשים. בראיון שנערך עמו ב-2017 כגן סיפר שעם סיום שירותו הצבאי החל להתמודד עם השלכות המבצע ומצבו הנפשי התערער, והוא אובחן כלוקה בהלם קרב ופוסט טראומה והחל בטיפול פסיכולוגי שנמשך שנים ארוכות.

לאחר שאיציק סעידיאן, הלום קרב פוסט טראומטי הצית עצמו מול אגף השיקום, כגן ביצע את המערכון "ונזכור (כמעט) את כולם" בתוכנית הטלוויזיה "ארץ נהדרת"[1]. במהלך מלחמת "חרבות ברזל", ביצע קטע נוסף העוסק בהשלכות המלחמה- "כמה טוב שבאתי הביתה"[2], על בסיס השיר של אריק איינשטיין.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004 פגש במפיק צרפתי ששמע את שיריו במקרה דרך מרפסת ביתו. המפיק החתים את כגן על חוזה, והשניים הקליטו את אלבומו הראשון בפריז תחת השם "Tears and Candies" ("דמעות וממתקים"). בשנת 2005 עבר כגן להתגורר בפריז והחל לעבוד על אלבום נוסף. בראיונות סיפר כי מצבו הנפשי התדרדר מאוד במהלך שהותו בצרפת, הוא החל להשתמש בסמים ואלכוהול ואף חווה אפיזודות אובדניות.

בתחילת 2006 החליט לבטל את המשך חוזיו עם חברת ההפקה הצרפתית, וחזר לישראל. באותה שנה הקליט באופן עצמאי אלבום בשם "The Secret Laments" ("ההספדים הסודיים"), אסופת מכתבי פרידה מחבריו שנפלו במהלך שירותם הצבאי, אך לבסוף גנז אותו.

המעבר לטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר חזרתו לישראל, בשנת 2007 נרשם ללימודי קולנוע בבית הספר מנשר לאמנות בתל אביב. במהלך לימודיו החל לכתוב ב-2013 סדרת טלוויזיה בשם "סימני נשיכה" – דרמה המגוללת את סיפורה של יחידת כלבנים במבצע "חומת מגן". כגן יצר קשר עם חברתו לתיכון דנה פוליג והשניים החלו לכתוב את התסריטים עבור חברת yes הטלוויזיה בלוויין. לאחר תקופת הפיתוח החליטה חברת yes שלא להפיק את "סימני נשיכה"[3].

משיח[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות סדרת הרשת המקורית - מימין לשמאל: יובל נטר, דנה פוליג, אודי כגן ועמית איצקר

באותה שנה החלו כגן ופוליג לעבוד על רעיון נוסף לסדרה אודות דמות בשם משיח, מנהל אורחן כושל וזמר לשעבר. השניים קיבלו תקציב פיתוח מאנשי yes אולם שוב לאחר שלב הפיתוח החליטה yes לא להמשיך עם הפרויקט לשלב ההפקה. היוצרים פנו אז לשאר הזכייניות והערוצים אך לא הייתה היענות לפרויקט.

בתחילת 2013 החליטו כגן ופוליג להפיק את "משיח" כסדרת אינטרנט באופן עצמאי[4]. הם חברו ליובל נטר ועמית איצקר, חבריהם לספסל הלימודים במנשר לאמנות, ובמהלך סופשבוע אחד צילמו את שלושת הפרקים הראשונים של הסדרה. ב-4 באפריל 2013 עלה הפרק הראשון ב-YouTube, ותוך ימים ספורים זכה לעשרות אלפי צפיות והפך לתופעת רשת ויראלית. במרוצת השנה שלאחר מכן עלו שבעה פרקים נוספים של הסדרה, שזכו למאות אלפי צפיות[5].

מתחילת שנת 2015 עד שנת 2020 השתמשה חברת סלקום בדמותו של משיח עבור קמפיין "סלקום tv" בטלוויזיה ובאינטרנט[6][7].

בתחילת שנת 2016 החלו כגן ופוליג להפיק את סדרת הטלוויזיה "משיח" עבור הזכיינית קשת. הסדרה צולמה והופקה על ידי סלקום tv בסוף שנת 2016 ויצאה לאקרנים בחודש יוני 2018[8]. בשלהי 2018 ותחילת 2019 צולמה העונה השנייה וב-2020 עלתה ב"סלקום TV".

בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2020 זכה אודי כגן בקטגוריה "השחקן הטוב ביותר בסדרה הקומית" על משחקו ב"משיח".

ארץ נהדרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 2015 הצטרף כגן כאורח לעונה ה-12 של תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"[9], וגילם בה מספר דמויות, ביניהן: ניסן, המאבטח התימהוני מחברת "בולדוג אבטחה" וחיקוי של חבר הכנסת אורן חזן שזכה לפופולריות.

בשנה שאחריה הצטרף כגן אל צוות התוכנית כשחקן קבוע, וגילם חיקויים ודמויות פיקטיביות, ביניהם: דוד ביטן, דונלד טראמפ, אייל שני, אדיר מילר, מנחם הורוביץ, רוני דניאל, שלמה ארצי ועוד. זמן קצר לאחר סיום העונה ה-15 פרש מהתוכנית[10], וחזר למערכון אחד בלבד בעונה ה-16 בדמותו של דוד ביטן.

עם תחילת העונה ה-17 של "ארץ נהדרת" כגן חזר לתוכנית בתפקיד קבוע, ועזב בשנית בטרם עליית העונה ה-18, אך במהלך העונה ה-18 שב כגן לארץ נהדרת.

בעונה ה-19 שב כגן לארץ נהדרת, ועזב בסופה.

בעונה ה-20 שב לשתי הופעות אורח בתור דוד ביטן.

בשנת 2021 גילם כגן את דמותו של "נדיר אקרמן" יזם הייטק בחברת WEBOS אשר מציג באופן הומוריסטי את ההייטק הישראלי, מערכונים אלו זכו לפופולריות רבה.

תפקידים נוספים בטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2015 לוהק לגלם את דמותו של עמי זינגר בסדרת הדרמה הקומית "החדש של עומרי גורדון", בשידורי קשת של ערוץ 2. באותה שנה החל כגן לשחק גם בקומדיית המצבים של ערוץ הילדים "אלישע", בתפקיד מנצורה, בעל הקפיטריה של בית ספר וחברו הטוב של אלישע.

כמו כן החל להשתתף בפאנל של "גב האומה" ששודרה בערוץ 10.

מינואר 2021 כגן מנחה את התוכנית "קארפול קריוקי" שמשודרת בכאן 11. באותו חודש החליף כגן את שני כהן בתפקיד הפרזנטור של מותג הביטוח 9 (לשעבר 9,000,000).

מופע סטנד-אפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2016 החל כגן להופיע כסטנדאפיסט במופע שכתב עם שותפתו ליצירה דנה פוליג. במהלך השנים כתבו השניים ארבעה מופעים נוספים. בשנת 2021 החל כגן לשתף בהופעותיו אודות הלם הקרב עימו הוא מתמודד. המופע משלב בין היתר שירה ונגינה על פסנתר.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כגן נשוי ואב לשני בנים ובת.

מתגורר בפרדס חנה.

יצירותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינטרנט
  • 2013 - משיח
  • 2013 - סינמה אלכס
רדיו
  • 2014 - ציפורי לילה בשמן עמוק[11]
טלוויזיה
פרסומות
אלבומים
  • 2004 - Tears and Candies

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אודי כגן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]