אלישע (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלישע
שיר הנושא מילים: אופיר לובל, לחן: אלישע בנאי
סוגה קומדיית מצבים עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים שחר אינבינדר
אסף כץ
אסף בייזר
יובל סמו
יואב גרוס
כותבים אסף בייזר
אלעד חן
שחר אינבינדר
בימוי אופיר לובל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים יובל סמו
עלמה זק
רבקה מיכאלי
נאור חבאני
אודי כגן
עפר שכטר
ליאת הר לב
יעל טל
גיא לואל
מל מלכה
בר סביר
שחף יעקובוביץ'
רביד רונן
גלי ארוטשס
ארץ מקור ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 5
מספר פרקים 110
הפקה
מפיק יואב גרוס
חברת הפקה ערוץ הילדים
יואב גרוס הפקות
עורכים יואב גרוס
מוזיקה אלישע בנאי, ארקדי דוכין עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 25 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ הילדים
BIGI
ערוץ FOMO
HOT באזז
תקופת שידור מקורית 11 באוקטובר 201522 במאי 2019
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אֱלִישָׁע (שם הסדרה נהגה במלעיל) היא קומדיית מצבים ישראלית בכיכובו של יובל סמו, המתרחשת בבית־הספר "הרצל" בפתח תקווה, ושודרה החל מ־11 באוקטובר 2015 ועד לסיומה ב-22 במאי 2019 בערוץ הילדים.

הסדרה זכתה בפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה לשנת 2015 בקטגוריית "הסדרה הקומית לילדים ונוער הטובה ביותר" ובשנת 2016 זכתה בטקס נבחרי הילדים בקטגוריית "סיטקום השנה".

שתי העונות הראשונות שודרו גם ללקוחות Yes החל מהעונה השלישית הפכה הסדרה לבלעדית ללקוחות HOT. בעקבות סיום השידורים בערוץ הילדים ב-Yes ו-הוט בשנים 2017 - 2018 (בהתאמה), נפתחה הסדרה עבור רשתות פרטנר TV וסלקום TV. עם סיום שידורי ערוץ הילדים ב־HOT ב־1 בינואר 2018 הסדרה משודרת בלעדית ללקוחות סלקום TV ופרטנר TV בערוץ 66, אולם עונות 2–4 עדיין זמינות ב־VOD של HOT. בשנת 2018 שודרה הסדרה בימי שבת בערוץ עשר עד שלימים התאחד עם ערוץ 13 של רשת.

העונה השלישית עלתה לשידור ב־15 בינואר 2017 והסתיימה ב־27 בפברואר 2017. העונה הרביעית, אשר צולמה במקביל לשלישית, עלתה לשידור ב־22 באוקטובר 2017 והסתיימה ב־4 בדצמבר באותה שנה. בעונה זו משתתפים בתפקידי אורח גם מגי אזרזר, מריאנו אידלמן, גבי עמרני, אלון נוימן, ירון ברלד, אסף הראל עידן גיל, בת ציון רוזינסקי ויובל סגל. לסדרה צולמה עונה חמישית במהלך קיץ 2017 ובהן באו להופיע בתפקידי אורח: רועי בר נתן, ערן זרחוביץ', ירדן ג'רבי, סטטיק ובן אל תבורי, גלעד אבנת ועוד. העונה החמישית עלתה לשידור ב־1 באפריל 2019 בערוץ הילדים והסתיימה ב־22 במאי 2019 ושודרה בלעדית ללקוחות פרטנר TV וסלקום TV. כיום כל העונות זמינות בשרות BIGI, ובשירות ה-VOD של סלקום tv, HOT VOD YUNG, YES VOD KIDS.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12011 באוקטובר 201511 בנובמבר 2015
2207 בפברואר 20169 במרץ 2016
32015 בינואר 201727 בפברואר 2017
42022 באוקטובר 20174 בדצמבר 2017
5301 באפריל 201921 במאי 2019

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלישע קיז (קיזלובסקי) הוא גבר מובטל, כבן 40. שנתיים לאחר פטירת סבו התגלתה במשרדו של עורך הדין "זכאי הגדול" המכונה "נבלה" צוואה מצולמת ובה סבו מוריש לו 10 מיליון שקלים, בתנאי אחד: עליו לחזור ללמוד בכיתה ו' בבית הספר "הרצל", אשר סולק ממנו בעת שלמד בכיתה ו' ובסוף שנת הלימודים עליו להציג בפני עורך הדין זכאי תעודה לפיה סיים כיתה ו'. אם לא יסיים את כיתה ו', כספי הירושה יועברו לעורך הדין זכאי.

על מנת לקבל את הירושה חוזר אלישע לכיתה ו' בבית־הספר "הרצל" בו למד בילדותו, ומתחיל בלימודיו אצל המורה שני קלצ'ינסקי (מלי לוי), חברת ילדותו אשר סולק בעת שלמד עימה בבית ספר. בית הספר מנוהל כעת על ידי המנהלת החדשה אלה (עלמה זק) וסגניתה הוותיקה ציפי (רבקה מיכאלי) אשר נוטרת לאלישע טינה על ששחרר טפיר בבית הספר כשהיה ילד.

במהלך הלימודים מכיר אלישע מספר חברים הלומדים בכיתתו, ובהם שון, רומי סופרסטאר, עדי, תמר (בעונות 1–2), עמית, ונגה (בעונה 3–4) ויונתן (עונה 5), זכאי הקטן, הבן של זכאי הגדול (עונות 1–5) ולירון זכאי, אחותו של זכאי הקטן והבת של זכאי הגדול (עונה 5). בדרך הוא עובר משימות קשות ומצחיקות על מנת לסיים את כיתה ו' בשלום ולקבל את עשרת מיליון השקלים.

בפרק האחרון של העונה השנייה אלישע נכשל במבחן בתושב"ע וחושב שהפסיד את הירושה אך מגלה שהוא יכול להתחיל פעם נוספת את כיתה ו'.

בתחילת העונה החמישית מקבל את הירושה החלקית אך מבזבז אותה בתוך חודשיים. עורך הדין זכאי ואלישע מגלים על עוד עשרה מיליון שקלים שסבו של אלישע שמר עבורו. אלישע צריך ללמוד בכיתה ו' כדי לזכות בשבעה מיליון שקלים (את השאר שמר סבו כדי לשחרר את אלישע מהכלא על פי דבריו).

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות בית הספר "הרצל"[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלישע קיז (לשעבר קיזלובסקי) (יובל סמו): גבר מובטל בן 40 ממוצא גרמני וצ'כי. הוא אינו חכם, אינו מקובל, חסר כישרון, חסר טאקט, מתקשה בקריאת מילים מסובכות ומופרע. מאוהב במורה שני. כשמתעצבנים עליו נוהג לומר: "בוא בוא בוא..." סובל מעיוורון צבעים. גילה בסוף העונה הרביעית, דרך תודעתו, שהוא דמות בסדרה. החבר הטוב ביותר של התלמידים נוגה, עדי, עמית, תמר, יונתן ויעלי. בתחילת העונה החמישית זוכה בירושה ומבזבזה תוך כמה ימים. שבר את שיא גינס בתור האדם שלמד הכי הרבה פעמים בכיתה ו'.
  • שני קלצ'ינסקי (מלי לוי): המורה של אלישע בהווה וחברתו של אלישע בעבר. דעתנית ועדינה,כל התלמידים אוהבים אותה. מונעת מאידיאלים. היא המורה היחידה בבית הספר שסיימה תיכון מצוות המורים בבית ספר הרצל. מאוהבת גם היא באלישע אך לא מספרת לו את זה. דוגלת בפמיניזם ואחוות עמים.
  • ציפורה "ציפי" אכילס–קיזלובסקי (רבקה מיכאלי): סגנית המנהלת, נוקשה וקשוחה. שונאת ילדים, שונאת גם תלמידים, ובמיוחד את אלישע. מתעבת את המנהלת אלה. אוהבת את התוכנית "היפים והאמיצים". מאוהבת באוהד גרמה. בפרק 14, בעקבות עבודת שורשים שהוטלה על אלישע התגלה שהיא אחותו למחצה מצד האב אבל שהמשפחות שלהם אויבות מימים עברו. אלרגית לכריזנטמות. רוקדת בלט בסתר. בעונה החמישית הופכת לאמו החורגת של אלישע ולבת זוגו של מוריס אביו.
  • אלה מאירי (עלמה זק): מנהלת בית הספר. אובססיבית לכסף, שונאת ילדים, ואף לא מתעניינת בתלמידים. קמצנית, אוהבת לעשות פרויקטים בבית־הספר בשביל כסף. כשמסיימת שיחות עם אנשים נוהגת להגיד ״תודה לך״.מתחרה של בלה, מנהלת בית–הספר גנדי. כתבה את תקנון בית הספר. בפרק האחרון של עונה 2 משתפת פעולה עם זכאי הגדול על מנת שאלישע לא יסיים את כיתה ו' והכסף יתחלק 25–75.
  • צורי מנצורה (אודי כגן) (עונות 1–2 ו־5, אורח בעונות 3–4): בעל הקפיטריה של בית־הספר. מכין מנות מוזרות ולפעמים מגעילות ביותר, אבל כשהוא מתעצבן הוא מכין מנות טעימות. יש לו מנה ייחודית, "הטוסט של מנצורה". מספר סיפורים רבים ממסעותיו בחוץ לארץ. קורא לכולם "גבר", אפילו אם הוא מדבר עם בנות. מעריץ את מאדי זיגלר. למנצורה אח תאום, הוא ואחיו היו מסוכסכים שנים רבות בעקבות המתכון הסודי לטוסט של אביהם. עזב את בית הספר על מנת לראות את הזוהר הצפוני ולפתוח בקוטב חומוסייה. שב לפרק אחד על מנת להחליף את קסוטו שנסע לכנס ברד ומיד אחרי זה שכנע את אלישע לבוא איתו לקוטב הצפוני. נשוי לאסקימואית כשבעונה הרביעית התגרש ממנה בגלל מעשה בגידה מצידו. שב לבית ספר בגלל צו עיכוב יציאה מהארץ וגם מכיוון שהוא נותר חסר כל. ביים את הצגת הסיום בעונה הרביעית. חוזר בעונה החמישית, וגם באותו עונה פרק הראשון הוא מגלה לאלישע את השם הפרטי שלו (צורי).
  • עורך הדין זכאי "הגדול" (גיא לואל): עורך דין רשע ונוכל. הנבל הראשי של הסדרה. אלישע מכנה אותו במספר כינויים כגון נבלה, מפלצת וכו'. הוא רוצה שאלישע לא יסיים את כיתה ו', ואז הוא יקבל את הירושה עשרה מיליון שקלים ויעשה הכל בשביל שזה יקרה. אביהם של "זכאי הקטן" ולירון זכאי. הכריח את בנו להישאר בכיתה ו' כדי לוודא שאלישע לא מקבל את הירושה. בפרק 51 עוזר לאלישע למצוא את הקלטת שבה סבו של אלישע הוריש לו 10 מיליון שקלים, ולבסוף התגלה שזכאי הקטן לקח את הקלטת, כי אביו לא התייחס אליו.
  • אברהם קסוטו (אבי רש"י) (עפר שכטר) (עונות 3–4): בעל הקפיטריה החדש של בית ספר הרצל. קיבל את התפקיד לאחר ששלף את הסכין מהאבטיח (מחווה לאקסקליבר). שף בעברו, שהפך למנקה בבית הספר הרצל מכיוון שהרגיש ריקנות. מכין מאכלים בפיתה. היה מהנדס חלל בנאס"א טרם עבר לתחום הבישול. שמו האמיתי היה אבי רש"י. היה ילד פלא שפרש בעקבות טראומה, שבאה בעקבות פרסומת לשוקו מוקו בגלל מעריצי הפרסומת שקראו לו בחיבה "שפמנון השוקו" והועבר הכינוי לאלה המנהלת לאחר שנתגלה לה שפם שוקו לאחר ששתתה המון ממנו. יכול ליצור חשמל מגופו.
  • אנפה ג'קסון (ליאת הר לב) (עונות 3–5): יועצת בית הספר החדשה. תמיד מפנטזת על מישהו בשם ג'סטין, כשמוצאים אותה ישנה. לא אוהבת את המספר 3 (מכיוון שזכתה בתחרות בעבר, במקום שלישי). בעלת עבר מסתורי ופלילי וחיבה למיסטיקה. העריצה את הספרים של קסוטו לאחר ש"חשבה" שהסיפור שהוא כתב היה אליה ועל בעלה והכריחה אותו לעשות סיפור המשך אבל השמות יהיו השמות של אנפה ובעלה. משוגעת, בעלת יכולות היפנוט. עברה שינוי רוחני בעונה החמישית. באחד הפרקים התגלה שהיא נשואה לשיח סעודי ושהיא מאפיונרית וחברה ביאקוזה
  • פזית (יעל טל) (עונות 1–2 ו־5, אורחת בעונות 3–4): המורה להיסטוריה ולכלכלת בית בבית הספר. מורה מצחיקה, מוזרה ונחמדה. מפחדת מציפי. מתגוררת בצפון פתח תקווה. אסף מאוהב בה.
  • המורה אזולאי (אלברט אילוז) (עונה 1): מורה בבית הספר.לא שם לב לילדים בזמן מבחנים, עקב היותו קורא עיתונים. אך לאחר שאלה הכניסה בו מוטיבציה, החל לחפש בכיתה אחר מעתיקנים במבחנים, עד שאלה התישה אותו עקב הסעתו בכל העולם להיות "שומר מבחנים".
  • אסף קציר (אסף הראל) (עונה 4): המורה לקולנוע. אחיו התאום של בעל מאפיית הבורקסים "אסי". מאוהב בפזית. גר בצפון פתח תקווה. הופיע בפרק 69.
  • שאול הייזנברג (קובי פרג') (עונה 5): המורה למדעים בבית ספר כבר 25 שנה אך מקבל משכרות קטנה.
  • מיקי גרוס (יובל סגל) (עונה 4): סגן המנהל שהחליף את ציפי. נראה תמים וחברותי לכאורה, אך מסתבר שהוא גרוע מציפי. הופיע בפרק 78.
  • הרצל (תומר פישמן) (עונות 1–2 ו־4): אב הבית של בית הספר. לא חכם במיוחד. במחסן שלו היה כד שרשום אליו "אלישע", אלישע ועדי חשבו שזה כד של מישהו קדמוני. ולבסוף התברר שזה הכד של הכלב של הרצל שגם לו קוראים אלישע.
  • בנדה (ירון ברלד) (עונה 4): השומר של בית הספר. נוהג לאבד את האקדח. הופיע בפרק 75. התחזה לאמא השנייה של עמית.

תלמידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עדי בינגל (מיכאל גולן גלמי) (עונות 1–2): תלמיד מצטיין הלומד בכיתתו של אלישע וחברו הטוב ביותר. בסוף העונה ה–2 אלישע הרגיש שהכל חוזר לאיך שהיה בסיום כיתה ו' לפני 30 שנה וניסו לשנות את הגורל שלו כדי שאלישע לא יסולק שוב ויקבל את הירושה, אך עדי התחלף עם המזל של אלישע. בסוף העונה השנייה הוא אומר לתמר שהוא אוהב אותה והם עומדים להתנשק אך אלישע מפריע להם, ותמר אומרת לו שהיא אוהבת גם והם הופכים לזוג. עזב לחטיבת סלבים צעירים יחד עם תמר (במקום רומי) והתמודד במועצת תלמידים.
  • תמר בינשטוק (רומי נדבורני) (עונות 1–2): ילדה הלומדת בכיתתו של אלישע. היא חכמה, אוהבת שירה ובעלת בלוג. מתגלה שהיא קרובת משפחה של מאדי זיגלר ואילנה דיין. בסוף העונה ה־2 עדי אומר לה שהוא אוהב אותה, היא אומרת לו זאת גם והם הופכים לזוג. הייתה אמורה לעבור לחטיבת סלבים צעירים ביחד עם רומי, אך לבסוף היא עברה עם עדי. מקבלת הרבה הערות על השיער המתולתל והגדול (הארוך) שלה (רובן מאלישע).
  • רומי "סופארסטאר" דלומי (בר סביר) (עונות 1–4; אורחת בעונה 5): ילדה מפורסמת, מקובלת ומוכרת מהשתתפותה בתוכניות ריאלטי. לומדת בכיתתו של אלישע. לאחר שהפכה לכוכבת ילדים והשתתפה במגוון תוכניות ריאלטי התחילה להתכחש לילדים שהכירה ולהיות סנובית. תכננה לעבור לחטיבת סלבים צעירים עם תמר. בעונה שלישית מתגלה שהיא נשארה כיתה על מנת להישאר צעירה ושמעריציה לא יינטשו אותה אם היא תעלה לחטיבה. ידועה בשירה "אני רומי, רומי, רומי, רומי". באחד הפרקים מתברר שרומי מעתיקה את כל המשפטים שלה מהבלוג הישן של תמר. חזרה לבית הספר בשביל לעזור לאלישע. כבר לא סלב. פרודיה על הזמרות רוני דואני ורוני דלומי.
  • זכאי "הקטן" (שחף יעקובוביץ') (עונות 1–4, 5 אורח): ילד הלומד בכיתתו של אלישע. השטינקר של המנהלת אלה ומאוהב בה. ילד שמן, התלמיד הרע בכיתה של אלישע והבן של עורך הדין זכאי "הגדול" ואחיה של לירון. יש לו פחד קהל. נשאר כיתה בסוף השנה על מנת להכשיל את אלישע בשביל שהירושה תעבור אל אביו. ובין עונות 1–2 התגלה שזכאי היה פעם מאוהב באלה (המנהלת) וכינה את אלה באחד הפרקים בכינוי: "אשתי לעתיד". בעונה השלישית נתגלתה אצל זכאי צד רגשי ובעונה הרביעית מתגלה שהוא מאוהב בזואי. בעונה החמישית הוא אינו לומד בבית ספר מכיוון שהוא עזב לחטיבה אך מופיע לעיתים רחוקות.
  • שון קלמנוביץ (מל מלכה): ילד טיפש הלומד בכיתתו של אלישע. מאמין בחייזרים. באחד הפרקים מתגלה כי יש לו כישרון בבישול. נשאר כיתה בגלל הטיפשות שלו. בנו החורג של עודד פז. ידען בנושאים שהוא בקיא בהם. הוא מצטיין בלימודיו כשהוא חולה, וטיפש כשהוא בריא. חובב קולנוע ואוהב לשחק בלגו. מצוין בעונה החמישית שעדיין, כמו אלישע, לומד בכיתה ו'.
  • זואי (רביד רונן) (עונות 1–4, אורחת בעונה 5): שפוטה של רומי. היא יחד עם זותי, ולכן הן תמיד רבות מיהי "זואי" ומיהי "זותי", כי הן לא מבינות מי זו מי, אך למעשה אומרות אותו הדבר בצורה אחרת. נשארה כיתה ביחד עם רומי. בפרק אחד רואים שזכאי הקטן מאוהב בה.
  • זותי (גלי ארוטשס) (עונות 1–4): שפוטה של רומי. היא יחד עם זואי, ולכן הן תמיד רבות מיהי "זואי" ומיהי "זותי", כי הן לא מבינות מי זו מי, אך למעשה אומרות אותו הדבר בצורה אחרת. נשארה כיתה ביחד עם רומי. מצוין בעונה השלישית שהיא מומחית לריאליטי.
  • נוגה פרידר (נגה קפלן) (עונות 3–4): ילדה הלומדת בכיתתו של אלישע. מאוהבת בעמית. החליפה את הגלדיולות של אלישע שהביא לציפי לכריזנטמות שציפי תשלח אותו אליה לחדר. נוגה מספרת לאלישע שהיא מפחדת להציע לעמית חברות ולכן דורשת מאלישע לשדך ביניהם, ומאיימת שאם לא יעשה זאת היא תדאג שהוא יבלה הרבה בחדר של ציפי. לאחר ניסיונות עם המורה שני, אלישע מעודד אותה ללכת ולהציע בלי לפחד, והיא הציעה לו חברות והוא הסכים. אחראית על ספר המחזור.
  • עמית חיא (אורי אייזנמן) (עונות 3–4): ילד הלומד בכיתתו של אלישע. אפשר להגיד שהוא דומה לאלישע. בפרק הראשון של עונה 3 כשנוגה מציעה לו חברות, הוא מסכים.
  • לירון זכאי (עמית מרקוס) (עונה 5): בתו של זכאי "הגדול" ואחותו של זכאי "הקטן". תובעות לרוב ילדים בבית ספרה, ובניגוד לזכאי הקטן אביה אוהב אותה.
  • יהונתן (יונתן גוטליב) (עונה 5): חבר של אלישע, לומד בבית ספר הרצל.
  • אורן באפט (אייל איבשין) (עונה 5): ילד שמופיע כדמות משנה המייעץ למנצורה כל מני עסקים, מנצורה נוהג לקרוא לו בשם משפחתו.
  • יעלי (שירה שטרן) (עונה 5): חברה של אלישע, לומדת בבית ספר הרצל.

משפחת קיזלובסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סבא קיזלובסקי (יוסי סגל): סבו של אלישע אשר לפני מותו הוריש לו עשרה מיליון שקלים בתנאי אחד שיחזור לסיים את כיתה ו' בבית–ספר "הרצל". בעונה השנייה הרוח שלו עלתה ודיברה עם אלישע, סבא שלו אמר לו שבעצם הוא מדבר איתו מראליטי של "האח הגדול" אבל של אנשים "מתים". מתגלה שיש לו נכד נוסף שגר בשוודיה בשם יורגן. לא מתגעגע לאשתו (סבתא של אלישע) בעונה החמישית לאחר שאלישע איבד את כל כספו סיפר ששמר לאלישע עוד כסף בתנאי שיעבור שוב את כיתה ו'.
  • יורגן קיזלובסקי (אסי כהן) (עונות 3–4): בן דמותו של אלישע משוודיה. מתגלה כדודן רחוק של אלישע. נשאר בארץ מכיוון שנרדם ופספס את הטיסה לשוודיה ונשאר חסר כל.
  • רבקה קיזלובסקי (עפרה ויינגרטן) (אורחת בעונות 1–2): אמו של אלישע, אשתו של מוריס, כל הזמן אומרת לאלישע "למה אתה לא יכול להיות כמו זוריק"!? (שלמד עם אלישע ושני בעבר). הופיעה בפרקים "שורשים" ו"יום הורים".
  • מוריס קיזלובסקי (מוני מושונוב) (אורח בעונות 3 ו־5): אביו של אלישע ובעלה של רבקה. מובטל בלי עבודה ומשחק כל יום שש בש בשכונה. מוריס מגיע לבית הספר במסגרת "יום ההורה". אלישע הנבוך מנוכחתו, עשה הכל כדי להסתיר את זהותו האמיתית של אביו. הופיע בפרק "יום ההורה" ובסוף הפרק כולם גילו שמוריס שיקר, בעונה החמישית הוא יוצא עם מישהי חדשה, שבהמשך הפרק מתברר שהיא ציפי. בעקבות כך אלישע מנסה להפריד ביניהם, כי צוחקים עליו.

חברי ילדות של אלישע וחבריו לספסל הלימודים המקורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שלומי חדידה (דודו גולן) (עונה 3): חבר ילדות של אלישע ובני בלנגה.
  • בני בלנגה (עמי סמולרצ'יק) (עונה 3): חבר ילדות של אלישע ושלומי חדידה.
  • זוהר מליקה (מריאנו אידלמן) (עונה 4): חבר ילדות של אלישע. לכאורה היה הישראלי הראשון בברצלונה, אך בסוף מתברר שהוא בכלל כובס של הקבוצה. הופיע בפרק 65.
  • דפי קדאפי (דפנה קדוש) (מגי אזרזר) (עונה 4): כוכבת ראליטי שמגיעה לביקור מיוחד בבית הספר. שמסתבר לאחר מכן, שהיא הייתה בכיתה ו'3 עם שני ואלישע והיה לה סיפור לא גמור עימם, ובאה כדי להשפיל את אלישע, אך לא הצליחה. הופיעה בפרק 73.
  • זוריק סימן טוב (רועי אדר) (עונה 2): אבא לילד הלומד עם אלישע ותלמיד לפני 20 שנה עם אלישע ושני כאשר הם היו בכיתה ו'. הוא כביכול שוויצר ובן אדם טוב. רבקה (אמו של אלישע) אוהבת את זוריק ואומרת כל הזמן לאלישע "למה אתה לא יכול להיות כמו זוריק" ואלישע מתעצבן ומגלה את הכישרון שלו בפיפ"א ומגלה את החולשה של זוריק שהוא לא יודע להפסיד בכבוד ושאם הוא מפסיד הוא מתנהג בצורה ילדותית ובכיינית ואכן לאחר זוריק מפסיד הוא בוכה ובורח בבושת פנים תוך כדי שהוא מדבר עם אמו ילדותית ובכיינית בטלפון.
  • מיכאל מדמון (אלון נוימן) (עונה 4): בוגר בית הספר הרצל. נמצא בעיתון 50 העשירים. אלה הזמינה אותו לפגישה. הופיע בפרק 68.

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלון בסון (קאי פקר) (עונות 1 ו־3): הבריון של בית הספר. הוא לומד עם כל בני הדודים והאחים שלו באותו בית ספר. בעונה הראשונה הופיע בפרקים 16 ו-17 ובעונה השלישית הופיע בפרק 49.
  • כרם מהרל (יובל דה לאו) (עונה 5): יושבת ראש כנופיה של בית הספר, הלומדת בכיתה ב והבריונית של בית הספר. הופיעה בפרק 90.
  • המנהלת בלה (הילה סורג'ון פישר) (עונות 2 ו־5): היא מנהלת בית־ספר מתחרה של אלה בית־הספר "גנדי". בלה רוצה שבית־הספר "הרצל" ייסגר, תעשה הכל בשביל שהתוכנית שלה תעבוד. חברת עבר של אלה.

דמויות אורחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המפקח (עמית ליאור) (עונות 1 ו־3): מגיע לבקר בבית ספר בפרקים "זומבים באים" ו"אלה בת 12" כדי לברר אם המקום מוצלח.
  • עודד פז (עונה 2): מתחתן עם אמא של שון לאחר שאלישע נפרד ממנה.
  • אמא של שון (אביב כרמי) (עונה 2): פגשה את אלישע וחשבה שהוא ממשפחה קדומה וחשבה שהציע לה נישואים. אלישע נפרד ממנה כאשר עודד פז נתן לה משהו.
  • דפנה (ליטל רוזנצוויג) (עונה 2) - המאהבת של אלישע. חושבת שהוא מורה
  • איתן (איל קיציס) (עונה 3): שר החינוך מגיע לבקר בבית הספר "הרצל", ונהיה בהמשך חברו של אלישע.
  • הסוכן ר' (רשף לוי) (עונה 3): סגן המנהל של בית הספר גנדי. בעל תואר בהנדסה. עבד על אלישע על מנת שהוא ישיג לו את התוכניות לרובוט שבית הספר הרצל בונים על ידי התחזות ליושב ראש המוסד, לא אומר את שמו.
  • ארקדי (ארקדי דוכין) (עונה 3): עשיר שבא לקנות את בית ספר כדי להרוס אותו, אלישע העמיד פנים שהוא דובר רוסית, ותרגם את דבריו של ארקדי באופן שגוי. בסוף הפרק התברר כי מעמדו הכלכלי מזויף, והוא עובד כספר בכפר סבא. הופיע בפרק 53. דוכין הוא גם אחד מיוצרי הסדרה.
  • מויש (ליאור רז) (עונה 3): מעצב שיער. מופיע בפרק 17 בעונה השלישית.
  • אוהד גרמה (גבי עמרני) (עונה 4): מפקח בית הספר. מושא האהבה של ציפי מילדות. מפחד מציפי. הופיע בפרק 62.
  • מלך (עידן גיל) (עונה 4): החבר הדמיוני של אלישע. הופיע בפרק 77.
  • ביאטריס (בת ציון רוזינסקי) (עונה 4): החברה הדמיונית של שני. הופיעה בפרק 77.
  • סטטיק ובן אל תבורי (עונה 5): היו אמורים להופיע בחגיגות יום העצמאות בבית הספר אך בעקבות טעות של אלישע מבחינת התשלום נוצר ריב ביניהם בגלל אלישע ואלה.
  • כרם מהרל (יובל דה לאו) (עונה 5): יושבת ראש כנופיה של בית הספר, הלומדת בכיתה ב' והבריונית של בית הספר. הופיעה בפרק 90.
  • הדוד חיים (יוסי וידר) (עונה 5): הדוד של שון.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו שודרה לראשונה ללקוחות HOT ולקוחות YES, בסוף שנת 2017 עקב ירידת ערוץ הילדים בחברת Yes הסדרה ירדה מה־VOD של החברה. ב־30 במאי 2019 העונה ירדה משירות ה־VOD של HOT. העונה זמינה בלעדית ללקוחות פרטנר TV ובסלקום TV. עונה זו חזרה ל-VOD של HOT ו-YES.

מספר הפרק

(בסדרה)

מספר הפרק

(בעונה)

שם הפרק תאריך שידור מקורי
1 1 אלישע נהיה מיליונר, כמעט 11 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: אלישע הוא בטלן בן 40, שחי בדירת חדר וחצי עם שקל וחצי בכיס. חייו משתנים כשסבו מוריש לו ירושת ענק, אבל בתנאי אחד – על אלישע לחזור לבית הספר, ולסיים את כיתה ו'.
2 2 אריה זקן 12 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: ביומו הראשון בכיתה ו', אלישע המום לגלות שילדי הכיתה חושבים שהוא זקן. מרוב שהוא נחוש להוכיח להם שהוא הילד הכי מגניב בכיתה, הוא מסבך את כל הכיתה יותר ויותר.
3 3 ויקיפדיה אמרה 13 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: אלישע מגלה דרך מפתיעה לשכתב את ההיסטוריה (ואת הציון בהיסטוריה) – לשנות את הערכים בוויקיפדיה. מהר מאוד הוא מגלה שעם ההיסטוריה לא מתעסקים.
4 4 היסטריה בקפיטריה 14 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: מנצורה נותן לאלישע לנהל את הקפיטריה בהיעדרו. אלישע ממלא את הקפיטריה בלקוחות, אבל מרוקן את הקופה מכסף. בינתיים, תמר מנסה לשנות תדמית כדי לשכנע את הקהל לבוא להופעה שלה.
5 5 אלישע בונה סוכה 18 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: אלישע מתנדב לבנות את סוכת בית הספר כדי להרשים את שני. יש לו רק בעיה אחת: אין לו מושג איך עושים את זה. רומי גוררת את זכאי הקטן לתחרות דואטים ולא מבינה עד כמה טעתה...
6 6 השועל והעורב 19 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: אלישע ומנצורה עוזרים לעדי להחזיר חוב בן עשרות שנים לספרנית בית הספר, ועל הדרך מלמדים אותו לכתוב ספר ילדים. אלה זועמת על אלישע, כי העבודה שלו מחבלת לה בעסקים.
7 7 היריד 20 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: ביריד בית הספר, אלישע עוזר לעדי לצייר דיוקן של תמר כדי להרשים אותה. העניינים מסתבכים כשהדיוקן נופל לידיה של ציפי. רומי פותחת ביריד דוכן למוצרי רומי ומופתעת כשזכאי פותח דוכן מתחרה.
8 8 טקס חנוכה 21 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: חנוכה בפתח וכולם שמחים – אלישע שיוכל להתקרב לשני, עדי כי יוכל להתקרב אל תמר, שני שתוכל לארגן טקס חינוכי, ואלה שרוצה להרוויח מהחג המון כסף. השאלה היחידה היא מי ישמח אחרון?
9 9 בלתי מוחמא 25 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: אלישע יעשה הכל כדי לקבל מחמאה בפעם הראשונה בחייו, גם אם זה כולל ללמוד לבשל, להרוס את הכיתה ולהסתבך עם ציפי.
10 10 לצפות עם האויב 26 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: אלישע מחליט למצוא תחביב שמשותף לסגנית המנהלת, ציפי, ולו: צפייה בטלנובלות, אך לצערו התחביב הזה סוחף אותו למקומות לא צפויים. ובינתיים שון שון נלחם בפולשים מהחלל.
11 11 וואטסאפ 27 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: אלישע מגלה שהוא הוצא מהוואטסאפ הכיתתי כי הוא זקן מדי. הוא פונה לחבריו לעזרה, אבל כל מי שמנסה לעזור – מוצא מהקבוצה בעצמו.
12 12 בסך הכל רציתי לחזור הביתה בשלוש 28 באוקטובר 2015
תקציר הפרק: ציפי מגלה שאלישע היה גיבור בצבא. היא להוטה לשמוע את סיפור הגבורה, אבל יש לאלישע בעיה קשה – הוא לא זוכר אותו. שון הופך לטבח צבאי ומשדרג את הקפיטריה של מנצורה.
13 13 כינים 1 בנובמבר 2015
תקציר הפרק: בבוקר המבחן החשוב בטבע אלישע מגלה שלעדי יש כינים. כשציפי מפרידה את הילדים הנגועים בכינים משאר הכיתה, אלישע מבין שאין לו ממי להעתיק בבחינה. תמר מגלה שרומי גונבת את כל משפטי החוכמה שלה מהבלוג.
14 14 שורשים 2 בנובמבר 2015
תקציר הפרק: עבודת שורשים של אלישע מגלה עובדה מרעישה – הוא חצי אח של לא אחרת מאשר... ציפי! כעת הוא צריך להתמודד עם אחות חדשה ומפתיעה, שתמיד חלמה שיהיה לה אח קטן.
15 15 אלישע בלש פרטי 3 בנובמבר 2015
תקציר הפרק: אלישע יוצא לחקור את הפרשיה שמסעירה את כל בית הספר – מי הוא גנב הסנדוויצ'ים המסתורי? בפרשיה הזאת כולם חשודים, ואף אחד לא פטור מחקירה!
16 16 ועד נמ"ל 4 בנובמבר 2015
תקציר הפרק: אלישע עושה הסכם מפוקפק עם הילד החזק בבית הספר כדי להתמנות ליושב ראש ועדת ביקור חולים ולהפסיד כמה שיותר שיעורים. בקפיטריה, מנצורה מגלה שהריח שנדבק לזכאי הקטן מושך אליו ילדים מורעבים.
17 17 שתיים בחצר 8 בנובמבר 2015
תקציר הפרק: עדי מסתבך עם אלון בסון, הבריון השכבתי, שקובע ללכת איתו מכות בשתיים בחצר בית הספר. אלישע מבטיח להציל אותו ממצב הביש, אלא שכל ניסיון רק מוביל אותו לסיבוך גדול יותר...
18 18 חברות הכי טובות 9 בנובמבר 2015
תקציר הפרק: אלישע מתחפש לבחורה כדי להיכנס בחינם למשחק כדורגל. רגע לפני שהוא עוזב את בית הספר הוא נתקל בציפי, שמחליטה לאמץ אותו בתור החברה הכי טובה שלה. מנצורה משוכנע שהוא הפך למיליונר.
19 19 המורה אזולאי 10 בנובמבר 2015
תקציר הפרק: המורה אזולאי, שמעולם לא תפס תלמיד מעתיק, פורש ומכניס את כל הכיתה לבעיה. איך הם יעתיקו עכשיו? אלישע מנסה להשאיר את אזולאי בבית הספר, אבל לא מבין לאיזה בור הוא מכניס את עצמו...
20 20 הזומבים באים! 11 בנובמבר 2015
תקציר הפרק: אזעקה מסתורית שנשמעת בבית הספר מבשרת שבית הספר נמצא תחת... מתקפת זומבים! כעת, כשהעולם המוכר על סף הכחדה, אלישע, אלה, ציפי, רומי, תמר ועדי נאבקים מי יהיה האיש האחרון שיישאר בחיים.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו שודרה לראשונה ללקוחות HOT ולקוחות YES, בסוף שנת 2016 עקב ירידת ערוץ הילדים בחברת YES הסדרה ירדה מה־VOD של החברה.

מספר הפרק

(בסדרה)

מספר הפרק

(בעונה)

שם הפרק תאריך שידור מקורי
21 1 אלישע הגבוה באדם 7 בפברואר 2016
תקציר הפרק: אלה, מנהלת בית הספר, מכינה הפתעה לקראת משחק הכדורסל המסורתי מול בית הספר "גנדי" – אלישע, תלמיד כיתה ו' הגבוה בכל פתח תקווה. אבל לבית ספר "גנדי" יש כמה הפתעות.
22 2 צמד רעים 8 בפברואר 2016
תקציר הפרק: אלישע ועדי מגלים פטנט בלמידה למבחנים – להלחין את חומר הלימוד. מהר מאוד השניים מצליחים להפוך ללהיט של בית הספר, עד שההצלחה עולה לאלישע לראש. בינתיים בקפיטריה מנצורה נחוש לשבור שיא גינס.
23 3 מיצ"ב כפית 9 בפברואר 2016
תקציר הפרק: אלישע ניצב מול אחד האתגרים הגדולים של השנה – מבחן המיצ"ב. אם ייכשל, יעוף מבית הספר ויפסיד את הירושה.
24 4 הגיבור שלי 10 בפברואר 2016
תקציר הפרק: אלישע ושון עושים עבודה על הגיבור שלהם, ולא מצליחים להגיע להסכמה מה זה גיבור אמיתי. לבית הספר מגיע תלמיד יפני, ורומי ותמר נאבקות על תשומת הלב שלו.
25 5 מה כבר עשיתי? 14 בפברואר 2016
תקציר הפרק: ציפי נותנת לאלישע עונש, שאם לא יעשה אותו הוא יועף מבית הספר. הבעיה היא שאלישע לא שומע מה העונש כי האוזניים שלו סתומות.
26 6 אנגרי אלישע 15 בפברואר 2016
תקציר הפרק: אלישע יעשה הכול כדי לשבור את השיא במשחק בטלפון שלו, כולל פניה למומחה הגדול בעולם בתחום. בינתיים, אלה מוצאת דרך חדשה ומוזרה לעשות כסף בבית הספר.
27 7 התלמידה ציפי 16 בפברואר 2016
תקציר הפרק: ציפי לא מוצאת את התעודה שלה מבית הספר, ונאלצת לחזור לכיתה ו'. זה מאוד קשה לה, אבל הרבה יותר קשה לאלישע. רומי מקווה לקבל תפקיד גדול, אבל מצפה לה הפתעה.
28 8 עדי הקדוש 17 בפברואר 2016
תקציר הפרק: עדי יעשה הכול כדי להגיע למשחק בין מכבי פתח תקווה לברצלונה, גם אם זה אומר להמציא חג חדש ודמיוני. אלה משיקה תוכנית אירוח חדשה בבית הספר ומתכוננת לאורח מיוחד.
29 9 כד קטן 21 בפברואר 2016
תקציר הפרק: אלישע חושד שכד, שנמצא במרתף בית הספר, הוא כד עתיק מתקופת החשמונאים. הוא הופך את בית הספר למוזיאון ארכאולוגי ואת עצמו לארכאולוג הראשי. במקביל, הקפיטריה עלולה ללכת לאיבוד בגלל ביקורת לא מוצלחת.
30 10 הכבשה מארץ עוץ 22 בפברואר 2016
תקציר הפרק: אלישע נשלח על ידי אלה להעביר פסל כבשה לתחרות עירונית, אבל מעביר בטעות את הספל לבלה, מנהלת בית הספר המתחרה. רומי מקבלת הצעה חד פעמית לככב המחזמר היוקרתי הקוסם מארץ עוץ ונערכת לעזיבת בית הספר.
31 11 עדי רץ למועצת תלמידים 23 בפברואר 2016
תקציר הפרק: אלישע מנדב את עדי לרוץ לראש מועצת תלמידים כדי לעזור לו להתקרב לתמר. המרוץ לנשיאות מול רומי ושון שון מוציא את עדי מדעתו, ואלישע חושש שהוא ייצר מפלצת שיצאה משליטה.
32 12 תנ"ך בפוקס 24 בפברואר 2016
תקציר הפרק: אלישע נדרש לשמור על זכאי הקטן, נציג בית הספר לחידון התנ"ך. כדור שפוגע בראשו של זכאי גורם לו לאיבוד זיכרון ומכריח את אלישע להיות הנציג במקומו. הבעיה היא שאין לו מושג בתנ"ך.
33 13 החבר הכי טוב שלי 28 בפברואר 2016
תקציר הפרק: עדי מרגיש שאלישע לוקח אותו כמובן מאליו אז הוא מחליט לגרום לו לקנא. מנצורה מנסה לזכות בטיסה לפארק שעשועים ענקיים, אבל זכאי הקטן נחוש לא פחות ממנו לזכות בפרס.
34 14 מנצורה ב' 29 בפברואר 2016
תקציר הפרק: אחיו התאום של מנצורה פותח קפיטריה מתחרה בבית הספר. אלישע נקרע בין הרצון להישאר נאמן לחברו הוותיק, לבין הטעם המושלם של הטוסט שהאח מכין.
35 15 יום הורים 1 במרץ 2016
תקציר הפרק: ביום אספת ההורים, אלישע יעשה את הכול כדי שאמא שלו תהיה גאה בו ולא תתאכזב ממנו, כהרגלה. ציפי מגלה יכולת מפתיעה במשחקי מחשב.
36 16 ל"ג בעומר 2 במרץ 2016
תקציר הפרק: ביום אספת ההורים, אלישע יעשה את הכול כדי שאמא שלו תהיה גאה בו ולא תתאכזב ממנו, כהרגלה. ציפי מגלה יכולת מפתיעה במשחקי מחשב.
37 17 הרצל היום 6 במרץ 2016
תקציר הפרק: אלישע ותמר חלוקים ביניהם: מה ימכור יותר עותקים מעיתון בית הספר – כתבות רציניות או תמונות מצחיקות של אלה וציפי. שון שון הופך למבקר המסעדות של העיתון ומכניס את מנצורה ללחץ.
38 18 מורה ליום אחד 7 במרץ 2016
תקציר הפרק: אלישע סיפר לחברה החדשה שלו שהוא מורה בבית ספר. כשהיא מחליטה לבקר אותו בהפתעה, העניינים מסתבכים במהירות.
39 19 המבחן בהתעמלות 8 במרץ 2016
תקציר הפרק: רגע לפני סוף שנה והירושה כבר נראית באופק. נשאר רק מבחן בהתעמלות, ממנו אלישע חושש במיוחד. רומי המומה לגלות שצוות צילום מצלם את תמר לסרט חדש. יכול להיות שתמר תופסת את מקומה?
40 20 חמסה חמסה 9 במרץ 2016
תקציר הפרק: היום האחרון ללימודים. אלישע שם לב שהיום הזה זהה ליום האחרון של כיתה ו', בו הועף מבית הספר. האם הוא יצליח לשנות את מהלך הגורל ולזכות בירושה?

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו שודרה לראשונה בלעדית ללקוחות HOT. בהמשך עלתה לפלטפורמות של פרטנר TV וסלקום TV והצטרפה ל־VOD של החברות.

מספר הפרק

(בסדרה)

מספר הפרק

(בעונה)

שם הפרק תאריך שידור מקורי
41 1 מה שאני אוהבת בך 15 בינואר 2017
תקציר הפרק: שנה חדשה. אלישע מנסה להשתנות לכבוד השנה החדשה, אך משימה שהוא מקבל מנגה, ילדה חדשה בכיתה, מכריחה אותו לפעול בדרכיו המוכרות. במקביל, קפיטריית בית הספר ריקה ומחכה למוכר שיירש את מנצורה.
42 2 יום ההורה 16 בינואר 2017
תקציר הפרק: מוריס, אביו הבטלן של אלישע, מגיע לבית הספר במסגרת "יום ההורה". אלישע, שנבוך מנוכחותו, יעשה הכול כדי להסתיר את הזהות של אביו. במקביל, אלה מופתעת לגלות שיש בבית הספר יועצת, אנפה, ומחליטה לפטר אותה.
43 3 ההרצל הגדול 17 בינואר 2017
תקציר הפרק: אלישע משכנע את אלה להפוך את בית הספר לחלל ריאליטי אחד גדול. בית הספר הופך לווילה סגורה ומלאה תככים ומאבקים, ממנה ייצא רק מנצח אחד!
44 4 חיפושית נדירה 22 בינואר 2017
תקציר הפרק: אלה המומה לגלות ששיר שמבצעים אלישע, עמית, זכאי ושון מצליח באופן מפתיע, והופכת את הארבעה ללהקה מצליחה. במקביל, שני מאבדת את החיפושית הנדירה אותה מצאה, ויוצאת ביחד עם קסוטו למסע חיפוש אחריה.
45 5 למה לי פוליטיקה עכשיו?! 23 בינואר 2017
תקציר הפרק: שר החינוך מגיע לביקור בבית הספר ומתרשם מאוד מאלישע ומסגנון חייו. במקביל, אנפה מגלה ספר לא גמור אותו כתב לא אחר מאשר... קסוטו. היא תעשה הכול כדי לגרום לו לסיים אותו.
46 6 המערה החשמלית של חה חה חה 24 בינואר 2017
תקציר הפרק: חברי הילדות של אלישע מגיעים לביקור והם מנסים לשחזר ולמצוא את החדר הסודי שלהם. במקביל, קסוטו מופתע לגלות שמעבר בקפיטריה שלו מקצר את ריצת ה־2,000.
47 7 יורגן בא לבקר 29 בינואר 2017
תקציר הפרק: אלישע נבחר לחנוך את יורגן, תלמיד שוודי בן 40, שהגיע במסגרת חילופי תלמידים, והופך לחברו הטוב ביותר. במקביל, אלה מפסידה את כל כספה ונאלצת להתחיל מהתחתית.
48 8 אלה בת 12 30 בינואר 2017
תקציר הפרק: היפנוזה שאנפה עושה לאלה מחזירה אותה לתקופה אחרת בחייה והופכת את בית הספר למקום קצת יותר שמח. במקביל, שני עצובה שהתלמידים לא חושבים שהיא קולית מספיק ומנסה בכל כוחה לכבוש את אהדתם.
49 9 החבר של החברה שלי 31 בינואר 2017
תקציר הפרק: עמית חושש שנגה תתאהב בקמרון, נער חדש שהגיע בחילופי תלמידים מארצות הברית. הוא ואלישע יעשו הכול על מנת להרחיקם אחד מהשני. במקביל, זכאי הגדול פותח דוכן מתחרה לקסוטו המפוחד.
50 10 קיז אלישע קיז 5 בפברואר 2017
תקציר הפרק: אלישע מקבל ביקור מפתיע מראש המוסד! מתברר שרק הסוכן החשאי אלישע יוכל להציל את המצב! במקביל מתקיימת תחרות רובוטיקה בין בתי הספר ואלה לא מתכוונת להפסיד!
51 11 ברית עם השטן 6 בפברואר 2017
תקציר הפרק: קלטת הירושה של סבא של אלישע נעלמת וכתוצאה מכך אלישע וזכאי הגדול נאלצים בפעם הראשונה בחייהם לשתף פעולה. במקביל, רומי עוזבת למספר ימים ומשאירה את זותי וזואי חסרות אונים.
52 12 מלכת היופי הפנימי 7 בפברואר 2017
תקציר הפרק: אלה מתכוונת לשלוח את רומי לתחרות מלכת היופי הבית ספרי כבכל שנה, אך להפתעתה אלישע מציע מועמדת מפתיעה לתפקיד. במקביל, שני מקבלת את המשימה הקשה ביותר שמורה יכולה לקבל – לגרום לשון להצליח בלימודים.
53 13 ארקדי אמר, ארקדי אמר 12 בפברואר 2017
תקציר הפרק: אוליגרך עשיר, שלא דובר עברית, מגיע לקנות את בית הספר. אלישע מתנדב להיות המתורגמן שלו לאלה, שלהוטה להרוויח כמה מזומנים. במקביל, אנפה מקבלת ביקור מפתיע מתלמידה שהיא מעריצה.
54 14 מובי ג'וק 13 בפברואר 2017
תקציר הפרק: ג'וק תמים שנראה בין כותלי בית הספר מערער את היציבות בו. אלה תעשה הכול על מנת לסלקו. למזלה יש לה את אלישע – המדביר הטוב בהיסטוריה. במקביל, שון נותן לקסוטו עצת זהב איך למשוך לקוחות.
55 15 היומולדת של עמית 14 בפברואר 2017
תקציר הפרק: עמית חוגג יומולדת ואלישע לא מוכן שנגה תחגוג לו בצורה פשוטה, ומוביל אותה לחגיגת המאה של ימי ההולדת. במקביל, רומי נרעשת כשהיא מגלה עובדה נוראית – זותי קיבלה יותר לייקים ממנה! היא משיבה מלחמה.
56 16 בובת וודו 19 בפברואר 2017
תקציר הפרק: זכאי הגדול מוצא דרך יצירתית ואפלה איך לפגוע בסיכוייו של אלישע לזכות בירושה ומשתמש בה ללא רחמים. במקביל, אלה חושפת פרט נוצץ ומפתיע מעברו של קסוטו.
57 17 מקורזל וללא קשקשים 20 בפברואר 2017
תקציר הפרק: סוכן דוגמנות מגלה פוטנציאל אדיר דווקא בשיערו של... אלישע! כעת המרחק בין אלישע לעולם הזוהר של הדוגמנים קרוב מתמיד. במקביל, עמית וזכאי הקטן עושים התערבות מי יצליח להישאר ער יותר זמן.
58 18 הדייט של אלישע 21 בפברואר 2017
תקציר הפרק: אלישע בעננים כיוון שהתאהב בנפש התאומה שלו, אותה הכיר בצ'אט. הוא מתכונן לפגישה עם האישה המסתורית. במקביל, שון מתגלה כמחונן באופן מפתיע.
59 19 מנצורה חוזר אלישע עוזב 26 בפברואר 2017
תקציר הפרק: מנצורה מגיע לביקור מולדת מהקוטב ומנסה לשכנע את אלישע לעזוב את בית הספר ולעבור לגור איתו. במקביל, זכאי המום לגלות ששון הצליח להרכיב קובייה הונגרית במהירות ועובר אצלו סדרת אימונים מפרכת כדי ללמוד את סודו.
60 20 אלישע מארץ עוץ 27 בפברואר 2017
תקציר הפרק: אלישע נרדם אחרי יום עבודה מתיש כחזאי ונסחף לארץ דמיונית וקסומה. מהר מאוד הוא מגלה שם כמה פנים מוכרות...

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה זו שודרה ללקוחות HOT, פרטנר TV, ובסלקום TV. כיום זמינה ב-VOD של HOT, סלקום tv, פרטנר TV והחל מה-26 בדצמבר 2019 העונה זמינה גם ב-YES.

מספר הפרק

(בסדרה)

מספר הפרק

(בעונה)

שם הפרק תאריך שידור מקורי
61 1 גוטן מורגן יורגן 22 באוקטובר 2017
תקציר הפרק: יורגן, בן דודו של אלישע, מתגלה באופן מפתיע בבית הספר כשהוא חסר פרוטה. אלישע מנסה לעזור לו לקום על הרגליים ולשוב בחזרה לשוודיה. במקביל, קסוטו מקיים בקפיטריה את תחרות המנה של המדינה בהשתתפות ילדי בית הספר.
62 2 עימות חזיתי 23 באוקטובר 2017
תקציר הפרק: תקלה מסתורית שמתרחשת בבית הספר מחליפה בין הגוף של ציפי ואלישע, דווקא ביום חשוב לשניהם. כעת הם חייבים לשתף פעולה כדי להציל את עצמם מעצמם, עד שהסדר ישוב על כנו.
63 3 דמוקרטיה 24 באוקטובר 2017
תקציר הפרק: שני לא מוזמנת ליום הגיבוש שארגן משרד החינוך לסגל בית הספר. ובזמן שאלה, ציפי ואנפה ננעלו בחדר הבריחה, שני מחליטה, יחד עם אלישע, להפוך את בית הספר לדמוקרטי.
64 4 דוז פואה 29 באוקטובר 2017
תקציר הפרק: גילוי מפתיע מגלה שבית הספר הרצל לא שייך לשום מדינה! אלה קופצת על המציאה כדי להפוך את בית הספר למדינה נפרדת עם הקלות מס ועם... נציג לאירוויזיון! במקביל, ציפי מנצלת את המעמד החדש של בית הספר כדי להוציא לפועל את תוכניותיה האפלות.
65 5 הישראלי הראשון בברצלונה 30 באוקטובר 2017
תקציר הפרק: זוהר מליקה, הישראלי הראשון בקבוצת הפאר, ברצלונה, מגיע לביקור, ואלישע הנרגש מקבל אותו בזרועות פתוחות. במקביל, שני מתגייסת לעזור להרצל, אב הבית, שמעולם לא קיבל מתנה מוועד בית הספר, ורק מסבכת אותו.
66 6 המשפט 31 באוקטובר 2017
תקציר הפרק: חג פורים הגיע ואיתו תעלומה – מי גנב את אוזני ההמן ממשלוח המנות?! אלישע הוא, כמובן, החשוד המיידי. הוא עומד למשפט כדי להוכיח את חפותו.
67 7 ימי רביעי אצל אלה 5 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: אלישע מגלה שבכל יום רביעי אלה לא נמצאת במשרדה, או במילים אחרות... יש מקום חדש למסיבות. הבעיה מתעוררת כשזכאי מגלה על פועלו של אלישע. במקביל שון ורומי מלוהקים לתוכנית ריאליטי חדשה.
68 8 אלישע הבייביסיטר 6 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: אלישע מוצא את ג'וב חלומותיו – בייביסיטר, כי אין עבודה קלה בעולם מאשר לשמור על תינוק. עד שהוא נאבד... במקביל, בוגר בית הספר מגיע כדי לתרום לבית הספר, ואלה מקבלת אותו בזרועות פתוחות.
69 9 אסי ואסף 7 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: המורה לקולנוע של בית הספר עומד בפני פיטורים דווקא ביום בו הוא מתאהב בפזית המורה. אלישע מנסה למצוא דרך יצירתית כדי לגרום לו להצליח בשתי המשימות.
70 10 האנטומיה של אלישע 12 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: אלישע מתגלה כרופא מחונן ומחליף את אחות בית הספר. במקביל, אלה מגלה תכונה חדשה ומאוד מפתיעה אצל קסוטו, תכונה שיכולה להכניס לה הרבה מאוד כסף.
71 11 המכללה לנכשל 13 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: כיתת המחוננים של בית הספר פוגעת בהכנסות של אלה. יש רק אדם אחד שיוכל להוריד אותם מההישגיות שלהם – המורה אלישע. במקביל אנפה מפוחדת מהביקורת השנתית של המפקח ותעשה הכול על מנת להתחמק ממנה.
72 12 ייעוץ רע 14 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: אלישע מחליף את אנפה בתור יועצת בית הספר ומתגלה כיועץ לא רע בכלל. במקביל, ציפי מבקשת את עזרתה של רומי בהשגת לייקים נוספים לתמונות שהיא מעלה.
73 13 דפי מגיעה 19 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: כוכבת הריאליטי האחת ויחידה, דפי קדאפי, מגיעה לביקור, ובית הספר, ובמיוחד אלישע לישע לישע, כמרקחה.
74 14 פסח בא 20 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: פסח בא. ליל סדר, קושיות, הגדה ו... אפיקומן נושא פרסים. כל תלמידי בית הספר נאבקים ביניהם מי ימצא את האפיקומן, תוך כדי פרשנות קצת שונה לסיפור ההגדה.
75 15 ההורים של עמית 21 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: ההורים של עמית מוזמנים לשיחת משמעת אצל ציפי. אלישע מוצא דרך יצירתית להוציא אותו מהבור. במקביל, קסוטו מפספס פרק בסדרה הממכרת "משחקי הכיף" ועושה הכול כדי לברוח מספוילר.
76 16 ואז הגיעה זותי 26 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: זכאי הקטן חביב במיוחד ובדיקה קטנה מעלה שהוא מתנהג ככה כיוון שהוא מאוהב. אלישע, עמית ונגה צריכים לעשות הכול על מנת לממש את אהבתו. במקביל, אלה שולחת את קסוטו לעשות את הפרסומת המושלמת לבית הספר.
77 17 שובו של המלך 27 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: חבר מהעבר הרחוק של אלישע מגיע בדיוק ביום בו הוא מנסה לומר לשני את אשר על ליבו, והורס לו את התוכניות. במקביל, אלה חלמה על מספרי הלוטו הזוכים ועושה ככל יכולתה כדי להיזכר בהם.
78 18 השטן שאתה מכיר 28 בנובמבר 2017
תקציר הפרק: ציפי מואסת בתעלולי הילדים ומחליטה לפרוש. את מקומה ממלא סגן חדש וחביב להפליא. לפחות לפי הרושם שהוא עושה. במקביל, שני מופתעת מהמשימה שהיא מקבלת מאלה – לבזבז כמה שיותר כספים.
79 19 מסיבת סיום 3 בדצמבר 2017
תקציר הפרק: במאי ענק ומפתיע מגיע לבית הספר כדי להעמיד את המחזמר הגדול מכולם – גריז. אך מי יגלם את הדמויות הראשיות?! במקביל, נגה נתקלת בבעיה לא צפויה כאשר הכיתוב בספר המחזור לא תואם את המציאות.
80 20 שושנת פתח תקווה הסגולה 4 בדצמבר 2017
תקציר הפרק: זכאי מוצא דרך נוספת להכשיל את אלישע – להרדים אותו באחד הימים החשובים השנה. במקביל, אלישע נגרר להרפתקה יוצאת דופן שמערערת לו את כל מה שידע בעבר.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק

(בסדרה)

מספר הפרק

(בעונה)

שם הפרק תאריך שידור מקורי
81 1 פרק ראשון 1 באפריל 2019
תקציר הפרק: אחרי 5 שנים שאלישע עשה את כיתה ו הוא מספר לבמאי הסדרה החלק הראשון ש זכאי הגדול והמנהלת אלה נתנו

של המתנה ממושכת אלישע סוף סוף זוכה בירושה והופך למיליונר! אז איך זה שהוא עדיין בכיתה ו'? נראה שיש דברים שרק אלישע יכול להסביר.

82 2 המבחן הכי קל בהיסטוריה 2 באפריל 2019
תקציר הפרק: ביום הראשון של השנה החדשה, אלישע נתקל בבני כיתתו החדשים ולא פחות מכך במבחן הקשה בהיסטוריה, שזכאי הכין במיוחד בשבילו.
83 3 האמא החדשה של אלישע 3 באפריל 2019
תקציר הפרק: אבא של אלישע מגיע לביקור ומבשר לו שהוא הכיר מישהי חדשה, לתדהמתו של אלישע, החברה החדשה של אבא מוכרת לו קצת יותר מדי טוב...
84 4 פסטה וסלסולים 7 באפריל 2019
תקציר הפרק: סטטיק ובן אל מגיעים לבית הספר "הרצל" ומוציאים את כולם מדעתם. אלישע ומנצורה לא מפספסים הזדמנות לנסות ולהפוך לכוכבי היפ הופ בעצמם...
85 5 אבעבועות 8 באפריל 2019
תקציר הפרק: אחרי שנתיים של המתנה ממושכת אלישע סוף סוף זוכה בירושה והופך למליונר! אז איך זה שהוא עדיין בכיתה ו'? כנראה שיש דברים שרק אלישע יכול להסביר...
86 6 קינג קונג נגד גודזילה 9 באפריל 2019
תקציר הפרק: הבחירות לתפקיד שרת החינוך הבא מגיעות וציפי ואלה מחליטות להתמודד במלוא הכוח. אלישע, יעלי ושאר בית הספר נגררים בעקבותיהן לקמפיין בחירות מכוער.
87 7 מועדון ארוחת הבוקר 10 באפריל 2019
תקציר הפרק:
88 8 סרט רע 14 באפריל 2019
תקציר הפרק:
89 9 השורד האחרון 15 באפריל 2019
תקציר הפרק:
90 10 הכנופיה האכזרית של כיתה ב' 16 באפריל 2019
תקציר הפרק:
91 11 ממנטוס 17 באפריל 2019
תקציר הפרק:
92 12 ההתערבות 21 באפריל 2019
תקציר הפרק:
93 13 התלמיד המרושע בהיסטוריה 22 באפריל 2019
תקציר הפרק:
94 14 מסונוורים 23 באפריל 2019
תקציר הפרק:
95 15 שלט אוניברסלי 24 באפריל 2019
תקציר הפרק:
96 16 70 שנה לבית ספר הרצל 28 באפריל 2019
תקציר הפרק:
97 17 אלישע ואלה גאים להציג 29 באפריל 2019
תקציר הפרק:
98 18 היומולדת של אלישע 30 באפריל 2019
תקציר הפרק:
99 19 בית הספר החדש של אלישע 1 במאי 2019
תקציר הפרק:
100 20 יקי פרארי 5 במאי 2019
תקציר הפרק:
101 21 האחות של אלישע 6 במאי 2019
תקציר הפרק:
102 22 כשאלי פגש את שני 7 במאי 2019
תקציר הפרק:
103 23 תוכנית אירוח 8 במאי 2019
תקציר הפרק:
104 24 שובה של הרומי 12 במאי 2019
תקציר הפרק:
105 25 חייבים לדבר על שון שון 13 במאי 2019
תקציר הפרק:
106 26 הרצל בא 14 במאי 2019
תקציר הפרק:
107 27 הקמע 15 במאי 2019
תקציר הפרק:
108 28 קפיטולניק 19 במאי 2019
תקציר הפרק:
109 29 שובר שיניים 20 במאי 2019
תקציר הפרק:
110 30 חומיני מן 21 במאי 2019

שיר הנושא[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלישע – קליפ הסדרה ("בסוף הכל יסתדר")[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביצוע של אלישע בנאי.

השיר בגרסתו המלאה הגיע למקום ה-15 במצעד "מוזיקה מהמסך" של גלגלצ.

אלישע (בביצוע ארקדי דוכין)[עריכת קוד מקור | עריכה]

שוחרר יחד עם הפרק הראשון של עונה 4 (ב־23 באוקטובר 2017)

בביצועו של ארקדי דוכין (שהופיע בעונה 3, בפרק 53).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
2014 - דן ומוזלי
פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה - הסדרה הקומית לילדים ונוער הטובה ביותר
2015, 2016, 2017 – אלישע
הבא:
2018צפוף