ניר ברקת – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 49: שורה 49:


=== עמדות מדיניות ===
=== עמדות מדיניות ===
במסגרת מסע הבחירות לעיריית ירושלים, ברקת הציג [[שמאל וימין בפוליטיקה|עמדות ימניות]]: הוא דיבר בזכות ירושלים השלמה ואמר כי הוא מתנגד לכל חלוקה בעיר, ואף הצטרף לסיור עם פעילי ימין המזוהים עם ההתיישבות היהודית בירושלים, בהם [[דוד בארי]], יו"ר [[עמותת אלע"ד]], ו[[אריה קינג]], יו"ר [[הקרן לאדמות ישראל]]. הסיור היה בשטחי "שער המזרח", אזור שפעילי הימין רצו שתבנה בו שכונה שתחבר את [[הגבעה הצרפתית]] לשטחי E1 שממזרח ירושלים.<ref>{{הארץ|יהונתן ליס|ברקת: אקים שכונה יהודית במזרח י-ם|1030731|23 באוקטובר 2008|}}</ref> ברקת טען כי [[חיים רמון]] מנהל מגעים לחלוקת העיר והתנגד לכך בתוקף{{הערה|{{ynet||ברקת: יש סיכום סודי על חלוקת ירושלים|3506479|||1}}}}
במסגרת מסע הבחירות לעיריית ירושלים ברקת הציג [[שמאל וימין בפוליטיקה|עמדות ימניות]]: הוא דיבר בזכות ירושלים השלמה ואמר כי הוא מתנגד לכל חלוקה בעיר, ואף הצטרף לסיור עם פעילי ימין המזוהים עם ההתיישבות היהודית בירושלים, בהם [[דוד בארי]], יו"ר [[עמותת אלע"ד]], ו[[אריה קינג]], יו"ר [[הקרן לאדמות ישראל]]. הסיור היה בשטחי "שער המזרח", אזור שפעילי הימין רצו שתבנה בו שכונה שתחבר את [[הגבעה הצרפתית]] לשטחי E1 שממזרח ירושלים.<ref>{{הארץ|יהונתן ליס|ברקת: אקים שכונה יהודית במזרח י-ם|1030731|23 באוקטובר 2008|}}</ref> ברקת טען כי [[חיים רמון]] מנהל מגעים לחלוקת העיר והתנגד לכך בתוקף{{הערה|{{ynet||ברקת: יש סיכום סודי על חלוקת ירושלים|3506479|||1}}}}.


לאחר שנבחר ברקת לראשות העיר, הוא לא קיים את ההצהרה כי יבנה בשער המזרח 2,000 יחידות דיור לסטודנטים ובמקום זאת אישר בשנת 2009 לשנות את ייעוד השטח למזבלה עירונית להטמנת [[פסולת בניין]] ופסולת עפר.
לאחר שנבחר ברקת לראשות העיר, הוא לא קיים את ההצהרה כי יבנה בשער המזרח 2,000 יחידות דיור לסטודנטים ובמקום זאת אישר בשנת 2009 לשנות את ייעוד השטח למזבלה עירונית להטמנת [[פסולת בניין]] ופסולת עפר.

גרסה מ־00:13, 31 בינואר 2013

תבנית:פוליטיקאי מוניציפלי

ברקת, 2007

ניר בַּרְקַת (נולד ב-19 באוקטובר 1959) הוא ראש עיריית ירושלים מאז שנת 2008 ויזם ומשקיע היי-טק בעברו.

ביוגרפיה

משפחה, שירות צבאי ולימודים

ברקת הוא בנם של שולמית (שולה) ברקת, מרקידת ריקודי עם, וזלמן ברקת, פרופסור לפיזיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. ברקת נולד באזור המרכז[1] וגדל בשכונת גבעת המבתר שבירושלים. ב-1977 התגייס לצה"ל, התנדב לחטיבת הצנחנים, ושובץ בגדוד 890[2]. בצנחנים עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר. בזמן המסלול נטל חלק במבצע מנורה תחת פיקודו של המ"פ אריה נייגר וסגנו אלעזר שטרן והצטיין בלחימה כאשר הוביל את הכוח בדרכו לפינוי המוסק, זיהה מחבל שארב לכוח והרגו. עם סיום הקורס שב ברקת לצנחנים כמפקד מחלקה בפלוגה המסייעת של הגדוד, ונפצע במבצע "מוביל"[3] בלבנון, בעת שהסתער על מחבל שהרג את מפקדו, המ"פ, סרן מוקי קנישבך[4]. בהמשך שימש ברקת כמפקד פלוגה בגדוד 890, בין היתר במלחמת לבנון[5][6]. ב-1983,לאחר שש שנות שירות בצבא, השתחרר ברקת מצה"ל. בשירות המילואים הגיע לדרגת רב סרן.

ברקת הוא בעל תואר ראשון במדעי המחשב, ולמד באוניברסיטה העברית בירושלים לקראת תואר שני במנהל עסקים, אך לא השלים את התואר. הוא נשוי למעצבת בברלי (בבי) לבית סקלובסקי, בת זוגו מגיל 15, ואב לשלוש בנות[7].

קריירה עסקית

ב-1988 הקים ברקת יחד עם אחיו אלי, יובל רכבי ועמרי מן את קבוצת ההיי-טק BRM (ראשי תיבות באנגלית של ברקת, רכבי, מן) שהייתה מהראשונות בעולם לפתח תוכנת אנטי וירוס. עם השנים הפכה BRM לבית גידול עבור עסקים אחרים בתחום והשקיעה בחברות כ"בקווב" (BackWeb) וצ'ק פוינט, בה הושקעו 400 אלף דולר. ברקת כיהן כיו"ר החברות בשנותיהן הראשונות. ההשקעה בצ'ק פוינט הניבה רווחים של מאות מיליוני דולרים.

כניסתו של ברקת לחיים הציבוריים החלה בתהליך הדרגתי בו נחשף והיה מעורב בקידום ופיתוח פרויקטים בתחום החינוך, הקהילה והחברה. ברקת היה אחד מהתומכים באתר החינוכי "סנונית", לעידוד שימוש במחשבים ולמידה מקוונת, וייסד את העמותה המפעילה את האתר[8], ומכהן כחבר מועצת המנהלים של העמותה. כמו כן, קידם הקמת "הפרויקט ההוליסטי", יצירת מנהיגות מקומית ופיתוח ארגונים קהילתיים בשכונות העיר ירושלים.

ברקת היה ממייסדי IVN, רשת הון סיכון אשר נוסדה ב-2001 על ידי קבוצת אנשי היי-טק ישראליים ואמריקאיים במטרה לייצר בישראל סביבה עסקית פלורליסטית המבוססת על סיוע ושיתוף פעולה, על ידי עידוד יוזמות מקוריות וחדשניות.

קריירה פוליטית

בינואר 2003 פרש מכל תפקידיו ועיסוקיו העסקיים והחל במסע בחירות לראשות עיריית ירושלים בראש סיעת "ירושלים תצליח". בבחירות לראשות העירייה התמודד ברקת מול אורי לופוליאנסקי וזכה ב-43 אחוזי תמיכה, אך כשל במטרתו הראשית – לזכות בראשות העירייה. סיעתו הפכה לשנייה בגודלה במועצת העיר עם 6 מנדטים אחרי יהדות התורה, שזכתה בתשעה מנדטים. לאחר הבחירות שימש כחבר מועצה וכיו"ר האופוזיציה, כיהן כחבר בוועדת החינוך העירונית, בוועדת הכספים ובוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. ברקת היה מעורה ומעורב במספר רב של פעילויות ויוזמות חדשות בעיר בתחומי הכלכלה, החינוך, סטודנטים וצעירים ותכנון עירוני. ב-2 בנובמבר 2006 פרשו 3 חברים המהוים מחצית מסיעתו של ברקת ופתחו סיעה חדשה בעירייה, תוך ביקורת על התנהלותו בה[9].

בעודו חבר מועצה, הקים את עמותת "סטארט אפ ירושלים", שפעלה לעידוד יצירת מקומות תעסוקה וצמיחה בעיר בתחומים בהם לירושלים יתרון תחרותי. כמו כן היה בין המקימים של עמותת "רוח חדשה", ארגון אשר רואה בסטודנטים וצעירים משאב מרכזי לצמיחה עתידית של ירושלים, ופועל לחברם לעיר. כיום מכהן ברקת כסגן יו"ר "סטארט אפ ירושלים" וכנשיא כבוד של "רוח חדשה". ברקת כיהן גם כחבר הוועד המנהל של הרשות לפיתוח ירושלים, של מט"י (מרכז טיפוח יזמות) ירושלים ושל ארגון הגג של המגזר ההתנדבותי. כמו כן מונה לוועדה לבחינת סל שירותים ברשויות המקומיות של משרד הפנים ולחבר ומ"מ יו"ר הוועדה הלאומית לטכנולוגיית המידע.

בבחירות לכנסת ה-17 היה ברקת ראש מטה מפלגת קדימה במחוז ירושלים.

בבחירות המוניציפליות בנובמבר 2008 נבחר ברקת לתפקיד ראש העירייה, לאחר שזכה ב-52 אחוזים מהקולות, מול 43 אחוזים של המתחרה העיקרי, מאיר פרוש. סיעתו של ברקת, "ירושלים תצליח", זכתה ב-6 מנדטים ונשארה הסיעה השנייה בגודלה במועצת העיר אחרי יהדות התורה עם 8 מנדטים. לבקשתו של ברקת, משכורתו כראש העירייה עומדת על שקל אחד לשנה[10].

ערב הבחירות לכנסת ה-19, הודיע על תמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו[11].

עמדות מדיניות

במסגרת מסע הבחירות לעיריית ירושלים ברקת הציג עמדות ימניות: הוא דיבר בזכות ירושלים השלמה ואמר כי הוא מתנגד לכל חלוקה בעיר, ואף הצטרף לסיור עם פעילי ימין המזוהים עם ההתיישבות היהודית בירושלים, בהם דוד בארי, יו"ר עמותת אלע"ד, ואריה קינג, יו"ר הקרן לאדמות ישראל. הסיור היה בשטחי "שער המזרח", אזור שפעילי הימין רצו שתבנה בו שכונה שתחבר את הגבעה הצרפתית לשטחי E1 שממזרח ירושלים.[12] ברקת טען כי חיים רמון מנהל מגעים לחלוקת העיר והתנגד לכך בתוקף[13].

לאחר שנבחר ברקת לראשות העיר, הוא לא קיים את ההצהרה כי יבנה בשער המזרח 2,000 יחידות דיור לסטודנטים ובמקום זאת אישר בשנת 2009 לשנות את ייעוד השטח למזבלה עירונית להטמנת פסולת בניין ופסולת עפר.

ב-2012 החל ברקת לקדם בניית 300 יחידות דיור בשכונה היהודית קדמת ציון דרומית מזרחית לעיר העתיקה[14].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    רונן מדזיני, לופוליאנסקי העביר מפתח: "ירושלים במצב מצוין", באתר ynet, 3 בדצמבר 2008
  2. ^ יוסי יהושוע וראובן וייס, "הגדוד של המדינה", ידיעות אחרונות מוסף 7 ימים, ‏ 07.10.2011.
  3. ^ על מבצע "מוביל" באתר חטיבת הצנחנים.
  4. ^ סרן מאיר שלמה מוקי קנישבך ז"ל באתר חטיבת הצנחנים.
  5. ^ מיכל דניאלי, חיבוק דב, ניר ברקת חוזר לביקור בהר דב, באתר צה"ל, 14 באפריל 2010 - במקור, מתוך "במחנה".
  6. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אמיר בוחבוט‏, "הטנק הראשון חטף שלושה טילים. היו צרחות בקשר", באתר וואלה‏, 8 ביוני 2012‬
  7. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Mynet

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    ליאה לוין, בברלי הילס, 2008, באתר mynet (כפי שנשמר בארכיון האינטרנט), 20 בנובמבר 2008
  8. ^ על סנונית: הצגת הארגון, באתר סנונית
  9. ^ שלושה חברי מועצה פרשו מסיעתו של ניר ברקת, באתר "ירושלים ברשת", 2 בנובמבר 2006
  10. ^ סרטונים דני קושמרו, לאן אתה רץ, ניר ברקת?, חדשות ערוץ 2 באתר רשת, 16 במאי 2009 – 08:45 דקות מתחילת הכתבה
  11. ^ סרטונים
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    פנחס וולף‏, חיזוק לנתניהו מראש עיריית ירושלים: "תומך בך", באתר וואלה‏, 21 בינואר 2013
  12. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:הארץ

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    יהונתן ליס, ברקת: אקים שכונה יהודית במזרח י-ם, באתר הארץ, 23 באוקטובר 2008
  13. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    ברקת: יש סיכום סודי על חלוקת ירושלים, באתר ynet
  14. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:וואלה!

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    נדב שרגאי‏, שכונה יהודית באבו דיס - ואלפי דירות לפלסטינים, באתר וואלה‏, 22 ביוני 2012 - במקור, מתוך ישראל היום