מנשה נוי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ←‏קריירה: קישורים פנימיים
שורה 41: שורה 41:


==מעורבות פוליטית==
==מעורבות פוליטית==
בעת [[המחאה החברתית בישראל 2011|המחאה החברתית בישראל ב-2011]] הביע נוי תמיכה במוחים, ועמד, לצד אשתו השחקנית קרן מור ושאר חברי "החמישייה הקאמרית", בחזית של אמנים שגילו הזדהות פומבית ופעילה עם רוח המחאה. באוקטובר 2014, בריאיון שנערך עמו עבור מקומון ונחשף ב"[[גלובס]]", יצא נוי נגד התנהלות ראש הממשלה [[בנימין נתניהו]], וקרא ל[[מרד]], וכמו כן מתח ביקורת על הפגיעה בחפים מפשע ב[[מבצע צוק איתן]], באומרו, בין היתר, כי ברצונו להיות "[[חסיד אומות העולם]] של ה[[פלסטינים]]"{{הערה|שם=גלובס}}. בעקבות ראיון זה דרשו גולשים ב"[[פייסבוק]]" מחברת "טרה" להפסיק את התקשרותה עמו כפרזנטור{{הערה|1=[http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000979256 גולשים: להחרים את טרה בשל הראיון של מנשה נוי ל"גלובס"], אוקטובר 2014.}}.
בעת [[המחאה החברתית בישראל 2011|המחאה החברתית בישראל ב-2011]] הביע נוי תמיכה במוחים, ועמד, לצד אשתו השחקנית קרן מור ושאר חברי "החמישייה הקאמרית", בחזית של אמנים שגילו הזדהות פומבית ופעילה עם רוח המחאה. באוקטובר 2014, בריאיון שנערך עמו עבור מקומון ונחשף ב"[[גלובס]]", יצא נוי נגד התנהלות ראש הממשלה [[בנימין נתניהו]], וקרא ל[[מרד]], וכמו כן מתח ביקורת על הפגיעה בחפים מפשע ב[[מבצע צוק איתן]], באומרו, בין היתר, כי ברצונו להיות "[[חסיד אומות העולם]] של ה[[פלסטינים]]","אני אחביא ערבים אצלי בבוידעם" כלשונו.{{הערה|שם=גלובס}}. בעקבות ראיון זה דרשו גולשים ב"[[פייסבוק]]" מחברת "טרה" להפסיק את התקשרותה עמו כפרזנטור{{הערה|1=[http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000979256 גולשים: להחרים את טרה בשל הראיון של מנשה נוי ל"גלובס"], אוקטובר 2014.}}.לאחר הרצח בת"א שביצע המחבל נשאד מלחם, העירו גולשים בציניות כי המחבל מסתתר אצל נוי בבוידעם.


==חייו האישיים==
==חייו האישיים==

גרסה מ־11:29, 5 בינואר 2016

תבנית:שחקן

מנשה נוי (נולד ב-7 באוגוסט 1959) הוא שחקן, תסריטאי, קומיקאי ובמאי קולנוע ישראלי.

קריירה

נוי נולד להורים מעיראק בתל אביב, בה גדל והתחנך. עם גיוסו לצה"ל שובץ בחטיבת גולני. בגולני עבר מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר וקורס קציני חי"ר[1]. עם סיום הקורס שב נוי לחטיבה ולחם במלחמת לבנון הראשונה, בין היתר בקרב על ביירות[2]. בשנת 1993, לאחר שסיים את לימודיו בחוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב, נחשף לראשונה בתוכנית הטלוויזיה הסאטירית "החמישייה הקאמרית", שם שיחק במשך ארבע עונות לצד שי אביבי, דב נבון, רמי הויברגר וקרן מור.

בשנת 1995 השתתף בסרט "חולה אהבה בשיכון ג'" לצד משה איבגי ואורי גבריאל ובשנת 1996 בסרטם של ארי פולמן ואורי סיוון "קלרה הקדושה" וב"כלבים לא נובחים בירוק" לצד שחקני החמישייה הקאמרית. בשנת 1997 כתב ושחק בסרט "ביפ" לצד קרן מור ודפנה רכטר, וביים וכתב סרט טלוויזיה בשם "פתיחה 1812". בשנת 1999 השתתף בסרט הטלוויזיה "שבעה ימים באלול" לצד ענת עצמון ובשנת 2000 ב"בסמה מוצ'ו" לצד מוני מושונוב.

בשנת 2000 החל לשחק בסדרת הדרמה "הבורגנים" של זכיינית השידור של ערוץ 2, קשת. בסדרה שחק לצד משתתפי החמישייה את דמותו של "אשר" בעונה הראשונה וכן בעונה השלישית. בשנת 2000 כיכב בסרטו של ארי פולמן "מייד אין יזראל", וב"איש החשמל" לצד איילת זורר וליאור אשכנזי (על משחקו בשני הסרטים היה מועמד לפרס אופיר) בשנת 2002 יצר והשתתף בסדרת הטלוויזיה הקומית "שאול דוידי אומנות בעם". באותה שנה השתתף בסרטו זוכה פסטיבל קאן הצרפתי של אליה סולימאן "התערבות אלוהית". ב-2003 וכן ב"מתנה משמיים" לצד יובל סגל ומוני מושונוב. בשנת 2004 כיכב בסרט "חלומו של הנרי", ב"אהבה קולומביאנית" לצד מילי אביטל ואסי כהן ודובב את דמות הרמטכ"ל בסדרת האנימציה "מ.ק 22". באותה שנה שחק בסרט "שנת אפס" לצד דן תורן, קרן מור ושרה אדלר, ב-2005 השתתף בסדרה ההומוריסטית "הרצועה" וב-2006 בסדרת הדרמה "פרשת השבוע", שם דמותו כשאול נאווי נבחרה על ידי ידיעות אחרונות לאחת הדמויות המצוינות בסדרות הטלוויזיה הישראליות. ביולי 2006 שיחק בהצגה "דרך גגרין", בתיאטרון הפרינג' (בית ציוני אמריקה).

בשנת 2006 החל לגלם דמות קומית בשם "פאפאדיזי" - רועה עזים יווני, אשר זכה לפופולריות באתר יוטיוב, דמות שנוצרה על ידי התסריטאי והבמאי אורי ששון. נוי הופיע בסדרה האינטרנטית וקיבל שותפות בזכויות. על בסיס הסדרה באינטרנט, פותחה סדרה קומית בערוץ yes stars ישראלי. נוי היה מועמד עבורה לפרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה.

הוא הצטלם לסרט נוסף של איליה סולימאן, בשם "הזמן שנותר", ולסדרה "טקסי דרייבר" ששודרה ב-yes.

בשנים 2009-2015 שיחק בסדרה "פולישוק" בתפקיד בולי בובס.

בשנת 2012 הופיע, לצד אשתו, קרן מור, בהצגה "המאהב" בתיאטרון הקאמרי. כמו כן שיחק במספר הצגות בתיאטרון חיפה.

משנת 2012 נוי הוא הפרזנטור של מוצרי מחלבת טרה (אם כי בפרסומות שלה הופיע עוד קודם לכן).

בשנת 2013 הופיע בסדרה "המגפה" בערוץ HOT3 לצד שמרית לוסטיג, כאחת הדמויות הראשיות. כמו כן השתתף בסרט "מפריח היונים" בבימויו של נסים דיין (על פי ספרו של אלי עמיר), שיצא ב-2014[3].

מעורבות פוליטית

בעת המחאה החברתית בישראל ב-2011 הביע נוי תמיכה במוחים, ועמד, לצד אשתו השחקנית קרן מור ושאר חברי "החמישייה הקאמרית", בחזית של אמנים שגילו הזדהות פומבית ופעילה עם רוח המחאה. באוקטובר 2014, בריאיון שנערך עמו עבור מקומון ונחשף ב"גלובס", יצא נוי נגד התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא למרד, וכמו כן מתח ביקורת על הפגיעה בחפים מפשע במבצע צוק איתן, באומרו, בין היתר, כי ברצונו להיות "חסיד אומות העולם של הפלסטינים","אני אחביא ערבים אצלי בבוידעם" כלשונו.[4]. בעקבות ראיון זה דרשו גולשים ב"פייסבוק" מחברת "טרה" להפסיק את התקשרותה עמו כפרזנטור[5].לאחר הרצח בת"א שביצע המחבל נשאד מלחם, העירו גולשים בציניות כי המחבל מסתתר אצל נוי בבוידעם.

חייו האישיים

נוי נשוי לשחקנית קרן מור ולהם שני ילדים. הוא מגדיר עצמו כיהודי מאמין[4].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ אורית שוחט, "מה עשה בגין לגולני", הארץ, 9 ביולי 1999.
  2. ^ מנשה נוי מדבר לראשונה על ההתמוטטות העצבים שלו, רדיו ללא הפסקה, 14 בינואר 2009, "כן, הייתי המודל הכי יפה לנער הישראלי, קצין בגולני, גדלתי על ערכים מסוימים, ואז אתה מוצא את עצמך עומד בפאתי ביירות, וזה לא הצבא שאתה מכיר, לא הערכים שאתה מכיר, אתה רואה תופת וגיהנום ועסוק רק בלהציל את עצמך ואת החיילים שלך".
  3. ^ מפריח היונים, באתר אידיבי.
  4. ^ 1 2 מנשה נוי: "שהישראלים ייצאו למרד מסים ובצה"ל", אוקטובר 2014.
  5. ^ גולשים: להחרים את טרה בשל הראיון של מנשה נוי ל"גלובס", אוקטובר 2014.