רויטל זלצמן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הערות שוליים
עוני (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
שורה 61: שורה 61:
[[קטגוריה:שחקני תיאטרון ישראלים]]
[[קטגוריה:שחקני תיאטרון ישראלים]]
[[קטגוריה:שחקניות קולנוע וטלוויזיה ישראליות]]
[[קטגוריה:שחקניות קולנוע וטלוויזיה ישראליות]]
[[קטגוריה:שחקני מחזות זמר ישראלים]]
[[קטגוריה:בוגרות בית צבי]]
[[קטגוריה:בוגרות בית צבי]]
[[קטגוריה:בוגרי בית צבי]]
[[קטגוריה:בוגרי בית צבי]]

גרסה מ־10:07, 8 באוקטובר 2021

רויטל זלצמן
רויטל זלצמן
רויטל זלצמן
לידה 3 באוגוסט 1982 (בת 41)
ערד, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רויטל זלצמן (נולדה ב-3 באוגוסט 1982) היא זמרת, שחקנית ומדבבת ישראלית.

ביוגרפיה

נולדה וגדלה בערד. עד גיל 14 למדה בלט קלאסי ומחול במרכז העירוני להוראת אמנות המחול בת-דור בבאר שבע. בצה"ל שירתה כמדריכה במוזיאון חיל האוויר. ב-2004 לקחה קורס במשחק מול מצלמה אצל גלית רוזנשטיין. ב-2007 סיימה 3 שנות לימודי משחק בבית הספר הגבוה לאמנויות הבמה "בית צבי", לצד יונית טובי, רותי אסרסאי, ניסו שליו וערן מור.

בטלוויזיה

ב-2008 השתתפה בסדרת הטלוויזיה הדוקומנטרית "בית צבי" העוקבת אחרי החלומות, ההצלחות והאכזבות של מחזור אחד של תלמידים בבית הספר הגבוה לאמניות הבמה "בית צבי".

זכתה לחשיפה כלל-ארצית ראשונה כשזכתה ב-2008 בתוכנית הריאליטי "גריז" בערוץ 2. בתוכנית זו חיפשו את השחקנים הראשיים להפקת המחזמר "גריז" בבימויו של משה קפטן ובהפקת יריב יפת בתיאטרון בית ליסין. לאחר שזכתה במקום הראשון לצד‬ שחר ישי החל תהליך החזרות (שכלל גם את השחקנים מיכל אמדורסקי, הנרי דוד, יעל דואני ויובל אברמוביץ'), אולם לאחר 3 שבועות של חזרות הוחלט לגנוז את הפקת המחזמר.

במהלך חודשי הצילומים לתוכנית והחזרות נחשפו כישוריה לציפי פינס - המנכ"לית והמנהלת האמנותית של תיאטרון בית לסין - שהייתה אחת השופטות בתחרות. בסיום ההפקה, ליהקה פינס את זלצמן לקבוצת צעירי התיאטרון שהקימה.

בתיאטרון

סוסטרטה (הילה זיתון), ניצ'ה (יוסי טולדו) ולוקרציה (רויטל זלצמן) ב"מנדרגולה", תיאטרון בית ליסין, 2011
רויטל זלצמן ונדב נייטס בהצגה "משאלה אחת ימינה"

בתיאטרון בית ליסין: ב-2007 השתתפה כמפעילת בובות ומגבה קולית בשירה ב"אבניו קיו" שביים משה קפטן. ב-2008 שיחקה במחזמר "ברודוויי פינת פרישמן" שכתב וערך דניאל אפרת וביים גלעד קמחי. ב-2009 גילמה את הרמיה בהצגה "חלום של לילה בליל קיץ" מאת שייקספיר שביים גלעד קמחי. ב-2010 גילמה את אנה במחזמר "אביב מתעורר" שכתב סטיבן סייטר (על פי מחזה מאת פרנק ודקינד) וביים גלעד קמחי. ב-2011 גילמה את לוקרציה בהצגה "מנדרגולה" שעיבד יעקב שבתאי (ע"פ ניקולו מקיאוולי) וביים גלעד קמחי. באותה שנה גילמה את לינדה במחזמר "אחים בדם" מאת ווילי ראסל שביים גלעד קמחי; ושיחקה במחזמר "הקוסם מארץ עוץ" שעיבדו דניאל אפרת וגלעד קמחי שגם ביים בשיתוף תיאטרון המדיטק. ב-2012 גילמה את יערה בהצגה "משאלה אחת ימינה" שעיבדה דפנה אנגל ע"פ ספרו של אשכול נבו וביים גלעד קמחי. ב-2013 גילמה את הפייה בהצגה "פינוקיו - דל'ארטה" שעיבדו דניאל אפרת וגלעד קמחי שגם ביים. ב-2017 גילמה את התפקיד של חנה מרון בקומדיה המקורית "השחקנית" מאת גור קורן שביים גלעד קימחי.

בתיאטרון המסחרי: ב-2014 גילמה את כיפה אדומה במחזמר "כיפה אדומה" שעיבד וביים רועי ניגרי.

בתיאטרון הספרייה: ב-2014 גילמה את בת הים הקטנה במחזמר "מקס בארץ האגדות" מאת אורי אוריין שביים אלדר גרויסמן.

בתיאטרון אורנה פורת: ב-2015 שיחקה בהצגה "טובים השניים" שכתבו בן זיידמן ושירילי דשא שגם ביימה.

בתיאטרון הבימה: ב-2015 גילמה את הפילגש של פרון במחזמר "אוויטה" מאת אנדרו לויד ובר וטים רייס שביים משה קפטן. ב-2017 החלה לגלם את דמותה של נעמי שמר (לסירוגין עם אביטל לבני) במחזמר "סימני דרך" מאת אורן יעקובי וגיורא יהלום שביים משה קפטן. ב-2018 החלה לגלם את נועה במחזמר "מיקה שלי", המבוסס על שירי יאיר רוזנבלום, גם הוא בבימויו של משה קפטן.

בשנת 2019 לוהקה לתפקיד גלוריה במחזמר פלאשדאנס, לצידם של ריקי גל, צחי הלוי, מיי פיינגולד, עדי כהן ורועי ויינברג בבימויו של עומר זמרי, בהפקת הבכורה של תיאטרון תל אביב בניהולו של מאור מימון.[1]

דיבוב

ב-2009 דיבבה את לוצ’יה בסדרת הטלוויזיה "בנות הים פיצ'י פיצ'י פיץ'". ב-2010 דיבבה את שלי בסרט "מסביב לעולם בחמישים שנה". ב-2011 דיבבה את צ'יאו בסדרת הטלוויזיה "יוהו וחברים", ואת קליאו בסדרת הטלוויזיה "הרפתקאות הפיראטים - מסעות בעולם האומנות". ב-2012 דיבבה את מוד בסרט "מפלצת בפריז"; את טיני בסרט "זמביזיה"; את תיונה בסדרת הטלוויזיה "אמה ודין"; את גליס בסרט "טינקרבל וסוד הכנפיים" ואת שן פיית השיניים בסרט "שומרי האגדות". ב-2013 דיבבה (לצד אלי ומריאנו) את ג'ני בסרט "לעוף על הזמן", דיבבה את ונסה בסדרת הטלוויזיה "וונדי" והשתתפה בדיבוב הסרט "לשבור את הקרח". ב-2014 דיבבה את גליס בסרט "טינקרבל ופיית הפיראטים". ב-2019 דיבבה את חדקרתולי בסרט "סרט לגו 2: החלק השני".

רויטל זלצמן במופע שירי חוה אלברשטיין

מוזיקה

בספטמבר 2012 העלתה את המופע "רויטל זלצמן שרה חוה אלברשטיין" במסגרת "תהל Unplugged" בתיאטרון "תהל".

בשנת 2017 השתתפה בעונה השלישית של "אקס פקטור ישראל".

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רויטל זלצמן בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי מוזיקאים תבנית:פרופילי קולנוענים רויטל זלצמן, ברשת החברתית אינסטגרם

הערות שוליים