פורטל:תולדות עם ישראל/מוזיאונים בתולדות עם ישראל/רשימה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

{{מסגרת בפורטל/בלי אפשרות עריכה|תולדות עם ישראל|כותרת=רשימת מוזיאונים בתולדות עם ישראל|4=

רשימה של מוזיאונים בתולדות עם ישראל

לעריכת סדרות התמונות לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

מוזיאון בית התפוצות על שם נחום גולדמן הוא מוזיאון לתולדות עם ישראל בתפוצותיו ברחבי תבל. נמצא באוניברסיטת תל אביב ברמת אביב.

2

המוזיאון להיסטוריה יהודיתהולנדית: Joods Historisch Museum) באמסטרדם, מציג את ההיסטוריה של יהדות הולנד ואת פזורתה בתפוצות ישראל.

3

מוזיאון ישראל בירושלים מכיל מכלול תערוכות העוסקות בתולדות עם ישראל, מהעת העתיקה עד החדשה. שוכן בגבעת רם בירושלים בסמוך אל מוזיאון ארצות המקרא ואל הקריה הלאומית לארכאולוגיה של ארץ ישראל, והוא אחד מבין עשרת המוזיאונים הגדולים ביותר בעולם. המוזיאון נפתח בחודש מאי 1965 והורחב בראשית המאה ה-21.


4

מוזיאון חצר היישוב הישן נמצא ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים.


5

בית מינץ - מוזיאון לתולדות גדרה והביל"ויים הוא המוזיאון של המושבה גדרה אשר נוסדה על ידי אנשי ביל"ו בתקופת העלייה הראשונה. המוזיאון מציג חפצים ותעודות של אנשי ביל"ו מתקופת העלייה הראשונה ואילך.

6

מוזיאון העלייה הראשונה בזכרון יעקב שוכן ב"בית הפקידוּת" אשר נבנה על ידי הברון רוטשילד. הבית נבנה בתקופת העלייה הרביעית, בשנת 1924, על ידי משה ורחל מינץ בקצה הרחוב הראשי של גדרה, רחוב הביל"ויים. 1986 שוחזר המבנה והיה למוזיאון המושבה. המוזאון כולל אוספי כלי עבודה ודמויות בעלי מקצוע מראשית ימיה של המושבה: הרופא, מסעד רופא השיניים, הנגר, הסנדלר ועוד. האוסף כולל כלי עבודה חקלאיים (בחצר יש אוסף נוסף של כלים כאלה). בחדר המרכזי יש אוסף של כלי בית לבשול, לאפיה, ללינה ושימושים נוספים.

7

מוזיאון ההגנה הנמצא בשדרות רוטשילד בתל אביב-יפו, מציג את תולדות ארגון "ההגנה" הגדול בין ארגוני המגן שהוקמו ביישוב היהודי בארץ ישראל תקופת המנדט הבריטי. "ההגנה" הוקם בראשית שנות העשרים. פיתוחו העיקרי החל לאחר מאורעות תרפ"ט. ערב הקמת המדינה הוא היה הבסיס להקמת צה"ל.


8

המוזיאון לאמנות ולהיסטוריה של היהדות (צרפתית: Musée d'Art et d'Histoire du Judaïsme) הוא מוזיאון השוכן במרכז פריז, עוסק בהיסטוריה של יהדות צרפת מאז ימי הביניים, ועד לעת החדשה, פרשת דרייפוס, השואה והקמת מדינת ישראל. במוזיאון התמקדות מיוחדת בפרשת דרייפוס.

9

מוזיאון בתי האוסף עוסק בהיסטוריה הצבאית של מדינת ישראל. בתצוגת המוזיאון כלי נשק שונים, ששימשו את ההגנה, אצ"ל, פלמ"ח וצה"ל במשך המאה ה-20. באוסף ובתצוגה כלי נשק רבים ומגוונים: אקדחים (כולל אקדחים מיוחדים) ורובים, בהם העוזי, הגליל ותבור; תותחים כגון תותח נפוליאונצ'יק, רכב קרבי משוריין כגון זחל"מים וטנקים). מוצגים כלי נשק ניסיוניים שפותחו בידי התעשיות הביטחוניות; ולצדם אמצעי לחימה שנלקחו שלל במלחמות ישראל, כגון משגרי קטיושה וטילי סאגר. המוזיאון מנוהל בידי יחידת המוזיאונים של משרד הביטחון.