שיחת משתמש:Liadmalone/ארכיון 4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת Liadmalone בנושא מרטיאליס ויובנליס

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

שנאת ישראל ברומא העתיקה[עריכת קוד מקור]

שלום ליעד. התחלתי היום את העבודה על הערך. אין כוונתי שהוא יהפך למומלץ וכדומה, אלא רק שמצבו יהיה טוב יותר מהמצב הזוועתי שבו הוא נמצא כרגע. מיד לאחר שהתחלתי לעבוד גיליתי שלמעשה הרבה תוכן קיים בערכים אחרים ואת התוכן הזה (כמה לא מפתיע) אתה הוספת. זה תוכן טוב מאוד, לפיכך תהיתי אם תרצה לקחת את העבודה בעצמך, נראה לי שתוכל לעשות עבודה מקצועית בהרבה. במקרה שאתה לא רוצה, אכפת לך אם אעתיק כמה קטעים מהערכים שאתה כתבת או הרחבת? יש לי גישה אל המקורות, ואני יכול לאמת אותם, ואתה ניסחת את המידע שלך בצורה טובה מאוד שתחסוך הרבה עבודה. בברכה בראנד - שיחה 10:52, 18 בפברואר 2016 (IST)

אני מתערב כי זו נקודה כללית חשובה: ניתן להעתיק קטעים טובים, ודאי כמו אלו של ליעד שנמצא איתנו ויכול לאמת את המקורות, מערך לערך בצורה חופשית. זה חלק מהגדרות הרישיון. חשוב מאד לתת קרדיט בתקציר העריכה. ביקורת - שיחה 12:47, 18 בפברואר 2016 (IST)
בראנד, הוא אכן נמצא כרגע במצב זועתי. אני שמח להשאיר לך את המלאכה, תרגיש חופשי להעתיק כל מה שתרצה, כל "העתקה" כזאת תחמיא לי בהחלט. כמובן שאם תצטרך עזרה, במקורות או בהקשר הרלונטי, אשמח לעזור. אבל אעלה שאלה עקרונית לגבי הערך הזה. אני חושב שיש סיבה לכך שהוא נמצא במצב כזה. אם תשים לב, בכל הערכים והפרקים שכתבתי או הרחבתי בנושא, לא הפרדתי בין יוון ורומא. אני חושב שהפרדה כזאת, ככל הנוגע לספרות העתיקה, תהיה שגויה. הרי ההשקפות המוצגות בספרות הלטינית מתבססות על הספרות היוונית. והרי הספרות היוונית המשיכה לפרוח גם בזמנה של האימפריה הרומית. והרי טקיטוס ופלוטרכוס שאבו את המידע שלהם מהסופרים היווניים שקדמו להם. אז מה בעצם ייחד את הערך הזה? ההתיחסות לגירוש היהודים מרומא בלבד? הרי לא ניתן לנתק זאת מתפוצת היהודים ברחבי האימפריה ומתופעת הגיור. אז אולי עדיף לשנות את שם הערך לשנאת ישראל באימפריה הרומית. ומה אז? נצטרך ערכים מקבילים על שנאת ישראל בתקופה ההלניסטית ושנאת ישראל במצרים העתיקה? כמובן שבתוך הערך ניתן לחלק לפרקים על פי תקופות, אבל הערך הכללי, לדעתי, חייב לכלול גם את התקופה ההלניסטית, כלומר למשל, שנאת ישראל בעולם היווני-רומי. זו הסיבה גם שהספר המונומנטלי של מנחם שטרן מאגד את הכל ביחד, החל מהרודוטוס. זה מוביל לשאלה נוספת: אם כבר שנאת ישראל בעולם היווני-רומי, מדוע לא לכתוב ערך כללי יותר, מקביל לספרו של שטרן, שיכיל בתוכו את כל ההתיחסויות ליהודים בספרות היוונית-רומית? אולי זה יעד שצריך להציב מאוחר יותר. Liad Malone - שיחה 13:57, 18 בפברואר 2016 (IST)
מסכים אתך בהחלט. מה בנוגע לשנאת ישראל בעולם הקלאסי? כך זה יכלול גם את יוון העתיקה על כל גלגוליה, וגם את רומא העתיקה על כל גלגוליה. ערך כללי על היהודים בעת העתיקה אני לא חושב שכדאי, משום שמעמדם של היהודים השתנה מממלכה לממלכה, וזה יצא משהו ענק. צריך יהדות מצרים התלמית יהדות האימפריה הסלווקית יהדות הממלכה האחמנית יהדות רומא העתיקה ואולי גם יהדות קרתגו שיכלול גם מידע על היהודים בקרתגו בימי הביניים. זו משימה גדולה שאולי אטפל בה פעם אחרת. בראנד - שיחה 14:28, 18 בפברואר 2016 (IST)
כמובן שאפשר גם היהודים בספרות העת העתיקה. בראנד - שיחה 14:29, 18 בפברואר 2016 (IST)
לא התכונתי לעת העתיקה בכלל. אני כן מפריד בין העולם היווני-רומי לעולם הברברי. מצרים התלמית והרומית נכללות בעולם היווני-רומי, למשל מנתון, אפיון וסופרים נוספים. "בעולם הקלאסי"? אולי "בתקופה הקלאסית"? זה נשמע לי הרבה יותר יווני פרופר מאשר יווני-רומי, אבל אני לא יודע מה ההגדרה הנהוגה. בלי קשר לשם, ההצעה שלי לשינוי לא מכפילה לך את העבודה פי כמה? אתה סבבה עם זה? Liad Malone - שיחה 14:53, 18 בפברואר 2016 (IST)
למה לא? זה אפילו מקל עלי. עשיתי הרחבה קטנה מה דעתך? בראנד - שיחה 15:19, 18 בפברואר 2016 (IST)
אני חושב שהבעיה שעומדת בפנינו היא המבנה. כיצד לחלק את הערך? יש שני אספקטים: מצד אחד לתעד את שנאת ישראל מבחינה כרונולוגית, אבל מצד שני מבחינה נושאית. למשל, טקיטוס כתב על מוצא היהודים, אבל גם את דעתו על היהודים בזמנו. גם שאר הסופרים כתבו על העבר, אבל דבריהם מייצגים את ההשקפות של זמנם. איך אתה מתכנן לכתוב את זה? צריך להחליט על מתווה. Liad Malone - שיחה 20:34, 18 בפברואר 2016 (IST)
לדעתי בהחלט ניתן לדבר על שנאת ישראל ברומא העתיקה, ולכלול שם את כתבי היוונים. העיקר בערך זה צריך להיות הצייטגייסט של ימי רומא (כלומר, גם מה היו הטקסטים שקראו והתעסקו בהם בנושא זה, ומה היתה דעתם של הכותבים העיקריים וקובעי דעת הקהל). לדעתי יש הכי הרבה מקורות שניתן באמת לכתוב ערך מוצלח בנושא. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 20:52, 18 בפברואר 2016 (IST)
אבל אם ממילא כוללים את כתבי היוונים, אז בעצם עוסקים גם בהם. לא חבל? זאת לא הפרדה מיותרת? ההפרדה הזאת תוכל לקרות ממילא, אם עושים בערך גם חלוקה כרונולוגית, שתביא אותנו מהתקופה ההלניסטית אל הרומית. יש הרבה משותף בין מנתון ואפיון למשל, אבל הם מתקופות שונות. האם הצייטגייסט של אפיון היה רומי דוקא? הוא הרי טען שהוא בכלל יווני, ומבחינה אתנית כנראה היה מצרי ואת שנאת ישראל שלו שאב ללא ספק קודם כל מהמורשת המצרית שלו, בהיותו כהן מצרי, כמו מנתון. ומה יהיה על הצייטגייסט המצרי-תלמיי וההלניסטי? נכתוב להם ערכים נפרדים שיכילו את אותו תוכן? אני חושב שאין טעם להפריד. בסופו של דבר זה העולם ההלני מול הברברי. זה מה שצריך לייחד את התוכן. Liad Malone - שיחה 21:28, 18 בפברואר 2016 (IST)

גארפילד אני בהחלט מסכים עם ליעד. אני מציע מתווה כזה: קודם כל, כמובן, היסטוריה. פרק זה יחולק לתתי פרקים מסודרים בצורה כרונולוגית. הפרקים העוסקים ביציאת מצרים ומרד החשמונאים לא יפרטו את מהלך המאורעות, כיוון ששעבוד מצרים וגזירות אנטיוכוס לא נבעו מאנטי-יהדות, אלא מתוך רצון לבסס את השליטה המצרית על היהודים והשליטה הסלווקית על ארץ ישראל. פרקים אלו יתארו מה חשבו ומה כתבו היסטוריונים ופילוסופים רומיים ויווניים אודות מאורעות אלו. הפרקים הבאים כן יפרטו מהלך מאורעות, גזירות של קיסרים רומיים נגד היהודים, גירושי יהודים מרומא, והסיבות לפריצת המרד הגדול ומרד בר כוכבא (אך לא מהלך המרד). שני הפרקים האחרונים שציינתי יפרטו גם מה היה הלך הרוח בספרות הקלאסית בנוגע למרידות היהודיות. לאחר מכן אני מתכוון להביא פרקים שיתארו מה חשבו ומה כתבו היוונים והרומאים על המנהגים היהודיים (שבת, מילה וכו'), והסיבות לתפיסה המוטעית שלהם לעתים. כמו כן יוקדש פרק שבו יוסבר כיצד התייחסו הרומאים לאל היהודי ובאופן כללי למנהגי הפולחן היהודיים. לאחר מכן פרק בשם "עלילות נגד היהודים", שיחולק לשני פרקים: עלילת החמור ועלילת קורבן האדם (לעלילת המצורעים לדעתי לא מגיע פרק נפרד אלא יש לכלול אותה בפרק על יציאת מצרים). אשמח לעצות לשיפור. בראנד - שיחה 21:34, 18 בפברואר 2016 (IST)

הורטיוס[עריכת קוד מקור]

שלום ליעד. מההוספות האחרונות שלך במגוון ערכים ומהדברים שכתבת בזמנו בשיחת משתמש:ijon, אני יוצא מנקודת הנחה שהספר יודופוביה של פטר שפר נמצא בידיך. הוספת בהורטיוס את המשפט "לדעת חוקרים רבים, השורה האחרונה מתיחסת לפעילות מיסיונרית יהודית נמרצת ברומא." - לא מן הראוי שתביא את דעתו של שפר עצמו, שמקבל חוקר אחר שסובר שמדובר למעשה בהתייחסות לכוח הפוליטי ה"אימתני" של יהדות רומא? או שלכל הפחות תביא מראה מקום לחוקרים שבאמת מסכימים לטענת הגיור, כמו שטרן ולואיס פלדמן (שהם אגב היחידים שהצלחתי לאתר מבין אותם "חוקרים רבים")? Mbkv717שיחה • י"א באדר א' ה'תשע"ו • 19:32, 20 בפברואר 2016 (IST)

שלום משה, כשהוספתי את הערת השוליים הזאת, התלבטתי איזה מקור לשים בה. אני בדרך כלל מעדיף את המקור הראשוני ביותר, במקרה הזה מנחם שטרן. ואכן פטר שפר מפנה אליו בהערת השוליים שלו כשכתב "חוקרים רבים". אלה הרי מילותיו שלו. משום כך העדפתי להפנות לספר של שפר, שהרי מן הסתם, להבדיל ממני, הוא יודע על חוקרים נוספים, מלבד שטרן, שחושבים כך, גם אם לא ציין אותם במפורש. אני כמובן קבלתי את דבריו. לא ראיתי צורך להתחיל לפרט את מגוון הדעות על משפט אחד בודד, אבל אם אתה חושב שיש צורך והדעות האחרות חשובות - אדרבא. אגב, איפה כתוב על כח פוליטי אימתני? אני לא רואה את זה כרגע, אני צריך שתכוון אותי. Liad Malone - שיחה 20:10, 20 בפברואר 2016 (IST)
ייתכן שהניסוח שלי לא מדויק. צילמתי את החלק הרלוונטי, אבל הוא לא ברשותי כרגע. למיטב זכרוני מדובר בעמודים 160-161 (אם לא אז כנראה 170-171). Mbkv717שיחה • י"א באדר א' ה'תשע"ו • 20:14, 20 בפברואר 2016 (IST)

הירונימוס מקארדיה[עריכת קוד מקור]

שלום ליעד,
אני מציע להעביר את שם הערך לגרסה הנכונה יותר על פי העברית: היירונימוס. אחרי הכול, כך הוגים את השם (ולא "הִירוֹנימוס"). אלדדשיחה 12:22, 22 בפברואר 2016 (IST)

אם כבר הזכרנו את הנקודה, אשמח לשמוע מה דעתו של אסף על הכתיב "הירונימוס" במקום "היירונימוס". למעשה, זה משתרע גם על תחומים נוספים: היירוגליפים במקום הירוגליפים, ועוד. אלדדשיחה 12:29, 22 בפברואר 2016 (IST)
לא ידעתי שכך הוגים את השם. זו ההגייה היוונית? ומה עם כל שאר הערכים ששמם "הירונימוס", ובראש ובראשונה הירונימוס? Liad Malone - שיחה 12:55, 22 בפברואר 2016 (IST)
כן, מן הסתם ישראלים לא יודעים שכך צריך להגות את השם. צריך להגות את תחילת השם hi-ye-ro-ni ולא hi-ro-ni. לכן כתבתי שכתיב נכון יותר בעברית אמור להיות היירונימוס (והוא אכן קיים, אבל במספר מופעים מצומצם הרבה יותר מהכתיב הרגיל הירו- . אלדדשיחה 13:27, 22 בפברואר 2016 (IST)
אני יודע שמקובל הכתיב "הירונימוס", ולכן הזמנתי הנה גם את אסף, לשמוע מה דעתו על הכתיב הזה. זו ההגייה היוונית והלטינית (Hieronimus). אלדדשיחה 13:28, 22 בפברואר 2016 (IST)
אבל צריך לשמור על אחידות. שינוי כזה צריך לכלול את כולם, לא? Liad Malone - שיחה 14:12, 22 בפברואר 2016 (IST)
סביר מאוד. כדאי לבדוק את השינוי הזה, כאמור, גם עם כמה ויקיפדים נוספים. אלדדשיחה 14:32, 22 בפברואר 2016 (IST)
אלדד צודק בהחלט. הכתיב החסר הנהוג בספרים מדורות קודמים גרם לשיבוש הגייה טבעי, אך את כל המלים הגזורות משם התואר היווני הזה (שפירושו "קדוש", "טמיר") יש להגות כפי שאלדד תיאר. אני בעד שינוי התעתיק (וניקוד) בכל הערכים. Ijon - שיחה 04:36, 23 בפברואר 2016 (IST)
טוב לדעת שכך צריך להגות. אני בעד תיקון גורף כמובן. תצליחו לשכנע את המתנגדים? Liad Malone - שיחה 10:10, 23 בפברואר 2016 (IST)
כאמור, אני מה"מתנגדים" וניתן לשכנע אותי בקלות, בכך שיוסבר איך תישלל ההגייה הַיירונימוס, כמו אַיירון. ביקורת - שיחה 14:26, 23 בפברואר 2016 (IST)
"(וניקוד)", כאמור לעיל. Ijon - שיחה 02:50, 1 במרץ 2016 (IST)
אין לנו איך להשגיח על זה שינקדו בכל מקום, וגם: אם מתבססים על ניקוד, חושבני שבכתיב המנוקד נכון יותר לכתוב בי' אחת הִיֶרוֹנימוס. לא כן? ביקורת - שיחה 09:31, 1 במרץ 2016 (IST)
נכון, אבל מי מדבר על "שינקדו בכל מקום"? אנחנו מדברים על שם הערך; נקבע אותו פעם אחת, וננקד את המופע הראשון (ביו"ד אחת) בגוף הערך, ובא לציון גואל. Ijon - שיחה 06:27, 10 במרץ 2016 (IST)
אם היירונימוס אינו במובהק יותר הִייֶרוֹנימוס מאשר הַיירונימוס, ואנחנו נאלצים לסמוך על ניקוד המופע הראשון, אז מה העילה לשינוי? ומה יקרה באזכורים של השם הזה בערכים אחרים? ביקורת - שיחה 08:58, 10 במרץ 2016 (IST)
אני בדרך כלל מחבב כתיב חסר יותר, אבל במקרה הזה יו"ד אחת בהחלט הטעתה אותי. לא ידעתי שכך מבטאים את השם והיו"ד השניה בהחלט היתה גורמת לי להגות אותו אחרת. Liad Malone - שיחה 10:50, 10 במרץ 2016 (IST)

מרטיאליס ויובנליס[עריכת קוד מקור]

היי, תוכל לכתוב אולי פרקים העוסקים ביחסם ליהודים? יחס די עוין למיטב ידיעתי.
נ.ב. מדוע אתה לא משתמש במאמרה המקיף של דבורה גילולה "הלצות על יהודים בספרות הרומית"? כמו כן בדיקה שטחית בג'ייסטור גילתה לי כמה מאמרים העוסקים בכמה מהערכים שכתבת. מצאתי מאמר גדול על אפולוניוס מולון, וכן מאמר על ליסימכוס מאמר על מנסיאס ומאמר על מגסתנס. כמו כן יש באמתחתי מאמרים רבים נוספים בתחום. בראנד - שיחה 22:45, 2 במרץ 2016 (IST)

התכונתי מתישהו להגיע אל מרטיאליס ויובנליס. ראיתי שאצל יובנליס כבר יש איזשהו פרק כזה. אני כותב עכשיו פרק כזה על סופר רומי אחר. אם זה דחוף לך, אני מוכן לעצור ולעסוק בהם. אני לא משתמש במאמר של גילולה כי אני לא מכיר אותו. מאיזה שנה הוא? אתה יכול להפנות אותי למאמרים שמצאת. Liad Malone - שיחה 23:16, 2 במרץ 2016 (IST)
בדוק את המייל שלך. בראנד - שיחה 00:06, 3 במרץ 2016 (IST)
קבלתי. אגב, אם כבר ממילא קראת את המאמר שציינת, אתה מוזמן להוסיף מה שאתה מוצא שם בפרקים המתאימים. אל תעצור את עצמך. חבל שנעשה עבודה כפולה. Liad Malone - שיחה 00:19, 3 במרץ 2016 (IST)
ברור. אעשה זאת בהזדמנות. בראנד - שיחה 00:25, 3 במרץ 2016 (IST)
אגב, גם את יובנליס יש להעביר ליובנאליס. אגב דאגב, אינני יודע אם אתה פעיל בפייסבוק המשוקץ, אבל ייתכן שיעניין אותך לדעת שאני מאיים לפתוח קבוצת לימוד מקוונת ללטינית קלאסית למתחילים. Ijon - שיחה 06:25, 10 במרץ 2016 (IST)
אסף, דרך אגב, אל תסמוך על כך שאם אני בפייסבוק המשוקץ, רחמנא ליצלן, אני עוקב אחרי כל ההודעות שם. לאמיתו של דבר, לאחרונה אני פחות שם, כי יש לי המון עיסוקים אחרים בעולם האמיתי, כולל בעולם הווירטואלי שנקרא "ויקיפדיה" ;-) על כל פנים, רק במקרה הבחנתי בהודעה שכתבת לעיל לליעד, ולכן נודע לי על הקורס. אז אתה מוזמן להודיע גם לי בדף השיחה שלי, במקרה של נושאים בעלי עניין דומה. אומנם למדתי לטינית, אבל בעצמי, ודי מזמן, כך שסביר שגם אני אשמח להימנות עם המשתתפים (בתקווה שזה יסתדר לי עם שעות העבודה שלי - בדרך כלל הימים העמוסים אצלי הם רביעי וחמישי). אני מעריך שאוכל ללמוד גם דברים חדשים שלא ידעתי. אלדדשיחה 10:59, 10 במרץ 2016 (IST)
גם במקרה הזה, כמו בהיירונימוס, האל"ף ביובנאליס יכולה קצת לעזור. משום מה, אולי גם בגלל התעתיק יובנליס, התרגלתי להגיד Yuvanelis, ומדי פעם כשאני נתקל בתעתיק יובנאליס, אני נזכר שאני קורא את זה לא נכון. אז אסף, צריך להציב תבנית שינוי שם או שאתה מעביר ליובנאליס וזהו? Liad Malone - שיחה 11:04, 10 במרץ 2016 (IST)
במקרה הזה אני חושב שעדיף שאסף יעביר (בלי צורך בתבנית שינוי שם). גם אני בעד ההעברה, ובהחלט, הכתיב "יובנליס" עשוי להטעות. אלדדשיחה 11:06, 10 במרץ 2016 (IST)
אסף, אני לא נמצא בפייסבוק. זאת חשיפה גדולה מדי בשבילי... בכל מקרה, הייתי מעדיף יוונית על לטינית, כדי לתקשר עם יוסף בן מתתיהו. ובאשר לשפה מדוברת יותר, אלדד, ניסיתי לפני כמה שנים ללמוד ערבית בעצמי, עם חוברת ודיסק. מתישהו הפסקתי ואני עדיין לא מצליח לזהות חלק מהאותיות... בכל זאת, זאת שפה שאני מאד מצטער שלא למדתי. Liad Malone - שיחה 11:17, 10 במרץ 2016 (IST)
אם תוכל, כדאי להשלים בעניין הזה. לך חשוב להכיר את השפה הערבית, או לפחות לזהות את האותיות, כי בחלק מהמקרים תצליח להבין את הכתוב גם אם לא תלמד את השפה על בורייה (הדמיון בין העברית לערבית וכו'). אלדדשיחה 11:21, 10 במרץ 2016 (IST)
יאללה סגרנו, העברתי.
לגבי הלטינית, הקורס לא ייערך בפייסבוק, אלא בשיחות וידאו עם הקבוצה (הבינלאומית מאוד). הקבוצה בפייסבוק היא רק אמצעי ארגון נוח לריכוז המתעניינים ולשיתוף חומרים. מאוד הייתי שמח ללמד גם יוונית עתיקה; התנאים אותם תנאים. :) היינו, לפחות 25 מתעניינים רציניים (הנסיון מלמד שלפחות חצי ינשרו די מהר, ואני רוצה לפחות עשרה תלמידים כדי להצדיק את השקעת הזמן שלי). עד כה, טרם סירבתי לקבוצה שרצתה ללמוד. :) הנסיון מלמד גם שקל יותר למצוא מתעניינים בלטינית מאשר ביוונית עתיקה. אם בא לך (או לך) לנסות לארגון קבוצה, תפאדל. אני מצידי יודע על ארבעה-חמישה חבר'ה שמתעניינים אצלנו בקרן, אז דרושים עוד כעשרים מתעניינים. :) Ijon - שיחה 11:30, 10 במרץ 2016 (IST)
אסף, אם יהיו לך די תלמידים גם ליוונית עתיקה, אשמח אם תוכל ליידע אותי גם כן. למדתי יוונית עתיקה מספרים ללימוד עצמי בזמני הפנוי כשהייתי בתחילת שירותי בצבא, והספקתי לעבור על כל מיני הערות שוליים כשתרגמתי למישהו מאנגלית הערות על אפלטון או אריסטו, שחלקן היו ביוונית. אבל זה היה ממש ממש מזמן, ושכחתי כל מה שלמדתי. אז אשמח לרענן, וכמובן, ללמוד יותר לעומק. אלדדשיחה 11:39, 10 במרץ 2016 (IST)

בראנד, כתבתי את הפרקים: היהודים וארץ יהודה ב"חיי הקיסרים", היהודים אצל מרטיאליס והיהודים אצל יובנאליס. Liad Malone - שיחה 02:40, 13 במרץ 2016 (IST)

ליעד אתה אדיר! כל הכבוד! הייתי מבקש ממך לטפל גם בדיו קסיוס אבל זה כבד מדי. אתה כמובן זכאי לבקש ממני משהו בתמורה קריצה. בראנד - שיחה 22:38, 13 במרץ 2016 (IST)
גם דיו קסיוס בתכנון, אבל בגלל שהוא הכבד ביותר, דחיתי אותו כלפי מטה ברשימה. עכשיו, בגלל שציינת אותו, אצטרך לגשת אליו מוקדם יותר ממה שתכננתי... Liad Malone - שיחה 00:00, 14 במרץ 2016 (IST)

בראנד, מסתבר שלא ניגשתי אליו כל כך מוקדם, כי לקח לי יותר משנה... כתבתי את דיו קסיוס על היהודים. השתדלתי לפזר כמה שיותר מידע בערכים הרלונטיים, כדי לצמצם את הפרק כמה שיותר, כי הערך כולו קצר. מלבד זאת, מסתבר שהוא היה כמעט נטול דעות קדומות על יהודים, כך שלא הצטברו אצלו לכלוכים. מה שהיה חשוב לי, הוא להנגיש לקורא (והעורך) את הקטעים הנוגעים ליהודים. Liad Malone - שיחה 04:30, 12 באפריל 2017 (IDT)

קריוס ובקטוס[עריכת קוד מקור]

אין לי שום דבר להגיד עליהם, פשוט המשכתי את המסורת של שמות הפסקאות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 04:00, 14 במרץ 2016 (IST)

חחח... ראיתי את ההצגה הזאת כשהייתי ילד קטן. Liad Malone - שיחה 04:07, 14 במרץ 2016 (IST)

קטר[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:קטאר

ליעד, אתה צודק. העברתי את הדיון לדף השיחה של הערך: שיחה:קטאר. אלדדשיחה 17:00, 14 במרץ 2016 (IST)

מומלצים[עריכת קוד מקור]

אחלה ערך, נתקלתי בו במקרה מהעמוד הראשי. נהניתי לקרוא. ‏ישרוןשיחה 16:08, 4 באפריל 2016 (IDT)

‏תודה רבה, ישרון. על הפרגון, ולא פחות מזה - על זה שהודעת לי שהוא מופיע שם היום. לא היה לי מושג. Liad Malone - שיחה 17:49, 4 באפריל 2016 (IDT)

היי,[עריכת קוד מקור]

לפני שתי דקות מחקתי את הערך "משה ליכטיגמן". האם רק נדמה לי, או שיצרת אותו הרגע מחדש עם הכותרת "למחוק"? :) אלדדשיחה 00:23, 9 באפריל 2016 (IDT)

לא נדמה לך. הקדמת אותי במחיקה ולא הבנתי למה הופיעה לי פתאום הודעה שאני עומד למחוק ערך קצר מאד וחבל שלא להרחיב אותו... חשבתי שאולי זה אחד החידושים שנוספו לאחרונה, של הודעות מניחות כוונה טובה עד לאבסורד, אז עשיתי שמירה בכל זאת. להבא אדע שהערך כבר נמחק בזמן שכתבתי את המילה "למחוק". Liad Malone - שיחה 00:28, 9 באפריל 2016 (IDT)
כשקראתי את הערך הקצר הזה כשהוא הועלה, הוא לא נראה לי השחתה, והנחתי שאם אכתוב "קצרמר לשכתוב", מי שהעלה אותו לא יבין למה התכוונתי. אז הסברתי בכמה מילים למה אני מוחק. אני משתדל להתחשב בקהל היעד כשאני יודע שלא מדובר בוויקיפדים או בגולשים שמכירים את המערכת. בכל אופן, זה היה לי מוזר, ממש רגע אחרי שמחקתי העלית את הערך מחדש, אבל נראה היה שהייתה שם רק מילה אחת (חיפשתי אם היו גרסאות קודמות ולמה כתבת למחוק, כשרק הרגע מחקתי...). אז היה כאן באמת רגע מוזר. בכל אופן, טוב שלמדנו משהו. אלדדשיחה 00:32, 9 באפריל 2016 (IDT)

תודה רבה[עריכת קוד מקור]

היי, אני שמח לראות שמישהו קורא את הערכים שלי, ועוד מתקן אותם! באמת תודה רבה. בראנד - שיחה 23:29, 19 באפריל 2016 (IDT)

ג'ון באגוט גלאב[עריכת קוד מקור]

היי, מה דעתך על הערך הזה? אתה חושב שהוא מתאים להיות מומלץ? כמו כן, אשמח אם תרחיב את פרק המבוא - הוא דליל מאוד. גילגמש שיחה 09:40, 22 במאי 2016 (IDT)

במצבו הנוכחי הוא לא נראה לי קרוב להיות מומלץ. ההרחבה הגדולה שלי היתה על פי הביוגרפיה של בני מוריס, שעסקה רק בעמדותיו כלפי הציונות ובאינטראקציה שלו עם היהודים והענינים הסובבים את הסכסוך היהודי-ערבי, הכולל גם את הפלסטינים. ערך טוב עליו חייב יהיה לפרט לגבי פועלו בלגיון בכלל. פרק המבוא - אתה מתכוון לפתיח? הוספתי משפט התוחם את שנות פיקודו על הלגיון והמלחמות בהן השתתף. הפרק על חייו נראה לי די תואם את גודלו של הפרק המקביל בערך באנגלית. Liad Malone - שיחה 11:46, 28 במאי 2016 (IDT)

הומור[עריכת קוד מקור]

רשמתי היום משהו במזנון שחשבתי שיעלה חיוך על שפתיך. או שזה היה מסובך מדי? ביקורת - שיחה 20:05, 20 ביוני 2016 (IDT)

בזמן שאני עסוק בציטוטים מרגשים על המנורה בבית המקדש, אתה מתעסק בדברים קלילים כמו הומור...
אתה מדבר על הסיפור על השוחטים? כנראה שמסובך מדי, כי איבדתי אותך שם יותר מפעם אחת... למה הכונה "נוסע" לרבי? Liad Malone - שיחה 20:24, 20 ביוני 2016 (IDT)
שיערתי שזה יהיה מוקש. בחו"ל, הרבי היה יושב באיזה חור, וכולם היו נוסעים אליו לתקופות קצרות או ממושכות, בחצר הרבי היו החסידים לומדים מתפללים אוכלים וישנים. לכן "לנסוע לרבי פלוני" פירושו להיות חסיד שלו. זה לא מושג שמופיע בספרות החרדית בת זמננו, סתם עברית משובחת של פעם, כמו "החזיר לו", שגם הוא לא שימושי היום. ביקורת - שיחה 20:31, 20 ביוני 2016 (IDT)
בדיוק חשבתי היום שחבל שאני לא יודע את שמך הפרטי. Liad Malone - שיחה 20:41, 20 ביוני 2016 (IDT)
בדוא"ל אני חותם ביק. ביקורת - שיחה 22:03, 20 ביוני 2016 (IDT)
חחח. אני מסוקרן גם איך לאנשים נורמטיביים יש כל כך הרבה זמן פנוי להקדיש לויקיפדיה. Liad Malone - שיחה 22:28, 20 ביוני 2016 (IDT)
זהו שאין לי, מה שאתה רואה קשור לאופי העבודה שלי, וכולל גלישות מעבר למה שאני רוצה. אבל אשמח להאריך על זה שלא מעל גבי במה זו. ו... אולי אני לא נורמטיבי ביקורת - שיחה 23:20, 20 ביוני 2016 (IDT)
עכשיו אני סקרן אם מרשים לך לערוך גם בבית, או שאתה בכלל עובד מהבית. Liad Malone - שיחה 23:26, 20 ביוני 2016 (IDT)
כל התשובות נכונות. חלקית. ביקורת - שיחה 00:16, 21 ביוני 2016 (IDT)

עיטור קטלני![עריכת קוד מקור]

עיטור קטלני!
כל הכבוד על הערך טיליקום (קטלן), שאמו ובלאקפיש! צלול והצלח! Comet - Stars - שיחה 21:53, 20 ביוני 2016 (IDT)


תודה. הנושא חשוב לי מאד והוא צריך להגיע לידיעת הקהל הרחב. Liad Malone - שיחה 22:00, 20 ביוני 2016 (IDT)

פיליפוס החמישי, מלך מוקדון[עריכת קוד מקור]

היי מה נשמע?
תהיתי אם תוכל לעבור על הערך הזה. אני מעוניין להמליץ אותו, ודעתך חשובה לי מאוד. בראנד - שיחה 23:09, 29 ביוני 2016 (IDT)

אעבור עליו בשמחה, אני פשוט בחו"ל כרגע. תודה על המחמאה, אבל גם הפעם אני חייב לציין שאני לא מתמצא בנושא. זאת בעיקר תהיה הגהה של קורא מן המניין. Liad Malone - שיחה 21:11, 30 ביוני 2016 (IDT)
ליעד תודה רבה. נ. ב. כשכתבתי את הערך השתמשתי מספר פעמים במילה היוונית "סימאכיה", שמשמעותה ברית. היו סיבות לכך, ואין כאן המקום להאריך. בדיון שערכתי במייל עם גילגמש, הסכמנו לבסוף שנינו שצריך להשתמש במילה העברית. השתדלתי לתקן את זה, אולם אני מבקש שאם תיתקל בערך עוד פעם במילה סימאכיה תתקן לברית. תודה רבה. בראנד - שיחה 00:01, 1 ביולי 2016 (IDT)

חגית[עריכת קוד מקור]

למה שחזרתני? הסרתי מידע שאינו נוגע לערך על חגית הדמות אלא לשם הפרטי חגית. הערך תורגם מאנגלית, ומשום מה (איני יודע למה), בוויקיפדיה האנגלית מקובל שערכים על דמויות מקראיות הם גם ערכים על השמות הפרטיים. למיטב הבנתי, זה לא צריך להיות ככה, לפחות בעברית, ולכן הסרתי את המידע המיותר. אם אתה סבור אחרת, הסבר. בן עדריאלשיחה • ב' בתמוז ה'תשע"ו 14:57, 8 ביולי 2016 (IDT)

בן, מחקת שליש מהערך הזה באבחת עריכה אחת, בלי אף מילה בתקציר העריכה. אז אם תחוש בהסבר שלי שיש בי כעס, זאת הסיבה. לצורך כתיבת הערך, אכן תרגמתי את הערך באנגלית, אבל גם המשכתי הלאה והוספתי מקורות ופרטים נוספים. אין לי מושג למה להבנתך אין מקום בערכים על דמויות מקראיות גם לשמותיהן עצמם. להבנתי, זה בדיוק המקום. השם הפרטי "דוד" מקורו בדוד המלך. לא ידוע לי על דוד אחר. כך גם לגבי חגית. לכן המידע הזה לא מיותר, במיוחד שאין סיבה לפתוח ערך נפרד על השם הפרטי, שיכלול משפט אחד בלבד. לכן גם הערך נקרא "חגית" ולא "חגית (דמות מקראית)". חוץ מזה, לא הסרת את המידע על השם הפרטי, אלא רק העברת אותו לסוף.
אבל מחקת דברים אחרים. הסרת ציטוט שלם המזכיר את חגית מיד לפני אזכורה של בת שבע, דבר המעלה את השאלה אם יש לך סיבה בכל הנוגע ליריבות בין האחים - האם כמו לבת שבע, גם לחגית היתה השפעה כזאת על בנה. השארת את המשפט המתיחס לאפשרות שידה היתה בקלחת, אבל בלי הציטוט לא ניתן לדעת על מה בכלל מדובר. מעבר לכך, מחקת גם את המשפטים על הספר של אברהם מאפו והאופרה. אני מניח שעשית את זה כי דמותה אצלם לא זהה לגמרי לחגית המקראית. אני כמובן סובר אחרת. כתבתי את הערך הזה בגלל שהוצג אדום במקבץ השבועי על דוד המלך. מן הסתם, יש מעט מאד לכתוב עליה ולכן השתדלתי להרחיב ככל שיכולתי. אין סיבה לקצץ גם את המעט שיש. מחיקה דורסנית כזאת מבלי לטרוח לכתוב אפילו מילה אחת בתקציר העריכה, גורמת לי לפרש אותה כזלזול בעבודתי. אם אתה חושב שאת שני המשפטים על השם הפרטי עדיף להעביר לסוף, בבקשה, אולי זה באמת נכון יותר, אבל אין סיבה למחוק את השאר. Liad Malone - שיחה 23:55, 8 ביולי 2016 (IDT)
ראשית, סליחה על שמחקתי בלי הסבר, אני פשוט שוכח לרוב לכתוב תקצירי עריכה. אין בכך שום שמץ של זלזול.
אבהיר את כוונתי טוב יותר - אני מסכים שהערך יכול לכלול הסבר על משמעות השם חגית, כחלק מהערך על הדמות המקראית. לכן לא הסרתי את המידע הזה, אלא רק העברתי לסוף. אבל, אני חושב שנושא הערך הוא הדמות המקראית ולא השם שלה, ולכן אין מקום לאזכור של מושגים אחרים שבמקרה חולקים את אותו שם. בדיוק כפי שאם אני אכתוב ספר ואקרא לגיבור משה, לא יזכירו את הספר שלי בערך משה, ובצדק, כך גם לא צריך להזכיר בערך חגית כל דבר אחר שנקרא חגית. העובדה שאין הרבה מה לכתוב אינה טיעון,וכי בגלל שאין מה לכתוב תוסיף גם מידע על שכיחות השם חגית בקרב בנות בארץ בשנות השבעים המאוחרות? או על שכיחות השם חגית בקרב עורכי דין לעומת שכיחותו בספרות מודרנית? בן עדריאלשיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ו 14:14, 10 ביולי 2016 (IDT)
נושא הערך הוא אכן הדמות המקראית, והשם שלה הוא חלק בלתי נפרד ממנה. היא המקור לשם הפרטי חגית הנפוץ בארץ. לא מדובר ב"כל דבר אחר שנקרא חגית", אלא דמויות בתרבות המבוססות על הדמות המקראית, גם אם בעיבוד אמנותי. אם יש לך מידע לגבי שכיחות השם בקרב בנות בארץ, בהחלט אשמח אם תוסיף. Liad Malone - שיחה 15:12, 10 ביולי 2016 (IDT)
אין לי ואני חושב שהוא לא קשור לערך. לדעתך, בערך אלימלך צריך להזכיר את דמותו של אלימלך זורקין (הדוגמא הראשונה שמצאתי)?! אני חושב שדרך טובה יותר היא באמצעות פירושונים. בן עדריאלשיחה • ד' בתמוז ה'תשע"ו 15:20, 10 ביולי 2016 (IDT)
אם לאלימלך זורקין היתה איזו נגיעה למקרא או לדמות המקראית, אז כן. אבל אם זו הדוגמא שמצאת, אז אני בספק אם אתה מבין מה זה עיבוד אמנותי. אם תכתוב ערכים על הדמויות הראשיות של "אהבת ציון" ושל האופרה של שימנובסקי, דף פירושונים בהחלט יכול להיות דבר נהדר. Liad Malone - שיחה 15:35, 10 ביולי 2016 (IDT)
ומה הקשר בין חגית של מאפו לחגית אשת דוד? מלבד כמובן השם וההקשר המסוים לתקופת התנ"ך. בן עדריאלשיחה • ו' בתמוז ה'תשע"ו 18:12, 11 ביולי 2016 (IDT)
ושוב, זה שאין על הדמויות הספרותיות ערך כרגע, זו לא סיבה להכניס אותם לערך לא קשור. בן עדריאלשיחה • ו' בתמוז ה'תשע"ו 18:19, 11 ביולי 2016 (IDT)
הערך קשור בדיוק בגלל "ההקשר המסוים לתקופת התנ"ך". אתה מכיר עוד "חגית" מתקופת התנ"ך? Liad Malone - שיחה 19:45, 11 ביולי 2016 (IDT)
אז שוב, אם מחר אני אוציא ספר שיעסוק בתככים פוליטיים בארמונו של כורש לקראת ההצהרה, ולשתדלן היהודי הראשי אקרא יוסף, הספר שלי יופיע בערך יוסף? זה מגוחך! בן עדריאלשיחה • ז' בתמוז ה'תשע"ו 16:43, 13 ביולי 2016 (IDT)

אני מעביר את הדיון לדף השיחה של הערך. בן עדריאלשיחה • ח' בתמוז ה'תשע"ו 17:13, 14 ביולי 2016 (IDT)

מיזם המקפצה[עריכת קוד מקור]

שלום Liadmalone. תרצה להצטרף למיזם המקפצה, מיזם חדש שמטרתו לשפץ ולשפר ערכים מומלצים שהוסרו בגלל אי-עמידה בסטנדרטים כך ששוב יעמדו בסטנדרטים? תודה מראש המקיסט--- על דא ועל הא 23:20, 23 ביולי 2016 (IDT)

היי[עריכת קוד מקור]

שוב תודה על אתמול :) ראובן מ. - שיחה 14:32, 30 ביולי 2016 (IDT)

אין על מה. בכיף. Liad Malone - שיחה 14:52, 30 ביולי 2016 (IDT)

מונה כניסות[עריכת קוד מקור]

ליעד, הקישורים שלך לשם שבורים. קראתי שפעולת המונה הופסקה עקב עומס על השרת shoshie8שיחה • כ"ז בתמוז ה'תשע"ו • 15:37, 2 באוגוסט 2016 (IDT)

אני יודע. הם קישרו במקור לדף הסטטיסטיקה הישן, שמתישהו הפסיק לפעול. מאוחר יותר יגאל הכניס לשימוש את הכלי החדש, אבל הפסקתי לקשר למונה כי לא היה ברור לי מה נסגר עם הישן. יגאל, הישן כבר לא יחזור יותר? Liad Malone - שיחה 16:00, 2 באוגוסט 2016 (IDT)
על מה אתם מדברים? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:31, 2 באוגוסט 2016 (IDT)
על "סטטיסטיקת צפייה" ו"סטטיסטיקת צפייה ישנה". למה כל הקישורים בדף המשתמש שלי לסטטיסטיקה הישנה שבורים? ואם היא עדיין עובדת, למה צריך את החדשה? Liad Malone - שיחה 18:41, 2 באוגוסט 2016 (IDT)
הבנתי. מונחון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:48, 2 באוגוסט 2016 (IDT)
אז יגאל, מה אתה אומר, למה יש עכשיו שני דפי סטטיסטיקה? באיזה מהם עדיף לדבוק? Liad Malone - שיחה 13:30, 4 באוגוסט 2016 (IDT)
קראת את המונחון? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:52, 4 באוגוסט 2016 (IDT)
יגאל, איזה מונחון?? Liad Malone - שיחה 18:39, 4 באוגוסט 2016 (IDT)
לא מצחיק. פתח איזה דף ההיסטוריה. יש שם שני קישורי סטטיסטיקה. כל אחד עם קו תחתון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:41, 4 באוגוסט 2016 (IDT)
עכשיו הבנתי על מה אתה מדבר. ריחפתי מעל הקישורים. תודה. Liad Malone - שיחה 18:46, 4 באוגוסט 2016 (IDT)
אני לא הבנתי את שפת הסתרים, אתה יכול לגלות לי? -PelicanTwo - שיחה 04:13, 5 באוגוסט 2016 (IDT)
גרסאות קודמות - סטטיסטיקת צפייה. רק כשריחפתי מעל הקישורים לישנה והחדשה, גיליתי שהישנה מראה רק עד סוף 2015 והחדשה מתחילה מיולי 2015 והלאה. לא הייתי מודע. Liad Malone - שיחה 05:22, 5 באוגוסט 2016 (IDT)

מוראליה של פלוטרכוס[עריכת קוד מקור]

היי ליעד, אני רוצה להוסיף לערך פלוטרכוס פרק על המאמר המרתק של פלוטרכוס "על אכילת בשר" שנמצא בקובץ מוראליה. אני מתלבט כי הערך מדבר רק על הקשר היהודי של פלוטרכוס ולא על שום מאמר במוראליה. מה דעתך? -PelicanTwo - שיחה 13:15, 4 באוגוסט 2016 (IDT)

PelicanTwo, הערך לא מדבר רק על הקשר היהודי, פשוט הפרק שכתבתי על הנושא הזה מאד מפורט ובגלל שהערך לפני כן היה מאד מצומצם, הפרק הזה הפך לרובו של הערך. פרק חדש על כל חיבור של פלוטרכוס יהיה יותר ממבורך. שים לב שכבר יש ערך נפרד על חיבורו חיי אישים. אז אם תצליח לכתוב פרק מקיף, אולי הוא יוכל לעמוד כערך נפרד בפני עצמו. אשמח לעזור, אם אוכל. Liad Malone - שיחה 13:29, 4 באוגוסט 2016 (IDT)
PelicanTwo, תרגמתי את הערך מוראליה. עוד לא סיימתי, אני צריך ליצור את רשימת כל החיבורים. אם לא תכתוב ערך נפרד, אלא פרק, הוא יוכל להיות בערך הזה. Liad Malone - שיחה 05:25, 5 באוגוסט 2016 (IDT)
מעולה, אתה מה-זה זריז, לי זה היה לוקח הרבה זמן. היית רוצה לכתוב את הפרק על המאמר? -PelicanTwo - שיחה 05:32, 5 באוגוסט 2016 (IDT)
אני זריז? במקרה יצא לי יום פורה. בדרך כלל הכל לוקח לי הרבה זמן. בכלל, אני עובד עכשיו על משהו אחר בכלל ונתקעתי איתו. במקום לנצל את כל הזמן שהיה לי השבוע, עשיתי דברים אחרים. אני משאיר לך את הכבוד לכתוב את הפרק. קח את הזמן. אתה יכול גם לכתוב אותו בשלבים. לאט לאט ישירות בערך ולא בטיוטה. נראה לי שזה יהיה בסדר גם ככה. Liad Malone - שיחה 05:55, 5 באוגוסט 2016 (IDT)
אתה באמת איטי, מוראליה, הנואמים האטיים, קולוטס, פסאודו-פלוטרכוס, פרייה סטארק ביומיים. תתחיל להזדרז :-) -PelicanTwo - שיחה 05:35, 7 באוגוסט 2016 (IDT)
נכנסתי לשוונג... ואני בכלל אמור להיות באמצע משהו אחר! אני פשוט מתקשה להתרכז בעריכה שלו, כי מדובר בפרק חדש לערך קיים ולא תרגום מויקי האנגלית. Liad Malone - שיחה 05:42, 7 באוגוסט 2016 (IDT)

Nikolai Noskov[עריכת קוד מקור]

שלום, Liadmalone היקר! אני בהחלט לא יודע איך לקרוא עברי, אבל אני מכיר כמה שירים ושירים ישראליים (כולל הבה נגילה), ואתה לא תיתן צו: אתה תהיה מסוגל לעשות כתבה על המאמר העברי שלך על מוסיקאי ניקולאי Noskov? אם אתה עושה את המאמר הזה, אני אהיה מאוד אסיר תודה לך! תודה! Анна Озерова - שיחה 16:23, 6 באוגוסט 2016 (IDT)

שלום אנה, לצערי אני לא דובר רוסית ואני לא מכיר מוסיקה רוסית (מלבד שיר או שניים של הצבא האדום בעברית) וגם לא מכיר את המוסיקאי הזה. אני מצטער, אבל אני לא האדם המתאים לכתוב עליו. Liad Malone - שיחה 18:30, 6 באוגוסט 2016 (IDT)

לגבי "מויקיפדיה" --> "מוויקיפדיה"[עריכת קוד מקור]

היי,
אין פה עניין של "אמונה אישית" או העדפה. הכלל הוא שהמילים "ויקיפדיה", "ויקימדיה" וכו' לאחר אותיות בכל"מ תבואנה עם שני ווים. את התיקון הזה אנו מבצעים גם במרחב הערכים. Ldorfmanשיחה 16:05, 7 באוגוסט 2016 (IDT)

בודאי שיש כאן ענין (עם יו"ד אחת!) של העדפה. במקרא אין בדרך כלל הכפלה כזאת, וכך גם בדף המשתמש שלי . Liad Malone - שיחה 16:42, 7 באוגוסט 2016 (IDT)
טוב, אם זה נעשה דווקא, רק כדי להתבדל, שיהיה. Ldorfmanשיחה 21:56, 7 באוגוסט 2016 (IDT)
לא כדי להתבדל, אני באמת חושב שאין סיבה להכפלה. האות ו' היא לא רק תנועה אלא גם עיצור. אם היא מתנהגת כמו V באמצע המילה, היא יכולה לעשות זאת גם בתחילת המילה, מבלי שנשבט אותה וניצור לה אחות תאומה מרשעת... Liad Malone - שיחה 00:28, 8 באוגוסט 2016 (IDT)

יהודים במשחקים האולימפיים[עריכת קוד מקור]

המיזם שלך להוסיף תמונות של הספורטאים בערך הוא הורס כל הכבוד על הביצוע. מפרגן לך מכל הלב. תודה. BAswim - שיחה 03:14, 12 באוגוסט 2016 (IDT)

תודה רבה. רציתי לשאול אותך שני דברים: זה בסדר מצדך אם רשימת מדליות הזהב של ספיץ תתפצל לשתי שורות, כדי שהטבלה לא תהיה כל כך רחבה ותתפוס את כל רוחב המסך רק בגלל זה? ודבר שני: על פי מה מסודרים הספורטאים ברשימות? כי ראיתי שהוספת את השחיין ב-2016 במעלה הטבלה, לא לפי אלף-בית ולא לפי כמות המדליות. מה הקריטריון שם? Liad Malone - שיחה 03:32, 12 באוגוסט 2016 (IDT)
אתה מוזמן לפצל את המדליות של מרק ספיץ. הסדר הוא לפי סדר א'- ב' אבל לפי שם משפחה אח"כ שם פרטי, במידה ושם המשפחה זהה. אנתוני ארווין כאמור מתחיל ב-א'. אלי רייזמן מתחילה ב-ר'. קריצה BAswim - שיחה 03:36, 12 באוגוסט 2016 (IDT)
אבל ג'רבי מתחילה ב-ג... Liad Malone - שיחה 03:50, 12 באוגוסט 2016 (IDT)
ערך מאוד מעניין. אבל תגידו לי משהו. למה כתוב שם הנה הרשימה של תשעת הספורטאים, ואז יש רשימה של 14? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:14, 12 באוגוסט 2016 (IDT)
תודה. הסרתי את המשפט, כי הוא לא תואם את הטבלה. אולי הוא שארית של גרסה מוקדמת של הערך, בה היו רק תשעה בטבלה. יכול להיות שהתשעה לא כוללים יהודים "למחצה" או בני משפחות מומרות למיניהן. אין לי כרגע דרך לדעת, כי חלק מהם אדומים. על אחת מהן, למשל, יאדביגה וייס-מרצינקייביץ', כתוב שמוצאה היהודי בספק. יחד עם זאת, העובדה שהפולנים מכחישים את מוצאה היהודי כמעט חסרת משמעות בעיני. Liad Malone - שיחה 13:34, 12 באוגוסט 2016 (IDT)

עיטור המסעות![עריכת קוד מקור]

עיטור המסעות!
תודה על כתיבת הערך פרייה סטארק - מצפן והצלח! Comet - Stars - שיחה 10:37, 12 באוגוסט 2016 (IDT)

נ.ב ביקשתי בסדנה לגרפיקה שיורידו את הסמל הנאצי, אבל ראיתי שבתמונות מומלצות התקבלו תמונות של היטלר, סטאלין ואפילו עכשיו יש שם תמונה של מהנדס טילים נאצי. לתשומת ליבך. Comet - Stars - שיחה 10:37, 12 באוגוסט 2016 (IDT)

תודה, Comet - Stars. לגבי הסמל הנאצי, אני חושב שלא ירדת לסוף דעתי. זה לא דומה לכך שיש תמונות של היטלר. הבעיה היא לא הצגת צלב קרס בויקיפדיה, אלא הקונטקסט של הצגתו והמשמעות שלו. אתה מעניק "עיטור" לויקיפד, כדי ש"יענוד" אותו בדף המשתמש שלו. בכך אתה בעצם מבקש ממנו/גורם לו לענוד את הסמל הנאצי עצמו. ראיתי שהענקת את העיטור הזה על כתיבת ערכים על הצבא הגרמני במלחמת העולם השניה - על הוורמאכט והלופטוואפה. כדי להימנע מתחושה לא נוחה (כפי שאני חשתי כשראיתי את העיטור), אני מציע לך לזנוח את הסמלים הנאצים האלה כפי שהיו במקור, וליצור חדשים, למשל: עיטור הכולל תמונה/ציור של מסרשמיט Bf 109 ו/או של פאנצר סימן 4 (או פאנצר אחר). מה דעתך? Liad Malone - שיחה 13:53, 12 באוגוסט 2016 (IDT)
"מומלץ" לתמונות כאלה זה די צורם. לא חשוב הבנתי מה אתה אומר ואקח את זה לתשומת ליבי. אין לי זמן כרגע ליצור עיטורים (אלא אם יהיה משהו יוצא דופן) בכל אופן אני גם לא מחליף עיטורים לאחר שנתתי. את העיטורים האלה מצאתי אחרי הרבה זמן שחיפשתי בויקישיתוף ולא מצאתי משהו מתאים יותר. הפעם נוריד את הצלב ופעם הבאה אני אחשוב על פיתרון יצירתי (או שאמצא אייקונים נוספים שקשורים לנושא). Comet - Stars - שיחה 15:32, 12 באוגוסט 2016 (IDT)

סיוע בהפניות לויקיפדיה EN[עריכת קוד מקור]

בהמשך לדיון הארוך שקיימנו, ניסיתי ליישם את ההצעה שלך (גם הפנייה עם כיתוב לערך באנגלית וגם ערך באדום בוויקיפדיה שלנו) וכשלתי ביישום הפניות {{כ}} בשתי הצורות {{כ}} וגם {{כ|ימינה=כן}}, אשמח אם תעזור לי בדוגמה להלן (הערה: לקוח מהערך פלאנו, שהתחלתי לערוך, וכפי שתראה יש שם הפנייה למספר לא קטן של חברות)
Alliance Data (Alliance Data) ‎, Cinemark Theatres תבנית:Cinemark Theatres
בתודה מראש דּוֹד1 - שיחה 11:37, 17 באוגוסט 2016 (IDT)

דּוֹד1, זה לא מה שהצעתי. מדובר כאן בשמות ערכים באנגלית (בויקיפדיה העברית) ולכן אין שום סיבה לחזור פעם נוספת על השם באנגלית. תיקנתי שם. Liad Malone - שיחה 23:58, 17 באוגוסט 2016 (IDT)
ראשית, תודה על התשובה המהירה והתיקון שביצעת בערך פלאנו.
אבל מקריאה נוספת של חילופי הדברים בינינו כולל ההערות של משתמש:Ranbar, אני מגיע למסקנה, כי לגבי הערכים שעליהם שאלתי במקור, נשארים עם הפתרון של RANBAR. אני שואל כדי לוודא, שכך אני אמשיך בתיקון הלינקים של חברות זרות, שלא נמצאות אצלנו, וכשיושלמו, יירשמו בשם האנגלי שלהם. דּוֹד1 - שיחה 13:42, 21 באוגוסט 2016 (IDT)
דּוֹד1, הכל תלוי בשם הערך שיופיע בקישור האדום. אם מדובר בערך בעברית ששמו יהיה באנגלית, אז מספיק להשתמש בתבנית המקוצרת {{אנ}}. אבל מה עם חברות בעלות שם ידוע, פשוט וקצר, כמו נייקי וקוקה-קולה? במקרה של ערכים עתידיים בעברית שגם שמותיהם יהיו בעברית, עדיף לדעתי להשתמש בתבנית {{אנג}} שמציגה את השם באנגלית ומקשרת לערך באנגלית בו זמנית, ללא סרבול מיותר. Liad Malone - שיחה 14:07, 21 באוגוסט 2016 (IDT)
Liad Malone ראשית שוב תודה על המענה (ועל תיקון ההפניה לשיחה) .
בעזרתך בעצם גיבשתי לעצמי את הכלל: לערכים שהם שמות חברות באנגלית וטרם נכתב להם ערך בעברית תמיד איעזר בתבנית האחרונה שבנית. דהיינו: קישור אדום עם הערך (באנגלית) החסר בוויקיפדיה שלנו + התבנית {{אנ}}, שתפנה לערך הקיים בוויקיפדיה באנגלית.
אם זה יהיה ערך כמו נייקי, בהתחלה נרשום NIKE שיופיע כקישור אדום, וכאשר ייכתב לו ערך עם שם עברי, נרשום הפניה מהערך באנגלית לערך בעברית (כפי שגם כיום Nike מפנה ל נייקי). דּוֹד1 - שיחה 23:06, 21 באוגוסט 2016 (IDT)
דּוֹד1, אז בעצם מה שאתה אומר הוא שאתה בכל מקרה לא זקוק או לא מעונין להשתמש בתבנית הנחמדה {{אנג}}. אתה מקשר רק לשמות של חברות? מה עם שמות אנשים? איך תקשר לג'וליאן לנון למשל? גם בקישור אדום באנגלית? Liad Malone - שיחה 23:43, 21 באוגוסט 2016 (IDT)
Liad Malone - צודק. לא התייחסתי לשמות אנשים הנרשמים אצלנו תמיד ? בעברית (אותי עניינו בעיקר שמות חברות וכד', כי בהם נתקלתי).
במקרים אלה ההצעה שלך היא ה"תופסת" (למרות חוסר האחידות בתצוגה עם המקרים של חברות). ואם נמשיך את הדוגמה שלך: ג'וליאן לנון (Julian Lennon)‏ או אולי בכ"ז ג'וליאן לנון (אנ')
עכשיו נותר לי לנסח ולחבר את ההגדרות. דּוֹד1 - שיחה 00:41, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
דּוֹד1, לגבי הבחירה בין שתי הצורות שהדגמת בג'וליאן לנון, אני בוחר בצורה הראשונה, הארוכה, רק כשאני סבור שיש צורך בהצגת התעתיק של השם באנגלית, למשל כדי לעזור לקורא עם ההגייה של השם, או אם מדובר בשם ארוך של אוניברסיטה. אם מדובר בשם ברור ומוכר כמו במקרה של לנון, ברור שאין צורך בכך. אגב, זה די מרגש אותי לשוחח עם אחד מחלוצי ויקיפדיה העברית. אתה היית שם כשזה קרה! Liad Malone - שיחה 01:07, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
Liad Malone שוב תודה ו-Like

ורניאייב[עריכת קוד מקור]

LIAD שלום, שחזרתי עריכתך, עליך להבין שתופעות כמו יוסין בולט, פלפס, לוכטה ובהתעמלות מוסטפינה וקודמותיה בגוש המזרחי הן תופעות תרבותיות כמו שהן מקצועיות גרידא, לפרופיל ה"ידוען" יש חשיבות, לא כל מתעמל ממנף הפעילות שלו לתחומים אחרים. אנו כותבים ערך על האיש ולא על ההישגים בהתעמלות.31.154.81.68 21:33, 17 באוגוסט 2016 (IDT)

הפרופיל שלו ברשתות החברתיות הוא נגזרת ישירה של הישגיו המקצועיים. אם יש נתונים ספציפיים מיוחדים שלדעתך יש להם חשובים, ניתן לציין אותם, אבל לא באופן כל כך כללי ובטח שלא בפתיח. Liad Malone - שיחה 21:36, 17 באוגוסט 2016 (IDT)
זו המוכרות שלו, זה משהו שמבדיל אותו ממתעמלים אחרים, אותו מאפיין המבדיל את מוסטפינה שבנתה לעצמה תדמית ציבורית, להבדיל ממתעלמים שגם הישגיהם נשארים אלמוניים, אני מבקש, שלהבא תערוך בדף השיחה. הטיעון שהם נגזרת ישירה, הוא טיעון ריק כאשר מבינים שזהו מאפיין יחודי למדי, או לפחות מאפיין מסווג.31.154.81.68 22:01, 17 באוגוסט 2016 (IDT)
לא יודע מה זה "מוכרות". גם למתעמלים האחרים יש אינסטגרם. מה שריק הם המשפטים חסרי המשמעות הללו שכתבת בפתיח. Liad Malone - שיחה 22:45, 17 באוגוסט 2016 (IDT)
ואנחנו באוקראינה, פראבדה.31.154.81.68 17:54, 18 באוגוסט 2016 (IDT)

ערך חדש?[עריכת קוד מקור]

היי,

אני חוזר לאט לאט לפעילות ומחפש כרגיל ערכים שאפשר להציג ברשימת ההמתנה להמלצה. יש לך משהו? גילגמש שיחה 19:05, 21 באוגוסט 2016 (IDT)

ברוך שובך סופסוף. אין לי שום דבר כזה, אני לא כותב ערכים בגדלים כאלה... אבל הופתעתי לקרוא היום שבראנד מתעתד את שנאת ישראל ברומא העתיקה להמלצה. אני חושב ששם הערך הזה שגוי. כשמדובר בשנאת ישראל בספרות ולא בחיי היומיום, לא ניתן לעשות הפרדה בין הספרות היוונית והרומית. הן כרוכות זו בזו ומושפעות זו מזו. גם את השנאה עצמה קשה מאד לזקק מתוך מגוון ההתבטאויות שבידינו. רובן המוחלט כלל לא מבטאות שנאה, אלא הרבה דברים אחרים שנמצאים לידה, כמו שמועות, השקפות מתוך בורות, דיסאינפורמציה, וטעויות נפוצות. בהנחה שזה הכיוון של הערך הזה, על פי העבודה של בראנד שם, אין מנוס לדעתי מהפיכתו לערך כולל על היהודים והיהדות בספרות היוונית והרומית, שיהיה מקביל בנושאו למקור הראשי לנושא הזה - ספרו המונומנטלי של מנחם שטרן "Greek and Latin Authors on Jews and Judaism".‏ Liad Malone - שיחה 19:26, 21 באוגוסט 2016 (IDT)
תודה. לא קראתי את הערך של בראנד. אני אוסף בינתיים ערכים לקריאה, יש לי עוד כמה שעוד נותרו מהסבבים הקודמים. אני יוצא עוד מעט לשבוע בלונדון (סוף אוגוסט) ואחזור לפעילות מלאה כשאשוב ממנה. אם תתקל בערך מעניין, הוא לא חייב להיות ענק - גם ערך בגודל של 20-40K יכול להיות מומלץ - תגיד לי בבקשה. למעשה, הערך הקצר ביותר שנמצא ברשימת המומלצים הוא בערך 11K אם אני לא טועה. גילגמש שיחה 19:31, 21 באוגוסט 2016 (IDT)
גילגמש למעשה החלטתי רק לאחרונה, בגלל ריבוי החומר שהצלחתי לאסוף, להפוך את הערך למומלץ. אני ממש לא מתכוון לכלול בערך רק ספרות, אלא גם חיי יום יום, ובמיוחד, דיון בנושא החשוב: מה גרם לשנאת ישראל בעולם העתיק? אבל כן, צריך לשנות את שם הערך. אני הייתי מציע שנאת ישראל בעולם הקלאסי או שנאת ישראל בעולם היווני-רומי. אין צורך לכלול בו את כל האזכורים של היהודים והיהדות בספרות הרומית-יוונית כפי שעשה שטרן, זו תהיה מפלצת גדולה מדי. אני כולל בערך רק התבטאויות אנטי-יהודיות, ולא אזכורים גרידא. אם כי, אולי באמת אפשר לשקול ערך נפרד שיקביל לשטרן. בראנד - שיחה 19:36, 21 באוגוסט 2016 (IDT)
כפי שכבר כתבתי - לא קראתי את הערך שלך. אין לי דעה לכאן או לשם. הנושא לכשעצמו הוא מעניין כמובן. אביע את דעתי אחרי שאקרא. גילגמש שיחה 19:38, 21 באוגוסט 2016 (IDT)
גילגמש עוד לא גמרתי. אעדכן אותך כשאסיים. בראנד - שיחה 19:42, 21 באוגוסט 2016 (IDT)

הי ליעד[עריכת קוד מקור]

העברתי את החומר שכתבת בפליניוס הזקן ל"תולדות הטבע" כי שם מקומו. אם יש לך הערות אתה מוזמן איתן - שיחה 17:17, 23 באוגוסט 2016 (IDT)

איתן, זאת הזדמנות טובה להגיד לך משהו שרציתי להגיד עוד בדיון על אחמד אבו גוש. זה לא לענין לבצע שינוי מהותי ואחר כך להודיע. מן הראוי שההתיעצות תיעשה קודם. Liad Malone - שיחה 17:24, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
לא הבנתי מה הבעיה. הוספת קטע באורך כזה לערך היא בעצמה שינוי מהותי.
אין לי כל ביקורת על מה שכתבת אבל יש בעיה כאשר בערך על פליניוס 80 אחוז מןקדשים למה שכתב על ארץ ישראל. זה נראה מאוד יודוצנטרי. יש גם בעיה שזה קורה ב"תולדות הטבע" אבל את זזה עוד אפשר לעכל. איתן - שיחה 17:34, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
לגבי אחמד אבו ר'וש והערותיך שם: 1. כאשר ערך עולה לאוויר, מותר ואף רצוי לעשות שינויים. אף גרסה אינה יציבה. 2. כתבת שאבו רוש שגוי, אבל האקדמיה ממליצה לכתוב אבו ר'וש בטקטס לא מדעי ואבו ע'וש בטקסט מדעי. מאחר שמרבית הישראלים אינם מבחינים בין ר גרונית לר לא גרונית, אבו רוש הוא הקרוב ביותר להגייה הערבית (אני דובר ערבית). אבו גוש רחוק ממנה רחוק מזרח ממערב. אם היה מדובר בשם אנגלי, זה לא היה עובר. 3. רציתי מלכתחילה להעביר לאבו ע'וש אבל חששתי שזה יעורר התנגדות. 4. אני בעד להעביר את כל הע' לר' (ר לא גרונית) , לפי הצעת האקדמיה. כך גם ההגייה תהיה ברורה. איתן - שיחה 17:59, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
איתן, לגבי אבו גוש, אין טעם למחזר כאן את הדיון. הטענה שלי היא שגם במקרה ההוא, נחפזת לפחות פעמיים להעביר ערך לשם שונה, על דעתך, ורק אחר כך להתיעץ עם אלדד והקהילה. זה נראה כמו פעולות נמהרות מדי או לחילופין נסיון לקבוע עובדות בשטח. אני בטוח שגם שם וגם כאן אין לך כוונות שליליות, אבל בדרך הזאת יש טעם לפגם לדעתי. לגבי פליניוס, הוספתי פרק נכבד לערך. אתה בעצם טוען שהתרומה שלי גדולה מדי? הפרק גדול מדי באופן יחסי, כי שאר הערך דל מדי. אז מה צריך לעשות? לא להרחיב כלום עד שמישהו ירחיב את פרק הביוגרפיה? אתה מוזמן לעשות זאת. עוד לא הספקתי לעיין בערך תולדות הטבע לאחר שהעברת את הפרק לשם, אז אני עוד לא אומר את דעתי. אבל העובדה שהיית צריך לציין בדף השיחה (במשפט לקוני במיוחד) שאני אחראי לתוספת הזאת, רק מדגישה את העובדה שהיית צריך לפנות אלי קודם, כדי לפחות להציע לי לבצע את ההעברה בעצמי. אחרי שאציץ שם, במידה ואחשוב שההעברה שלך לא נכונה, אבטל אותה, תתחיל דיון, אמצא את עצמי כמו תמיד בדעת מיעוט, ואז תעביר שוב לפי החלטת רוב. Liad Malone - שיחה 18:19, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
ראשית, לא התייחסת למה שכתבתי על אבו ע'וש. שנית, בערכים חדשים שום דבר לא מקובע. מי שקרא לו אבו גוש טעה כי הוא הסתמך על שדרי ספורט. הייתי הולך על זה להצבעת מחלוקת כי יש כאן זילות של השפה הערבית.

לגבי פליניוס הזקן: כאן יש גירסה יציבה. הטענה שלי שהפסקה הענקית הזאת לא מתאימה נובעת משני טעמים: 1. הערך הוא על פליניוס (במקרה אני כתבתי אותו) ולא על כתיבתו ו/או תולדות הטבע. לכן פרק הכתיבה כולל בתמצית את מה שכתב עם הפניה לתולדות הטבע. לעומת זאת, תולדות הטבע עוסק בכתבי פליניוס ששרדו. גם שם אני מוצא טעם לפגם ששני שליש מהערך יוקדש למה שכתב על א"י, וגם אם הערך היה גדול בהרבה, היה מקום לסקירה קצרה יותר על א"י , שהרי אנחנו לא מגיעים לרמת פירוט שכזו. הפתרון הוא לדעתי שתפתח ערך חדש "ארץ ישראל והיהודים באנציקלופדיה תולדות הטבע" או שם דומה, ובערך "תולדות הטבע" לכתוב פסקה עם הפניה לערך מורחב כמקובל.איתן - שיחה 18:32, 23 באוגוסט 2016 (IDT)

מהסיפא שלך נובע שמישהו כאן פועל נגדך, זה ממש לא נכון. איתן - שיחה 18:35, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
אני לא חושב שמישהו פועל נגדי, מלבד מקרה אחד בלבד לא מזמן, שבו אני מרגיש שעורך אחד ספציפי ניצל הזדמנות כדי להתנקם בי. התגברתי על זה. התכונתי שבתחושה שלי, לרוב אני בדעת מיעוט וכנראה גם במקרה הזה.
לגבי אבו גוש: לא התיחסתי כי החלטתי לסגת מהדיון שם, אחרי שכבר יצאתי מבולבל לגמרי לגבי מהי הדרך הנכונה שכדאי לנהוג לפיה בענין התעתיקים. ראיתי את הצעת הר' בדף השיחה של אלדד, אבל אין לי פנאי כרגע להכנס לקישור של המאמר. על פניו, זאת הצעה מאד מענינת. אני מופתע שהתקבל סימן כזה, אבל הוא עשוי לפתור את ענין הע' שקיימת בערבית, אבל נראית מאד מוזר בעברית בגלל הריחוק בין הצלילים. השאלה היא אם עוד סימן נוסף כזה לא עלול להוסיף לבלבול הקיים. צריך לזכור: רובם המוחלט של הקוראים לא מכיר את האותיות בערבית ולא מבין בבלשנות ולכן לא מכיר את הסימנים האלה.
לגבי פליניוס: לא ידעתי שאתה כתבת את הערך, אז אם התפרש משהו שלילי, זו לא היתה הכונה, אבל בכל זאת: חלק הביוגרפיה בעברית הוא ממש תקצירון של החלק המקביל באנגלית. אם כך, אולי באמת תרחיב אותו בעצמך? כמו שכתבת, ענין הפרופורציה קיים עכשיו גם בערך תולדות הטבע. וגם זה מאותה סיבה, כי גם הערך הזה מאד תמציתי ובנוי מראשי פרקים בלבד. אז מה זה אומר? שאם לא ארחיב בעצמי את כל הערך, אז לא אוכל להוסיף לו פרקים נוספים? זה תנאי? הפרק שכתבתי הוא בן ערובה עד שלא יורחבו שאר הפרקים? זה נוגד לחלוטין את רוח המיזם הזה. התלבטתי בעצמי לפני כן לאיזה מהערכים להוסיף את הפרק הזה, והחלטתי להוסיף לפליניוס. אולי גם בגלל הסיבה הזאת, שהערך על פליניוס ארוך יותר. אתה צודק שמדובר בפרק יודוצנטרי. אבל גם ויקיפדיה העברית היא יודוצנטרית מעצם השפה שבה היא נכתבת. הפרק הזה מיועד לקוראי העברית, ואני בטוח שעשוים להיות רבים שימצאו בו ענין. לא הייתי מצפה לפרק כזה בויקיפדיה בשפה אחרת. אם תציץ במעלה הדף הזה, תחת הכותרת "התוספת האחרונה לפלוטרכוס", תראה שכבר פנו אלי לגבי הפרופורציה. גם שם הוצע לפצל לערך נפרד. בהתחלה זה נראה לי לא נכון, אבל אחר כך שיניתי את דעתי לחיוב, אלא שהרוב שם התנגדו. אין לי בעיה עם זה גם עכשיו, ששני הערכים האלה יהיו בגדר "ערכי נישה", למי שמתענין.
ולגבי הטענה המקורית שלי: אני מבקש ממך באופן כללי, אם אתה מתדיין עם עורכים אחרים, עשה זאת לפני שאתה מבצע העברות. זה לא מכבד את העורכים שאתה מתדיין איתם. זאת לא חוכמה להעביר ואז להודיע בדיעבד, את השינויים אנחנו ממילא רואים ברשימת המעקב. Liad Malone - שיחה 20:13, 23 באוגוסט 2016 (IDT)
אגב ליעד, גם תולדות הטבע זה ערך שכתבתי. זה היה לפני 8 שנים פלוס, כשויקיפדיה הייתה ממש בוסרית. אז הוא היה לא רע יחסית, היום הוא בסיסי. אין לי כוונה להרחיב מי מהם. אשמח אם תרחיב את תולדות הטבע... אם תחליט לפתוח ערך עצמאי מורחב גם אשמח וגם אתמוך איתן - שיחה 07:24, 24 באוגוסט 2016 (IDT)
ועוד משהו - הפרק שכתבת הוא דוגמא לחומר שאפשר למצוא רק בויקיפדיה העברית, למי שמתעניין.

ההגמוניה הספרטנית[עריכת קוד מקור]

מתנצל על התנגשויות העריכה, לא שמתי לב שמישהו אחר עורך. בברכה--יום טוב - שיחה 00:41, 4 בספטמבר 2016 (IDT)

זה בסדר. מצאתי את הדברים החשובים שנפלו בהתנגשות. סיימתי עכשיו. Liad Malone - שיחה 00:44, 4 בספטמבר 2016 (IDT)
נראה שהערך הזה התפקשש לי בגדול. שניכם תיקנתם שם כל כך הרבה. בראנד - שיחה 22:15, 4 בספטמבר 2016 (IDT)

ציוני מקור לספר מלחמות היהודים ברומאים[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:חורבן ירושלים

החזית[עריכת קוד מקור]

היי ליעד, אני רוצה לסגור את הערך על החזית, האם מקובל עליך השם "ALF - החזית לשחרור בעלי חיים (בינלאומי)"? היו לך הסתייגויות עליו אבל אולי שינית את דעתך, אם אתה יכול תגיב בבקשה בדף השיחה. תודה -PelicanTwo - שיחה 16:25, 11 בספטמבר 2016 (IDT)

תודה[עריכת קוד מקור]

היי ליעד, תודה רבה על החניכה והתמיכה בצעדיה הראשונים של משתמשת Bamby2015. גישתך תורמת ומסייעת רבות לעורכים חדשים להמשיך לערוך ולא להתייאש. תודה רבה! Danalif - שיחה 16:11, 25 בספטמבר 2016 (IDT)

תודה, דנה. Liad Malone - שיחה 16:14, 25 בספטמבר 2016 (IDT)

תגובה[עריכת קוד מקור]

שלום,

אני מגיב כאן כי ההצבעה אורכבה ולא רציתי לכתוב בדף מאורכב. לשאלתך: לא בדקתי מי יצר את הערך. אני זוכר את שן שש זעם לטובה ואני מעריך מאוד את תרומותיו. הוא שילב תכונות רבות שיקרות לי. הוא היה דתי אבל זה לא הפריע לו לכתוב ערכים ביקורתיים על הדת. הגעתי איתו להבנות חשובות בראשית ימיה של הוויקיפדיה כשמלחמות השבת הוויקיפדיות היו יכולות להציף אותנו - למשל ההסכמה להמנע מכתיבת ביקורת בערכים דתיים ולהסתפק בערך מרכזי - ביקורת המקרא. הרי אפשר לכתוב על כל נס שמתואר בתורה שהוא לא אפשרי מבחינה מדעית וכו' - לעמדתו השקולה היה תפקיד חשוב בהבנות שנוצרו. הייתה לו תרומה חשובה מאוד גם בנושאים אחרים. לצערי, הוא עזב את ויקיפדיה. כמו שאמרתי - לא בדקתי מי יצר את הערך. גם אילו היתי בודק והיתי מגלה שהוא הכותב והיתי חושב שצריך למחוק את הערך, הייתי מצביע בעד מחיקתו. אין ערכים קדושים בעיני, גם לא הערכים שאני כתבתי בעצמי. גילגמש שיחה 20:46, 8 באוקטובר 2016 (IDT)

מענין. תודה. Liad Malone - שיחה 00:29, 9 באוקטובר 2016 (IDT)
הסתלקותו היא אבדה גדולה. מכל אלה שהיו ופרשו בשלב כה מוקדם הוא זכור לי יותר מכולם. בכל אופן, כיום יש לנו הרבה מאד כותבים מצוינים. מה שמזכיר לי לשאול: יש לך איזה ערך בשביל רשימת ההמתנה להמלצה? אני כרגיל צריך ערכים להזנת העמוד הראשי. גילגמש שיחה 06:24, 9 באוקטובר 2016 (IDT)
אני לא מבין בשביל מה אתה מתאמץ. בסוף מתפרסמת איזו "כתבה" שממליצה על ערכים בויקיפדיה, ורק 1 מתוך ה-11 שמופיעים בה הוא ערך מומלץ. השאר קצרים, קצרמרים ושני ערכים המועמדים למחיקה בו זמנית, מה שמביא אותי לחשוב שה"כתב" חיפש ערכים ברשימת דיוני המחיקה והערך המומלץ נכנס לשם במקרה. Liad Malone - שיחה 23:42, 10 באוקטובר 2016 (IDT)