דרגון בול Z: החזק בעולם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרגון בול Z: החזק בעולם
ドラゴンボールZ この世で一番強いヤツ
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
מבוסס על "דרגון בול Z"
בימוי דייסוקה נישיו
הופק בידי צ'יאקי אימדה
תסריט טקאו קויאמה
עריכה שיניצ'י פוקומיצו
מוזיקה שונסוקה קיקוצ'י
צילום מוטואקי איקגמי
מדינה יפןיפן יפן
חברת הפקה טואי אנימציה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טואי
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה יפןיפן10 במרץ 1990
ארצות הבריתארצות הברית26 במאי 1998
משך הקרנה 58 דקות
שפת הסרט יפנית
סוגה פנטזיה, אנימה
הכנסות 2.4 מיליארד ין (בערך 18 מיליון דולר)
סרט קודם דרגון בול Z: האזור המת
סרט הבא דרגון בול Z: עץ העוצמה
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דרגון בול Z: החזק בעולםאנגלית: Dragon Ball Z: The World's Strongest, ביפנית: ドラゴンボールZ この世で一番強いヤツ) הוא סרט קולנוע יפני מסוגת האנימה. את הסרט ביים דייסוקה נישיו. היה זה הסרט השני המבוסס על הסדרה "דרגון בול Z".

הסרט יצא לאור בבתי הקולנוע היפניים ב-10 במרץ 1990, ולאחר מכן עשתה גרסה אנגלית את דרכה אל בתי הקולנוע בצפון אמריקה ב-26 במאי 1998. הסרט גם דובב לעברית ושודר לראשונה בערוץ הילדים ב-2005.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוהאן ואולונג מחפשים אחר כדורי הדרגון בול באמצעות הרדאר של בורמה, ומגלים כי מישהו אחר אסף אותם. האיש שאסף את כדורי הדרגון בול מתברר כמדען מטורף בשם ד"ר קוצ'ין שמבקש מהדרקון שנרון להגשים את משאלת ליבו, להחיות את אדונו המת ד"ר ווירו ולשחרר אותו ואת מעבדתו מתוך הקרחון בו היו כלואים במשך שנים. בזמן שהשניים מתקרבים לאזור, הם מותקפים על ידי שלושה יצורים דמויי-אנוש מהונדסים גנטית שנוצרו על ידי קוצ'ין. פיקורו, שהתאמן בסמוך למקום ההתרחשות, מגיע למקום על מנת להציל אותם אך מוכרע על ידי השלושה.

כיוון שד"ר ווילו איבד את גופו והעביר את מוחו לגוף רובוטי, ד"ר קוצ'ין מבין כי עליו למצוא את הלוחם החזק בעולם על מנת להשתיל בו את מוחו של ווילו. לשם כך, חוטפים אנשיו המלאכותיים של קוצ'ין את בורמה על מנת לפתות את מאסטר רושי (קאמה סנין) - אותו חושבים השניים לחזק בעולם - להגיע אל המעבדה שלהם ולהציל אותה. במעבדה, פוגש רושי בשלושת האנשים המלאכותיים, מיסוקאטסון, קישים ואביפרויה, מנסה להלחם בהם ומובס מהר מאוד. בורמה המפוחדת והנזעמת צורחת על ד"ר קוצ'ין שבקרוב יגיע סון גוקו להציל אותה מידיו ומידי אנשיו והוא הרבה יותר חזק מרושי. בינתיים, מגיעים גוקו וחבריו למעבדה של קוצ'ין. גוקו מביס את שלושת הלוחמים המלאכותיים עם טכניקת ה"קאיו-קן", ולאחר מכן נאלץ להתעמת עם פיקורו שמוחו נמצא תחת שליטתו של קוצ'ין. גוהאן מנסה למנוע מחברו שטוף-המוח לתקוף את אביו אך נכשל והדבר גורם לכוחו הנסתר להתפרץ בזעם. התפרצות הכוח הזו גורמת לפיקורו להשתחרר משטיפת המוח, אך גם מעוררת לראשונה את תשומת ליבו של ד"ר ווילו שמחליט להצטרף לקרב עם גופו הרובוטי הענק ותוך כדי התעוררותו הורס כמעט לגמרי את המעבדה וגורם לד"ר קוצ'ין ליפול מגובה רב אל מותו.

גוקו וחבריו נלחמים בווילו רב-העוצמה אך אינם יכולים לו, ובמוצא אחרון משתמש גוקו בטכניקת ה"גנקי דמה" במסגרתה עליו לאסוף אנרגיה מהיצורים החיים על כדור הארץ על מנת ליצור ממנה כדור אנרגיה גדול ועוצמתי שיצליח לגבור על ווילו. ווילו מנסה לעצור אותו אך פיקורו ויתר הלוחמים מנסים להסיח את דעתו מספיק זמן על מנת שגוקו יחסל את ווילו לפני שווילו ישמיד את כדור הארץ, וגוקו אכן מצליח במשימתו ושם קץ לד"ר הרשע ולשאיפותיו.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות מדבב ביפנית מדבב בעברית מדבב באנגלית (1998)[1] מדבב באנגלית (2006)[2]
סון גוקו מאסאקו נוזאווה אבי מאיר וענונו פיטר קלמאיס שון שמל
סון גוהאן תובל שפיר ספרון הנדרסון סטפני נדולני
פיקורו טושיו פורוקאווה צביקה שוורצברג פול באנדי כריסטופר ר. סאבאט
שנרון קנג'י אוצומי דון בראון
קרירין מאיומי טאנאקה שמחה ברבירו טרי קלאסן סאני סטרייט
צ'יצ'י נאוקו וטאנאבה אורלי טרי ליסה אן בליי סינתיה קראנז
אולונג נאוקי טאטסוטה חנן רוזן אלק ווילוס בראד ג'קסון
מאסטר רושי קוהיי מיאוצ'י דב רייזר דון בראון מייק מקפארלאנד
הצב של רושי דייסוקה גורי עפרון אטקין סקוט מק'נייל כריסטופר ר. סאבאט
בורמה הירומי טסורו יפעת זנדני צפריר ללייניה לינדברג טיפאני וולמר
ד"ר קוצ'ין קווג'י יאדה עמי מנדלמן פול דובסון טרוי בקר
ד"ר ווילו קוג'י נקטה גלעד קלטר וורד פרי רוברט ברוס אליוט
מיסוקאטסון דייסוקה גורי יורם יוספסברג רוברט מק'קולום
קישימה יוקימאסה קישינו גלעד קלטר פול דובסון כריס רג'ר
אביפוריה קן יאמאגוצ'י גיורא קנת/עמי מנדלמן (פעם בודדת) דון בראון מתיו טומפקינס
קריין ג'וג'י יאנאמי דב רייזר דוק האריס קייל הרברט

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היות שהסרט הופק כמעט במלואו על ידי אולפני טואי, הוא איננו מבוסס על המאנגה "דרגון בול" שכתב אקירה טוריאמה. על כן הוא לא נחשב כחלק מהקאנון העלילתי של יקום דרגון בול ולכן קשה למקם את אירועי הסרט על ציר הזמן של הזיכיון. במגזין Daizenshuu 6 צוין כי בהתאם לעיצוב חליפת הלחימה של גוקו ניתן להסיק כי אירועי הסרט מתרחשים בפרק הזמן שלאחר סאגת הסאיאנים ולפני סאגת נאמק[3]. הדבר עומד בסתירה לאירועי המאנגה, כיוון שבאותו הזמן פיקורו מת, גוקו מאושפז בבית החולים, וגוהאן וקרירין יוצאים לכוכב נאמק מיד לאחר תום הקרב כנגד הסאיאנים.

הגרסה האנגלית הראשונה של הסרט שיצאה לאור ב-1998 הופקה על ידי Pioneer Entertainment בשיתוף פעולה עם אולפני FUNimation מטקסס, ובו השתתף צוות המדבבים של אולפני Ocean שבאותו זמן שיתפו פעולה עם אולפני הדיבוב של חיים סבן. בדומה לגרסה האנגלית של האנימה, גם גרסה זו נחתכה וצונזרה פעמים רבות על מנת להתאימה לילדים. לאחר שפג תוקפו של הסכם הרישיון בין FUNimation לאולפני סבן, הפיקו אולפני FUNimation מחדש את הדיבוב אשר שוחרר ל-DVD ב-2006 במארז מיוחד שכלל את הסרטים "האזור המת" ו-"עץ העוצמה".

הפסקול עבור המקור היפני הולחן על ידי שונסוקה קיקוצ'י, שהלחין את המוזיקה גם עבור שאר האנימה. הפסקול של קיקוצ'י נשאר כמו שהוא גם בדיבוב העברי ובמידה חלקית גם בדיבוב האנגלי המצונזר מ-1998. המוזיקה של הדיבוב האנגלי של Funimation מ-2006 הולחנה על ידי ניית'ן א. ג'ונסון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בדיבוב המצונזר שהופק על ידי אולפני Pioneer בשיתוף עם Ocean Studios/FUNimation
  2. ^ בדיבוב המחודש שהופק עצמאית על ידי FUNimation
  3. ^ Movie Guide | Dragon Ball Z Movie 02, Kanzenshuu (באנגלית אמריקאית)