טיוטה:אסף פאסי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אסף פאסי (נולד בי' בניסן תשמ"א, 14 באפריל 1981) הוא פובליציסט, סופר ויועץ אסטרטגי, שותף מנהל ובעלים בחברת הפרסום "פאסי.קראוס".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאסי גדל בבית הספר החקלאי "מקוה ישראל" ולאחר מכן במושב צפריה, בן שלישי למלכה, יועצת חינוכית ומורה לחינוך מיוחד, ודוד, מנהל מוסך בתחום המיכון החקלאי ומורה בבית הספר החקלאי בכפר הנוער בן שמן.

לאחר סיום לימודיו בישיבת נחלים למד פאסי בישיבה הגבוהה בבית אל. עם תום השנה הראשונה עבר לישיבת ההסדר בעתניאל, דרכה התגייס לשירות קרבי בחטיבת גבעתי. בשנת 2002, לאחר סיום שירותו הצבאי, נקלע פאסי ךהתקפת מחבלים על ישיבת ההסדר בעתניאל.[1] הוא הוביל את הכוח הצבאי לחתירה למגע מול אחד המחבלים ונפצע קשה באירוע מכדורי המחבל. הוא פונה במסוק וחייו ניצלו על ידי רופאי המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה. לאחר חודשיים של החלמה חזר ללימודיו בישיבה. פאסי, שהיה באותה עת חייל וחבר בכיתת הכוננות של הישיבה, הוגדר בעקבות הפיגוע כנכה צה"ל. הוא השלים תואר ראשון בחינוך ובמקביל חינך בבתי ספר שונים.

בשנת תשס"ז (2007) הצטרף למיכל נגן וכיהן כרב במכינה הקדם צבאית לבנות דתיות "צהלי". הוא כיהן בתפקיד זה למשך כשנתיים, והמשיך ללמד במכינה עד שנת 2010. בשנה זו ניהל את "בית המדרש החברתי" בראשות הרב בני לאו, והיה שותף בתוכנית המיוחדת[דרושה הבהרה] של "ממזרח שמש".

במאי 2012 חבר לנפתלי בנט, אז יו"ר תנועת ישראלים. פאסי החל לנהל בהתנדבות את הרשתות החברתיות עבור בנט[2], ולאחר החלטתו של האחרון להעמיד עצמו לבחירה בפריימריז בבית היהודי ניהל פאסי את דף הפייסבוק שלו יחד עם אבי קראוס כחלק ממערך הקמפיין.[3] פאסי וקראוס המשיכו לנהל את דף הפייסבוק של בנט גם במערכת הבחירות ב-2015.[4]

עם תום מערכת הבחירות ב-2013 החליטו פאסי וקראוס להקים חברת פרסום בשם "פרסונל ויו" (אנגלית: Personal View). מאז הקמתה נתנה החברה שירות לגופים שונים בארץ ובעולם[דרוש מקור] עם התמחות בפוליטיקה, ניהול אסטרטגי, עסקים ועמותות. בין לקוחותיהם בעבר ובהווה ישנם שרים וחברי כנסת ממפלגות הימין, ראשי ערים ומנהיגים, גופים פוליטיים, עיריות, מועצות מקומיות, עסקים וחברות ועוד.[דרוש מקור] החברה שהקימו השניים נקראת כיום "פאסי.קראוס", ומתמחה בציבור היהודי הדתי והחרדי.

בבחירות המוניציפליות של 2018 היה פאסי מנהל הקמפיין של ד"ר עליזה בלוך לראשות עיריית בית שמש, שניצחה בהפרש קולות קטן את ראש העיר המכהן משה אבוטבול[5][6]. בשנת 2019 מונה למנהל התקשורת, המדיה והפרסום של עיריית בית שמש.[7]

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת תשע"ו פרסם פאסי את הספר "משפטי הרב קוק" בהוצאת ידיעות ספרים.[8] הספר נכתב במשך שנים רבות בדף הפייסבוק "משפטי הרב קוק" שהקים פאסי וצבר פופולריות רבה. במהלך השנים לא היה ידוע מי מנהל את דף הפייסבוק, שצבר עוקבים רבים. תוכן הספר כולל משפטים של הראי"ה קוק, הסברים של פאסי למשפטים אלה ותמונות.

רדיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014 החל פאסי לשדר יחד עם שותפו, אבי קראוס, תוכנית בשם "שעה של אנשים" ברדיו גלי ישראל. התוכנית כללה ראיונות אישיים עם אנשי מפתח בחברה הישראלית ושודרה מדי יום חמישי בלילה. בין המרואיינים בתוכנית זו היו השר נפתלי בנט, השרה איילת שקד, חתן פרס נובל פרופ' ישראל אומן, שגריר ישראל באומות המאוחדות דני דנון, הסופרת גלילה רון־פדר-עמית, הזמרת ירדנה ארזי, הזמר אריק סיני, הרב ישראל רוזן, הרב בני לאו, הרב חיים דרוקמן, השחקן חיים טופול, ד"ר אילן רבינוביץ', כלת פרס ישראל מרים פרץ, אשת התקשורת סיון רהב-מאיר ורבים נוספים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי למתת, קלינאית תקשורת, ומתגורר בעתניאל. לזוג ארבעה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פליקס פריש ואפרת וייס, 4 הרוגים בהתקפה על הישיבה בהתנחלות עתניאל, באתר ynet, 28 בדצמבר 2002
  2. ^ שי רינגל, ‏האם אלה האנשים שבאמת יקבעו מי יהיה ראש הממשלה?, באתר ‏מאקו‏, 7 בינואר 2013
  3. ^ אלישיב רייכנר, היי, זה אסף: הכירו את האיש מאחורי הפייסבוק של בנט, באתר nrg‏, 9 בפברואר 2014
  4. ^ צביקה גרוניך, ‏הכוורת של הבית היהודי, באתר כיכר השבת, 17 בדצמבר 2014
  5. ^ דרור ליבה, המהפך של בית שמש: "כולם מחויכים היום", באתר ynet, 1 בנובמבר 2018
  6. ^ חזקי ברוך, אדריכל הניצחון, באתר ערוץ 7, 1 בנובמבר 2018
  7. ^ אסף פאסי מונה ליועץ התקשורת של עיריית בית שמש, באתר ערוץ 7, 2 בינואר 2019
  8. ^ "שבטיות לא מביאה גאולה". הושק ספר על משפטי הרב קוק, באתר ynet, 17 בנובמבר 2016

{מיון רגיל:פאסי, אסף} קטגוריה:בוגרי ישיבת נחלים קטגוריה:בוגרי ישיבת עתניאל קטגוריה:עיתונאים ישראלים קטגוריה:פרסומאים ישראלים קטגוריה:עתניאל: אישים קטגוריה:יועצי תקשורת ישראלים קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1981